boieru' Postat August 8, 2009 Share Postat August 8, 2009 Sfatul meu e sa folositzi filtru de aer de la K&N. Nu stiu daca chiar creste puterea motorului, dar e clar ca "respira" mai usor, si se curatza tot atat de usor. Practic, cam la 2-3000 de km, il iau cu mine la dush, il spal bine, il las sa se usuce si apoi e ca nou. Exista si un ulei pentru el, dar pana acum nu am folosit. Pentru ca bagam foarte mult pe off-road, il curatzam destul de des. Parerea mea e ca am facut o achizitie buna, desi nu e tocmai ieftin. Ei spun ca e garantat 100.000 de km. Am incercat sa sun la tipul cu motoarele, si vad ca are ambele telefoane inchise... Am trimis si un mesaj pe mail, si astept raspuns. Stitzi vreo Afrikana de vanzare? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pedros Postat August 8, 2009 Share Postat August 8, 2009 [ Stitzi vreo Afrikana de vanzare? @Mircea leschian avea o africana de vinzare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator _Raul_ Postat August 8, 2009 Share Postat August 8, 2009 (editat) [ Stitzi vreo Afrikana de vanzare? @Mircea leschian avea o africana de vinzare. Nu cred ca Mircea isi vinde Africana. Este o AT de vanzare in Timisoara, dar este a lui Sergiu Tamasan: /index.php?showtopic=406095 Referitor la consumul la Africana: Am parcurs aproape 2500 de km prin tara, impreuna cu user-ul @lupushui, posesor de AT de 650. Mers constant (el) 100-120 pe sosele, cu varfuri rare de tot pe la 160, mers constant si pe off-road fiindca traseul era unul de rally-raid (nu la aceleasi viteze) si a rezultat zilnic un consum de 5 %. Editat August 8, 2009 de Popescu_ MihailRaul Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Galen Postat August 8, 2009 Share Postat August 8, 2009 (editat) Nu cred ca Mircea isi vinde Africana. Este o AT de vanzare in Timisoara, dar este a lui Sergiu Tamasan: /index.php?showtopic=406095 Referitor la consumul la Africana: Am parcurs aproape 2500 de km prin tara, impreuna cu user-ul @lupushui, posesor de AT de 650. Mers constant (el) 100-120 pe sosele, cu varfuri rare de tot pe la 160, mers constant si pe off-road fiindca traseul era unul de rally-raid (nu la aceleasi viteze) si a rezultat zilnic un consum de 5 %. Da, avind in vedere ca e de aceea de 650, e un consum normal. atita bea si transalpul care are cam acelasi motor. Eu nu ma duc cu africana cu economie, folosesc cuplul bun pe care-l are in oras si trag bine de gaz sa prind pool position la stop. Practic sint zilnic cu ea merg la job, peste tot. O folosesc ceva mai sus de mijloc din ceea ce poate. In ture merg moderat, 100-130 dar nu ma sfiesc sa-i cer tot la depasiri. Asa dar, nu pot avea pretentii la cine stie ce consum minuscul. Asa era si cu cb-ul. Altii scoteau, 4, 5-5 eu ma duceam cu 6. Intimplarea asta cu Olie m-a pus insa pe ginduri, dupa cum ati vazut. Aparent africana lui mergea chiar foarte bine, pic de fum nu scotea, chiar la schfung. Si motorul perfect rotund. Si mi-am exprimat mirarea ca un surub de aer la un cilindru poate sa-i creasca consumul in halatul ala. Asa ca probabil ca am sa verific si eu cum stau, desi nu prea-mi place sa umblu nicaieri daca nu e cazul. Am bagat o data un drum de Sibiu, aveam intre noi si un coleg cu NX de 250, de ne depaseau toate tirurile si pe noi stind dupa el. Atunci am scos consumul minim istoric, 4, 5. Daca merg lejer in zone faine si admir pe la 70-90, scot ceva aproape de 5. la mers normal, 100-130 ma duc cam, cu 6 si daca trag un pic 120-150 rar, cind sint grabit, atuncea bea 7-7,5. M-asi documenta un pic in problema carburilor. Pe alea vechi fara membrane de vacum le stiam mesteri ca lumea, stiu exact cum functioneaza si la relanti si la blana. Acolo cheia era nivelul in camera, jiclorul cit trebuie (nici mai mare nici mai mic ) si pozitia acului dozator in tubul emulsor, orificiile aluia curate, chestii de astea. sa nu traga in rest aer fals pe la galerie si cam atit. Astea noi nu prea stiu cum functioneaza, n-am avut niciodata treaba cu ele. Ma bintuia insa de mult intrebarea de ce astea noi la modelele dupa 93 sint mai economice? E drept ca motoarele nu au nici demarajul brutal al rd-ului 04. Dar fug la fel de bine la final. Si consuma cu un litru mai putin. Nu am gasit pe forum nici un topic mai serios care sa se ocupe de carburile moderne, are cineva ceva link sau ceva documentatie la nivel serios? Fara aberatii forumiste? Ceva tutorial serios de carburatoare? Sa inteleg si eu cum naiba un surub care regleaza aerul la relanti poate sa urce consumul cu 3 litri? Editat August 8, 2009 de Galen Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Africanu Postat August 8, 2009 Share Postat August 8, 2009 Diferenta de consum provine de la simplul fapt ca diuzele difera. La RD04 sint: 118; 122 si cea de relanti 42 La RD07 sint: 118;120, la relanti 38. Africanu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Galen Postat August 8, 2009 Share Postat August 8, 2009 Era o africana de vinzare boieri dumneavoastra, in Oradea, ID mess giny_cme50 tel 0724-721181. In legatura cu carburile clasice cum am avut inainte pe toate socialistele detinute, da aveau mai toate si surub de reglaj aer la ralenti, poate impropriu spus de aer, era de fapt de dozaj aer benzina montat pe circuitul de aer/benzina doza benzina supta de motor din jiclorul de ralenti care debusa chiar inaintea sibarului la intrare in carb printr-un orificiu. Daca ala era dereglat, desurubat prea mult de exemplu, motorul uda bujia si se oprea daca mergea prea mult la ralenti dar atit, nu crestea sensibil consumul, daca-l infiletai prea mult, dadea in nas in ture mici sau se oprea din lipsa de suficienta benzina, dar in ture tot asa mergea. mai era la toate un surub care insa nu facea altceva decit sa seteze pozitia initiala a sabarului. Poate ca ala era de fapt surubul de aer. Si ala de dozaj sa fie cel de benzina? Nu mi-am batut capul prea mult, ale mele le-am reglat intotdeuna usor si am scos mereu consumul dat de fabrica. Aici la astea moderne probabil ca sint alte principii asi fi curios cum functioneaza de fapt. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Africanu Postat August 8, 2009 Share Postat August 8, 2009 (editat) Da jos carburatoarele si studiaza-le, cel tirziu la iarna cind nu mai circuli. Asa poate ne spui si noua ce ai gasit. Aceste carburatoare au o membrana vacuumatica, CEEA CE MOTORUL IN 2 TIMPI NU ARE!!!!! Te-a dus informatia data acum 25 min. mai departe?(post 1863) Africanu Editat August 8, 2009 de Africanu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Galen Postat August 8, 2009 Share Postat August 8, 2009 Da jos carburatoarele si studiaza-le, cel tirziu la iarna cind nu mai circuli.Asa poate ne spui si noua ce ai gasit. Aceste carburatoare au o membrana vacuumatica, CEEA CE MOTORUL IN 2 TIMPI NU ARE!!!!! Te-a dus informatia data acum 25 min. mai departe?(post 1863) Africanu Da, ca explicatie a diferentei de consum. Ai postat cred perechea de jicloare aer/benzina si benzina ralenti la ambele modele. Diametrul la intrare al carburilor difera si el? In rest eu nu desfac nimic inainte sa stiu excat cum functioneaza. Daca nu are nimeni un link sau nu da din principiu, am sa sap pe net pina gasesc toate informatiile necesare. Joi plec intr-o tura cam de 3000km si voiam sa vad daca merita sa extind operatiile de revizie curenta si la carburi. Mesaj completat Mi-am pierduit ieri vre-o doua ore cautind informatii pe topicul asta si la sectiunea "service" unde se certau unii de mama focului pe niste chestii banale manometre de vacum improvizate, iar altii debitau niste chestii de iti statea mintea in loc tot despre carburi... Mesaj completat Si de fapt de ce sa nu initiem o discutie despre carburi? Doar de aceea e forum nu spatiu publicitar pentru meseriasi. Ca asta k-a enervat pe sectiunea service, unde debita unul si altul bine intentionati de fapt dar habarnisti, iar din 5 in 5 posturi sarea unul cu recolama ca are el service si le face si le drege, ridicol Mi-am pus xenoane, m-au intrebat unii, am pus totul pe forum, nu vad nici o problema. M-am certat doar cu unul care din asta traia punea xenoane cu 500 lei la motoare cu un far. care tot baga strimbe pe acolo ca numa ce pune el sint bune si acuma toti vor in Cluj xenoane ca ale mele. Iar eu am indicat si sursa si metoda ca sa ti le pui cu 300 la africana bixenon, iar la alea cu un far cu 170 lei. Eu stiu sa procesez informatie daca am ce procesa. Iar cei care traiesc din reparatii, noah, sorry dar nu e problema mea, e totusi forum. Si nici nu ma supar daca mi se raspunde in doi peri sau de loc, sint pragmatic din punctul asta de vedere. Bun, ca sa fiu mai exact, carburile merg pe principiul venturi, adica o vina de benzina adusa la inaltimea potrivita (setata de o camera de nivel constant), care merge pe principiul rezervorului de la closet, e supta printr-un jiclor care-i limiteaza debitul maxim, de catre depresiunea creeata de catre cilindri in faza de admisie cind se deplaseaza in jos supapa de evacuare fiind inchisa , iar cea de admisie deschisa. Motorul are nevoie de doua astfel de circuite venturi. Unul cu debit relativ fix (reglabil intre anumite limite pentru ralenti) care ofera un dozaj mai bogat, dar limitat cantitativ si un circuit venturi principal variabil care ofera dojajul de mers in sarcini medii si inalte motorului. Acest dozaj variabil cantitativ (nu stiu daca si calitativ) de aer si benzina se obtine prin sistemul siber-ac dozator. oricum ofera cel putin de 10 ori mai mulkta benzina motorului decit circuitul de ralenti de acolo parerea mea ca primul nu are prea mult de-a face cu consumul final. Benzina intra in acest sistem prin jiclorul de benzina principal, iar aerul necesar dozajului primar printr-un jiclor de aer. Dozajul primar benzina aer se face in tubul emulsor de forma conica in care intra de asemenea un ac conic care elibereaza prin extragere (petrecuta simultan cu ridicarea siberului de aer care obtureaza intrarea aerului in difuzorul carburatorului) orificiile emulsoare din tubul emulsor. Jiclorul principal de benzina este situat in capatul inferior al tubului emulsor prin ale carei orificii multe la numar intra in tub aerul primar dozat prin jiclorul de aer si rezulta o spuma de benzina amestecata cu bule de aer a carei debit este controlat tot de catre acul de dojaj pe linga care iese in difuzor spuma de benzina care este amestecata mai fin acolo cu aerul principal controlat de siber, care poate avea forma de piston sau poate fi un obturator plat ca o ghilotina, sau probabil ca si la masini, poate fi si gen clapeta basculanta cu ax central. Ideea e ca prin actiunea concomitenta a acului de dozaj si a acestui siber (asa se numea traditional cel in forma de piston poate ca acum se numesc altfel) se obtine amestecul final necesar functionarii motorului in regimuri medii si in sarcina. Circuitul de ralenti cuprinde o priza de aer obtinuta prin separarea printr-un perete a unei mici parti a difuzorului (la intrarea aerului in carb) de unde aerul extrage prin efect venturi benzina sosita din camera de nivel constant , o extrage asa dar prin jioclorul de relanti iar cantitatea de amestec care debordeaza printr-un orificiu chiar inainte de siber se regleaza cu ceea ce cred ca se numeste surubul de reglaj al dozajului la ralenti. Aerul primar de ralenti nu se regleaza asa dar decit constructiv prin dimensionarea prizei si canalului de aer de ralenti. Si cum am spus exista si un surub care regleaza deschiderea minima a siberului, deci practic aerul secundar de ralenti cu care se amesteca emulsia sosita prin orificiul de ralenti aflat cum am mai spus inainte de siber pe peretele difuzorului. Cam asa merge de exemplu carburatorul de ETZ si cam toate carburile de motoare socialiste mai noi, ca mai sint si de alea arhaice cu un singur circuit venturi principal. Am avut si asa ceva la danuvia detinuta intre 80-87. Acolo ralentiul era o chestiune de sansa. Circuitul de ralenti (mers incet ) permite pornirea motorului si mentinerea lui in functiune si cam atit. poate ca mai are influenta si mai incolo dar nesemnificativa dupa parerea mea. Ca sa se scoata putere din motor, intra prin tragerea gazului in functiune circuitul venturi principal. Ok, cam atit stiu eu. Daca se gaseste cineva mai putin secretos care sa-si rupa din timp si sa explice similar cum merg astea cu membrana de vacum bine, daca nu tot ii bine, in tara asta prima regula e oricum capra vecinului, asa ca ma bazez pe exceptii caruia ii multumesc sau carora le multumesc anticipat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Africanu Postat August 9, 2009 Share Postat August 9, 2009 @galen http://www.ported.de/forum/showthread.php?t=141 Cu asta te pot ajuta. Carburatorul folosit este un " Gleichdruckvergaser" Africanu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Galen Postat August 10, 2009 Share Postat August 10, 2009 (editat) @galen http://www.ported.de/forum/showthread.php?t=141 Cu asta te pot ajuta. Carburatorul folosit este un " Gleichdruckvergaser" Africanu Merci am strins si eu intre timp o groaza de chestii, in citeva ore pe net, acum nu am timp,dar am sa le sistematizez si voi posta si eu tot ce am gasit. Nu e mare filosofie carbul cu membrana, nu complica lucrurile, din contra se simplifica in primul rind reglajul. E ok sa pacane o idee in evacuare la frina de motor, e un indiciu ca amestecul e la limita, un pic spre sarac, dar bun. Sincronizarea carburilor la un motor twin? Nimic mai simplu, nu ai nevoie de manometre. Ajunge sa scoti fisele de pe un cilindru si sa reglezi turatia cu turometrul de pe bord, apoi la celalalt. Turatia trebuie sa fie aceeasi, si ai terminat. Pe curind Editat August 10, 2009 de Galen Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
OLY Postat August 10, 2009 Share Postat August 10, 2009 ... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cernunos Postat August 10, 2009 Share Postat August 10, 2009 trebuie sa te uiti in carburatoare sa vezi daca in galeriile de admisie exista o saiba care micsoreaza diametrul galeriei! daca exista iei alte galerii si rezolvi problema! merci @duc o sa ma uit si la admisii insa la iarna.. ma gandeam ca acum poate imi spune cineva cam pina la cat trebuie sa traga dc e limitata si cam care ar fi simptomele.. in momentul in care schimb admisiile cu unele care lasa sa treaca tot pp ca trebuie refacuta si calibrarea amestecului din carburatoare, corect? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mircealeschian Postat August 10, 2009 Share Postat August 10, 2009 Nu imi vand africana. La un moment dat, acum vreo luna, am scos-o la vanzare, pentru vreo 4 zile. De criza... Da' nu o dau, desi taica-meu insista ca acuma cu 2 copii tre' sa-mi iau masina... Eu zic ca cel mai bine e cu masina de serviciu. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Galen Postat August 10, 2009 Share Postat August 10, 2009 (editat) Noah, au sosit si stickerele. Al meu e dublu personalizat De parca eu sint guvernul Las ca ne impacam la anul, normal, daca-mi beti palinca, altfel nu discut si imi convine sigla, ma reprezinta Culmea e ca eu am cerut sa mi se treaca numele "Galen" in partea de jos a siglei si s-a inteles asa, dar asa ramine! Si porecla Galen am primit-o tot asa in urma unei confuzii, ma cauta la job un coleg student arab. ma cheama Calin, dar tuciuriul a intrebat de " bdomnu Galen" Si merge perfect sa-i urezi asa ceva unui motociclist ca sa "rupi "ghinionul. Nemtii le ureaza prietenilor cind pleaca la drum "hals und beinbruck"! Editat August 10, 2009 de Galen Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ser79ban Postat August 10, 2009 Share Postat August 10, 2009 sigur ca vreau si eu un set si normal " Jos cu Galen" Asa a fost comanda Caline Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Galen Postat August 10, 2009 Share Postat August 10, 2009 Asa a fost comanda Caline N-am invinovatit pe nimeni, e amuzanta toata intimplarea si am cel mai "personalizat cu putinta si original sticker" Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
OLY Postat August 10, 2009 Share Postat August 10, 2009 ... asta a fost motoreta mea ...........am vandut-o ! probabil urmeaza KTM supermoto .....cu bine camarazi Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
01-BPM Postat August 11, 2009 Share Postat August 11, 2009 salut am primit cu totii invitatie de la vecinii nostri posesori de africane din Ungaria. in 4.5.6 Septembrie va avea loc o intrunire de africane. ca locatie va fi Balaton ,asta ii linku' ce l-am primit :http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF8&hl=hu&msa=0&msid=108049424568972235725.000470c5ec87e156e0017&t=h&z=17 GPS 47° 3'32.13"N 18° 2'26.77"L suntem bine venitii cu totii numai bine Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
rip_husi Postat August 11, 2009 Share Postat August 11, 2009 Noah, au sosit si stickerele. Al meu e dublu personalizat De parca eu sint guvernul Las ca ne impacam la anul, normal, daca-mi beti palinca, altfel nu discut si imi convine sigla, ma reprezinta Culmea e ca eu am cerut sa mi se treaca numele "Galen" in partea de jos a siglei si s-a inteles asa, dar asa ramine! Si porecla Galen am primit-o tot asa in urma unei confuzii, ma cauta la job un coleg student arab. ma cheama Calin, dar tuciuriul a intrebat de " bdomnu Galen" Si merge perfect sa-i urezi asa ceva unui motociclist ca sa "rupi "ghinionul. Nemtii le ureaza prietenilor cind pleaca la drum "hals und beinbruck"! =)) =)) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Giny Postat August 11, 2009 Share Postat August 11, 2009 Era o africana de vinzare boieri dumneavoastra, in Oradea, ID mess giny_cme50 tel 0724-721181. Multumesc Galen Este de vanzare un Rd04 cu carena fata de Rd03 din 1990 Pret 1690euro cu top case cu tot http://www.youtube.com/watch?v=hHR0CcocHxA Nu fac schimburi ca nu o vand de placere Contact: Adi din Oradea 0724.721.181 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Jean_Taxi Postat August 11, 2009 Share Postat August 11, 2009 salutpartea fata a iesit ok,spatele groaznic fara suparare , gusturile nu se discuta, tie sa-ti placa bafta Eu sunt de parere ca, carenele originale de pe spate arata groaznic, drept urmare schimbarea facuta de Antenutza e mai mult decat inspirata! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Mociclistu' Postat August 11, 2009 Share Postat August 11, 2009 O intrebare pentru cei care au schimbat rulmentii de la ghidon la RD04, care este dimensiunea lor, sau daca imi puteti spune ce scrie pe rulmenti, sa stiu ce sa caut. Am vazut in Louis ca au rulmentii respectivi, dar eu vreau sa ii caut la SKF, sa iau unii care sunt buni si rezistenti Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bulinu' Postat August 11, 2009 Share Postat August 11, 2009 (editat) N-am gasit nicaieri dimensiunile alea(nu pe stoc). Nu prea sunt uzuali. 47 x 26 x 15 mm. Editat August 11, 2009 de Bulinu' Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Mociclistu' Postat August 11, 2009 Share Postat August 11, 2009 la SKF am gasit 47x25x15, mai exact 32005 X/Q. da nu cred ca s-ar potrivi. totusi sunt curios ce scrie pe rulment, care e seria lui Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
eti_radu Postat August 11, 2009 Share Postat August 11, 2009 recent m am mutat la Geneva, asa ca dragi posesori de africane (si nu numai) daca sunteti in trecere ofer cazare moka (anuntati din timp) si parcare + acces la scule, etc in caz de probleme ! Numai bine, Radu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.