Arthur E Postat August 14, 2015 Share Postat August 14, 2015 Carpacilor! Nenea Korben , in Timisoara sa faci pe cineva Carpaci e mare jignire . Dom Profesor nu are nici ten si nici mustata sa fie Carpaci Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Samo Postat August 14, 2015 Share Postat August 14, 2015 apropos de diametru, stie careva diametru la furtunul de benzina care intra si iese din filtrul de benzina? ca tre sa schimb o clema din aia, ca-mi curge vag pe acolo si am capacu stang murdar de benzina.. Pune in loc de clema un colier din ala cu surub. Vezi ca daca ti-a curs benzina in zona, s-ar putea sa-ti fi atacat garnitura de la capacul cu nr. 3 din schema. E o garnitura de cauciuc acolo si mie mi-a cedat cand mi s-a ars furtunul de benzina si mi-a curs vreo 2 zile; spre norocul meu aveam scutul dat jos si am observat fara sa merg cu ea (cu furtunul curgand pe langa esapament si cu uleiul curgand pe la garnitura respectiva). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bogdan03 Postat August 14, 2015 Share Postat August 14, 2015 (editat) Nu vreau sa par mai prost decat sunt dar sigur e benzina?...nu de alta, dar de obicei se evapora repede in cazul in care nu curge multisor in mod constant. Da mai, e benzina ca am schimbat filtrul si am vazut cum curge de la un colier din ala inainte de filtrul. Mirosul intepator de benzina,si cand dai cu degetul pe capac la motor ... » Post actualizat in 14 Aug 2015 07:05 Pune in loc de clema un colier din ala cu surub. Vezi ca daca ti-a curs benzina in zona, s-ar putea sa-ti fi atacat garnitura de la capacul cu nr. 3 din schema. E o garnitura de cauciuc acolo si mie mi-a cedat cand mi s-a ars furtunul de benzina si mi-a curs vreo 2 zile; spre norocul meu aveam scutul dat jos si am observat fara sa merg cu ea (cu furtunul curgand pe langa esapament si cu uleiul curgand pe la garnitura respectiva). mersi frumos. Eu ca prostul am tot amanat asta, nu am realizat ca benzina aia care se prelinge poate sa atace una alta pe acolo...tre sa remediez rapid situatia.... Editat August 14, 2015 de Bogdan03 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Samo Postat August 14, 2015 Share Postat August 14, 2015 Nu e nimic greu de rezolvat acolo,chiar daca sunt atacate garniturile: 30 de lei garnitura noua si vreo ora-doua de lucru, dai motoru' pe-o parte si n-ai treaba cu uleiul. La mine a fost in asa fel incat dupa ce am rezolvat garnitura aia de cauciuc, a trebuit sa demontez cu totul capacul motor de pe stanga sa schimb garnitura de hartie si la vreo saptamana, doua sa repet operatiunea pe partea dreapta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bogdan03 Postat August 14, 2015 Share Postat August 14, 2015 sper sa nu se fi atacat garnitura...oricum daca s-a atacat aflu daca picura ulei pe acolo,nu ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Galen Postat August 14, 2015 Share Postat August 14, 2015 (editat) Am schimbat acum 2 zile uleiul, 15W-50, cu tot cu filtru (ca am zis sa-l monitorizez din scurt de acu). Totul ok dupa schimb, pornit, venit acasa, fara sa scoata fum fara nimic. N-am mai pornit-o de atunci. Azi cand am pornit-o a inceput sa scoata fum puternic pe evacuare (albastrui). N-am lasat-o decat 15 secunde si am oprit-o... Sa-nteleg ca daca dupa 2-3 minute dispare, e doar de la simering-urile de la supape? Si daca tot scoate,e de la segmenti? Are vreun sens schimbarea simeringurilor de la supapa si a segmentilor? sau schimbarea segmentilor e frectie ? Avand in vedere ca cei existenti au facut o anumita uzura/ovalizare pe cilindru,iar montarea de segmenti noi nu ar rezolva problema cam deloc, nu? Vezi ca fenomenul descris nu este caracteristic pentru uzura motor (pistoane segmenti). Mai degraba ai probleme cu supapele (uzura majora ghiduri). La rece uleiul se prelinge masiv in camera de ardere si de aia afuma rau la rece. Presupun ca dupa ce se incalzeste nu mai scoate fum. Mie desi imi consuma cam 1 l la 1000km, nu fumega vizibil decat la cald cand trag brusc si tare gazul sau vad ai din spate ca fumega tot asa cand o gazalesc la pante sau demaraj zdravan. Editat August 14, 2015 de Galen Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bogdan03 Postat August 14, 2015 Share Postat August 14, 2015 Vezi ca fenomenul descris nu este caracteristic pentru uzura motor (pistoane segmenti). Mai degraba ai probleme cu supapele (uzura majora ghiduri). La rece uleiul se prelinge masiv in camera de ardere si de aia afuma rau la rece. Presupun ca dupa ce se incalzeste nu mai scoate fum. Mie desi imi consuma cam 1 l la 1000km, nu fumega vizibil decat la cald cand trag brusc si tare gazul sau vad ai din spate ca fumega tot asa cand o gazalesc la pante sau demaraj zdravan. Pana acum nu a scos niciodata fum la pornire... De aseara dupa ce-am facut o tura cu ea, si azi (am luat-o la munca), nu scoate deloc fum. Nici la pornire, nici nimic. Bine, cu cine mai mergeam,spunea ca rar,mai scotea f putin fum pe acceleratie,dar nu pot sa ma bazez ca n-am vazut cu ochii mei ce/cum/cat... De acum voi monitoriza uleiul. E schimbat proaspat si o sa ma tot uit din 500 in 500 km... Care ar fi piesele care spui ca-s uzate, sa le identific aici: http://www.bike-parts-honda.com/pieces-honda-detail-5953-13MS8J42-XRV650K-1989-E__0400-AFRICA+TWIN+650.html » Post actualizat in 14 Aug 2015 13:35 LE: stie careva diametrul exact al oglinzii de pe RD03? (presupun ca-i identic oricum la toate Africanele). Ma intereseaza diametrul la sticla, nu diametrul exterior al carcasei de plastic.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Marius R Postat August 14, 2015 Share Postat August 14, 2015 Galen eu pot gresii pt ca nu am nici o scoala in domeniu dar cred ca gresesti!...si ma bazez doar pe intuitie aici. Daca scaunele de la supape sunt uzate ...(prin scaun inteleg zona de contanct dintre buza supapa si chiulasa) -- nu ar mai inchide supapele bine....dar uleiul nu ar terbui sa fie acolo ...pentru ca singura sansa sa iti ajunga ulei in partea de sus a motorului e fix pe la semeringurile de la supape. Rog daca gresesc sa ma corecteze cineva -- ca e bine sa nu mori ingramadit! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei belcic Postat August 14, 2015 Share Postat August 14, 2015 Galen nu a mentionat scaune, ci ghiduri. Adica "lagarele" pe unde se misca "tulpina" supapelor. Dar nu ar trebui sa se prelinga ulei pe acolo, motor pornit sau oprit, pt ca d-aia exista semeringuri la supape. Uzura ghidurilor face sa nu mai inchida bine supapele, sa se uzeze aleatoriu scaunele, etc... iarasi, nici o legatura cu consumul de ulei. Poate de benzina.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Galen Postat August 14, 2015 Share Postat August 14, 2015 (editat) Galen eu pot gresii pt ca nu am nici o scoala in domeniu dar cred ca gresesti!...si ma bazez doar pe intuitie aici. Daca scaunele de la supape sunt uzate ...(prin scaun inteleg zona de contanct dintre buza supapa si chiulasa) -- nu ar mai inchide supapele bine....dar uleiul nu ar terbui sa fie acolo ...pentru ca singura sansa sa iti ajunga ulei in partea de sus a motorului e fix pe la semeringurile de la supape. Rog daca gresesc sa ma corecteze cineva -- ca e bine sa nu mori ingramadit! Normal ca pe la ciupercile supapelor nu are cum sa intre ulei in camera de ardere din simplul motiv ca in spatele lor exista fie amestec aer/benzina, fie gaze de ardere. In schimb pe la ghiduri (prin care trec cozile supapelor) poate sa patrunda in cilindi uleiul care unge mecanismul de distributie. daca s-au uzat rau ghidurile, degeaba schimbi simeringurile, pentru ca se uzeaza la loc imediat. Nici eu nu sunt mecanic profesionist, mai am doar ceva habar pentru ca am desfacut/reparat in timp multe motoare si auto si moto. Din acest motiv afirm ca motorul nu prea are cum sa scoata fum la rece, pentru ca uleiul fiind vascos chiar daca segmentii si/sau pistoanele au uzuri pana nu se fluidifica uleiul nu prea intra in camera de ardere. In schimb pe langa o coada de supapa cu joc in ghid, uleiul poate intra cata vreme motorul e oprit, de aia scoate fum la pornire. La Domi am o asemenea problema (afuma doar pe o toba, toba corespondenta supapei de evacuare cu joc la ghid). Doar ca la Domi consumul de ulei este practic 0 sau neglijabil, nu lipseste aparent nimic de la schimb la schimb. In schimb mai ales pe vreme rece fumega o toba, pana se arde uleiul acumulat. » Post actualizat in 14 Aug 2015 19:33 Pana acum nu a scos niciodata fum la pornire... De aseara dupa ce-am facut o tura cu ea, si azi (am luat-o la munca), nu scoate deloc fum. Nici la pornire, nici nimic. Bine, cu cine mai mergeam,spunea ca rar,mai scotea f Ai prins cu ea parcata ceva pozitie in care uleiul din chiulasa s-a prelins pe langa cozile de supapa, alta explicatie nu vad. Altfel trabuia sa-ti scoata fum in continuare la pornire. Monitorizeaza consumul de ulei si apoi spune-l, ne-ai facut pe toti curiosi. Editat August 14, 2015 de Galen Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
robertd Postat August 14, 2015 Share Postat August 14, 2015 De asta zic sa faca un test de compresie, cu si fara ulei in camera de ardere. Daca pune ulei pe la bujii si compresia creste, sunt segmentii, daca nu se intampla nimic sunt supapele de admisie sau evacuare. Decat daca ai ghinion si nu sunt nici segmentii si nici supapele. Asta presupunand ca are o compresie mica 8-9, din cate stiu Adrian avea 11.5 bari (ce-i drept la cald ). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Africanu Postat August 14, 2015 Share Postat August 14, 2015 O pozitie anume a acceleratiei la masurat compresia? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bogdan03 Postat August 14, 2015 Share Postat August 14, 2015 Da Robert, acuma ma duc sa torn 300ml de Unisol pe la bujii si sa fac un test de compresie singurul lucru pe care o sa-l fac, momentan, este sa merg si sa monitorizez nivelul de la ulei (chestie ce trebuia sa o fac de la primul schimb, de cand am luat-o...) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Galen Postat August 15, 2015 Share Postat August 15, 2015 De asta zic sa faca un test de compresie, cu si fara ulei in camera de ardere. Daca pune ulei pe la bujii si compresia creste, sunt segmentii, daca nu se intampla nimic sunt supapele de admisie sau evacuare. Decat daca ai ghinion si nu sunt nici segmentii si nici supapele. Asta presupunand ca are o compresie mica 8-9, din cate stiu Adrian avea 11.5 bari (ce-i drept la cald ). Compresia are legatura cu consumul de ulei doar in situatia cand un motor uzat care pierde compresia pe la segmenti/pistoane ajunge sa consume totodata ulei din cauza acestor jocuri/uzuri. Metoda prezentata de tine este utila vis a vis de consumul de ulei in felul urmator: Daca ai compresie joasa si punand ulei in capul pistoanelor compresia creste catre normal, sunt clar uzati segmentii sau segmentii+pistoanele+cilindri. Un asemenea motor e sigur ca consuma si ulei. Daca compresia ramane mica, ori sunt gresit reglate supapele si nu inchid complet ori sunt arse ciupercile sau inelele din chiulasa pe care acestea inchid. In cazul acesta insa motorul nu consuma neaparat ulei. Consumul de ulei pe la simeringurile cozilor de supapa este rar semnificativ, chiar daca este spectaculos ca efect (mult fum la pornire). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bogdan03 Postat August 15, 2015 Share Postat August 15, 2015 o dimensiune de oglinda, baieti? are careva la indemana? diametrul sticlei, ca tre sa merg la o sticlarie sa-mi fac vreo 2 oglinzi Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei belcic Postat August 15, 2015 Share Postat August 15, 2015 Da Robert, acuma ma duc sa torn 300ml de Unisol pe la bujii si sa fac un test de compresie Macar va mirosi mai frumos fumul.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bogdan03 Postat August 15, 2015 Share Postat August 15, 2015 E vreo 35 de lei o oglinda completa JMT, nu te prosti cu sticlaria, ca aia nu au decat oglinda in care sa te barbieresti. nu vreau sa dau 35, cand pot sa dau 5 + ca daca-mi fac vreo 2-3, in caz ca le mai pocnesc, am de rezerva. Pe mine ma intereseaza sa vad ca e sau nu ceva in oglinda, nu vreau sa-mi aproximeze cu acuratete distantele Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Doru1900 Postat August 15, 2015 Share Postat August 15, 2015 daca iese ulei si mult fum pe la epurator si face presiune sant segmenti si uzura cilindru.daca nu simeringurile de supapa. daca nu inchid supapele este o alta discutie.testul de compresie nu se face cu ulei pus in capul pistoanelor. iar cu o oglinda de 5 lei vei vedea da 5 lei. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bogdan03 Postat August 15, 2015 Share Postat August 15, 2015 Tocmai am fost si mi-am facut oglinda am dat 6 ron, nu 5, ca mi-a si montat-o cu silicon Cred ca e mai ok asa decat sa fi mers fara oglinda. N-am incercat sa lipesc cu scotch o anvelopa taiata, ci doar am inlocuit sticla la o oglinda, nu va inteleg ce sariti asa de c.ur.... Nu stiu ce calcule faceti voi in oglinda sau ce aproximati,eu o folosesc sa vad daca e cineva, atunci cand schimb banda/depasesc sau cand ma asigur... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei belcic Postat August 15, 2015 Share Postat August 15, 2015 Oglinzile originale de pe mobre sunt exact ca cele de la geamgerie. Poate doar daca scoate BMW-ul oglinzi incalzite, electrice si convexe. » Post actualizat in 15 Aug 2015 10:17daca iese ulei si mult fum pe la epurator si face presiune sant segmenti si uzura cilindru.daca nu simeringurile de supapa. daca nu inchid supapele este o alta discutie.testul de compresie nu se face cu ulei pus in capul pistoanelor. iar cu o oglinda de 5 lei vei vedea da 5 lei. Testele de compresie se fac cu si fara ulei in cilindri. Daca ai segmentii uzati, presiunea uleiului in motor va scade, exceptie doar cand pui peste nivelul maxim si atunci va arunca surplusul prin epurator. Dar nu si fum, ca nu e YZF Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan_harea Postat August 15, 2015 Share Postat August 15, 2015 Poti folosi oglida de duba sau camion, curbata, care se taia si slefuieste la un geamgiu si repari o oglinda scumpa sau greu de gasit. Oglinda plata ingusteaza mult campul visual si este mai greu sau periculos de folosit. » Post actualizat in 15 Aug 2015 10:19 Tocmai am fost si mi-am facut oglinda am dat 6 ron, nu 5, ca mi-a si montat-o cu silicon Cred ca e mai ok asa decat sa fi mers fara oglinda. N-am incercat sa lipesc cu scotch o anvelopa taiata, ci doar am inlocuit sticla la o oglinda, nu va inteleg ce sariti asa de c.ur.... Nu stiu ce calcule faceti voi in oglinda sau ce aproximati,eu o folosesc sa vad daca e cineva, atunci cand schimb banda/depasesc sau cand ma asigur... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei belcic Postat August 15, 2015 Share Postat August 15, 2015 La AT oglinzile sunt plate. Oglinzile de dube sunt scumpe iar SH nu gasesti pt ca se sparg des si toata lumea le cauta. PS. Deci oglinzi convexe s-au inventat la moto moderne. Asteptam electrice si incalzite..... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bogdan03 Postat August 15, 2015 Share Postat August 15, 2015 Multumesc pt sugestii. M-am gandit si eu la una curbata, dar n-am gasit.... Oricum am obiceiul sa-mi plimb capul cand ma uit in oglinda (fac o miscare inainte,inapoi) pt acoperi un unghi mai larg. Am obiceiul asta si pe mobra si pe masina,indiferent de oglinzi.. am mai iesit azi cu ea cat am fost dupa oglinda, azi a mai scos ffff putin fum cat s-a incalzit.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Korben Postat August 15, 2015 Share Postat August 15, 2015 (editat) Nu stiu ce africane aveti voi, dar oglinzile mele sunt convexe... Tot asa am avut si la Transalp, si ala era mai vechi, PD06 din 1991 Editat August 15, 2015 de Korben Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Doru1900 Postat August 15, 2015 Share Postat August 15, 2015 ma gandem eu ca segmentii stiu in ce motor sant! sant botezati! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.