kawa_zx6r Postat Mai 11, 2009 Share Postat Mai 11, 2009 auch! intradevar 1000 de cuvinte nu sunt ca o imagine... cel putin o perioada de acum incolo voi fi mai precaut.... video acela e o un argument in plus ca fiecare sfat conteaza si merita discutata si analizata fiecare situatie in parte! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mariusspuneceva Postat Mai 11, 2009 Share Postat Mai 11, 2009 Doamne fereste ! eu n-am putut privi tot filmuletul , si vorba lui ...... daca cineva memoreaza cateva lucruri bune macar, o viata poate fi salvata , scopul topicului este atins Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mariusspuneceva Postat Mai 11, 2009 Share Postat Mai 11, 2009 Doamne fereste ! eu n-am putut privi tot filmuletul , si vorba lui ...... daca cineva memoreaza cateva lucruri bune macar, o viata poate fi salvata , scopul topicului este atins Doamne fereste ! eu n-am putut privi tot filmuletul , si vorba lui Calin daca cineva memoreaza cateva lucruri bune macar, o viata poate fi salvata , scopul topicului este atins *** Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DIANA_C Postat Mai 12, 2009 Share Postat Mai 12, 2009 Cunosc sentimentul, numai ca la mine la inceput (adica lin primele 2 iesiri )nu exista frana fata, mi s a spus sa folosesc frana fata si mai putin spate si acum (dupa a 4-a iesire) am uitat de spate. Am zis ca o sa imi fac un semn deala de incepator mare sa-l lipesc pe casca si sa mai scriu pe el si : "Atentie femeie in trafic" Asa o sa se fereasca singuri de mine daca eu nu sunt in stare Eu chiar mi-am pus semnele de incepator, nu pe casca, ci pe mobra. Chiar ajuta sau, cel putin in cazul meu au ajutat foarte mult. Nu am B-ul si pana la prima iesire in trafic cu mobra nu am regretat acest lucru. In prima intersectie eram atat de panicata incat imi venea sa ma dau jos dupa moto si s-o las acolo. Cand ma mai si claxona cate un grabit, idem. Ei, dupa ce am pus semnele, nu ma mai claxona nimeni, nu-mi mai luam injuraturi, din contra, soferii se opreau, imi faceau semn sa trec, au devenit foarte amabili (cu exceptia taximetristilor carora le adresez un calduros in special celor de etnie indoielnica) Nici acum nu am dat semnele jos cu toate ca a trecut mai mult de un an de cand am permisul. In legatura cu franele, si eu am folosit doar frana fata vreo doua luni apoi incet incet am inceput sa folosesc si spatele. Acum le folosesc pe amandoua concomitent. Inca nu m-am prins cand e bine sa folosesc spatele si cand fata, cu exceptia curbelor unde nu folosesc decat spatele, niciodata fata. Despre liniile de tramvai ce sa spun?!?!? Sunt ingrozita de cate ori le intalnesc si incerc sa le evit pe cat posibil. Mi s-a intamplat de cateva ori sa-mi fuga spatele dar, spre norocul meu, nu a fost ceva grav si nu m-am tavalit. Mi s-a mai intamplat sa-mi fuga spatele cand puneam cate-o frana mai violenta. Sper sa se schimbe un pic situatia cand voi schimba cauciucurile (sunt vechi iar cel de pe spate este fffff uzat). As dori sa fac si cursul moto de pe Amkart anul asta, am auzit ca te ajuta foarte mult. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lupu Postat Mai 12, 2009 Share Postat Mai 12, 2009 Nici acum nu am dat semnele jos cu toate ca a trecut mai mult de un an de cand am permisul. Vezi ca asta e contraventie. Da-le jos si fii mai increzatoare pastrand totusi vigilentza. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mariusspuneceva Postat Mai 12, 2009 Share Postat Mai 12, 2009 Vezi ca asta e contraventie. Da-le jos si fii mai increzatoare pastrand totusi vigilentza. unde scrie ca este contraventie? un politist chiar i-a spus unui nene care nu condusese deloc desi avea permis de 2 ani sa poarte semnele distinctive de incepator , pana capata ceva experienta . nu are nici o treaba acest lucru , plus ca sunt si autoturisme si motot folosite de 2 sau mai multi conducatori dintre care se poate ca unul sa fie incepator Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vladut50 Postat Mai 12, 2009 Share Postat Mai 12, 2009 (editat) Intr-adevar, la 9000 de km nu prea ai ce sa dai lectii si sfaturi. Insa unii invata in 9000 cat atii in 30000. Daca mai si pui mana si te documentezi,sigur ai ce spune celorlalti. Parerea mea este, ca atata timp cat nu zici nimic gresit, ci toate sfaturile tale sunt corecte si foarte utile, faci ceva demn de admirat. Atata timp cat scrii cateva din putinele lucruri utile de pe acest forum, faci treaba buna. Poate veteranilor li se par inutile sfatrile dina cest topic, dar incepatorilor le sunt de un real folos. Si asa multi motociclisti isi iau vitezane doar de schema si terase. Si asa sunt multe legende tranzmise prin viu grai despre cum ar trebui sa conduci o motocicleta sau cum ar trebui sa o intretii. E nevoie de tutoriale, sfaturi, etc (fie traduse, fie scanate, fie inventate) despre tehnici de condus si conduita preventiva. Daca omul a dat un sfat gresit, corectati-l! Poate pune vreun incepator in pericol! Daca nu, laudati-l! Editat Mai 12, 2009 de vladut50 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
P T R Postat Mai 12, 2009 Share Postat Mai 12, 2009 referitor la filmulet... urat de tot dar real.probabil ca tipu era scuterist. ideea de baza e sa fi precaut si sa faci tot posibilul sa nu devi naiv, mai bine paranoic si sanatos decat altfel. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Kosh Postat Mai 12, 2009 Share Postat Mai 12, 2009 (editat) Salutari. Exact d'aia am si zis ca nu vorbesc decat din experienta mea. Punct. Si mai sunt anumite chestii pe care le-am citit sau mi-au fost comunicate. Cand mi-am luat eu moto nu am gasit aceste lucruri scrise. Poate si din cauza faptului ca unele dintre ele sunt elementare. Elementare, ne-elementare, mi-e nu mi-a zis nimeni decat "ca o sa mori". Nici un alt sfat de care sa ma folosesc. Doar atitudinea aceea superioara, cauzata, probabil si de faptul ca au vazut ca ma descurc. Dar sa ma traga de-o-parte si sa-mi spuna "vezi aia, vezi... faci asa". Sau, "bah, esti (cuvant urat)? Nu mai fa asta!"... NIMENI... Daca eram un pusti cordit, cu banii lu' mama, mai ziceam... Si chiar daca ma plimb singur, sunt foarte fericit caci mi-am satisfacut un vis, cu sacrificii destul de mari. Asta a fost ideea de la care a pornit topicul de fata: Mai mult ca sigur, sunt multi altii, care, desi viseaza la un ZX6R,R6 etc. au bunul simt sa constientizeze ca isi asuma un risc enorm. Poate au trecut de mult de varsta impresionatului de gagici pe la terase, sau a vecinilor, etc. Au doar un vis. Si au nevoie de ajutor. Nu cer laude si slavi. Am scris tot ce am scris doar pentru aceia care acum sunt in locul meu, sau vor fi in curand. Ai vazut ceva scris si este gresit: invata-ma, adu-mi argumente, sa le dezbatem: doua capete sunt intodeauna mai bune decat unul. Dar sa vorbesti asa doar de a te afla in treaba... nu pot sa incadrez decat la parere personala. Ori parerea ta personala nu ma afecteaza cu nimic, mai ales cand se vorbeste despre cati km a facut X si cati km a facut Y. Nu ma intereseaza despre X si Y, e problema lor ce fac, ce motocicleta conduc. Pe mine ma intereseaza cauzele care l-au facut pe X sa rateze curba, si pe Y sa devina ornament pe un TIR. Ca sa nu patesc si eu acelasi lucru, iar din cauza unei greseli tampite si stupide (dar despre care n-am citit nicaieri)... eu, sa raman fara vreo mana sau fara vreun picior. Frate: am gresit ceva in enunturi? Am scris ceva care experienta ta, din 2008 pana acum, iti spune ca e "inteles denaturat", te rog, baga-te si lumineaza-ne cu argumente. Caci de preziceri sunt satul. De morala ieftina, iar sunt satul. Asa cum am mai zis: fiti voi mai motocicliti decat mine. Faceti voi mai multi km. decat mine. Nu ma intereseaza, n-am nimic de demostrat nimanui. Eu mi-am satisfacut un vis vechi de 8 ani. Principala mea preocupare este sa ma bucur de motocicleta, si sa ajung intreg acasa, indiferent ca vin de la birou, de la tara, sau de la Bulgari. Si daca ceea ce am "aberat" eu p'aici ajuta pe cineva, cu atat mai bine. Scopul a fost atins. Oricum, prefer prieteni putini si de calitate. Va salut. Aveti grija de voi pe soselele patriei. Editat Mai 12, 2009 de Kosh Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mariusspuneceva Postat Mai 12, 2009 Share Postat Mai 12, 2009 Salutari.Exact d'aia am si zis ca nu vorbesc decat din experienta mea. Punct. Si mai sunt anumite chestii pe care le-am citit sau mi-au fost comunicate. Cand mi-am luat eu moto nu am gasit aceste lucruri scrise. Poate si din cauza faptului ca unele dintre ele sunt elementare. Elementare, ne-elementare, mi-e nu mi-a zis nimeni decat "ca o sa mori". Nici un alt sfat de care sa ma folosesc. Doar atitudinea aceea superioara, cauzata, probabil si de faptul ca au vazut ca ma descurc. Dar sa ma traga de-o-parte si sa-mi spuna "vezi aia, vezi... faci asa". Sau, "bah, esti (cuvant urat)? Nu mai fa asta!"... NIMENI... Daca eram un pusti cordit, cu banii lu' mama, mai ziceam... Si chiar daca ma plimb singur, sunt foarte fericit caci mi-am satisfacut un vis, cu sacrificii destul de mari. Asta a fost ideea de la care a pornit topicul de fata: Mai mult ca sigur, sunt multi altii, care, desi viseaza la un ZX6R,R6 etc. au bunul simt sa constientizeze ca isi asuma un risc enorm. Poate au trecut de mult de varsta impresionatului de gagici pe la terase, sau a vecinilor, etc. Au doar un vis. Si au nevoie de ajutor. Nu cer laude si slavi. Am scris tot ce am scris doar pentru aceia care acum sunt in locul meu, sau vor fi in curand. Ai vazut ceva scris si este gresit: invata-ma, adu-mi argumente, sa le dezbatem: doua capete sunt intodeauna mai bune decat unul. Dar sa vorbesti asa doar de a te afla in treaba... nu pot sa incadrez decat la parere personala. Ori parerea ta personala nu ma afecteaza cu nimic, mai ales cand se vorbeste despre cati km a facut X si cati km a facut Y. Nu ma intereseaza despre X si Y, e problema lor ce fac, ce motocicleta conduc. Pe mine ma intereseaza cauzele care l-au facut pe X sa rateze curba, si pe Y sa devina ornament pe un TIR. Ca sa nu patesc si eu acelasi lucru, iar din cauza unei greseli tampite si stupide (dar despre care n-am citit nicaieri)... eu, sa raman fara vreo mana sau fara vreun picior. Frate: am gresit ceva in enunturi? Am scris ceva care experienta ta, din 2008 pana acum, iti spune ca e "inteles denaturat", te rog, baga-te si lumineaza-ne cu argumente. Caci de preziceri sunt satul. De morala ieftina, iar sunt satul. Asa cum am mai zis: fiti voi mai motocicliti decat mine. Faceti voi mai multi km. decat mine. Nu ma intereseaza, n-am nimic de demostrat nimanui. Eu mi-am satisfacut un vis vechi de 8 ani. Principala mea preocupare este sa ma bucur de motocicleta, si sa ajung intreg acasa, indiferent ca vin de la birou, de la tara, sau de la Bulgari. Si daca ceea ce am "aberat" eu p'aici ajuta pe cineva, cu atat mai bine. Scopul a fost atins. Oricum, prefer prieteni putini si de calitate. Va salut. Aveti grija de voi pe soselele patriei. din partea mea sunt ok posturile tale in acest topic , nu te lua dupa toti "experimantatii " care le stiu pe toate , vorba unuia de mai sus , prima data scapa la sutime de secunda, se intampla de cateva ori si pune asta pe seama experientei si nu pe seama norocului chior, asa ca numai bine si posteaza in continuare sfaturi pentru incepatori si nu numai , uneori cand esti sau te crezi experimentat mai inveti cate ceva desi credeai ca le stii pe toate gandesc la fel ca tine Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DIANA_C Postat Mai 12, 2009 Share Postat Mai 12, 2009 unde scrie ca este contraventie? un politist chiar i-a spus unui nene care nu condusese deloc desi avea permis de 2 ani sa poarte semnele distinctive de incepator , pana capata ceva experienta . nu are nici o treaba acest lucru , plus ca sunt si autoturisme si motot folosite de 2 sau mai multi conducatori dintre care se poate ca unul sa fie incepator Si eu stiam din auzite (nu am citit nicaieri) ca ar fi contraventie insa am intrebat un politist si mi-a spus ca le pot tine cat timp vreau eu daca asta ma face sa ma simt mai in siguranta @kosh : Eu apreciez ca ne-ai povestit si noua din experienta ta de pana acum. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Oryon Postat Mai 12, 2009 Share Postat Mai 12, 2009 Ce tari sunteti voi amandoi. Multi isi iau SSuri cu multi cai ca prima motocicleta. Si multi ii sfatuiesc pe altii sa nu faca ca ei, dar nu pentru ca ei au oo mai multe si sunt niste zei, ci poate pentru ca ei sunt oameni care chiar au vazut ce inseamna sa FII incepator pe SS, si au descoperit ca e greu, si au avut norocul sa treaca peste niste belele si sa scape sa povesteasca, si pentru ca poate incearca sa le dea altora mai multe sanse sa ramana intregi pe 2 roti si sa se bucure de treaba asta. Poti sa incepi si pe Hayabusa si sa scapi, dar sansele sunt mici, si va fi greu si lung sa inveti s-o stapanesti. Dar e distractiv sa arati cu dejtu si sa faci misto. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Mai 12, 2009 Share Postat Mai 12, 2009 (editat) Eu chiar mi-am pus semnele de incepator, nu pe casca, ci pe mobra. Chiar ajuta sau, cel putin in cazul meu au ajutat foarte mult. Nu am B-ul si pana la prima iesire in trafic cu mobra nu am regretat acest lucru. In prima intersectie eram atat de panicata incat imi venea sa ma dau jos dupa moto si s-o las acolo. Cand ma mai si claxona cate un grabit, idem. Ei, dupa ce am pus semnele, nu ma mai claxona nimeni, nu-mi mai luam injuraturi, din contra, soferii se opreau, imi faceau semn sa trec, au devenit foarte amabili (cu exceptia taximetristilor carora le adresez un calduros in special celor de etnie indoielnica) Nici acum nu am dat semnele jos cu toate ca a trecut mai mult de un an de cand am permisul. In legatura cu franele, si eu am folosit doar frana fata vreo doua luni apoi incet incet am inceput sa folosesc si spatele. Acum le folosesc pe amandoua concomitent. Inca nu m-am prins cand e bine sa folosesc spatele si cand fata, cu exceptia curbelor unde nu folosesc decat spatele, niciodata fata. Despre liniile de tramvai ce sa spun?!?!? Sunt ingrozita de cate ori le intalnesc si incerc sa le evit pe cat posibil. Mi s-a intamplat de cateva ori sa-mi fuga spatele dar, spre norocul meu, nu a fost ceva grav si nu m-am tavalit. Mi s-a mai intamplat sa-mi fuga spatele cand puneam cate-o frana mai violenta. Sper sa se schimbe un pic situatia cand voi schimba cauciucurile (sunt vechi iar cel de pe spate este fffff uzat). As dori sa fac si cursul moto de pe Amkart anul asta, am auzit ca te ajuta foarte mult. Am intilnit multi motoristi care, cu toate ca pretind ca n-au nimic de demonstrat, se feresc de lamiie ca dracu' de tamiie. In special in cazul unui motorist care nu are B-ul mi se pare obligatoriu. Daca ar fi dupa mine as arde niste amenzi de numa-numa pentru ne-purtarea semnului. Am auzit oameni cu sute de mii de kilometri, ca sa nu zic trecuti de milion pe patru roti, care spuneau ca au trebuit sa conduca mult mai mult de-un an o masina pina au ajuns s-o "simta" intr-atit incit sa stie ce pot sa faca cu ea si ce nu. Iar motorul, daca nu e mai greu de condus decit o masina, e cel putin mai periculos. In plus, la noi scoala e varza, iesi pe strada total nepregatit. Da' fiecare pe barba lui, eu l-am purtat un an, cu toate ca multi ma priveau ciudat. Reactia tipica la vederea lamiii mele era: "n-am mai vazut motor cu lamiie... da' trebuie purtat semn si la motor?" Pai cum dracu' sa trebuiasca, ba, doar orice motociclist are 5 c.oaie, e ca si cum ai fi un barbos pletos de 120 de kile, imbracat tot in piele, da' ai purta aparat dentar si ochelari de tocilar. Nu? Despre liniile de tramvai... La inceput si eu ma cacam pe mine cind vedeam linie de tramvai, dar mi-a trecut, odata ce-am inceput sa experimentez. Acuma fac depasiri indiferent daca in stinga mea e linie de tramvai sau nu. Nu mi s-a intimplat niciodata sa-mi fuga roata pe linia de tramvai si, slava-Domnului, merg destul prin oras. Trebuie luata din scurt si, daca nu era evident, trebuie trecuta doar daca asfaltul e ok pe linga ea. Cu toate ca nu-i dracul asa de negru cu sinele astea, tot sint o mare pacoste si destui au cazut din cauza lor. Din fericire in Iasi se reabiliteaza o gramada de trasee, exista locuri in oras unde pe linga sine sint cratere ca pe Luna, n-ai curajul sa treci nici cu Land Rover Discovery peste ele, dapai cu motorul. Dupa capul meu tramvaiele ar trebui scoase, cred ca fac mult mai mult rau decit bine. Unde-s troleibuzele, btw? unde scrie ca este contraventie? un politist chiar i-a spus unui nene care nu condusese deloc desi avea permis de 2 ani sa poarte semnele distinctive de incepator , pana capata ceva experienta . nu are nici o treaba acest lucru , plus ca sunt si autoturisme si motot folosite de 2 sau mai multi conducatori dintre care se poate ca unul sa fie incepator In codul rutier scrie sigur ca e contraventie. E si firesc, nu-i normal sa induci restul lumii in eroare, astfel incit sa fii tratat "cu manusi" in mod nemeritat. As mai adauga la cele spuse inca un sfat: mare atentie la mersul cu pasager. Eu pina acum am mers cu vreo 4-5 pasageri diferiti, si comportarea lor variaza. Prima a fost prietena mea, si mai mult m-a obligat s-o duc in spate, ca la vremea respectiva mi se parea o responsabilitate prea mare pentru indeminarea mea. Dar din fericire s-a comportat exemplar si n-am avuit vreodata probleme. Dar nu e asa cu toti. Chiar zilele trecute am mers cu cineva care nu se mai urcase pe motor. Trec peste "amanunte" de genul venit cu poseta pe umar si in pantofiori de vara. Dar pur si simplu nu era in stare sa se tine fixa in nici un fel, si a pus capac cind, in timp ce ma strecuram printre masini la un semafor, m-a impins efectiv cu mina in umar, de era cit pe ce sa ne darimam peste un BMW. Nu am inteles niciodata de ce a facut asta si nici nu cred ca m-ar ajuta cu ceva sa inteleg. O alta pasagera mai veche, s-a aplecat inspre exteriorul curbei la primul viraj mai serios, de era sa ajungem pe contrasens. Cred ca aceste lucruri depind foarte mult de increderea in cel care conduce, de firea pasagerului si, last but not least, de instruirea prealabila. Trebuia mentionat de la inceput: instruiti intotdeauna pasagerul. Invatati-l sa se tina cum trebuie, sa nu se miste, mai ales la viteze mici, stabiliti o conventie pentru "vreau sa tragi pe dreapta ca mi-au intrat chilotii in c.ur" (doua palme peste coapsa, de exemplu, dar in nici un caz izbit in umar), sa nu se lase spre exteriorul curbei etc. Si in primul rind cautati sa-l faca sa aiba incredere in voi, ca altfel o sa stea cu frica si o sa faca prostii. Editat Mai 12, 2009 de CalinD Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mariusspuneceva Postat Mai 12, 2009 Share Postat Mai 12, 2009 Am intilnit multi motoristi care, cu toate ca pretind ca n-au nimic de demonstrat, se feresc de lamiie ca dracu' de tamiie. In special in cazul unui motorist care nu are B-ul mi se pare obligatoriu. Daca ar fi dupa mine as arde niste amenzi de numa-numa pentru ne-purtarea semnului. Am auzit oameni cu sute de mii de kilometri, ca sa nu zic trecuti de milion pe patru roti, care spuneau ca au trebuit sa conduca mult mai mult de-un an o masina pina au ajuns s-o "simta" intr-atit incit sa stie ce pot sa faca cu ea si ce nu. Iar motorul, daca nu e mai greu de condus decit o masina, e cel putin mai periculos. In plus, la noi scoala e varza, iesi pe strada total nepregatit. Da' fiecare pe barba lui, eu l-am purtat un an, cu toate ca multi ma priveau ciudat. Reactia tipica la vederea lamiii mele era: "n-am mai vazut motor cu lamiie... da' trebuie purtat semn si la motor?" Pai cum dracu' sa trebuiasca, ba, doar orice motociclist are 5 c.oaie, e ca si cum ai fi un barbos pletos de 120 de kile, imbracat tot in piele, da' ai purta aparat dentar si ochelari de tocilar. Nu? Despre liniile de tramvai... La inceput si eu ma cacam pe mine cind vedeam linie de tramvai, dar mi-a trecut, odata ce-am inceput sa experimentez. Acuma fac depasiri indiferent daca in stinga mea e linie de tramvai sau nu. Nu mi s-a intimplat niciodata sa-mi fuga roata pe linia de tramvai si, slava-Domnului, merg destul prin oras. Trebuie luata din scurt si, daca nu era evident, trebuie trecuta doar daca asfaltul e ok pe linga ea. Cu toate ca nu-i dracul asa de negru cu sinele astea, tot sint o mare pacoste si destui au cazut din cauza lor. Din fericire in Iasi se reabiliteaza o gramada de trasee, exista locuri in oras unde pe linga sine sint cratere ca pe Luna, n-ai curajul sa treci nici cu Land Rover Discovery peste ele, dapai cu motorul. Dupa capul meu tramvaiele ar trebui scoase, cred ca fac mult mai mult rau decit bine. Unde-s troleibuzele, btw? In codul rutier scrie sigur ca e contraventie. E si firesc, nu-i normal sa induci restul lumii in eroare, astfel incit sa fii tratat "cu manusi" in mod nemeritat. As mai adauga la cele spuse inca un sfat: mare atentie la mersul cu pasager. Eu pina acum am mers cu vreo 4-5 pasageri diferiti, si comportarea lor variaza. Prima a fost prietena mea, si mai mult m-a obligat s-o duc in spate, ca la vremea respectiva mi se parea o responsabilitate prea mare pentru indeminarea mea. Dar din fericire s-a comportat exemplar si n-am avuit vreodata probleme. Dar nu e asa cu toti. Chiar zilele trecute am mers cu cineva care nu se mai urcase pe motor. Trec peste "amanunte" de genul venit cu poseta pe umar si in pantofiori de vara. Dar pur si simplu nu era in stare sa se tine fixa in nici un fel, si a pus capac cind, in timp ce ma strecuram printre masini la un semafor, m-a impins efectiv cu mina in umar, de era cit pe ce sa ne darimam peste un BMW. Nu am inteles niciodata de ce a facut asta si nici nu cred ca m-ar ajuta cu ceva sa inteleg. O alta pasagera mai veche, s-a aplecat inspre exteriorul curbei la primul viraj mai serios, de era sa ajungem pe contrasens. Cred ca aceste lucruri depind foarte mult de increderea in cel care conduce, de firea pasagerului si, last but not least, de instruirea prealabila. Trebuia mentionat de la inceput: instruiti intotdeauna pasagerul. Invatati-l sa se tina cum trebuie, sa nu se miste, mai ales la viteze mici, stabiliti o conventie pentru "vreau sa tragi pe dreapta ca mi-au intrat chilotii in c.ur" (doua palme peste coapsa, de exemplu, dar in nici un caz izbit in umar), sa nu se lase spre exteriorul curbei etc. Si in primul rind cautati sa-l faca sa aiba incredere in voi, ca altfel o sa stea cu frica si o sa faca prostii. pana nu vad , eu tot nu cred ca e contraventie , sunt atati care folosesc autovehicule in comun cu incepatori si poarta semnul distinctiv si nu le spune nimeni nimic Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
beje Postat Mai 12, 2009 Share Postat Mai 12, 2009 eu care am dat in 2008 sala si am invatat de rusine (am B-ul de 10 ani) iti spun ca nu imi aduc aminte sa fie la contraventii asa ceva... oricum atitudinea e magistrala... nu vreti sa va si servim pe tava toate argumentele? sa nu cumva sa oboseasca majestatea voastra cautand... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
amitzu Postat Mai 12, 2009 Share Postat Mai 12, 2009 (editat) "n-am mai vazut motor cu lamiie... ...Asta mi-a zis mie un politist azi la Unirii ...asa sa ma opreasca toti politistii de acum inainte, sa stea pur si simplu de vorba si sa rada ca am eu lamaia ! Editat Mai 12, 2009 de amitzu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Mai 13, 2009 Share Postat Mai 13, 2009 pana nu vad , eu tot nu cred ca e contraventie , sunt atati care folosesc autovehicule in comun cu incepatori si poarta semnul distinctiv si nu le spune nimeni nimic Mi-e lene sa caut in codul rjutier, mai ales ca poti sa faci si tu asta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Doctor X Postat Mai 13, 2009 Share Postat Mai 13, 2009 Hai ca va ajut eu: Art.99. - (1) Constituie contravenții Âşi se sancționează cu amenda prevăzută în clasa I de sancțiuni următoarele fapte săvârÂşite de către persoane fizice: 12. nerespectarea obligației de a aplica semnul distinctiv pe autovehicule conduse de persoane care au mai puțin de un an vechime de la dobândirea permisului de conducere; Nu constituie contraventie pastrarea semnului de incepator si dupa perioada de 1 an vechime. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Preacuviosul_Mihail Postat Mai 13, 2009 Share Postat Mai 13, 2009 (editat) Salutare tuturor.In acest topic vreau sa vorbesc despre incepatorii vesnic doritori de SuperSport. Desi tin sa ma adresez in special incepatorilor fara experienta de categoria B, tin sa cred ca topicul se poate aplica tuturor categoriilor de incepatori. Sa incep cu inceputul: Cine sunt eu, si ce calitate am sa dau sfaturi? Eu, sunt un motociclist incepator, am in spate abia 9000 de km si dorinta asidua de a nu avea parte de evenimente neplacute. .............................................................. Nu am sa vorbesc despre motocicletele de 1000cc, deoarece, evident nu pot fi de-acord cu un astfel de inceput. ................................................................................................................................................................ Insa una este sa te sui pe o motocicleta super-sport pe la 30 de ani, cand probabil ai o familie, poate si un copil, un job cat de cat respectabil... un anumit statut in viata, si alta este cand iti cumperi ZX6R, R6, etc, la 18 ani cand ar fi trebuit sa te pregatesti de BAC. Again si aici sunt exceptii, but still... ..................................................................................................................................... Ok, esti proaspat posesor de carnet categ. A, si vrei motocicleta. Si nu vrei orice motocicleta, ci vrei un super-sport. Primul pas ar fi sa citesti informatiile de pe forum, mai ales sectiunea de accidente si cea a incepatorilor. Dar invata sa citesti printre randuri si sa observi micile detalii si subtilitati strict legate de evenimentele petrecute. Daca dupa ce treci de pasul asta, inca mai vrei super-sport, o sa ai nevoie de tot ce scrie mai jos. ...................................................................................................................................................... Ca incepator ai nevoie de o motocicleta usoara si previzibila care sa nu te coste mult reparatia cand, inevitabil, o vei da pe jos. N-ai nevoie sa te smunceasca, sa-ti dea senzatia ca fuge de sub tine. Este super-nasol caci treci de la motocicletele din scoala, la un monstru de 200kg si peste 100cp. Este grea, este nervoasa si nici nu stie de glume, ca sa ma exprim mai plastic. Toate aceste mici neajunsuri, combinate cu lipsa ta de experienta pot duce la accident. probabil ca ai facut prea multe sacrificii ptr visul tau si de aceea vrei sa stie toata lumea ca ti-ai luat tu zx6r si nu ai murit in 9000km cum ti-a fost prezis...altfel nu inteleg contradictiile acestui topic si mai ales faptul ca persisti in a te face ca nu le vezi. sau poate chiar nu le vezi... iti repet ptr ultima oara, tie si celor fara permis care ascultand sfaturile tale au dat avans la r6, zx6r...etc Tampenia topicului tau nu consta in reguli, alea pot fi bune si te pot aprecia ptr "culegerea de folclor motociclistic" si punerea in pagina a unor reguli adunate. Ea consta in faptul ca in urma topicului reiese ca e bine sa-ti iei r6 daca retii ce ai scris tu aici. Pai spui ca un incepator nu are nevoie de motocicleta care sa te smuceasca..etc....si apoi iti ridici singur statuie cum ai facut tu 9000km pe zx6r? Tu ai citit informatiile de pe forum..de la accidente....cum recomanzi aici..si ai gasit In vreun loc sfatul ca zx6r e blanda cu incepatorul si recomandata celor care acum termina scoala moto? Pui problema ca si cand toate motocicletele de 600 sunt la fel. nu faci diferenta intre Pegaso si zx6r? O sa-mi spui ca am inceput pe 1000. e treaba mea asta. Dar nu fac un topic in care sa explic..."incepatori ...luati de 1000 ca e perfecta" Zici ca nu vb de motociclete de 1000 pentru ca nu esti de acord cu acest mod de a incepe motociclismul. Crezi ca e mai periculos un chopper de 1000 sau r6, zx6r? Spui ca se adreseaza "in special incepatorilor fara experienta de categoria B". Cand nu ai experieta de B (ca tine) e greu de tot si nu trebuie nici enduro touring de 1000, nici ss de 600. Dovada esti tu....care ai facut 9000 de km in 2 ani. Permisul moto se ia fara nici o iesire in trafic. NU stiu ce e mai periculos, faptul ca nu vezi traficul sau ca nu stapanesti motocicleta. Daca nu stapanesti moto poti avea norocul sa cazi si sa scapi doar cu o mana rupta. Daca nu vezi traficul sunt sanse mult mai mari sa o mierlesti. Te-a laudat Kassu? Esti mandru de asta..probabil. Crezi ca a inceput pe ss de 600? Sunt convins ca nu. Ma suprinde sustinerea lui ptr acest topic. Asta spun ca e gresit in acest topic si de aceea cred CA TREBUIE ELIMINAT DE PE FORUM. Induci ideea ca e bine sa incepi pe ss de 600. NU E BINE. E GRESIT TOTAL SI CE SCRIE AICI REPREZINTA DOAR DORINTA UNUI FORUMIST CU MICI IESIRI IN TRAFIC DE A SE FACE REMARCAT. @calind Tu de cand ti-ai pus toba care valoreaza mai mult decat motorul(si te lauzi cu asta) crezi ca ai ajuns la stadiul de dat premii? numai impresii de capu vostru Editat Mai 13, 2009 de Preacuviosul_Mihail Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mariusspuneceva Postat Mai 13, 2009 Share Postat Mai 13, 2009 Hai ca va ajut eu: Nu constituie contraventie pastrarea semnului de incepator si dupa perioada de 1 an vechime. ati vazut domnilor? ati vazut ? sunt profesionist de 7 ani de zile , mai stiam eu ceva Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Kassu Postat Mai 13, 2009 Share Postat Mai 13, 2009 (editat) ...Te-a laudat Kassu? Esti mandru de asta..probabil. Crezi ca a inceput pe ss de 600? Sunt convins ca nu. Ma suprinde sustinerea lui ptr acest topic. Desi m-am hotarat sa postez DOAR STRICTUL NECESAR pe "forumul" motociclism.ro, voi raspunde pentru ultima oara pe acest topic, doar pe motiv ca am fost amintit mai sus. Nu sunt vreo autoritate sau vreun mare maestru in domeniu pentru a se mandri cineva cu lauda mea.La fel si atunci cand dezabrob o anumita atitudine, sau opinie, nu trebuie ca respectivul vizat sa se simta rusinat in vreun fel.Sunt un simplu forumist care are dreptul la o opinie pe un forum public.Doar atat si nimic mai mult!Pana acum am uzat de acest drept, pe viitor voi auto-cenzura interventiile mele aici.Motivele sunt strict personale si nu fac obiectul acestui topic. Revenind...Am inceput(si inca mai am)un GS 500 de 44 CP(cel din semnatura) pe care mi l-a recomandat un bun prieten din Timisoara, dar in acelasi timp si un foarte experimentat motociclist.A fost un sfat pretios, care poate m-a scapat de(multe?) belele.Desi atunci cand te urci pe moto, scad exponential sansele de a nu avea necazuri, atat tu cat si cei apropiati tie. Vreti parerea mea personala?!Eu nu as recomanda nici chiar motorul meu unui incepator!Mai ales daca este un tanar de 18-21 de ani, fara experienta in trafic, fara sa aiba categ.B.Ma gandesc ca amicul asta al meu mi-a recomandat acest motor tinand cont ca aveam la vremea respectiva aproape 20 de ani de B si multe sute de mii de Km. cu masina.Oricum, am mers ilegal, intrucat toti de aici stim bine ce motoare permite legea sa fie folosite de catre incepatori. Concluzia preliminara?? Simplu:respectati legile in vigoare! Am laudat scopul pentru care a fost creat acest topic:acela de a deschide ochiii incepatorilor cand se hotarasc sa ia motor, ce riscuri presupune acest lucru, ce pot face ei pentru micsorarea acestora.Topicul nu s-a vrut a fi un manual savant de condus motocicleta, care sa fie greu "comestibil" incepatorilor.Mojoritatea manualelor citite de mine mi s-au parut destul de stufoase, plictisitoare.Acest topic este "prietenos" cu cititorul, iar explicatiile par de bun simt. Am doi ani de A, un accident(nu din vina mea-nu sunt de acord cu ideea ca toti cei implicati in accident sunt vinovati intr-o anume masura) si cateva mii de km pe moto.Am regasit aici explicatii pentru multe situatii intalnite de mine in trafic.Si sunt corect expuse si explicate optiunile de abordare a fiecarei situatii in parte.Nu este complet, mai pot apare multe situatii dificile.Ramane sa fie enumerate de el sau de altii care doresc sa impartaseasca din experienta proprie. Nu am felicitat initiatorul pentru motorul achizitionat si nici pentru faptul ca nu a murit pana acum.Fiecare isi alege motorul pe care considera ca il poate stapani si care ii satisface gusturile si nevoile.Eu am avut noroc sa cunosc un om care a stiut sa-mi recomande un motor si echipament.Altii nu au acest noroc:nu cunosc pe nimeni care sa ii sfatuiasca corect.Se iau dupa "baietii de cartier" care se dau cu SS in bermude.Un topic de genul asta, le-ar putea macar atrage atentia ca exista si alte variante. Concluzia mea:topicul asta este o sansa la viata!Depinde de fiecare dintre noi cat de mult isi doreste asta! Sanatate! Editat Mai 13, 2009 de Kassu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DIANA_C Postat Mai 13, 2009 Share Postat Mai 13, 2009 (editat) probabil ca ai facut prea multe sacrificii ptr visul tau si de aceea vrei sa stie toata lumea ca ti-ai luat tu zx6r si nu ai murit in 9000km cum ti-a fost prezis...altfel nu inteleg contradictiile acestui topic si mai ales faptul ca persisti in a te face ca nu le vezi. sau poate chiar nu le vezi......... Parerea mea este ca fiecare om este liber sa faca ce vrea si sa-si cumpere ce mobra vrea. Sau ai impresia ca, daca cineva citeste 100 topicuri cu "nu-ti lua ss 600, 1000 ca o sa mori", acel cineva gata, se razgandeste?!?!? Eu nu cred. Ma indoiesc ca tie nu ti-a spus nimeni ca nu e bine sa-ti iei miar, ca si incepator. Ti-a pasat? NU! Deci, indiferent ca este indemnat sa-si ia ss (cum ai inteles tu ca ar fi facut kosh, cu toate ca eu nu am inteles deloc asta) sau i se spune ca va muri, fiecare isi ia ceea ce-i place si ceea ce-si doreste. In general, omul nu crede in sfaturi pana ce nu se loveste singur cu capul. Unii apuca sa invate din greseli altii, din pacate, nu! Kosh, efectiv, ne-a impartasit experienta celor 9000km parcursi de el si ceea ce a invatat in acesti 9000km, si bine si rau. Ce ti se pare exagerat??? Unde s-a laudat? Ca a mentionat faptul ca a facut multe sacrificii timp de 8 ani pentru a-si lua mobra la care visa? Ei, uite, ca eu chiar apreciez asta. Omu' a muncit pentru ea, nu s-a dus la mami si la tati sa-i cumpere. Si, numai de aici, eu deduc ca tine enorm de mult la mobra lui si ca nu este inconstient sa riste s-o faca piese. (Eu pana sa-mi cumpar mobra, nu am avut nimic de valoare cumparat din banii mei, din munca mea. Radeam de tata cand il vedeam ce atasat este de masina lui. Acum inteleg cum e. Si, crede-ma, ca nu risc s-o fac praf.Tin enorm de mult la ea si tin si mai mult la viata mea.Cui nu-i pasa, sa fie sanatos, sa-si asume consecintele.Asta daca mai apuca.) By the way, de ce nu ne descrii si tu experienta ta de incepator pe miar? Chiar as fi curioasa. Vorbesc foarte serios. Daca nu vrei si daca nu-ti convine ideea topicului, este simplu, nu mai citi. Ignora-l. Nu ar fi mai simplu? @kassu Editat Mai 13, 2009 de DIANA_C Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Survolaj Postat Mai 13, 2009 Share Postat Mai 13, 2009 In 3 ani de motoretism cu acte in regula si motocicleta SS 600 din prima - pot spune ca nu recomand unui incepator deloc aceste motorete...dar fiecare face cum il taie capu...cum m-a taiat si pe mine si oricum asa e in viata, pot sa-ti spuna o gramada de batrani ca nu faci cum trebuie, ca pana nu te dai tu cu capul de ceva nu inveti. Acum fiecare "supravietuieste" dupa cum merge pe acel agregat... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Preacuviosul_Mihail Postat Mai 13, 2009 Share Postat Mai 13, 2009 Parerea mea este ca fiecare om este liber sa faca ce vrea si sa-si cumpere ce mobra vrea. Sau ai impresia ca, daca cineva citeste 100 topicuri cu "nu-ti lua ss 600, 1000 ca o sa mori", acel cineva gata, se razgandeste?!?!? Eu nu cred. Ma indoiesc ca tie nu ti-a spus nimeni ca nu e bine sa-ti iei miar, ca si incepator. Ti-a pasat? NU! Deci, indiferent ca este indemnat sa-si ia ss (cum ai inteles tu ca ar fi facut kosh, cu toate ca eu nu am inteles deloc asta) sau i se spune ca va muri, fiecare isi ia ceea ce-i place si ceea ce-si doreste. In general, omul nu crede in sfaturi pana ce nu se loveste singur cu capul. Unii apuca sa invate din greseli altii, din pacate, nu! Kosh, efectiv, ne-a impartasit experienta celor 9000km parcursi de el si ceea ce a invatat in acesti 9000km, si bine si rau. Ce ti se pare exagerat??? Unde s-a laudat? Ca a mentionat faptul ca a facut multe sacrificii timp de 8 ani pentru a-si lua mobra la care visa? Ei, uite, ca eu chiar apreciez asta. Omu' a muncit pentru ea, nu s-a dus la mami si la tati sa-i cumpere. Si, numai de aici, eu deduc ca tine enorm de mult la mobra lui si ca nu este inconstient sa riste s-o faca piese. (Eu pana sa-mi cumpar mobra, nu am avut nimic de valoare cumparat din banii mei, din munca mea. Radeam de tata cand il vedeam ce atasat este de masina lui. Acum inteleg cum e. Si, crede-ma, ca nu risc s-o fac praf.Tin enorm de mult la ea si tin si mai mult la viata mea.Cui nu-i pasa, sa fie sanatos, sa-si asume consecintele.Asta daca mai apuca.) By the way, de ce nu ne descrii si tu experienta ta de incepator pe miar? Chiar as fi curioasa. Vorbesc foarte serios. Daca nu vrei si daca nu-ti convine ideea topicului, este simplu, nu mai citi. Ignora-l. Nu ar fi mai simplu? @kassu Sunt de acord cu tot ce ai scris mai sus. Eu sustin doar ca asocierea acestui topic cu ghidul motociclistului incepator e total gresita Inca de la inceput am spus ca nu consider regulile exprimate ca fiind gresite in vreun fel. Dar ce idee induce topicul se poate vedea si din postul scris de @nationalistu pe la pagina 8-9 cred in care explica si se mandreste ca l-a format ca si motociclist o plimbare noaptea de 200km pe un drum cu serpentine cand avea 100km de condus moto pana atunci. Nu exista tampenie mai mare. Nimeni nu a luat atitudine. Pentru ca asta te lasa topicul sa intelegi si anume...ca daca nu esti mai tanar de 25 de ani sau nebun cu dunga in buletin, nu conteaza deloc experienta in trafic si tipul motocicletei. Celor care nu stiu nimic li se induce ideea ca iti poti lua orice tip de motor(cu exceptia de 1000..normal) si daca esti rational nu poti avea probleme. Ceea ce e total gresit. In astfel de cazuri, cei care reusesc sunt exceptiile de la regula. Cand pana la motor nu ai iesit din metrou e normal sa ti se para fantastic un canal inaltat, o groapa, un caine sau o vaca pe strada la tzara. Si atunci vii si postezi aici minunea prin care ai evitat sau te plangi ca tu nu stiai ca exista caini liberi pe strada. In cazul fericit pui poze din benzinarie de la valeni sa vada lumea ca ai ajuns pana acolo. Daca ma gandesc la ideea promovata intens intre motociclisti prin care indiferent ca pici de 5 ori in 3 luni, ca nu mai vezi decat cu un ochi sau mai ai doar 3 degete la mana in urma accidentelor, TREBUIE SA CONTINUI...atunci topicul e explicabil. Nu e si ideea mea....ca atare eu critic. E simplu. Daca acest topic era scris de un pusti de 19 ani....era intr-un fel de inteles, dar sa descoperi la 30 de ani ca de fapt trenul nu vine peste tine la cinematograf e trist. Experienta mea de incepator pe miar nu e asha interesanta si picanta. La mine lucrurile au decurs relaxat cu doar cateva puncte de atentionare din partea motorului. In majoritatea timpului ne respectam reciproc. Daca esti curioasa poti incerca....si sa o postezi pe a ta..cu titlu de "axiomele incepatorului pe miar". Eu mi-am luat motor ptr placerea personala, chiar si utilitate as putea zice si il folosesc. Nu am nimic de demonstrat nimanui pe aici. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DIANA_C Postat Mai 13, 2009 Share Postat Mai 13, 2009 Sunt de acord cu tot ce ai scris mai sus. Eu sustin doar ca asocierea acestui topic cu ghidul motociclistului incepator e total gresita Inca de la inceput am spus ca nu consider regulile exprimate ca fiind gresite in vreun fel. Dar ce idee induce topicul se poate vedea si din postul scris de @nationalistu pe la pagina 8-9 cred in care explica si se mandreste ca l-a format ca si motociclist o plimbare noaptea de 200km pe un drum cu serpentine cand avea 100km de condus moto pana atunci. Nu exista tampenie mai mare. Nimeni nu a luat atitudine. Pentru ca asta te lasa topicul sa intelegi si anume...ca daca nu esti mai tanar de 25 de ani sau nebun cu dunga in buletin, nu conteaza deloc experienta in trafic si tipul motocicletei. Celor care nu stiu nimic li se induce ideea ca iti poti lua orice tip de motor(cu exceptia de 1000..normal) si daca esti rational nu poti avea probleme. Ceea ce e total gresit. In astfel de cazuri, cei care reusesc sunt exceptiile de la regula. Cand pana la motor nu ai iesit din metrou e normal sa ti se para fantastic un canal inaltat, o groapa, un caine sau o vaca pe strada la tzara. Si atunci vii si postezi aici minunea prin care ai evitat sau te plangi ca tu nu stiai ca exista caini liberi pe strada. In cazul fericit pui poze din benzinarie de la valeni sa vada lumea ca ai ajuns pana acolo. Daca ma gandesc la ideea promovata intens intre motociclisti prin care indiferent ca pici de 5 ori in 3 luni, ca nu mai vezi decat cu un ochi sau mai ai doar 3 degete la mana in urma accidentelor, TREBUIE SA CONTINUI...atunci topicul e explicabil. Nu e si ideea mea....ca atare eu critic. E simplu. Daca acest topic era scris de un pusti de 19 ani....era intr-un fel de inteles, dar sa descoperi la 30 de ani ca de fapt trenul nu vine peste tine la cinematograf e trist. Experienta mea de incepator pe miar nu e asha interesanta si picanta. La mine lucrurile au decurs relaxat cu doar cateva puncte de atentionare din partea motorului. In majoritatea timpului ne respectam reciproc. Daca esti curioasa poti incerca....si sa o postezi pe a ta..cu titlu de "axiomele incepatorului pe miar". Eu mi-am luat motor ptr placerea personala, chiar si utilitate as putea zice si il folosesc. Nu am nimic de demonstrat nimanui pe aici. Inteleg ce vrei sa spui. Nici eu nu am fost de acord cu ceea ce a spus @nationalistu, mi se pare total aberant. Si, indiferent de ce spune in postul sau, eu nu cred ca "s-a format" ca si motociclist. Sunt multi care posteaza numai aberatii carora eu, una, nu le dau nicio atentie. Este foarte adevarat ca si varsta conteaza cu toate ca, daca stau sa ma gandesc mai bine, si treaba asta este relativa. (Acum cateva zile am citit de un tip la vreo 30 ani, daca-mi aduc bine aminte, "motociclist" fara permis, cu un copil si un altul pe drum, care a murit dintr-o prostie.) Ceea ce cred eu ca ar conta cu adevarat este educatia, nivelul de cultura al fiecaruia, cum procesezi informatia, cum faci diferenta intre bine si rau. Cine are chef sa-si ia moto sa se dea in slapi pe magheru sigur o va pati, mai rau sau mai putin rau, asta depinde si de noroc in situatia lor, dar cu siguranta o va pati, este doar o chestiune de timp. Cine nu realizeaza cat de periculos este acest sport, nu are ce cauta pe moto. Era prea frumos sa aiba numai parti bune,nu? Eu nu am miar si nici nu voi avea vreodata. Pentru ca este prea mult pentru mine si, in plus, sunt prea mica de inaltime, si nu intotdeauna la semafor ai loc langa bordura . Eu am un vfr de 400cmc, 57cp, care este oricum prea mult pt mine. Imi mai trebuie foarte mult timp pana o sa invat eu tot ce poate mobra mea. Primul drum afara din localitate l-am facut dupa 3000km in traficul din bucuresti. Ce sa-ti spun, am fost varza. In linie dreapta era totul ok, in viraje se schimba treaba.(Tocmai d-aia as vrea sa fac cursul moto de pe amkart, sa invat sa ma inclin). Iar cand ne-am intors se facuse seara si am mers pana acasa cu......50-60km/h Imi era rusine ca ii incetineam si pe cei cu care eram, dar imi pasa mai mult de mine, de viata mea, de mobra mea, de parintii mei. In fond, cine are creier sa priceapa, foarte bine, e un norocos, se va bucura de acest sport, cine nu......nu e nevoie sa mai spun,nu? Am vazut si eu ce au inteles unii, din pacate. Asfalt uscat si mii de km fara incidente Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.