Sari la conținut

Despre Usura Lantzului


Postări Recomandate

Simptome si constatari de necunoscator:

 

Lantul are o "burta" oarecare, jocul normal. Daca invart putin roata spate jocul asta se face mai mare, respectiv mai mic, dar flagrant. Adica la modul ca daca intr-o anume pozitie a rotii are un joc de 4-5 cm, in alta nu are aproape deloc. In mers, la viteze mici motocicleta se... "hatzana" cumva, se batzaie inainte in socuri (blande). Ei, am stat linistit cu gandul ca-mi voi lua un nou kit de lant si gata. Pana cand in seara asta am aflat de la cineva care a avut aceeasi problema, cum ca ar fi din cauza ca rotile nu calca drept, adica una pe urma celeilalte. M-am uitat la ea din fata, nimic. Merg fara maini... kilometrii (am inteles ca si asa se poate verifica. sau nu?). Ori merge "drept", ori ma caut la ochi, ori nu e asta? Ce e?

 

Multumesc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

"Burta" lantului se numeste "sageata" si ar trebui sa fie mentionata pe undeva cat are voie sa fie pt fiecare moto in parte, iar lantul se poate intinde. Axul rotii e montat cu niste intinzatoare pentru lant asezate pe bascula spate. Desfaci niste piulite, tragi de roata mai in spate si strangi piulitele la loc. De preferinta simetric stanga-dreapta. In linii mari cam asta e, la un moment dat vei schimba tot kit-ul: lant+pinioane.

 

Ry.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cu un subler verifici distantele de la roata din spate si daca e dreapta sau nu.

Vezi starea pinionului sa nu aiba acei dinti ascutiti ca de rechin ... si daca tragi de lant cand e pe pinion nu ar trebui sa se deplaseze mai mult de 1 mm.

 

Vezi ca nu cumva acea burta de 4 cm sa se mute in partea de sus cand tu zici ca jos e drept .... intinde lantul si vezi cat e de intins si cu o persoana insa si cu doua pe motor.

 

Succes :moto:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

si lantul nou va avea acea "burta", acel joc, dar mai putin sesizabil, e normal. lantul se regleaza in punctul "intnins", asa scrie si in manual :moto: cu timpul "burta" devine mai evidenta, ajunge sa atinga si furca in pozitia de "relax", asa am avut eu.

Editat de cyborg
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Lantul de multe ori se uzeaza(intinde) neuniform. Daca sunt asa mari diferente e deja periculos, ai mare grija si schimba-l. Daca se rupe consecintele pot fi dezastruase, atat pt tine cat si pt motor. Am vazut bloc motor spart sau bascula indoita de la lant rupt, asa ca nu e de joaca. lantul asta cand se rupe are prostul obicei sa loveasca tot ce-i sta in cale, incusiv piciorul calaretului, si sa blocheze roata. O roaata spate blocata la 100 kmh e f. greu de controlat pana la oprire :ok:

 

O alta cauza pentru simptomele astea ar putea fi axul rotii spate indoit, rulmentii terminati, prinderea foii pe roata descentrata.

 

Acuma, intinderea lantului...burta aia pe care o lasi cu motorul pe cric e calculata ca la alinierea intre ax pinion atac-ax bascula-ax roata ( adica la distanta maxima intre pinioane cand lucreaza suspensia in sarcina) , lantul sa fie perfect intins fara a fi tensionat. Dac e prea strans forteaza rulmetii, in special iesirea din cutie, si asta e nasol de tot. Un lant prea slab tinde sa se uzeze mai repede si poate sari de pe foaie, iar nasol.

 

Uzura (elongatia,intinderea) lantului se verifica usor pt ca isi modifica "pasul" si calca mai sus pe dintiii pinioanelor. Verificarea cea mai simpla e sa tragi de lant cu degetele in spatele foii de la roata, daca se distanteaza de foaie cat sa vezi jumate de dinte, poti deja sa incepi sa iti cauti kit de lant. Daca vezi un dinte intreg....ascunde cheile si nu te mai da pana nu il schimbi. Unii mai "triseaza" si instaleaza pinioane mai vechi cu pas mai mare...e f periculos pentru ca risti ruperea lantului . De obicei un lant devine prea larg si incepe sa sara de pe foaie inainte de a se putea rupe. daca insisti, totusi, reusesti :blink:

 

Uzura asta a lantului nu e liniara in timp si nr de km..la inceput in prima mie de km se "lasa"mai brusc, adica se rodeaza. Dupa aia urmeaza o perioada mai lunga in care nu sesizezi nici o schimbare...ulterior,uzura creste exponential, pe masura ce se intinde e fortat mai tare si se uzeaza mai mult. Un lant poate sa treaca de la "perfect valabil" pana la "inutilizabil" in 1000 km spre sfarsitul vietii, mai ales daca il cureti/ungi mai rar.

 

 

Un lant nou de obicei se pune numai pe pinioane noi, altfel ii scurtezi mult viata si nu merita, un lant e de vreo 3-4 ori mai scump decat o pereche de pinioane. La fel, un lant uzat iti strica repede un pinion bun.

 

 

Complicatie mare, nu ? :moto: :crack:

 

 

 

Uf...chiar ca imi lipseste cardanul de pe Guzzi :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, multumesc frumos tuturor.

 

Deci dupa toata pledoaria asta de mi-a varat un morcov fix unde mi-era frica, pot spune ca am cam jucat o septica cu necuratu' vreme de ceva (multi) kilometri mergand asa. Da' de nevoie, jur. Nu dau detalii ca deja mi-e rusine mie. Asa e cand esti nestiutor. Si da, in descrierea jocului n-am exagerat deloc, chiar asa face, inteleg acum ca practic e terminat. Deci lant nou. Ok, m-am linistit putin.

 

Multumesc inca o data. :moto:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

 

O alta cauza pentru simptomele astea ar putea fi axul rotii spate indoit, rulmentii terminati, prinderea foii pe roata descentrata.

Prinderea pe roata a foii descentrata sau vezi verifica bine inainte de a monta noul kit sa nu fie chestii mai naspa pe acolo ax pinion descentrat indoit ???? sau prinderea pe roata a foii . Daca zici ca este asa de mare diferenta cand invarti roata!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Intrucat a raspuns deja Axa - mai pe larg decat aveam eu chef sa scriu :moto:, un singur lucru mai am de adaugat: ca sa verifici uzura neuniforma a lantului (cea mai probabila cauza a simptomelor descrise de tine), masori cu un subler lungimea unui numar de zale (~10) in diferite puncte de pe lant.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

incerc si aici, probabil ca are mai mare elegatura:

 

Am mare nevoie de un kit de lant.

am mai multe variante la dispozitie:

- sa incerc un SH pt lant (pinionul inca mai mere)

- sa merg usurel inca o bucata ... sau:

- sa iau unul nou.

 

in cazul in care as lua unul nou, credeti ca trebe musai lant cu o-ringuri? stiu ca sunt mai sigure si mai durabile, dar decat sa merg cu lantul prost inca 2 luni, mai bine imi iau unul mai convenabil cu x-ringuri sau ... cu z-ringuri.

 

de exemplu asta:

10041453 (louis.de)

 

ce parere aveti?

pentru care varianta ar trebui sa optez?

multumesc anticipat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

X si Z cica sunt mai bune ca O, de ala fara uita. Eu unul zic: kit nou.

Ref la sageata neuniforma probabil ca a fost candva prea intins si la o groapa s-a intins pe portiunile neangrenate pe pinioane. De aceea trebuie f atent reglat sa permita cursa completa a suspensiei fara sa fie "tzambal". La a mea de exemplu las sageata o idee mai mare decat la carte pt ca altfel devine tzambal in pozitia cu pinioanele si bratul aliniate. Iar in carte e data sageata cu moto pe side stand.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ia kit de lant nou , nu are rost sa umbli cu manarii ca nu tine mult.

Cea mai ieftina varianta si buna e la Hein Gericke:

63 eur lantul marca RK (pe 520 - 110 zale)

8 euro pinion de atac (15 dinti)

12 euro foaie spate (47 dinti)

------------------

Total 83 euroi, mai ieftin nu gasesti nicaieri, iar RK e mai bun decat Regina de ex. Lantul iti vine inchis complet si dai jos bascula sa il instalezi.E varianta cea mai sigura mai ales daca nu ai scula de nituit si cu cazia asta gresezi si articulatiile basculei/suspensiei. Bascula se da jos in 10 min si se monteaza la loc in 1 ora, vei vedea de ce. Iti trebuie un ajutor care sa iti tina de una-alta pana centrezi.

 

 

Lantul sa fie cu z/x/W ringuri , oricum sunt mai bune decat o-ringuri si nu prea e diferenta la pret.

 

:moto:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ia kit de lant nou , nu are rost sa umbli cu manarii ca nu tine mult.

Cea mai ieftina varianta si buna e la Hein Gericke:

63 eur lantul marca RK (pe 520 - 110 zale)

8 euro pinion de atac (15 dinti)

12 euro foaie spate (47 dinti)

------------------

Total 83 euroi, mai ieftin nu gasesti nicaieri, iar RK e mai bun decat Regina de ex. Lantul iti vine inchis complet si dai jos bascula sa il instalezi.E varianta cea mai sigura mai ales daca nu ai scula de nituit si cu cazia asta gresezi si articulatiile basculei/suspensiei. Bascula se da jos in 10 min si se monteaza la loc in 1 ora, vei vedea de ce. Iti trebuie un ajutor care sa iti tina de una-alta pana centrezi.

Lantul sa fie cu z/x/W ringuri , oricum sunt mai bune decat o-ringuri si nu prea e diferenta la pret.

 

:moto:

 

multam frumos de sfaturi

tura asta cred ca imi iau regina - daca mai tine promotia de la louis.de: 10041453 intrucat sunt cam stramtorat.

 

de tura viitoare o sa incep sa bag RK.

multam si de indicatiile cu bascula ... desi nu cred ca o sa ajung sa montez singur.

eu am doar o surubelnita in casa si o 'gura de lup' :-)

 

oricum, nu o sa incerc sa reabilitez lantul actual - asta sigur

Editat de fba
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu daca trag de lant in spatele foii, se vede tot dintele plus inca 2-3mm. Axa, cand iti predau cheile?

 

 

Stege, tu esti mai "special" asa... :moto: :ok:

 

 

FBA, la 70 de euroni cred si eu, merita, daca mai prinzi restposten...eu ziceam in conditiile normale in care Regina costa peste suta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Lamuriti un nepriceput, va rog:

Cum se cumpara lanturile astea (ma rog, kitul complet); banuiesc ca trebuie sa corespunda numarul de dinti la pinioane si numarul de zale.

Sint chestiuni universale sau personalizate pe motocicleta? (prinderi, etc.)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

... hmmm, si cum as putea sa stiu ce tip de kit se bungheste pe o Gilera Dakota ER de 350 din '91?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

hopa.... ne motorizam, domnu' Felix? :moto:

 

on-topic: in catalogul firmei respective care produce lantul (sau pe site) tb sa aibe o corespondenta cu fiecare tip de moto.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Oameni buni, la cate pietre s'au aruncat mai arunc shi eu una:

Pt GS in cartea tehnica zice ca jocul ar trebui sa fie 2-3 cm(parca) masurand cu capra pe cricul central, dak il reglez asha, cand ma urc eu shi pasageru' se comprima suspensia shi'l intinde de sta batz. Pe deasupra am sesizat shi un huruit care implica pinionul de atac(dinspre cutie venea, oricum pe acolo) in momentul in care tragem de tot ambreiajul shi o lasam la vale sau inchideam gazul(ushor nu ca pt frana de motor) dak acceleram(motorul tragea in sarcina nu se mai auzea).Am mai slabit lantzul shi a cam disparut huruitul dar jocul e mai mare de 4 cm cand e capra fara caprar pe ea, mi se pare prea mare.

Ce n'am intzeles ???

Cum tre' sa fie suspensia spate cand masori jocul? Dak e pe "cental stad" cum scrie in carte clar k e decomprimata??? :moto:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Spuneti-mi si mie, va rog, unde pot cauta un set pentru calutul meu ? Ce magazine au kituri de lant pentru moto ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

hopa.... ne motorizam, domnu' Felix? :ok:

 

... stim numa' noi, da? :moto:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

... hmmm, si cum as putea sa stiu ce tip de kit se bungheste pe o Gilera Dakota ER de 350 din '91?

 

flexule, e ciudat, io am gasit despre dakota doar pana in 1989..

ma rog, uite ce am gasit pe site'ul DID.

Lantul este tip 520VM cu 108zale, si ai 14 respectiv 51 dinti la pinioane..

 

Bafta! :moto:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Domnu' prietenul la nevoie se cunoaste ... cine aduce DID-uri la romanica?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...