Mihai Florea Postat Aprilie 14, 2006 Share Postat Aprilie 14, 2006 sunt curios daca smecheria asta pe care o fol astia de la aprilia se poate aplica si la alte motoare de 2 timpi,si tare as dori o schema de functionare,sau eventual un principiu de functionare.niste poze ar fi de ajutor.presupun ca sunt destui cu rs-uri sau care au avut rs-uri,si care stiu mecanica.credeti ca asa ceva poate fi adaptat si la un motor de 4 timpi? ...astept comentarii,si mai ales pe cineva avizat in domeniu.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
zahei Postat Aprilie 15, 2006 Share Postat Aprilie 15, 2006 power valve e sistem pentru motoarele in 2 timpi. pentru cele in 4 nu-si are rostul. functionarea este foarte simpla. este o valva pe evacuare care in mod nomal sta inchisa iar evacuarea este ingustata. cand se atinge o anumita turatie valva se dechide si se largeste evacuarea, permitand sa iasa o cantitate mai mare de gaze, deci permitand motorului sa dezvolte mai multi cai putere. singurul motiv pentru care nu s-a desenat de la inceput o evacuare larga este ca motoarele in 2 timpi consuma mult daca le dai evacuare libera, avand un randament mai mare decat cele in 4 timpi. de aceea in ture joase evacuarea este ingustata, ca sa consume mai putin. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Harnigan Postat Aprilie 15, 2006 Share Postat Aprilie 15, 2006 Lama din poza intra pe evacure iar cilindrul ala(care e un magnet) trage cablul care e legat de lamela pt ca aceasta sa se ridice.Si toata chestia asta e controlata de o unitate electronica care la aprilia este sub saua din spate langa cdi. PS:I se mai spune si rave valve. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gangster Postat Aprilie 15, 2006 Share Postat Aprilie 15, 2006 valva asta a fost inventata mai mult pt incepatori , care deschid gazu progresiv , si nu sunt agresivi. eu sunt mecanic dar si (cuvant urat) dupa 2t si de obicei prefer sa tunez motoarele prin deschiderea totala a valvei si recalibrarea carburatorului si a carterului , obtinind rezultate demne de invidiat! power valve=loss of fuel and power. no more argues! just study carefully!! power valve e sistem pentru motoarele in 2 timpi. pentru cele in 4 nu-si are rostul. functionarea este foarte simpla. este o valva pe evacuare care in mod nomal sta inchisa iar evacuarea este ingustata. cand se atinge o anumita turatie valva se dechide si se largeste evacuarea, permitand sa iasa o cantitate mai mare de gaze, deci permitand motorului sa dezvolte mai multi cai putere. singurul motiv pentru care nu s-a desenat de la inceput o evacuare larga este ca motoarele in 2 timpi consuma mult daca le dai evacuare libera, avand un randament mai mare decat cele in 4 timpi. de aceea in ture joase evacuarea este ingustata, ca sa consume mai putin. check out the R1- up to 2000 , FZR1000-1992. read more!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Mihai Florea Postat Aprilie 15, 2006 Autor Share Postat Aprilie 15, 2006 tin sa multumesc pt informatii...totusi credeam ca e mai sofisticata o smecherie d-asta,si ca ar fi avut legatura si cu un fel de supraalimentare a motorului la turatii mari coraborata cu o mai mare evacuare...ca vazusem nish smecherii la scooterele astea mai noi,un fel de supapapa pe furtunul de alimentare pana la carburator,si din care furtunul se despartea in doua,si unul se duce in carb,iar furtunul de la supapa aia mere direct pe admisie dupa carburator,si pp ca deschidea valva aia cumva sa-i bage benzina direct,la o anumita presiune de tragere a aerului spre piston,un fel de alimentare fortzata.gresesc sau am nimerit-o cat de cat? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
SnapShot Postat Aprilie 15, 2006 Share Postat Aprilie 15, 2006 Powervalve-ul n-are legatura cu forced air induction. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat Aprilie 15, 2006 Share Postat Aprilie 15, 2006 Din cate stiu eu unele scutere 2T au un sis de injectie de benzina, aia cred ca face supapa si furtunasul ala de care zici tu si nu are legatura cu power valve Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
zahei Postat Aprilie 15, 2006 Share Postat Aprilie 15, 2006 power valve=loss of fuel and power. no more argues! just study carefully!! check out the R1- up to 2000 , FZR1000-1992. read more!! este posibil sa ma insel in legatura cu prezenta valvei pe evacuarea modelelor 4t. dar la partea cu consumul mai sfatuieste-te si cu alti mecanici. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dubluefect Postat Aprilie 16, 2006 Share Postat Aprilie 16, 2006 power valva singura nu 1tzi da putere 1n plus , ea doar te ajuta sa cresti efficienta la ture mici , de ex cand mergi prin oras . Daca vrei 1ntradevar putere shi nu efficientza trebuie cand pui power valva sa maresti fereastra de evacuare shi motoru o sa urce mai mult 1n ture, dar e mai complicat , nu te sfatuiesc sa faci singur asta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sorin_moto Postat Aprilie 21, 2006 Share Postat Aprilie 21, 2006 e ceva si powervaleve-ul asta... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
AlexM Postat Aprilie 21, 2006 Share Postat Aprilie 21, 2006 Din cate stiu eu unele scutere 2T au un sis de injectie de benzina, aia cred ca face supapa si furtunasul ala de care zici tu si nu are legatura cu power valve Furtunul ce duce la galeria de admisie (dupa carb) comunica cu o diafragma pe care exista un cui ce deschide calea benzinei in momentul in care exista vacuum pe galerie(robinet automat ). Exista si modele scutere care au rezervorul la nivel mai scazut decat carburatorul .In acest caz pulsatia vacuumului din galerie actioneaza membrana pompei de benzina. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
georgebnd Postat Aprilie 29, 2007 Share Postat Aprilie 29, 2007 Am o aprilia rs 125 din 2007 si am comandato limitata deoerce am a1,cei de la um cer 500 euro sa mi o delimiteze! Are vre o legatura power valve cu treaba asta? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
46WRX Postat Aprilie 30, 2007 Share Postat Aprilie 30, 2007 unde gasesc si eu un power valve? si cam cat e pretul la unu nou? am gasit pe ebay...60 de euro...da vreau sa stiu cat e nou Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
emanuel Postat Mai 2, 2007 Share Postat Mai 2, 2007 am si eu pe un KTM de 125 asa ceva dar nu mai functioneaza si as vrea sa-l pun la treaba are cineva o schema ceva sau date mai concret? pana acum totul este descris evaziv aducatorului de detalii dau o bere Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat Mai 2, 2007 Share Postat Mai 2, 2007 scoate-o de tot pt. full power. o sa ai totusi putere ceva mai mica in ture mici si un consum mai ridicat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
the hunter Postat Iulie 29, 2012 Share Postat Iulie 29, 2012 Lama din poza intra pe evacure iar cilindrul ala(care e un magnet) trage cablul care e legat de lamela pt ca aceasta sa se ridice.Si toata chestia asta e controlata de o unitate electronica care la aprilia este sub saua din spate langa cdi. PS:I se mai spune si rave valve. salut am o honda nsr 50 din 2001 ai idee am cumva power valve dasta? ca pana in 7 mii e cam puturasa cand a ajuns la 7 mii zici ca ai dai nos...Stima Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
frigider Postat Iulie 29, 2012 Share Postat Iulie 29, 2012 este posibil sa ma insel in legatura cu prezenta valvei pe evacuarea modelelor 4t. dar la partea cu consumul mai sfatuieste-te si cu alti mecanici. cred ca te inseli - la mine la zx6r am o asemenea chestie, la fel, in ture mari se deschide (cica, eu n-am vazut-o deschizandu-se ) o fi si pt reducerea zgomotului?.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Gogule Postat Iulie 29, 2012 Share Postat Iulie 29, 2012 (editat) power valve-ul este acolo pentru a da asa numita 'back presure', si in special pentru a avea motorasul cuplu si la ture mici! si la 4 timpi este acolo tot pentru mai mult cuplu in ture mici! la ture mari, indiferent daca este 2 timpi sau 4timpi clapetele se deschid ptr o evacuare mai buna! este un compromis facut de fabricanti pentru a putea marii diametrul galeriilor de evacuare care este atat de necesar la ture mari, fara a pierde din cuplu la ture mici! Editat Iulie 29, 2012 de s@rpe Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
BQGDDAN Postat Iulie 29, 2012 Share Postat Iulie 29, 2012 cred ca te inseli - la mine la zx6r am o asemenea chestie, la fel, in ture mari se deschide (cica, eu n-am vazut-o deschizandu-se ) o fi si pt reducerea zgomotului?.. Ceva in genul .. la 4T .. e Exup ul ... dar are alt rol ... Una e Power valve si alta e Exup ul ... dar tot fas fas fac amandoua ... Cum reusiti sa inviati topice din 2006 ??? Sunteti arheologi ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
stulewa Postat Iulie 29, 2012 Share Postat Iulie 29, 2012 mama mama ce tampenii se scriu pe aici... e plin de "mecanici" PW este un sistem de optimizare a arderii carburantului EXCLUSIV PENTRU 2T , la 4t exista turbo, nos sau alte sisteme de supraalimenrare. Exup-up nu are nici o legatura cu PW, poate doar ca la unele motoare PW este actionat de un servomotoras... PW este atasat din constructie pe cilindru, el NU POATE FI MONTAT SUPLIMENTAR. Exista anumite modele de motociclete care permit reglarea turatiei de la care acesta sa intre in functiune cat si viteza cu care acesta sa reactioneze (ktm) Daca vreti sa faceti o jmecherie puteti alege sistemele de "muzicuta" cu lamele de carbon V-FORCE 1, 2, sau 3 in functie de experienta pilotului. Dar cum jmecheria e pe bune si nu e d-aia proasta, e pe bani... cum ziceam: HIGH PERFORMANCE IS HIGH MENTENANCE Mai cititi, macar manuale de reparatie, inainte sa scrieti prostioare Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Gogule Postat Iulie 29, 2012 Share Postat Iulie 29, 2012 (editat) mama mama ce tampenii se scriu pe aici... e plin de "mecanici" PW este un sistem de optimizare a arderii carburantului EXCLUSIV PENTRU 2T , la 4t exista turbo, nos sau alte sisteme de supraalimenrare. Exup-up nu are nici o legatura cu PW, poate doar ca la unele motoare PW este actionat de un servomotoras... PW este atasat din constructie pe cilindru, el NU POATE FI MONTAT SUPLIMENTAR. Exista anumite modele de motociclete care permit reglarea turatiei de la care acesta sa intre in functiune cat si viteza cu care acesta sa reactioneze (ktm) Daca vreti sa faceti o jmecherie puteti alege sistemele de "muzicuta" cu lamele de carbon V-FORCE 1, 2, sau 3 in functie de experienta pilotului. Dar cum jmecheria e pe bune si nu e d-aia proasta, e pe bani... cum ziceam: HIGH PERFORMANCE IS HIGH MENTENANCE Mai cititi, macar manuale de reparatie, inainte sa scrieti prostioare domnu' mecanic, chestia cu optimizarea arderii si alte balaoane este tot pentru a avea mai mult CUPLU MOTOR la TURE MICI. de exemplu la YAMAHA DT125 care sunt vandute in anglia au Power Valve-ul fix, blocat pe inchis. unii le blocheaza pe deschis, servomotorasul fiind destul de scump, astfel se pot bucura de puterea motorului in ture mari, fara sa le pese ca la ture mici motorasul ala e lesinat! nu este nici o mare inginerie, nu trebuie sa lucrez la NASA ca sa stii asta! la motoarele in 4 timpi principiul e acelasi, folosesc acele clapete pentru ca sa ii ofere motorului 'timp' sa umple cilindri cu gaz prospat cand supapele se 'suprapun' adica cand motorul este pe finalul evacuarii. poti scrie zeci de pagini cu termeni mecanicosi, unele persoane nu o sa inteleaga ce se obtine din 'optimizarea evacuarii'! eu am spus scurt si la obiect "CUPLU MOTOR in ture mici'! pam, pam... Editat Iulie 29, 2012 de s@rpe Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
stulewa Postat Iulie 29, 2012 Share Postat Iulie 29, 2012 (editat) domnu' mecanic, chestia cu optimizarea arderii si alte balaoane este tot pentru a avea mai mult CUPLU MOTOR la TURE MICI. de exemplu la YAMAHA DT125 care sunt vandute in anglia au Power Valve-ul fix, blocat pe inchis. unii le blocheaza pe deschis, servomotorasul fiind destul de scump, astfel se pot bucura de puterea motorului in ture mari, fara sa le pese ca la ture mici motorasul ala e lesinat! nu este nici o mare inginerie, nu trebuie sa lucrez la NASA ca sa stii asta! printre altele posed si o yamaha dt, ce-i drept, dt200r si credema ca fara o functionare corecta a pw e lesinata tare si se pierde foarte mult din potentialul motoretei asa ca lasa vrajeala cu pw intr-o singura pozitie ca nu tine. pentru mai mult cuplu la ture mici se poate ingreuna volanta iar aceasta capatand o inertie mai mare va face minuni. problema e cat rezista axul ambielajului si cresterea timpului necesar pentru a ajunge in ture mari. ps: am ceva pistoane de 2t(cam o galeata)consumate asa stiu putin cu placa "domnu' mecanic" iti doreste o seara placuta! pam pam Editat Iulie 29, 2012 de stulewa Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Gogule Postat Iulie 29, 2012 Share Postat Iulie 29, 2012 (editat) inca ceva, ambele sisteme au acelasi principiu de functionare, de a 'gatuii' evacuarea si a incetini gazele proaspat absorbite de motor, astfel, mai ales la 2 timpi, nepierzandu-se pe evacuare atat de pretiosul amestec carburant! printre altele posed si o yamaha dt, ce-i drept, dt200r si credema ca fara o functionare corecta a pw e lesinata tare si se pierde foarte mult din potentialul motoretei asa ca lasa vrajeala cu pw intr-o singura pozitie ca nu tine. pentru mai mult cuplu la ture mici se poate ingreuna volanta iar aceasta capatand o inertie mai mare va face minuni. problema e cat rezista axul ambielajului si cresterea timpului necesar pentru a ajunge in ture mari. ps: am ceva pistoane de 2t(cam o galeata)consumate asa stiu putin cu placa "domnu' mecanic" iti doreste o seara placuta! pam pam A Four-stroke power valve is a device fitted to four-stroke engines that constantly adjusts the internal diameter of the exhaust system to better suit engine speed. At low engine speeds the wave pressure within the pipe network is low. A full oscillation of the Helmholtz resonance occurs before the exhaust valve is closed, and to increase low-speed torque, large-amplitude exhaust pressure waves are artificially induced. This is achieved by partial closing of an internal butterfly valve within the exhaust at the point where the four primary pipes from the cylinders join. This junction point essentially behaves as an artificial atmosphere. The alteration of the pressure at this point controls the behavior of reflected waves at this sudden increase in area discontinuity. Closing the valve increases the local pressure, inducing the formation of larger-amplitude negative reflected expansion waves. A servo motor controlled by the ECU opens and shuts the valve.[1] The valve goes from being almost fully closed at idle speed, through to fully open at higher engine speeds. This ensures superior low to mid-range performance, more linear power output and reduced exhaust noise levels while the valve is in its reduced opening position. citeste asta si zi-mi ca nu am dreptate. de la 12 ani ma chinuiam cu voshodul sa ii ofer mai multa putere fara sa pierd cuplu....am renuntat dar am invatat multe.... Editat Iulie 29, 2012 de s@rpe Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
stulewa Postat Iulie 29, 2012 Share Postat Iulie 29, 2012 inca ceva, ambele sisteme au acelasi principiu de functionare, de a 'gatuii' evacuarea si a incetini gazele proaspat absorbite de motor, astfel, mai ales la 2 timpi, nepierzandu-se pe evacuare atat de pretiosul amestec carburant! de acordo, 1/3 din gazele evacuate sunt retrase in piston pentru a fi arse inca o data, de aici si "cimpoiul" (toba primara)specifica motoarelor 2t. nu sunt familializat cu principiul exup asa cu nu te contrazic dar nu prea vad cum ar ajuta... mai ales ca la 4t ai nevoie de o evacuare cat mai rapida a gazelor. unele sisteme turbo fiind montate pe evacuare... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Gogule Postat Iulie 29, 2012 Share Postat Iulie 29, 2012 (editat) i rest my case... nu am nimic de dovedit, si uneori e obositor sa demonstrezi aceeasi semnificatie in contexte diferite... Editat Iulie 29, 2012 de s@rpe Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.