Sari la conținut

cum se poate imbunatii o cursa de enduro


Postări Recomandate

scriu acest topic sub puternica influenta a cursei de la buzau/cislau.

nu sunt un bun endurist! sunt un novice, un incepator si pana acum 2 zile eram un entuziast.

 

cred ca o cursa buna este una in care procentajul celor care termina cursa ar trebui sa fie cel putin 75%.

este bun ptr show, este bun ptr comunitate si nu in ultimul rand ptr afacerile legate de acest sport.

 

sa incep obiectiunile punctual:

1. o separare mai clara a claselor ( si o mai mare diversificare) de participanti ptr ca in mod clar nivelul de pricepere al participantilor se intinde pe o plaja vasta a valorilor de capacitati enduristice (talent, experienta, curaj etc)

astfel sa nu existe un traseu cu cateva adaugiri.. adica toata lumea merge pe hobby (conform DEX :HĂBBY s.n. (Rar) Pasiune, preocupare în afara profesiunii, căreia i se dedică timpul liber ca diletant) ca apoi cei mai buni sa faca ceva bucle.

2. traseul fiecarei clase sa fie efectuat cu indrumari din partea celor carora ttraseul respectiv le este adresat.

3. respectarea unui orar strict.

4. asumarea unor responsabilitati din partea organizatorilor(adica opriti cursa la naiba daca nu se poate face)

 

acum detaliez punctul 1 care ma doare cel mai tare

sunt incepator, dar vreau sa invat sa merg. exista doua atitudini la aceast comentariu a) dute si invata ba mucosule si apoi vino la concurs(the end) sau :laugh: ok vino sa inveti . la acest punct io va zic asa : ca sa invat sa merg trebuie in primul rand sa MERG. daca imi dai startul si ma bagi din prima pe o urcare lunga cu sleauri si rape... pai m-ai omorat.

asa incat data viitoare nu mai vin... nu ma mai grabesc sa cumpar echipament si motocicleta, nu mai povestesc la prieteni ce frumos a fost si ca urmare nu-i mai conving nici pe ei sa-si ia motocicleta.

inteleg ca unii sunt mai buni si ii felicit dar de ce sa nu-i ajuti si pe cei mai slabi?

macar ca si afacere... oricum platesc macar sa aiba o satisfactie a unor km de traseu parcurs.. asa mai vin si alta data.

obs cum cursele pe care le urmaresc pe forum confirma zicala : ca sa castigi o cursa in primul rand trebuie sa o termini. foarte adevarat... dar io nu vreau sa o castig...e un hobby .... ok daca vrei ceva mai competitiv dute la clasa mai sus.. asa incat faceti o clasa de participare fara premii...numiti-o cum vreti voi: clasa de fraieri, greenhorn... whatever.. doar cu diplome..poate asa unii care sunt mult mai experimentati nu mai participa la o clasa pe care io o vad dedicata debutantilor si care cred ca , ptr sport, este bine sa existe.

inteleg ca vremea este un factor determinant.CLAR!

dar de ce sa nu zici mai prostovanilor ia stati voi aici si merg doar cei care stiu?!

de ce sa nu faci un traseu lejer si ptr unii fraieri ca doar platesc si ei?

inteleg competitia dinte concurenti, este cea care da sarea si piperul unui asemenea eveniment. dar daca va uitati in lumea civilizata veti obs ca pe langa fiecare eveniment competitional exista si cateva evenimente dedicate "claselor mai mici"

deci daca faci o competitie ptr profesionisti, e normal sa ai expert si hobby.. doar ca din punct de vedere al diferentelor de traseu separarea nu este deloc clara.

sunt convins ca nu pot sa merg nici 50m pe buclele de la profii... dar macar da-mi sansa sa fac un parcurs ca hobby. sunt multi pe care i-am obs ca fiind experimentati sau chiar f experimentai si care merg la hobby. personal vad cateva posibilitati: 1. sunt dornici de castiguri facile si le e frica de concurenta(aste e o obs romaneasca rautacioasa) 2. considera ca este suficient de competitiv traseul de la hobby 3. considera prea greu traseul de la clasa superioara etc.

nu vad cine castiga din organizarea de evenimente care se promoveaza catre o masa larga (un forum de motociclisti de ex) dar care se adreseaza unui public restrans. de ex nu am vazut pe nici un forum invitatie de participare la MOTOGP sau la DAKAR.

punctul 2.

de ce sa faca un om cu o mare exp un traseu ptr o clasa inferioara fara sa aduca dupa el un invatacel si sa vada cum se descurca mucosul in zonele respective?!

inteleg sa-i pui ceva obstacole ca sa-l faci sa invete, sa aiba parte de ceva incercari dar sa aiba macar o sansa reala..

punctul 3

daca zici o ora..pai sa fie ora aia.. alfel pui in pericol intreaga organizare. din organizare se ajunge la haos. ce e asa greu sa respecti un orar?

punctul 4.

nici un eveniment nu trebuie sa ignore siguranta participantilor. chiar daca insemna o dezamagire macar nu ma omor pe mine sau motocicleta.

 

tot ce am scris mai sus sunt sub influenta celor petrecute la buzau.

este in parte o critica adusa organizarii acestui eveniment dar mai ales organizarii de evenimente enduro.

mi-a placut atmosfera, mi-au placut oamenii pe care i-am intalnit si chiar m-am simtit bine dar nu datorita mersului pe motocicleta.

poate nu e locul meu la asemenea evenimente dar poate data viitoare se explica mai clar catre care este nivelul minim de pregatire necesar (anu trecut am fost la monteoru, am abandonat in prima zi din prostia mea dar traseul l-am refacut la 1 saptamana dupa-deci se poate).

inteleg ca ploaia este cea care a facut traseul impracticabil dar am mari indoieli ca si in conditi de seceta as fi avut o sansa reala sa termin.

ei ziceau in descriere ca citez din stefan :"Atentie! ca si anul trecut, traseul de open nu va fi tocmai un drum forestier"

pai daca notam forestier cu nota 3 (unde 1 e autostrada soarelui si 10 e erdzberg) io ma asteptam la ceva de 5-6... urcarea aia de la inceput din albia raului nu era de 5-6 nici daca era in marginea desertului.

sa scrie pe formular..:ba daca te sti fraier si nu ai macar 200h de mers refacand diverse trasee stai dreaq in banca ta.

deci era mai mult decat :"Atentie! ca si anul trecut, traseul de open nu va fi tocmai un drum forestier." ptr ca am facut traseul de anu trecut si ala se putea face.

in rest le multumesc copiilor din zona(si nu cred ca sunt singurul :laugh:) ) si ii felicit pe cei care au terminat. io dupa ce am ajuns in marginea padurii cu motoru fiert am zis ca e mai bine sa fac cale intoarsa ca cine stie ce e mai incolo daca asa a inceput:|

si daca cineva ma intreaba de ce nu am ocolit zonele mai grele raspunsul e : eram singur si nu cunosteam zona. mai ales fiind incepator am zis ca e mai safe in caz de ceva accidentari sa stau pe traseul marcat..am mai mari sanse de rescue.

sper sa fie considerata o critica constructiva

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 53
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

scriu acest topic sub puternica influenta a cursei de la buzau/cislau.

nu sunt un bun endurist! sunt un novice, un incepator si pana acum 2 zile eram un entuziast.

 

cred ca o cursa buna este una in care procentajul celor care termina cursa ar trebui sa fie cel putin 75%.

este bun ptr show, este bun ptr comunitate si nu in ultimul rand ptr afacerile legate de acest sport.

 

sa incep obiectiunile punctual:

1. o separare mai clara a claselor ( si o mai mare diversificare) de participanti ptr ca in mod clar nivelul de pricepere al participantilor se intinde pe o plaja vasta a valorilor de capacitati enduristice (talent, experienta, curaj etc)

astfel sa nu existe un traseu cu cateva adaugiri.. adica toata lumea merge pe hobby (conform DEX :HĂBBY s.n. (Rar) Pasiune, preocupare în afara profesiunii, căreia i se dedică timpul liber ca diletant) ca apoi cei mai buni sa faca ceva bucle.

2. traseul fiecarei clase sa fie efectuat cu indrumari din partea celor carora ttraseul respectiv le este adresat.

3. respectarea unui orar strict.

4. asumarea unor responsabilitati din partea organizatorilor(adica opriti cursa la naiba daca nu se poate face)

 

acum detaliez punctul 1 care ma doare cel mai tare

sunt incepator, dar vreau sa invat sa merg. exista doua atitudini la aceast comentariu a) dute si invata ba mucosule si apoi vino la concurs(the end) sau :laugh: ok vino sa inveti . la acest punct io va zic asa : ca sa invat sa merg trebuie in primul rand sa MERG. daca imi dai startul si ma bagi din prima pe o urcare lunga cu sleauri si rape... pai m-ai omorat.

asa incat data viitoare nu mai vin... nu ma mai grabesc sa cumpar echipament si motocicleta, nu mai povestesc la prieteni ce frumos a fost si ca urmare nu-i mai conving nici pe ei sa-si ia motocicleta.

inteleg ca unii sunt mai buni si ii felicit dar de ce sa nu-i ajuti si pe cei mai slabi?

macar ca si afacere... oricum platesc macar sa aiba o satisfactie a unor km de traseu parcurs.. asa mai vin si alta data.

obs cum cursele pe care le urmaresc pe forum confirma zicala : ca sa castigi o cursa in primul rand trebuie sa o termini. foarte adevarat... dar io nu vreau sa o castig...e un hobby .... ok daca vrei ceva mai competitiv dute la clasa mai sus.. asa incat faceti o clasa de participare fara premii...numiti-o cum vreti voi: clasa de fraieri, greenhorn... whatever.. doar cu diplome..poate asa unii care sunt mult mai experimentati nu mai participa la o clasa pe care io o vad dedicata debutantilor si care cred ca , ptr sport, este bine sa existe.

inteleg ca vremea este un factor determinant.CLAR!

dar de ce sa nu zici mai prostovanilor ia stati voi aici si merg doar cei care stiu?!

de ce sa nu faci un traseu lejer si ptr unii fraieri ca doar platesc si ei?

inteleg competitia dinte concurenti, este cea care da sarea si piperul unui asemenea eveniment. dar daca va uitati in lumea civilizata veti obs ca pe langa fiecare eveniment competitional exista si cateva evenimente dedicate "claselor mai mici"

deci daca faci o competitie ptr profesionisti, e normal sa ai expert si hobby.. doar ca din punct de vedere al diferentelor de traseu separarea nu este deloc clara.

sunt convins ca nu pot sa merg nici 50m pe buclele de la profii... dar macar da-mi sansa sa fac un parcurs ca hobby. sunt multi pe care i-am obs ca fiind experimentati sau chiar f experimentai si care merg la hobby. personal vad cateva posibilitati: 1. sunt dornici de castiguri facile si le e frica de concurenta(aste e o obs romaneasca rautacioasa) 2. considera ca este suficient de competitiv traseul de la hobby 3. considera prea greu traseul de la clasa superioara etc.

nu vad cine castiga din organizarea de evenimente care se promoveaza catre o masa larga (un forum de motociclisti de ex) dar care se adreseaza unui public restrans. de ex nu am vazut pe nici un forum invitatie de participare la MOTOGP sau la DAKAR.

punctul 2.

de ce sa faca un om cu o mare exp un traseu ptr o clasa inferioara fara sa aduca dupa el un invatacel si sa vada cum se descurca mucosul in zonele respective?!

inteleg sa-i pui ceva obstacole ca sa-l faci sa invete, sa aiba parte de ceva incercari dar sa aiba macar o sansa reala..

punctul 3

daca zici o ora..pai sa fie ora aia.. alfel pui in pericol intreaga organizare. din organizare se ajunge la haos. ce e asa greu sa respecti un orar?

punctul 4.

nici un eveniment nu trebuie sa ignore siguranta participantilor. chiar daca insemna o dezamagire macar nu ma omor pe mine sau motocicleta.

 

tot ce am scris mai sus sunt sub influenta celor petrecute la buzau.

este in parte o critica adusa organizarii acestui eveniment dar mai ales organizarii de evenimente enduro.

mi-a placut atmosfera, mi-au placut oamenii pe care i-am intalnit si chiar m-am simtit bine dar nu datorita mersului pe motocicleta.

poate nu e locul meu la asemenea evenimente dar poate data viitoare se explica mai clar catre care este nivelul minim de pregatire necesar (anu trecut am fost la monteoru, am abandonat in prima zi din prostia mea dar traseul l-am refacut la 1 saptamana dupa-deci se poate).

inteleg ca ploaia este cea care a facut traseul impracticabil dar am mari indoieli ca si in conditi de seceta as fi avut o sansa reala sa termin.

ei ziceau in descriere ca citez din stefan :"Atentie! ca si anul trecut, traseul de open nu va fi tocmai un drum forestier"

pai daca notam forestier cu nota 3 (unde 1 e autostrada soarelui si 10 e erdzberg) io ma asteptam la ceva de 5-6... urcarea aia de la inceput din albia raului nu era de 5-6 nici daca era in marginea desertului.

sa scrie pe formular..:ba daca te sti fraier si nu ai macar 200h de mers refacand diverse trasee stai dreaq in banca ta.

deci era mai mult decat :"Atentie! ca si anul trecut, traseul de open nu va fi tocmai un drum forestier." ptr ca am facut traseul de anu trecut si ala se putea face.

in rest le multumesc copiilor din zona(si nu cred ca sunt singurul :laugh:) ) si ii felicit pe cei care au terminat. io dupa ce am ajuns in marginea padurii cu motoru fiert am zis ca e mai bine sa fac cale intoarsa ca cine stie ce e mai incolo daca asa a inceput:|

si daca cineva ma intreaba de ce nu am ocolit zonele mai grele raspunsul e : eram singur si nu cunosteam zona. mai ales fiind incepator am zis ca e mai safe in caz de ceva accidentari sa stau pe traseul marcat..am mai mari sanse de rescue.

sper sa fie considerata o critica constructiva

 

 

Bravo !!

Foarte bine scris !

Este o mare greseale a organizatorilor si o moda in a copia Romaniacs ! Acela este un caz special ca si "Erzberg sau Last man standing " si au clientela lor specifica .

Nu este deloc modul in care atragi si faci sportul placut , iar daca cei care astazi invata , renunta datorita unui astfel de eveniment atunci poate maine vom pierde un posibil sportiv care ar fi devenit foarte bun !

Exact si observatia mea legata de dificultatea traseului de hobby si nu numai.

Traseele trebuiesc impartite pe categorii si daca cei care incearca hobby se cred mai buni pot trece mai departe.

Mai este un aspect important de care nu ai mentionat si anume siguranta participantului : Adica zi mersi ca ai venit acasa suparat si nu spitalizat ! Din pacate asta este o problema foarte mare atunci cand trimiti pe traseu un novice care se trezeste brusc in fata cu obstacole la care nu stie cum sa reactioneze si se poate accidenta grav.

Aviz tuturor organizatorilor !!

 

Eu personal prin intermediul Dementor KTM Bucuresti voi perfecta ture de placere cu posibilitatea de a invata , in viitorul apropiat.

Fara incepatori nu exista avansati !!!!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bravo !!

Foarte bine scris !

Este o mare greseale a organizatorilor si o moda in a copia Romaniacs ! Acela este un caz special ca si "Erzberg sau Last man standing " si au clientela lor specifica .

Nu este deloc modul in care atragi si faci sportul placut , iar daca cei care astazi invata , renunta datorita unui astfel de eveniment atunci poate maine vom pierde un posibil sportiv care ar fi devenit foarte bun !

Exact si observatia mea legata de dificultatea traseului de hobby si nu numai.

Traseele trebuiesc impartite pe categorii si daca cei care incearca hobby se cred mai buni pot trece mai departe.

Mai este un aspect important de care nu ai mentionat si anume siguranta participantului : Adica zi mersi ca ai venit acasa suparat si nu spitalizat ! Din pacate asta este o problema foarte mare atunci cand trimiti pe traseu un novice care se trezeste brusc in fata cu obstacole la care nu stie cum sa reactioneze si se poate accidenta grav.

Aviz tuturor organizatorilor !!

 

Eu personal prin intermediul Dementor KTM Bucuresti voi perfecta ture de placere cu posibilitatea de a invata , in viitorul apropiat.

Fara incepatori nu exista avansati !!!!!

 

stimati domni,

 

eu nu am fost la concurs la buzau dar consider ca ideea de concurs este facuta in general pentru avansati (cat de cat). incepatorii, cu tot respetul, trebuie sa invete inainte de a merge la concurs si sa nu confunde o cursa cu un curs.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

repet...

traseul de anu trecut de la buzau a fost unul accesibil ptr hobby..era variat, aveai timp sa te odihnesti intre portiunile dificile, si l-am terminat anu trecut, iar la momentul acela eram mai slab pregatit decat acum.

si iar repet ca am inteles rolul ploii in acest eveniment dar si pe uscat.... nu prea se compara cu ce a fost.

duminica plec de la start si dai pe langa rau totu ok si poc ma trezesc cu dealul in fata.... zic ok....sa vedem ... stiam ca pieptis n-am nici o sansa asa ca am luat-o pe curba de nivel... dupa 3-4 cazaturi am fost sus...aici vad ca mergi spre rapa... si de acolo iar in sus spre stanga...eee ce a fost sus in stanga a durat aprox o ora... ce m-a speriat a fost ca desi in momentul startului mai erau in spatele meu vreo 15 concurenti nici unul nu m-a depasit!!!! insa cativa dintre ei au terminat cursa completa....adica toate cp-urile... cum am ajuns sus la buza padurii da-i pe potecuta si hop o rapa stramta rau plina de namol...ok acolo daca intru nu ies curand asa ca o iau mai la vale sa caut alta cale si dai pe un drumeag frumos cu noroi spre deal..aici eram asa obosit deja ca nici vb sa mai pot controla mobra care o lua in toate partile mai putin inainte... nu reuseam sa iau viteza asa noroi pe mine cat casa.. cand din deal vinun alt participant cu ambreiajul terminat.... deci ca that's it. renunt cat sunt in frunte!

poate n-ar strica ca in portiunile stiute ca fiind dificile organizatorul sa lase ceva ajutoare..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dupa parerea mea este o contradictie intre "cursa" si "hobby". Cred ca aceasta clasa exista doar pentru a incasa niste bani in plus, pentru a fi mai multa lume si o atmosfera mai frumoasa. Nu cred ca organizatorii isi doresc pe bune clasa "hobby" pentru alte motive.

Hobby inseamna sa mergi de capul tau, sa te opresti sa vezi locurile, sa te ajuti cu camarazii, etc.

 

Spor

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu vrea sa comentez ceea ce s-a intamplat week-endul trecut la Buzau

as dori doar sa clarific un lucru in ceea ce priveste conceptia mea despre enduro(clasic)

1)traseul trebuie sa fie adaptat fiecarei clase

2)daca sunt sectiuni impracticabile trebuie sa fie deviate sau cu posturi de ajutor

3)la clasa C (hoby)traseul trebuie sa fie practicabil pentru un incepator cu o motocicleta de genul Suzuki-djebel

4)clasa B sa fie pentru un pilot mediu

5)si pentru clasa A se pot pune orice fel de dificultati tehnice si fizice care sa ramana fezabile din pdv tehnic

6)traseul trebuie sa fie facut de organizator pe motocicleta in orice conditii climatice

7)sa nu sufere organizatorii de un complex "romaniacs",din pacate nu avem multi Ciryl Despres ,Michel Gau, Graham Jarvis etc....Romaniacs s-a facut cu sprijinul Ktm,rRed Bull si sute de mii de Euro investiti in media

acest raspuns asta nu este in nici un caz o critica fata de Ovidiu si Stefan

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Patrick a facut o sinteza foarte buna legata de concursurile enduro. Mai adaug marcarea traseului si cp-urile asezate in asa mod incat sa fie foarte clar ca toti concurentii au parcurs traseul in intregie.

Despre dificultatea traseului este destul de dificil sa alegi traseul corect. Traseele, dupa parerea mea, sunt bune daca sunt foarte grele dar sa poata sa le parcurga mai mult de jumatate dintre concurenti. Imi aduc aminte ca, la prima cursa de la Zarnesti la care am participat, am avut o parere asemanatoare cu a lui Stilgar. Am reusit sa trec peste nemultumirea de atunci si uita ca acum pot sa merg la clasa B (fara rezultate, doar cu bucuria de a putea sa parcurg trasee super faine cum au fost la Lazarea, Ghelari, Sibiu, Ciumani, Baisoara, Faget). Asa ca nu dezarmati! Vor fi curse foarte frumoase care or sa va placa si tot asa or sa fie curse care nu o sa fie de vis. Asta este!

 

Dan Morar

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

traseu prea greu?! :laugh:

eu fac enduro - peisagistic doar de cateva luni. accentuez "peisagistic" si nu "hard" desi au fost trasee unde .... pot sa fiu mandru de mine. :laugh:

 

ce am invatat cu motorul pe munte?

1. totul depinde de om, nu de fier.

2. sa nu renunt.

 

acuma radeti dar cred ca ce poate sa faca un barbat - poate si altul.

evident nu ca el - poate eu doar impingand motocicleta - dar se poate. totul e "sa nu renunti !"

 

am vazut eu la tv - romaniacs parca?! - ca un anumit concurent vorbea la telefon cu organizatorul si spunea ca "dealul asta nu poate fi urcat" iar ala raspundea " daca am putut eu - poti si tu".

 

nu cred ca e cazul sa se se faca marathon de 500m in loc de ala clasic de 42000 m numai ca sa fim cat mai multi care il termina.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Paralela cu maratonu' e aiurea, exista si curse de fond sau semi-fond, cine nu se simte in stare la 42 km se poate baga la 8000 m, 10.000 m, semi-maraton, etc. Daca faci doar concursuri enduro hard cum sa invete oamenii ce-i ala coclau? Ca numai pe barba ta prin munti e cam greu, mai ales daca n-ai 2-3 prieteni dispusi sa te insoteasca. De-aia faci clase, ca sa poata exersa si cei mai incepatori sau mai putin dotati de la natura. Altfel faci doar profi si restu...treaba lor, sa exerseze prin gradina pe la bunica. Ideea traseelor organizate este sa oferi cadrul legal (ca nici pe forestiere mai inalte n-ai voie teoretic in afara competitiilor) si dotat logistic si uman in asa fel incat cei care vor sa-si incerce puterile. Dar daca pui un alpinist incepator direct pe Everest nu faci decat ori sa-l omori repede ori sa-l descurajezi in a incerca macar Caraimanul.

Parerea mea de aproape-zero-endurist.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu pricep tendinta asta de a face evenimentele enduro sa fie de fapt hard enduro. Macar prezentati-le ca atare. Ziceti ca e ceva extrem si cine nu are chef de asa ceva sa stea acasa.

Pe scurt sunt de acord cu tot ce-a zis stilgar, hobby ar trebui sa fie hobby. Cand mi se prajeste ambreiajul dupa 1km parcurs intr-o ora de chin printr-un lut/clei imposibil nu mai e niciun fun, nu are nicio legatura cu hobby. Daca as fi fost eu singurul fraier care o patea taceam din gura. Dar in realitatea sambata toata clasa hobby a murit pe o raza de 100m cu motoare fierte, calate, ambreiaje prajite, etc. Ziceai ca sunt transeele primului razboi mondial, iesea fum si abur din motoare de nu te vedeai om cu om, care mai de care cazuti la datorie, extenuati de efort...

 

Am cheltuit niste bani, urmeaza sa vad cat o sa ma coste reparatia motorului, si pentru ce? Am practicat world strongest man, nu enduro. Am tras de motorul meu si al altora chiar mai putin norocosi pana cand am clacat fizic. Pai scuze dar imi cam bag picioarele, iesirile facute de capul meu sunt mult mai misto. De unde ar trebui sa fie invers, ca eu n-am batut toate coclaurile sa stiu care e mai frumos, nici n-am experienta in alegerea unor trasee, samd.

 

Alta chestie observata nu numai in cazul asta: de unde se face briefing-ul pana la start nu inteleg de ce se merge racheta. Fratilor, concursul incepe dupa start, nu pana la el. Mergand tare in coloana compacta mi-am luat ditamai bolovanul aruncat din fata in umar, apoi o piatra direct in ochelari, pe langa restul de "nimicuri" improscate. Si astea in incercare de a ne tine dupa staff-ul care trebuia sa ne conduca la start. Incercare inutila de altfel, ne-am pierdut toti de el, a trebuit sa ne intoarcem inapoi...

 

Ma rog, ar fi multe de spus si in momentul actual n-am chef de scris romane. In concluzie insa nu stiu la cate evenimente organizate mai vin. De cate ori am fost de capul meu a fost mai frumos, mai putin periculos si mai ieftin.

 

PS: _Dexter si altii care n-ati fost acolo: v-as ruga sa nu va dati aiurea cu parerea. Sambata cursa a fost anulata dupa jumatate de ora pentru ca nu era practicabila. Nu e vorba de 2-3 care au renuntat usor si acum se plang. Eu am tras de motor pana l-a luat dracu, la propriu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

poze

post-72-1254732838_thumb.jpg

post-72-1254732879_thumb.jpg

post-72-1254732911_thumb.jpg

post-72-1254733449_thumb.jpg

post-72-1254733472_thumb.jpg

post-72-1254733494_thumb.jpg

post-72-1254733517_thumb.jpg

post-72-1254733747_thumb.jpg

post-72-1254733764_thumb.jpg

post-72-1254733791_thumb.jpg

Editat de edi
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

PS: _Dexter si altii care n-ati fost acolo: v-as ruga sa nu va dati aiurea cu parerea. Sambata cursa a fost anulata dupa jumatate de ora pentru ca nu era practicabila. Nu e vorba de 2-3 care au renuntat usor si acum se plang. Eu am tras de motor pana l-a luat dracu, la propriu.

 

 

na, acuma iertati-ma si voi, ca n-am dat cu parul... :laugh:

nu mi-am dat seama ca de noroiala era vorba pe traseu. mai usor sari din bolovan in bolovan decat noroiesti, asta asa e.

 

in concluzie: enduro-peisagistic. :laugh:

 

ps. acuma vad pozele: ktm - uri. clar, nu a depins de voi. :laugh:

Editat de _Dexter
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu vrea sa comentez ceea ce s-a intamplat week-endul trecut la Buzau

as dori doar sa clarific un lucru in ceea ce priveste conceptia mea despre enduro(clasic)

1)traseul trebuie sa fie adaptat fiecarei clase

2)daca sunt sectiuni impracticabile trebuie sa fie deviate sau cu posturi de ajutor

3)la clasa C (hoby)traseul trebuie sa fie practicabil pentru un incepator cu o motocicleta de genul Suzuki-djebel

4)clasa B sa fie pentru un pilot mediu

5)si pentru clasa A se pot pune orice fel de dificultati tehnice si fizice care sa ramana fezabile din pdv tehnic

6)traseul trebuie sa fie facut de organizator pe motocicleta in orice conditii climatice

7)sa nu sufere organizatorii de un complex "romaniacs",din pacate nu avem multi Ciryl Despres ,Michel Gau, Graham Jarvis etc....Romaniacs s-a facut cu sprijinul Ktm,rRed Bull si sute de mii de Euro investiti in media

acest raspuns asta nu este in nici un caz o critica fata de Ovidiu si Stefan

 

Bravo Patrick

Foarte clar si corect

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu am fost asa ca nu imi dau cu parerea despre cursa respectiva,dar in general e bine ca incepator sa eviti concursurile,cred eu.

eu unul ,sunt poate sub entuziast ,ce sa mai zic de hobby,( am sub 100 de ore ),si cu toate ca ideea de a "lua pulsul" unui concurs mi se pare foarte tentanta, sunt constient ca ma duc degeaba,sansele sa fac acolo fata sunt aproape de 0.

si apoi nu prea vad cum as putea invata ceva de la un concrus,cind toata lumea e ocupata cu cistigarea lui,asa ca cine ar avea timp de explicat niste trick-uri ,niste chestii mie?

tot de unu singur,carti,filmulete,ore de mers cu mobra cu pretenii si incercat de pus in practica ceea ce ai vazut/citit.

poate aduni mai multe informatii dupa concurs la o bere/suc/palinca,decit din timpul acelui concurs.

am fost si eu pe parti din concursuri cu prietenii si le-am terminat,dar ma gindesc din cauza ca ritmul a fost ok,nu am mers la rupere,unde se impotmolea unu sareau restu' in ajutor,nu e presiunea unui concurs.

probabil ca iesirile hobby,sunt intr-adevar cele cu prietenii.

asa ca ,poate,ce ne ramine de facut,pina sa mergem la un concurs e sa ne dam cit mai mult si sa "studiem " cit putem,mai ales in lipsa unor cursuri specifice,unde sa vina cineva "meserias" si sa iti explice exact ce si cum.

probabil ca la noi,ideea de enduro e strins legata de cea de hard.

Editat de 6speed
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

,mai ales in lipsa unor cursuri specifice,unde sa vina cineva "meserias" si sa iti explice exact ce si cum.

 

acum sunt cursuri unde sa inveti. Acum cativa ani nu erau. Eu zic ca pentru un incepator e super recomandata o investitie intr-un curs. Puteti invata in 2 zile multe lucruri pe care altfel le invatati pe pielea voastra, the hard way.

Si un exemplu simplu - multe din ambreiajele prajite sambata la Buzau puteau fi salvate daca se mergea cu transmisie corecta, de enduro. Normal ca atunci cand ai vitezele foarte lungi trebuie sa te joci cu ambreiajul intr-una.

Si inca un exemplu - am vazut multe motociclete cu cauciucurile spate destul de varza. Acum, mi se pare ori inconstienta ori super tupeu sa vii cu un cauciuc ros la o cursa la care ti se spune ca traseul e greu si prognozele aratau ploaie. Pana si Tara, cand a vazut cum ploua, a schimbat repede cauciucul inainte de start. Dani a facut la fel. Si mai multi.

 

Cu cat esti mai incepator si cu cat te dai mai rar cu atat mai mult trebuie sa fie pusa la punct motocicleta. Atunci cand participi la curse ai un mare avantaj - ajungi sa cunosti oameni care se dau de foarte mult timp, gen Laci, Mani, Tara, Lorenzo, Romeo, babes, Fefe, Patrick etc. Toti sunt foarte prietenosi si gata sa ajute cu un sfat - mergeti si intrebati, cereti sfaturi, ca nimeni nu s-a nascut invatat. Si puteti scapa de multe probleme.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

3. respectarea unui orar strict.

 

ai dreptate, dar !!

pentru respectarea unui orar strict, trebuie ca concurentii sa fie mai disciplinati. sa nu ajunga cu intarziere, de ex: in etapa de campionat, unii vin sa se inscrie sambata la 7 dimineata cand stiu ca startul e la 9. Organizatorii in loc sasi faca treaba pe traseu, il inscriu pe domnul care nu vine la timp.

 

sa citeasca regulamentul, sa asculte briefingul,

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Stilgar e foarte bine venit topicul tau si cred ca va fi de mare ajutor moltora care au de gand sa mai organizeze astfel de evenimente. Daca tu crezi ca sunt surse de imbogatire nu ai decat sa incepi si tu. Cine stie... Dar la cum vezi tu lucrurile ar trebui sa mai adaugi multe cunoscute si necunoscute.

Daca nu ma insel tu esti cel care anul trecut a lasat motorul in vagauna de extrem la Buzau. Care nu s-a conformat hotaririi organizatorului responsabil cu inchiderea traseului de a fi insotit in tabara si care s-a pus in pericol singur.

Evolutia vremii nu o controleaza nimeni din informatiile pe care le detin eu dar daca tu stii mai multe poti avea mai multe sanse de reusita ca noi. As fi primul pe lista de inscrieri.

Unii vor sa vina sa invete sa mearga cu motorul in astfel de evenimente si organizatorul trebuie sa trimita un om pentru fiecare sa aibe grija de asta. Altii spun ca berea a fost prea rece, altii ca au avut 10 km de mers cu masina pana la locul de cazare, altii ca a fost prea mare busteanul din traseu pe care nu aveau chef sa-l ocoleasca. Cineva tot expert in astfel de situatii extreme a spus ca trebuia facut un traseu de rezerva in ultimele zile (asfaltat eventual in locurile mai dificile).

Daca cei care fac sa existe aceste evenimente ar pleca urechea la spusele unora ar trebui sa ne dam fiecare pe barba lui.

Am spus clar ca va fi un traseu nu tocmai usor (a se vedea si sigla H.E.C. - adica Hard Enduro Cislau)

Cat priveste punctualitatea nu pot sa comentezpentru ca cine stie .....cunoaste.

Asa ca daca iti face placere mai vino la Bz si hai sa facem traseul pe vreme buna. o sa ai un orga....m la sfarsit. Iti platim noi cazarea si masa la 2D

 

O RUGAMINTE LA CEI CE SCRIETI. GANDITI INAINTE SA DATI CU PIETRE IN CINE FACE ASTA DOAR PENTU A VA OFERI NISTE SATISFACTII.

DACA NU ASTEA SUNT CELE PE CERE LE CAUTATI, ATUNCI ...... GASITI ALTELE CA SUNT DESTULE

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

acum sunt cursuri unde sa inveti. Acum cativa ani nu erau. Eu zic ca pentru un incepator e super recomandata o investitie intr-un curs. Puteti invata in 2 zile multe lucruri pe care altfel le invatati pe pielea voastra, the hard way.

Cu cat esti mai incepator si cu cat te dai mai rar cu atat mai mult trebuie sa fie pusa la punct motocicleta. Atunci cand participi la curse ai un mare avantaj - ajungi sa cunosti oameni care se dau de foarte mult timp, gen Laci, Mani, Tara, Lorenzo, Romeo, babes, Fefe, Patrick etc. Toti sunt foarte prietenosi si gata sa ajute cu un sfat - mergeti si intrebati, cereti sfaturi, ca nimeni nu s-a nascut invatat. Si puteti scapa de multe probleme.

 

ok.

eu unul ma refeream la zona din care sunt eu.

personal,nu am luat cunostiinta de existenta unor cursuri pe o raza de 100-150 de km in jurul meu.

e posibil sa fi fost si sa nu se fi facut publice,sau publice fiind sa nu fi aflat eu de ele.

alea de care am citit/stiut ori au fost prea departe de mine ori pe linga distanta mi s-au parut si piperate preturile lor sau totalul costului (motorina,cazare,mincare,pret curs).

visul meu e sa aud ceva de genul:

weekendul ...-... domnul( unul care se stie bine)....... va tine un curs in zona.....pretul cursului este (o suma modica,ceva gen 50 ron-100 ron/pers) pentru un weekend

intreg

pretul nu include:benzina,cazare,mincare si tot ce tine de un curs,adica fiecare cu treaba lui

de asemena domnul......va tine acest curs in urmatoarele zone( si aici incluse cit mai multe zone,gen comunitati moto)

de organizare in totalitatea ei ,sa se ocupe comunitatea din zona in care merge respectivul.

ceva de genul:bai,eu is meserias,vin sa va invat,vreau sa fac si un leut,dar ocupati-va de organizare...eu doar vin sa va dau lectii.

si cind e gata pregatit totul,banii sunt dati,vremea se apre sa fie faina,omul doar vine si iti explica.

daca sti ca vine unu meserias,si exista doritori ( oricum sunt o gramda) nu cred sa nu se poata pune de un curs fain.

stiu ca multi vor spune ca e o timpenie mare,dar personal,cred ca e cel mai ok,sa iti auto organizezi in zona ta un curs,cu prezenta nu stiu carui mare profesor/cunoscator/unu de la care ai ce invata.

 

 

 

scuze de offtopic.

scuze de offtopic.

scuze de offtopic.

Editat de 6speed
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ultimul off topic ca sa-l lamuresc pe @6 speed

- continua sa visezi la trainerul care sa vina la tine acasa sa te invete sa te dai aproape moca

- de un an-doi sunt cursuri de enduro si cross. Daca totusi te hotarasti sa investesi in tine si in sportul asta da-mi un mesaj si te pun in legatura cu oameni care fac cursuri - Lorenzo la Buzau, Ovidiu la Buzau, Vali la C de Arges, Adi Raduta la Ciolpani, BocarneaJR la Cj, Greg/Patrick pe la Gheorghieni, mai multe variante pe la Sibiu. Si sigur mai sunt dar nu ii stiu eu.

Eu mi-as fi dorit foarte mult sa pot sa fac un curs atunci cand m-am apucat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ultimul off topic ca sa-l lamuresc pe @6 speed

- continua sa visezi la trainerul care sa vina la tine acasa sa te invete sa te dai aproape moca

- de un an-doi sunt cursuri de enduro si cross. Daca totusi te hotarasti sa investesi in tine si in sportul asta da-mi un mesaj si te pun in legatura cu oameni care fac cursuri - Lorenzo la Buzau, Ovidiu la Buzau, Vali la C de Arges, Adi Raduta la Ciolpani, BocarneaJR la Cj, Greg/Patrick pe la Gheorghieni, mai multe variante pe la Sibiu. Si sigur mai sunt dar nu ii stiu eu.

Eu mi-as fi dorit foarte mult sa pot sa fac un curs atunci cand m-am apucat.

Asta da informatie pentru mine ,chiar mi as dori sa invat sa ma dau dar inainte de a mi lua un antrenor as vrea sa aflu mai multe despre ei,ce expertiza au(au o ,,calificare''?,o diploma?un dvd scos?ceva? ,ce performante ,pentru ca eu imi doresc sa invat bine de la inceput .

scuze de off topic

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Unii vor sa vina sa invete sa mearga cu motorul in astfel de evenimente si organizatorul trebuie sa trimita un om pentru fiecare sa aibe grija de asta. Altii spun ca berea a fost prea rece, altii ca au avut 10 km de mers cu masina pana la locul de cazare, altii ca a fost prea mare busteanul din traseu pe care nu aveau chef sa-l ocoleasca. Cineva tot expert in astfel de situatii extreme a spus ca trebuia facut un traseu de rezerva in ultimele zile (asfaltat eventual in locurile mai dificile).

[...]

O RUGAMINTE LA CEI CE SCRIETI. GANDITI INAINTE SA DATI CU PIETRE

Nu cred ca observatiile noastre au fost absurde. De fapt sigur n-au fost din moment ce-a trebuit sa inventezi unele la misto pentru a ne pune chipurile intr-o postura ridicola.

Si nici n-a dat nimeni cu pietre, ne-am exprimat niste ganduri, se numeste feedback. Daca asa intelegeti voi sa primiti feedbackul, ca pe un atac la persoana la care trebuie raspuns tot prin atacuri...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Stilgar e foarte bine venit topicul tau si cred ca va fi de mare ajutor moltora care au de gand sa mai organizeze astfel de evenimente. Daca tu crezi ca sunt surse de imbogatire nu ai decat sa incepi si tu. Cine stie... Dar la cum vezi tu lucrurile ar trebui sa mai adaugi multe cunoscute si necunoscute.

Daca nu ma insel tu esti cel care anul trecut a lasat motorul in vagauna de extrem la Buzau. Care nu s-a conformat hotaririi organizatorului responsabil cu inchiderea traseului de a fi insotit in tabara si care s-a pus in pericol singur.

Evolutia vremii nu o controleaza nimeni din informatiile pe care le detin eu dar daca tu stii mai multe poti avea mai multe sanse de reusita ca noi. As fi primul pe lista de inscrieri.

asa este... eu sunt dobitocul care anu trecut a ramas pe traseu din propria prostie si impotriva unor sfaturi si informatii clare primite de la staff-ul organizator. am recunoscut ca am fost asa de prost.

tot eu am spus ca "da vreme este un factor extrem de important."

 

tot eu sunt cel care a spus ca ii place atmosfera din cadrul acestor evenimente.

mi-ar placea sa fiu si io parte din aceasta gasca.. doar ca am inceput de putin timp si am avut parte si de doua accidentari stupide , cu toate astea trag cat pot de tare cat pot de des. Lorenzo ma cunoaste , stie cat si cum pot, el mi-a zis sa ca ar fi o experienta buna(pana la urma ce nu te omoara te face mai puternic :laugh: )

topicul se doreste a fi un indrumar si nu o critica. sunt o suma de obs in urma unor evenimente recente.

am laudat f tare cursa de anu trecut... a fost de vis.

multumesc ptr oferta de a face traseul impreuna... o primesc si va tin legati de ea.

nu e nevoie de despagubiri... ptr ca pt mine nu a fost nici o paguba.. asa cum am spus mai sus m-am simtit bine , din nefericire nu am reusit sa merg, dar nu din lipsa de efort depus

nu scriu acetse idei din frustrare ci in speranta ca poate ele vor avea un ecou in organizarea unor viitoare evenimente.

iar pentru partea de afaceri... daca aduci mai multi oamenii cu siguranta vor fi mai multi sponsori.

sunt convins ca nu sunt surse de venituri aceste curse si mai ales ca sunt o sursa de disconfort inainte dar mai ales dupa...cand romanii dau cu pietre. dar poate ca ar fi momentul aparitiei unui organizator profesionist... un om care sa se ocupe doar cu organizarea de asemenea evenimente. sa fie un project manager.

acum ca a mai trecut o zi io unu ma gandesc cu nostalgie la traseul de anu trecut.

si va multumesc ptr el.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...