Emppu Postat Iunie 7, 2009 Share Postat Iunie 7, 2009 (editat) E tzapa clara faza cu uleiurile moto si sprayurile de uns. Conspiratie. Isi fac viloace si isi iau X5uri pe spinarea noastra. Eu, de ex, de 2 luni nici nu mai bag benzina in el. Merg cu motorina ca consuma mai putin, placutele le dau la incarcat ca-i 30 de lei perechea. Iar in motor bag Untdelemn de la Bunica si mere minunat. Atata doar ca pute a cartofi prajiti dupa mine. Editat Iunie 7, 2009 de Emppu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sorin cbr Postat Iunie 7, 2009 Share Postat Iunie 7, 2009 asa e ma , merge si lantz de la utilaje de la compa , shtiu io pe iamaha cel putin i stas , mai sare cateodata de pe pinioane da in rest e ok Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Iunie 7, 2009 Share Postat Iunie 7, 2009 - dupa 2000 catalizatoare? mai incolo nitel, mai ales suzuki.- repet, fiecare motor cu tipul lui de ulei, eu vorbeam strict de bandit, care pe motorul dulap (aer ulei) nu are catalizator indiferent de an 95-2006 - nu am timp sa imi dau cu parerea despre niste chestii presupuse, discutam in argumente clare daca vrei, nu ai mythbusters pe aici. ps: motul 5100 10w40 la 4L e 150 pretul recomandat de importator, nu ceva discount pe undeva. adica il gasesti pana in pretul asta de cumparat. as zice ca iti pun bidonul ramburs pe curier, dar nu stiu daca merita costul. Nu e cazul sa ne legam de faze gen ca-i 2003 ca-i 2008, ca-i Suzuki, ca-i Kawasaki (oricum am zis 2000+), acel catalizator cam exista pe majoritatea motoarelor foarte noi. Acel zinc de care vorbesti tu tot exista in ulei. Nu-i vorba nici ca-i Bandit sau altceva, ca motocicleta e tot motocicleta. OK, posibil sa vorbesc eu prostii, pina acum am pus Motul 7100, nu 5100. Tot la recomandarea unor atoatestiutori care-mi jurau ca o sa-mi crape daca pun 5100. E tzapa clara faza cu uleiurile moto si sprayurile de uns. Conspiratie. Isi fac viloace si isi iau X5uri pe spinarea noastra.Eu, de ex, de 2 luni nici nu mai bag benzina in el. Merg cu motorina ca consuma mai putin, placutele le dau la incarcat ca-i 30 de lei perechea. Iar in motor bag Untdelemn de la Bunica si mere minunat. Atata doar ca pute a cartofi prajiti dupa mine. Ma, crede-ma, sint ultimul om care sa puna botu' la teoria conspiratiilor, in franc-masonii care ne manipuleaza si alte de-astea. Da' faza e ca m-a pus tare pe ginduri faza cu motoarele vechi, si chiar o sa caut pe net niste manuale de prin '70-'80-'90 sa vad ce scrie. Si mai mult, asa cum am zis, o sa caut sa vad ce specifica standardul SAE legat de asta. Am pornit de la o idee si am zis ca marita investigata, doar atit, chiar daca nu am spus explicit asta. Poate si eu am fost dus de nas de unii specialisti "nea mitica", nu stiu, dar pina la noi ordine am in motor tot Castrol Power 1 Grand Prix semi-sintetic (210 lei 4 litri). Chiar daca se dovedeste ca am gresit tot e util, ca mai aflu una-alta. Cit despre sprayuri eu consider ca nu prea mai exista loc de discutie. Dupa ce-am dat citeva milioane pe iaurtul ala Motul sau ce-o fi, ca sa ma tina 3 ungeri, am zis ca mai bine bag bere de banii aia, e mult mai utila Atita vreme cit in manual zice sa-l ungi cu 80W90... Singurul avantaj la spray e ca se lipeste bine de lant si nu sare pe cauciuc, dar daca dai cu atentie cu ulei e OK. Pina nu ma documentez eu zic sa punem discutia pe on-hold. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Iunie 7, 2009 Share Postat Iunie 7, 2009 (editat) @alex-bandit: daca stii ce inseamna "post whore" probabil stii si ce inseamna "hear-say". Adevarul e ca nici unul din noi (si aici ma includ si pe mine) nu a fost inginer sef la Suzuki, nici macar un inginer mic-mic la Dnepr, asa ca vorbim doar din auzite (citite). Asadar, din citite, un test MCN din 1994: http://www.nightrider.com/biketech/oiltest1.htm E singura mentiune legata de un test efectiv facut pe acest subiect. Cit despre aditivi, acelasi Google mi-a zis ca in ultimii ani tendinta e de renuntare la ei si la uleiurile de motor. Sfatul meu e sa nu fii niciodata 100% sigur pe nimic. Vorba unui film, assumption is the mother of fuck-ups Nu zic ca am dreptate, nu se spune nimic despre testarea patinarii ambreiajului, dar se pare ca dracul nu-i asa de negru. Si nu, uleiul pe care-l pune taica-meu in CR-V nu costa 150 ron / 4 litri CR-V care costa cit citiva banditi. Editat Iunie 8, 2009 de CalinD Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
teo3 Postat Iunie 8, 2009 Share Postat Iunie 8, 2009 hop si eu cu o parere la faza cu uleuirile moto vs auto. e clar ca daca ai ambreiaj in baie de ulei, adica comun cu carterul motorului trebuie un ulei care sa fie special sa functioneze si la ambreiaj, in sensul ca la auto ambreiajul este uscat, lol cred ca stiai asta, si in consecinta uleiul e conceput sa ajute la ungere, alunecare ori daca bagi il mbreiaj ulei din ala o sa patineze. dar oricum asta s-a mai zis, de catre alex, cred. oricum, compozitia este diferita, asta e clar. probabil ca motoretele de care zici tu or fi avut ambreiaj uscat si in consecinta la alea merge ulei de auto, linistit. serios, eu cred ca singura problema este faza cu ambreiajul in baie de ulei, atat. by the way, de uleiul 2T, ce zici, de ce oare se foloseste la motoarele 2T? merge si ala de 4T dar e mult mai bine ala 2T, nu cred ca sunt aia asa de tampiti, serios. cele bune, teo. ps: la fel sunt o gramada care cred ca daca scihmbi esapamentul la un 2T merge mai bine si ii face bine, foarte gresit, motorul 2T depinde de toba aia a lui originala ca de aer, (sau in fine un model after market dar special conceput pt motorul respectiv). nu poti pune asa dupa ureche alta toba ca la alea 4T. si acum sincer, daca tu vrei sa faci varza jata, cauciuc, butuc si ce mai e pe acolo prin jur, inclusiv cu putin "noroc" (a se citi ghinion) poate iti ajunge si pe disc, unge lantul cu ulei de transmisie, dar sincer eu dau 60 de lei pe un spray motul factory line, ala alb cu teflon, sta NUMAI pe lanta la peste 200 la ora, si imi ajunge sa ung de cel putin 10 ori, daca nu mai mult, ori crezi ca merita efortul? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Iunie 8, 2009 Share Postat Iunie 8, 2009 @teo: Eu gindesc ca treaba-i asa: nu am spus niciodata ca acei aditivi nu fac nimic sau nu exista, dar sincer nu cred ca sint justificate diferentele de pret. Adica sincer daca in uleiul ala ar fi un procent mare de aditivi anti-frictiune cred ca nu ar fi deloc in ordine la ungerea cilindrilor si la cutie. Cu alte cuvinte: probabil sint maxim citeva procente de aditivi dar pentru acele procente iti dubleaza pretul. Ca sa continui analogia cu pasta de dinti. Sa zicem ca tu ai carii. Apai aia de-ti vind pasta de dinti normal c-o sa-ti zica ca ai pt. ca nu te-ai spalat cu Colgate. La fel si cu moto, merg pe ideea ca o sa fie nasol rau la ambreiaj de nu pui ulei special. Prin cautarile de aseara am gasit pe undeva scris de un Goldwing care ajunsese la 600 de mii de km numai cu ulei de motor. Nu stiu de ce esti atit de convins ca ambreiajul ala o sa patineze cu ulei auto. Nu-s nici eu convins ca n-o sa patineze, dar cred ca totusi exista destui oameni care au facut experimentul asta cu ulei auto si daca ar fi fost atit de naspa s-ar fi aflat. Tot citesc despre diversi care jura ca au schimbat marca de ulei si au simtit diferenta. Apai eu am schimbat de la Motul 7100 10W40 la Castrol Power 1 Grand Prix 10W40 dar nu am simtit nici o diferenta. Nici la sunetul motorului, nici la altceva. Vitezele se schimba fix la fel, acelasi sunet la intrarea intr-a-ntiia, si tot ramine in neutru citeodata. De diferente de putere sper ca nu discutam ca ma apuca risul. Treaba e ca si eu m-am lasat oleaca dus de val (si de nas) si am ajuns sa fiu convins ca motoru' o sa se strice daca n-o sa-i pun numai consumabile top of the line. Ma c.aca risul cind ma gindesc ca am dat anu' trecut 50 RON pe juma de litru de lichid de frina Motul. Care e numai in bidoane de juma' de litru, asta cind in motor intra maxim 200 de mililitri. Foarte convenabil, mai ales ca-ti spun si ca lichidul nu se mai utilizeaza dupa ce ai desfacut bidonul, ca cica-ti trage 10l de apa din atmosfera. Dupa un an vreau sa zic ca lichidul ala nu si-a schimbat culoarea foarte tare, daca esti curios ii fac si o poza. Nush cum se face ca am gasit la magazin de piese auto bidon de DOT4 Castrol la 250 ml, si e numai 15 RON. Am pus Castrol dar ideea e ca intotdeauna exista o varianta mai ieftina. Si sincer imi pare rau ca n-am pus Ferodo, la 8 RON, nu pt. cei 7 RON economisiti, ci de-a dracu', ca sa demonsterz ca merge frina f. bine si asa. Btw, ce zici daca-ti spun ca am ramas anu' trecut fara frina spate, ca mi-a fiert lichidul probabil. Lichidul de frina Motul. Pot sa pariez pe o lada de bere ca Motul are aceeasi temperatura de fierbere ca Ferodo si Motul. Poate citeva grade diferenta, dar n-o sa faca acele grade diferenta intre viata si moarte, Iar la rece nu e nici o diferenta, pt. ca orice lichid e incompresibil. Inclusiv apa. Inca ceva interesant: daca va uitati pe site-ul HEL o sa vedeti ca recomanda placute Ferodo. Da, Ferodo. Nu Brembo, nu Nissin, nu EBC. Adica HEL, producatori de furtunuri racing ne invata sa ne punem placute proaste? Ah, stai, cred ca m-am prins: sint platiti de Ferodo pentru reclama? Deja am lungit-o mult prea mult cu subiectul asta. Treaba e asa: daca o sa vorbesti cu cineva care lucreaza in publicitate o sa vezi ca ei nu prea au notiunea de minciuna prin omisiune. Din partea "lor" lucrurile se vad cu totul altfel. Noi, ca motociclisti, ne gindim la treburi gen (de exemplu): cum sa fac eu rabat de calitate la frine, frine de care depinde viata mea? Apai si producatorii, implicit departamentele lor de marketing, stiu cum gindim Si normal c-o sa-ti bage un text gen "super tehnologia revolutionara MQXC care imbunatateste semnificativ performantele blablabla". Serios, tie chiar nu-ti plac banii si nu vrei sa ai cit mai multi? Gata!! In alta ordine de idei: merge careva la intrunire la Predeal? PS: sint o gramada care jura ca simt diferenta de putere dupa schimbarea tobei. Adica vezi-doamne ei simt acel 1 cal, hai 2 cai putere in plus la 100 si ceva (nici macar producatorii tobelor nu pretind ca ar da mai mult in plus). Ce sa mai zici? PS2: nu va apucati sa cautati pe Google despre MQXC, ca am inventat-o Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Iunie 8, 2009 Share Postat Iunie 8, 2009 PS3: cum iti tine tie sprayul ala 10 ungeri nu stiu. Eu mai mult de 4 ori n-am reusit sa dau. Si nici n-am auzit sa-i tina mai mult cuiva. PS4: discutia despre 2T nu are sens, acolo lucrurile sint mult prea diferite. PS5: ieri i s-a bulit unui cunoscut Honda. Deci nu pricep cum se poate asa ceva, Hondele nu se strica. Ce naiba, o fi toate treburile astea mituri? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
hondafan Postat Iunie 8, 2009 Share Postat Iunie 8, 2009 PS3: cum iti tine tie sprayul ala 10 ungeri nu stiu. Eu mai mult de 4 ori n-am reusit sa dau. Si nici n-am auzit sa-i tina mai mult cuiva. PS4: discutia despre 2T nu are sens, acolo lucrurile sint mult prea diferite. PS5: ieri i s-a bulit unui cunoscut Honda. Deci nu pricep cum se poate asa ceva, Hondele nu se strica. Ce naiba, o fi toate treburile astea mituri? si mie mi s-a stricat honda. dar nu de la sine. ci pur si simplu ca am facut eu o prostie. nu e nimic grav. din 2 motoare trebuie sa fac unu bun. desfacute amandoua si schimbate piesele "bolnave". daca ai grija de ele te tin mult. daca nu.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Iunie 8, 2009 Share Postat Iunie 8, 2009 si mie mi s-a stricat honda. dar nu de la sine. ci pur si simplu ca am facut eu o prostie. nu e nimic grav. din 2 motoare trebuie sa fac unu bun. desfacute amandoua si schimbate piesele "bolnave". daca ai grija de ele te tin mult. daca nu.... Da' ce-ai patit man? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
hondafan Postat Iunie 8, 2009 Share Postat Iunie 8, 2009 Da' ce-ai patit man? am mers cu un ulei 10.000 km, fara sa completez sau sa verific, si peste toate astea, mers cu ceva viteza. vorbimd de la 150>. motorul porneste la sfert... dar are nevoie de inlocuirea cuzinetilor si sa vedem ce mai gasim prin el. deci. dat jos motoru, pus intr-o batista, comparat pisele de la un motor, si schimbate. daca motoru meu de rezerva are vibrokenul si cuzininetii buni, iau cu tot cu vibroken, cuzini si biele si pun la mine. si mai am o belea la a2-a. cateodata. sare pe netru cand schimb la 10.000. dar rar, de 2 ori pe luna face asa. dar iau cutia de pe celalalt motor care merge impecabil. totul se rezolva. Dumnezeu sa ii dea sanatate lui tadao baba, cel de a proiectat bladu meu. dupa 20.000 km de forja, a suferit si el ceva. si nu din cauza lui. ci din vina mea. asta e daca bag kilometri. tu ce ai face daca ai face 5000-6000 km pe luna? ai schimba uleiu odata pe luna? adica o investite de 200-250 de ron in fiecare luna? nu mai zic placute si alte cele.. dar asta e viata. de acum am sa schimb uleiu la timp si am sa o mai menajez. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Iunie 8, 2009 Share Postat Iunie 8, 2009 Mertane, baga ulei de motor sa vedem ce iese, ca oricum l-ai varzit Eu as baga mina-n foc ca nu de la ulei schimbat la 10 mii s-a dus, poate mai curind de la burn-uri si alea-alea. Daca-l stii pe Cristi, cel care avea un ZX9R rosu, tot cam asa l-a omorit. Btw ce ulei era? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Macke Postat Iunie 8, 2009 Share Postat Iunie 8, 2009 nu tine 10 ungeri in veci si in pururi. daca fasai pe lant de 2 ori, ala nu e lant uns!! eu am uns lantul sanatos, adica uns exterior, interior si mijloc si ca si Calin nu cred ca tine mai mult de 4-5 ori. luati frumusel sprayul si dati serios pe lant si veti vedea ca pe aici se invarte ... 4 - 5 ori. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alin_barburas Postat Iunie 8, 2009 Share Postat Iunie 8, 2009 @teo: Tot citesc despre diversi care jura ca au schimbat marca de ulei si au simtit diferenta. Caline, eu iti scriu ceva dar inainte mentionez ca am trecut de varsta la care cred ca tot ce zboara se mananca. Eu am trecut de la un ulei de calitate indoielnica (Mobil, nu mobil1) la un ulei de calitate medie (cica ) adica Castrol power 1 grand prix. Crede-ma ca nu mi l-a recomandat nimeni pe cel din urma , pur si simplu l-am luat la reducere si vroiam sa imi rasfat umpic banditul ca tot timpul am avut remuscari ca ii bag doar ulei naspa. Repet, fara promisiuni sau presiuni din afara, doar pe pielea mea mi-am dat seama de diferenta si cunoasteam motorul ca pe mine insumi, dupa aproape 30 000 de km facuti impreuna. Nu iti jur, dar te asigur ca am simtit diferente, adica :cu mobil naspa dupa 2500-3000 de km motorul devenea foarte zgomotos, ceva de genul distributie+tacheti+cutie de viteze cand schimbam treptele, iar la schimbat prosteste pe la 10-11k intra ampulea intre treapta 5 si 6 , asta destul de frecvent, nu stiu, ca si cum ar avea doua puncte N cutia. Trebuia sa trag ambreiajul din nou si sa il las sa scada turatia dupa care ramanea singur intr-a cincea. Inca ceva, intre schimburi complectam cam 4-500 de ml de ulei. Caline, pe cuvant de onoare ca nimic din astea nu am patit dupa ce am pus Castrol. Adica cutia se auzea normal, nu se auzea distributia deloc, poate umpic tacehtii ATAT. Intre schimburi complectam maxim 200 de ml iar cand turnam ulei in motor, castrolul era iaurt pe langa mobil, atat de vascos era. Concluzia trage-o tu, ori sunt din cei care ziceai tu ca jura ca au simtit diferenta, ori ma crezi pe cuvant. Dar repet, e o treaba simtitta nu auzita, si mai mult de atat, sunt chestii la care faci diferenta fara a fii cel mai aspru mecanic, gen am simtit un cal in plus la puterea motorului. Bafta in alegerea uleiului, e sangele motorului. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Iunie 8, 2009 Share Postat Iunie 8, 2009 Nu stiu ce sa zic, eu am folosit Castrol si Motul, amindoua se zice ca-s bune :-?? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alin_barburas Postat Iunie 8, 2009 Share Postat Iunie 8, 2009 Nu stiu ce sa zic, eu am folosit Castrol si Motul, amindoua se zice ca-s bune :-?? Nu stiu si nu ma bag, eu decat cele 2 uleiuri le-am folosit. Si la actualul motor ii dau decat Castrol, asta si deoarece altceva mai scump nu imi permit. Daca mi-as permite, poate as baga si altceva. Bafta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Iunie 8, 2009 Share Postat Iunie 8, 2009 Deci Predeal anyone? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alin_barburas Postat Iunie 8, 2009 Share Postat Iunie 8, 2009 Deci Predeal anyone? Da, de vineri. Joi termina prietena cu licenta, ne urcam pe mobra si mergem la Predeal. Bem berile alea restante Caline Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
teo3 Postat Iunie 8, 2009 Share Postat Iunie 8, 2009 nu tine 10 ungeri in veci si in pururi. daca fasai pe lant de 2 ori, ala nu e lant uns!! eu am uns lantul sanatos, adica uns exterior, interior si mijloc si ca si Calin nu cred ca tine mai mult de 4-5 ori.luati frumusel sprayul si dati serios pe lant si veti vedea ca pe aici se invarte ... 4 - 5 ori. gata, ultimul post si cu asta incheiem discutia, cel putin eu. ideea e simpla, cine nu a montat un lant sau nu a asistat la montarea unuia parerea mea e ca nu stie cat si cum se unge lantul, mai ales cat, pt ca asa am fost si eu chiar si dupa primul lant schimbat de mine il ungeam de nu se mai vedea zaua, deh, sa fie uns asa cum zicea cineva pe aici, total gresit, uleiul ala in exces aduna mizerie si nu face mai bine daca e mult. asa, m-am desteptat dupa ce am schimbat al doilea lant si am fost la un mecanic sa mi-l schimbe ca era din ala cu presa si nu aveam cum sa-l nituiesc neavand presa (primul montat de mine a fost intreg si am putut sa il montez), asa cand a vazut ala cum arata lantul vechi si-a pus mainile in cap, ca era uns foarte mult si mi-a zis ca lantul se unge in felul urmator: se ridica evident motoreta pe central si se invarte roata de cateva ori energic in timp ce se pulverizeaza ulei pe interior undeva aproape de foaie, atat. se verifica o tura ca sa fie ulei pe oring-uri si gata, va spun eu, in stilul asta un sparay tine macar de 7-8 ori, daca nu mai mult, poate am exagerat cu 10 ori. ideea e ca pe mine ma tine fix de 3-4 ori, asa cum ziceti voi cand il ungeam de il lua dracu, asa ca....faceti calculul. si ca idee, daca nu ati montat un lant mergeti sa le vedeti cum arata cele din showroom, cat sunt unse, ca asta m-a pus si pe mine de fapt pe ganduri, nu neaparat ce mi-a zis mecanicul, lanturile noi vin unse destul de putin, dar daca ne uitam atent au ulei exact unde trebui si nu in exces, pe oringuri si pe interior acolo pe fiecare ax. cam asta e parerea mea, plus ca nu se mai umple de praf atat de mult. ah, si inca ceva, lantul uns in stilul asta se unge cam odata pe saptamana, un pic, cat sa fie uns dar nu naclait, mai des si putin decat mult si rar. cele bune, teo. ps: si apropos, unsul putin nu e nici pe departe pe considerente finaciare. pur si simplu nu face bine. gata, hai sa discutam si despre altceva. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Macke Postat Iunie 8, 2009 Share Postat Iunie 8, 2009 Predeal cica e de fapt european weekend bike sau cum s-o numi .. adica e doar in weekend si nu toata saptamana. vinovatii ar fi locatia si se pare si ceva participanti, care isi anunta venirea in weekend Nu stiu, depinde cand e. As veni, drept sa spun! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Iunie 8, 2009 Share Postat Iunie 8, 2009 ideea e simpla, cine nu a montat un lant sau nu a asistat la montarea unuia parerea mea e ca nu stie cat si cum se unge lantul, mai ales cat, pt ca asa am fost si eu chiar si dupa primul lant schimbat de mine il ungeam de nu se mai vedea zaua, deh, sa fie uns asa cum zicea cineva pe aici, total gresit, uleiul ala in exces aduna mizerie si nu face mai bine daca e mult. Asta n-am priceput-o, eu mi-am schimbat singur lantul. E drept ca lantul a venit din fabrica cu destul de putina vaselina dar era si alt tip. Mi-am dat si eu seama ca nu are sens sa pui mult spray dar tot nu tine mult. Si btw, tot un mecanic m-a sfatuit ca tre' dat 1kg de spray pe lant Acuma cred ca intelegeti de ce fac toate reparatiile la motor singur. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Emppu Postat Iunie 8, 2009 Share Postat Iunie 8, 2009 (editat) @teo:Eu gindesc ca treaba-i asa: nu am spus niciodata ca acei aditivi nu fac nimic sau nu exista, dar sincer nu cred ca sint justificate diferentele de pret. Adica sincer daca in uleiul ala ar fi un procent mare de aditivi anti-frictiune cred ca nu ar fi deloc in ordine la ungerea cilindrilor si la cutie. Cu alte cuvinte: probabil sint maxim citeva procente de aditivi dar pentru acele procente iti dubleaza pretul. Ca sa continui analogia cu pasta de dinti. Sa zicem ca tu ai carii. Apai aia de-ti vind pasta de dinti normal c-o sa-ti zica ca ai pt. ca nu te-ai spalat cu Colgate. La fel si cu moto, merg pe ideea ca o sa fie nasol rau la ambreiaj de nu pui ulei special. Prin cautarile de aseara am gasit pe undeva scris de un Goldwing care ajunsese la 600 de mii de km numai cu ulei de motor. Nu stiu de ce esti atit de convins ca ambreiajul ala o sa patineze cu ulei auto. Nu-s nici eu convins ca n-o sa patineze, dar cred ca totusi exista destui oameni care au facut experimentul asta cu ulei auto si daca ar fi fost atit de naspa s-ar fi aflat. Tot citesc despre diversi care jura ca au schimbat marca de ulei si au simtit diferenta. Apai eu am schimbat de la Motul 7100 10W40 la Castrol Power 1 Grand Prix 10W40 dar nu am simtit nici o diferenta. Nici la sunetul motorului, nici la altceva. Vitezele se schimba fix la fel, acelasi sunet la intrarea intr-a-ntiia, si tot ramine in neutru citeodata. De diferente de putere sper ca nu discutam ca ma apuca risul. Treaba e ca si eu m-am lasat oleaca dus de val (si de nas) si am ajuns sa fiu convins ca motoru' o sa se strice daca n-o sa-i pun numai consumabile top of the line. Ma c.aca risul cind ma gindesc ca am dat anu' trecut 50 RON pe juma de litru de lichid de frina Motul. Care e numai in bidoane de juma' de litru, asta cind in motor intra maxim 200 de mililitri. Foarte convenabil, mai ales ca-ti spun si ca lichidul nu se mai utilizeaza dupa ce ai desfacut bidonul, ca cica-ti trage 10l de apa din atmosfera. Dupa un an vreau sa zic ca lichidul ala nu si-a schimbat culoarea foarte tare, daca esti curios ii fac si o poza. Nush cum se face ca am gasit la magazin de piese auto bidon de DOT4 Castrol la 250 ml, si e numai 15 RON. Am pus Castrol dar ideea e ca intotdeauna exista o varianta mai ieftina. Si sincer imi pare rau ca n-am pus Ferodo, la 8 RON, nu pt. cei 7 RON economisiti, ci de-a dracu', ca sa demonsterz ca merge frina f. bine si asa. Btw, ce zici daca-ti spun ca am ramas anu' trecut fara frina spate, ca mi-a fiert lichidul probabil. Lichidul de frina Motul. Pot sa pariez pe o lada de bere ca Motul are aceeasi temperatura de fierbere ca Ferodo si Motul. Poate citeva grade diferenta, dar n-o sa faca acele grade diferenta intre viata si moarte, Iar la rece nu e nici o diferenta, pt. ca orice lichid e incompresibil. Inclusiv apa. Inca ceva interesant: daca va uitati pe site-ul HEL o sa vedeti ca recomanda placute Ferodo. Da, Ferodo. Nu Brembo, nu Nissin, nu EBC. Adica HEL, producatori de furtunuri racing ne invata sa ne punem placute proaste? Ah, stai, cred ca m-am prins: sint platiti de Ferodo pentru reclama? Deja am lungit-o mult prea mult cu subiectul asta. Treaba e asa: daca o sa vorbesti cu cineva care lucreaza in publicitate o sa vezi ca ei nu prea au notiunea de minciuna prin omisiune. Din partea "lor" lucrurile se vad cu totul altfel. Noi, ca motociclisti, ne gindim la treburi gen (de exemplu): cum sa fac eu rabat de calitate la frine, frine de care depinde viata mea? Apai si producatorii, implicit departamentele lor de marketing, stiu cum gindim Si normal c-o sa-ti bage un text gen "super tehnologia revolutionara MQXC care imbunatateste semnificativ performantele blablabla". Serios, tie chiar nu-ti plac banii si nu vrei sa ai cit mai multi? PS: sint o gramada care jura ca simt diferenta de putere dupa schimbarea tobei. Adica vezi-doamne ei simt acel 1 cal, hai 2 cai putere in plus la 100 si ceva (nici macar producatorii tobelor nu pretind ca ar da mai mult in plus). Ce sa mai zici? 1. Ca reclama e sufletul comertului o cunoastem cu totii. 2. Goldwingu care a ajuns la 600K cate seturi motor avea la activ? In plus... un Goldwing plimbat de un pensionar beshinos pe freeway nu se compara cu o japo hingherita de un lake puber ca mine pe drumurile patriei noastre. 3. Stim de ce ambreiajul ala o sa patineze cu ulei auto... din experianta. Daca patineaza chiar si cu anumite uleiuri moto, fii sigur ca o sa patineze cel putin la fel de "bine" si cu ala auto. 4. Problema de fond este urmatoarea: cocalarii de terasa cu eRunu baga ulei de 15 lei canistra de 5 kile, ca important e sa arate bine mobra si sa fie cat mai colorata in timp ce o blanesc inutil de o ia dracu si bubuiie sub curu lor in 2000 de km (= motoare de mare jena dom'le si japonezele astea). Pe de alta parte, baietii simtiti si finuti, care vor binele motoretei si nu o blanesc ca prostii, iau, in mod la fel de kretin, uleiuri de 50+ de euro pentru motoarele lor de conceptie optzecista, dar care s-ar declara foarte multumite si cu un ulei moto mineral de cin's'te de mii schimbat la timp. Si se simt trasi pe sfoara ca moama ce scump e uleiu ala high performance reising tuning. Evident, ca e asta si toata lumea este nemultumita. Un kacat de ulei MOTO Procycle 10-W40 (care defapt e de calitate, facut in Hamburg, Germania) este 23 de euro/bidonu de 4 litri. Di ce sa nu economisesc ore petrecute in fata computerului pe forumuri postand interminabil si pe gugal, descoperind roata si punand ulei auto mai ieftin cu 5 lei, si sa nu pun direct gunoiu ala de ulei moto, daca asa ii se zice lui, care este el destinat pentru a fi introdus in motociclete care e mai rachete si mai turate si mai alea alea ca masinili? 5. Ca sa faci economie the smart way iti trebe si un pic de capsor. Adica rezolvi fix pwla daca iei lichid de frana de la Motul cu 3 milioane, din ala high spec reising crap, da' pui placute Saito organice pe fatza ca-s doar 80 de lei/legatura. Io am lichid de la Texar (cine dracu or mai fi si aia) cu 20 de Ron/Litrul si placute EBC (multzam Red Bandit) si am frane de incremenesti. 6. HEL recomanda Ferodo pt fix motivul pe care l-ai intuit: bani. Sau pt parteneriat. Nu m-as mira ca Ferodo sa recomande... furtunele HEL. Si inca ceva... Ferodoaiele NU sunt placute proastea. Dar nici excelente. Au insa un raport pret/calitate bun. Daca vrei sa opresti cu juma de metru mai devreme iei EBC sau altele, daca vrei un ban in plus de o cico, iei Ferodo. E simplu. 7. La un B12... o finala BOS, fara alte modificari, aduce pana la 10 cai putere maxima in plus si cativa NM in midrange fata de burlanu stock. Ce zici, se simt? Editat Iunie 8, 2009 de Emppu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alex-bandit Postat Iunie 8, 2009 Share Postat Iunie 8, 2009 Folosesc lichid de frana din lukoil fara probleme, nu sunt fan motul deloc. Dar la ulei moto, 5100 e cel pt b6/12, 7100 si alea dublu ester, nu. Sunt destui care iti pot confirma ca omori ambreiajul, indiferent ca e 600 sau 1200. Eu am patit-o personal, efectul fiind instant (200km) de la schimb. Poti baga alternativele motorex, castrol, etc, dar tinand cont ca le poti obtine la aceeasi bani cu cel auto echivalent, vad ca insisti pe cel auto. Baga ce vrei. De lectii de engleza nu am nevoie (am stat 4 ani in state) iar de mecanica nici atat (prietenii stiu de ce), asa ca am incheiat discutia. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cosminst2008 Postat Iunie 8, 2009 Share Postat Iunie 8, 2009 (editat) Salutare, nu prea are legatura cu topicu, insa, sunt si eu posesor de Bandit 650 N, 2005, si in perioada 18-26 iulie vreau sa fac o plimbare prin tara, vizitand cam tot ce pot in aceasta perioada, pe o arie cat mai mare...nu prea vizitez forumurile, si nu prea stiu unde sa postez si sa intreb cine s-ar mai baga la o astfel de plimbarica. Inca n-am niciun traseu exact facut, tot ce stiu e ca vreau s-o iau intai spre moldova, apoi sa traversez muntii si sa intru in transivania si de acolo sa merg mai departe spre timisoara, de unde s-o iau incet-incet pe langa dunare pana in bucuresti. Ar fi vre-unul dintre voi interesat? Editat Iunie 8, 2009 de cosminst2008 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alex-bandit Postat Iunie 8, 2009 Share Postat Iunie 8, 2009 cosminst2008: mai e ceva pana atunci, tine-ne la curent pentru ca s-ar putea ca macar pe anumite bucatele din drum sa t-i se alature lume. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Iunie 8, 2009 Share Postat Iunie 8, 2009 Dar la ulei moto, 5100 e cel pt b6/12, 7100 si alea dublu ester, nu. Sunt destui care iti pot confirma ca omori ambreiajul, indiferent ca e 600 sau 1200. Eu am patit-o personal, efectul fiind instant (200km) de la schimb.Poti baga alternativele motorex, castrol, etc, dar tinand cont ca le poti obtine la aceeasi bani cu cel auto echivalent, vad ca insisti pe cel auto. Baga ce vrei. De lectii de engleza nu am nevoie (am stat 4 ani in state) iar de mecanica nici atat (prietenii stiu de ce), asa ca am incheiat discutia. Stai ca n-am inteles, omori ambreiajul cu 7100, sau cu ulei de masina? Eu nu ti-am dat nici o lectie de mecanica, ca nu-s in masura, doar tie ti s-a parut, ca bag seama suferi de simptomul "motociclistus ultra-sensibilus". Chestii gen "procentul de zinc din ulei" nici macar nu tin de mecanica, ci de chimie, la care nu cred ca ma pricep nici eu, nici tu Una e sa stii cit sa stringi un surub, alta e sa fii doctor in chimie. Si eu am incheiat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.