Sari la conținut

Incepatorii si motocicletele puternice


Silenti
 Share

Postări Recomandate

de cazut cazi la fel si de pe 125 si de pe 1000

 

ideea e daca o sa te poti tu controla sa nu strunesti toti cei 100 care ce ii are, daca o sa te poti controla sa schimbi inainte de 6000 de ture la inceput.

 

daca esti constient ca nu ai voie sa iti pierzi respectul pentru motorul de sub poponeata :lol:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 2,2k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Salut

Mai oameni mai..eu sunt incepator deoarece am carnet doar din 2008 ..km am destul de putini parcursi ..dar i-am facut pe un Kwa zx-6rr 109hp (prima moto pentru mine.. pe doua roti motorizat nu am mai avut nimic pana acum).

Daca esti atent si cam stii ce vrei si cam stii cand sa tragi de ea .. probleme nu ar trebui sa apara (sunt vorbele unui amic de al meu ,la care i-am cerut sfat inainte de a-mi cumpara moto )

Initial vroiam ceva 125 sau maxim 250 ..(mi s-a explicat da dupa 1000km o sa i dau foc sau o sa o arunc in oarice prapastie)

I-am urmat sfatul am luat un ss de 600 si sincer nu-mi pare rau ...stie sa curga lin ..dar stie si sa se transforme si in tornada.

Daca va place ss va recomand un motor de 600 (din putina si propria experienta)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut

Mai oameni mai..eu sunt incepator deoarece am carnet doar din 2008 ..km am destul de putini parcursi ..dar i-am facut pe un Kwa zx-6rr 109hp (prima moto pentru mine.. pe doua roti motorizat nu am mai avut nimic pana acum).

Daca esti atent si cam stii ce vrei si cam stii cand sa tragi de ea .. probleme nu ar trebui sa apara (sunt vorbele unui amic de al meu ,la care i-am cerut sfat inainte de a-mi cumpara moto )

Initial vroiam ceva 125 sau maxim 250 ..(mi s-a explicat da dupa 1000km o sa i dau foc sau o sa o arunc in oarice prapastie)

I-am urmat sfatul am luat un ss de 600 si sincer nu-mi pare rau ...stie sa curga lin ..dar stie si sa se transforme si in tornada.

Daca va place ss va recomand un motor de 600 (din putina si propria experienta)

 

Here we go again.....oricum e de stiut ca, ce il omoara pe unu sigur, pt altu e prea putzin chiar si avand aceeasi nr de km cei 2....si anume mai exact: pt unii 10 cai sunt enorm de multi, iar pt altii 100 sint chiar putini.

 

M-am dat cu kawa d-aia, e cel mai bun ss pt cineva cu km putini, pt ca trage de jos(la 2000 de ture am pornit in panta mare) dar nu te surprinde, tragand cursiv.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Opinii, impresii, reiterari, etc.

 

Topicul asta trebuia inchis de mult. Nu mai are ce sa se zica ce n-a fost deja zis de jdemii de ori pana acum.

 

 

Ar mai fii totusi ceva.....un prieten de-al meu care a inceput pe nipru direct pe la tzara(avand B-ul in prealabil totusi) si mz 250 la scoala si avand de vo 5 ani enduro KTM de 640 si-a luat acuma mai nou, in iarna, la pret chiar si pt frigu asta mic un scooter de 50, si acuma ii pare rau ca nu a inceput pe asa ceva, redescoperind fun-ul de merge pe ceva linistit, pe care poate sa il urce pe trotuar pe oriunde, sa faca manevre f pretentioase, derapari controlate pe zapada zi chiar gheatza cu urmari minime in caz de cazatura(cea mai mare paguba fiind rusinea de a cadea dupa cum spunea chiar el), asa ca acuma incearca sa recupereze fun-ul de care ii pare rau acuma ca n-a avut parte mai la inceput :lol:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare, bogdan ma numesc si va prezint prima mea motocicleta......

 

am de un an si permisul cat si pasarea si sper sa ramanem intregi amandoi in continuare.....

 

That's the spirit, mate!!

:scratch:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare, bogdan ma numesc si va prezint prima mea motocicleta......

 

am de un an si permisul cat si pasarea si sper sa ramanem intregi amandoi in continuare.....

 

Faina, mare grija sa ai insa, totusi daca esti mai aprig din fire si ai sanse o sa ajungi sa vrei altceva mai tare, si din pacate cam asta-i maximum, deci nu stiu pe ce altceva o sa mai poti sa simti ceva satisfactie.Si eu in 2 ani am trecut de la moto de 30 la unu 155 de cai pt putin timp dupa care l-am dat(bine ca si prin 3 etape 60, 102 si 120Cp) si parca deja cele de 600 si unele de 750 mi se par nu prea tari, si in curand, prea curand cred chiar slabe; deja pt mine nici o masina mai de serie nu prea trage(nici macar E55 AMG de 420CP), dar oricum eu am redescoperit offroad-eala :scratch:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sunt curios ce poti sa ne povestesti din acest an pe hayabusa smile.gif

 

 

super tare, nici ca mi se potrivea altceva......am avut si o peripetie cu ea, a intrat un (cuvant urat) cu masina in mine( noroc ca nu am cazut si ghinion ca s a carat si nu l am prins sa i rup dintisorii) in rest e super tare mai ales acum ca am mai invatat cate ceva despre ea....... :laugh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

foarte tare motorul tau omule... cate kilograme are? adica care este raportul de greutate tu vs motocicleta?

 

si eu sunt incepator pe supersport de 600 :laugh: yeeey!!!

Editat de metoxil
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salut metoxil eu am 103 kg si 1,95 metri iat motocicleta are 240 kg!

deci tot una de o mie ma coafa, deci pana la urma mi am luat ce mi a placut dintotdeauna........pe Joiana! :lol:

 

iar cele de 600 si 750 mi s au parut cam mici de mine.... :laugh:

 

m am referit la fizic nu la experienta!

 

That's the spirit, mate!!

:D

Mersi de incurajare! :laugh: :wink:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

heheh, da, esti mai solid :laugh: a mea are pe la 180 banuiesc dar eu am 65kg si 175. trebuie sa mai bag niste creatina si nandrolon daca e sa imi iau ceva mai mare :laugh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Va salut ! ("incepator pe SS")

 

Din toamna trecuta am schimbat masina cu motorul dupa 2 ani. Motive sunt multe: trafic, parcari etc. Principalul motiv - pasiunea si ceva curaj pt ca motor mi-am dorit din totdeauna dar mi a fost frica va spun sincer sa imi iau si imi este frica de el si acum. Dar sa impartasesc "experienta" mea de pana acum (1700-1800 Km facuti numai Bucuresti) pentru ca am inceput pe super sport, contrar sfaturilor primite si topicurilor citite aici. Nu voi spune ca nu regret si nici ca regret pt ca e mult prea devreme si indiferent ce se intampla cu fiecare nu trebuie uitat ce se poate intampla si de aceea consider sfatul "nu incepe pe super sport" foarte util. De ce spun asta ? Pt ca este un sfat menit sa previna ... inainte de a lua in considerare caracterul fiecaruia, tupeul, inconstienta, maturitatea sau chiar actiunile altora. De ce am ales SS ? Din acelasi motiv ca si cei mai multi + cateva. In primul rand ne place sa recunoastem sau nu, luam motoarele dupa cum arata si dupa ce mai spune si cel de langa mine si ma refer strict daca arata marfa sau nu. Am fost de inca de la inceput hotarat sa imi iau de 600 cc pt ca mai mici nu imi plac de nici un fel (sfatul pt motor de inceput, faimoasa GS 500). M-am hotarat la un CBR 600f si pt ca nu imi placea saua aceea dintr o bucata am ales 600F 4i Sport. O "problema" pt mine daca pot spune asa a fost ca cbr 600F4i Sport s-a construit doar 2000-2001 din ce am gasit pe net la vanzare undeva la 4000-4500 unul necazut si cu putini kilometri iar eu vanzand masina am luat pe ea 7700 Eur. Planul normal ar fi fost sa tin un an ceva mai ieftin si sa cumpar dupa un an altceva mai nou ....dar nu pot tine un ban la ciorap deloc- ma cunosc si e bine. Asa ca am cumparat un CBR 600 RR din 2006 cu aprox 2500 km reali (expertii au spus cuvantul). Motorul are 117 CP si este shocant de puternic pt un incepator va spun sincer. Precizez ca am facut scoala pe 4 categorii de motoare - (nu vreau sa fac reclama dar este util si de ajutor in zilele noastre) - la o scoala in regie pe platoul din spate de la SEMA Park, nu voi spune numele scolii ci doar ca pretul scolii fiind el si dublu fata de celelalte scoli merita platit pt a fi singur pe poligon, a avea un intructor numai pt tine si a invatza sa te ti bine pe motor. Nimic nu ma pregatit pt atata putere si am prins si mai multa frica cand am vazut de ce poate fi in stare. Acceleratie ma refer. Diversionul de 650 cc din scoala a fost bun dar nici pe departe aproape chiar si la 85 cp pe care ma simteam bine si il manuiam foarte sigur. Am invatat sa il manuiesc mai repede decat RR-ul si ma simteam mai sigur. Mai exact mai bine pt ca nu aveam o bestie sub mine. greseli de incepator cu totii facem si eu am facut dar nu am cazut pana acum. Mai precizez ca nu am mers mai mult de 130 km/h chiar daca am iesit din oras. Foarte important a fost pt mine ca am o experienta de 2 ani in traficul din bucuresti si odata cu asta nu am acea panica, cand o ai cand ai luat carnetul si ai iesit prima data in trafic si te impinge de asemenea stresat sa faci greseli. Foarte important e sa bagati la cap toate sfaturile primite fara sa va dati voi cu parerea daca e bine sau nu pt ca nu aveti experienta. Lasand la o parte tot ce am scris pana acum totul depinde de capul si de mana voastra. Si inainte sa bag motorul la garaj ma depaseau baietii cu scutere dar mereu imi spun ca DACA - DACA o sa cad nimeni nu garanteaza nimic indiferent de viteza. Inca din prima zi am avut echipament complet/casca, combinezon piele, manusi ... Am uitat sa spun ca am 23 ani jumate si am ales motorul acum pt ca acum consider/simt ca creierul imi poate controla mana dar o sa tin minte ce imi spun cei cu experienta: "de abea cand o sa ai ceva km si un fals sentiment de pricepere/experienta o sa fie periculos cu adevarat".

Sper ca nu v-am plictisit cu toate ca probabil s a mai discutat si va rog aveti grija de voi si ganditi va MEREU la cei la care tineti si care tin la voi.

 

Asfalt uscat !!

Editat de Skipetu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

skipetule eu m-am tot mirat de tine si ti-am tot zis ca nu ai toata tigla pe casa cand te-am auzit ca iti iei RR primul motor...

 

dar si eu mi-am luat primul motor Ducati Monster de 750 deci, da, nu sunt departe de tine.

 

stiu ca nici eu nu sunt mai normal, motoreta e puternica si agresiva dar eu am mers inainte pe Monster de 600 pe Kawasaki ER5 de 500 pe CBR 600 F4 si pe alte cateva jucariute toate prin traficul din bucuresti si vreo 5 ani cu conserva prin traficul bucurestean + multe drumuri prin tara si in afara ei...

 

parerea mea e ca e mai periculos pe motor puternic doar din prisma inconstientei si setei de adrenalina care te impinge ca satanistu sa mergi cu 200 pe magheru ca sa impresionezi p#@da din spate... daca esti prudent si intelegi ce se intampla in trafic in jurul si in fata ta cel putin nu o sa cazi foarte tare... ca si eu am cazut pe dorobanti cand mi-a intors una in fata pe dubla continua... am franat fara sa intru in ea dar fiind incepator am trantit motorul... nu am mai reusit sa-l tin pe 2 roti... dar asta pt ca mergeam cu 60 chiar daca era liber in fata... daca as fi gonit cu 150 alta era povestea...

 

oricum felicitari pentru bestie skipetule, asflat uscat si vreme mai buna poate dam si noi o tura :burnout:

 

asfalt uscat tuturor

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@Skipetu

 

Felicitari pentru mobra.

 

Ai grija, eu de-abia dupa 3500km mi-am luat prima tranta in trafic. Si dupa inca 500km am avut primele evenimente cu adevarat dubioase din care puteam sa ies sifonat rau. Dar m-a tinut norocul. Si daca intrebi prin apropiatii mei, om mai cuminte pe motocicleta n-ai vazut.

 

Ce vreau sa zic e, oricat de linistit si prevazator ai fi tu, fii convins ca o sa-ti scape la un moment dat. Ca o sa-i dai, cand o sa simti tu ca "las' ca merge". Sau o sa dai de un tampit. Oricum ar fi, mobra ta e o bestie, ca si a mea, si a multor altora de-aici.

 

Tine morcovu ala strans, ca sta bine. Si cand ii dai, fii sigur ca ii dai in limitele in care STII ca poti s-o faci sa faca ce vrei tu. Si nu in oras/trafic.

 

Recomandare personala, vine caldura acum, fugi pe Amckart. O sa te surprinzi. Placut si neplacut.

Editat de Oryon
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...

apropo de ridicat pe o roata involuntar, eu am un cbr600 f3, am vrut sa plec mai tare de la un semafor, am dat drumu prea repede la ambreaj si s-a oprit motorul dar am ramas cu mana blana in gaz, cand am pornit-o a zburat cu mine cu tot intr-o roata, am rausit s-ao redresez, apoi nu stiu cum i-am atins iar acceleratia ca s-a ridicat si a 2-a oara, dar am avut noroc, am ramas pe ea si am redresat-o repede, deci se poate, si atunci mi-am dat seama cat inseamna 100 cp pt un incepator...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut la toata lumea (un incepator pe o Honda 600 F4I)

 

Inca nu mi-am luat carnetul mai am 2 sapt,dar mi-am luat motor :cheers: o HONDA CBR 600 F4i din 2004, acum urmeaza sa o inmatriculez, e adusa din Italia.

Rugamintea mea este daca se pricepe cineva la acte si care sunt pasi care trebuie sa ii fac pentru a inmatricula "bruneta"?

Cat ma costa toata distractia pe la Rar si cu actele?

 

Multumesc, deabia astept sa ies cu ea lo o plimbare deja ma mananca :ok:

Editat de stefanhome
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut la toata lumea (un incepator pe o Honda 600 F4I)

 

Inca nu mi-am luat carnetul mai am 2 sapt,dar mi-am luat motor :cheers: o HONDA CBR 600 F4i din 2004, acum urmeaza sa o inmatriculez, e adusa din Italia.

Rugamintea mea este daca se pricepe cineva la acte si care sunt pasi care trebuie sa ii fac pentru a inmatricula "bruneta"?

Cat ma costa toata distractia pe la Rar si cu actele?

 

Multumesc, deabia astept sa ies cu ea lo o plimbare deja ma mananca :ok:

 

/index.php?showtopic=175443

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut.

Si eu sunt in pielea voastra: ZX6R ca prima motocicleta, insa, fara experienta anterioara de categoria B.

 

Nu a fost usor.

Si nu va fi niciodata. Ca incepator ai nevoie de o motocicleta care sa nu te smunceasca, care sa fie blanda si care sa-ti ierte greselile. ZX6R-ul nu prea stie de "glume" si categoric nu iarta greseli.

La inceput o sa ai impresia "ca pandeste momentul" prielnic sa te tranteasca.

Am zis ca daca nu ma dau la ea, nu se da la mine. Si in mare parte cam asa este.

Totul sta in capacitatea ta de a intui potentialele pericole, sau macar situatii care se pot termina prost.

 

Un alt criteriu important mi se pare "pozitia" unde te afli in viata. Desi exista si exceptii, la 18 ani pur si simplu nu ai maturitatea, constiinta si responsabilitatea necesara pentru a te stapanii de la tentatiile unei motociclete de peste 100cp.

Insa, (din nou exista exceptii) la 30 de ani, cand probabil ai si o familie, te cam gandesti de doua ori inainte de a comite anumite "scapari" voluntare.

 

Nu e ca in "filme": te sui pe el si gata, ai murit.

Pericolul vine din tentatii. Azi mergi incet ca esti cu morcov (deh, abia l-ai luat), maine mergi incet si precaut. Cu timpul insa te vei mai obisnui cu el. Vei invata sa nu-l mai bruschezi, vei invata sa schimbi mai smooth, iti va scapa mana in gaz insa nu se va intampla nimic deoarece vei constata cu surprindere ca "erai drept" si mana stanga a tras ambreiajul "fara ca tu sa-ti dai seama".

Citez pe cineva de pe un alt forum:

"la inceput e bine sa fii minimalist. fa doar ce esti obligat sa faci. cu cat faci mai multe cu atat sansele sa gresesti cresc."

 

Cu timpul vei acumula "experienta", si, cel mai important, incredere.

De aici incepe pericolul. Incredere ca ai invatat cate ceva si asta iti da dreptul sa maresti viteza, sa-ti asumi in mod constient niste lucruri pe care pana acum nu le-ai fi facut. Nu-ti mai ei aceleasi precautii ca atunci cand erai la inceput.

Ceea ce nu stii in momentul acela este faptul inca esti la inceput. Ca de fapt, esti praf.

 

In acest moment iti va prinde bine o tavaleala, asa "sa-ti mai cada gradele de pe umeri". Daca nu constientizezi la timp ceea ce am descris eu mai sus, acea tavaleala e pe cale sa se intample. Cat de grava va fi, depinde de noroc si alti parametrii pe care n-ai cum sa-i controlezi.

 

Altii apuca dupa "tavaleala" sa "se ridice de jos" si sa invete din greseli, altii nu mai au aceasta sansa; iar afirmatia conform careia toti avem dreptul la o greseala vine, pentru unii dintre noi, cu un mare pret.

 

Dupa 6500km facuti, am zis sa ma duc pe AMKart. Ma asteptam sa fi invatat si yo ceva. Pot spune ca am iesit dezamagit de acolo, dupa doua sedinte. Ma asteptam sa fiu praf, dar nici in asa hal. Chiar este o idee buna. Ca sa nu zic ca mi-a placut la nebunie. Apropos... astia n-au implemenat un sistem de abonamente??

 

Daca nu-ti fortezi limitele, si iti asumi un minim de precautie (echipament, viteza, vizibilitate si antrenament) te vei bucura de alegerea facuta.

 

Cu siguranta nu pot frana la fel de bine ca "veteranii", insa pot sa ma deplasez cu o viteza care sa nu ma puna in situatia de a avea nevoie de skill de maestru.

Ca inceptor, nu ai cum sa realizezi performantele unui ZX6R, punctele sale forte.

Cel putin vei sti ca ai facut alegerea perfecta si ca ti-ai luat ceea ce iti place.

Atunci cand constientizezi ca poti plati o viata intreaga pentru o secunda de andrenalina ai toate sansele sa ajungi intreg acasa over and over again.

 

Nici nu mai aduc in discutie, sper ca se intelege de la sine importanta echipamentului la o astfel de alegere.

Indiferent ca te duci pana la paine si inapoi, imbraca-te pentru accident, nu pentru plimbare.

Accidentul este un eveniment neprevazut, nimeni nu vrea sa cada, insa se intampla.

Atunci cand se va intampla si in cazul tau, o sa vezi ce bine este cand te ridici de jos si scuturi praful aflat pe genunchiere cu mana, si nu cu penseta direct din piele.

 

Insa nu trebuie sa te culci pe ideea ca daca ai dat 2-3000 de eur pe echipament, gata, esti invincibil. Echipamentul isi face treaba la viteze mici. La viteze mari insa, nu va face decat sa arati bine in sicriu.

 

Este foarte important sa nu-ti depasesti limitele si sa nu ai incredere in sentimentul de siguranta care apare inevitabil dupa un anumit nr. de km.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu pot spune ca urmaresc exact topicul dar, f tare ce reiese din ce am citit...

parca e spovedania incepatorilor pe ss...

toti il citesc si incep sa recunoasca cat ce si cum e de greu pe ss la inceput dar, marea majoritate, AU REUSIT...

mai bine verificati mesajul pe care-l transmiteti.

il cunosc pe initiatorul acestui topic iar parerea lui generala este SA NU INCEPI PE SS...(sau asa am inteles io :lol: )

acuma toate posturile pe care le-am citit (deci nu zic ca toate) zic in mare ca nu e f bine pe ss la inceput dar wtf merge..

deci mesajul e GO 4 IT.... ORICUM SCAPA CINE POATE!!!

halal mesaj

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

"GO 4 IT.... ORICUM SCAPA CINE POATE!!!" asta ai inteles tu... cum ai inteles si parerea generala a celui care a facut topicul....

 

halal mesajul vine din partea celor care vorbesc din experienta proprie (adica incepatori pe supersport).

ideea este ca nu trebuie sa fii vreun pui de racer ca sa mergi cu un supersport in limite legale in oras. ORICINE poate.

poate pentru unii toate motocicletele sunt la fel si nu au preferinte la model... poate unii au nevoie de sfaturi si cand isi aleg iubita....

 

asta oricum este un subiect care va naste intotdeauna pareri si de o parte si de alta (chiar daca unii vorbesc doar din auzite, la fel cum ma sfatuiau niste prieteni fara carnet).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...