Sari la conținut

Honda AfricaTwin - XRV650/750


Postări Recomandate

daca zici ca-ti place mobra, nu o vinde

in primul rand o vei vinde foarte greu, cel mai probabil in pierdere, apoi ca sa cumperi alta motocicleta, mai noua si mai pufoasa (nu neaparat AT) mai trebuie sa pui bani

bani pe care mai bine ii investesti in africana asta si apoi stii exact pe ce te bazezi

 

Korben, fiind din 89, o sa inceapa sa pice mai multe chestii la ea. De ex acu 2 sapt am cumparat chain slide ul ala de pe bascula (nou, pe original, vreo 160 ron). Care inca nici nu l-am montat si nu-l montez pana nu vad ce fac cu mobra...

 

Daca umblu la motor, ar fi bine sa ma uit si la distributie,si la supape (poate de schimbat) sau arcurile lor...etc etc...se traduce in total intr-o cheltuiala f mare.. (la care adaugam manopera...)

 

Ce-i drept, dupa ce schimbi tu ceva la motor macar stii concret ce-i bun in el si ce nu,spre deosebire de alta motocicleta la care exista riscul sa o iei de la capat..

 

In afara de masa ei , chiar nu am ce-i reprosa motocicletei, imi place...

 

Iar legat de ce mai pica la ea, e de asteptat. Are 26 ani, e logic sa aiba diverse garnituri si chestii invechite... ele nu par scumpe,dar cand incepi sa le aduni...

 

Eu planuiam la iarna sa ma ocup de suspensie complet (fata + spate, ca lumea, cu bucse, arcuri,ulei...) iar treaba asta cu motorul mi-a dat un dos de palma nasol...

» Post actualizat in 13 Aug 2015 12:02

Pe la supape nu prea are cum sa-ti pape atat de mult ulei.

clar ca si pe la segmenti e beleaua, daca era doar la supape , se rezolva ieftin si usor...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 12,4k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Bogdane...ce e amuzant ca pana acum bazaiai in topicul noii AT de fiabilitati si te luai de astia cu KTM uri. :)

Sa stii ca eu la prima africana nu scotea fum si tot papa ceva ulei. Eu zic sa asculti ce zice Cristi.....desfa -o la cineva...verifica...si vezi dupa ce ai de facut.

Pot sa iti spun ca au fost useri care cu segmenti noi si vechile pistoane au rezolvat problema consumului de ulei....dar..bazandu te pe asta sa consideri ca nici tu nu ai nevoie e ca si cum ai spune...daca x nu se imbata dupa 8 beni...nici eu nu am sa o fac!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bogdane...ce e amuzant ca pana acum bazaiai in topicul noii AT de fiabilitati si te luai de astia cu KTM uri. :)

Sa stii ca eu la prima africana nu scotea fum si tot papa ceva ulei. Eu zic sa asculti ce zice Cristi.....desfa -o la cineva...verifica...si vezi dupa ce ai de facut.

Pot sa iti spun ca au fost useri care cu segmenti noi si vechile pistoane au rezolvat problema consumului de ulei....dar..bazandu te pe asta sa consideri ca nici tu nu ai nevoie e ca si cum ai spune...daca x nu se imbata dupa 8 beni...nici eu nu am sa o fac!

 

Marius, n-are nici o treaba discutia de acolo cu motocicleta mea... Asa patesti cand cumperi o motoreta in Romania la a N-a mana... Daca o aveam de noua, da, ma puteam plange...

 

Nu ma bazez pe nimic, o sa fac intai un test de compresie, apoi o sa verific un joc la supape....si vad daca mai scoate fum... si oricum , la iarna o sa desfac mai in ansamblu daca nu-i dau de cap complet...

 

Segmenti noi pe pistoanele curente nu ma prea incanta sincer...si e doar o pseudo-rezolvare.. Nu vreau sa carpesc, vreau sa repar definitiv daca repar...is satul de carpeala...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

apoi o sa verific un joc la supape....si vad daca mai scoate fum...

 

Segmenti noi pe pistoanele curente nu ma prea incanta sincer...si e doar o pseudo-rezolvare..

 

Fara suparare, dar mai trebuie sa inveti cate ceva despre mecanica.

#1 Jocul la supape nu are nici o legatura cu fumul

#2 Daca pistoanele si cilindrii sunt in parametrii, se pun segmenti noi la cota standard si basta.

 

Mai sus ti-am scris ca TREBUIE sa masori cotele de uzura.

 

Daca e sa te ascult, inseamna ca impreuna cu Zoli am facut carpeala la toate motoarele de AT ce au trecut prin garaj. Asa o fi...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

M-am exprimat eu prost...


jocul la supape n-are nici o treaba cu fumul... fumul e clar ca mananca ulei...si-atat...

 

Ai dreptate,sperand ca cilindrii si pistoanele sunt in parametri,scap doar cu segmentare (si simeringuri noi la supape,daca tot desfac)

 

Nu stiu ce-ai inteles din faza cu carpeala,nu era o aluzie la nimeni..... eu ma refeream ca daca-s depasite cotele, nu are sens doar segmenti....

 

O sa ies diseara cu ea sa vad cum se comporta...

 

PS: si da, evident ca fara nici o suparare, mai am de invatat la mecanica :))


» Post actualizat in 13 Aug 2015 14:28

LE: am gasit in sfarsit ''cotele'' & specificatiile pt RD03

post-90463-0-97368700-1439476108_thumb.jpg

Editat de Bogdan03
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu-i Karma, e fostul / fostii proprietari care l-au adus in starea asta.... Pai ala din 2012 cand o luase pana in 2015 n-a schimbat uleiul decat o data (bine, chiar daca facuse ''doar'' 3500 km)....

 

Partea proasta e ca mie chiar imi place mobra....

Vand Africa Twin . . . . ulei original de fabrica . . . .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

A fost careva curios si a masurat diametrul furtunelor de la radiator? Vreau sa-i pun un Vapor de la Trail Tech si imi trebuie diametrul si n-as mai fi desfacut furtunele ca sa-mi pise iar lichidul pe acolo. Unul din furtunele groase ma intereseaza, senzorul de caldura e pentru furtun cu diametru de 22 sau de 25mm.

Editat de Samo
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

apropos de diametru, stie careva diametru la furtunul de benzina care intra si iese din filtrul de benzina? ca tre sa schimb o clema din aia, ca-mi curge vag pe acolo si am capacu stang murdar de benzina..

Pune in loc de clema un colier din ala cu surub. Vezi ca daca ti-a curs benzina in zona, s-ar putea sa-ti fi atacat garnitura de la capacul cu nr. 3 din schema. E o garnitura de cauciuc acolo si mie mi-a cedat cand mi s-a ars furtunul de benzina si mi-a curs vreo 2 zile; spre norocul meu aveam scutul dat jos si am observat fara sa merg cu ea (cu furtunul curgand pe langa esapament si cu uleiul curgand pe la garnitura respectiva).honda-xrv750-africa-twin-1990-italy-left

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu vreau sa par mai prost decat sunt dar sigur e benzina?...nu de alta, dar de obicei se evapora repede in cazul in care nu curge multisor in mod constant.

 

Da mai, e benzina ca am schimbat filtrul si am vazut cum curge de la un colier din ala inainte de filtrul. Mirosul intepator de benzina,si cand dai cu degetul pe capac la motor ...

» Post actualizat in 14 Aug 2015 07:05

Pune in loc de clema un colier din ala cu surub. Vezi ca daca ti-a curs benzina in zona, s-ar putea sa-ti fi atacat garnitura de la capacul cu nr. 3 din schema. E o garnitura de cauciuc acolo si mie mi-a cedat cand mi s-a ars furtunul de benzina si mi-a curs vreo 2 zile; spre norocul meu aveam scutul dat jos si am observat fara sa merg cu ea (cu furtunul curgand pe langa esapament si cu uleiul curgand pe la garnitura respectiva).

 

 

mersi frumos.

 

Eu ca prostul am tot amanat asta, nu am realizat ca benzina aia care se prelinge poate sa atace una alta pe acolo...tre sa remediez rapid situatia....

Editat de Bogdan03
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu e nimic greu de rezolvat acolo,chiar daca sunt atacate garniturile: 30 de lei garnitura noua si vreo ora-doua de lucru, dai motoru' pe-o parte si n-ai treaba cu uleiul. La mine a fost in asa fel incat dupa ce am rezolvat garnitura aia de cauciuc, a trebuit sa demontez cu totul capacul motor de pe stanga sa schimb garnitura de hartie si la vreo saptamana, doua sa repet operatiunea pe partea dreapta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am schimbat acum 2 zile uleiul, 15W-50, cu tot cu filtru (ca am zis sa-l monitorizez din scurt de acu). Totul ok dupa schimb, pornit, venit acasa, fara sa scoata fum fara nimic.

 

N-am mai pornit-o de atunci. Azi cand am pornit-o a inceput sa scoata fum puternic pe evacuare (albastrui). N-am lasat-o decat 15 secunde si am oprit-o...

 

Sa-nteleg ca daca dupa 2-3 minute dispare, e doar de la simering-urile de la supape? Si daca tot scoate,e de la segmenti?

 

Are vreun sens schimbarea simeringurilor de la supapa si a segmentilor? sau schimbarea segmentilor e frectie ? Avand in vedere ca cei existenti au facut o anumita uzura/ovalizare pe cilindru,iar montarea de segmenti noi nu ar rezolva problema cam deloc, nu?

Vezi ca fenomenul descris nu este caracteristic pentru uzura motor (pistoane segmenti). Mai degraba ai probleme cu supapele (uzura majora ghiduri). La rece uleiul se prelinge masiv in camera de ardere si de aia afuma rau la rece. Presupun ca dupa ce se incalzeste nu mai scoate fum. Mie desi imi consuma cam 1 l la 1000km, nu fumega vizibil decat la cald cand trag brusc si tare gazul sau vad ai din spate ca fumega tot asa cand o gazalesc la pante sau demaraj zdravan.

Editat de Galen
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vezi ca fenomenul descris nu este caracteristic pentru uzura motor (pistoane segmenti). Mai degraba ai probleme cu supapele (uzura majora ghiduri). La rece uleiul se prelinge masiv in camera de ardere si de aia afuma rau la rece. Presupun ca dupa ce se incalzeste nu mai scoate fum. Mie desi imi consuma cam 1 l la 1000km, nu fumega vizibil decat la cald cand trag brusc si tare gazul sau vad ai din spate ca fumega tot asa cand o gazalesc la pante sau demaraj zdravan.

 

Pana acum nu a scos niciodata fum la pornire...

 

De aseara dupa ce-am facut o tura cu ea, si azi (am luat-o la munca), nu scoate deloc fum. Nici la pornire, nici nimic. Bine, cu cine mai mergeam,spunea ca rar,mai scotea f putin fum pe acceleratie,dar nu pot sa ma bazez ca n-am vazut cu ochii mei ce/cum/cat...

 

De acum voi monitoriza uleiul. E schimbat proaspat si o sa ma tot uit din 500 in 500 km...

 

Care ar fi piesele care spui ca-s uzate, sa le identific aici:

 

http://www.bike-parts-honda.com/pieces-honda-detail-5953-13MS8J42-XRV650K-1989-E__0400-AFRICA+TWIN+650.html

» Post actualizat in 14 Aug 2015 13:35

LE: stie careva diametrul exact al oglinzii de pe RD03? (presupun ca-i identic oricum la toate Africanele). Ma intereseaza diametrul la sticla, nu diametrul exterior al carcasei de plastic..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Galen eu pot gresii pt ca nu am nici o scoala in domeniu dar cred ca gresesti!...si ma bazez doar pe intuitie aici.

Daca scaunele de la supape sunt uzate ...(prin scaun inteleg zona de contanct dintre buza supapa si chiulasa) -- nu ar mai inchide supapele bine....dar uleiul nu ar terbui sa fie acolo ...pentru ca singura sansa sa iti ajunga ulei in partea de sus a motorului e fix pe la semeringurile de la supape.

Rog daca gresesc sa ma corecteze cineva -- ca e bine sa nu mori ingramadit!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Galen nu a mentionat scaune, ci ghiduri. Adica "lagarele" pe unde se misca "tulpina" supapelor. Dar nu ar trebui sa se prelinga ulei pe acolo, motor pornit sau oprit, pt ca d-aia exista semeringuri la supape. Uzura ghidurilor face sa nu mai inchida bine supapele, sa se uzeze aleatoriu scaunele, etc... iarasi, nici o legatura cu consumul de ulei. Poate de benzina....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Galen eu pot gresii pt ca nu am nici o scoala in domeniu dar cred ca gresesti!...si ma bazez doar pe intuitie aici.

Daca scaunele de la supape sunt uzate ...(prin scaun inteleg zona de contanct dintre buza supapa si chiulasa) -- nu ar mai inchide supapele bine....dar uleiul nu ar terbui sa fie acolo ...pentru ca singura sansa sa iti ajunga ulei in partea de sus a motorului e fix pe la semeringurile de la supape.

Rog daca gresesc sa ma corecteze cineva -- ca e bine sa nu mori ingramadit!

Normal ca pe la ciupercile supapelor nu are cum sa intre ulei in camera de ardere din simplul motiv ca in spatele lor exista fie amestec aer/benzina, fie gaze de ardere. In schimb pe la ghiduri (prin care trec cozile supapelor) poate sa patrunda in cilindi uleiul care unge mecanismul de distributie. daca s-au uzat rau ghidurile, degeaba schimbi simeringurile, pentru ca se uzeaza la loc imediat.

 

Nici eu nu sunt mecanic profesionist, mai am doar ceva habar pentru ca am desfacut/reparat in timp multe motoare si auto si moto. Din acest motiv afirm ca motorul nu prea are cum sa scoata fum la rece, pentru ca uleiul fiind vascos chiar daca segmentii si/sau pistoanele au uzuri pana nu se fluidifica uleiul nu prea intra in camera de ardere. In schimb pe langa o coada de supapa cu joc in ghid, uleiul poate intra cata vreme motorul e oprit, de aia scoate fum la pornire. La Domi am o asemenea problema (afuma doar pe o toba, toba corespondenta supapei de evacuare cu joc la ghid). Doar ca la Domi consumul de ulei este practic 0 sau neglijabil, nu lipseste aparent nimic de la schimb la schimb. In schimb mai ales pe vreme rece fumega o toba, pana se arde uleiul acumulat.

» Post actualizat in 14 Aug 2015 19:33

Pana acum nu a scos niciodata fum la pornire...

 

De aseara dupa ce-am facut o tura cu ea, si azi (am luat-o la munca), nu scoate deloc fum. Nici la pornire, nici nimic. Bine, cu cine mai mergeam,spunea ca rar,mai scotea f

Ai prins cu ea parcata ceva pozitie in care uleiul din chiulasa s-a prelins pe langa cozile de supapa, alta explicatie nu vad. Altfel trabuia sa-ti scoata fum in continuare la pornire. Monitorizeaza consumul de ulei si apoi spune-l, ne-ai facut pe toti curiosi.

Editat de Galen
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De asta zic sa faca un test de compresie, cu si fara ulei in camera de ardere. Daca pune ulei pe la bujii si compresia creste, sunt segmentii, daca nu se intampla nimic sunt supapele de admisie sau evacuare. Decat daca ai ghinion si nu sunt nici segmentii si nici supapele. Asta presupunand ca are o compresie mica 8-9, din cate stiu Adrian avea 11.5 bari (ce-i drept la cald ).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da Robert, acuma ma duc sa torn 300ml de Unisol pe la bujii si sa fac un test de compresie :)

 

singurul lucru pe care o sa-l fac, momentan, este sa merg si sa monitorizez nivelul de la ulei :) (chestie ce trebuia sa o fac de la primul schimb, de cand am luat-o...)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De asta zic sa faca un test de compresie, cu si fara ulei in camera de ardere. Daca pune ulei pe la bujii si compresia creste, sunt segmentii, daca nu se intampla nimic sunt supapele de admisie sau evacuare. Decat daca ai ghinion si nu sunt nici segmentii si nici supapele. Asta presupunand ca are o compresie mica 8-9, din cate stiu Adrian avea 11.5 bari (ce-i drept la cald ).

Compresia are legatura cu consumul de ulei doar in situatia cand un motor uzat care pierde compresia pe la segmenti/pistoane ajunge sa consume totodata ulei din cauza acestor jocuri/uzuri. Metoda prezentata de tine este utila vis a vis de consumul de ulei in felul urmator:

Daca ai compresie joasa si punand ulei in capul pistoanelor compresia creste catre normal, sunt clar uzati segmentii sau segmentii+pistoanele+cilindri. Un asemenea motor e sigur ca consuma si ulei. Daca compresia ramane mica, ori sunt gresit reglate supapele si nu inchid complet ori sunt arse ciupercile sau inelele din chiulasa pe care acestea inchid. In cazul acesta insa motorul nu consuma neaparat ulei. Consumul de ulei pe la simeringurile cozilor de supapa este rar semnificativ, chiar daca este spectaculos ca efect (mult fum la pornire).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...