gaby-s Postat Octombrie 22, 2009 Share Postat Octombrie 22, 2009 diferenta dintre lant si curea la o motocicleta: avantaje dezavantaje cost intretinere Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
monsteristu' Postat Octombrie 22, 2009 Share Postat Octombrie 22, 2009 eu as paria pe curea. o schimbi la peste 40.000 de km si nici nu ai ce curata la ea. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei belcic Postat Octombrie 22, 2009 Share Postat Octombrie 22, 2009 diferenta dintre lant si curea la o motocicleta:avantaje dezavantaje cost intretinere Cureaua are dezavantajul ca se poate rupe. De aceea eu prefer bretelele. Lantul are avantajul ca da bine la petrecerile cu manele. Dar eu prefer ghiulul. Acum serios: lant sau curea la transmisia final a unei motociclete? OK. Dar ma intreb cati din cei care posteaza la "Coltul Enduristilor" au motorete cu transmisie pe curea? Cardane mai exista, dar curea... nu cred. Incearca la forumul HOG (Harley Owners Group) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
uzunu Postat Octombrie 22, 2009 Share Postat Octombrie 22, 2009 On the other hand, un lant tot cam 30-40.000km tine si e mult mai ieftin. In plus, daca prinzi vreo piatra in curea e cam naspa, iar intrebarea fiind pusa la enduro-touring, sigur o sa iei niste pietre. Singurul adventure pe curea pe care-l stiu e Buell Ulysses, dar ala e mai degraba un fel de supermoto mai mare. Tot cardanul ruleaza si aici Inchis, nu tre' sa-l intinzi, lubrifiezi sau sa-l schimbi (desi durata de viata ar fi pe la 200.000km din ce am inteles), iar unul nou costa in jur de 500E. Mai schimbi si tu uleiul in transmisia finala cand iti aduci aminte (si asa intra maxim 300ml de ulei, depinde de model, care costa 20 de lei/litru) si mergi fara cel mai mic stres. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Speedy.K Postat Octombrie 22, 2009 Share Postat Octombrie 22, 2009 Clar intre curea si lant as alege cardanu'. Singurul dezavantaj pe care il vad la cardan este greutatea mare si descompunerea nefericita a fortelor dar ambele te intereseaza numai in cazul unui teren deosebit de moale gen nisip afanat sau noroi gros. In rest... lantul trebuie curatat si uns des, ca sa nu mai vorbim ca se poate rupe si nu-l poti schimba in drum presupunand prin absurd ca ai unul nou la tine tot timpul. Cureaua e sensibila, cum s-a spus la mizerii, pietre, etc si, la fel ca lantul, se poate rupe. Avantajul fata de lant e ca nu se curata/unge. Deci...cardan. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ianachim Postat Octombrie 22, 2009 Share Postat Octombrie 22, 2009 o mica poveste anul asta in vara in tura de alpi 20 si de motoare 1 singur moto cu curea ei siiii..... si s.a rupt si uite asa a ajuns acasa din mijlocul alpilor italieni in duba la bucuresti restul de 20 si de motoare cu cardan si lant au ajuns acasa pe rotile lor sa nu uit DOAR ASFALT deci daca iti iei moto cu curea nu uita sa ai una la tine de rezerva in permanenta mai ales la drumuri lungi ps nu era curea nici in viena nici in milano Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
KHK Postat Octombrie 22, 2009 Share Postat Octombrie 22, 2009 (editat) o mica povesteanul asta in vara in tura de alpi 20 si de motoare 1 singur moto cu curea ei siiii..... si s.a rupt deci daca iti iei moto cu curea nu uita sa ai una la tine de rezerva in permanenta mai ales la drumuri lungi ps nu era curea nici in viena nici in milano Da, naiba stie de ce s-a rupt cureaua aia... exista oare si posibilitatea ca sa nu fi fost km reali si sa-si fi facut deja viata? Sau doar ginion? Macar a scapat de "riscul" de a traversa pasul Gavia... si a mai facut Stelvio inca o data (cu duba) Oricum, nu e o idee rea sa ai una de rerva la drum lung. Dar cred totusi ca schimbata la timp, sansa sa se rupa este extrem de mica. Nu pot sa cred ca la prima pietricica, gata cureaua... Si, apropos, mai ziceati de Bavaria ca nu are stoc... nici tartanii de la Harley nu au avut o amarata de curea pe stoc (nici la Milano, nici la Viena) Oricum, eu moto cu lant nu mai vreau niciodata; si lantul se poate rupe (am auzit cazuri) situatie care poate fi periculoasa. Dar sa zicem ca asta se intampla cand nu-l schimbi la timp; insa grija sa-l cureti si ungi mereu, sa pleci la drum cu sparyul dupa tine... nu mai vreau niciodata. Cardanul ramane taticul lor si cureaua o varianta decenta. Editat Octombrie 22, 2009 de khk Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan_harea Postat Octombrie 22, 2009 Share Postat Octombrie 22, 2009 Ca sa va mai tai din elanul cu cardanul!!! Lantul meu pus in primavara a facut anul asta 27000km fara sa-l spal niciodata si l-am intins prima si singura data la 22000km. Cum se stie am folosit diferite sisteme de ungere automata pana am ajuns la cel cu comanda electronica care este intradevar perfect. Ajunge la lant ulei, din 2 in 2 minute, exact atat cat trebuie si poate fi reglat in 2 sec de la butonul aflat pe ghidon. Reglajul practic se face din mers. Sant curios cat o sa reziste lantul. Cel de dinainte uns normal cu sprayuri la 27000km l-am schimbat, dar facea ca dracu in ultimii 5000km. Si sa nu uitam ca legenda cu cardane care au mers 200000km fara probleme a cam trecut, Mai nou se gripeaza rulmenti si cad simeringuri cam cu aceeasi rata cu care se schimba lanturile, dar cu costuri mult mai mari nu atat pe piese, cat pe manopera in service. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ianachim Postat Octombrie 22, 2009 Share Postat Octombrie 22, 2009 Ca sa va mai tai din elanul cu cardanul!!! Lantul meu pus in primavara a facut anul asta 27000km fara sa-l spal niciodata si l-am intins prima si singura data la 22000km. Cum se stie am folosit diferite sisteme de ungere automata pana am ajuns la cel cu comanda electronica care este intradevar perfect. Ajunge la lant ulei, din 2 in 2 minute, exact atat cat trebuie si poate fi reglat in 2 sec de la butonul aflat pe ghidon. Reglajul practic se face din mers. Sant curios cat o sa reziste lantul. Cel de dinainte uns normal cu sprayuri la 27000km l-am schimbat, dar facea ca dracu in ultimii 5000km. Si sa nu uitam ca legenda cu cardane care au mers 200000km fara probleme a cam trecut, Mai nou se gripeaza rulmenti si cad simeringuri cam cu aceeasi rata cu care se schimba lanturile, dar cu costuri mult mai mari nu atat pe piese, cat pe manopera in service. si acum sa va spun eu.... bogdan nu depaseste cu motocicleta 110 - 120 km la ora nu accelereaza niciodata brusc prin urmare nu franeaza nicodata brusc/frana de motor so lantu e ca nou nu are unde sa se intinda la un mers asa constant si daca il ungi electronic /manual/hidraulic etc nu faci decat sa.i prelungesti viata dar de intins si de mozolit tot trebuie eu am accelerari si descelerari f bruste si la cum ma dau cred ca schimbam 4 lanturi pana la 72000 la dakar am sckimbat kitul la 28000 ...atentie chitul Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Budd Postat Octombrie 22, 2009 Share Postat Octombrie 22, 2009 @khk : HD i-au avut mereu la inima (intre ghilimele) pe cei de la Buell. Am vrut acum vreo 2 ani un testride cu un Lightning.Eram chitit sa-l iau,ori pe ala ori un Ulyses. Nu s-a putut. Nicio reprezentanta HD care-mi trimitea brosuri acasa (3/4 pline cu HD ) nu m-a mai chemat sa-l vad. Pana la urma a fost bine ca nu l-am luat. Cureaua era (dupa mine) un avantaj fata de lant. De cardan nu mai vorbesc. Suntem in secolul 21,designul de pe vremea epocii victoriene cu lant sau curea ar cam trebui revizuit. Get the shaft! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan_harea Postat Octombrie 22, 2009 Share Postat Octombrie 22, 2009 (editat) si acum sa va spun eu....bogdan nu depaseste cu motocicleta 110 - 120 km la ora nu accelereaza niciodata brusc prin urmare nu franeaza nicodata brusc/frana de motor so lantu e ca nou nu are unde sa se intinda la un mers asa constant si daca il ungi electronic /manual/hidraulic etc nu faci decat sa.i prelungesti viata dar de intins si de mozolit tot trebuie eu am accelerari si descelerari f bruste si la cum ma dau cred ca schimbam 4 lanturi pana la 72000 la dakar am sckimbat kitul la 28000 ...atentie chitul Ianachim exagereaza ca de obicei. Adevarul este ca in vara asta am ajuns chiar la 125-128 km/h de cateva ori, este adevarat intr-o zi insorita, la vale si cu un pic de vant din spate. Km din anul asta insa, i-am facut in proportie de peste 90% cu pasager si bagaje, iar el merge singur numai cu echipamentul pe el si pe o vaca dubla ca putere Si cand spun schimbat lantul evident ma refer la kitul intreg, ca altfel nu are sens. Editat Octombrie 22, 2009 de bogdan_harea Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
KHK Postat Octombrie 22, 2009 Share Postat Octombrie 22, 2009 Ca sa va mai tai din elanul cu cardanul!!! N-ai nici o sansa, stii bine; si cand o sa ai si tu cardan, o sa-ti placa Mesaj completat Lantul meu pus in primavara a facut anul asta 27000km fara sa-l spal niciodata si l-am intins prima si singura data la 22000km. Ajunge la lant ulei, din 2 in 2 minute, exact atat cat trebuie si poate fi reglat in 2 sec de la butonul aflat pe ghidon. Reglajul practic se face din mers. Ohoo... am zis de curatat si uns dar de intins uitasem... deci, cu atat mai putin... Si cum adica, sa stau sa mai montez dracii d-astea pe motor, sa mai stau sa le si reglez, inca un buton la ghidon? Cum zicea Florin, suntem in secolul 21 Mesaj completat @khk Vlad ma cheama... parca ne-am cunoscut, undeva, candva... sau ma insel? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Budd Postat Octombrie 22, 2009 Share Postat Octombrie 22, 2009 Vlad ma cheama... parca ne-am cunoscut, undeva, candva... sau ma insel? of course,am dat copy/paste,sunt la munca. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
io, bogo Postat Octombrie 26, 2009 Share Postat Octombrie 26, 2009 din experienta mea, treaba sade cam asa: curea - 42000 km, costuri intretinere 0 (nu uns, nu intins, nu curatat). ar fi trebuit schimbata la 40k insa momentan arata ca noua si nu-s motive. una peste alta oricum tine mai mult decat un kit de lant iar ca pret este comparabila cu un kit mai rasarit. cardan - 85000 km. am schimbat rulmentii din grupul final (sunt 3) si niste simeringuri. cost total operatiune < 1000 ron. conform celor mai optimiste estimari de pe-aici asta inseamna minim 3 schimburi de kit de lant ceea ce in costuri se traduce cam in 2.5X . asta fara sa punem la socoteala munca cu intretinerea. in rest, ce sa zic, lantul e o modalitate de antrenare foarte buna. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
uzunu Postat Octombrie 26, 2009 Share Postat Octombrie 26, 2009 (editat) Eu stiu o chestie. Daca un lant tine 30kkm, ar trebui sa schimb un kit pe sezon + doua tuburi de spray. Pe de alta parte, costurile de intretinere la cardan anul asta au insemnat 3 schimburi de ulei, tinand cont ca l-am schimbat mult mai des decat trebuie (intra 180ml la transmisia finala, un litru de ulei de transmisie hypoid costand 20 de lei, schimbul trebuie facut la fiecare 20kkm) si un simering de 6 lei. Cat costa o curea? Editat Octombrie 26, 2009 de uzunu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
io, bogo Postat Octombrie 26, 2009 Share Postat Octombrie 26, 2009 anul trecut era 900 ron la Bavaria. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
florin.radu Postat Octombrie 26, 2009 Share Postat Octombrie 26, 2009 Lantul meu are aprox 39000 si mai tine ceva ceva, il intind odata la 2 schimburi de ulei adica 12000 km si a vazut mai mereu nomoale, nisip, si ploaie la greu. Cu ce cost?? in ultimii 24000 am montat un ungator simplu si fara butoane cu un cost de 16ron si de atunci am consumat fix 1l de ulei motor care costa 10ron la petrom. Eu sunt de parere ca se merita In rest motorul perfect pentru mine ramane un KTM 990 Adventure R cu o "inima mare japoneza" respectiv un V2 1000 si exact PE LANT Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Trumansky Postat Octombrie 27, 2009 Share Postat Octombrie 27, 2009 Ce uita toti utilizatorii de ungator de lant sa specifice (eu folosesc astfel de ungator) este mizeria si zoaia groaznica ce o face un astfel de ungator. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cavaleru Postat Octombrie 28, 2009 Share Postat Octombrie 28, 2009 depinde de sistemul de ungere sa stii. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan_harea Postat Octombrie 28, 2009 Share Postat Octombrie 28, 2009 Ce uita toti utilizatorii de ungator de lant sa specifice (eu folosesc astfel de ungator) este mizeria si zoaia groaznica ce o face un astfel de ungator. Nu am uitat deloc sa mentionam, ba chiar este unul dintre cele mai importante aspecte ale utilizarii ungerii automate, de firma sau homemade. Este intradevar cel mai greu de obtinut, o ungere corecta fara excese de ulei pe motor, greu dar deloc imposibil. Incaodata afirm ca regrare electronica si electrovalva sant solutia si se pot face reglaje perfecte in care motorul sa fie mult mai curat dupa o calatorie de cateva mii de km decat daca s-ar folosi sprayuri. Cat depre calitatea ungerii nu sufera comparatie. Un alt aspect important chiar daca s-a murdarit roata spate si bascula se curata incomparabil mai usor decat zoaiele rezultate din utilizarea sprayurilor. Cine nu crede sau are indoieli sa ma contacteze pt exemplificari si teste. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
io, bogo Postat Octombrie 29, 2009 Share Postat Octombrie 29, 2009 daca tot vorbim de down side-uri, am mai omis sa specific un aspect: pentru cei care se tem de ruperea curelei de transmisie, luarea uneia noi in calatorie NU este o solutie. la multe modele de mobre (nu stiu sistemul la HD insa la BMW-uri sigur) pentru montarea curelei trebuie demontata bascula spate. ma indoiesc ca face cineva aceasta operatiune pe marginea drumului... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
KHK Postat Octombrie 29, 2009 Share Postat Octombrie 29, 2009 (editat) daca tot vorbim de down side-uri, am mai omis sa specific un aspect: pentru cei care se tem de ruperea curelei de transmisie, luarea uneia noi in calatorie NU este o solutie. la multe modele de mobre (nu stiu sistemul la HD insa la BMW-uri sigur) pentru montarea curelei trebuie demontata bascula spate. ma indoiesc ca face cineva aceasta operatiune pe marginea drumului... Te contrazic totusi... cand s-a intamplat in Alpi, eram la mica distanta de un atelier moto si s-a si gasit imediat masina de remorcat local; banuiesc ca la un atelier, oricat de departe (in limite rezonabile) ar fi, poti schimba usor o curea. Noi am luat in calcul si trimierea ei via curier inclusiv din Bucuresti (o avea cineva); dar si asa dura destul de mult, nu mai zic de cost. Iar Viena si Milano o primeau in 2 saptamani. Deci, in cazul in care o aveam deja, problema se rezolva repede cu costuri minime si, cel mai important, omul si-ar fi continuat excursia. Oricum, probabilitatea ca o curea sa se rupa cred ca este minima si, ca sa fim on-topic, eu o vad clar ca o solutie mai buna decat lantul. Editat Octombrie 29, 2009 de khk Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
io, bogo Postat Octombrie 30, 2009 Share Postat Octombrie 30, 2009 (editat) de-aia am si specificat "nu-i o operatiune pe care s-o faci pe marginea drumului". in cealalta ordine de idei, intr-adevar probabilitatea de rupere este destul de mica. in general aceasta e prevestita de semne specifice si poate fi usor preintampinata. chiar si in cazul in care agata piatra, cui sau alt obiect contondent cureaua intai se inteapa si-abea ulterior se sectioneaza total. Editat Octombrie 30, 2009 de io, bogo Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Octombrie 30, 2009 Share Postat Octombrie 30, 2009 un singur motor cu curea am vazut indeaproape, un F650CS Scarver, de la BMW; sistemul de protectie al curelei este destul de bine gandit, nu lasa nici o piatra sa ajunga intre pinion si curea, in partea de jos, ca acolo ii necesar; sus nu are nici o protectie, pentru ca nu are rost, roata in sensul ei de invartire nu aduna pietrii sau obstacole acolo. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yzulyka Postat Noiembrie 8, 2009 Share Postat Noiembrie 8, 2009 T deci daca iti iei moto cu curea nu uita sa ai una la tine de rezerva in permanenta mai ales la drumuri lungi Merci, am sa tin minte Mesaj completat anul trecut era 900 ron la Bavaria. 457 RON in oricare alt magazin de piese. Citeste ce srie pe curea Mesaj completat un singur motor cu curea am vazut indeaproape, un F650CS Scarver, de la BMW; sistemul de protectie al curelei este destul de bine gandit, nu lasa nici o piatra sa ajunga intre pinion si curea, in partea de jos, ca acolo ii necesar; sus nu are nici o protectie, pentru ca nu are rost, roata in sensul ei de invartire nu aduna pietrii sau obstacole acolo. Dar nu numai ca l-ai vazut, dar chiar l-ai si testat cateva sute de kilometere. Mesaj completat Cureaua: o sa o inlocuiesc la 90 k km, la 50k km o sa ii verific elasticitatea (cu o greutate de 7 kg...sa coboare max 8 mm). Nu ii fac niciun fel de intretinere (desi sunt ceva spray-uri de curea), e silentioasa, e rezistenta, e ceva compozit din kevlar, cauciuc si alte cateva dracii, bruschez enorm motorul, folosesc fff des frana de motor si nu am reusit sa o deteriorez. Are deja 42 k km. Lant: nu mai am motoare pe lant, dar ...le curatam dupa fiecare iesire in teren, le schimbam o data pe sezon, le gresam excesiv de mult. De rupt, am rupt destule lanturi. Cardan: costuri scazute, usor de intretinut, nu ai batai de cap din cauza noroiului, a apei si a pietrisului. Trebuie, dupa parerea mea, doar respectat intervalul reviziilor si inlocuirea consumabilului (ulei, simeringuri..? si cam atat, cred ) Cardan VS curea VS lant..? Prefer cureaua, dar nu fug nici de cardan. Lantul e pe ultimul loc in topul preferintelor. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.