andrei belcic Postat Octombrie 21, 2016 Share Postat Octombrie 21, 2016 (editat) Pai cu un post mai sus ai spusa ca ambele suruburi de aer la tine fac fix nimic. Acum zici ca le-ai reglat de toarce motorul. Nu mai inteleg. Eram curios daca la voi ambele suruburi au influenta. Dar acum restrang: la voi surubul carburatorului fata are vreo influenta in relantiul motorului cand invartiti de el? Editat Octombrie 21, 2016 de andrei belcic Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Samo Postat Octombrie 21, 2016 Share Postat Octombrie 21, 2016 Mă exprim mai strâmb ca a dat mustul în fermentat, DA șuruburile nu fac nimic la mine,de tors toarce din ăla de sincronizat,dar sincronizat după ureche pentru ca după ceas mergea aiurea. După ce am sincronizat m-am apucat sa facitesc amesrecul la ochi, pus șuruburile ca în carte și după x km verificate bujiile și ajustat după nevoie:sărăcit ori îmbogățit amestecul,aia ziceam. Cazurile pot diferi,dar te adaptezi după cum zice motorul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei belcic Postat Octombrie 21, 2016 Share Postat Octombrie 21, 2016 (editat) Dupa x km de ce ajustai amestecul daca spui ca suruburile nu fac nimic la tine? Adica ai mai spus o data fix acelasi lucru. Bineinteles, raspunsul e ca doar ti se parea ca ajustai amestecul. Cu atat mai mult cu cat suruburile respective, din constructie/proiectare nu regleaza amestecul. La mine e primul motor cu 2 cilindrii si 2 carburatoare si ma gandeam ca surubul de la carburatorul fata e de forma si d-aia intreb lumea pe aici daca si la celelalte mobre e la fel sau nu. Pt ca la mine, daca desfac complet surubul fata si inchid complet surubul spate, motorul moare. Adica surubul spate la mine se comporta normal ca orice surub de la orice carburator de pe orice monocilindru. Iar surubul fata e de decor. Ceea ce mi se pare bizar. Editat Octombrie 21, 2016 de andrei belcic Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Samo Postat Octombrie 21, 2016 Share Postat Octombrie 21, 2016 (editat) Nu,nu ne înțelegem; suruburile ar trebui sa facă la fel ca la tine,ăla care merge: închis complet,moare cilindrul respectiv. Ei,la mine,închise, nu făceai nimic,motorul mergea bine merci. De ajustat,merge ajustat amestecul din ele; după x km verificam bujiile pentru ca inițial păpa 8.5,gazele miroseau a benzina,iar bujiile erau umede. Am mai strâns un pic de ele (juma de tura),una era în continuare umeda,cealaltă era alba,luat din sfert în sfert de tura ajustarea și acum e bine. Atâta timp cât faci motorul sa mearga rotund din ăla de sincronizat și bujiile sa fie la culoarea de amestec normal (un ruginiu din câte stiu), totul e bine. Editat Octombrie 21, 2016 de Samo Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei belcic Postat Octombrie 21, 2016 Share Postat Octombrie 21, 2016 Iarasi zic ca ti se parea ca reglai amestecul. Amestecul nu se regleaza din suruburile astea. Astea sunt suruburi de relanti. Nu au treaba cu mersul normal al motorului. In engleza se cheama pilot screw. Pilot. Pilot jet, pilot screw, pilot circuit. Ce e pilot? E relanti. Circuit de relanti, separat de circuitul principal. Circuitul de relanti are un jiclor de relanti si un surub de relanti (atentie, nu opritorul cablului de acceleratie) care obtureaza fie un aer, fie un amestec. Surubul de relanti nu realizeaza amestecul nici macar in circuitul de relanti, pt ca nu obtureaza benzina. Faptul ca aveai bujii ude nu putea fi decat de la soc ne-inchis bine. Circuitul de soc (choke) ineaca motorul. Amestecul se regleaza fie prin schimbarea jiclorului de relanti pt acceleratie deschisa 1/4, fie prin modificarea pozitie cuiului in suber sau schimbarea cuiului/suberului cu alte forme pt acceleratie deschisa 1/4 - 3/4, fie prin schimbarea jiclorului principal pt acceleratie deschisa peste 3/4. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Samo Postat Octombrie 21, 2016 Share Postat Octombrie 21, 2016 (editat) Ba,cred ca nu înțelegi bine acolo, relantiul e idle și se reglează de la "șurubul" ăla lung și flexibil de pe partea stângă a motorului. Iar șuruburile alea din carburatoare de care învârti tu și moare motorul sunt cele de amestec... crede-mă ca de nu am umblat la ele,nu am umblat la nimic la motorul ăsta. Editat Octombrie 21, 2016 de Samo Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei belcic Postat Octombrie 21, 2016 Share Postat Octombrie 21, 2016 Oldies but goodies: minutul 3:20De la surubul de "aer" reglezi cantitatea de amestec, nu amestecul propriu zis. Si asta doar la relanti/idle/pilot. PS. La Dacie suflam in jiclorul de relanti. Adica pilot jet. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Korben Postat Octombrie 21, 2016 Share Postat Octombrie 21, 2016 Andrei Belcic zice bine Carburatoarele astea sunt Keihin, Mikuni s.a.m.d., si sunt gandite altfel decat Weber sau Solex, cu care eram noi obisnuiti la batranele Dacii, la care intr-adevar reglai amestecul (mai sarac, mai bogat etc) La astea japoneze amestecul este setat prin jicloare, nu ai cum sa-l modifici pentru ca de fapt nici nu trebuie, el trebuie sa fie 1:15 Daca la tine, Samo, nu are efect careva, este exact din motivul mentionat de tine, vechimea, uzura inegala etc De aceea la sincronizare corecta merge balbait Practic ai avea nevoie de un fel de RK la carburatoare, si nu cred ca vrei asta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Samo Postat Octombrie 21, 2016 Share Postat Octombrie 21, 2016 (editat) Eu nu v-am contrazis,ziceam doar ce am observat jucându-mă cu șuruburile. Eu așa am dedus ca de vreme ce deschideam mai mult șuruburile îmi baga mai multa benzina atunci șuruburile respective se ocupa de raportul carburant-aer. Mulțumesc pentru clarificări,mai văzusem și eu filmulete din astea cu functionarea carburatoare lor, dar foarte mult nu am priceput. Sa meargă motoarele,aia contează pana la urma,nu ca șurubul respectiv da cantitate de benzina mai mare sau cantitate de AMESTEC mai mare. Editat Octombrie 21, 2016 de Samo Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei belcic Postat Octombrie 21, 2016 Share Postat Octombrie 21, 2016 (editat) Weber sau Solex, cu care eram noi obisnuiti la batranele Dacii, la care intr-adevar reglai amestecul (mai sarac, mai bogat etc) Iar reglajele respective erau valabile tot doar pt relanti. http://oacdp.org/pdfs/solex.pdf Eu am pornit discutia doar ca sa aflu daca si surubul carbului fata este functional. Mi-am zis ca poate cilindrul fata isi asigura relantiul doar din surubul de sincronizare. D-aia intrebam daca la voi se simte ceva cand se invarte de surubul fata. Pana acum Samo si Sebicosaurus negativ iar Korben nu a incercat Editat Octombrie 21, 2016 de andrei belcic Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Samo Postat Octombrie 21, 2016 Share Postat Octombrie 21, 2016 Iar reglajele respective erau valabile tot doar pt relanti. http://oacdp.org/pdfs/solex.pdf Eu am pornit discutia doar ca sa aflu daca si surubul carbului fata este functional. Mi-am zis ca poate cilindrul fata isi asigura relantiul doar din surubul de sincronizare. D-aia intrebam daca la voi se simte ceva cand se invarte de surubul fata. Pana acum Samo si Sebicosaurus negativ iar Korben nu a incercat De facut, sigur isi face treaba, cand desurubezi de el, ca doar la mine ambele suruburi inchise nu faceau nimic, dar deschise prea mult, bagau prea mult. Asteapta sa intre si Domn' Profesor sa te lumineze si el pentru ca e clar ca eu pot sa-mi dau doar cu presupusul, din diferenta de consum eu am dedus ca reglajul lor influenteaza si in mers... dar mna, e clar ca nu am cunostintele necesare, nu mi-s inginer, nu sunt mecanic, sunt doar amator de surubarit . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei belcic Postat Octombrie 21, 2016 Share Postat Octombrie 21, 2016 La consum, reglajul suruburilor in cauza sigur influenteaza, pt ca amestecul lor este un pic mai bogat decat cel din circuitul principal (dar nu atat de bogat ca amestecul din circuitul de soc, de ex.). Deci, daca sunt deschise excesiv, desi nu influenteaza prea mult comportamentul motorului cu acceleratia deschisa, vor creste consumul. Dar trebuia sa se simta turatia variind cand rasuceai de ele. Si chiar sa ude bujiile cand e acceleratia deschisa nu prea cred. Apropos, la a mea am observat ca cele doua cuie principale nu au crestaturi cu siguranta precum la alte mobre. Deci nu pot regla amestecul cu acceleratia deschisa decat prin schimbarea cu alte cuie, mai scurte/lungi, mai groase/subtiri, cu diverse pante, etc.... Iar pt full gas doar cu schimbarea jiclorului principal. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dole Postat Octombrie 21, 2016 Share Postat Octombrie 21, 2016 (editat) Nu uitati ca Africana-i facuta sa fie calarita: Editat Octombrie 21, 2016 de Dole Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator _Raul_ Postat Octombrie 21, 2016 Share Postat Octombrie 21, 2016 (editat) Nu uitati ca Africana-i facuta sa fie calarita: Nu asa si nu de genul asta de oameni presupun . Editat Octombrie 21, 2016 de DeVazut_TM Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
raoulserban Postat Octombrie 21, 2016 Share Postat Octombrie 21, 2016 dap, ca orice lucru trebuie sa te folosesti de el, asa cum iti e tie convenabil...ca doar e al tau. da parca totusi... grija e mama portelanului. legat de carburatoare, la prima afrikana am intampinat aceeasi poveste cu sincronizatul. am lasat-o dupa ureche ulterior , am curata carburile, am facut o ghidusie cu silicon si le-am curatat din nou evident (Mc Cstelia gain). le-am sincronizat si de data asta , am urmat pasii din manualul haynes, cu toate reglajele aferente la pilotscrew samd samd (nu am ureche muzicala). ei bine de data asta am reust sa sync carburile si am simtit ca motorul merge mult mult mai ok, raspunsul la acc de altfel a fost imbunatatit. si consumul dar aici trebuie tinut cont ca am avut alt raport la foaia spate. din pilot screw jonglezi amestecul si felul in care merge motorul (rich on gas sau lean) , se simte la turatie (trebuie sa simti). reglajul se face cu motorul cald . daca imi aduc bine aminte, reglajele erau usor diferite pt cil. fata si cel din spate. era o regula la reglaj, cauti maximul de turatie fara vreo ezitare la acceleratie. ceva similar si la sync. Relantiul ideal este intre 1200 si 1300. concluzia este, curatati carburatorul cat mai cu grija si responsabil cu putinta. multi recomanda ultrasonic, si componentele imbatranite/uzate sa fie schimbate. reglajele ideale sunt f apropiate de cele date de fabrica ps: era o afrikana la vanzare in care vanzatorul spune cum a ajuns sa schimbe carburatorul ca motorul sa mearga corespunzator , dupa ce a curatat si mers la nush cati mesteri cu carbul la curatat-sincronizat. doar ca study case » Post actualizat in 21 Oct 2016 23:40carburile de la vt750 sunt similare chair identice cu cele de AT sunt explicatii dragute in videotutorial Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei belcic Postat Octombrie 22, 2016 Share Postat Octombrie 22, 2016 Raoul, confirmi ca se simtea la turatie cand rasuceai de surubelul carbului fata? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator _Raul_ Postat Octombrie 22, 2016 Share Postat Octombrie 22, 2016 ps: era o afrikana la vanzare in care vanzatorul spune cum a ajuns sa schimbe carburatorul ca motorul sa mearga corespunzator , dupa ce a curatat si mers la nush cati mesteri cu carbul la curatat-sincronizat. doar ca study case. Precizarea fiind ca asa zișii meșteri erau "mecanici" din România . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cstelia Postat Octombrie 23, 2016 Share Postat Octombrie 23, 2016 Atat la carburatorul cilindrului fata cat si spate, daca invarti la acel "surub de amestec" trebuie sa se simta diferenta in mersul motorului, fluctuatii in turatie. Cartea spune ca nu se regleaza diferit cele doua suruburi. Diferite sunt jiclerele principale cel din spate e mai mare, pentru ca cilindrul spate merge mai cald. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei belcic Postat Octombrie 23, 2016 Share Postat Octombrie 23, 2016 Inseamna ca, la mine, traseul circuitului de relanti al carbului fata e infundat. O sa incerc sa-l desfund cu un fir de guta, sa nu zgarie aluminiul. Ca decarbusolv si suflat au mai vazut carburile.... As inlocui si oringurile surubelelor, dar nu stiu dacagasesc oringuri rezistente la benzina. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cstelia Postat Octombrie 23, 2016 Share Postat Octombrie 23, 2016 Din ce stiu, exista pentru motocicletele offroad kit-uri pentru suruburile astea care contin si arcul si saiba si o-ring-ul. Suruburile de AT daca nu ma insel sunt identice cu cele de CRF. Parca asa tin minte... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
raoulserban Postat Octombrie 26, 2016 Share Postat Octombrie 26, 2016 Baietii...am nevoie de ajutorul vostru. Sa zicem ca am avut un aha moment si vreau sa ii dau curs. Am nevoie de pilitura/praf de fier sau o pilitura/praf dintr un otel cat mai dur. Daca aveti posibilitatea va rog tare mult sa imi procurati sau sa ma indrumati. Pentru ca uzura pe ax nu e uniforma , varianta cu lamele din lere pt masurat nu e neaparat viabila. Motiv pentru care vreau sa abordez o alta cale. Facut matrita pe canelura din hartie adeziva etc, pus pilitura/praf de fier si picurat Loctite 640. In teorie ar trebui sa se cumporte ca un solid dupa intarire. Ulterior montat sprocket ul tot cu loctite. Loctite ul asta 6xx e special destinat pt fixare metale in locuri cu forte /solicitari ridicate. Pentru uzuri mici face fata, dar la zone de umplutura mai mari i-ar trebui un schelet sau umplutura. Inspiratia vine de la utilizarea superglue cu praf de copt. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cstelia Postat Octombrie 26, 2016 Share Postat Octombrie 26, 2016 Tocmai pentru ca uzura pe ax nu e uniforma pui Loctite care sta cuminte intre pinion-lamela-ax. Procedeul cu pilitura mi se pare cam empiric si mi-e ca dupa aia o sa stai cu pila de unghii sa cureti axul... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
raoulserban Postat Octombrie 26, 2016 Share Postat Octombrie 26, 2016 sta, doar ca e mult spatiu si nu rezista. de aia se pun lamele samd. ideea e sa fac o pasta metalica rezistenta din pulbere si loctita gen https://www.youtube.com/results?search_query=baking+soda+and+superglue Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
the insider Postat Octombrie 26, 2016 Share Postat Octombrie 26, 2016 ia-ti un KTM ..... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cstelia Postat Octombrie 26, 2016 Share Postat Octombrie 26, 2016 Praful de copt reactioneaza cu superglue-ul si creeaza "ceva". Pilitura de fier nu reactioneaza cu Loctite, deci nu creeaza nimic, doar o pasta mai groasa. Pe principiul asta poti incerca sa faci pasta aia, sa mazgalesti axul bine de tot si vii cu pinionul peste, pui siguranta si lasi sa se intareasca. Nu vad de ce sa mai faci sabloane si alte rahaturi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.