Korben Postat Noiembrie 23, 2015 Share Postat Noiembrie 23, 2015 Conteaza volumul, Caline, de aia zicea Bulinu' un tub fata, 2 spate La africane, in roata spate intra mai mult aer decat in fata Daca nu dai pe langa, cum zicea acelasi Bulinu' Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cstelia Postat Noiembrie 24, 2015 Share Postat Noiembrie 24, 2015 (editat) Ce e misto la pompa de bicicleta ca nu dai pe langa si nu se termina niciodata Editat Noiembrie 24, 2015 de cstelia Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
RobertAmbrozie Postat Noiembrie 25, 2015 Share Postat Noiembrie 25, 2015 Am cumparat azi noul ulei . 38 Euro pentru 4 litri , mineral , german . Il stiti , a mai folosit cineva ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
raoulserban Postat Noiembrie 25, 2015 Share Postat Noiembrie 25, 2015 astia cu liquy pisici parca aveau ceva aditivi care au pus pct. pe i la multe motoare. aka le-or grabit finalu, ps: poate fac confuzie Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Samo Postat Noiembrie 25, 2015 Share Postat Noiembrie 25, 2015 Robert,vezi ca la RD04 se baga 15W40 nu 10W40, in rest, eu nu pot sa fiu mai multumit de motul 5100. A fost ok si la prima (era din '86), a fost ok si la bmw (2001) si e ok si la Africana. Cred ca e destul de safe sa spun ca Motul e Motul la motoarele vechi, la fel cum si Honda-i Honda, domne Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
capusang Postat Noiembrie 25, 2015 Share Postat Noiembrie 25, 2015 Am cumparat azi noul ulei . 38 Euro pentru 4 litri , mineral , german . Il stiti , a mai folosit cineva ? 4 litri? Nu dai cam mult pe langa? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Andry Postat Noiembrie 25, 2015 Share Postat Noiembrie 25, 2015 Nu mai băgaţi uleiuri groase, că le grăbiţi moartea. Mai bine să consume, dar să ungă, decât să pornească uscat, că-i uleiul prea gros şi nu-l poate plimba pompa la pornire. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Korben Postat Noiembrie 25, 2015 Share Postat Noiembrie 25, 2015 nici 10W40 nici 15W40 nu sunt uleiuri groase plus, eu bag in toate motocicletele mele 15W50 (care cica ar fi mai gros) si nu a murit niciuna dar eu nu merg iarna, doar vara ca vara nu-i ca iarna. Sau e? ca nu mai stiu... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bogdan03 Postat Noiembrie 25, 2015 Share Postat Noiembrie 25, 2015 nu-s uleiuri groase, ca doar nu e 20W-60 . Cred ca totusi uleiul se alege si in functie de clima/temperatura. Daca stai si te dai in Siberia,nu cred ca e tocmai ok 15W-50, iar daca o arzi prin Africa doar, iarasi, nu e o idee buna 10W-40... Intrebarea de ce mineral?Aud tot felul de pareri 'babesti' ca deh, cand a aparut Africana era ulei mineral si ca asta recomanda 'omul cu ochii mici' si ca azi in 2015, in ciuda uleiurilor moderne (semisintetice si sintetice), unii aleg sa puna ulei 'mineral' crezand ca asta e cel mai bun pt mobra lor gandita si fabricata in anii 90...Nu incerc sa trollez,ci chiar sunt curios unde e adevarul. Poate ne spune cineva (eventual argumentat stiintific/documentat,nu doar ca a citit pe alt forum ) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Andry Postat Noiembrie 25, 2015 Share Postat Noiembrie 25, 2015 10W50 e acelaşi cu 20W50 în Africa, la fel cum 5W40 va fi mai bun decât 10W30 în Siberia. Discuţii mult mai documentate şi detaliate despre uleiuri se găsesc pe forumurile auto. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
RobertAmbrozie Postat Noiembrie 25, 2015 Share Postat Noiembrie 25, 2015 Robert,vezi ca la RD04 se baga 15W40 nu 10W40, Manualul Haynes pe care il am eu spune clar si mare , scris bold, ca uleiul recomandat este 10W40 norma API SE SF SG . » Post actualizat in 25 Nov 2015 20:12 4 litri? Nu dai cam mult pe langa? 4 litri - Atata e bidonul . M-am gandit ca daca nu il consuma , pana la urma, din 3 bidoane voi acoperi 4 schimburi . Adica vreo 20.000 km . Adica vreo 3 ani...deci un bidon pe an . Si daca il consuma ...ii completez si cand se termina bidonul trec la alta varianta de ulei . Desi nu cred sa il consume...dar vedem. » Post actualizat in 25 Nov 2015 20:21 Si , da , ma intereseaza sa unga bine in toate spatiile , la pornire . Ma intereseaza sa ramana un film subtire dupa oprire , sa nu ramana piesele uscate complet. O sa vad cum se comporta, cum schimba , cum lucreza ambreiajul , etc . Dar hai sa incercam un top . Ce marci si ce vascozitati folosti in prezent ? Veterani , care e uleiul vostru de incredere ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bogdan03 Postat Noiembrie 25, 2015 Share Postat Noiembrie 25, 2015 Manualul Haynes pe care il am eu spune clar si mare , scris bold, ca uleiul recomandat este 10W40 norma API SE SF SG . » Post actualizat in 25 Nov 2015 20:12 4 litri - Atata e bidonul . M-am gandit ca daca nu il consuma , pana la urma, din 3 bidoane voi acoperi 4 schimburi . Adica vreo 20.000 km . Adica vreo 3 ani...deci un bidon pe an . Si daca il consuma ...ii completez si cand se termina bidonul trec la alta varianta de ulei . Desi nu cred sa il consume...dar vedem. » Post actualizat in 25 Nov 2015 20:21 Si , da , ma intereseaza sa unga bine in toate spatiile , la pornire . Ma intereseaza sa ramana un film subtire dupa oprire , sa nu ramana piesele uscate complet. O sa vad cum se comporta, cum schimba , cum lucreza ambreiajul , etc . Dar hai sa incercam un top . Ce marci si ce vascozitati folosti in prezent ? Veterani , care e uleiul vostru de incredere ? m4n, pari un tip foarte stresat la niste aspecte... am desfacut motorul la o Aprilia RSV si anumite componente au si acum o pelicula fina de ulei pe ele si nu sunt uscate. Nu mai vorbesc de un motor care este folosit in mod regulat. Uleiul nu e ca apa sa se 'usuce'... Discutiile astea de ulei nu duc nicaier (am observat asta pe multe forumurui,indiferent de tipul de motocicleta despre care se discuta). Schimbarea lui la timp si verificarea lui sunt mai importante decat marca sau vascozitatea folosita (atata timp cat nu se pune ceva exagerat la capitolul vascozitate). Nu-i asa ca te ingrijoreaza si faptul ca motocicleta cat va sta peste iarna va supune anvelopele la presiune doar intr-un punct si o vei plimba/roti rotile regulat prin garaj ca sa te asiguri ca presiunea va fi distribuita in egala masura pe toata circumferinta rotilor ? Vei pune si un rezervor plin de benzina,cu aditivi din cei mai buni Trolez si eu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
RobertAmbrozie Postat Noiembrie 25, 2015 Share Postat Noiembrie 25, 2015 Man asa e ,m-ai prins , recunosc , sunt un pic stresat de niste aspecte . De exemplu de faptul ca trag zilnic de o babuta veche de 24 ani in regim din ce in ce mai agresiv , si pe serpentine si la deal si pe autostrada ...si ca am constatat ca imi place din ce in ce mai tare . Ma port cu ea ca cu o tinerica de 2-3 ani si nu prea simt diferenta , ma intelegi ? Si pentru ca imi place si as vrea sa ramana asa pe termen lung , ma gandesc cum sa o ajut sa nu isi arate varsta reala tocmai cand mi-o fi mie lumea mai draga . De aia nu ii pun ulei ars de Saviem si nici nu incerc sa merg cu cauciucuri patrate si cu placutele la fier . Si tocmai de aceea , cand vreau sa traga , trage si cand vreau sa inghete , ingheata , fara sa ma bage sub rotile vreunui camion . Si fara sa imi faca ghidonul in maini ca mixerul in castronul de maioneza. Si mai sunt stresat ca la mine nu e iarna si ca voi supune anvelopele la presiune intr-o multitudine de puncte si ca nu stiu cum va reactiona garajul gol la plictiseala generata de chestia asta . Si da , stresul cel mai mare vine de la faptul ca pe mine un rezervor mai mult plin ma tine maxim pana pe la pranz , ca dupa aia incepe sa sune rau mai mult a gol si nu am gasit aditivii aia cei mai buni care sa impiedice acest fenomen cu consecinte tehnice foarte grave asupra pompei de benzina . Numa probleme , frate . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Gabitza_Bv Postat Noiembrie 25, 2015 Share Postat Noiembrie 25, 2015 Man asa e ,m-ai prins , recunosc , sunt un pic stresat de niste aspecte . De exemplu de faptul ca trag zilnic de o babuta veche de 24 ani in regim din ce in ce mai agresiv , si pe serpentine si la deal si pe autostrada ...si ca am constatat ca imi place din ce in ce mai tare . Ma port cu ea ca cu o tinerica de 2-3 ani si nu prea simt diferenta , ma intelegi ? Si pentru ca imi place si as vrea sa ramana asa pe termen lung , ma gandesc cum sa o ajut sa nu isi arate varsta reala tocmai cand mi-o fi mie lumea mai draga . De aia nu ii pun ulei ars de Saviem si nici nu incerc sa merg cu cauciucuri patrate si cu placutele la fier . Si tocmai de aceea , cand vreau sa traga , trage si cand vreau sa inghete , ingheata , fara sa ma bage sub rotile vreunui camion . Si fara sa imi faca ghidonul in maini ca mixerul in castronul de maioneza. Si mai sunt stresat ca la mine nu e iarna si ca voi supune anvelopele la presiune intr-o multitudine de puncte si ca nu stiu cum va reactiona garajul gol la plictiseala generata de chestia asta . Si da , stresul cel mai mare vine de la faptul ca pe mine un rezervor mai mult plin ma tine maxim pana pe la pranz , ca dupa aia incepe sa sune rau mai mult a gol si nu am gasit aditivii aia cei mai buni care sa impiedice acest fenomen cu consecinte tehnice foarte grave asupra pompei de benzina . Numa probleme , frate . macar a ta nu consuma ulei si nu trebuie segmentata (sper ca verifici joja). Si nu a fost adusa nici pe platforma si e mai relaxata din toate punctele de vedere. Da-i oloi si rupe-i mucii, si daca cloncane si schimba greu nu e bun...daca il mananca mai repede ca pe cel vechi iar treci inapoi pe ce aveai. In desert am pus 15w50 parca si mi-a mancat oloiu de numa, am bagat inapoi 10w40 (ce zice cartea) si e ok...deci? » Post actualizat in 25 Nov 2015 21:47 m4n, pari un tip foarte stresat la niste aspecte... am desfacut motorul la o Aprilia RSV si anumite componente au si acum o pelicula fina de ulei pe ele si nu sunt uscate. Nu mai vorbesc de un motor care este folosit in mod regulat. Uleiul nu e ca apa sa se 'usuce'... Discutiile astea de ulei nu duc nicaier (am observat asta pe multe forumurui,indiferent de tipul de motocicleta despre care se discuta). Schimbarea lui la timp si verificarea lui sunt mai importante decat marca sau vascozitatea folosita (atata timp cat nu se pune ceva exagerat la capitolul vascozitate). Nu-i asa ca te ingrijoreaza si faptul ca motocicleta cat va sta peste iarna va supune anvelopele la presiune doar intr-un punct si o vei plimba/roti rotile regulat prin garaj ca sa te asiguri ca presiunea va fi distribuita in egala masura pe toata circumferinta rotilor ? Vei pune si un rezervor plin de benzina,cu aditivi din cei mai buni Trolez si eu daca o pui pe cricul central si pui ceva sub scut nu mai sta cu rotile jos, deci nu o mai plimba. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bogdan03 Postat Noiembrie 26, 2015 Share Postat Noiembrie 26, 2015 Man asa e ,m-ai prins , recunosc , sunt un pic stresat de niste aspecte . De exemplu de faptul ca trag zilnic de o babuta veche de 24 ani in regim din ce in ce mai agresiv , si pe serpentine si la deal si pe autostrada ...si ca am constatat ca imi place din ce in ce mai tare . Ma port cu ea ca cu o tinerica de 2-3 ani si nu prea simt diferenta , ma intelegi ? Si pentru ca imi place si as vrea sa ramana asa pe termen lung , ma gandesc cum sa o ajut sa nu isi arate varsta reala tocmai cand mi-o fi mie lumea mai draga . De aia nu ii pun ulei ars de Saviem si nici nu incerc sa merg cu cauciucuri patrate si cu placutele la fier . Si tocmai de aceea , cand vreau sa traga , trage si cand vreau sa inghete , ingheata , fara sa ma bage sub rotile vreunui camion . Si fara sa imi faca ghidonul in maini ca mixerul in castronul de maioneza. Si mai sunt stresat ca la mine nu e iarna si ca voi supune anvelopele la presiune intr-o multitudine de puncte si ca nu stiu cum va reactiona garajul gol la plictiseala generata de chestia asta . Si da , stresul cel mai mare vine de la faptul ca pe mine un rezervor mai mult plin ma tine maxim pana pe la pranz , ca dupa aia incepe sa sune rau mai mult a gol si nu am gasit aditivii aia cei mai buni care sa impiedice acest fenomen cu consecinte tehnice foarte grave asupra pompei de benzina . Numa probleme , frate . Nu trebuie sa te explici in fata 'juriului' ca nu a intrebat nimeni ce faci cu ea si nu te-a acuzat de ceva Oricum asta cu trasul si agresivitatea e 100% subiectiva. Am intalnit motociclisti care traiau cu impresia ca 'trag' de ele si nu atingeau vreodata RPM ul de cuplu maxim Nu inteleg ce te referi prin ulei de Saviem. Cum am zis mai sus. Schimbul la timp si monitorizarea lui fac mai mult decat alegerea unui brand anume. Sau tu oscilai intre Motul 5100 si WD40 sau ulei ars de basculanta? atunci da, conteaza, si as sugera 5100 Inteleg glumita si eschiva ta, dar stii ca iti bati capul putin cam tare cu unele aspecte » Post actualizat in 26 Nov 2015 07:56 macar a ta nu consuma ulei si nu trebuie segmentata (sper ca verifici joja). Si nu a fost adusa nici pe platforma si e mai relaxata din toate punctele de vedere. vezi ca s-a mai facut gluma asta mai sus, fii macar original, nu fi papagal :> Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Korben Postat Noiembrie 26, 2015 Share Postat Noiembrie 26, 2015 ............ vezi ca s-a mai facut gluma asta mai sus, fii macar original, nu fi papagal :> Las-o mai moale ca-ti tai macaroana Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
RobertAmbrozie Postat Noiembrie 26, 2015 Share Postat Noiembrie 26, 2015 Pe un grup international Africa Twin de pe Facebook am pus aceeasi intrebare si am obtinut raspunsurile : - 20w50 fara specificarea brandului -10w60 ENI full sintetic - Mobil Delvac MX Diesel -15W50 Liqui Moly - Motul fara specificatii - 10w40 Castrol mineral -15w50 Castrol Power 1 -10w40 Motorex + 2 linguri de ulei de masline, zice un grec - 10W40 Motul semisintetic -10w40 Amsoil -15W50 Motul 300 V - Denicol Biker Deci fiecare pune ce crede ( chiar si Diesel ) si toti zic ca e foarte bine . Pe scurt , nu conteaza prea mult marca si parca nici vasozitatea. Asa ca ... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei belcic Postat Noiembrie 26, 2015 Share Postat Noiembrie 26, 2015 (editat) ... sau +2 linguri de ulei de argan + 1 lingura de aloe vera si gerovital la rulmenti Editat Noiembrie 26, 2015 de andrei belcic Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bogdan03 Postat Noiembrie 26, 2015 Share Postat Noiembrie 26, 2015 Las-o mai moale ca-ti tai macaroana papagal e o metafora folosita pt a descrie pe cineva care repeta dupa altii de ce , vrei sa faci abuz de functie ? » Post actualizat in 26 Nov 2015 10:40 Pe un grup international Africa Twin de pe Facebook am pus aceeasi intrebare si am obtinut raspunsurile : - 20w50 fara specificarea brandului -10w60 ENI full sintetic - Mobil Delvac MX Diesel -15W50 Liqui Moly - Motul fara specificatii - 10w40 Castrol mineral -15w50 Castrol Power 1 -10w40 Motorex + 2 linguri de ulei de masline, zice un grec - 10W40 Motul semisintetic -10w40 Amsoil -15W50 Motul 300 V - Denicol Biker Deci fiecare pune ce crede ( chiar si Diesel ) si toti zic ca e foarte bine . Pe scurt , nu conteaza prea mult marca si parca nici vasozitatea. Asa ca ... de cativa ani buni,de cand orice tont are access la internet, este periculos sa ceri diverse opinii, pt ca toti retarzii au una (o opinie) si te poti trezi citind tot felul de 'sfaturi'... pari un baiat dezghetat si cred ca poti decide si singur cam ce ulei ar fi bun, fara sa ceri parerea netotilor alora de pe forumurile alea Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Robyb Postat Noiembrie 26, 2015 Share Postat Noiembrie 26, 2015 Esti cam plin de tine pentru un tip care in 2 ani a reusit sa strice 2 motoare relativ fiabile. un Rotax si un HRC. Esti cumva din ' sange ' de rege si nu stim noi? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sebicozaurus Postat Noiembrie 26, 2015 Share Postat Noiembrie 26, 2015 e cativa ani buni,de cand orice tont are access la internet, este periculos sa ceri diverse opinii, pt ca toti retarzii au una (o opinie) si te poti trezi citind tot felul de 'sfaturi'... pari un baiat dezghetat si cred ca poti decide si singur cam ce ulei ar fi bun, fara sa ceri parerea netotilor alora de pe forumurile alea Maaare adevăr!!!! NU puteam zice mai bine ceva mai bun! Aș putea completa cu: - dacă ceri un sfat și primești răspuns de la oameni cu experiență NU te apuca să-i freci la cap cum că teoriile lor nu sunt bune! Oamenii respectivi au experiență și din acest motiv răspund la intrebarea ta! - dacă ceri un sfat și răspunsu nu-ți convine NU înseamnă că omu care a răspuns e habarnist. A răspuns cum știe el (are experiență). De tine și de rațiunea ta depinde dacă asculți sau nu. NU este necesar ca sfatul să fie corect! dar nu e cazu să-l bălăcărești pe cel ce a răspuns că ție nu-ți convine. - dacă unii nu au avut timp să stea toată ziua pe forum și zic ceva ceea ce s-a zis înainte asta nu înseamnă că e papagal. Papagalu NU scrie! Papagalu se dă cu motoru! - dacă îți consumă ulei ... sincronizezi carburatoarele. - dacă nu ai jojă sport ... trebuie să mergi cu 3 bari în roți - să ai mereu la tine corega Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bogdan03 Postat Noiembrie 26, 2015 Share Postat Noiembrie 26, 2015 (editat) Esti cam plin de tine pentru un tip care in 2 ani a reusit sa strice 2 motoare relativ fiabile. un Rotax si un HRC. Esti cumva din ' sange ' de rege si nu stim noi? Nu sunt plin de mine, conbinatorule de motorete care esti. Esti hater ca nu ti-am dat Africana la schimb pe Ciopar-ul de 125 si acum ma intepi cu replici sterile? La Africana imi asum raspunderea ca am fost copac si n-am verificat uleiul in cei 2000 km (na, aveam pretentii de la o motocicleta 'legendara' si nu ma asteptam sa fie asa grav daca nu verific uleiul in 2000 km). M-am lamurit 1)fie cu legendara fiabilitate 2) mai mult ca sigur, cel dinaintea mea a fost de vina pt faptul ca papa ulei (dar am primit de cati bani am dat, din 89 si 1500 eur, nu trebuia sa ma astept la miracole, nu ? ) la Rotax nu mai comentez pt ca nu esti suficient de competent sa intelegi sau sa accepti realitatea (am si acu motorul,daca vrei sa ti-l dau sa-i dai tu un verdict de 'mecanic') Editat Noiembrie 26, 2015 de Bogdan03 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Robyb Postat Noiembrie 26, 2015 Share Postat Noiembrie 26, 2015 (editat) Nu sunt plin de mine, (...) la Rotax nu mai comentez pt ca nu esti suficient de competent sa intelegi sau sa accepti realitatea (am si acu motorul,daca vrei sa ti-l dau sa-i dai tu un verdict de 'mecanic') QED ps: inca mai e valabila oferta cu 125cc, Cred ca ti-ar venii ca o manusa. Editat Noiembrie 26, 2015 de Robyb Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bulinu' Postat Noiembrie 26, 2015 Share Postat Noiembrie 26, 2015 (editat) Nu sunt plin de mine, Atitudinea ta zice altfel. Pe un grup international Africa Twin de pe Facebook am pus aceeasi intrebare si am obtinut raspunsurile : - 20w50 fara specificarea brandului -10w60 ENI full sintetic - Mobil Delvac MX Diesel -15W50 Liqui Moly - Motul fara specificatii - 10w40 Castrol mineral -15w50 Castrol Power 1 -10w40 Motorex + 2 linguri de ulei de masline, zice un grec - 10W40 Motul semisintetic -10w40 Amsoil -15W50 Motul 300 V - Denicol Biker Deci fiecare pune ce crede ( chiar si Diesel ) si toti zic ca e foarte bine . Pe scurt , nu conteaza prea mult marca si parca nici vasozitatea. Asa ca ... Sa zic si eu ce bag: API SG, 15W40 sau 15W50 pentru vara sau 10W40 pentru tot anul - ce gasesc mai ieftin dar nu no name/obscure. a, in primavara fac 9 ani cu mobra asta. Editat Noiembrie 26, 2015 de Bulinu' Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bogdan03 Postat Noiembrie 26, 2015 Share Postat Noiembrie 26, 2015 QED ps: inca mai e valabila oferta cu 125cc, Cred ca ti-ar venii ca o manusa. Nu vreau sa apara dupa aia la re-vanzare din partea unui samsar Si da, am avut dreptate, nu esti suficient de competent sa intelegi ce s-a intamplat cu motorul ala, ca sa-ti dai cu parerea ca a fost vina mea Cand e vina mea, nu-mi este rusine sa recunosc, nu ma ascund, cum fac altii (am recunoscut la Africana ca NU am verificat uleiul in 2000 km), dar la Aprilia n-am ce sa-mi reprosez... Un motor este atat de fiabil pe cat il intretine proprietarul, asa ca miturile astea cu fiabilitatea Rotax, HRC....sunt doar mituri daca cumperi un motor de la cineva fara sa ai habar ce-a facut cu el... Daca iti raspund la atacuri nu inseamna ca sunt plin de mine... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.