Jump to content

Suzuki V-Strom Dl 650/1000


Recommended Posts

3 hours ago, ENEOS said:

Șaiba împiedică în vreun fel mizeria și apa să ajungă la rulmenți? :huh:

Modelul ăla e cu piesa de cauciuc gata aplicata 😁

De saiba a raspuns mai sus Lucian.

Dar cum spuneam, se dezbate, inca.

Personal am fost de fiecare data nemultumit de variantele aftermarket fata de cele gasite in magazinele de rulmenti

.

Eu sunt curios de altceva, in magazinele de rulmenti nu se gaseste cauciucul magic de la rulmentul de la pinion. Dimensiunea pe original e de 7mm grosime, dar in magazine doar pe 8mm se gaseste. As fi curios totusi intr un kit de asta de aftermarket daca chiar e de 7 mm sau e totusi de 8 chiar si subtiat prin frecare la 7-7.5 😁

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
  • 4 weeks later...

Salut!
M-am decis de ceva vreme sa imi achizitionez un V-Strom, dar fiind incepator si nestiind exact piata, ma gandeam sa intreb aici. Am inteles ca Suzuki-ul din 2006 are acelasi motor ca cel din 2011, deci la capitolul asta sunt la fel. Ce am inteles ca difera in schimb intre cele 2, este ca cel din 2011 are 2 bujii pe cilindru. Oare merita achizitionarea modelului din 2011 doar pentru acest update? Ca si pret, cel din 2006 imi e mult mai accesibil si personal imi place mai mult aspectul lui, dar pana la urma ma intereseaza performanta mai buna. Multumesc! ;)  

Link to comment
Share on other sites

e greu de pus performanta si VStrom 650 in aceeasi fraza, deci din punctul asta de vedere, nu conteaza. Am avut 2009, si daca ar fi sa iau din nou, as lua 2009+ sau cel putin 2008, dar musai cu ABS.

 

887648359_Screenshot2022-01-11at02_54_15.thumb.png.da0bd9cf33d23ca58354d02de067aab6.png

 

zic ca 2008 ar fi cel mai vechi pe care l-as alege pentru ca as vrea musai ABS si maximul de putere de la alternator: fiind o motocicleta mai de touring, o sa vrei sa pui accesorii pe ea (manere incalzite, incarcator de telefon, poate proiectoare, etc). Singurele probleme majore pe care le-am avut au fost la stator, prin urmare l-as vrea cat mai puternic, si foarte important: sa-ti calculezi bine puterea totala pe consumatori, astfel incat sa nu tii in sarcina maxima alternatorul. 

Link to comment
Share on other sites

motoretele nu sunt ca vinul, cu cat mai vechi cu atat mai bune...

 

ia modelul cat mai nou pe care ti-l permiti si cu ABS daca esti incepator. MUSAI!

Link to comment
Share on other sites

Acum 5 ore, bursyllac a spus:

e greu de pus performanta si VStrom 650 in aceeasi fraza

Bine, nici aspectul plăcut nu e ușor de pus în aceeași frază cu VStrom, cel puțin prima generație.

Omul de fapt vrea o confirmare că e ok să-l ia pe ăla vechi și voi îi dați de-l juliți cu >2008 și abs. Ce uameni... 🙄

Link to comment
Share on other sites

6 hours ago, ENEOS said:
12 hours ago, bursyllac said:

 

Bine, nici aspectul plăcut nu e ușor de pus în aceeași frază cu VStrom, cel puțin prima generație.

mie mi-a fost draga, dar nu pot sa am mari pretentii de la gusturile mele ca acuma imi place maxim KTM-ul 990 Adventure pe care il am :D nush cati ar gasi-o aratoasa si pe asta.

 

 

6 hours ago, ENEOS said:

Omul de fapt vrea o confirmare că e ok să-l ia pe ăla vechi și voi îi dați de-l juliți cu >2008 și abs. Ce uameni... 🙄

daca e in stare tehnica buna, e ok sa il ia si pe ala vechi, dar ABS-ul mi-a salvat oasele de mai multe ori decat mi-as fi dorit sa fie nevoie.

Link to comment
Share on other sites

@Deiwman: din 2007 sunt doua bujii pe cilindru. Tot din 2007 s-a pus si ABS optional pe el. 

Iteratia urmatoare: 2011-2017 pare mai mica si, desi are aceeasi greutate cu modelul vechi, se simte mai usoara la manevrele la viteza mica. Dar, odata cu asta, a pierdut din cuplu la turatie mica si a a crescut confortul/puterea la turatii mai mari. La asta ABS este standard si nu e decuplabil. Dar e asa de bine facut incat nici in offroad nu e nevoie sa il decuplezi. 

Iteratia 3: 2017+  se pare ca e chiar mai manevrabila ca cea dinainte. De putere si cuplu nu stiu sa iti spun mare lucru pentru ca nu am condus 650 din anii astia. Sau daca am condus nu mai tin minte. Inca o chestie: de la iteratia asta s-au transformat farurile din unul langa altul in unul peste altul (unul pe faza mare si unul pe faza mica).  

 

Toate cele de mai sus sunt pentru modelul "mic" : 650 cc. 

 

La miar e alta discutie, dar daca esti incepator s-ar putea sa nu te intereseze.  

Link to comment
Share on other sites

Acum 22 ore, Lucian_M a spus:

Cauta cu ABS, lasa bujiile.

Aia clar, nici nu ma gandeam sa imi iau unul fara ABS. Am un bandit 600 acum fara ABS si deja am 2 trante :))))  

Acum 3 ore, vrajitoru a spus:

@Deiwman: din 2007 sunt doua bujii pe cilindru. Tot din 2007 s-a pus si ABS optional pe el. 

Iteratia urmatoare: 2011-2017 pare mai mica si, desi are aceeasi greutate cu modelul vechi, se simte mai usoara la manevrele la viteza mica. Dar, odata cu asta, a pierdut din cuplu la turatie mica si a a crescut confortul/puterea la turatii mai mari. La asta ABS este standard si nu e decuplabil. Dar e asa de bine facut incat nici in offroad nu e nevoie sa il decuplezi. 

Iteratia 3: 2017+  se pare ca e chiar mai manevrabila ca cea dinainte. De putere si cuplu nu stiu sa iti spun mare lucru pentru ca nu am condus 650 din anii astia. Sau daca am condus nu mai tin minte. Inca o chestie: de la iteratia asta s-au transformat farurile din unul langa altul in unul peste altul (unul pe faza mare si unul pe faza mica).  

 

Toate cele de mai sus sunt pentru modelul "mic" : 650 cc. 

 

La miar e alta discutie, dar daca esti incepator s-ar putea sa nu te intereseze.  

Multumesc mult, atat tie, cat si celor de mai sus! Sincer daca e sa imi permit unul mai nou, mi-as lua unul din 2011, dar ramane de vazut. Cat timp ambele sunt bune de putin offroad si touring e perfect. Ca si aspect sincer, ambele mi se par dragute, chit ca la inceput nu imi placeau deloc farurile, dar am inceput sa le indragesc...oarecum :)))

Link to comment
Share on other sites

Acum 40 minute, Deiwman a spus:

Aia clar, nici nu ma gandeam sa imi iau unul fara ABS. Am un bandit 600 acum fara ABS si deja am 2 trante :))))  

Ușurel cu mobrele, mai era cineva care se ocupa cu asta (de trântit zic), învață să stăpânești agregatul.

Edited by Lucian_M
Link to comment
Share on other sites

Acum 2 ore, Deiwman a spus:

mi se par dragute, chit ca la inceput nu imi placeau deloc farurile, dar am inceput sa le indragesc

Aripa spate nu-ți place (a modelului vechi)? E supeeerbă! 

:wacko:

Link to comment
Share on other sites

Te obișnuiești cu ea, e utilă și destul de solidă. Când am luat mobra, era pe ea un kit de fibră de sticlă tip "short-tail", mă stropea la greu. Mi-a dat omul mai apoi aripa standard, altă treabă.

 

Dar voi ați văzut acea protecție de pinion spate, ca să nu mai stropească roata cu spray sau ulei? Dr. V-strom a făcut un review, e 3d print, chiar interesantă.

 

Am găsit și magazinul: https://www.snoto.de/en/produkt/cleandisc-chainguard-suzuki-vstrom-650/

Screenshot_2022-01-12-09-38-08-240_com.opera.browser.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Salutare.

Detin un DL650 din 2010 si as vrea sa montez pe el o navigatie TomTom si o priza. Navigatia o am deja cumparata, nu are siguranta pe fir, iar priza urmeaza sa o cumpar, presupun ca are siguranta atasata. Ma poate ajuta cineva cu ceva informatii despre cum ar trebui montate astfel incat sa am curent doar cand pun contactul si eventual ce releu/sigurante trebuie folosite si unde le-as gasi?

Multumesc frumos :)

 

Link to comment
Share on other sites

Pentru ca nu ma pricep la electronica eu mi-am luat cutiuta asta (permite legarea a maxim 4 accesorii, cu + permanent sau nu) de la cosmo-accessories, dar vad ca n-o mai au acum:

PCB_relay_fusebox_2__1535009498_355.JPG

In schimb au asa ceva (pentru un singur accesoriu) https://www.cosmo-accessories.com/products/suzuki/dl-650-v-strom-2017/b-fast-wiring-made-easy-detail

 

Posesorii de Vstrom vorbesc de bine despre eastern-beaver si vad ca ofera si ei asa ceva (pe-asta as lua-o acum daca n-o aveam pe cealalta):

http://www.easternbeaver.com/Main/Wiring_Kits/Fuseboxes/PC-8/pc-8.html

 

Stiu ca pare scumpa, dar pentru mine a fost cea mai comoda solutie.

 

Pentru cei mai descurcareti, vad ca pe la noi o placa de-asta cu releu (chiar si cu mai multe canale) se invarte pe la 50 de lei... 

Link to comment
Share on other sites

57 minutes ago, frigider said:

Care e faza cu gps clasic?

Nu e mai simplu pe telefon?

Sau sta mai prost la găsit sateliți in sălbăticie telefonul?

Pai ca idee nu voiam neaparat GPS clasic, dar am gasit un TomTom Rider 500 nou nout la super pret pe OLX (undeva la 350 de lei) si a fost si pacat sa nu il iau. Imi propun sa fac ceva drumuri lungi anul asta, si as prefera sa nu imi omor telefonul toata ziua cu navigatia, mai mult ca sigur ca o sa prind si zile ploioase printre altele. (probabil o sa fie si ceva trasee in afara asfaltului si ma astept la cazaturi)

Link to comment
Share on other sites

Ca punct de plecare, pentru varianta clasica (releu normal) cauti pe google de ex "v-strom 650 hot switched wire":

https://www.google.com/search?q=v-strom+650+hot+wire&source=hp&oq=v-strom+650+hot+wire&gs_l=mobile-heirloom-hp.3...3199.23098.0.24339.21.16.0.5.5.0.202.2651.0j15j1.16.0....0...1c.1.34.mobile-heirloom-hp..6.15.1936.9difoWvqipY

Iata si altceva interesant:

https://www.stromtrooper.com/threads/switched-power-supply-question.359498/

 

https://www.v-strom.co.uk/smf/index.php?topic=32513.0

 

Bine ar fi sa cauti si schema electrica pt modelul tau. Vei merge la sigur cu culorile.

 

Inainte de treaba, e bun si asta:

https://www.advrider.com/motorcycle-electrics-why-use-relays/?utm_source=newsletter&utm_medium=email&utm_campaign=editorial&utm_content=01_30_2022

 

Mai ai nevoie de:

1. releu

https://sogest.ro/relee-auto/releu-auto-40a-12v-4120

2. soclu siguranta

https://sogest.ro/sigurante-auto/suport-siguranta-auto-20mm-pe-fir-25-mm-30cm

siguranta o vei lua in functie de consum

3.  conector

https://sogest.ro/conectori-rapizi/conector-dc-mama-tata-cu-cablu-pentru-alimentare-auto

4. soclu releu

https://sogest.ro/relee-auto/suport-releu-auto

sau 4 conectori simpli

https://sogest.ro/papuci-electrici/papuc-cositorit-mama-63mm

pot fi gata izolati si ii sertizezi sau mai adaugi 4 mansoane de silicon

5. 2 x cablu de 2 mmp, preferabil FLRY, de 3 metri, ca sa nu te temi ca nu iti ajunge (pentru ca tot il duci in fata si este pe contact, daca il pui mai gros, il mai poti utiliza si la alte aplicatii).

bine ar fi de culori diferite

6. ceva 2 x cablu 0.5 pentru comanda releului (culori diferite)

7. tuburi termocontractibile de culori si sectiuni diferite (de ex 10 mm, 5 mm)

8. banda izolatoare, vaselina dielectrica (lipituri, releu etc - pe unde nu mai umbli), fludor

9. bun ar fi si un tub siliconic prin care se duc cablurile de la releu catre ghidon

10. rabdare

 

Tot ce am enumerat e chinezarie - mai ieftina de la chinezi, mai scumpa de la noi si mult mai scumpa de la firme dedicate.

In principiu gasesti tot cam la orice magazin auto.

 

Pentru priza moto, ai o oferta foarte mare, inclusiv cu voltmetru si usb.

Eu mi-as pune una cat mai discreta si cu capac impotriva apei.

 

Dupa ce vei trage linie la timp si bani, ramane sa socotesti daca nu e mai rentabil sa mergi la un electrician :)

Bafta si sa ne arati cum a iesit!

Edited by trasan
Link to comment
Share on other sites

Acum 11 ore, joby_toss a spus:

Pentru ca nu ma pricep la electronica eu mi-am luat cutiuta asta (permite legarea a maxim 4 accesorii, cu + permanent sau nu) de la cosmo-accessories, dar vad ca n-o mai au acum:

PCB_relay_fusebox_2__1535009498_355.JPG

In schimb au asa ceva (pentru un singur accesoriu) https://www.cosmo-accessories.com/products/suzuki/dl-650-v-strom-2017/b-fast-wiring-made-easy-detail

 

Posesorii de Vstrom vorbesc de bine despre eastern-beaver si vad ca ofera si ei asa ceva (pe-asta as lua-o acum daca n-o aveam pe cealalta):

http://www.easternbeaver.com/Main/Wiring_Kits/Fuseboxes/PC-8/pc-8.html

 

Stiu ca pare scumpa, dar pentru mine a fost cea mai comoda solutie.

 

Pentru cei mai descurcareti, vad ca pe la noi o placa de-asta cu releu (chiar si cu mai multe canale) se invarte pe la 50 de lei... 

Dacă dorește cineva , am eu una noua nefolosita , numai cu predare personala in București. 

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, trasan said:

Ca punct de plecare, pentru varianta clasica (releu normal) cauti pe google de ex "v-strom 650 hot switched wire":

https://www.google.com/search?q=v-strom+650+hot+wire&source=hp&oq=v-strom+650+hot+wire&gs_l=mobile-heirloom-hp.3...3199.23098.0.24339.21.16.0.5.5.0.202.2651.0j15j1.16.0....0...1c.1.34.mobile-heirloom-hp..6.15.1936.9difoWvqipY

Iata si altceva interesant:

https://www.stromtrooper.com/threads/switched-power-supply-question.359498/

 

https://www.v-strom.co.uk/smf/index.php?topic=32513.0

 

Bine ar fi sa cauti si schema electrica pt modelul tau. Vei merge la sigur cu culorile.

 

Inainte de treaba, e bun si asta:

https://www.advrider.com/motorcycle-electrics-why-use-relays/?utm_source=newsletter&utm_medium=email&utm_campaign=editorial&utm_content=01_30_2022

 

Mai ai nevoie de:

1. releu

https://sogest.ro/relee-auto/releu-auto-40a-12v-4120

2. soclu siguranta

https://sogest.ro/sigurante-auto/suport-siguranta-auto-20mm-pe-fir-25-mm-30cm

siguranta o vei lua in functie de consum

3.  conector

https://sogest.ro/conectori-rapizi/conector-dc-mama-tata-cu-cablu-pentru-alimentare-auto

4. soclu releu

https://sogest.ro/relee-auto/suport-releu-auto

sau 4 conectori simpli

https://sogest.ro/papuci-electrici/papuc-cositorit-mama-63mm

pot fi gata izolati si ii sertizezi sau mai adaugi 4 mansoane de silicon

5. 2 x cablu de 2 mmp, preferabil FLRY, de 3 metri, ca sa nu te temi ca nu iti ajunge (pentru ca tot il duci in fata si este pe contact, daca il pui mai gros, il mai poti utiliza si la alte aplicatii).

bine ar fi de culori diferite

6. ceva 2 x cablu 0.5 pentru comanda releului (culori diferite)

7. tuburi termocontractibile de culori si sectiuni diferite (de ex 10 mm, 5 mm)

8. banda izolatoare, vaselina dielectrica (lipituri, releu etc - pe unde nu mai umbli), fludor

9. bun ar fi si un tub siliconic prin care se duc cablurile de la releu catre ghidon

10. rabdare

 

Tot ce am enumerat e chinezarie - mai ieftina de la chinezi, mai scumpa de la noi si mult mai scumpa de la firme dedicate.

In principiu gasesti tot cam la orice magazin auto.

 

Pentru priza moto, ai o oferta foarte mare, inclusiv cu voltmetru si usb.

Eu mi-as pune una cat mai discreta si cu capac impotriva apei.

 

Dupa ce vei trage linie la timp si bani, ramane sa socotesti daca nu e mai rentabil sa mergi la un electrician :)

Bafta si sa ne arati cum a iesit!

 

Super fain descris. Multumesc frumos. Ma uitasem pe China sa imi iau si un panou de sigurante ok, unde poti conecta mai multe accesorii (poate o sa vina si ceva proiectoare pe viitor). 
Ca idee am inteles ce am de facut, foarte utile schemele din forumuri.  Multumesc inca o data pentru detalii si rabdare :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +32 400 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +17400 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Create New...