Sari la conținut

Suzuki V-Strom Dl 650/1000/1050


Postări Recomandate

Bai, cate probleme sexistentiale aveti cu lantul... Abia i-am facut o spalare + ungere, dupa vreo 2500 km, in Budapesta a vazut ultima spalare cu jetul la o spalatorie. Ungatorul a mers struna, nu as trece la spray si la stresul folosirii lui nici batut. Lantul are preo 10k km, ultima data l-a reglat Fabio (acum vreo 8k km), acum am strans suruburile nici jumatate de tura. Uleiul de transmisie m-a costat in 25k km circa 40 lei (am mai uns si lanturile altora).

Editat de Lucian_M
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am primit un reply pe vstromania de la cineva care a avut probleme similare cu un engine guard Givi care nu era strans cum trebuie. Am si eu unul, m-am dus si am mai incercat sa strang nitel din suruburi. Nu am strans prea mult, dar oricum deseara ies la o tura scurta cu ea sa vad daca mai exista zgomotul. Daca mai exista, o ducem la doctor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

===============================================================================================

Pe la sfarsitul lui iulie an am devenit fericitul posesor al unui V-Strom 1000 XT 2017, nou-noutz. Si, desigur, ne-am plimbat putin, am ajuns pe la 3200km. Recent (pe la 3100 si un pic de km), dupa o tura Bucuresti-Sighisoara si retur care a mers perfect, m-am plimbat cu ea nitel prin oras, si *cred* ca aud un zgomot care nu era acolo initial (accent puternic pe *cred*, este foarte posibil ca zgomotul cu pricina sa existe doar in capul meu). Se aude doar in viteza I (foarte rar II), la viteze mici (sub 20km/h), cand accelerez incet si cand mai folosesc si ambreiajul, de exemplu cand merg printre masini la stop (dar si cand pornesc calm de pe loc). Nu il aud la ralanti. Zgomotul e greu de descris, se aude ca si cum a intrat undeva o pietricica (mica) si face galagie in mers, dar nu se aude constant, apare doar din cand in cand, si nu e puternic. Ca localizare, mi se pare ca se aude de undeva din partea din fata. Am fost cu ea la Motorteam, nu prea au avut mult timp sa se uite cum trebuie la ea, mi-au spus ca se aude lantul (e drept ca era cam uscat) si l-au uns, dar zgomotul persista. Am verificat nivelul de ulei (care e OK si a fost schimbat la prima rezivie la 1000km) si m-am uitat sub ea sa vad daca are vreo scurgere, dar nu am gasit nimic. In rest, motorul se comporta excelent si nu am sesizat nicio schimbare la handling. Skill-urile mele in materie de mecanica moto se opresc aici, din pacate, asa ca nu mai stiu la ce sa ma uit.

Intrebare mea: a mai experimentat cineva simptome similare? Daca nu, o sa postulez ca singurul zgomot nou e in capul meu si o s-o calaresc in continuare pana la loc comanda smile.png

================================================================================================

 

Eu zic ca e de la ambreiaj, greseala de proiectare a oalei, e plin internetul de comentarii pe tema asta.

Editat de marcone
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu zic ca e de la ambreriaj, greseala de proiectare a oalei, e plin internetul de comentarii pe tema asta.

 

Se poate, am observat si eu legatura cu ambreiajul. "Oala de ambreiaj" este "clutch basket"? Am gasit ceva la http://www.stromtrooper.com/v-strom-modifications-performance/90954-engine-vibration-cure-clutch-basket-chudder.html. Seamana si nu prea cu simptomele pe care le-am constatat eu; nu simt o vibratie, aud un zgomot, si doar in viteza I, foarte rar a II-a. La 4000rpm merg cu ea si la drum intins si nu am simtit nicio problema in jurul acestei turatii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mi-a vibrat și mie cu zgomot de la crash bar-ul care nu era strâns. Mai e problema oalei de ambreiaj (clutch basket cum i-ai zis),dar e aproape imposibil în kilometrii tăi. Fierul meu e modelul vechi și am rectificat oala la englezul renumit, care mi-a spus că a întâlnit aceeași problemă la un dl nou cu cca 15000 km. Ciudat, că Suzuki s-a lăudat că a rezolvat problema oalei la modelul nou, dar, cum am zis, nu cred că e posibil la kilometrii tăi. Subscriu la părerea colegului, mergi la un meseriaș să îl asculte!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In seara asta am mai experimentat putin, si am constatat ca pot sa reproduc exact acelasi zgomot si daca stau pe loc. Calare pe ea, miscand din ghidon stanga-dreapta incet. S-a mai auzit si cand am intors ghidonul stanga ca sa o pun pe cric, exact la capatul miscarii. Nu se aude zgomotul la fiecare miscare de genul asta, dar nici nu trebuie sa insist prea mult pana il aud. Cat de nespecialist sunt eu in mecanica, incep sa cred ca suspensia are o problema. Dar asta chiar ar fi ciudat rau. Nu numai ca nu am mers deloc off-road, nici macar asfalt mai cu gropi nu am apucat sa prind in astia 3200km. Am luat una-doua gropi mai maricele (nu mari), dar la viteze umane. Am avut un ZX6R cu care am fost de cateva ori pe drumuri mai proaste, si nu mi-a facut nicio problema cu suspensia. Sper ca ma insel.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hai sa va zic una buna, poate va duce capul mai mult decat pe mine - eu nu am inteles mai deloc ce-si-cum. Dupa ultima tura mai lunga, am descoperit ca vobleaza roata fata destul de rau: daca pe coborare, in viteza a 6-a, luam mainile de pe ghidon, in maxim 2-3 secunde trebuia sa le pun la loc, asa de tare incepea ghidonul sa joace stanga-dreapta. Se simte si pe franare, dar nu chiar ingrijorator.

Mno bun, posibile cauze, adica modificari facute fix inainte de tura - inainte nu am observat fenomenul:

- schimbat discuri de frana

- schimbat anvelope (cu cele de anul trecut, ca sa zic asa, care au stat ~1 an in garaj, la orizontala)

- schimbat arc spate

Dusa mobra la service, verificat una-alta, concluzii:

- roata fata echilibrata (din nou) - face la fel

- rulmentii de jug impecabili

- in furca, uleiul dintr-un brat aproape nou, in celalalt negru si urat mirositor, ca avand ani de zile vechime; in plus, cuzinetii foarte uzati.

Amu as putea incepe sa-l injur pe cel ce-o facut revizia la furca, ca o uitat un brat, dar: eram de fata la revizie, pas cu pas, si in plus simeringurile de ulei is aproape noi la ambele brate, asa cum si trebuiau sa fie (revizia a fost facut acum 1 an, aproximativ 20.000Km).

Nu inteleg deloc ce anume ar fi dus la uzura atat de dura si de prematura, la un singur brat. Repet, voblajul am inceput sa-l simt abia acum putina vreme, dupa mai bine de 15.000Km de la revizia furcii.

Idei careva? Ce sa fac sa nu se mai intample si alta data?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Faza e ca anul trecut am mers cu exact aceleasi anvelope si nu am avut nici o problema. Le-am schimbat pentru ca am plecat intr-o tura lunga si nu m-ar fi tinut pana inapoi acasa, dar mai aveau destula viata in ele. Initial am suspectat modalitatea de pastrare peste iarna, poate din cauza asta s-or fi deformat.

Dar faza cu uleiul m-o bagat de tot in ceata. Zau nu pricep cum se poate uza un brat semnificativ mai mult decat celalalt...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca nu sunt cauciucurile (pune-l pe ala nou si vezi) poate fi jugul nestrans la cuplu corespunzator. Faza cu uleiul diferit e normala, am gasit-o la zeci de mobre. Curbele se iau diferit si jambelel nu lucreaza identic, chiar daca asa pare. Sau si mai grav cand ai facut furcile data trecuta mecanicul nu a curatat bine pe acolo si a lasat ulei vechi. Sau o jamba a fost schimbata in urma unui impact, alta nu. Si de aici uzura diferita a cuzinetilor. Oricum petru faza cu voblajul as incepe cu cauciucurile. Ce marca sunt?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce marca sunt?

Continental TrailAttack 2, DOT 2113 (cele pe care le-am repus pe mobra, au in mare cam 7-8.000Km). Pana acum am avut Michelin Anankee 3. Si eu am suspectat tot cauciucurile...

 

 

 

Faza cu uleiul diferit e normala, am gasit-o la zeci de mobre. Curbele se iau diferit si jambelel nu lucreaza identic, chiar daca asa pare.

Asa de mari diferente? Adica unul sa puta/fie negru, unul sa fie ca nou?

Ca recomandare, la cati Km ii binevenita revizie furca, presupunand ca-s mai toti pe asfalt, in Romania, pe drumuri mai degraba secundare?

​Foarte multam :D.

» Post actualizat in 16 Sep 2017 16:19

S-a slăbit piulița de la direcție/ghidon. Am pățit la fel, schimbat anvelopă, rulmenți ulei furcă..o banală piulița slăbită

 

Si tot asa diferenta mare intre uleiul dintr-un brat si celalalt? Ca pe mine asta m-o bagat rau in ceata...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Continental TrailAttack 2, DOT 2113 (cele pe care le-am repus pe mobra, au in mare cam 7-8.000Km). Pana acum am avut Michelin Anankee 3. Si eu am suspectat tot cauciucurile...

 

 

Asa de mari diferente? Adica unul sa puta/fie negru, unul sa fie ca nou?

Ca recomandare, la cati Km ii binevenita revizie furca, presupunand ca-s mai toti pe asfalt, in Romania, pe drumuri mai degraba secundare?

​Foarte multam :D.

» Post actualizat in 16 Sep 2017 16:19

Eu recomand sa se schimbe la 12000km sau un an. In manual e 12000 sau 2 ani dar astia vorbesc de drumuri civilizate nu de rupturile de strazi de la noi unde se comporta ca la offroad jumate din timp. Ala e un ulei care se uzeaza la fel ca orice alt ulei si nu trebuie lasta acolo ca asa zic baietii: nu curge lasa-l ba!! Daca se mai iese si pe off, cu ata mai mult trebuie schimbat anual. si odata cu el si semeringurile ca in majoritatea cazurilor cand schimbi doar uleiul in 2000km incep sa curga.

 

Pune si tu niste cauciucuri decente (Metzeler sau Pirelli) si probabil nu o sa mai ai probleme.

 

http://ausmotorcyclist.com.au/pirelli-scorpion-trail-ii-confirms-itself-as-the-best-enduro-street-tyre-by-winning-moto-magazine-and-red-live-it-comparative-tests/

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Ruginel changed the title to Suzuki V-Strom Dl 650/1000/1050
  • ivan pedala locked și unlocked this topic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...