Sari la conținut

Suzuki V-Strom Dl 650/1000/1050


Postări Recomandate

La 04.05.2019 la 10:32, cooldeep a spus:

Eu brembo albastre pe spate le am terminat in 11k km :) Fata e standard, la fiecare 15k trebuie schimbate. Cele rosii pe spate le am avut 8 mii

Nu înțeleg ce treabă are frânarea cu numărul de kilometri. Eu unul, pun foarte rar frână cu mobra la drum lung. Pe autostradă bagi sute de kilometri fără frânare...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De 10 ani cel putin tot facem studii. Clar ungatorul lungeste viata lantului. Asta daca ungatorul merge bine.

 

Ca si reglaj, tot studiile arata (cercetatorii engleji :) ) ca o picatura la 50 de secunde este ideal in conditii de uscat. Pe ploaie se poate creste la 2 picaturi sau una la 30 de secunde.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

2 hours ago, Muretto Grundieg said:

Bravo, Georgică ! Sunt curios care e diferența dintre un lanț uns cu ungător electronic și unul uns manual. Adică la primul crește timpul de utilizare vizibil ? Se dublează ? Există vreun studiu ?

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu sunt eu priceput în d-astea dar din ce-am auzit, lanțul de cele mai multe ori se întinde din cauza uzurilor interne ( vezi lanțul de distibuție care are ulei ..ăcălău) și doar în cazuri extreme se uzează pinioanele înaintea alungirii...trebuie cercetat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 6 minute, Muretto Grundieg a spus:

Nu sunt eu priceput în d-astea dar din ce-am auzit, lanțul de cele mai multe ori se întinde din cauza uzurilor interne ( vezi lanțul de distibuție care are ulei ..ăcălău) și doar în cazuri extreme se uzează pinioanele înaintea alungirii...trebuie cercetat.

Lantul se intinde de la uzura legaturii dintre zale. O uzura de o sutime de mm - zici ca nu e mare chestie - la un lant de 1" cu lungimea de 254 mm, adica 100 zale , inseamna o alungire de 1 mm. Cu ulei tine se uzeaza mai greu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 hour ago, vis-a-vis said:

Eu unul, pun foarte rar frână cu mobra la drum lung. Pe autostradă bagi sute de kilometri fără frânare...

Eu nu sunt asa norocos, la mine in zona nu prea am autostrada de sute de km unde sa merg si sa nu franez, iar cand ma ia entuziasmul pe dinainte uit ca tot ce urca trebuie sa si coboare, ultima isprava cu prajit de lichid pe spate si consumat placute pe fata fiind la coborarea din pasul valcan :) si tot pe la mine prin zona reusesti sa pui cate o frana de aia de vezi cum iese praful din ferodouri si simti cand reusesti sa te opresti mirosul pestinetial de frane incinse care persita catava vreme, cei drept mult mai putin ca pe serpentine de la unele masini, dar tot urat miroase. :)

Fiecare avem stiluri diferite de condus. La unii tin placutele de frana 30 de mii de km la altii tin lanturile 70 de mii de km. Fiecare aude povesti si citeste pe aici tot felu de cifre. Tot pe aici am citit ca vstromul de 650 ar fi cel mai fiabil motor. Eu sunt de alta parere. Cu vechiul meu 650 am fost in 60 de mii de km de 30 de ori la mecanic plus de 10 ori la schimb de gume. Asta inseamna in medie o vizita la mecanic la fiecare 2 mii de km cu un cost total de 2500 de euro, din care strict pretul uleiului si filtrelor abea depaseste usor 500 de euro. Adica dupa ce exclud gumele uleiul si filtrele, care sunt la orice mobra, ajung la concluzia ca pt fiecare 100 de km parcusi am mai consumat bani echivalentul a 2,75 litrii de benzina in plus per suta de km. Poti spune orice despre 650, dar daca esti un maniac cu intretinerea numai ca e fiabil nu poti spune. Tot statistic pot spune ca utilajul pana pe la 65k km nu prea a necesitat mare lucru, dar pana pe la 80k km a tot papat piese si a tot papat. Cea mai scumpa reparatie fiind rulmentii din tripod, si asta pt ca am inlocuit si camasile nu doar rulmentii pe ace.

 

5 minutes ago, Muretto Grundieg said:

se uzează pinioanele înaintea alungirii...

ultimul meu lant nu a ajuns la 30 de mii si cica mai mergea, dar pinioanele aratau intr-un mare fel, cel putin ala de pe fata era ca si inexistent. Am folosit mult ulei din ungator, dar am ajuns la concluzia ca alungirile lantului nu au nici o treaba cu uleiul ci mai degraba cu stilul de condus :) Acum fac un experiment, ung cu wd40 sau nu ung, curat cum zic altii. Adica lantul a ajuns la aproape 16 k km din care ultimii 6k km doar wd a vazut. Practic deja a tinut mai mult decat unul din lanturile din trecut care a fost uns cu ungator dar care peste iarna urinau cainii maidanezi pe el. Un spray mare cu 24 de lei si un spray mic cu 9 lei. Daca voi ajunge (si nu exista nici un indiciu ca nu va fi asa) la 20 de k km cu acest mirific wd40 ma voi declara multumit, oricum nu ma pot plange, si fata de ungator, unde aveam ulei pe roata in cutia de la pinionul de fata... pe bascula... enerveazate cu turnat ulei in recipientul de la ungator, e mult mult mai bine. Cum spuneam, am avut ungator si dupa litri de ulei consumati si o gramada de nervi acum testez varianta fara ungator. Totusi nu avem lanturi de bicicleta, ci avem Oringuri, vaselina in spatele lor si alte minunatii ale motocicletelor moderne.
Oricum imi place noua strategie de marketing a celor de la motul, cica "pasta" pt lant. Mai nou la vaselina nu ii mai spune vaselina ci ii spune pasta :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dacă spun că în aproape 50k km nu am nici măcar 400 km pe autostradă, e bine sau rău? Urăsc autostrada, prefer drumurile normale și, pe cât posibil, virajate. Plăcuțele, discurile, lanțul, pinioanele, cauciucurile se uzează în funcție de stilul de condus si condițiile de drum. Recordul personal e de 20k km cu Tourance pe față, dar arată groaznic. Comandat deja Next.

Plăcuțele și discurile... păi rar merg fără pasager. Și când e nevoie de frâne, nu fac economie.

Lanțul îl ung cu ulei din comoditate și din rațiuni economice. Decât să dau câteva sute de lei pe spray-uri, mai bine mai iau un kit. Are deja peste 33k km, cu mers prin ploaie, sare, praf și noroi. Încă se prezintă ok, pinioanele la fel. Arăta mai bine lanțul dacă nu mergeam astă iarnă ca viteazul prin apă cu sare, iar motanii nu-și marcau teritoriul fix pe motorul meu.

Cât despre motor, parcă se gâtuie un pic când trag mai tare de gaz, suspectez filtrul de benzină, i-aș face bypass, dar nu mai știu ce filtru de ala pe furtun să adaug. Trebuie verificate și jocurile supapelor, au trecut de 30k km. Ulei halește, dar e mai ieftin să completez câte puțin decât o segmentare.

Merge agregatul, nu prea am de ce mă plânge. Ce mă pricep, surubaresc, unde nu știu- intreb sau merg la mecanic (Fabio).

IMG_20190502_231714.jpg

Editat de Lucian_M
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 hour ago, Lucian_M said:

Ulei halește, dar e mai ieftin să completez câte puțin decât o segmentare.


Aici nu iti dau dreptate. Daca ai o calatorie mai lunga si mergi mai repede si ramai fara ulei si ti se caleaza motorul ? Mai cunoastem cazuri in grup si nu e ieftin, nici adusul acasa a utilajului nici inlocuirea motorului ca nu mai ai ce repara la el. De asemenea se cunosc cazuri de supape blocate prin care s-a scurs tot uleiul la alte modele, asa ca atunci cand faci segmentarea te ocupi si de garniturile la supape, asa mi au recomandat unii mecanici. Personal cred ca stresul acela cu verifica uleiul, completeaza uleiul e mai enervant ca o simpla segmentare, plus de asta unde pui sticla de ulei sa nu curga prin bagaje....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si chiar daca mai simplu e sa ungi manual, al meu are o nota de high tech 😁😅. Pe urma daca scoti saua si vezi displey-ul cu numaratoarea inversa ..... 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

singura problema la cele prin cadere este vascozitatea uleiului in functie de temepratura ambientala. Si intre 5 grade si 35 sunt multi ml diferenta per ungere secunda de ungere :)

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Deocamdata folosesc un ulei de  drujba care pare destul de vascos. Si nu continuua sa curga dupa secunda aia, ce este pe tub.

Editat de george13
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

unii zic ca nu i bun ca i prea lipicios, cel de transmisie fiind cel mai recomandat 90W.
Vascozitatea este influnetata direct de temperatura. Setezi ungatorul la 20 de grade si cand e frig nu curge si cand e cald murdareste tot.
L-ai facut sa se aprinda doar cand e pus contactul sau cand voltajul in baterie este peste o anumita valoare ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 54 minute, cooldeep a spus:


Aici nu iti dau dreptate. Daca ai o calatorie mai lunga si mergi mai repede si ramai fara ulei si ti se caleaza motorul ? Mai cunoastem cazuri in grup si nu e ieftin, nici adusul acasa a utilajului nici inlocuirea motorului ca nu mai ai ce repara la el. De asemenea se cunosc cazuri de supape blocate prin care s-a scurs tot uleiul la alte modele, asa ca atunci cand faci segmentarea te ocupi si de garniturile la supape, asa mi au recomandat unii mecanici. Personal cred ca stresul acela cu verifica uleiul, completeaza uleiul e mai enervant ca o simpla segmentare, plus de asta unde pui sticla de ulei sa nu curga prin bagaje....

În 4800 km (tura de Italia din 2017) a păpat 0,5 litri. Adică rezerva luată din țară. Dacă ia mai mult, în primul peco găsesc un litru de 10w40.

Din bidoane nu a curs. Acum, în miniconcediul prin Ardeal am avut la mine o sticlă de Listerine, plină cu ulei, băgată sub șa. Nu a curs nimic.

Editat de Lucian_M
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

A, să nu uit, de aia am renunțat la curgerea gravitațională, că seara erau 18 grade, ziua 40. Am umplut cauciucul de ulei. Și era reglat o picătură la un minut jumătate. De aia prefer pompita, că îi dau fix cât vreau. Până acum, unei singure persoane (să ridice ✋) i s-a stricat pompita, montată la vstromania din Apuseni. Automatul e comod, ce e drept.

Editat de Lucian_M
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

3 minutes ago, george13 said:

Pe contact

avantajul la modelele vechi de stroame este ca la relanti nu baga chiar 14V, si atunci poti sa il setezi in asa fel incat la o opreire la semafor sau peco sau parcare cand nu opresti motoru sa nu curga airuea uleiul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca e sa vorbim de ungatoare pot sa zic si eu ceva randuri.

Am pornit de la unul simplu, vacuumatic si am ajuns la unul cu pompa, facut de mine si comandat de pe telefon prin BT cu o aplicatie facuta tot de mine. Multiple optiuni: ploaie, uscat, oras, tura ... prea mult.

Toate sunt la fel. Pana nu faci un ungator care sa citeasca daca roata se invarte si cat de repede se invarte si sa poti sa reglezi doar daca e ploaie sau timp frumos ... o sa ai fie lant uscat, fie ulei pe roata.

A! Si uleiul conteaza mult de tot. Am folosit un ulei de lant de drujba de la Stihl si se intindea ca mierea. Mereu aveam ceva urme pe roata.

Pana la urma noi vrem  sa fie lantul uns si sa mergem cat mai mult. Eu am descoperit un spray care face asta. Dau cu spray la aprox 800 km sau cand vad ca lantul incepe sa se curete. La cateva spalari ale motocicletei merg la mine cu un spray de curatat si dau pe lant dupa care il sterg cu o carpa. Pe urma il dau cu jetul de la spalatorie si gata. Ultimul m-a tinut 34K in ritmul asta si folosesc motorul zilnic (adica merg si la serviciu cu el). Daca se merge numai in regim de tura lantul poate tine destul de mult. Daca il fortezi se lungeste. Fiecare isi face alegerea cum vrea. Am cam trecut prin toate in cei cativa km de cand motociclesc si am ajuns la concluzia ca toate ungatoarele pe care le-am avut/facut au fost un motiv de surubareala. Acasa ma pot ocupa de lant in tihna, iar in tura daca dau cu spray la 2-3 zile e mai mult decat perfect. Cand ajungi la destinatia din ziua respectiva se "serveste" ceva la motoare inainte de cazare (prieteni stiu). In 2 minute ai terminat cu lantul si gata. Spalatul se face acasa (cand spal motoreta de gandacii adunati in tura). Na daca esti globetrotter... e altceva.

Acum am instalat un ungator de la Mahu pentru cazurile cand imi uit sa dau cu spray sau ploua foarte tare (nu a prea fost cazul). Dar cred ca dispare si ala ca pompita nu mai e etansa si curge intr-una asa ca nu imi mai e de folos deloc ca se goleste sticluta. L-oi fi folosit eu prost dar ... na, nu mai merge. Io sunt ala cu pompa stricata. Poate pe viitor gasesc ceva mai fiabil sau inlocuiesc pompita. Trimite mahule o pompa noua cu suport ca o platesc daca nu mai e in garantie :)

 

Deci fiecare foloseste ce vrea si da cati bani vrea pe ungatoare sau lanturi sau spray-uri de lant.

 

Asta e parerea mea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Garanția e de un sezon. Lasă adresa și îți trimit o pompita, nu te costă nimic. E modelul cu găuri, dacă nu mă înșel.

Folosesc sistemul de 3 sezoane, fără probleme. De un an e "perfecționat", dar tot cu rezervorul sub șa e sfant.

IMG_20190506_142943.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 10.03.2019 la 7:54, Grigore1 a spus:

1759468720_Screenshot2019-03-0807_57.09_cr.thumb.jpg.68415068dbf3fa650d254255679edada.jpgs-l1600_cr.thumb.jpg.c20c1232aa786bbc68392cb21363247a.jpgSalutare!

 

Acu 2 ierni am reusit si am spart singur acasa hand guard pe partea dreapta.

Ii multumesc lui xtx ca la vremea respectiva mi-a dat unele sh.

Am reluat recent problema , fara graba , incercind sa vad daca si cum se pot repara. Vorbim de ruperea cu detasare a unei poortiuni in care intra surubul de fixare.

 

Am lipilt cu lipici instant , am finisat suprafetele , am scanat regiunea respectiva , am desenat o atela si acum vreau sa o imprim in metal cu grosime ,5 mm , apoi ma mai gindesc daca :

1. o incalzesc si o infund in ABS-ul  protectiei

2. o lipesc cu rasina care iese prin gaurele si da retentie suplimentara

3. nituiesc

Poza obiectului intreg  si a atelei asa cum e un screen capture din cad.

 

Da  ,stiu  ,   am timp   :)

Daca cineva vrea stl-ul sa imi spuna.

 

si materializarea ,,,,,,,

 

 

831973021_2019-05-0617_57_56.thumb.jpg.31f955dfeeb8c32b442b91ca29031a10.jpg2046883150_2019-05-0617_57_36.thumb.jpg.290ebf5ddae9272eebb60449a475ca93.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Ruginel changed the title to Suzuki V-Strom Dl 650/1000/1050
  • ivan pedala locked și unlocked this topic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...