pepsi Postat Februarie 6, 2006 Share Postat Februarie 6, 2006 Mi-o venit si mie o idee in timp ce invatam pt examenul de sapt. viitoare, ii posibil, sau mai bine zis o facut cineva (aici ma gandesc la comp. mari din industria moto) un pinion spate/fata, care sa isi modifice diametrul odata cu cresterea vitezei de deplasare. Avantajele unei astfel de pinion ii clar: la pornire/viteze mici sa aiba un diametru mai mare, pt demaraj mai bun, iar cu cresterea vitezei diametrul ei sa se micsoreze pt un top speed mai mare. Ceva de genu pinionului de pe spate de la biciclete, numa ca trecerea de la un nivel la altul sa se faca lin si automat. Am multe schite in cap, despre asa ceva da ii cam greu de explicat ce si cum Numa bine & astept raspunsurile voastre PS: domnilor administratori daca mai exista vreun topic despre asa ceva sa nu ma atacati, ca am cautat si nam gasit PS2: problema ca lantul are aceasi lungime se poate inlatura prin 2 astfel de pinioane, unu la roata spate iar cealalta la cutia de viteze. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
tro5 Postat Februarie 6, 2006 Share Postat Februarie 6, 2006 cred ca de asta s-a inventat cutia de viteze. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pepsi Postat Februarie 6, 2006 Autor Share Postat Februarie 6, 2006 si totusi unii mai ales la comuniste schim pinionu de la unu mai mare la unu mai mic sau invers acest sistem le-ar avea pe ambele Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Ion54 Postat Februarie 6, 2006 Share Postat Februarie 6, 2006 cred ca de asta s-a inventat cutia de viteze. Un raspuns scurt e NU si motivul este ca nu se poate cu lant. Distanta intre dinti trebuie sa fie constanta si nu poti creste/scadea diametrul pastrand numarul de dinti acelasi. De aia scuterele au ceva similar care lucreaza cu curele si se numeste CVT (transmisie variabila continuu). Primele aplicatii pe masini au fost olandeze (DAF) in anii '60. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pepsi Postat Februarie 6, 2006 Autor Share Postat Februarie 6, 2006 nu am zis sa mareasca diametrul prin marirea distantei intre dinti, sa se mai adauge 2 dinti deci cam toti dinti sa fie puse pe un lant aaaaaa complicat de explicat asa scris Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bcristian Postat Februarie 6, 2006 Share Postat Februarie 6, 2006 Pai care ar fi avantajul fata de cutia de viteze? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pepsi Postat Februarie 6, 2006 Autor Share Postat Februarie 6, 2006 pai gandestete ca oare dece multi isi pun pinion mai mic sau mai mare??? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Februarie 6, 2006 Share Postat Februarie 6, 2006 asta e principiul variatorului care se gaseste la toate scuterele, in varianta cu curea. Pe lant nu se poate face Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
baluba16 Postat Februarie 6, 2006 Share Postat Februarie 6, 2006 Mi-o venit si mie o idee in timp ce invatam pt examenul de sapt. viitoare, ii posibil, sau mai bine zis o facut cineva (aici ma gandesc la comp. mari din industria moto) un pinion spate/fata, care sa isi modifice diametrul odata cu cresterea vitezei de deplasare. Avantajele unei astfel de pinion ii clar: la pornire/viteze mici sa aiba un diametru mai mare, pt demaraj mai bun, iar cu cresterea vitezei diametrul ei sa se micsoreze pt un top speed mai mare. Ceva de genu pinionului de pe spate de la biciclete, numa ca trecerea de la un nivel la altul sa se faca lin si automat. Am multe schite in cap, despre asa ceva da ii cam greu de explicat ce si cum Numa bine & astept raspunsurile voastre PS: domnilor administratori daca mai exista vreun topic despre asa ceva sa nu ma atacati, ca am cautat si nam gasit PS2: problema ca lantul are aceasi lungime se poate inlatura prin 2 astfel de pinioane, unu la roata spate iar cealalta la cutia de viteze. ............................... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pepsi Postat Februarie 6, 2006 Autor Share Postat Februarie 6, 2006 DECE??? sa zicem ca noi nu poate face, da nu cred ca honda sau suzuki .. cu technologiile lor nus in stare sa faca asa ceva Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
revo Postat Februarie 6, 2006 Share Postat Februarie 6, 2006 "nus" ce ma face sa cred ca gandesti cam mult Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
hell`s angel Postat Februarie 6, 2006 Share Postat Februarie 6, 2006 cam pe chestia asta functioneaza si suzuki burgman.. dar in loc de lantz are o curea de transmisie ,asa numita cutia cu variatie continua din cate stiu eu...asa ca alti ti-au cam luat ideea,oricum nu te lasa ca poate pana la urma scoti ceva folositor numai bine Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Borkonnen Postat Februarie 6, 2006 Share Postat Februarie 6, 2006 Mi-o venit si mie o idee in timp ce invatam pt examenul de sapt. viitoare Da la ce-nvatai? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
black raven Postat Februarie 7, 2006 Share Postat Februarie 7, 2006 nu am zis sa mareasca diametrul prin marirea distantei intre dinti, sa se mai adauge 2 dinti deci cam toti dinti sa fie puse pe un lant aaaaaa complicat de explicat asa scris nu inteleg!!??!! sa se adauge 2 dinti de unde...?de pe lant??de pe pinion?asta-i din matrix! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Axa cu Scame Postat Februarie 7, 2006 Share Postat Februarie 7, 2006 Nu credeam sa o aud si p-asta 1. Exista sistemul si e pe curea la majoritatea scuterelor si mopedelor 2. Mai exista si cutiile automate cu sistem "planetar" - adica ce conduc zilnic basinosii aia de americani, ca pentru ei un schimbator la mana e prea complicat 3. Crede-ma ca cei care schimba pinioanele la comunsta in functie de plecarea la mare (drum intins, caldura mare) sau la munte ( mai racoare, multe urcari) ar prefera oricand o viteza-doua in plus in cutie. 4. Tehnic nu vad cum s-ar putea realiza pe lant, fara sa schimbi pinioanele pe care calca , printr-o metoda oarecare . Totusi daca stau sa ma gandesc, se poate, dar e mult prea complicat ca sa merite. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
moshulik Postat Februarie 7, 2006 Share Postat Februarie 7, 2006 Nu mai radeti de om, pe bune, ideile noi de obicei nu vin de la "specialisti". Asa ne zicea profu de mate din facultate, Stanasila. Ca daca avem vreo idee mareata in primii ani de facultate, sa-i dam bataie, sa o promovam, ca dup-aia nu prea mai vin idei . Cred ca inteleg care e problema aici, anume unele comuniste mai zdravene au suficienta putere in motor incat sa invinga franarea aerodinamica si sa treaca de 130-140 km/h, insa nu pot urca in turatie si se limiteaza (cauti sa schimbi a cincea si nu mai e...). Un pinion mai mare / mai mic pe spate translateaza toate rapoartele de transmisie in sus sau in jos. Cam acelasi lucru este la tiruri cred, care au practic doua cutii de viteze, in "serie", iar prin inmultire rezulta 18 - 24 de trepte de viteza. La o motocicleta singurul lucru fezabil ar fi zic eu montarea in paralel a cate doua pinioane si la motor si la roata, cu doua lantzuri. Singura problema tehnologica de rezolvat ar fi mecanismul de comutare / cuplare alternativa a cate unui pinion, celalalt ramanand pe liber. Asadar ambele pinioane ar trebui sa vina montate pe cate un rulment si sa aiba gauri laterale, in care sa vina o piesa care sa le cupleze alternativ la ax (cum e intr-o cutie de viteze). O furca ar angaja apoi cupla respectiva si gata. Raman insa intrebari existentiale - au loc doua pinioane la roata, doua lanturi, se poate pastra alinierea pinioanelor etc. etc. etc.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pepsi Postat Februarie 7, 2006 Autor Share Postat Februarie 7, 2006 "nus" ce ma face sa cred ca gandesti cam mult what is u're problem DUDE???? cam pe chestia asta functioneaza si suzuki burgman.. dar in loc de lantz are o curea de transmisie ,asa numita cutia cu variatie continua din cate stiu eu...asa ca alti ti-au cam luat ideea,oricum nu te lasa ca poate pana la urma scoti ceva folositor numai bine nush cum functioneaza suzuki burgman, da am sa fac o schita in autocad dupa ce gat examenele. Da la ce-nvatai? La Rezistenta Materialelor ... Nu mai radeti de om, pe bune, ideile noi de obicei nu vin de la "specialisti". Asa ne zicea profu de mate din facultate, Stanasila. Ca daca avem vreo idee mareata in primii ani de facultate, sa-i dam bataie, sa o promovam, ca dup-aia nu prea mai vin idei . Cred ca inteleg care e problema aici, anume unele comuniste mai zdravene au suficienta putere in motor incat sa invinga franarea aerodinamica si sa treaca de 130-140 km/h, insa nu pot urca in turatie si se limiteaza (cauti sa schimbi a cincea si nu mai e...). Un pinion mai mare / mai mic pe spate translateaza toate rapoartele de transmisie in sus sau in jos. Cam acelasi lucru este la tiruri cred, care au practic doua cutii de viteze, in "serie", iar prin inmultire rezulta 18 - 24 de trepte de viteza. La o motocicleta singurul lucru fezabil ar fi zic eu montarea in paralel a cate doua pinioane si la motor si la roata, cu doua lantzuri. Singura problema tehnologica de rezolvat ar fi mecanismul de comutare / cuplare alternativa a cate unui pinion, celalalt ramanand pe liber. Asadar ambele pinioane ar trebui sa vina montate pe cate un rulment si sa aiba gauri laterale, in care sa vina o piesa care sa le cupleze alternativ la ax (cum e intr-o cutie de viteze). O furca ar angaja apoi cupla respectiva si gata. Raman insa intrebari existentiale - au loc doua pinioane la roata, doua lanturi, se poate pastra alinierea pinioanelor etc. etc. etc.... ce zici tu cu 2 pinioane si 2 lanturi ii mai simplu de facut da al meu o sa aiba avantajul cu greutate mai mica si cu faptul ca nu face cat 2 pinioane ci mai mult... infine, cred ca ai inteles ce am vrut sa zic gat examenele si o sa fac o schita in autocad Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vis-a-vis Postat Februarie 7, 2006 Share Postat Februarie 7, 2006 (editat) Nici nu trebuie sa mai reinventezi roata. Sistemul deja functioneaza, atat la scutere cat si la masini. CVT a fost folosit si in Formula 1, rezultatele au fost spectaculoase, se realizeaza o acceleratie progresiva si este astfel exploatat la maxim potentialul motorului. Vezi aici Nu se mai fac ruperi de ritm (scaderea in turatie), ca la cutiile cu viteze fixe. Principiul e simplu Se folosesc doua perechi de fulii si o curea trapezoidala. In functie de distanta intre platanele fuliilor, care se apropie sau departeaza invers la fiecare din fulii, se obtine un raport variabil al vitezei de rotatie. Cutiile cu variatie continua sunt folosite cu succes in productia de serie de catra Nissan si Toyota pe unele modele. Cureaua trapezoidala are insertie metalica pt. a fi mai rezistenta. Primele aplicatii pe masini au fost olandeze (DAF) in anii '60. Si arata asa: Ceva pe baza de lant ar merge, dar nu cred ca e eficace si fiabil. Un soi de diafragma ca la aparatele foto care sa aiba pe marginea exterioara dinti. Dar ar merge numai prin dublarea numarului de dinti si sa ramana intre dinti distanta de 2 zale. Asta pentru demaraj. Si cand ai nevoie de viteza, sa se stranga diafragma astfel incat sa fie dintele si zaua. Editat Februarie 7, 2006 de vis-a-vis Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Placebo Postat Februarie 7, 2006 Share Postat Februarie 7, 2006 Foarte interesant. Am la ce sa ma gandesc acum . Eu ma gandisem ca folosint fortza centrifuga sa se maseasca pinionul sau sa se micshoreze dar cum adaugi 1-2 dintzi? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
moshulik Postat Februarie 7, 2006 Share Postat Februarie 7, 2006 Variatia continua insa depinde foarte mult de fiabilitatea curelei, de-asta se foloseste in general la sarcini mici (moped, scuter). La gipuri sunt cutii automate, adica tot cu viteze "metalice", numai schimbarea treptelor se face mecanic, hidraulic cred. Nu stiu cum e insa mecanismul de apropiere/departare a fuliilor conice, la moped scuter cred ca doar una din fulii e variabila, cealalta e rigida, iar departarea platanelor se face centrifugal, cand creste viteza platanele se departeaza si cureaua "cade" la radacina fuliei. Ma gandesc insa ca la o sarcina prea mare, componenta normala data de unghiul trapezului curelei ar putea face fuliile sa se departeze fortat, prea devreme. Tot din seria "lucruri vechi, dar neauzite" - as zice aici de ambreiajul hidraulic (nu cu comanda hidraulica). Mi-a zis taica-meu ca se foloseste asa ceva la masini mari, gen excavatoare, macarale, unde un ambreiaj mecanic, cu placa de presiune nu ar face fatza. E vorba de o cavitate cu ulei in care se misca, fata in fata, doua "roti cu cupe laterale". Ei bine, cuplarea ambreiajului se face cand aceste roti se apropie foarte mult. Exista alunecare si pierdere, dar merita. Pentru variatie continua, cred ca ar putea fi adaptat ceva de genul asta, prin apropierea controlata a celor doua cupe ale unui ambreiaj hidraulic. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pepsi Postat Februarie 7, 2006 Autor Share Postat Februarie 7, 2006 am facut o schita ff urata in autocad, ca sa intelegeti cam ce si cum func. mai tre sa lucrez la ea, numa am cam uitat autocad-ul @vis -a vis: ce ai pus tu acol mere doar pt curea, nu si pt lant. am sa revin cu o schita mai detaliata si mai finisata Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vis-a-vis Postat Februarie 7, 2006 Share Postat Februarie 7, 2006 (editat) Trebuie sa tii cont centrarea pinionului, sa nu mearga in hopuri si sa-ti rupa lantul. Daca introduci un dinte la pinionul spate, trebuie sa scoti unul la cel din cutie. mosulik, CVT este folosit si pe Lexus RX400h care este o ditai magaoaia de SUV Editat Februarie 7, 2006 de vis-a-vis Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pepsi Postat Februarie 7, 2006 Autor Share Postat Februarie 7, 2006 problema se rezolva daca pui doua astfel de pinioane, unul se mareste si cealalta si micsoreaza sau invers Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Motoindianu Postat Februarie 7, 2006 Share Postat Februarie 7, 2006 Nu mai socotiti nr de dinti, este irelevant. Conteaza diferenta de diametre. Asa ca un dinte spate nu echivaleaza cu un dinte fata. Daca remarcati sistemul DAF (VARIOMATIC) nu are diferential. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vis-a-vis Postat Februarie 7, 2006 Share Postat Februarie 7, 2006 Puteam sa jur ca ceea ce conteaza este diferenta circumferintei sau mai exact, lungimea cercului. Daca bagi un dinte si scoti un dinte, bunul simt spune ca suma lungimilor rezultate este egala cu cea anterioara. Parerea mea. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.