Sari la conținut

Harley Davidson Sportster 1200 Low - Brontozaurul


ddmkro
 Share

Postări Recomandate

Salutare tuturor

 

De vreo 2 luni sunt posesorul unu HD Sportster 1200 Low cumparat nou de la repezentanta. Inainte de Sportster am avut un naked japonez - Suzuki GSR 600.

Topicul asta este ptr a scrie impresiile mele legate de Sportster, legate de trecerea de la tehnologie japoneza high-tech la traditie americana, cu toate plusurile si minusurile. Pe bune, fara ascunzisuri, cinstit.

Inainte sa iau Sportsterul am cautat o multime pe net dupa cineva care a fost in situatia mea - naked sportiv -> HD. Nu prea am gasit ceva consistent si coerent - doar informatii disparate.

Data fiind lipsa asta, o sa incerc sa umplu golul cu ceea ce am experimentat pana acum.

Deci, am avut Suzuki GSR 600. Vreo 2 ani. Cam 70% mers in oras. Am avut 2 motive princicpale sa trec la alta categorie:

- cu cat deveneam mai experimentat, cu atat faceam mai multe chestii riscante cu GSR-ul. Pur si simplu ma indemna la mai mult. Viteza tipica de mers in oras devenise 120 . Bineinteles ca 180 nu era nici o problema, tot in oras. In afara am dus-o la 240. Poate ptr multi 240 inseamna putin. 240 cu GSR-ul, fara nici un fel de parbriz, inseamna risc si chin - culcat pe rezervor, vibratie continua, casca se lipea de nas/gura, ghidonul trebuie tinut si controlat ferm, etc.

- sotia mea nu a avut niciodata curajul sa mearga cu GSR-ul ca pasager.

Mai e un motiv ..as zice "Matrix reason" - GSR era prea buna, as zice secant de previzibila - facea tot ceea ce ii ceream de o maniera exemplara...Parca fara personalitate.

 

Deci am hotarat sa ma linistesc. Sa iau ceva traditional si mai "bleg"....chiar daca vreau eu, sa nu poata motorul. ( La GSR era ceva de genul - Eu(gsr) mai pot, tu mai poti ?). Deci cruiser/chopper sa fie - ... Cum imi plac lucrurile originale si cinstite, am zis Harley sa fie. Original ca V-TWIN la 45 se fabrica din 1909. Cinstit are aripioare de racire si chiar e racit cu aer - spre deosebire de o multime de choppere/cruisere japoneze, care sunt foarte high-tech dar simuleaza low tech-ul ( aripioare de racire, dar racite cu aer ?...)

Ok, deci HD sa fie. Ce sa imi aleg din panoplia de HD ? ... Eu imi doresc sa merg cu motorul, zilnic daca se poate, chiar daca ploua/ninge, in oras, in afara, nu conteaza ... deci ca aspect practic, am zis Sportster, ptr ca e cel mai manevrabil.

Bineinteles ca si pretul a contat.

Dintre Sportster-e, preferatele mele au fost Iron 883 si Nightster. Aspect brut, garajastic, fara mult crom. Nu sunt genul - hei uitatva la jucaria mea lucioasa si frumoasa, nu-i asa ca sunt jmeker ? - Back to basis - un strigat inapoi catre baietii din anii '50-'60. Din pacate, ambele motoare au niste mici neajunsuri.Nu au sa pasager si nici scarite - deci daca voiam sa merg pasager, trebuia sa cumpar niste extra-uri - care nu sunt deloc ieftine. In plus, rezervorul peanut care arata superb, are numai 12,5 litri ...cam putin totusi. Asa ca am sfarsit cu un Sportster 1200 Low Negru. Am tinut mult sa am motorul de 1200 - diferenta de cuplu intre 883 si 1200 e de aprox 30 Nm.

Si in plus e fun ptr mine sa stiu ca am 2 bucati cilindri de 600 cmc in loc de 2 bucati de 400-si-ceva.

 

Impresii generale:

----------------------

Se conduce foarte usor, ajung bine cu picioarele jos. La partea asta avantaj Spostster fata de GSR - la GSR nu am ajuns niciodata cu talpa jos complet, cu ambele picioare ( am 1.71 metri).

Cum am perceput cuplul de la ture joase : am simtit ca sunt cu un tanc sovietic, zgomotos, vibrant dar care trage puternic. Tractoristic, brutal, necizelat. Vibreaza, dar placut.

Sunetul:...mmm de la 90 de km/h nu se mai aude...se mai simte doar vibratia. Am inca esapament stock.

Aspect practic...ei, aici se simte o maaaaare diferenta. Pot inca sa ma bag printre masini - dar limitat, comparativ cu GSR, as zice ca din cauza amaptamentului/unghiului furcii, ca de lat, nu e mai lat. Am invatat sa stau la rand, sa ma depaseasca dubite, camioane, Dacii... Exista viata si daca te depasesc alte masini :angryfire:...inainte se intampla rar sa ma depaseasca cineva. Cu sportsterul de cele mai multe ori stau la rand. Am incercat sa fac flic-flac-uri cu el - adica serpuiri rapide stanga-dreapta-stanga-dreapta .... mmmm nu e ptr asa ceva. E greoi. E ca un brontozaur. Fac flic stanga, si pana sa il culc pe dreapta, trec ani ...:D

 

 

HOG ( Harley Owner's Group) si experienta mea cu ei

---------------------------------------------------------------

Cand iti cumperi motor nou, esti inscris automat in HOG

Si in Romania exista HOG, si mai fac din cand in cand iesiri. La inceput am fost susceptibil - ce incredere sa am intr-un grup de oameni care sunt legati doar de dreptul de proprietate ? Parerea mea e ca daca nu te intalnesc pe strada, degeaba imi arati o hartie de proprietate, ca nu esti motorist ptr mine.

Pana la urma mi-am calcat pe orgoliu si am mers o data - mi-am zis,poate am ocazia sa intalnesc pe cineva pasionat, ca si mine. Parerea traditionala despre detinatorii de HD, este ca sunt niste ingamfati, plictisiti de viata,, cu bani multi, care zic ceva de genul -" care e cea mai scumpa motocicleta de pe aici si pe care o stie tot prostul ? HD ? De asta imi iau."

Ce sa zic, mi-au cam confirmat preconceptia asta. Poate am nimerit eu intr-o zi proasta ? ... Grup eterogen, oamenii nu din cale afara de prietenosi sau politicosi. Fite. Multe fite. Duhnea a figuri si mai putin a motociclism.

 

Intalnirea cu ei

Poate are si un aspect social, nu stiu, dar HOG-ii cu motoare mai ieftinache ( sportster-e) au venit primii si parca erau mai normali, mai abordabili. S-au prezentat, au fost politicosi. Restul au venit mai tarziu - vorba aia, oamenii importanti se lasa asteptati.

Trebuia sa mergem la Cheia - eu stiam ce insemna Cheia de la GSR: distractie, curbe luate cu genunchiul la pamant, motor urland intre 9000-12000 ture, sport, adrenalina. Si un imens sentiment de satisfactie dupa. Asa ca am icnercat sa ma pregates...mi-am reglat amortizoarele, presiunea in pneuri - ma si gandeam, mamaaa, sa vezi senzatie, daca cu o sportiva e normal sa te dai pe curbe, ca de aia e facuta, sa vezi cu Harley-ul ce challenging si fun e ... O laie...s-a mers cu 30-40 la ora, in grup...mergeam cu o mana la un moment dat... fu**ing shit imi ziceam, oamenii astia merg la Cheia doar ca sa zica si ei ca au fost la Cheia, dar rateaza toata distractia. La intoarcere, am cerut permisiunea sa ma despart de grup -si cu mine s-au mai despartit un tip cu un Buell si un tip cu un V-ROD ( nu stiu ce model). Este fun si cu Harley-ul pe curbe... Numa' sa te duci cu oamenii potriviti :wave:

In total, m-am despartit de vreo 2 ori de grup ca sa ii dau un pic gaz si sa raman si cu altceva decat figuri/fite/discutii despre bani/averi. Se pare ca limita e doar o data - adica doar o singura data "ai voie" sa te desparti de grup si sa te dai in stilul tau, ptr ca am generat ceva animozitati.

 

Probleme

-------------------------

- pe la 2000 de km, s-a stricat senzorul de rezerva combustibil - asa ca lumina de "low fuel warning" sta tot timpul aprinsa. Am fost la service, mi-a examinat-o tipul de acolo si a comandat un nou senzor cred. Astept sa ma sune cand vine - sper sa ma sune el/ei....

- au inceput sa apara mici pete de rugina - la 2 luni si 3000 de km. Tin motorul in fata blocului cu husa. E adevarat ca am mers pe ploaie cu el. Sunt de parere ca HD e in primul rand motocicleta si trebuie sa "performeze". Cand i-am zis dealerului ca au aparut pete de rugina cica - a, pai o tii afara ? :moto:) Probabil ar tebui sa o tin in casa cu mine, sa dorm cu ea in pat :ok:)

- Inainte sa imi iau cruiser, mai multi chopperisti ziceau ca o sa ma cam doara spatele dupa un timp. Intr-adevar, au inceput ceva dureri. Sper sa tina de obisnuinta.

Tot la capitolul probleme, ceva neasteptat ... am facut bataturi (BATATURI) la mana stanga de la ambreiaj. Maneta e foarte groasa, si cere ceva forta comparativ cu japonezele. Bineinteles ca baietii/fetele care conduc HD din an in paste, si numai prin afara, o sa fie surprinsi. EI, eu o conduc zilnic, in trafic, trafic greu si stiu ce vorbesc.

 

Manual de utilizare:Facut ptr americani...Cum sa spun...ptr chestiile mai iesite din comun - "Call the dealer"... Baga-mi-as... Un exemplu care ma racaie - la GSR era specificat clar jocul la maneta de ambreiaj ... la Harley nu e...

Trusa de scule ? Niet. Cumperi daca vrei. Macar cheie de reglat amortizoarele ?...Niet, cumperi.

 

Amortizoare XL 1200 Low - proaste. Ajung repede la limita ( sunt puse pe pozitia 3 din 5).

 

Frane : sunt ok, fac fata, dar trebuie hotarare cand sunt stranse/apasate. Folosesc preponderent frana fata

 

Mers pe ploaie/umed - ok, m-am simtit mai increzator decat cu GSR-ul.

 

Oglinzi: sunt mai utilizabile decat la GSR; la GSR aveam 2 pozitii - una de oras si un de autostrada - ptr ca pe autostrada stateam culcat pe rezervor. Aici am o singura pozitie

 

Consum: aprox 5-6. La GSR era 8-9 la suta

 

Factorul distractie:...avantaj GSR. Flic-flac-uri, bagat printre masini, stoppie, wheelie, genunchi la pamant pe curbe, Cheia "facuta" "chirurgical"

 

Lumini: mai bune la Sportster. La GSR trebuia sa merg cu faza mica + butonul de PASS apasat ca sa vad cat de cat. La Sportster, faza lunga e suficienta

 

Controale:americanii sunt idioti la categoria asta: semnalizatoare - am 2 butoane separate, pe fiecare maneta - unul de stanga, unul de dreapta. Are si lumini de avarii dar se actioneaza (cuvant urat) - trebuie apasate concomitent cele 2 butoane de pe cele 2 manete timp de o seunda. Inchiputiti-va sa faceti asta intr-o situatie de urgenta ....Deci sunt de nefolosit.Butonul de claxon e pus idiot. Puncte GSR

 

Accesorii:

- preturi mari, comparativ cu SUA. Calitatea in schimb e ok.

In plus nu prea pare dezvoltata piata de accesorii HD.

 

Reactii in trafic:

Oamenii sunt mult mai curiosi decat la GSR. O data un taximetrist uitase sa plece de la semafor uitiandu-se la Sportster

In ordinea aparitiilor:

1. Cea mai deasa reactie - e semnul ok sau ceva de genul - misto motor

2. Chiar e Harley ? Nu, e Mobra, i-am pus eu un abtibild ...

3. Cat a costat ? 10500 ? Doar atata ? Credeam ca astea sunt vreo 30000...

4. (rar) Cat prinde ? 100 zic io ( si in gandul meu... Who cares ? )

 

Cea mai secanta reactie.

Vine un nene cu un scuter langa mine la semafor. Un nene cam de varsta tatalui meu - cam 65 de ani. Echipament ok, scuterul inscris ( 250 cmc). Intram in vorba.

El: - Frumoasa motocicleta

Eu:- Multumesc

EL:- Da' nu merge bine. I-auzi cum se aude ...

- E normal, e Harley, asa se aude, e traditional...etc

- Nu, nu, n-are cum. Nu se aude rotund. Trebuie dusa la mecanic. Eu ma pricep la chestiile asta

Plecam ...la urmatorul semafor ( omul era bine intentionat, nu am nici o indoiala)

- Trebuie sa o duci neaparat la mecanic...Uite si cum vibreaza motorul...Nu e normal

- ....

 

Sunt curios daca o sa mai gasesc un tampit/a ca mine, fara prea multi bani, care si-a luat HD nou, nu ca status symbol, si pe care il foloseste ca pe o motocicleta, zilnic daca se poate.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 437
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Super tare topicul :angryfire: daca acum te-ai vedea pus in situatia de la inceput, cu GSR-ul in curte si in cautare de alt motor, tot la HD te-ai duce? sau la o motocicleta gen Honda CB 1000R sau Aprilia Tuono 1000 ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Super tare topicul :angryfire: daca acum te-ai vedea pus in situatia de la inceput, cu GSR-ul in curte si in cautare de alt motor, tot la HD te-ai duce? sau la o motocicleta gen Honda CB 1000R sau Aprilia Tuono 1000 ?

 

Tot la HD. Sportivele nu prea sunt de mine. Am condus ocazional sportive - de 600 - si mi s-au parut incomode ptr utilizare zilnica.

Eu voiam ceva mai slab, mai putin puternic, mai "incapabil" daca vrei.

Pe langa HD am luat in considerare si Triumph Boneville si Kawasaki W650. Din pacate Boneville-ul are simulacre de carburatoare ( are injectie + niste ornamente care simuleaza ca ar fi cu carburatoare), w650 nu prea se gaseste la noi.

Deci tot HD Sportster. Vreau sa stie lumea ce cumpara. Si altceva decat de la dealer sau conducatori ocazionali.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare tuturor

 

De vreo 2 luni sunt posesorul unu HD Sportster 1200 Low cumparat nou de la repezentanta. Inainte de Sportster am avut un naked japonez - Suzuki GSR 600.

Topicul asta este ptr a scrie impresiile mele legate de Sportster, legate de trecerea de la tehnologie japoneza high-tech la traditie americana, cu toate plusurile si minusurile. Pe bune, fara ascunzisuri, cinstit.

Inainte sa iau Sportsterul am cautat o multime pe net dupa cineva care a fost in situatia mea - naked sportiv -> HD. Nu prea am gasit ceva consistent si coerent - doar informatii disparate.

Data fiind lipsa asta, o sa incerc sa umplu golul cu ceea ce am experimentat pana acum.

Deci, am avut Suzuki GSR 600. Vreo 2 ani. Cam 70% mers in oras. Am avut 2 motive princicpale sa trec la alta categorie:

- cu cat deveneam mai experimentat, cu atat faceam mai multe chestii riscante cu GSR-ul. Pur si simplu ma indemna la mai mult. Viteza tipica de mers in oras devenise 120 . Bineinteles ca 180 nu era nici o problema, tot in oras. In afara am dus-o la 240. Poate ptr multi 240 inseamna putin. 240 cu GSR-ul, fara nici un fel de parbriz, inseamna risc si chin - culcat pe rezervor, vibratie continua, casca se lipea de nas/gura, ghidonul trebuie tinut si controlat ferm, etc.

- sotia mea nu a avut niciodata curajul sa mearga cu GSR-ul ca pasager.

Mai e un motiv ..as zice "Matrix reason" - GSR era prea buna, as zice secant de previzibila - facea tot ceea ce ii ceream de o maniera exemplara...Parca fara personalitate.

 

Deci am hotarat sa ma linistesc. Sa iau ceva traditional si mai "bleg"....chiar daca vreau eu, sa nu poata motorul. ( La GSR era ceva de genul - Eu(gsr) mai pot, tu mai poti ?). Deci cruiser/chopper sa fie - ... Cum imi plac lucrurile originale si cinstite, am zis Harley sa fie. Original ca V-TWIN la 45 se fabrica din 1909. Cinstit are aripioare de racire si chiar e racit cu aer - spre deosebire de o multime de choppere/cruisere japoneze, care sunt foarte high-tech dar simuleaza low tech-ul ( aripioare de racire, dar racite cu aer ?...)

Ok, deci HD sa fie. Ce sa imi aleg din panoplia de HD ? ... Eu imi doresc sa merg cu motorul, zilnic daca se poate, chiar daca ploua/ninge, in oras, in afara, nu conteaza ... deci ca aspect practic, am zis Sportster, ptr ca e cel mai manevrabil.

Bineinteles ca si pretul a contat.

Dintre Sportster-e, preferatele mele au fost Iron 883 si Nightster. Aspect brut, garajastic, fara mult crom. Nu sunt genul - hei uitatva la jucaria mea lucioasa si frumoasa, nu-i asa ca sunt jmeker ? - Back to basis - un strigat inapoi catre baietii din anii '50-'60. Din pacate, ambele motoare au niste mici neajunsuri.Nu au sa pasager si nici scarite - deci daca voiam sa merg pasager, trebuia sa cumpar niste extra-uri - care nu sunt deloc ieftine. In plus, rezervorul peanut care arata superb, are numai 12,5 litri ...cam putin totusi. Asa ca am sfarsit cu un Sportster 1200 Low Negru. Am tinut mult sa am motorul de 1200 - diferenta de cuplu intre 883 si 1200 e de aprox 30 Nm.

Si in plus e fun ptr mine sa stiu ca am 2 bucati cilindri de 600 cmc in loc de 2 bucati de 400-si-ceva.

 

Impresii generale:

----------------------

Se conduce foarte usor, ajung bine cu picioarele jos. La partea asta avantaj Spostster fata de GSR - la GSR nu am ajuns niciodata cu talpa jos complet, cu ambele picioare ( am 1.71 metri).

Cum am perceput cuplul de la ture joase : am simtit ca sunt cu un tanc sovietic, zgomotos, vibrant dar care trage puternic. Tractoristic, brutal, necizelat. Vibreaza, dar placut.

Sunetul:...mmm de la 90 de km/h nu se mai aude...se mai simte doar vibratia. Am inca esapament stock.

Aspect practic...ei, aici se simte o maaaaare diferenta. Pot inca sa ma bag printre masini - dar limitat, comparativ cu GSR, as zice ca din cauza amaptamentului/unghiului furcii, ca de lat, nu e mai lat. Am invatat sa stau la rand, sa ma depaseasca dubite, camioane, Dacii... Exista viata si daca te depasesc alte masini :angryfire:...inainte se intampla rar sa ma depaseasca cineva. Cu sportsterul de cele mai multe ori stau la rand. Am incercat sa fac flic-flac-uri cu el - adica serpuiri rapide stanga-dreapta-stanga-dreapta .... mmmm nu e ptr asa ceva. E greoi. E ca un brontozaur. Fac flic stanga, si pana sa il culc pe dreapta, trec ani ...:D

 

 

HOG ( Harley Owner's Group) si experienta mea cu ei

---------------------------------------------------------------

Cand iti cumperi motor nou, esti inscris automat in HOG

Si in Romania exista HOG, si mai fac din cand in cand iesiri. La inceput am fost susceptibil - ce incredere sa am intr-un grup de oameni care sunt legati doar de dreptul de proprietate ? Parerea mea e ca daca nu te intalnesc pe strada, degeaba imi arati o hartie de proprietate, ca nu esti motorist ptr mine.

Pana la urma mi-am calcat pe orgoliu si am mers o data - mi-am zis,poate am ocazia sa intalnesc pe cineva pasionat, ca si mine. Parerea traditionala despre detinatorii de HD, este ca sunt niste ingamfati, plictisiti de viata,, cu bani multi, care zic ceva de genul -" care e cea mai scumpa motocicleta de pe aici si pe care o stie tot prostul ? HD ? De asta imi iau."

Ce sa zic, mi-au cam confirmat preconceptia asta. Poate am nimerit eu intr-o zi proasta ? ... Grup eterogen, oamenii nu din cale afara de prietenosi sau politicosi. Fite. Multe fite. Duhnea a figuri si mai putin a motociclism.

 

Intalnirea cu ei

Poate are si un aspect social, nu stiu, dar HOG-ii cu motoare mai ieftinache ( sportster-e) au venit primii si parca erau mai normali, mai abordabili. S-au prezentat, au fost politicosi. Restul au venit mai tarziu - vorba aia, oamenii importanti se lasa asteptati.

Trebuia sa mergem la Cheia - eu stiam ce insemna Cheia de la GSR: distractie, curbe luate cu genunchiul la pamant, motor urland intre 9000-12000 ture, sport, adrenalina. Si un imens sentiment de satisfactie dupa. Asa ca am icnercat sa ma pregates...mi-am reglat amortizoarele, presiunea in pneuri - ma si gandeam, mamaaa, sa vezi senzatie, daca cu o sportiva e normal sa te dai pe curbe, ca de aia e facuta, sa vezi cu Harley-ul ce challenging si fun e ... O laie...s-a mers cu 30-40 la ora, in grup...mergeam cu o mana la un moment dat... fu**ing shit imi ziceam, oamenii astia merg la Cheia doar ca sa zica si ei ca au fost la Cheia, dar rateaza toata distractia. La intoarcere, am cerut permisiunea sa ma despart de grup -si cu mine s-au mai despartit un tip cu un Buell si un tip cu un V-ROD ( nu stiu ce model). Este fun si cu Harley-ul pe curbe... Numa' sa te duci cu oamenii potriviti :wave:

In total, m-am despartit de vreo 2 ori de grup ca sa ii dau un pic gaz si sa raman si cu altceva decat figuri/fite/discutii despre bani/averi. Se pare ca limita e doar o data - adica doar o singura data "ai voie" sa te desparti de grup si sa te dai in stilul tau, ptr ca am generat ceva animozitati.

 

Probleme

-------------------------

- pe la 2000 de km, s-a stricat senzorul de rezerva combustibil - asa ca lumina de "low fuel warning" sta tot timpul aprinsa. Am fost la service, mi-a examinat-o tipul de acolo si a comandat un nou senzor cred. Astept sa ma sune cand vine - sper sa ma sune el/ei....

- au inceput sa apara mici pete de rugina - la 2 luni si 3000 de km. Tin motorul in fata blocului cu husa. E adevarat ca am mers pe ploaie cu el. Sunt de parere ca HD e in primul rand motocicleta si trebuie sa "performeze". Cand i-am zis dealerului ca au aparut pete de rugina cica - a, pai o tii afara ? :moto:) Probabil ar tebui sa o tin in casa cu mine, sa dorm cu ea in pat :ok:)

- Inainte sa imi iau cruiser, mai multi chopperisti ziceau ca o sa ma cam doara spatele dupa un timp. Intr-adevar, au inceput ceva dureri. Sper sa tina de obisnuinta.

Tot la capitolul probleme, ceva neasteptat ... am facut bataturi (BATATURI) la mana stanga de la ambreiaj. Maneta e foarte groasa, si cere ceva forta comparativ cu japonezele. Bineinteles ca baietii/fetele care conduc HD din an in paste, si numai prin afara, o sa fie surprinsi. EI, eu o conduc zilnic, in trafic, trafic greu si stiu ce vorbesc.

 

Manual de utilizare:Facut ptr americani...Cum sa spun...ptr chestiile mai iesite din comun - "Call the dealer"... Baga-mi-as... Un exemplu care ma racaie - la GSR era specificat clar jocul la maneta de ambreiaj ... la Harley nu e...

Trusa de scule ? Niet. Cumperi daca vrei. Macar cheie de reglat amortizoarele ?...Niet, cumperi.

 

Amortizoare XL 1200 Low - proaste. Ajung repede la limita ( sunt puse pe pozitia 3 din 5).

 

Frane : sunt ok, fac fata, dar trebuie hotarare cand sunt stranse/apasate. Folosesc preponderent frana fata

 

Mers pe ploaie/umed - ok, m-am simtit mai increzator decat cu GSR-ul.

 

Oglinzi: sunt mai utilizabile decat la GSR; la GSR aveam 2 pozitii - una de oras si un de autostrada - ptr ca pe autostrada stateam culcat pe rezervor. Aici am o singura pozitie

 

Consum: aprox 5-6. La GSR era 8-9 la suta

 

Factorul distractie:...avantaj GSR. Flic-flac-uri, bagat printre masini, stoppie, wheelie, genunchi la pamant pe curbe, Cheia "facuta" "chirurgical"

 

Lumini: mai bune la Sportster. La GSR trebuia sa merg cu faza mica + butonul de PASS apasat ca sa vad cat de cat. La Sportster, faza lunga e suficienta

 

Controale:americanii sunt idioti la categoria asta: semnalizatoare - am 2 butoane separate, pe fiecare maneta - unul de stanga, unul de dreapta. Are si lumini de avarii dar se actioneaza (cuvant urat) - trebuie apasate concomitent cele 2 butoane de pe cele 2 manete timp de o seunda. Inchiputiti-va sa faceti asta intr-o situatie de urgenta ....Deci sunt de nefolosit.Butonul de claxon e pus idiot. Puncte GSR

 

Accesorii:

- preturi mari, comparativ cu SUA. Calitatea in schimb e ok.

In plus nu prea pare dezvoltata piata de accesorii HD.

 

 

din ce am citit,desi mie imi pare ca nu esti fan HD,adica prob o sa te saturi si o sa te intorci la japoneza,iti zic:

parerea fata de detinatorii HD se refera strict la HOG,cei pasionati nu au treaba cu aceasta categorie.

si chiar,"pasionat" de ce?de HD sau doar de mersul pe motor?

anyway,poti refuza compania lor si apartenenta la acest grup.

ai sa te obisnuiesti,in timp, cu unele chestii specifice/aiurea/obositoare motoarelor americane,asta daca nu treci la japoneza iar.

succes cu noul sporty.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare tuturor

 

De vreo 2 luni sunt posesorul unu HD Sportster 1200 Low cumparat nou de la repezentanta. Inainte de Sportster am avut un naked japonez - Suzuki GSR 600.

Topicul asta este ptr a scrie impresiile mele legate de Sportster, legate de trecerea de la tehnologie japoneza high-tech la traditie americana, cu toate plusurile si minusurile. Pe bune, fara ascunzisuri, cinstit.

Inainte sa iau Sportsterul am cautat o multime pe net dupa cineva care a fost in situatia mea - naked sportiv -> HD. Nu prea am gasit ceva consistent si coerent - doar informatii disparate.

Data fiind lipsa asta, o sa incerc sa umplu golul cu ceea ce am experimentat pana acum.

Deci, am avut Suzuki GSR 600. Vreo 2 ani. Cam 70% mers in oras. Am avut 2 motive princicpale sa trec la alta categorie:

- cu cat deveneam mai experimentat, cu atat faceam mai multe chestii riscante cu GSR-ul. Pur si simplu ma indemna la mai mult. Viteza tipica de mers in oras devenise 120 . Bineinteles ca 180 nu era nici o problema, tot in oras. In afara am dus-o la 240. Poate ptr multi 240 inseamna putin. 240 cu GSR-ul, fara nici un fel de parbriz, inseamna risc si chin - culcat pe rezervor, vibratie continua, casca se lipea de nas/gura, ghidonul trebuie tinut si controlat ferm, etc.

- sotia mea nu a avut niciodata curajul sa mearga cu GSR-ul ca pasager.

Mai e un motiv ..as zice "Matrix reason" - GSR era prea buna, as zice secant de previzibila - facea tot ceea ce ii ceream de o maniera exemplara...Parca fara personalitate.

 

Deci am hotarat sa ma linistesc. Sa iau ceva traditional si mai "bleg"....chiar daca vreau eu, sa nu poata motorul. ( La GSR era ceva de genul - Eu(gsr) mai pot, tu mai poti ?). Deci cruiser/chopper sa fie - ... Cum imi plac lucrurile originale si cinstite, am zis Harley sa fie. Original ca V-TWIN la 45 se fabrica din 1909. Cinstit are aripioare de racire si chiar e racit cu aer - spre deosebire de o multime de choppere/cruisere japoneze, care sunt foarte high-tech dar simuleaza low tech-ul ( aripioare de racire, dar racite cu aer ?...)

Ok, deci HD sa fie. Ce sa imi aleg din panoplia de HD ? ... Eu imi doresc sa merg cu motorul, zilnic daca se poate, chiar daca ploua/ninge, in oras, in afara, nu conteaza ... deci ca aspect practic, am zis Sportster, ptr ca e cel mai manevrabil.

Bineinteles ca si pretul a contat.

Dintre Sportster-e, preferatele mele au fost Iron 883 si Nightster. Aspect brut, garajastic, fara mult crom. Nu sunt genul - hei uitatva la jucaria mea lucioasa si frumoasa, nu-i asa ca sunt jmeker ? - Back to basis - un strigat inapoi catre baietii din anii '50-'60. Din pacate, ambele motoare au niste mici neajunsuri.Nu au sa pasager si nici scarite - deci daca voiam sa merg pasager, trebuia sa cumpar niste extra-uri - care nu sunt deloc ieftine. In plus, rezervorul peanut care arata superb, are numai 12,5 litri ...cam putin totusi. Asa ca am sfarsit cu un Sportster 1200 Low Negru. Am tinut mult sa am motorul de 1200 - diferenta de cuplu intre 883 si 1200 e de aprox 30 Nm.

Si in plus e fun ptr mine sa stiu ca am 2 bucati cilindri de 600 cmc in loc de 2 bucati de 400-si-ceva.

 

Impresii generale:

----------------------

Se conduce foarte usor, ajung bine cu picioarele jos. La partea asta avantaj Spostster fata de GSR - la GSR nu am ajuns niciodata cu talpa jos complet, cu ambele picioare ( am 1.71 metri).

Cum am perceput cuplul de la ture joase : am simtit ca sunt cu un tanc sovietic, zgomotos, vibrant dar care trage puternic. Tractoristic, brutal, necizelat. Vibreaza, dar placut.

Sunetul:...mmm de la 90 de km/h nu se mai aude...se mai simte doar vibratia. Am inca esapament stock.

Aspect practic...ei, aici se simte o maaaaare diferenta. Pot inca sa ma bag printre masini - dar limitat, comparativ cu GSR, as zice ca din cauza amaptamentului/unghiului furcii, ca de lat, nu e mai lat. Am invatat sa stau la rand, sa ma depaseasca dubite, camioane, Dacii... Exista viata si daca te depasesc alte masini :angryfire:...inainte se intampla rar sa ma depaseasca cineva. Cu sportsterul de cele mai multe ori stau la rand. Am incercat sa fac flic-flac-uri cu el - adica serpuiri rapide stanga-dreapta-stanga-dreapta .... mmmm nu e ptr asa ceva. E greoi. E ca un brontozaur. Fac flic stanga, si pana sa il culc pe dreapta, trec ani ...:D

 

 

HOG ( Harley Owner's Group) si experienta mea cu ei

---------------------------------------------------------------

Cand iti cumperi motor nou, esti inscris automat in HOG

Si in Romania exista HOG, si mai fac din cand in cand iesiri. La inceput am fost susceptibil - ce incredere sa am intr-un grup de oameni care sunt legati doar de dreptul de proprietate ? Parerea mea e ca daca nu te intalnesc pe strada, degeaba imi arati o hartie de proprietate, ca nu esti motorist ptr mine.

Pana la urma mi-am calcat pe orgoliu si am mers o data - mi-am zis,poate am ocazia sa intalnesc pe cineva pasionat, ca si mine. Parerea traditionala despre detinatorii de HD, este ca sunt niste ingamfati, plictisiti de viata,, cu bani multi, care zic ceva de genul -" care e cea mai scumpa motocicleta de pe aici si pe care o stie tot prostul ? HD ? De asta imi iau."

Ce sa zic, mi-au cam confirmat preconceptia asta. Poate am nimerit eu intr-o zi proasta ? ... Grup eterogen, oamenii nu din cale afara de prietenosi sau politicosi. Fite. Multe fite. Duhnea a figuri si mai putin a motociclism.

 

Intalnirea cu ei

Poate are si un aspect social, nu stiu, dar HOG-ii cu motoare mai ieftinache ( sportster-e) au venit primii si parca erau mai normali, mai abordabili. S-au prezentat, au fost politicosi. Restul au venit mai tarziu - vorba aia, oamenii importanti se lasa asteptati.

Trebuia sa mergem la Cheia - eu stiam ce insemna Cheia de la GSR: distractie, curbe luate cu genunchiul la pamant, motor urland intre 9000-12000 ture, sport, adrenalina. Si un imens sentiment de satisfactie dupa. Asa ca am icnercat sa ma pregates...mi-am reglat amortizoarele, presiunea in pneuri - ma si gandeam, mamaaa, sa vezi senzatie, daca cu o sportiva e normal sa te dai pe curbe, ca de aia e facuta, sa vezi cu Harley-ul ce challenging si fun e ... O laie...s-a mers cu 30-40 la ora, in grup...mergeam cu o mana la un moment dat... fu**ing shit imi ziceam, oamenii astia merg la Cheia doar ca sa zica si ei ca au fost la Cheia, dar rateaza toata distractia. La intoarcere, am cerut permisiunea sa ma despart de grup -si cu mine s-au mai despartit un tip cu un Buell si un tip cu un V-ROD ( nu stiu ce model). Este fun si cu Harley-ul pe curbe... Numa' sa te duci cu oamenii potriviti :wave:

In total, m-am despartit de vreo 2 ori de grup ca sa ii dau un pic gaz si sa raman si cu altceva decat figuri/fite/discutii despre bani/averi. Se pare ca limita e doar o data - adica doar o singura data "ai voie" sa te desparti de grup si sa te dai in stilul tau, ptr ca am generat ceva animozitati.

 

Probleme

-------------------------

- pe la 2000 de km, s-a stricat senzorul de rezerva combustibil - asa ca lumina de "low fuel warning" sta tot timpul aprinsa. Am fost la service, mi-a examinat-o tipul de acolo si a comandat un nou senzor cred. Astept sa ma sune cand vine - sper sa ma sune el/ei....

- au inceput sa apara mici pete de rugina - la 2 luni si 3000 de km. Tin motorul in fata blocului cu husa. E adevarat ca am mers pe ploaie cu el. Sunt de parere ca HD e in primul rand motocicleta si trebuie sa "performeze". Cand i-am zis dealerului ca au aparut pete de rugina cica - a, pai o tii afara ? :moto:) Probabil ar tebui sa o tin in casa cu mine, sa dorm cu ea in pat :ok:)

- Inainte sa imi iau cruiser, mai multi chopperisti ziceau ca o sa ma cam doara spatele dupa un timp. Intr-adevar, au inceput ceva dureri. Sper sa tina de obisnuinta.

Tot la capitolul probleme, ceva neasteptat ... am facut bataturi (BATATURI) la mana stanga de la ambreiaj. Maneta e foarte groasa, si cere ceva forta comparativ cu japonezele. Bineinteles ca baietii/fetele care conduc HD din an in paste, si numai prin afara, o sa fie surprinsi. EI, eu o conduc zilnic, in trafic, trafic greu si stiu ce vorbesc.

 

Manual de utilizare:Facut ptr americani...Cum sa spun...ptr chestiile mai iesite din comun - "Call the dealer"... Baga-mi-as... Un exemplu care ma racaie - la GSR era specificat clar jocul la maneta de ambreiaj ... la Harley nu e...

Trusa de scule ? Niet. Cumperi daca vrei. Macar cheie de reglat amortizoarele ?...Niet, cumperi.

 

Amortizoare XL 1200 Low - proaste. Ajung repede la limita ( sunt puse pe pozitia 3 din 5).

 

Frane : sunt ok, fac fata, dar trebuie hotarare cand sunt stranse/apasate. Folosesc preponderent frana fata

 

Mers pe ploaie/umed - ok, m-am simtit mai increzator decat cu GSR-ul.

 

Oglinzi: sunt mai utilizabile decat la GSR; la GSR aveam 2 pozitii - una de oras si un de autostrada - ptr ca pe autostrada stateam culcat pe rezervor. Aici am o singura pozitie

 

Consum: aprox 5-6. La GSR era 8-9 la suta

 

Factorul distractie:...avantaj GSR. Flic-flac-uri, bagat printre masini, stoppie, wheelie, genunchi la pamant pe curbe, Cheia "facuta" "chirurgical"

 

Lumini: mai bune la Sportster. La GSR trebuia sa merg cu faza mica + butonul de PASS apasat ca sa vad cat de cat. La Sportster, faza lunga e suficienta

 

Controale:americanii sunt idioti la categoria asta: semnalizatoare - am 2 butoane separate, pe fiecare maneta - unul de stanga, unul de dreapta. Are si lumini de avarii dar se actioneaza (cuvant urat) - trebuie apasate concomitent cele 2 butoane de pe cele 2 manete timp de o seunda. Inchiputiti-va sa faceti asta intr-o situatie de urgenta ....Deci sunt de nefolosit.Butonul de claxon e pus idiot. Puncte GSR

 

Accesorii:

- preturi mari, comparativ cu SUA. Calitatea in schimb e ok.

In plus nu prea pare dezvoltata piata de accesorii HD.

 

Reactii in trafic:

Oamenii sunt mult mai curiosi decat la GSR. O data un taximetrist uitase sa plece de la semafor uitiandu-se la Sportster

In ordinea aparitiilor:

1. Cea mai deasa reactie - e semnul ok sau ceva de genul - misto motor

2. Chiar e Harley ? Nu, e Mobra, i-am pus eu un abtibild ...

3. Cat a costat ? 10500 ? Doar atata ? Credeam ca astea sunt vreo 30000...

4. (rar) Cat prinde ? 100 zic io ( si in gandul meu... Who cares ? )

 

Cea mai secanta reactie.

Vine un nene cu un scuter langa mine la semafor. Un nene cam de varsta tatalui meu - cam 65 de ani. Echipament ok, scuterul inscris ( 250 cmc). Intram in vorba.

El: - Frumoasa motocicleta

Eu:- Multumesc

EL:- Da' nu merge bine. I-auzi cum se aude ...

- E normal, e Harley, asa se aude, e traditional...etc

- Nu, nu, n-are cum. Nu se aude rotund. Trebuie dusa la mecanic. Eu ma pricep la chestiile asta

Plecam ...la urmatorul semafor ( omul era bine intentionat, nu am nici o indoiala)

- Trebuie sa o duci neaparat la mecanic...Uite si cum vibreaza motorul...Nu e normal

- ....

 

Sunt curios daca o sa mai gasesc un tampit/a ca mine, fara prea multi bani, care si-a luat HD nou, nu ca status symbol, si pe care il foloseste ca pe o motocicleta, zilnic daca se poate.

 

 

Hmmm...m-am cam desumflat.....De ceva timp ma gandesc sa-mi iau un Iron 883 sau un 1200 Sportster iar acum sunt in cautare de informatii....

Tine-ne le curent!

Multam!

Mesaj completat

Salutare tuturor

 

 

Mers pe ploaie/umed - ok, m-am simtit mai increzator decat cu GSR-ul.

 

Te cred, deoarece ai simtit ca nu are mai mult de 30 cp/roata :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

din ce am citit,desi mie imi pare ca nu esti fan HD,adica prob o sa te saturi si o sa te intorci la japoneza,iti zic:

parerea fata de detinatorii HD se refera strict la HOG,cei pasionati nu au treaba cu aceasta categorie.

si chiar,"pasionat" de ce?de HD sau doar de mersul pe motor?

anyway,poti refuza compania lor si apartenenta la acest grup.

ai sa te obisnuiesti,in timp, cu unele chestii specifice/aiurea/obositoare motoarelor americane,asta daca nu treci la japoneza iar.

succes cu noul sporty.

Ai ghicit, nu sunt fan HD. Adica fan MOCO. Nu am nici o treaba cu compania lor, cu parfumurile HD, cu chilotii HD, cu racitoarele de vin HD, sau cu gratarele HD ( o amica de-a mea are gratar de fript carne HD, original, de la mama lui, din SUA !!!!!).

Bineinteles ca si alte firme fac asta - am vazut si chiloti KTM de exemplu...

Acum despre cum sunt si ce sunt, eu stiu ce sunt, asa ca trage fiecare concluzia pe care o crede:

Imi plac motocicletele HD - in afara de V-ROD - pe care eu nu o consider Harley, imi plac cam toate modelele.

Imi place ca am o bucata de istorie sub c*r, si ca e originalul, nu o clona. Imi place ca nu e atat de civilizata.

Consider Sporty-ul meu motocicleta - si o utilizez ca atare.

Acum daca vine cineva si imi zice - ha, ha, ha, ai harley si nu ai o vila cu garaj separat incalzit + bula ptr harley, nu meriti sa il ai -probabil nu o sa fiu politicos cu el.

Faptul ca am Harley nu ma face automat mai jmeker, mai ciumeg decat altul care are altceva.

Nici pe mine si nici pe altcineva.

La fel, faptul ca am Harley - nu ma face automat prost/orb si nu imi atenueaza simtul critic. Daca ceva a mers prost sau merge prost, o sa zic. Fara ascunzisuri.

Sunt mai degraba motociclist decat harley-st... Nu mi-am luat motocicleta ca sa experimentez "Harley-smul", mi-am luat Harley ca sa experimentez motocilismul :angryfire:

 

Legat de HOG - trebuia sa scriu

- odata ptr ca se inscrie in experienta mea legata de Harley, si am asteptat-o, si probabil orice nou detinator o sa treaca prin ea

- in al doilea rand ptr ca apartenta HOG vine o data cu o motocicleta HD noua.

 

Daca la suzuki GSR ar fi existat un GSR-Group sustinut official si as fi trait o experienta la fel de proasta, stai linistit ca nu as fi tacut.

 

Nu cred ca lumea se imparte in HD - restul lumii.

E corect sa prezint situatia asa cum a fost - trecere de la naked japonez super tehnologizat la traditie americana. Poate intereseaza pe cineva...pe mine sigur m-ar fi interesat.

 

...Just ride

Mesaj completat

Hmmm...m-am cam desumflat.....De ceva timp ma gandesc sa-mi iau un Iron 883 sau un 1200 Sportster iar acum sunt in cautare de informatii....

Tine-ne le curent!

Multam!

 

Hei, nu am zis nicaieri ca vreau sa scap de Sportser...sunt multumit de el, numai ca sunt senzatii diferite.

Uneori ma simt asa implinit cu motorul mormaind astmatic sub mine...asimetric as zice...-pum-pum.....pum-puum...(pare ca sta sa se opreasca !! dar nu -sa oprit niciodata ...)

Cand merg cu Harleyul, datorita pozitiei ? motorului care mormaie ? am o senzatie de mi-se-rupe de demonstrat ceva... "Vrei sa ma intreci ? du-te nene...I don't give a shit ...just enjoying the ride."

 

Daca la GSR totul a fost orientat spre aspecte practice, cuantificabile - viteza, inclinat in curbe, la HD e altceva ...placerea vine de altundeva :D

 

Ironul e superb. Ia in considerare ca are si roti turnate - singurul dintre sportstere de la noi - si deci daca faci pana -> rezolvi pe loc cu un kit de pana. Si arata si bine ... parca nu e ptr CEO-ul/avocatul/vedeta de tv/ plictisite de viata care arunca cu banii ...parca e asa ptr oameni mai activi, ptr motoristi adevarati.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ironul e superb. Ia in considerare ca are si roti turnate - singurul dintre sportstere de la noi - si deci daca faci pana -> rezolvi pe loc cu un kit de pana. Si arata si bine ... parca nu e ptr CEO-ul/avocatul/vedeta de tv/ plictisite de viata care arunca cu banii ...parca e asa ptr oameni mai activi, ptr motoristi adevarati.

 

Saptamana viitoare imi rezerv un test drive.... Nu imi doresc de la HD decat un oarecum un comfort cu pasager pe distante de 200 - 300 km si o viteza de croaziera de bun simt, maxim 140 km/h. Cred ca cel mai mult ma atrage la HD istoricul marcii, loock-ul si sound-ul inconfundabil. Stiu la ce sa ma astept de la HD in materie de "pilotaj" dar compenzeaza cu alte calitati unice. ...asa ca rr-ul l-am vandut cu tot cu carene de curse si alte "copilarii".

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bravo, imi place ideea, sa il stapanesti sanatos! Un topic cu puncte de vedere sincere. Mai rar asa ceva.

La origini HD-ul a fost facut tot pentru a face ce faci tu cu el, nu ca sa isi afiseze lumea fitzele, nu motocicleta e de vina pana la urma pentru anumite comportamente. :D

 

:angryfire:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu pui si poze ?

Sunt cam proaste...majoritatea sunt dintr-un filmulet.Acum ca adusesi vorba...cu GSR-ul aveam tone de poze...cu Sporty am doar cateva, in scarba.Sorry.

Mesaj completat

Saptamana viitoare imi rezerv un test drive.... Nu imi doresc de la HD decat un oarecum un comfort cu pasager pe distante de 200 - 300 km si o viteza de croaziera de bun simt, maxim 140 km/h. Cred ca cel mai mult ma atrage la HD istoricul marcii, loock-ul si sound-ul inconfundabil. Stiu la ce sa ma astept de la HD in materie de "pilotaj" dar compenzeaza cu alte calitati unice. ...asa ca rr-ul l-am vandut cu tot cu carene de curse si alte "copilarii".

E adevarat, sunetul/comportamentulmotorului e inconfundabil(sacadat, nerotund, se aud chestii care bat, suiera...o uzina din anii '50 ...). Inainte sa imi iau Harley, poate m-ar fi fraierit un sunet de Honda Shadow ACE 750 (cel mai apropiat de Harley zic cunoscatorii...). Acum nu. Stiu sigur cand e vb de un Harley :angryfire: .Japonezele au si ele sunet sacadat, dar intr-o maniera rotunda, civilizata....sunt ca un alb intr-un bar de negri din Harlem...

De acord cu tine si cu istoria, si cu look-ul. Dintre toate marcile, la Harley e cel mai inchegat, fara chestii gratuite - tot timpul am simtit ca el e originalul si japonezele sunt copii...Asta poate si ptr ca japonezii nu prea le au cu designul...ei fac lucuri epatante, exagerate, fara sa pricepa frumusetea unui rez peanut sau lacrima ...sau puritatea unui motor cu aripioare de racire si racit cu aer.

Mai e o chestie pe care nu am spus-o...la GSR ma durea atata plastic...Poate sunt prea batran, dar imi plac lucrurile grele, ferme...La HD farul e de sticla, manetele si pedalele au "carne" tata,heavy metal, nu gluma.Daca e cromat/metalizat, sa fie atunci metal, nu plastic tratat.

Eu am mers cel mai mult continuu, fara sa ma dau jos din sa pana acum 200 km...nu am avut nici o problema...Ma doare un pic spatele, dar s-ar putea sa treaca dupa ceva km - am inteles de la un medic ca se e posibil sa se obisnuiasca muschii sa sustina coloana cum trebuie in pozitia aia.Aaaa, sa nu mint - imi mai amorteste din cand in cand degetul mic de la mana stanga...Poate de batranete totusi :D

Acum, daca vrei Iron sau Nighster cu pasager ia in considerare urmatoarele:

-din toata gama de Sportstere, ele au amortizoarele cele mai joase - si proaste ptr pasager

Dealerul mi-a zis ca ptr cele 2 exista de la harley set de amortizoare speciale two-up, parca

- trebuie sa cumperi sa, sau extensie de sa - care arata ca dracu'.

- trebuie sa cumperi scarite + kit de montaj scarite

- la ambele, Harley nu oferea inca - acum 2 luni - coburi.Am verificat cu dealerul, si nu erau. In schimb ofera ceva interesant, la pret acceptabil Hepcko&Becker

- 883 cu pasager e cam lipsit de suflu - cica (n-am verificat personal)

Ca idee generala legata de accesorii - Harley sunt scumpe, dar arata si se potrivesc cel mai bine pe motor.

Eu eram gata-gata sa iau un Nightster, numai ca: nu existau coburi de piele ptr el la Harley, trebuia sa mai cumpar scarite, sa pasager si amortizoare.Asa ca as fi cumparat oi strutzo-camila, nu un Nightster...Nighster si Iron sunt facut sa arate bine fara pasager.

A-propos - sportsterul original din 1957 avea motor 883.

post-20099-1248278306_thumb.jpg

post-20099-1248278506_thumb.jpg

post-20099-1248278542_thumb.jpg

post-20099-1248278564_thumb.jpg

post-20099-1248278597_thumb.jpg

post-20099-1248278637_thumb.jpg

post-20099-1248278668_thumb.jpg

post-20099-1248278686_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Man, in primul rand sa-l stapanesti sanatos si la cat mai multi kilometri impreuna.

 

In al doilea rand... cand am fost sa-mi iau primul meu motor am avut de ales intre Fazer 600, Bandit 600, Hornet 600 si Moto Guzzi Nevada 750. Eram croit pe Guzzi, imi placeau chopperele, visam la un chopper din copilarie (dezi Guzzi nu-i neaparat un chopper), plus ca asta era si mai exclusivist, asa. Deci, Guzzi. Pe oricare dintre motore il alegeam, il luam la aceiasi bani. Asadar, m-am urcat sa vedem cum e cu Guzzi, mi-a placut la nebunie, pozitie, finisari, aspect, sunet motor... ce mai, eram innebunit. Am mers un pic cu el. Ok, sa incercam si altceva. M-am urcat pe Bandit... greoi, pas! M-am urcat pe Hornet, frumusel, imi placea pozitia, un pic sportiva. Hai sa incercam si Fazerul. Pur si simplu, cand am dat o tura cu el am uitat de chopper si de Guzzi si de tot... Am ales Fazerul fara nici un regret (desi as fi preferat in momentul ala Hornetul). Si la fel ca si tine, am inceput sa merg, la inceput mai incet, apoi din ce in ce mai tare. Si hai si un viraj mai in forta, si hai si o liniuta cu baietii prin oras, si uite asa, la fel ca tine, 120 in oras a devenit ceva banal, ating destul de repede viteze de 150-160 in oras, mi-am umblat la frane si mi-am pus ceva mai calumea si acum, in al doilea sezon de mers cu el, deja e o problema sa-l tin sub 100 in oras si sa ma abtin de la prostii. Singurul lucru care ma face acum sa merg cat de cat rational e ca voi fi tatic, la la fiecare acceleratie, numai asta am in cap, ceea ce ma temepreaza foarte mult. Am fost pe AMCKart, m-am dat, o sa ma mai duc, o sa ma mai dau. E un loc unde imi pot consuma linistit setea de adrenalina. Ma bate gandul sa trec pe chopper, back to the first love. Momentan nu-mi permit, dar cu siguranta chopperul va fi un Harley, cel mai probabil tot un Sporster, Iron 883 mi-a placut mult. Nu ma deranjeaza ca n-are loc de pasager, pentru ca eu nu am mers niciodata cu pasager si nici nu cred ca voi face asta prea curand. Vreau Harley pentru ca Harleyul reprezinta ceva, parca e un pic altfel cand calaresti un Harley fata de un... DragStar de exemplu. Parca e ceva mai altfel, la fel cum sunt si restul motocicletelor fata de japoneze, un Ducati, un MV sau BMW, fiecare are ceva aparte. Japonezele, fiind atat de aproape de perfectiune, parca duc lipsa de personalitate, fac tot ceea ce le ceri fara nici cea mai mica obiectie: frane mai mult decat suficiente, ciclistica decenta, confort ok, viteza, acceleratii, fiabilitate... tot tot tot e bine pus la punct. Iar la nakeduri nu s-a facut rabat de asa ceva. Si incepi sa le apreciezi foarte mult in momentul in care mai mult de 70% din kilometri sunt facuti in oras. Cand ies pe afara, zici ca-s un caine care a rupt lantul! Eh, dar parca la un moment dat te cam saturi, parca iti doresti altceva. Am tot vrut sa-mi vand motorul, ba c-o fi, ba c-o pati, dar si acum, daca-l dau, nu stiu ce alt motor sa-mi iau, Cred ca tot un Fazer 600 pe carburatie, dar o idee mai nou :angryfire:), in caz ca n-am bani de unu' de-o mie. Asadar, daca voi schimba vreodata tipul de motocicleta, Harley imi voi lua cu siguranta. Si cel mai sigur o sa intampin si eu aceleasi "probleme" ca si tine: motor tinut in fata blocului, mers zi de zi cu el la servici, mici bibileli si ajustari pe care prefer sa le fac personal, aroganta HOG-ilor samd. Dar asta e, nu cred ca o sa fie astea probleme in a-mi lua un Harley. Nu am nevoie de HOG, nu voi merge la reprezentanta pentru orice surubel desfacut si nu in ultimul rand nu o sa ies cu el doar duminica imbracat tot numai HD si cu 30-40 pe Cheia. Harley dupa parerea mea reprezinta un mod de viata (in nici un caz nu ma visez Hell's Angel daca o sa am Harley), adica nu cred ca se comapra cu nimc senzatia de luni dimineata cand vii la munca nebarbierit, cu blugii murdari si cu un ranjet pana la urechi. Clar, senzatia asta ti-o poate oferi oricare alta motocicleta, dar parca cu Harley e un pic altfel.

 

PS: Mi-am jurat ca in viata asta o sa am un Triumph Speed Triple si un Harley. Nu neaparat in ordinea asta!

 

 

Si btw, cred ca te-am vazut de vreo doua ori prin Regie-Semanatoarea cu motorul.

Editat de Metal Heart
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Man, in primul rand sa-l stapanesti sanatos si la cat mai multi kilometri impreuna.

 

In al doilea rand... cand am fost sa-mi iau primul meu motor am avut de ales intre Fazer 600, Bandit 600, Hornet 600 si Moto Guzzi Nevada 750. Eram croit pe Guzzi, imi placeau chopperele, visam la un chopper din copilarie (dezi Guzzi nu-i neaparat un chopper), plus ca asta era si mai exclusivist, asa. Deci, Guzzi. Pe oricare dintre motore il alegeam, il luam la aceiasi bani. Asadar, m-am urcat sa vedem cum e cu Guzzi, mi-a placut la nebunie, pozitie, finisari, aspect, sunet motor... ce mai, eram innebunit. Am mers un pic cu el. Ok, sa incercam si altceva. M-am urcat pe Bandit... greoi, pas! M-am urcat pe Hornet, frumusel, imi placea pozitia, un pic sportiva. Hai sa incercam si Fazerul. Pur si simplu, cand am dat o tura cu el am uitat de chopper si de Guzzi si de tot... Am ales Fazerul fara nici un regret (desi as fi preferat in momentul ala Hornetul). Si la fel ca si tine, am inceput sa merg, la inceput mai incet, apoi din ce in ce mai tare. Si hai si un viraj mai in forta, si hai si o liniuta cu baietii prin oras, si uite asa, la fel ca tine, 120 in oras a devenit ceva banal, ating destul de repede viteze de 150-160 in oras, mi-am umblat la frane si mi-am pus ceva mai calumea si acum, in al doilea sezon de mers cu el, deja e o problema sa-l tin sub 100 in oras si sa ma abtin de la prostii. Singurul lucru care ma face acum sa merg cat de cat rational e ca voi fi tatic, la la fiecare acceleratie, numai asta am in cap, ceea ce ma temepreaza foarte mult. Am fost pe AMCKart, m-am dat, o sa ma mai duc, o sa ma mai dau. E un loc unde imi pot consuma linistit setea de adrenalina. Ma bate gandul sa trec pe chopper, back to the first love. Momentan nu-mi permit, dar cu siguranta chopperul va fi un Harley, cel mai probabil tot un Sporster, Iron 883 mi-a placut mult. Nu ma deranjeaza ca n-are loc de pasager, pentru ca eu nu am mers niciodata cu pasager si nici nu cred ca voi face asta prea curand. Vreau Harley pentru ca Harleyul reprezinta ceva, parca e un pic altfel cand calaresti un Harley fata de un... DragStar de exemplu. Parca e ceva mai altfel, la fel cum sunt si restul motocicletelor fata de japoneze, un Ducati, un MV sau BMW, fiecare are ceva aparte. Japonezele, fiind atat de aproape de perfectiune, parca duc lipsa de personalitate, fac tot ceea ce le ceri fara nici cea mai mica obiectie: frane mai mult decat suficiente, ciclistica decenta, confort ok, viteza, acceleratii, fiabilitate... tot tot tot e bine pus la punct. Iar la nakeduri nu s-a facut rabat de asa ceva. Si incepi sa le apreciezi foarte mult in momentul in care mai mult de 70% din kilometri sunt facuti in oras. Cand ies pe afara, zici ca-s un caine care a rupt lantul! Eh, dar parca la un moment dat te cam saturi, parca iti doresti altceva. Am tot vrut sa-mi vand motorul, ba c-o fi, ba c-o pati, dar si acum, daca-l dau, nu stiu ce alt motor sa-mi iau, Cred ca tot un Fazer 600 pe carburatie, dar o idee mai nou :angryfire:), in caz ca n-am bani de unu' de-o mie. Asadar, daca voi schimba vreodata tipul de motocicleta, Harley imi voi lua cu siguranta. Si cel mai sigur o sa intampin si eu aceleasi "probleme" ca si tine: motor tinut in fata blocului, mers zi de zi cu el la servici, mici bibileli si ajustari pe care prefer sa le fac personal, aroganta HOG-ilor samd. Dar asta e, nu cred ca o sa fie astea probleme in a-mi lua un Harley. Nu am nevoie de HOG, nu voi merge la reprezentanta pentru orice surubel desfacut si nu in ultimul rand nu o sa ies cu el doar duminica imbracat tot numai HD si cu 30-40 pe Cheia. Harley dupa parerea mea reprezinta un mod de viata (in nici un caz nu ma visez Hell's Angel daca o sa am Harley), adica nu cred ca se comapra cu nimc senzatia de luni dimineata cand vii la munca nebarbierit, cu blugii murdari si cu un ranjet pana la urechi. Clar, senzatia asta ti-o poate oferi oricare alta motocicleta, dar parca cu Harley e un pic altfel.

 

PS: Mi-am jurat ca in viata asta o sa am un Triumph Speed Triple si un Harley. Nu neaparat in ordinea asta!

 

 

Si btw, cred ca te-am vazut de vreo doua ori prin Regie-Semanatoarea cu motorul.

 

 

Excelent post, bravo ! Frumos, s-weeeeeet...Ooofff, si mi-era teama ca sunt singur...

Adevarat, japonezele sunt atat de perfecte incat sunt plicitisitoare.

Moto Guzzi e si el un icon in sine.

Lucrez la Semanatoarea intra-adevar - a 2-a intrare dupa IDM, si trec prin regie.

Cumva eu ma visez Hell's Angel sau one-percenter,dar nu in sens literal.Alegoric vorbind,ca o lupta impotriva conventiilor.

Senzatia de blugi rupti si un ranjet pe mutra luni dimineata(frumos spus)...o simt de fiecare data cand ma urc pe motor.

Si mai e o senzatie...senzatia ...just ride.

GSR=energie,destinatie

Harley=contemplatie, drum, destinatia e un pretext

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Moto Guzzi e si el un icon in sine.

 

Evident, numai ca in momentul ala un Guzzi, sau mai bine spus acel Guzzi nu-mi oferea ce aveam sa descopar mai tarziu cu Fazerul.

 

GSR=energie,destinatie

Harley=contemplatie, drum, destinatia e un pretext

 

Dap! Cand merg, stiu incotro o iau, stiu ruta si... merg. Cox, curbe, sprinturi in linie dreapta, top speed si gata, ajung la destinatie. Cu un Harley parca ma vad oprindu-ma, fac doua poze, mai beau o bere, mai alegi o ruta ocolitoare doar ca sa mai vezi un peisaj... Ce vreau sa spun e ca de obicei, o japoneza iti ofera senzatii tari, dar de cele mai multe ori nu-ti ofera placerea drumului. Poate doar o japoneza aleasa bine sa-ti ofere acele senzatii pe care ti le ofera o motocicleta non japan made.

 

Eu am biroul undeva vizavi de Carrefour Orhideea, pe Vasile Milea. Poate ne intalnim vreodata sa bem o bere.

Editat de Metal Heart
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

I'll chim in...

 

Harley, pentru mine, e ca un fetis pe care cu greu mi-l recunosc mie insumi. Ceva ce e prea "ciudat" pentru a-i cere partenerei, dar care ma roade. Nu as putea justifica un astfel de motor niciodata, ma consider un om echilibrat si foarte pragmatic, iar o motocicleta care sa nu fie practica nu si-ar putea gasi niciodata locul in garajul meu, insa, macar pentru posing value, nu mi-as refuza un 883 Iron sau un XR1200. Si nu neaparat ca si pret, dar sunt singurele HD-uri care-mi plac. Prima pentru ca are crom doar atat cat sa-i dea gust, a doua pentru ca e un scrambler deghizat (desi mai corect ar fi: un motor de dirt-track civilizat). La fel si cu Guzzi, un Nevada sau un V7 Cafe Classic.

 

Am mers pe cruiser. Senzatia de durere-n plua e bestiala in a "look at me" way. Dar nu pot spune ca inteleg motivatia pentru care cineva si-ar lua un HD tocmai pentru ca tehnologia dintr-unul exista inca de pe vremea dinozaurilor. Cum spunea cineva: "Harley Davidson, the fastest way to convert gas into noise without the side-effect of horsepower". Ok, poate nu-s cel mai in masura sa comentez avand un BMW racit pe aer, dar macar al meu scoate 80 de cai dintr-un litru si-un pic :D In plus, exista foarte mult marketing in jurul brandului astuia, mare parte din el axat in jurul "baiatului rau". Problema e ca in cele mai multe cazuri nu se poate justifica, multi posesori de Harley fiind cel putin directorasi prin multinationale si nu barbosi care beau pana dimineata si f** prostituate cu bani furati din benzinarii.

 

Cred ca Metal a sintetizat suficient de bine. Am simtit si eu asta. Japonezele nu au suflet. Intotdeauna pornesc dimineata, intotdeauna sunt corecte, intotdeauna sunt banale. Ca un lucru produs in masa pentru o audienta cat mai mare. Europencele si americancele au suflet. O italianca te uimeste prin frumusetea aparte si liniile perfecte, o nemtoaica te frapeaza prin faptul ca ai ce discuta cu ea si dupa sex, o englezoaica e intotdeauna o bijuterie ascunsa, departe de mainile murdare ale neavenitilor, iar americanca nu te face decat sa-ti doresti sa o incaleci de cat mai multe ori pe zi, ca apoi sa te dai jos si s-o admiri goala, in toata splendoarea ei. A se observa ce tip de femeie e pe gustul meu :angryfire:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cred ca Metal a sintetizat suficient de bine. Am simtit si eu asta. Japonezele nu au suflet. Intotdeauna pornesc dimineata, intotdeauna sunt corecte, intotdeauna sunt banale. Ca un lucru produs in masa pentru o audienta cat mai mare. Europencele si americancele au suflet. O italianca te uimeste prin frumusetea aparte si liniile perfecte, o nemtoaica te frapeaza prin faptul ca ai ce discuta cu ea si dupa sex, o englezoaica e intotdeauna o bijuterie ascunsa, departe de mainile murdare ale neavenitilor, iar americanca nu te face decat sa-ti doresti sa o incaleci de cat mai multe ori pe zi, ca apoi sa te dai jos si s-o admiri goala, in toata splendoarea ei. A se observa ce tip de femeie e pe gustul meu :angryfire:

 

Cam discriminatorie clasificarea ta :D. Cred ca un adevarat pasionat moto face diferenta in primul rand intre clase de motociclete si nu intre branduri (pe criterii regionale). Eu am simtit senzatia de mai sus despre care vorbea Metal Heart, cu un Virago 535 (cu tobe modificate). Pur si simplu drumul era mai frumos, totul era mai incet, mai relaxant, nu mai era o cursa contra cronometru, asa cum ma simt cand pilotez 900RR-ul. La fel ma simteam si la bordul primei motociclete, o Honda Dominator din 91, prin muntii din Romania. "Sufletul" asta de care vorbesti tu, vine in primul rand de la pilot. Senzatia pilotului il genereaza. Cand te uiti la motocicleta, oricare ar fi ea, si ti se umple sufletul de bucurie si zambesti ca un copiil, stiind ce te asteapta, atunci motocicleta incepe sa prinda suflet, pentru ca iti ofera foarte multe satisfactii.

Mesaj completat

Cox, curbe, sprinturi in linie dreapta, top speed si gata, ajung la destinatie. Cu un Harley parca ma vad oprindu-ma, fac doua poze, mai beau o bere, mai alegi o ruta ocolitoare doar ca sa mai vezi un peisaj... Ce vreau sa spun e ca de obicei, o japoneza iti ofera senzatii tari, dar de cele mai multe ori nu-ti ofera placerea drumului. Poate doar o japoneza aleasa bine sa-ti ofere acele senzatii pe care ti le ofera o motocicleta non japan made.

 

Perfect de acord cu prima propozitie. Am simtit si eu asta si pe Hornet si pe CBR. Insa tu vorbesti in mare, de caracterul motocicletelor mai sport japoneze, cu motoare 4 in linie, motorete care cer sa fie alergate mereu si parca nu te lasa dracii pana nu le dai suficient.

Mesaj completat

Si ddmkro vorbea despre GSR ca este fara personalitate, previzibil in comparatie cu un V2 american. Insa nu mi se pare o comparatie relevanta pentru ca sunt pur si simplu doua specii prea diferite. Daca vorbeam de un MT-01 (Yamaha) in comparatie cu un Sportster 1200, cred ca aveam alte date alte problemei :wave:.

Mesaj completat

 

Multi manifesta o atractie speciala fata de brandurile britanice, italiene si americane din simplul fapt ca acestea nu fac parte din majoritate. Oricine se simte mai special cand stie ca are ceva mai deosebit, mai putin raspandit. Cred ca multi inventeaza motive cand nu-si dau seama de ce aleg marcile respective.

Mesaj completat

 

 

Una peste alta, felicitari pentru achizitie dar si pentru sinceritatea de care ai dat dovada pe topicul asta. Mi-a facut placere sa citesc tot ce ai scris. La cat mai multi km frumosi si fara accidente! Noroc!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...

Am mers pe cruiser. Senzatia de durere-n plua e bestiala in a "look at me" way. Dar nu pot spune ca inteleg motivatia pentru care cineva si-ar lua un HD tocmai pentru ca tehnologia dintr-unul exista inca de pe vremea dinozaurilor. Cum spunea cineva: "Harley Davidson, the fastest way to convert gas into noise without the side-effect of horsepower". Ok, poate nu-s cel mai in masura sa comentez avand un BMW racit pe aer, dar macar al meu scoate 80 de cai dintr-un litru si-un pic :moto: In plus, exista foarte mult marketing in jurul brandului astuia, mare parte din el axat in jurul "baiatului rau". Problema e ca in cele mai multe cazuri nu se poate justifica, multi posesori de Harley fiind cel putin directorasi prin multinationale si nu barbosi care beau pana dimineata si f** prostituate cu bani furati din benzinarii.

...

:angryfire:

Nu stiu motivatia general valabila ptr care cineva si-ar lua HD ptr ca e dinozaur la tehnologie...stiu in schimb motivatia mea particulara, ce m-a manat si fascinat pe mine...

Dintr-un motiv sau altul, vreau ca in experienta mea de motociclism sa traiesc o bucatica din ceea ce se traia pe vremuri, o bucata din istorie...La fel de mult imi doresc sa conduc un Einspur sau Hildebrand & Wolfmuller...erau vremuri de incercari, erau vremuri de experimentari, nu se stia unde se va ajunge-zi-i nostalgie daca vrei, sau romantism.

Erau vremurile in care eroii nu mai aveau cal alb si armura ci halat murdar, o multime de chei si idei ...

Ce poate fi mai previzibil posibil in ziua de azi decat sa ma urc pe o motocicleta si sa mearga perfect ?

E o realitate mult prea banala poate ptr mine...

Ce mare chestie sa faci jdemii de km in saua unui motor modern, cu parbriz, cu ABS cu suspensii active, cu airbag pe tine, cu nu stiu ce echipament ultra light windproof/rainproof, cu incalzire, etc ?... E comod, e economic, are o multime de sisteme de siguranta...Oricine poate sa conduca asa ceva... Nu e nimic fantastic sau special in asta. E la fel de comod ca si cu o masina.

Cand ajungi la destinatie, esti uscat ca ai protectii la vant si echipament high-tech, odihnit ca suspensia si pozitia e super, ca nu ti-a vajait capul de la curent...

Dar cum e sa faci acelasi drum cu o motocicleta tehnologic situata prin anii 70-80...sa te chinui sa stai in sa ore intregi pe vreme rea, sa iei ploaia in fata, sa te bata soarele in cap ore intregi, ca nu poti merge cu 200+, sa vina valuri de caldura de la motor,sa faci exercitii in mers ptr dezmortit membrele ?

...Am io o banuiala ca la destinatie o sa ai o satisfactie mai mare - o sa stii ca nu e ptr oricine treaba asta :D

Ca sa inchei bucata asta ... alimentele iuti nu sunt firesti ca gust, ptr om...Undeva, in lantul trofic, din vremuri ancestrale, s-a scris un programior mic care spune - daca e iute, nu manca pt ca s-ar putea sa fie otravit. Totusi exista oameni care mananca iute.

 

Acum revenind la marketing si alte alea ...sunt de acord ca sunt o multime de rahaturi...ca Harley proiecteaza imaginea bad boy intentionat...dar sa fim seriosi...fiecare firma are propria strategie de marketing.

Probabil si BMW.

Legat de cei 80 de CP ai BMW-ului la 1100 cmc ...Sportsterul meu are 1200 si 67 CP...cu ceva mici modificari - filtru, toba - il pot aduce pe la 75 CP. O sa iau in calcul varianta americana stock care are in jur de 70 CP

Harley -1200 cmc motor cursa lunga, 2 supape, fara arbore de echilibrare, arbore cu came in bloc cu tije cu impingatori, arhaic ca si conceptie ( 1909) = 70 CP, cuplu 100 Nm

BMW - 1100 cmc motor patrat, 4 supape in cap, arbore de echilibrare, tehnologie in el = 80 CP, cuplu 97 Nm

Daca ma uit la informatiile de mai sus, n-are prea multe Beemerul de lauda, la ce tehnologie e in el, nu crezi ? :wave:

 

Eu sunt multumit de brontozaurul meu... mare, greoi, butucanos, cu niste coarne ca alea de plug...merge...just ride

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dar cum e sa faci acelasi drum cu o motocicleta tehnologic situata prin anii 70-80...sa te chinui sa stai in sa ore intregi pe vreme rea, sa iei ploaia in fata, sa te bata soarele in cap ore intregi, ca nu poti merge cu 200+, sa vina valuri de caldura de la motor,sa faci exercitii in mers ptr dezmortit membrele ?

...Am io o banuiala ca la destinatie o sa ai o satisfactie mai mare - o sa stii ca nu e ptr oricine treaba asta :D

[joke] Eu am vaga impresie ca tu vroiai sa ne spui ca esti masochist, dar nu stiai cum s-o faci :angryfire:[/joke]

Spun asta pentru ca stiu ce inseamna ceea ce ai expus tu. Si am avut absolut orice de la drumul ala, mai putin satisfactia ca m-am luptat cu elementele si cu motocicleta pentru a ajunge la destinatie.

 

Acum revenind la marketing si alte alea [...]

Cu siguranta fiecare marca are un marketing propriu, altfel nu ar exista. BMW, in ultima vreme, lucreaza pe imaginea adventurierului, desi am citit un sondaj care spunea ca peste 50% din GS-urile de 1200 fabricate n-au vazut in viata lor nicio bucatica de pamant. La fel, o politica pe care nu pot spune ca o agreez pentru ca nu-i reala. In vremurile mai vechi se miza pe touring, exact la ce se pricepea BMW cel mai bine.

 

Pe de alta parte, bavarezii scoteau in '73 R 90S. 67CP, 2 valve, distributie pe tije impingatoare. Inteleg ideea cu traditia, insa unele lucruri sunt duse la extrem. E ca si cum ai spune: "De ce sa imi cumpar o plasma sa ma uit la Ice Age 3 in HD cand pot sa fac acelasi lucru si pe televizorul bunicii de la tara? Cu siguranta ma voi simti mai implinit". Evoluam, nu putem sa mai conducem motoare cu supape laterale, cadru rigid si furca Earles doar pentru ca asa cere traditia. Ea, in schimb, se vede in calitatea finisajelor, in bugetul de R&D si in imaginea pe care o ai cand esti calare pe el (referindu-ma strict la Romania si la motociclismul privit prin ochii oamenilor de pe strada, HD-ul inseamna bogatie si respect). Dar deviem.

 

Cum spuneam, cand voi ajunge directoras la vreo multinationala, probabil ca-mi voi lua si un HD, repet, strict pentru imagine. Da, stiu ca aici sunt foarte superficial, dar intotdeauna voi avea un BMW care sa ma satisfaca atunci cand vine vorba de motociclism :moto:

 

Asfalt de care vrei tu, dar numai sub roti :wave:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Felicitari pentru mobra, si mai ales pentru felul de gindire !

 

Aventurile tale cu HD in viata reala, aia in care mergi, nu o freci din restaurant in benzinarie la povesti hogistice mi-au catalizat cumva concluziile latente despre Harley-Davidson.

 

Nu fabricantul face motocicleta. Motocicleta o fac cumparatorii. Daca ascultatorii de manele ar reprezenta 80% din platitorii de Mercedesuri, sint convins ca acestea s-ar livra din fabrica cu Gutza in player si scaune trase in piele stantzate D&G.

 

Problema e de clienti. Clientii majoritari dicteaza actiunile vinzatorului. Din pacate, la HD clientii sint cei pe care i-ai descris in experienta HOG + chiloti, tricouri si racitoare, deci de-a lungul timpului s-ar putea sa fie o experienta costisitoare pentru tine, respectiv o sa mergi intotdeauna contra curentului :angryfire:

 

Cumparatorii fac marca, si marca face cumparatorii, si e un echilibru aici care uneori se strica, pentru ca daca marca nu face rabat in fatza clientilor da faliment, si daca face prea multe compromisuri devine o curva pentru oricine are bani sa o ia...

 

Deci e doar o chestiune de onestitate in final, si de morala oarecum.

 

Nu ca ar avea japonezii vreo problema sa produca orice decalare de aprindere posibila, sau HD sa faca un motor mai potent. Pur si simplu optiunile lor sint dictate de piata, gasesc o nisa libera si se vira acolo.

 

Sint convins ca la inceputuri HD era o firma onesta. Cu fier unde trebuie, si soliditate. Acum nu cred ca mai e cazul. Acum a devenit o motocicleta pentru cei care o scot din vitrina odata la doua luni, o sterg cu carpa cu ulei parfumat, o scot la drum odata la 3 luni. Astia n-au nevoie de trusa de chei, si nici n-o sa le apara puncte de rugina pentru simplul motiv ca nu le place ploaia si au garaj incalzit.

 

Din cauza ca aia multi care cumpara HD cumpara 'imaginea' HD, iar imaginea n-are nimic de a face cu calitatea/ergonomia motocicletelor.

 

Pentru producator conteaza pretul de fabricatie cit mai scazut, care se obtine in cazul asiaticilor prin plasticaraie si in cazul HD prin lipsa modernizarilor si a accesoriilor devenite desuete intre timp, gen trusa de scule.

 

 

Pentru aia minoritari mai ramane doar bucatica aia de suflet pe care inca o mai au motoarele HD. Cit or mai avea-o...

 

Bafta multa si sper sa faci din HD-ul tau unul care sa-si merite renumele initial, alea cu care faceai de la enduro pina la promenade pe 'Strasse' :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...

Cum spuneam, cand voi ajunge directoras la vreo multinationala, probabil ca-mi voi lua si un HD, repet, strict pentru imagine. Da, stiu ca aici sunt foarte superficial, dar intotdeauna voi avea un BMW care sa ma satisfaca atunci cand vine vorba de motociclism :D

....

 

Iti respect decizia de a te simti satisfacut cu BMW. Nu cred ca viata incepe si se termina cu marca X sau Y.

Si eu ma simt pe ansamblu satisfacut cu HD. Iata cata satisfactie in Romania :angryfire:

 

Sa fac o paranteza - nu sunt cu Harley pana la moarte. Nu cred in Harley si restul lumii. Nu.

HD e ptr mine o experienta pe care trebuie sa o traiesc.Eu. Sunt la inceput acum, sunt multumit. Cum o fi pe viitor, om vedea.

 

Nu sunt directoras/CEO/avocat/polititician/vedeta/patron/copil de bani gata ...sunt programator, traiesc la bloc (comunist).

Nu am extravagante speciale - in afara de faptul ca imi tin Harley-ul la vedere, in fata blocului. Sper din tot sufletul sa nu mai fie o extravaganta - adica sa intalnesc cat mai multi bikeri/bikerite, normali, fara figuri/fitze/bashini cu HD.

Mesaj completat

Felicitari pentru mobra, si mai ales pentru felul de gindire !

 

Aventurile tale cu HD in viata reala, aia in care mergi, nu o freci din restaurant in benzinarie la povesti hogistice mi-au catalizat cumva concluziile latente despre Harley-Davidson.

 

Nu fabricantul face motocicleta. Motocicleta o fac cumparatorii. Daca ascultatorii de manele ar reprezenta 80% din platitorii de Mercedesuri, sint convins ca acestea s-ar livra din fabrica cu Gutza in player si scaune trase in piele stantzate D&G.

 

Problema e de clienti. Clientii majoritari dicteaza actiunile vinzatorului. Din pacate, la HD clientii sint cei pe care i-ai descris in experienta HOG + chiloti, tricouri si racitoare, deci de-a lungul timpului s-ar putea sa fie o experienta costisitoare pentru tine, respectiv o sa mergi intotdeauna contra curentului :wave:

 

Cumparatorii fac marca, si marca face cumparatorii, si e un echilibru aici care uneori se strica, pentru ca daca marca nu face rabat in fatza clientilor da faliment, si daca face prea multe compromisuri devine o curva pentru oricine are bani sa o ia...

 

Deci e doar o chestiune de onestitate in final, si de morala oarecum.

 

Nu ca ar avea japonezii vreo problema sa produca orice decalare de aprindere posibila, sau HD sa faca un motor mai potent. Pur si simplu optiunile lor sint dictate de piata, gasesc o nisa libera si se vira acolo.

 

Sint convins ca la inceputuri HD era o firma onesta. Cu fier unde trebuie, si soliditate. Acum nu cred ca mai e cazul. Acum a devenit o motocicleta pentru cei care o scot din vitrina odata la doua luni, o sterg cu carpa cu ulei parfumat, o scot la drum odata la 3 luni. Astia n-au nevoie de trusa de chei, si nici n-o sa le apara puncte de rugina pentru simplul motiv ca nu le place ploaia si au garaj incalzit.

 

Din cauza ca aia multi care cumpara HD cumpara 'imaginea' HD, iar imaginea n-are nimic de a face cu calitatea/ergonomia motocicletelor.

 

Pentru producator conteaza pretul de fabricatie cit mai scazut, care se obtine in cazul asiaticilor prin plasticaraie si in cazul HD prin lipsa modernizarilor si a accesoriilor devenite desuete intre timp, gen trusa de scule.

 

 

Pentru aia minoritari mai ramane doar bucatica aia de suflet pe care inca o mai au motoarele HD. Cit or mai avea-o...

 

Bafta multa si sper sa faci din HD-ul tau unul care sa-si merite renumele initial, alea cu care faceai de la enduro pina la promenade pe 'Strasse' :moto:

 

Complex post... ce sa zic, cam ai dreptate. Au fost ceva scandaluri pe tema accesoriilor Harley in trecut ... nu mai stiu acum care e situatia dar am inteles ca prin anii '90-2000 cam jumatate din venituri erau reprezentate din accessorii, restul din motoare....Cam patetic.

Dar, din nou, nu doar HD e in situatia asta, si nu doar in domeniul motoareleor e problema asta cu "extensia de brand"

 

Legat de HOGI/ cumparatorul tipic de HD...greu de facut o generalizare fara sa gresesc...am asa, un feeling ca orice generalizare e un pic gresita... Am sentimentul ca ptr anumiti oameni e mai simplu sa puna o stampila general acceptata decat sa gandeasca sau sa isi explice anumite situatii prin prisma faptelor - bineinteles ca nu este vorba de tine aici.

 

Uite intalnirea mea cu ceilalti HOGi a fost nefericita...totusi, asa cum sunt eu - sunt HOG, poate mai sunt si altii, tot HOGi sau posesori de HD...pasionati de mersul cu motorul... Nu exclud posibilitatea sa fie si oameni ca lumea...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

bhaaaaaaaaaaaa .. sa moara franta daca nu ii misto si casto .. cat baga nenea ? cat are in bord ? cat ai dat nenea ? mama .... ai facut liniuta si cu r1 ? are vre-o 200 cai ? mama cum arata .. 1200 cmc ... wow

 

a fost o gluma tot ce am scris mai sus .. sa o stapanesti sanatos .. si multi km .. fara accidente

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Zilele astea am tot incercat sa imi modific esapamentul - nu vreau ceva tare, ca ma enerveaza...numai ca ala stock se aude incet.

Am citit tone de info de pe net, tone de controverse - trebuie sa faci remapare la injectie dacat schimbi esapamentul sau nu...

Consumatorii americani de HD cu care am discutat, nu au fost deloc tampiti sau cu "Harley pana la moarte". Pe naiba. Oameni simpli de multe ori - un dulgher, un tamplar, un inginer, un student...cam aveau si ei aceeasi scarba fata de "poser"-i HD (baieti cu bani, cuminti, cu cariere care spre sfarsitul saptamanii isi lasa barba, isi iau imbracaminte prafuita si se dau bikeri) sau fata de firma HD ca si corporatie cu toate cacao-urile de accesorii idioate...

Ca sa sintetizez - se poate modifica esapamentul Harley pe masa din bucatarie, sau chiar cu el pus pe motor,fara sa dauneze motorului. Spargerea completa/inlaturarea tobei inrautateste performantele si scade viata motorului.Am vrut sa incerc si eu cea mai sigura si solida stiintific abordare - se numeste gronk mod/gronk62 mod. Practic as fi adus esapamentul la normele americane de poluare fonica. Esapamentul american are 7+14 randuri de gauri, cel european are 4+8, la acelasi numar de gauri pe rand si la aceeasi dimensiune. Din pacate am descoperit ca am catalizatoare in ambele esapamente...asa ca pas..prea complicat. Asa ca am cautat disperat prin europa niste aducatori de Vance&Hines,Cycle Shacks, Khrome Werks...pana la urma am comandat la dealer aici niste V&H slipons...Cam scumpe...daca pe site-ul V&H erau listate la pretul recomandat de 270 $, eu o sa le am cu 350 euro. Asta e ....

 

Hai sa fac acum pe enciclopedia ambulanta, daca tot imi place HD (si nu numai :angryfire: )

De ce se aude Harley-ul cum se aude...

Sa definesc intai ce caracteristici are sunetul Harley:

- celebrul potato-potato

- aritmie in functionare - nu functioneaza rotund, hopaie, tzopaie..da se se opreasca

 

Potato-potato cu un anumit ritm si pauze intre bubuieli - pum-pum.....pump-pum....pump-pump de dat de V la 45 de grade. Si alte V-uri cu maneton comun dar alt unghi intre cilindri au pum-pum....pum-pum numai ca frecventa si pauzele sunt altele.

 

Aritmie in functionare -

Cat timp functionau cu carburatoare, era destul de clar - carburatoarele in general sunt destul de departe de perfectiunea injectiei, iar carburatoarele HD chiar erau cam proaste-> apareau dezechilibre intre felul in care erau alimentati cilindri

 

De unde vine insa aritmia/sincopa in functionare la injectie...de cativa ani HD are injectie pe toate motoarele...

Ar putea veni dintr-o setare intentionata a ECU (injectiei)- din cand in cand, poate la intervale exacte, poate random, injectia umple un cilindru imprefect ,rateaza o scanteie, da scanteie cu avans aiurea...Chiar am gasit pe net sugestia asta...Mmmm...e cam riscant sa umbli la injectie - aprinderile proaste/ratate scurteaza viata motorului...nu cred ca HD sunt atat de tampiti si nici motorul foarte sofisticat - iti trebuie un sistem foarte high tech sa te prinzi care sunt limitele fizice ala motorului in momentul ala, sa prevezi cat de mare e abaterea incat sa nu crapi ceva in motor...

Eu cred ca aritmia in functionarea motorului HD cu injectie de pe sportster e data de o gaselnita la esapament. E vb de tubul de crossover.

Deci sistemul de esapament e format din:

tevi - tevi goale de la cilindru la toba

tobe (baffles)

crossover - tub care leaga cele 2 tobe

tevile si tobele par simetrice si de aceeasi dimensiune.

Daca si tubul cross over ar fi simetric, nu ar trebui sa se auda/simta nici o sincopa.Dar nu e.Spre cilindrul din spate are o prelungire, un apendice. Este normal sa creeze din cand in cand, unde parazite care sa induca un reversion wave suficient de puternic sa afecteze pe bune umplerea unuia din cilindri->functionare sincopata.

 

De ce are HD conformatia V-twin la 45 de grade ? Si nu la 30,70, 90 etc.

V-twin ptr ca motorul V foloseste cel mai bine spatiul ptr aceeasi capacitate...si cum pe la inceputul sec 20 (1909) principala modalitate de a creste puterea era prin cresterea cilindreei...s-a optat ptr motor v. V la 45 de grade...V la 45 de grade a reprezentat un artificiu tehnic sa simplifice motorul...la v la 45, cand un cilindru la sfarsitul compresiei, gata de aprindere, celalalt e pe sfarsitul evacuarii. Asta inseamna ca se poate renunta la ruptor distribuitor, si sa se dea scanteie ambilor cilindri in acelasi timp...la cel pe compresie era ok, la cel pe evacuare era inutila si amorfa scanteia.

De aia s-a si numit sistemul cu "scanteie pierduta" ca una dintre scantei era data degeaba.

 

Ce e cu xr1200 ? are vreo treaba cu xr750 ?

Mmm...in afara de coloristica, marketing si ca-s facute de Harley, nu prea.

xr1200 e o incercare de a se impune pe piata europeana. Cum piata europeana e dominata de naked-uri sportive, au venit si ei cu jucaria asta...

xr1200 e doar un sportster cu accesorii de buell in motor...tot cursa lunga.Am vazut un test pe cirucit intre cele 2...nu au treaba una cu cealalta...xr750 e o motocicleta profesionista care trage ca un porc, e facuta sa castige concursuri...xr1200 e mai greoaie, mai slaba la tractiune, si per ansamblu nu avea e cauta pe circuit langa xr750

 

Cam atat ptr acum, ma duc sa dau o tura pe arsita asta...

Mesaj completat

bhaaaaaaaaaaaa .. sa moara franta daca nu ii misto si casto .. cat baga nenea ? cat are in bord ? cat ai dat nenea ? mama .... ai facut liniuta si cu r1 ? are vre-o 200 cai ? mama cum arata .. 1200 cmc ... wow

 

a fost o gluma tot ce am scris mai sus .. sa o stapanesti sanatos .. si multi km .. fara accidente

Merci, merci de urari.

Prinde 190 in carte. De prins nu zic cat am prins ... ca cine stie cine citeste si ma ameninta cu garantia . Oricum, mai mult decat decent.

Am facut o liniuta cu Yamaha r-6...inca nu ma desprinsesem de apucaturile GSR-ului...si m-a si ofticat un bou la semafor...l-am salutat, s-a uitat cu scarba la mine si la motor si s-a intors in alta parte...dar tura motorul, asa, las' ca ti-arat io tie chopperist prost ce inseamna biker...

ok, verde, trag si io de sportster, se duce ca ghiuleaua...primii 40-50 de metri, zeu am fost...ala era in spate (ma si gandesc ce si-o fi zis..) dupa care ...viuuuuuuuuuu ..ca din pusca s-a dus.Noroc ca nu stia care e treaba cu cuplul la ture joase

 

In rest...trece lumea cu 125/250/600 pe langa mine pe curbe...n-am treaba..salut, ma saluta, fiecare cu treaba lui. Gata ,la plimbare !

Mesaj completat

Tocmai ce ma intorsei de la o plimbare cu brontozaurul pe A2, Bucuresti-Lehliu...

Ma cracaneaza la ceva viteza - imi impinge curentul picioarele in exterior.Am inca scarite originale,care sunt mid-position sau asa ceva...adica nu sunt inaintate.

Nashpa suspensiile...la vreo 2 imbinari de poduri ma arunca din sa.

Prima parte a autostrazii, pana la Fundulea, unde e beton ? sau alt material valurit, simtii cam tot

Viteza medie: 125 km/h

Consumul - cam 6 litri la 140 de km pe tripmeter

In continuare imi place cuplul brut, senzatia de forta...ma apropii de masina de depasit...deschid acceleratia brutal- vru-vru-vrrrrrrum-bum-bum-bum impinge ca tancul, fara ezitare. Pare sa nu conteze ca e intr-a 4 sau a 5-a...

 

Am si niste poze - sunt facute la Lehliu, soarele incepuse sa apuna.

Motocicleta e chiar prafuita, nu inteleg de ce luceste asa tare in poze.

La intoarcere, eram cu soarele in fata - un glob rosu, mare, tocmai apunea...frumos

post-20099-1248375004_thumb.jpg

post-20099-1248375047_thumb.jpg

post-20099-1248375082_thumb.jpg

post-20099-1248375101_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ca detinator de alta marca celebra ,si anume Triumph,insa nu un chopper ci un Sprint ST 955 m-am hotarat sa renunt la el si sa ma dedic complet pasiunii chopperistice din mine,desi fondurile mele la 19 ani sunt destul de reduse.Sper si eu insa la primavara sa pot face o rata la un credit pe cativa ani sa pun mana pe un sportster second hand.Si eu am ales harley pentru ce inseamna,pentru sunetul inconfundabil si pentru placerea "open-road" ce o ai cand esti doar tu si sunetul motorului pe strada.

Mesaj completat

 

Desi stramtorat la buzunar si nevoit sa-mi mai aman chopperul din vis,triumph e totusi triumph.Simti o mandrie in tine cand la o intrunire esti cam singurul cu acel tip de motor,insa in acelasi timp iti vine sa urli cand ti se strica ceva si piese nicaieri sau macar un service special pentru marca ta.

 

Sport tourerul meu Triumph a avut de toate,pot sa spun ca nu l-am iertat ,l-am intretinut,dar de mers am fost de la asfalt pana la coclauri cu bolovani cat roata,un fel de enduro si peste toate a trecut cu brio.sa nu mai punem la socoteala cateva trante si alte incidente peste care a trecut cu bine,dar faptul ca a facut 20000 de km in 6 luni intr-un mod atat de..brutal si-au spus cuvantul.Deocamdata e pe butuci..si pentru a fi un pas mic mai aproape de visul HD e chiar si la vanzare,desi ma doare sufletul s-o dau..speram daca macar nu o fac acum,cand voi avea 30-35 de ani si voi fi mai stabil financiar sa o aduc intr-un garaj propriu la viata din nou.Dar asta e..primul motor nu se uita niciodata,e ca femeia,insa trebuie sa treci peste uneori.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Chiar asa, ca idee... Are 250kg. Cum se descurca pe franare cu un singur disc si doar doua pistonase? Presupun ca nu exista comparatie cu GSRu', dar cat de departe e?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Chiar asa, ca idee... Are 250kg. Cum se descurca pe franare cu un singur disc si doar doua pistonase? Presupun ca nu exista comparatie cu GSRu', dar cat de departe e?

 

Fad la inceput...senzatie de frana de bicicleta din aia de postas de pe timpuri - avea un fel de parghie cu un cauciuc care presa pe roata direct...

Trebuie tras zdravan - cand trag zdravan, parca incepe sa semene a frana pe disc...la inceput m-a cam speriat si am inceput sa folosesc si spatele....in timp m-am obisnuit doar cu fata...fie ca e motorul greoi ca un brontozaur, fie altceva, franez din timp...pana acum n-am intrat in rahat niciodata cu ea.La GSR am dusu-o de cateva ori in stoppie involuntar.

Cand merg relaxat, in general Sportsterul parca are o personalitatea lui...parca s-ar opune .

La GSR ii ziceam :

- franeaza ! da, sa traiti -si ingheta ...accelereaza! la fel...spirt

La sportster e asa:

accelereaza...

...mai incolo ca n-am chef

franeaza!

...mda..fie..da' cand vrea muschiu' meu

inclina-te!

...'te-n plua mea, nu vreau

O precizare cu acceleratia...tot timpul impinge...nu conteaza ce viteza, ce treapta...impinge

La inceput, la primul drum,in oras...stateam si ma gandeam..ma da' de ce or fi pus astia cutie de viteze ?

...cred ca asa de sanchi, sa nu te plictisesti prea mult.

Ca veni vorba de cutie...e zgomotoasadar precisa. Cursa lunga. Cand schimb, stiu ca am cutie - face ZDRANGGGGG! Cred ca e proectata ptr cowboy si rednex-i.

Nu reusesc niciodata sa o aduc la neutru de sus.

Mesaj completat

Ca detinator de alta marca celebra ,si anume Triumph,insa nu un chopper ci un Sprint ST 955 m-am hotarat sa renunt la el si sa ma dedic complet pasiunii chopperistice din mine,desi fondurile mele la 19 ani sunt destul de reduse.Sper si eu insa la primavara sa pot face o rata la un credit pe cativa ani sa pun mana pe un sportster second hand.Si eu am ales harley pentru ce inseamna,pentru sunetul inconfundabil si pentru placerea "open-road" ce o ai cand esti doar tu si sunetul motorului pe strada.

Mesaj completat

 

Desi stramtorat la buzunar si nevoit sa-mi mai aman chopperul din vis,triumph e totusi triumph.Simti o mandrie in tine cand la o intrunire esti cam singurul cu acel tip de motor,insa in acelasi timp iti vine sa urli cand ti se strica ceva si piese nicaieri sau macar un service special pentru marca ta.

 

Sport tourerul meu Triumph a avut de toate,pot sa spun ca nu l-am iertat ,l-am intretinut,dar de mers am fost de la asfalt pana la coclauri cu bolovani cat roata,un fel de enduro si peste toate a trecut cu brio.sa nu mai punem la socoteala cateva trante si alte incidente peste care a trecut cu bine,dar faptul ca a facut 20000 de km in 6 luni intr-un mod atat de..brutal si-au spus cuvantul.Deocamdata e pe butuci..si pentru a fi un pas mic mai aproape de visul HD e chiar si la vanzare,desi ma doare sufletul s-o dau..speram daca macar nu o fac acum,cand voi avea 30-35 de ani si voi fi mai stabil financiar sa o aduc intr-un garaj propriu la viata din nou.Dar asta e..primul motor nu se uita niciodata,e ca femeia,insa trebuie sa treci peste uneori.

De la Triumph imi place Bonneville...si Scrambler-ul.

Cred ca gasesti un Brontozaur de 883 , second, pe www.mobile.de...aaa...si vezi ca si Pietreanu de la Vacanta Mare a adus niste bucati HD direct din state...poate o avea ceva si ptr tine :angryfire:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...