TA700VA Postat Iulie 24 Share Postat Iulie 24 (editat) On 7/10/2024 at 10:33 PM, Eugen Bitu said: aveți cunoștință salut! daca gasesti, da-mi si mie un semn te rog. caut suportul de topcase original. merci ---------------------------------------------------------- P.S. stiu ca e un subiect foarte sensibil cel cu uleiurile dar totusi o sa intreb In manual recomanda 20w40, ceea ce nu prea mai gasesti la vanzare. Site-ul Motul recomanda 10W40. E ok 5100 sau merita 7100 banii in plus? Ma mai gandesc si la Eneos Max Performance 10W40 - e cam la acelasi pret si zice ca e uleiul nr1 in Japonia - suna tentant. Deci, ce ulei bagati in FJR1300? Editat Iulie 24 de TA700VA Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Admin l.u.v Postat Iulie 24 Admin Share Postat Iulie 24 15^50 și nu dai greș deloc Iar ultimul pe care l-aș băga ar fi Motul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat August 1 Share Postat August 1 (editat) La 24.07.2024 la 14:05, TA700VA a spus: salut! daca gasesti, da-mi si mie un semn te rog. caut suportul de topcase original. merci ---------------------------------------------------------- P.S. stiu ca e un subiect foarte sensibil cel cu uleiurile dar totusi o sa intreb In manual recomanda 20w40, ceea ce nu prea mai gasesti la vanzare. Site-ul Motul recomanda 10W40. E ok 5100 sau merita 7100 banii in plus? Ma mai gandesc si la Eneos Max Performance 10W40 - e cam la acelasi pret si zice ca e uleiul nr1 in Japonia - suna tentant. Deci, ce ulei bagati in FJR1300? Salut, da, e ciudat acel 20W40. Eu am nimerit al meu FJR din 2011 cu cartea tehnica si toate operatiunile facute la viata ei, si in Germania si in Romania. De noua s-a pus in ea 10W50. Eu cand am luat-o avea in motor Yamalube 10W50, eu am pus Liqui Molly Street Race 10W-50 si pe ala l-am schimbat dupa 8000km cu Valvoline Moto Synth 10W50. Nici o problema pana acum, cutia schimba la fel cu toate 3.. iar pe caldurile astea Valvoline-ul se descurca excelent. Nici eu nu as baga Motul, stiu cel putin 2 cazuri in afara de mine, in care motociclete Yamaha au inceput sa simta schimbatul de viteze efectiv frecus fier pe fier doar dupa cateva sute de km cu acel Motul - si 7100 si 5...cat o fi. -- edit - FJR1300 in SUA are trecut in manual 10W40.. si oamenii asta pun. Insa eu cred ca e prea subtire pt un motor care se incinge asa tare si care nici nu are radiator de racire ulei.. Editat August 1 de B.B. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lucian_M Postat August 1 Share Postat August 1 La 24.07.2024 la 16:09, l.u.v a spus: Iar ultimul pe care l-aș băga ar fi Motul. Mi-ai citit gândurile! Întrețin de câțiva anișori un fjr1300, proprietarul îmi spune să folosesc doar Castrol 10w40. Nu are probleme deloc, totuși e ciudat că se recomandă 20w40. Nici el nu vrea să pună Motul, iar eu nu i-am zis de Valvoline, că n-am vrut să-l supăr. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TA700VA Postat August 3 Share Postat August 3 multumesc tuturor pentru sfaturi. m-am grabit si am bagat motul inainte sa citesc raspunsurile voastre ca tare voiam sa aiba uleiul proaspat inainte sa o scot la plimbare. La urmatorul schimb sigur o sa bag 10w50/15w50 Fata de uleiul cu care a venit din germania (care era extrem de negru in geamul de control - de asta am vrut sa-l schimb urgent), nu am observat inca vreo diferenta la schimburile de viteza - dar am doar 200km de la schimb. A 1-a intra cu trosc de zici ca nici n-am tras ambreiajul dar din ce citesc pe forumuri asta e ceva normal la fjr. Ce am observat e ca cei 4l la schimb (conform manualului) nu sunt destui. abia daca ajunge spre mijlocul intre min si max nivelul. Cred ca voi mai completa cu cateva sute de ml. Am schimbat si lichidul de racire si voi comanda si uleiul pentru diferential (hypoid gl5 80w90 - am vazut ca sunt zeci de variante de la toti producatorii), si lichidul de frana dot 4/5. Pentru sezonul asta cred ca e destul Punctul slab pe langa partea din spate de aluminiu ce crapa (rear subframe) e si manerul pasagerului din plastic - care e si suportul de top case. Al meu e deja rupt si a fost incercat sa fie lipit prost iar la transport pe platforma din Germania l-au si crapat. Majoritatea pe forumuri vad ca au suportul de metal de la Givi, is curios daca se poate adapta placa si top case-ul original pe suportul de la Givi care e mult mai ieftin nou decat manerul de plastic original SH (cam 250+ euro SH sau 400+ nou pe ebay). Stiti pe cineva in zona de vest/Timisoara sau si in alte orase care ar putea lipi plastic (poliamida)? Multumesc Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lucian_M Postat August 3 Share Postat August 3 Vezi că lichidul de frână e posibil să fie dot 4 sau 5.1 și nu 5. Ca idee, 5.1 e compatibil cu 4, dar nu cu 5. Poate sunt eu mai somnoros acum, dar vezi ce zic colegii. Pune dot 4 bun și nu ai treabă. În diferențial poți pune cam ce marcă vrei, în ultima vreme pun la băieți Belray, deși e scump, dar încape foarte puțin. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ENEOS Postat August 3 Share Postat August 3 DOT 4 all the way! 1 oră în urmă, TA700VA a spus: poliamida Nu cred că e poliamidă mânerul. Suportul Givi e ce trebuie. 1 oră în urmă, TA700VA a spus: A 1-a intra cu trosc de zici ca nici n-am tras ambreiajul dar din ce citesc pe forumuri asta e ceva normal la Yamaha. Fixed! Cutiile sunt "agricole". 1 oră în urmă, TA700VA a spus: cei 4l la schimb (conform manualului) nu sunt destui Ciudat. Parcă 3.9l ar trebui conform manualului, n-am băgat niciodată >4l. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TA700VA Postat August 4 Share Postat August 4 10 hours ago, ENEOS said: Nu cred că e poliamidă mânerul pe spatele piesei e un cod ce incepe cu PA66 - nu stiu daca e poliamida dar asta da ca raspuns pe net 10 hours ago, ENEOS said: Suportul Givi e ce trebuie de acord, doar ca nu prea pot sa pastrez si top boxul original pe suportul de la Givi. ar trebui sa trec si la topbox Givi. 10 hours ago, ENEOS said: Ciudat. Parcă 3.9l ar trebui conform manualului, n-am băgat niciodată >4l. 3.8l fara schimb de filtru ulei respectiv 4l cu schimb de filtru conform manualului. Evident ca am schimbat si filtrul, am bagat 4l si e aproape de mijloc nivelul dupa 10-15 min dupa oprirea motorului (nu creste nici peste o ora, acolo ramane). Iar cand pornesc motorul, uleiul dispare de tot din gemuletul de control. 11 hours ago, Lucian_M said: Belray, deși e scump, dar încape foarte puțin 200ml intra conform manualului. Oricum se vinde la 1l deci as avea de ajuns pentru inca 4 schimburi. am acasa ulei de cutie de viteza manuala 80w90 dar nu e "hypoid" cum zice lumea pe forumuri ca trebuie sa fie. manualul zice doar de ulei specific yamalube pentru diferential - deci nu e 100% clar ce proprietati trebuie sa aiba. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lucian_M Postat August 4 Share Postat August 4 Te pomenești că e pentru nave spațiale... Am schimbat după vreun an uleiul la un BMW (a vrut omul), pus Mobil 80w90, uleiul era curățel, la sfârșit nu a curs cu jeg. A vrut el musai să îl schimbe, deși am băgat bețișor cu vată înăuntru și i-am zis că e curat. No, am executat. Dacă vrei să pui Yamaha, pune din ăla. Important e să fie schimbat periodic, parcă maxim 2 ani. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat August 4 Share Postat August 4 Topcase-ul nu se tine in acel maner de plastic!! Am citit si pe forumuri si toata lumea confunda chestia asta pentru ca așa pare!! Placa topcase-ului se prinde in subframe-ul de aluminiu, stiu sigur pentru ca am scos-o pe a mea. Șuruburile plăcii trec PRIN acel maner de plastic iar manerul nu are absolut nici un rol de rigidizare sau ceva. Manerul in sine se tine si el acolo.. dar nu e parte din sistemul de ranforsare a codiței. Daca scoti șaua pasagerului o sa vezi partea subframe-ului care sustine codita, sunt 4 "tije" subtiri care creaza structura de rezistență, alea sa nu fie crăpate... Am pus poză.. --- Eu asa ceva am pus in angrenajul rotii spate, luat de la Ciclop. Deja l-am schimbat inca o dată.. la vreo 10k km dupa ce l-am pus pe primul. 80w90 GL-5.. atat zice manualul Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ENEOS Postat August 4 Share Postat August 4 Și bunicu' dădea cu Rivanol. Eu am pus ceva castron din care aveam pe stoc, hypoid și tot ce trebuie, vâjâia grupul cu el ca sirena lu' Roaită... L-am aruncat și am pus ceva mai de soi, totula reintrat în normal. Din câte știu eu poliamida Nu se lipește cu nicinun fel de adeziv. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat August 5 Share Postat August 5 Acum 14 ore, ENEOS a spus: Și bunicu' dădea cu Rivanol. Eu am pus ceva castron din care aveam pe stoc, hypoid și tot ce trebuie, vâjâia grupul cu el ca sirena lu' Roaită... L-am aruncat și am pus ceva mai de soi, totula reintrat în normal. Din câte știu eu poliamida Nu se lipește cu nicinun fel de adeziv. Legat de cutia de viteze la FJR, da, face ca la un tractor, trosc bum poc.. e normal, eu asa ceva nu am vazut in viata mea. Si la motoretele de enduro pe care le am schimba mai finut. Si la FZ1 la fel face... ieri am dat o tura cu alta casca mai silent si nu stiu cum s-au aliniat curentii de aer ca am inceput sa identific inca doua clic-clackuri pe care le face la up-shift Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ENEOS Postat August 5 Share Postat August 5 Toate căștile mele erau silențioase pe "Napoleon" (FJR-ul gen.2). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Admin l.u.v Postat August 5 Admin Share Postat August 5 Acum 20 ore, B.B. a spus: Deja l-am schimbat inca o dată.. la vreo 10k km dupa ce l-am pus pe primul. 80w90 GL-5.. atat zice manualul La FJR cere sa schimbi uleiul în diferențial odată la 10.000 km? La GTR cere la 50.000. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lucian_M Postat August 5 Share Postat August 5 La cât costă uleiul, merită schimbat o dată pe an, eu unul așa aș face de-aș avea cardan. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ENEOS Postat August 5 Share Postat August 5 (editat) Acum 8 ore, l.u.v a spus: diferențial Nu e Zundapp saharian, are decât un grup conic! Editat August 5 de ENEOS Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat August 6 Share Postat August 6 Acum 17 ore, l.u.v a spus: La FJR cere sa schimbi uleiul în diferențial odată la 10.000 km? La GTR cere la 50.000. Da, asa zice cartea, se schimba la fiecare schimb de ulei de motor, care e la 10.000km. Dar e banal de facut, sunt 2 suruburi, unu de umplere si unul de golire, nu trebuie masori nimic, doar torni pe cel de umplere pana nu mai incape, acolo e nivelul. Dureaza 10 m in cu indulgenta, iar cu 1L il schimbi de 4 ori.. (teoretic de 5 ori, dar mai dai si pe jos daca nu esti atent sau mai completezi la altceva, mai ungi un lant..la alte motorete, etc ) Acum 9 ore, ENEOS a spus: Nu e Zundapp saharian, are decât un grup conic! Exact, asta voiam sa zic si eu, nu e nici un diferential acolo, sunt 2 pinioane hipoide.. - grup reductor cu transpunerea miscarii de rotatie la 90grade. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TA700VA Postat August 9 Share Postat August 9 On 8/4/2024 at 12:29 AM, TA700VA said: suportul de la Givi vinde cineva suportul de topcase de la Givi/Kappa sau Shad? sau poate cel original pentru 06-12? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.