Sari la conținut

Incepatorii si motocicletele puternice


Silenti
 Share

Postări Recomandate

Tin sa va salut pe toti cei care activeaza pe acest forum. Si sa incerc sa ma integrez si eu printre voi ca incepator pe doua roti. Sunt din Pitesti, am 24 de ani, posesor categ B de vreo 6 ani, iar spre rusinea mea inca nu am A-ul. Am facut scoala , dar m-am apucat prea tarziu si nu am mai apucat sa dau examenul pt ca s-a inchis sezonul.Acum astept cu nerabdarea venirea primaverii si deschiderea sezonului moto 2012 !

Urmaresc de ceva vreme cu mult interes topicurile deschise pe acest forum, am aflat destul de multe lucruri pe care nu le stiam despre motociclete, lucruri de care am tinut cont atunci cand am cumparat prima mea motocicleta (pe 1 noiembrie 2011) si anume un Cbr F2 de 600cmc , fabricatie 1994 inmatriculata in tara in 2010 !

Am observat ca sunt destui cei care pun intrebari despre ce motor ar trebui sa-si achizitioneze pt prima data.... in acceasi situatie am fost si eu ... si intr-un final am ales cbr-ul de 600 de la Honda, pe principiul ca daca esti cuminte si temperat poti invata si te poti descurca chiar daca este un motor puternic pt incepator.... pana la urma acceleratia este in mana mea.

Sarind acum de la prezentarea mea - in mare - , am si eu cateva intrebari la care as vrea sa obtin un raspuns (fara a genera discutii aprinse despre faptul ca s-a mai discutat .)

 

- Nu am gasit ce tip de antigel se pune in motor.In carte scrie ca se foloseste antigel cu specificatiile pt radiatoare si componente din aluminiu.(dar nu asa sunt toate, adica din aluminiu !?), Deci are ceva daca completez nivelul cu antigel de logan Rx D - Glaceol !?

- Nu am gasit ce cantitate de ulei intra in motor,evident in honda cbr f2, si cum anume se schimba.(trebuie respectat vreun protocol ceva ?!)

- Pt varsta care o are ar trebui sa folosesc ulei 10W40 ? sau alt tip? 10w50 ? (si daca puteti sa-mi spuneti exact o marca de ulei care o folositi cu serie si numar si ce mai scrie pe ea. de ex.Motul 5100, sau Motorex formula 1, 7000)

- Un site cu preturi accesibile pt piese de schimb, piese de intretinere si echipamente moto (trebuie sa-mi iau casca, protectii, manusi.. etc...)

si cam atat deocamdata, oricum nu mai am bani acum, mai ales ca trebuie sa ma ocup cu actele, inmatriculare, Rar.. etc ...

Astep sa ne vedem pe strazi cu bine !

Va salut, Alex

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 2,2k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

@ aktymel :

Salut,nasol sa ai motor si sa n-ai permis.Numa te enervezi.Dar,vorba batranilor : "las'ca la vara iara-i cald" :P

Ai facut o alegere foarte buna,F2-ul e un motor pur si simplu bun.Numai ca totusi trebuie tratat cu respect mai ales de catre un incepator.Probleme specifice modelului, din cate stiu eu sunt intinzatorul hidraulic (eu am avut Hornet din 98 care are acelasi motor cu F2-ul,dar pe Hornet e mecanic si nu se mai strica,la fel si pe succesorul F3 :P) care iti face distributia sa bata si releul de incarcare. (eu n-am avut probleme cu el pe Hornet,pe Hornet e asezat intr-un loc de cacao,pe cadru deasupra radiatorului unde inghite numa aer cald si din cauza pozitiei pur si simplu crapa pana la urma pt ca nu isi face racirea,nu e vina releului saracu,dar din cate stiu eu si pe F2 e asezat tot acolo).In rest motorul e beton.

Referitor la intrebarile tale :

1.Antigel G12 cere la orice magazin auto.G12 e pt motoare de Al.Si e de obicei roz..Poti sa iei si din ala cu 12 lei/litru.Si Castrol face "special pt motociclete" dar parerea mea e ca nu-si merita pretul foarte piperat.Daca vrei de calitate foarte buna si pret cat de cat ok,vezi Hepu (27-28 lei/1.5l).A nu se amesteca cu orice alt tip de antigel.Neaparat facut cu apa distilata (1.5ron/l).Se amesteca in proportie 1:1 (adica 1l de apa + 1l de antigel=love)

2.Eu am avut Hornet din 98 care are acelasi motor cu F2-ul si bagam 3.8l cu filtru schimbat.Daca nu schimbi filtrul,3.6l.Insa eu zic ca nu se face pt 30ron sa nu-l schimbi,daca ai impuritati,pilitura,toate se aduna in filtru si uleiul cel nou le va prelua.

3.Nu conteaza varsta,10W-40 e foarte bun pt un mers normal.Asta daca nu papa.A mea era din 98 si nu papa gram.Daca papa sub 0.5l/schimb e acceptabil.Daca mananca mai mult,pune-i un ulei mai gros.Marca?Eu foloseam Castrol Power 1,dar aici e o intreaga discutie,parerile sunt foarte impartite.Am bagat si Castrol Actevo si vreo 4500km a mers ceas,dupa aia a inceput sa dea semne de oboseala.Si Motul 5100 e foarte bun.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

super !! multumesc de raspunsuri @Method. cand o sa fac revizia si schimburile necesare o sa schimb tot: filtre,ulei..etc... Momentan o sa-i golesc instalatia de racire si o sa-i fac plinul cu antigel (ROZ) si apa 1:1 :P. inca odata multam` fain !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca treci pe antigel organic roz spala foarte bine circuitul de racire. Daca ramane antigel cu silicati si pui organic peste apar depuneri. Eu am scos un furtun de jos de la pompa de apa si am turnat cu furtunul apa de la chiuveta in radiator pana a curs curata. Cred ca 30 de l de apa am trecut prin el. Daca doar dai drumul din bloc ramane mult antigel inauntru.

Nu amesteca apa si antigelul inainte. Dupa ce ai spalat instalatia ramane apa inauntru. La mine circuitul are 3l parca si mi-au intrat 2,5l, deci jumatate de litru a ramas nescurs desi am culcat-o pe ambele parti incercand sa scurg tot. Pune 1,5l antigel si apoi apa pana se umple.

Antigelul ros rezista mai bine in timp. E garantat 5 ani. Eu am pus General Motors (GM). E 18 RON litrul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...

Revenind pe acest topic,legat de scapatul mainii in gaz,imi amintesc o faza de cand eram in prima luna.Eram pe drum,si am zis sa ma joc de-a "chopperu".Adica pozitie in spate,gen chopper,mainile intinse drept si vrum vrum.Asta pana cand in urmatoarele 10 secunde am luat o groapa,mainile nefiind indoite au tras de acceleratie,acceleratia m-a dat pe spate,deci mainile au tras si mai tare de ea si tot asa (un cerc al dracu de vicios :laugh: ).Ce tin minte e ca aproape am avut nevoie de o pereche noua de chiloti,nu stiu cum am reusit sa-mi ridic mana de pe acceleratie,parca era lipita cu adeziv de ea.Ah..vremurile cu morcovi... :rolleyes:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...
Vizitator Kosh

salutare am si io o intrebare p topingul asta sunt incepator e bun yama fz 6'n 600c ptr incepatorii ?k defecte aauu si k aturi au?

multmuesc!

 

 

astept raspunsurii s

STIMA

asfalt uscat

 

Intreaba aici!

:cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Sunt incepator pe Suziki GSX-R600 si nu recomand niciunui alt incepator care nu a mai mers si nu stie cum e! Foarte puternic si foarte sensibil: frane, acceleratie ... Sper sa revin si sa dau si alte sfaturi in masura in care invat si eu cat mai multe. Mentionez ca am mai mers pe motoare si l-am ales special pentru ca mi-a placut pozitia de mers si mai multe aspecte ...

Asfalt uscat tuturor! :ok:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Din cate am inteles eu si de la cativa pieteni ... se pare ca totul depinde de capacitatea de a te adapta la motorul ales . Unii se adapteaza mai repede , altii mai greu , iar pentru altii din pacate nu mai au cand se se mai adapteze . Unul din motivele pentru care am ales sa incep pe touring , asa ar fi .

Poate ca si tu ai vrut sa incepi pe una prea sport ... dar daca tot ti-ai dat seama ca nu este pentru tien la nivelul asta , de ce nu incerci acum , cat timp nu e prea tarziu sa treci pe alta . Nesiguranta de care spui tu poate sa te marcheze intotdeauna cand te urci pe ea . Tu te referi ca nu recomanzi nici unui incepator sau nici tie nu ti-ai fi recomandat-o daca stiai cum e ?

Mie imi plac deocadamta Suzuki-ul V-strom sau F6 Fazer ... dar sa vedem pana la pasul decisiv ce alte motoare imi mai fac cu ochiul .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bravo Kosh pentru topic desi nu sunt incepator,am citit cu mare placere tot ce ai scris din experienta ta pe doua roti,toti am trecut prin situatile descrise de tine unii au iesit din ele altii nu unii recunosc altii nu,ca incepator mesajul de conduita in trafic spus de tine plus un un echipament adecvat poate face diferenta dintre Viata si Moarte,ramane la atitudinea fiecaruia de cum va asimila sfaturile tale in fata faptului implinit :cheers: .Cu respect.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Concluzia ar fi, ca acei mosi frustrati cum credeam eu despre ei la inceput nu vorbesc aiurea. Dar in cazul meu. Poate altul va merge fara probleme pe un SuperSport si va trai sa posteze si el pe froum peste ani si ani cum a inceput motociclismul pe Hayabusa. Dar, repet, nu e cazul meu. Si poate nici al tau, incepatorule care citesti acest post. Acuma depinde de tine daca ai vointa si rabdarea sa incerci si alte tipuri si capcitati cilindrice decat motocicleta visurilor tale. Asa ca TU, cel nascut pentru a pilota Hayabuse, R1, R6, NINJA si tot felu, tinand cont ca e viata ta in joc, parerea mea e ca se merita, chiar daca vei irosi ceva bani pe ceva inferior talentului tau.

 

Foarte frumos scris. Apreciez mult puterea ta de a-ti recunoaste limitele.

 

Nu stiu daca am mai spus dar nu exista un tipar al incepatorului. Oamenii sunt prea diferiti pentru a putea fi incadrati.

Eu ca si tine mi-am evaluat potentialul si m-am calmat. Pe motor sunt praf asa ca merg in limitele mele. In schimb am prieteni care desi au mai putina experienta ca mine merg mult mai bine. Si nu ma refer la viteza. Ma uit cum se inclina pe curbe, cum franeaza, cum pleaca de pe loc. Parca sunt turnati pe motocicleta.

Sunt dintre acei oameni care si-au inceput cariera moto direct pe SS.

 

La polul opus sunt cei care au mai multi ani si mai multi Km ca mine si sunt mega varza. Sunt nesiguri, schimba vitezele aiurea, schimba benzile aiurea si paradoxal meg cu viteza mai mare decat ceilalti care merg mult mai bine. Un alt paradox este ca merg aiurea au motoare de 125, 450, 500.

 

Experienta este vitala nimeni nu poate contesta acest lucru. Dar mai conteaza si omul. Cum este format, cum este antrenat.

 

Concluzia mea la concluzia ta este ca de fapt o importanta foarte mare o are puterea fiecaruia de a-si recunoaste limitele si de a-si accepta slabiciunile. Multe accidente se intampla din teribilism.

Nu spun ca eu sunt al mai puternic om. A trebuit sa ma jupoi bine pe asfalt ca sa imi dau seama de capacitatile mele. Eu am mai avut o sansa dar puteam sa nu o am. Aveam viteza foarte mare in curba aia pacatoasa.

 

Asa cum unii isi pot recunoaste slabiciunile s-au cum unii sunt facuti pentru a fi motociclisti la fel exista opusul lor in lume. Suntem diferiti si trebuie sa fim cat mai constienti si de acest aspect.

 

Dar orice fel de oameni sunteti mergeti cu grija.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

conteaza si varsta la care te urci prima data pe motor ? cum se comporta un individ la 20 de ani pe motor si cum se comporta unul la 35 ? am intalnit pe cineva, pentru care drumul facut cu motoru' din italia pana la BC , cu o vitezana, fara permis , este o lauda !!!! sunt de acord cu OZZY -- :ok: :ok: :ok:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

[...]

Poate ca si tu ai vrut sa incepi pe una prea sport ... dar daca tot ti-ai dat seama ca nu este pentru tien la nivelul asta , de ce nu incerci acum , cat timp nu e prea tarziu sa treci pe alta . Nesiguranta de care spui tu poate sa te marcheze intotdeauna cand te urci pe ea . Tu te referi ca nu recomanzi nici unui incepator sau nici tie nu ti-ai fi recomandat-o daca stiai cum e ?

[...]

 

Este alegerea pe care am facut-o dupa ce m-am urcat pe mai multe tipuri de motoare din diferite clase. Avand in vedere pozitia stilul de mers si felul in care conduc este ok pentru mine.

Ma cunosc si imi cunosc limitele.

Am zis ca nu recomand altui incepator pentru ca nu e chiar un motor accesibil si foarte usor de manevrat spre deosebire de CB 500, GS 500, CBR 600 F si altele care sunt recomandate pentru inceput.

Si da ... sunt constient de ce poate motorul - nu - nu sunt marcat de asta. Stiu ca eu il controlez si ca daca e sa se intample ceva va fi din cauza mea ( in cel mai rau caz din cauza altora :| )

Ozzy confirma cu experienta :peace:

Tot respectul! :ok:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

... am intalnit pe cineva, pentru care drumul facut cu motoru' din italia pana la BC , cu o vitezana, fara permis ,este o lauda !!!

...daca e vorba de un "pustan" nu-mi vine sa zic nimic. In perioada 1981-1987 am circulat fara permis :rusinica: (aproape 7 ani). As da orice pentru varsta lui... poate si pentru nebunia lui. :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...

Pentru incepatorii cu discernamant, indraznesc sa recomand Honda VTR1000 Firestorm. 1000 cc si 110cp, incredibil de manevrabila in trafic si in tight spaces, confortabila pentru personajele care depasesc 1.8 inaltime. Iarta multe, poate prea multe pentru cilindrea si calutii pe care ii are in dotare. Frana de motor este zdravana ca atare taxezi mai putin franele. Nu se supara daca mergi in trafic subturat si are un cuplu urias la dispozitie indiferent de treapta. Motorul se simte foarte echilibrat la orice viteza insa papa inspre 10L. Dar...e o Honda V2, lasts forever daca o ingrijesti. Repet insa, pentru motociclistii cu discernamant. O recomand incepatorilor pentru manevrabilitate si fiabilitate. Motorul iarta, viteza nu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pentru incepatorii cu discernamant, indraznesc sa recomand Honda VTR1000 Firestorm. 1000 cc si 110cp, incredibil de manevrabila in trafic si in tight spaces,

 

si are un cuplu urias la dispozitie indiferent de treapta. Motorul iarta, viteza nu.

 

pai si ce crezi ca o sa faca un incepator cu cuplul ala urias?... si cu 110cp - este mult mai mult decat poate el sa duca. no offence.

va prinde un culoar. il va exploata. nu are experienta. traficul este foarte imprevizibil... nimic bun din combinatia asta. :scratch:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pentru incepatorii cu discernamant, indraznesc sa recomand Honda VTR1000 Firestorm. 1000 cc si 110cp, incredibil de manevrabila in trafic si in tight spaces, confortabila pentru personajele care depasesc 1.8 inaltime. Iarta multe, poate prea multe pentru cilindrea si calutii pe care ii are in dotare. Frana de motor este zdravana ca atare taxezi mai putin franele. Nu se supara daca mergi in trafic subturat si are un cuplu urias la dispozitie indiferent de treapta. Motorul se simte foarte echilibrat la orice viteza insa papa inspre 10L. Dar...e o Honda V2, lasts forever daca o ingrijesti. Repet insa, pentru motociclistii cu discernamant. O recomand incepatorilor pentru manevrabilitate si fiabilitate. Motorul iarta, viteza nu.

 

Daca esti "cu discernamant" nu recomanzi un motor de 1000 unui incepator. Poate ai mai condus si ai experienta, dar asta esti tu. Eu am inceput cu scuter, 50cmc, apoi am sarit direct pe 600 cmc si am zis clar NU RECOMAND unui incepator! Experienta o capeti pe motor, scoala de soferi e fix pix. In trafic si la drum lung e cu totul o alta poveste.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Uuuu...hai ca se fac valuri inutile pe subiect :) Cand am spus discernamant, m-am referit la personajele care sunt motivate suplimentar sa fie cu...discernamant. Cazul meu, 30 de ani, familie, prunci si restul de acareturi care vin cu varsta. Pentru 1.87 si 97kg este un motor confortabil si cum am spus mai devreme foarte manevrabil la viteze mici in trafic. Nu vreu sa leg in mod neaparat discernamantul de varsta pentru ca sunt multe exceptii de la regula. Personal in trafic nu depasesc 80km/h acolo unde drumul permite, viteza la care ajungi foarte usor si cu 50 cc si cu 250 cc. Este adevarat ca Storm-ul are rezerve serioase la dispozitie, dar nimeni si nimic nu te obliga sa le folosesti. Aici intervine discernamantul mai sus mentionat. Reiterez, am recomandat Storm-ul pentru incepatori darorita excelentei manevrabilitati. In comparatie cu R1 sau R6 care m-au chinuit efectiv in aglomeratie, Storm-ul este o plimbare prin parc. Sau altfel spus, daca tot esti tanar si chitit pe carene de vitezana, cel putin alege una pe care sa o poti stapanii. Mi se pare bizar sa te urci cu frica pe motor. Stiu ca scrie incepator la avatar, dar va asigur ca statutul este corelat doar cu numarul de post-uri urcate pe forum, nu cu experienta in sa, fapt in virtutea caruia mi-am permis sa scriu si sa argumentez punctul meu de vedere.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

mmda.recomand incepatorilor intii sa se dea cu un motor si dupa daca vor sa mearga mai departe sa o faca,adica scolarizare,al doilea sfat nu iesiti singuri in trafic ,cind o faceti iesiti cu unul sau doi care chiar au ce sa-ti arate si au grija ta,al treilea evitati sa iesiti seara singuri sau sa intrati pe artere aglomerata,in cea ce priveste motorul ales,ia unul pe care il poti stapini tu si nu invers,atentie la drum si nu la pitipoance,nu exagerati cu protectiile nu trebuie sa aratati ca TEUTONI,protectiile sunt doar de tavaleala nu de impact,obisnuitiva sa verificati starea tehnica sumara,frine,lichid.intindere lant,stare uzura anvelope,sistem lumini,semnalizare, la plecarea de pe loc dupa ce parcurgeti 2,3 m ciupiti frinele asa verificati si starea furci si amortozor spate,nu accelerati ca disperati,nu ascultati muzica,ascultati si invatati sa simntiti motorul motocicletei

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Un alt aspect destul de important mi se pare mie si greutatea motorului. Ca incepator, ar fi recomandat sa iti iei un motor usor, pentru ca va fi mai usor de tinut/manevrat. Si eventual cu bracaj generos, adica nu supersport.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pentru incepatorii cu discernamant, indraznesc sa recomand Honda VTR1000 Firestorm. 1000 cc si 110cp, incredibil de manevrabila in trafic si in tight spaces, confortabila pentru personajele care depasesc 1.8 inaltime. Iarta multe, poate prea multe pentru cilindrea si calutii pe care ii are in dotare. Frana de motor este zdravana ca atare taxezi mai putin franele. Nu se supara daca mergi in trafic subturat si are un cuplu urias la dispozitie indiferent de treapta. Motorul se simte foarte echilibrat la orice viteza insa papa inspre 10L. Dar...e o Honda V2, lasts forever daca o ingrijesti. Repet insa, pentru motociclistii cu discernamant. O recomand incepatorilor pentru manevrabilitate si fiabilitate. Motorul iarta, viteza nu.

 

Nu sunt deloc de acord cu recomandarea ta. Poti la fel de bine sa spui ca isi pot cumpara orice motor. Da,e adevarat ,daca sunt cumpatati isi pot cumpara orice motor. Dar de unse stiu ca sunt cumpatati? Toti ne credem asa la inceput.

 

Lasa VTR-ul pentru cei care au ceva experienta. Are cuplu prea mare, ti-o pui in cap imediat daca nu esti finut cu acceleratia, are o frana de motor mult prea puternica pentru un incepator.

Ca e mai manevrabila decat un sport in oras ma lasa rece, mai ales ca consuma 10l/suta in mediu urban.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...