Sari la conținut

Incepatorii si motocicletele puternice


Silenti
 Share

Postări Recomandate

Ai scris super in primul post. Bravo. Din cate imi dau eu seama, cu toate ca esti incepator, ai inteles niste lucruri si le vezi putin altfel decat majoritatea.

Chiar nu ma gandisem la faptul ca motociclistii cu naked merg mai incet din cauza vantului, dar e logic daca stau sa ma gandesc.

Asa e! Si eu am inceput pe naked si, slava domnului, inca ma dau pe naked. La viteza mare te bate vantul si ti-e frica sa mai accelerezi. De vreo saptamana m-am dat pe un CBR1000RR si la 180 la ora nici nu simteam macar turatia motorului sau vantul care sa ma avertizeze....e foarte riscant.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 2,3k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Asa e! Si eu am inceput pe naked si, slava domnului, inca ma dau pe naked. La viteza mare te bate vantul si ti-e frica sa mai accelerezi. De vreo saptamana m-am dat pe un CBR1000RR si la 180 la ora nici nu simteam macar turatia motorului sau vantul care sa ma avertizeze....e foarte riscant.

 

te cam contrazic aici , poate nu simteai vanatul batand in piept , dar de simtit se simte oricum cu, carena si fara , fara carena se simte mai puternic

 

37. Arunca cate un ochi in oglinzi la intervale regulate. Fa-ti o idee asupra a ce se petrece in spate pentru a nu fi surprins decat rar. Daca ai o situatie de urgenta in fata sa nu fie nevoie sa te uiti in oglinzi pe unde sa eviti, sa ai deja o imagine mentala a locurilor libere in trafic.

 

38. Ochii in oglinzi pe franari bruste (nu urgente sau accidente iminente). Aceeasi explicatie ca la 36. Un prieten era sa si-o ia destul de nasol la o trecere de pietoni. A avut prezenta de spirit sa elibereze in ultimul moment frana ca sa nu intre X5u' in el si sa-l umple de titan.

intervalul in care trebuie sa arunci ochii in oglinzi era intr-o carte, cand am facut cursurile pentru atestat transport persoane, in jur de 5 secunde in oras si de la 7 la 10 secunde in afara localitatilor

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Foarte bun topic :baldy:

 

Mai am de adaugat si eu cateva chestii:

41. Nu s-a spus nimic cat de important este incalzitul cauciucurilor. Conteaza foarte mult la franare si aderenta.

Cauciucurile in functie de tipul/compozitia lor se incalzesc mai repede sau mai incet. E de preferat ca in primele minute dupa plecare sa nu faceti chestii riscante, franari bruste cu cauciucurile reci. Eu de ambele dati cand mi-am rupt gura eram la max 2-3 minute de la plecarea de pe loc, cauciucurile erau reci si n-am putut frana ok, cand m-au surprins idiotii cu manevrele lor tampite. Din nou am patit si cand ma aplecam cu cauciucul rece sa-mi fuga spatele.

Inca un sfat dedus dupa ceva patit de mine: Esti primul la semafor, se pune verdele nu pleca, ca din pusca...99% va veni cineva care a fortat galbenul sau chiar a intrat pe rosu, asta se aplica si cand te apropii de o intersectie si vezi de departe ca ai verde. Incetineste ca sa poti evita un eventual sinucigas.

Cum ar trebui facut: Foloseste masina din dreptul tau drept scut lasa-l sa treaca el primul prin intersectie si-l depasesti dupa.

Faza patita de mine recent. Noaptea la 11 eram oprit in pantelimon intre 2 masini, la un semafor. Baietii turau motoarele semn ca voiau sa ne alergam, turez si eu. Se face verde, plec tare dar franez brusc in 2-3 metri...astia i-au dat si ei pedala cand din drepta intra unu pe rosu plin, baietii cu masinile au rupt franele evitand boul la limita, eu plec tacticos trec printre ei relaxat...nu le-a mai trebuit intrecere. Daca nu ma opream ma spulbera ala. Aici nu stiu daca a fost noroc sau nu, ca oricum nu voiam sa ma intrec cu aia..dar mi-a placut sa-i starnesc.

Alta chestie. Semnalizarea este ceva optional, foarte putini semnalizeaza cand schimba benzile sau opresc ori pleaca de pe loc. undeva pe la 5% zic eu. Niciodata taximetristii, curierii si alte masini de transport. Trebuie sa incerci sa ghicesti, sa anticipezi traficul, daca vezi un loc liber este foarte posibil ca cineva sa parcheze si asta fara semnal. Daca tu esti pe o banda si ai in fata ta loc liber de o masina mai mult ca sigur ca o sa tasneasca o vita din celelalte coloane fara semnal , fara asigurare, sa mai castige 5 metri.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In nici un caz NU SCOATE PICIOARELE DIN SCARITE (este una din cauzele pentru care n-am ajuns eu cu cumparaturile de la Real intregi acasa), deoarece aceasta manevra face ca motocicleta sa-si schimbe ciclistica si echilibrul, ca sa nu mai zic ca manevra in sine, mai mult ca sigur o sa te puna pe un grad de inclinare ce poate fi periculos, avand in vedere ca tu te pregatesti de franare.

Am scapat de cateva cazaturi scotand picioarele din scarite, sau de fapt, unul din ele. Chiar inainte sa pic (cel putin asa cred ca urma sa se intample daca nu puneam picioru jos) am dat cu talpa tare de asfalt si m-am redresat....asta de cateva ori prin oras sau pe nisip....bineinteles la viteze mai mici..... La viteze mari, cred ca e valabila faza : "NU SCOATE PICIOARELE DIN SCARITE"

 

...desi in MotoGP, in ultima vreme Rossi, Stoner, Pedrosa si inca cativa, la fiecare franare puternica, is cu piciorul interior pe jos.. :baldy:

post-18620-1241426533_thumb.jpg

Editat de vladut50
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Haideti sa nu comparam MotoGp-ul cu persoanele care ies din scola moto, si se urca direct pe ZX6R, sau R6.

Ideea este ca, daca la tine a mers, depinde si de alti factori. Este foarte probabil ca acesti factori sa nu se cumuleze cand X sau Y scoate picioarele din scarite pe franare, incercad sa ocoleasca ceva.

 

Si eu scot picioarele din scarite cateodata, depinde de situatie. Insa in perioada in care esti la stadiu de gasire a echilibrului pe motocicleta, nu este o idee buna. S-ar putea sa pierzi mai multe decat castigi.

 

In momentul in care cumulezi o oarecare experinta, simtul tau de echilibru iti va indica ce sa faci intr-o situatie data.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

atentie mare ,sunt destui care intai fac manevre si apoi semnalizeaza sau se asigura , m-au enervat destui prin braila cu audi si bmw-uri scumpe care orimerg foarte incet , semn ca vorbesc ei la telefon si mai si megr pe jumatatea drumului, ori te claxoneaza din spate ca nu au loc sa treaca si in majoritatea cazurilor nu semnalizeaza atunci cand fac manevre ( de asigurat nu se mai pune problema ) si se opresc in mijlocul drumului fara sa semnalizeze, pun pe avarii ca sa poarte ei discutii cu vreun cocalar

tot felul de nenorociti care te fac praf din vina lor si tot pe tine te scot vinovat dupa , asa cum postau pe forum destui motociclisti patiti

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am tot citit topicuri despre incepatori pe SS si pericolul care ii paste si de aceea m-am temperat in porniri si mi-am cumparat un cbr de 125. Am mai citit ca, pe de o parte, una de 125 iti iarta multe dar pe de alta parte, am citit ca unele chestii poti sa le patesti si pe 125. Atunci vin cu intrebarea, care e diferenta clara intre cele de 125 si cele de peste 600? Ce iti iarta cea de 125?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am tot citit topicuri despre incepatori pe SS si pericolul care ii paste si de aceea m-am temperat in porniri si mi-am cumparat un cbr de 125. Am mai citit ca, pe de o parte, una de 125 iti iarta multe dar pe de alta parte, am citit ca unele chestii poti sa le patesti si pe 125. Atunci vin cu intrebarea, care e diferenta clara intre cele de 125 si cele de peste 600? Ce iti iarta cea de 125?

Un 125cc te iarta de scaparea mainii in gaz, cum ii zice pe la noi......adica accelerarea din greseala (sau din sperietura), mai ales cand esti la turatii mari si (sau) in curba. La 10.000 rpm, pe un 600 de 100 de cai, daca misti din greseala 1mm acceleratia, viteza creste foarte repede, ceea ce te sperie, sau pe curba, te arunca de pamant. Un 125cc nu e brutal...oricum ai scapa mana in gaz. Am vazut destui cu scuter patind-o prin accelerare din greseala....unu s-a suit pe gard, altul a dat intr-un prun, altul a intrat intr-un gard viu.....foarte nostime......Nostime pot ca erau pe scuter, daca erau pe 600 erau tragice.

 

Un 125cc e mai usor ca greutate, e mai mic, si, deci mai usor de condus. De aia in curse se incepe pe 125 si legea recomanda 125 incepatorilor.

Cel mai important: un 125cc prinde 120 maxim, iar un 600 prinde 260.....

Inca tot nu e clar de ce?

 

P.S.

suna comic dpdv gramatical "scaparea mainii in gaz" :baldy: :wacko: :)

 

 

 

http://www.youtube.com/watch?v=kX4Zxsf5ic0...feature=related

Editat de vladut50
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

......

Cel mai important: un 125cc prinde 120 maxim, iar un 600 prinde 260.....

Inca tot nu e clar de ce?

....

Nu e chiar asa.. Ideea de viteza maxima nu conteaza asa mult. Ideea e sa ai capul pe umeri si sa te temperezi singur. Sa iti iubesti viata si nu moartea. Crezi ca daca poate doar 120 maxim e safe? Daca ii dai unde nu trebuie, degeaba. Tot mori.

Am de 600 si 98 de cai. Pe asta am inceput si asta o sa am inca vreo 2-3 ani. M-a ajutat mult faptul ca am B-ul de peste 6 ani si peste 200 de mii de km ( facuti la o firma de distributie ). M-a ajutat prin tot felul de situatii care ajungi sa le anticipezi si sa le rezolvi inconstient si repede.

Am ales F3 in detrimentul unui R pentru ca mi-a fost frica de "R" si pentru ca vroiam ceva cat de cat comod la drum lung. Mi-a placut de cand m-am suit pe el.. Acum nu ca recomand "asta" sau "aia". Doar sa mergeti calm si cu cap. Ideea e sa pleci intreg si sa ajungi intreg acasa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am tot citit topicuri despre incepatori pe SS si pericolul care ii paste si de aceea m-am temperat in porniri si mi-am cumparat un cbr de 125. Am mai citit ca, pe de o parte, una de 125 iti iarta multe dar pe de alta parte, am citit ca unele chestii poti sa le patesti si pe 125. Atunci vin cu intrebarea, care e diferenta clara intre cele de 125 si cele de peste 600? Ce iti iarta cea de 125?

 

 

Sunt total deacord cu cele spuse de vladut50.

Scapatul mainii in gaz involuntar, este o mare problema pe un SS in treapta 1 sau 2. Daca nu te da cu cracii in sus, mai mult ca sigur te baga in voblaj, iar actiunile tale disperate de o controla nu vor face altceva decat sa transmita voblajul intregii motociclete; caz in care nu mai ai nici o sansa.

 

M-am trezit intr-un mic voblaj intr-o seara cand ma intorceam de la Arc spre Victoriei. Am luat o protuberanta din asfalt si surprinzadu-ma (eram cu capu' in nori), m-am trezit intr-un voblaj minor, din care am scapat accelerand. Daca atingeam frana fata exista riscul de inodare sau de pierdere a aderentei, si, eram jos ca si fulgerat. Deasemenea, o incercare de a controla ferm ghidonul ar fi transmis voblajul intregii motociclete si, din nou, eram pe jos. Doar ce-am apucat sa pup frana spate urmata de o accelerare brusca, in momentul in care motocicleta se afla pe un unghi cat de cat perpendicular.

Este al draq de greu, caci instinctul de conservare iti spune sa franezi si, iar sa franezi. Daca mi se intampla asta in primele 1-2000 de km de "experienta", eram pe jos.

Singele rece este crucial in aceasta situatie.

Insa, degeaba ai sange rece, prezenta de spirit si stii ce trebuie sa faci, daca nu ai spatiu de "manevra": e nasol.

 

In cazul unei astfel de situatii, teoria spune ca trebuie sa faci tot ce-ti sta in putinta pentru a reduce greutatea si incarcarea fetei. Unii motociclisti recomanda Power-Wheelie.

Un amortizor de ghidon te scoate insa din astfel de probleme.

Rog pe cei mai experimentati in aceast fenomen (voblaj) sa concretizeze niste sfaturi. Deasemenea, exista si un topic despre acest subiect daca te intereseaza mai multe detalii.

 

Revenind la 125cc, cu toate ca nu esti ferit 100%, voblajul se instaureaza mai greu, apoi, cum a punctat si vladut50 greutatea mica a unui 125 o face mai usor manevrabila evitand astfel tot felul de accidente cauzate de manevrabilitatea unei motociclete nervoase de plus 200kg.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

da, e adevarat ca un 125 intra greu intr-un voblaj, dar poate fi scos si foarte usor. 125-urile sunt usoare si e de ajuns sa strangi mai tare de ghidon sau sa accelerezi putin. uneori cand imi intra in voblaj franam din curiozitate, doar ca sa vad cum se comporta si da, e adevarat, se accentueaza voblajul.

o alta chestie legata de greutatea motoarelor mici: poti sa treci inclinat peste liniile de tranvai chiar si ude, ele fiind usoare e necesar doar sa tragi putin de ghidon si nu e nici o problema.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ideea e sa ai capul pe umeri si sa te temperezi singur. Sa iti iubesti viata si nu moartea. Crezi ca daca poate doar 120 maxim e safe? Daca ii dai unde nu trebuie, degeaba. Tot mori.

 

Ideea cu "sa ai capul pe umeri"... etc, etc intra in conflict direct cu faptul ca te sui pe SS fara experienta si alegi astfel VOIT (nu neaparat si constient) sa te expui la o sumedenie de pericole care pot aparea dintr-o astfel de alegere.

Tine de atitudine si de materia cenusie pe care o are fiecare.

Sunt exemple de motociclisti care au luat pasageri la prima cursa. Unii au patit-o altii nu. Asta nu inseamna ca "daca aia 5 au scapat, la fel o sa scap si eu".

 

Si, stai cuminte, nici tu nu esti "out of the woods", cum nici eu, dealtfel. Cine ne poate garanta ca atunci cand ne "mananca un pic mana dreapta" vazand strada lunga, dreapta si goala; nu ne iese un caine, sau whatever.

 

Totul tine in capacitatea fiecaruia de a se controla in fata tentatiei. Capul pe umeri: e relativa treaba. O persoana cu adevarat cu capul pe umeri, n-ar alege sa mearga cu motocicleta (mai ales SS) pe drumurile si in conditiile in care se elibereaza la noi carnetele auto.

 

Cu cat mergi pe motocicleta, cu atat instinctul de conservare "invata" sa tolereze anumite chestii, care nu le-ar fi tolerat la "inceputul carierei motociclistice".

 

Parerea mea.

:baldy:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

da, e adevarat ca un 125 intra greu intr-un voblaj, dar poate fi scos si foarte usor. 125-urile sunt usoare si e de ajuns sa strangi mai tare de ghidon sau sa accelerezi putin. uneori cand imi intra in voblaj franam din curiozitate, doar ca sa vad cum se comporta si da, e adevarat, se accentueaza voblajul.

o alta chestie legata de greutatea motoarelor mici: poti sa treci inclinat peste liniile de tranvai chiar si ude, ele fiind usoare e necesar doar sa tragi putin de ghidon si nu e nici o problema.

asta cu liniile de tramvai eu personal nu cred ca e asha. in orice caz mie mi se pare ca o motocicleta mai grea trece mai bine peste denivelari,gropi in asfalt,linii de tramvai,etc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@ kosh: foarte bun topicul ...m-am regasit in multe situatii descrise de tine.

 

Stiu ca nu am eu un motor foarte puternic dar e destul de greu de controlat pentru mine si din cauza kilogramelor si din cauza pozitiei si din cauza faptului ca nu ajung cu toata talpa jos. Nu ma apuc sa dau sfaturi pt ca am foarte putina experenta, dar pot sa aprob faptul ca e foarte usor sa ti scape mana in gaz (eu asa am cazut intr-o intersectie cand faceam stanga).

 

Eu una am mai facut o tampenie acum vreo 2 saptamani ...am intrat in curba cu viteza, mi s-a facut frica si am schimbat in viteza inferioara ...si cred ca am blocat spatele, deci asa nu e bine ...noroc ca nu am cazut, dar a fost invatatura de minte. La fel si cand am mers mai cu viteza printre masini , desi era aglomerat pe ambele sensuri si o masina a schimbat banda ....bineinteles ca am blocat fata pt ca m-am speriat ...si de data asta am avut noroc pt ca am luat mana de pe frana. Dar ca idee generala asa am realizat ca nu e prea bine sa ti tot incerci norocu. :wacko: ...insa mai vreo 2 probleme: uit mereu ca am frana spate si pana acum n-am reusit sa o folosesc in situatii mai de urgenta ...si nu prea reusesc sa ma intorc pe motor sa verific vreo masina in unghiul mort ...ca ma cam dezechilibrez :baldy: . Sper sa ma obisnuiesc si cu miscarea asta cat mai repede.

 

Ah da, e foarte important sa te uiti pe unde opresti, mai ales daca nu ajungi cu toata talpa jos ...si din proprie experienta nu e bine sa opresti lana un canal din ala adancit in asfalt si sa pui piciorul in el ...pt ca vine si motoru dupa tine. :lol:

 

Numai bine la toata lumea! :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc pentru raspunsuri.

Initial am vrut sa-mi iau una de 600 fiindca am tot auzit in stanga si-n dreapta ca astea de 125 sunt puturoase si ca te plictisesti repede de ele si o sa vrei ceva mai puternic si am zis ca decat sa dau banii mai intai pe una de 125 ca dupa un sezon sa vreau una mai puternica mai bine iau direct una de 600. Dar pe urma am mai citit pe aici pe forum si m-am linistit cu ideile marete. Nu prea imi place sa ma joc cu viata mea si cred ca asta de 125 mi-e de ajuns.

Problema e cu traficul ca nu prea am experienta deloc (ma refer la categoria B ) si ii multumesc lui Kosh pentru sfaturile utile.

Editat de Tormented
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu una am mai facut o tampenie acum vreo 2 saptamani ...am intrat in curba cu viteza, mi s-a facut frica si am schimbat in viteza inferioara ...si cred ca am blocat spatele, deci asa nu e bine ...noroc ca nu am cazut, dar a fost invatatura de minte. ......... uit mereu ca am frana spate si pana acum n-am reusit sa o folosesc in situatii mai de urgenta ...si nu prea reusesc sa ma intorc pe motor sa verific vreo masina in unghiul mort ...ca ma cam dezechilibrez . Sper sa ma obisnuiesc si cu miscarea asta cat mai repede.

 

Nu vreau sa ma bag peste topicul omului ( excelent de altfel), dar daca ai viteza pe curba nu dai inferioara, ca risti sa derapezi si sa pierzi spatele, reduci gazul fara sa-l bruschezi, si

cu treaba cu frina spate e chestie de exercitiu si de obisnuinta, pe care se pare ca nu le ai, probabil nu iti cunosti inca motorul suficient de bine, si ar fi bine sa exersezi frinarile de urgenta, si schimbatul in trepte inferioare pe drept, undeva intr-o parcare mai maricica, o sa te prinzi repede cum sta treaba.

Despre partea cu oglinzile, daca au un unghi mort asa de mare ca trebuie sa te intorci cu totul, schimba-le!

Numa de bine!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu cred ca este nevoie sa te intorci.

Doar sa-ti arunci scurt privirea in directia cu pricina.

 

In ceea ce priveste frana spate, tine de exercitiu. Nici eu nu franam cu spatele tocmai pentru ca "auzisem" ca te da pe jos.

Am mers pe drumuri slab circulate si dupa ce m-am asigurat ca am cauciucurile calde am inceput sa accelerez si sa calc frana spate, PRGRESIV, pana la limita blocarii rotii. Daca simti ca "harshie" eliberezi instant, nu faci ca mine cand dupa 5-6 incercari incepusem sa mi-o caut cu lumanarea. :baldy:

 

Eu am program saptamanal de "distractie" cu franele. Asta cu exersatul este cam cu dute-vino in sensul ca tu franezi dar nu este in situatie de urgenta deoarece "creierul" tau stie ca vei frana inainte de a frana.

Vreau sa spun ca inainte de franare sunt anumite semnale care te pregatesc involuntar de franarea in sine: te uiti la asfalt sa nu fie ceva suspect pe jos, te pozitionezi in sha, iti pregatesti mainile pe leviere etc... Chestii care cam elimina natura surprizei si a imprevizibilului care se intalneste in trafic in caz de belea.

 

In orice caz, exersatul este bun deoarece te ajuta sa inveti limita de blocare a rotilor.

Daca vrei sa faci ceva pe bune, adu un prieten cu tine si roaga-l sa-ti "arunce" inopinant "chestii imaginare" in fata din lateral.

Chestia asta merge cel mai bine la exersarea evitarii obstacolelor.

:wacko:

 

Sau, ai putea exersa cu sticle umplute cu apa:

Pui o sticla cam de unde ai vrea sa incepi franarea, si alta unde "ar trebui" sa te opresti.

La inceput vii incet paralel cu sticlele, dupa care maresti viteza...

Dupa caz, ajustezi si distanta intre sticle. Si tot asa pana la "rezultate satisfacatoare" in care o sa ajungi sa franezi in plan.

Totul este sa nu fortezi si sa nu-ti depasesti limitele.

 

Gotta get creative with this shit. :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

d@ann: Eu zic ca toti cei care considera ca au de dat sfaturi de bun simt pentru incepatorii pe sportive, pot sa le puna aici fara sa supere pe nimeni, ba din contra. :baldy:

 

Oglinzile mele trebuiesc schimbate neaparat, pt ca is din alea mici rau de tot ...asa am cumparat motoreta, cu tot cu ele.

 

@ Kosh: Frana spate am mai exersat-o in poligon si pe stradutele mai libere, dar asa cum ai spus si tu, creierul meu deja stia ca o sa pun frana si cu spatele etc...chestia e ca in trafic tot uit de ea.

 

Apropo de scapat mana in gaz, eu cand trec peste linii de tramvai si alte denivelari tin abmreiaju tras tocmai ca sa mu mi scape mana in gaz sau ceva de genu asta. :wacko:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

d@ann: Eu zic ca toti cei care considera ca au de dat sfaturi de bun simt pentru incepatorii pe sportive, pot sa le puna aici fara sa supere pe nimeni, ba din contra. :wacko:

 

Oglinzile mele trebuiesc schimbate neaparat, pt ca is din alea mici rau de tot ...asa am cumparat motoreta, cu tot cu ele.

 

@ Kosh: Frana spate am mai exersat-o in poligon si pe stradutele mai libere, dar asa cum ai spus si tu, creierul meu deja stia ca o sa pun frana si cu spatele etc...chestia e ca in trafic tot uit de ea.

 

Apropo de scapat mana in gaz, eu cand trec peste linii de tramvai si alte denivelari tin abmreiaju tras tocmai ca sa mu mi scape mana in gaz sau ceva de genu asta. :)

 

Cunosc sentimentul, numai ca la mine la inceput (adica lin primele 2 iesiri )nu exista frana fata, mi s a spus sa folosesc frana fata si mai putin spate si acum (dupa a 4-a iesire) am uitat de spate. Am zis ca o sa imi fac un semn deala de incepator mare sa-l lipesc pe casca si sa mai scriu pe el si : "Atentie femeie in trafic" Asa o sa se fereasca singuri de mine daca eu nu sunt in stare :baldy:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu cred ca tinutul ambreiajului tras este cea mai buna idee pe care o poti avea. Roata spate in momentul in care are tractiune(forta motoare), are si aderenta crescuta, implicit si stabilitatea motocicletei creste. Viteza de deplasare la un anumit moment este recomandabil sa o controlezi printr-o treapta de viteza aleasa corespunzator situatiei, astfel incit sa ai o elasticitate suficienta (in oras de exemplu treapta 2 sau 3), iat variatia se face din acceleratie, fara sa lasi motorul sa ajunga sub sau supra turat.

Cand traversezi o sina sau o alta suprafata alunecoasa este recomandabil sa tii gazul constant, pentru a iti mentine si inertia si tractiunea, iar pe denivelari, de exemplu la politisti culcati e bine sa ai dai PUTIN gaz chiar inainte sa atingi cu roata fata, si nu o sa mai ai probleme.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

da, e adevarat ca un 125 intra greu intr-un voblaj, dar poate fi scos si foarte usor. 125-urile sunt usoare si e de ajuns sa strangi mai tare de ghidon sau sa accelerezi putin. uneori cand imi intra in voblaj franam din curiozitate, doar ca sa vad cum se comporta si da, e adevarat, se accentueaza voblajul.

o alta chestie legata de greutatea motoarelor mici: poti sa treci inclinat peste liniile de tranvai chiar si ude, ele fiind usoare e necesar doar sa tragi putin de ghidon si nu e nici o problema.

 

ce treaba are capacitatea cilindrica cu voblajul ?

inca nu ai vazut masini aruncate de pe liniile de tramvai ? sa stii ca se poate , nu are legatura greutatea

Editat de mariusspuneceva
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ce treaba are capacitatea cilindrica cu voblajul ?

inca nu ai vazut masini aruncate de pe liniile de tramvai ? sa stii ca se poate , nu are legatura greutatea

am zis de 125-uri fiindca sunt mai usoare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Trebuie sa realizezi ca ti-ai luat motocicleta sa te bucuri de ea, de plimbari, de intruniri. Nu ti-ai luat motocicleta ca sa stai prin spitale, sau, Doamne fereste, sa mori; sau sa stai cu ea prin service.

 

Frumos, mi s-a intamplat si adevarat ai grait. :baldy:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am zis de 125-uri fiindca sunt mai usoare.

tocmai ca astea mai ushoare te dezichilibreaza mai ushor(ce-i drept in maj situatiilor le si redresezi mai ushor). eu de exemplu am mers pe acelasi traseu cu un zx4 si pe urma cu cbr de 900 si in locurile unde tzopaia 400-le de ziceai ca sar de pe sha cbr-ul nici nu simtea.

ride safe

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am uitat una din cele mai importante "reguli" cand este vorba de trafic-ul aglomerat:

 

42. Incetineste si mergi extrem de precaut in "golurile" din trafic.

Stiu ca enuntul suna ca draq, insa iata si un exemplu:

Banda 3 si 2 e blocata. Tu vii pe banda 1. "Sfarsitul de coloana" (vizibil de tine) este o duba care se situeaza pe stanga ta (banda 2). In momentul in care vii paralel cu duba, INCETINESTE. Avand in vedere ca traficul este blocat, este posibil ca din partea stanga sa fie unu' care vrea sa se bage prin fata dubei, si te ia din stanga de-o sa zici ca n-ai avut noroc in viata.

 

Cand banda unu si doi franeaza: franeaza si tu. Aia sigur nu franeaza de prosti si cel mai probabil se afla un pieton, sau o masina care vrea sa iasa din parcare / strada laturarnica.

Deasemenea, cand ai autobuz in stanga sau dreapta ta: incetineste si fa devansarea asteptandu-te sa-ti iasa "ceva" in fata.

Intodeauna cand te apropii, sau esti paralel cu un autovehicul prin care nu poti sa vezi ce se afla dupa el: ciuleste bine urechile si asteapta-te la neprevazut.

 

Daca o sa citesti topicuri la accidente, o sa vezi in cateva cazuri cum regula asta "incepe sa iasa la suprafata".

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...