binox Postat Martie 22, 2014 Share Postat Martie 22, 2014 Pozitia pe FJR nu are legatura cu cea de pe RF, pe FJR ghidonul e mult mai inalt, practic stai drept, e foarte comod. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cooler Postat Martie 22, 2014 Share Postat Martie 22, 2014 Pozitia pe FJR nu are legatura cu cea de pe RF, pe FJR ghidonul e mult mai inalt, practic stai drept, e foarte comod. N-ai inteles nimic. RF-ul a fost o motocicleta pe care am cumparat-o de la distanta.. fara sa stau pe ea. La fel am facut si cu XJ600 (modelul vechi), dar la ala pozitia era mai ok. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
icey Postat Aprilie 1, 2014 Share Postat Aprilie 1, 2014 Poate stiti pe cineva interesat >>> /index.php?/topic/707569-vand-cnc-levers-yamaha-xjrfjr/?hl=%2Bambreiaj+%2Bhidraulic Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cooler Postat Aprilie 24, 2014 Share Postat Aprilie 24, 2014 Reinnoiesc rugamintea catre un posesor de FJR 1300 de a ma lasa sa stau pe ea pt a vedea pozitia in sa. Cu cat e mai aproape de jud BC cu atat mai bine.. eventual poate fi si aproape de casa (AB, CJ, SB, HD). Multumiri anticipate! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
satori Postat Aprilie 24, 2014 Share Postat Aprilie 24, 2014 Complicat rau cu FJR-urile, nu-s atat de multe Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
manole85 Postat Mai 29, 2014 Share Postat Mai 29, 2014 salutare....de 2 luni sunt fericitul posesor a unui fjr1300 din 2005 cu abs....inainte am avut un bmw k1200lt....nu pot sa le compar pt ca sunt total diferite.....ce pot sa spun este ca fjr-ul se comporta extraordinar ..este o motocicleta bestiala trage de la 3000rpm...pozitia este este foarte comoda si pt mine si pt pasager...comparatia care ati facut.o dintre vfr vs fjr nu cred ca este corecta....am un prieten cu vfr800 si la un drum am facut schimb....(fjr=plusuri pozitie mai buna pt pilot si pasager ,,motorul trage de jos mai ales cu pasager si bagaje si ce ma surprins a fost consumul mai mic la fjr parbriz reglabil electri si protectie mai buna la vant si nu ajung cu atatea muste pe viziera)deci pt un sport touring clar fjr1300 este mai bun....(asta este parerea mea si a pasagerului care a stat si pe vfr si pe fjr:))) eu ma bucur ca am facut alegerea asta ....pt (dinosaur wrestler) daca ajungi prin brasov cu mare placere te las sa incaleci bestia:)....sau lasa-mi un nr de tel si cand ajung prin ALBA te sun.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
nicksididi Postat August 12, 2014 Share Postat August 12, 2014 Si eu m-am hotarat sa devin fericitul posesor al unui FJR. Dispun si de o suma de bani cu care cred ca ma incadrez la modelul 2004-2005 dar din pacate oferte lipsa la noi in tara. Prefer sa mai astept, poate apare ceva. P.S. prefer ca diferenta de bani pe care as da-o pe acte si transport din afara sa o investesc intr-un exemplar mai bun din tara. Sper sa imi iasa pasenta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vlad S Postat August 27, 2014 Share Postat August 27, 2014 Din pacate trebuie sa ma despart de FJR-ul meu dupa nici un an si doar aproape 8000km. Cine e interesat de el poate vedea mai multe informatii aici: /index.php?/topic/701209-vand-yamaha-fjr-1300a-2003/ Cand ma uit la poza asta regret amarnic ca l-am dat pentru masina. E bunicel si fratele mai mic TDM 900, dar nu se compara ca si confort si protectie la vant(mi-e clar ca nu o sa vad ture de 200km sub 10 grade). Singurele avantaje ar fi un consum mai mic(se poate vedea in semnatura), mai multe manevrabilitate pe curbe(probabil din cauza ampatamentului mai scurt cu 5cm) si diferenta de gabarit in parcare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
nicksididi Postat Septembrie 11, 2014 Share Postat Septembrie 11, 2014 (editat) Iaca poza cu noua mea achizitie! Este prea tare aceasta motocicleta! Editat Septembrie 11, 2014 de nicksididi Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
G B V Postat Septembrie 11, 2014 Share Postat Septembrie 11, 2014 (editat) Iaca poza cu noua mea achizitie! Este prea tare aceasta motocicleta! S-o stapanesti sanatos.Imparte cateva recenzi,cum ar fi consum:oras-afara.Pe viitor as vrea si eu asa ceva. Editat Septembrie 11, 2014 de G B V Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vlad S Postat Septembrie 16, 2014 Share Postat Septembrie 16, 2014 Iaca poza cu noua mea achizitie! Este prea tare aceasta motocicleta! Multi km frumosi si fara probleme alaturi de ea! Pana la primavara am de gand sa imi iau iara un FJR... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
nicksididi Postat Septembrie 23, 2014 Share Postat Septembrie 23, 2014 (editat) Multumesc frumos pentru urari! Si ca sa-i raspund lui GBV, consumul este in functie de cum mergi cu ea. Am facut un drum Iasi-Gura Humorului, aproximativ 175 Km, mers decent (110-120 cu varfuri de 140 in afara si prin unele localitati cu 80-100 ) iar consumul de la plin la plin a fost de 5,6. La un mers mai alert, pe ruta Iasi - Bucuresti, cu viteze intre 130-220 am avut un consum de 6.8 -7 litri. La mers sportiv, pe curbe, in ture, consumul se ridica bine spre 10l/100 Km. Ca si opinie generala despre motocicleta, dupa 2000 km cu ea am hotarat sa o denumesc *my little blue monster*. Da, este puternica, foarte puternica, trage din ture joase iar in ceea ce priveste confortul....ei bine...am sei custom si e bestiala. Iar in ceea ce priveste forta, nu de putine ori am trecut pe langa motoare sport de 600. Editat Septembrie 23, 2014 de nicksididi Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vlad S Postat Noiembrie 6, 2014 Share Postat Noiembrie 6, 2014 Dupa o pauza de un an am redevenit fejerist In stanga noua achizitie si in dreapta fosta dragoste: Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Ramirezz Postat Noiembrie 10, 2014 Share Postat Noiembrie 10, 2014 Bafta si la cat mai multi kilometri fara incidente , Vlad !! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
m4v3rick Postat Noiembrie 10, 2014 Share Postat Noiembrie 10, 2014 frumoase scule domnilor, am fost la un pas asta vara de a fi colegi de thread si sosea... FJRul e un motor pe care mi l-am dorit, dar n-a fost sa fie... poate in viitor, sa le stapaniti sanatosi Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vlad S Postat Noiembrie 11, 2014 Share Postat Noiembrie 11, 2014 Bafta si la cat mai multi kilometri fara incidente , Vlad !! Mersi frumoase scule domnilor, am fost la un pas asta vara de a fi colegi de thread si sosea... FJRul e un motor pe care mi l-am dorit, dar n-a fost sa fie... poate in viitor, sa le stapaniti sanatosi Avand in vedere ce ai achizitionat nu esti departe de FJR. Oricum, am vazut ca ai inceput in forta cu ea deci cati sa o stapanesti sanatos si fara evenimente. PS: ce ii lipseste FJRului e saua incalzita Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Admin l.u.v Postat Noiembrie 11, 2014 Admin Share Postat Noiembrie 11, 2014 Avand in vedere ce ai achizitionat nu esti departe de FJR. Eu cred ca este (cam) departe de FJR, avand in vedere optiunile unui GT.. PS: ce ii lipseste FJRului e saua incalzita ..mai sunt manerele, ESA, tempomatul.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vlad S Postat Noiembrie 12, 2014 Share Postat Noiembrie 12, 2014 Eu cred ca este (cam) departe de FJR, avand in vedere optiunile unui GT.. ..mai sunt manerele, ESA, tempomatul.. Manere incalzite am si eu. ESA n-am, dar nici n-am simtit lipsa vreodata avand suspensile reglate cum trebuie. Tempomat? La noi, pe cel din masina mai am ocazia sa il folosesc pe autostrada si destul de rar avand in vedere abundenta retelei. Pe motocicleta nu i-am simtit lipsa decat dincolo pe autostrada, dar in rest mi se pare ca m-ar deconecta si m-ar face mai neatent. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdanwyp Postat Noiembrie 16, 2014 Share Postat Noiembrie 16, 2014 M-am indragostit de acest model...am un Z750 pe are vreau sa-l dau sa-mi iau un FJR. Daca cineva din RM Valcea sau Bucuresti se indupleca sa ma lase sa ma sui in șa sa vad pozitia i-as fi recunoscator. Frumoase exemplare in poza de mai sus.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
nicksididi Postat Noiembrie 19, 2014 Share Postat Noiembrie 19, 2014 Sa o stapanesti sanatos Vlad! Bine ai revenit printre FJR-isti. Nu sunt surprins deloc de revenire avand in vedere ca, proaspat FJR-ist fiind, nu m-as mai desparti de ea. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ochitu Postat Iulie 3, 2015 Share Postat Iulie 3, 2015 Salutare. De ceva vreme ma tot uit cu jind inspre aceasta motocicleta, dar am mici dubii din cauza gabaritului, inaltimii seii si a pozitiei. Daca vreun proprietar din Bucuresti este dispus sa ma lase sa o incalec, PE LOC, (nu vreau sa o misc), i-as ramane profund indatorat si as fi mai mult decat bucuros sa il cinstesc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cocoon Postat Octombrie 5, 2015 Share Postat Octombrie 5, 2015 (editat) Manere incalzite am si eu. ESA n-am, dar nici n-am simtit lipsa vreodata avand suspensile reglate cum trebuie. Tempomat? La noi, pe cel din masina mai am ocazia sa il folosesc pe autostrada si destul de rar avand in vedere abundenta retelei. Pe motocicleta nu i-am simtit lipsa decat dincolo pe autostrada, dar in rest mi se pare ca m-ar deconecta si m-ar face mai neatent. Din pacate nu au functionat notificarile de update-uri ale acestui topic si am ratat ce s-a mai scris pe aici in ultima vreme : ( Mai jos cateva pareri din experienta mea fejeristica, comparatii cu alte motoare etc: 1) pentru cei doritori de a se sui pe FJR ii pot ajuta partial in sensul ca pe al meu l-am inaltat de spate cu ~2cm, deci sigur o sa va sperie ca este inalt si greu de manevrat fata de cel standard. Cei interesat dati-mi PM cu nr de tel si va sun cand ies la plimbare - poate ni se intersecteaza drumurile 2) s-a discutat mai sus despre placute de frana - sfatul meu este sa cumparati placute OEM!!! La pretul setului complet fata+spate probabil dati 50-70Euro in plus, aparent este mult insa merita. Eu am facut greseala cu cele de fata: mi s-a parut exagerat pretul celor OEM si mi-am luat Lucas/TRW. Initial m-am bucurat ca tinea si frana mai bine decat cu cele OEM, eram super-multumit insa in 1000km s-a innegrit/afumat janta fata ca smoala. Se afuma usor si cu placutele originale insa cu Lucas iesea f mult praf din materialul placutei. Abia dupa aia m-am interesat despre Lucas/TRW pe forum US pe la posesori care chiar fac km si am inteles ca Lucas tin cam 10.000-15.0000km - asta nu ar fi cea mai mare problema insa mananca repede si discurile!!! Deci pe termen scurt te bucuri ca scutesti niste bani la pretul placutelor insa dupa 2-3 schimburi de after-marketuri ajungi sa schimbi si discurile care costa 5-600Euro perechea : ( . In concluzie placutele mele OEM m-au tinut pe fata 72.500km! iar cele pe spate 33.000km - mi se pare o durata de viata suficienta pentru a plati tot pentru varianta OEM : ) Si m-au tinut 72.500km mergand destul de agresiv - 99% din km cu pasager si bagaje! 3) s-a redeschis mai sus vechea disputa intre dotarile BMW si FJR : ))) . Cu riscul de a intra din nou in polemica cu Luigi, am mai povestit cum am renuntat la preferatul meu GT1300 de teama fiabilitatii in favoarea FJR-ului care era o 'constructie mai veche insa mai reliable'. Inteleg ca intre timp GT1300 si-a mai rezolvat din probleme, au fost mai multe recall-uri pentru instalare ghidaj lant de distributie (care putea sari si sparge motorul), pentru comenzi de pe ghidon care zburau, senzor aer care crestea relanti-ul la 3000, cu cardanul este loterie etc. Intr-adevar, GT are mai multe dotari OEM insa sa nu uitam ca si noul FJR are suspensii ESA si cruise control (manere aveau si cele mai vechi ca optionale) - a ramas doar shaua incalzita pe care nu au oferit-o ca optiune. Dar referitor la ESA, pe langa faptul ca nu stiu cat de necesar este cu adevarat, trebuie luate in seama si costurile: am un amic care la 40.000 pe RT1200 a inceput sa aiba probleme cu ESA (cu amortizoarele prea moi mai exact) iar costurile de remediere (inlocuire adica) se apropie de 2000E... Mi se pare total inacceptabil pentru o motocicleta de rangul si pretul unui BMW si aproape noua (40.000 este o cifra de prima tinerete a unui touring)... Si tot legat de comparatii - am mers si cu GT1600 al unui amic - este usor mai sprinten decat FJR-ul insa marele avantaj este manevrabilitatea: motorul foarte inclinat in fata asigura manevrabilitate mai buna BMW-ului (centru de greutate mai coborat). Si sa nu uitam lista larga de optionale foarte bogata de la GT1600; legat de asta am si o amintire amuzanta din primavara - iesisem cu amicul la plimbare in weekendul in care s-a schimbat ora si se uita cu un aer de superioritate cand ma vede ca schimb manual ora pe computerul FJR-ului in timp ce la BMW s-a schimbat automat. I-am replicat sec ca de diferenta de 10.000E pot schimba eu manual ora : ))))) . Dar ca sa inchei paralela BMW-FJR - raman la parerea ca GT1300 este cel mai rapid supersport-tourer construit vreodata (este peste GT1600 ca performante), este echivalent la manevrabilitate cu FJR, mai oftez cateodata dupa el insa nu regret deloc alegerea facuta Si acum ca sa revin on-topic - ma bucur sa vad cum creste numarul posesorilor de FJR din clubul nostru. Ca sa fim obiectivi si FJR-ul are problemele lui (una din cele mai enervante este parbrizul OEM stupid de mic dimensionat) insa una peste alta ca motocicleta este un compromis bun pentru amatorii de calatorii lungi. Anul asta in plimbarea din Islanda (/index.php?/topic/729975-islanda-feroe-2015/) al meu a avut parte de niste drumuri pe care ti-e mila sa mergi si cu un enduro dar nu m-a dezamagit . Si sa nu uitam si de fiablitatea motorului (detalii - http://www.fjrforum.com/forum//index.php/topic/126374-fjr-mileage-milestones/?p=1260323) - 563.000km (350.000miles) cred ca este un record in lumea motoarelor de motocicleta (din ce stiu la BMW RT-urile detineau recorduri de aprox. 300.000). Numai bine. Editat Octombrie 5, 2015 de cocoon Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
rolymike Postat Noiembrie 4, 2015 Share Postat Noiembrie 4, 2015 am si eu o intrebare.. vreau sa trec si eu la FJR, insa nu stiu exact daca merita sa mai strang din b**i prea mult ca sa imi iau fjr-ul din generatia a 2a (mai nou de 2006) sau sa imi iau cel de pana in 2006... ca no... asta e... mama si cu tata nu m-au facut cu banii de-a gata sa imi pot lua direct unu nou 2015 direct de la reprezentanta cu banu jos cash... in fine diferentele la aspect sunt minore...doar bordul are cateva chestii in plus gen indicator de treapta de viteza, computer de bord. dar in rest alte diferente la motor, ciclistica, dotari speciale nu le cunosc si aici as vrea sa stiu daca ma poate ajuta cineva cu niste informatii legate de cele 2 generatii... mersi Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cocoon Postat Noiembrie 5, 2015 Share Postat Noiembrie 5, 2015 Salutare, Mai jos o comparatie f pe scurt intre cele 2 generatii, de fapt o enumerare a diferentelor de la generatia a doua:- oglinzi restilizate (usor mai estetice dupa parerea mea);- bord restilizat (parere personala - ceasurile din a doua generatie chiar arata mai bine decat Gen I dar e chestie de gust); nu stiam ca Gen I nu are indicator de treapta viteza insa cert e ca la Gen II computerul (consum instantaneu sau consum mediu sau temperatura exterioara) este in echiparea standard;- la Gen II ABS este standard oferit- Gen II are bascula spate cu f putin mai lunga (~2cm) pentru o mai buna stabilitate si pentru a preveni ridicare pe o roata la demaraje f agresive 'solo';- Gen II are grupul conic final cu un usor mai 'lung' (un dinte in plus la coroana) pentru un mers mai 'deturat' si un consum insesizabil mai mic (practic Gen II are ~150 rot/minut mai putin la 160km/h decat Gen I);- scaritele spate la Gen II sunt asezate mai jos si usor mai departate pentru un confort imbunatati al pasagerului;- guri de aerisire la carene restilizate si ajustabile la Gen II; teoretic in cele 2 pozitii de reglare la Gen II se obtine o dirijare a aerului cald din carene pe langa rider sau departe de el insa, since, nici eu si nici alti posesori nu au sesizat diferente notabile intre cele 2 pozitii;- faruri si stop restilizate - personal prefer dpdv design Gen II si la capitolul asta;- frane combinate la Gen II - maneta actioneaza 6 din cele 8 pistonase fata iar pedala actioneaza etrieul spate pe prima jumatate de curs si, in plus, si ultimele 2 pistonase de pe fata in ultima parte a cursei (la apasare mai ferma a pedalei);- sa rider reglabila pe inaltime (2 pozitii) la Gen II;- ghidon ajustabil fata/spate (3 pozitii) la Gen II. Cam astea mi-au venit in minte pe fuga - cert e ca 'inima' = motorul si cutia sunt neschimbate intre cele 2 generatii (de fapt exista o usoara modificare la catalizatoare la Gen II - motiv pentru care se incadreaza la Euro 2). Referitor la alegere - diferentele sunt in primul rand de ordin estetic; ca fiabilitate - prima generatie a avut 2 probleme importante: senzorul de acceleratie (se schimba gratuit prin 'official recall' la un dealer autorizat Yamaha). A doua problema, mult mai grava, este cea referitoare la jocuri in ghidurile de supapa. Problema referitoare la supape apare in 99% din cazuri inainte de 25.000km (este cauzata de simeringuri prea stranse pe cozile de supapa care 'sterg' tot uleiul iar coada lucreaza in ghidul de supapa 'pe uscat' si in timp isi face joc). Problema cu supapele s-a manifestat in special la modele f vechi (2001-2003). In general cand cauti fiabilitate la un model este bine sa cumperi din cele care sunt fabricate chiar inainte de lansarea face-liftului; pe langa un pret foarte bun obtii si un model care a fost 'vindecat de bolile copilariei' . Problemele principale care pot aparea la unele modele Gen II sunt: legaturi la masa sensibile - se folosesc niste piese de otel oxidabil din pacate la distribuirea legaturilor la masa. Pentru asta nu stiu sa exista recall pentru inlocuirea gratuita insa acele conexiuni fie se pot desface destul de usor, curata si unge cu o vaselina dielectrica pentru a preveni oxidarea (sau chiar imbracarea legaturii in silicon pentru a nu intra umezeala), fie se poate comanda din USA un cablaj imbunatatit care se potriveste perfect pe cablajul OEM (cu mufe originale Yamaha) - pe mine m-a costat vreo 50$ parca. O alta problema care poate aparea in timp este tot de electrica - butucul de contact are contactele usor subdimensionate si mai ales la cele care au si accesorii mari consumatoare de curent montate fara releu (faruri suplimentare, manere incalzite, sha incalzita etc) pot aparea oxidari/topiri ale plotilor din butuc. Si asta am prevenit-o foarte simplu comandand din USA un releu cu cablaj original care muta curentul din butuc prin releu (a costat parca 70$ sau ceva de genul) si elimina orice risc legat de butucul de contact.. Oricum pentru cei din Bucuresti recomand cu caldura service-ul Yamaha (MotoDynamics) - au un mecanic foarte iscusit si cu care va puteti sfatui etc si nu au tarife prohibitive...Bafta la achizitie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
rolymike Postat Noiembrie 6, 2015 Share Postat Noiembrie 6, 2015 cocoonmersi mult pt informatii. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.