florin.radu Postat Ianuarie 26, 2010 Share Postat Ianuarie 26, 2010 Pai normal ca e aceeasi, ce e asa greu sa strang o maneta cand totul e asistat electonic, si o maimuta ar putea frana in conditii de siguranta cu ABS in schimb fara el nu mai e asa de usor. Mersul fara ABS iti dezvolta niste simturi si in functie de persoana intr-o situatie limita te crispesi si te infigi in frane sau iei mana de pe gaz si incerci sa o tii sub control ... in fine, nu are rost sa mai dezvolt. Eu consider ca treburile astea tin de lenea sau incapacitatea unora de a invata sa franeze in functie de conditii, de a schimba vitezele sau de a invata sa schimbe vitezele (lene sau incapacitate, de obicei intalnite la femei), s.a.m.d. Te contrazic! Avand ABS simti exact momentul in care roata se blocheaza pentru ca iti elibereaza maneta de frana. Constient nu pot strange tare de frane si o tin la limita blocarii ca nu-mi las sanatatea/viata in mana ABS-ului dar e bine sa-l stiu acolo. Problema se pune cand gasesti pe asfalt tot felul de smacuri alunecoase, spre deosebire de circuit. Orice ai zice primul reflex este sa te infigi in frane cand iti taie un nebun fata in scurt. Situatie concreta: Se baga o domnita cu jepul in depasirea unui camion la 50m in fata mea fara sa se asigure, ma infig in frane si ies de pe asfalt pe terasamentul de pietris si apoi in santul plin de iarba si am putut sa o evit. Cum ai fi controlat tu maneta de frana ca sa nu blochezi rotile la 90km/h si sa nu cazi in situatia asta? Bafta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Ianuarie 26, 2010 Share Postat Ianuarie 26, 2010 Cum ai fi controlat tu maneta de frana ca sa nu blochezi rotile la 90km/h si sa nu cazi in situatia asta? Eu, sau oricare altul mai experimentat NU S-AR FI PANICAT! Am trecut de mult de faza cu panicatul la volan/ghidon. In primul rand iei mana din gaz, franezi gradual cu ambele frane. Dar asta se face dupa ani de experienta, dupa zeci de mii de km de condus, nu asa hop-top. Nu trebuie sa fii Rossi sau super inteligent ca sa inveti sa franezi corect fara sa blochezi rotile si fara sa te panichezi. Trebuie doar experienta. Nu ma intelegeti gresit, eu am invatat sa merg si sa franez cu motocicleta mea, imi place sa o studiez, sa ma joc cu ea, sa ma perfectionez.. Si fac asta de fiecare data cand o conduc. Pentru mine nu e doar obiectul cu motor care ma duce din punctul A in B pe 2 roti si cu casca in cap. NU, imi place sa merg cu ea, sa o studiez, sa ma studiez. Pentru mine ABS cred ca m-ar limita, ideea mea generala este ca eu sa ma joc cu frana cum VREAU EU, nu cum vrea un modul electronic. EU apas pe maneta, vizualizez placutele cum incep sa frece de disc, simt furca fata cum se lasa... sunt increzator in ceea ce fac si ma astept ca rotile sa faca ce le zic eu, nu ce vor ele.. Sper ca intelegeti pledoaria mea... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ThunderByte Postat Ianuarie 26, 2010 Share Postat Ianuarie 26, 2010 Nu cred ca intr-o situatie critica mai apuci tu sa controloze franrea; pur si simplu te infigi in frane care pana la urma o sa se blocheze. Daca situatia e atat de critica incat n-ai timp sa gandesti inainte sa reactionezi, mai bine o blocezi si o duci taras decat sa ai un impact frontal(caz concret ... pusti mergea normal, s-a gasit un bou sa ii intoarca in fatza ... a franat cat a putut, apoi cu cat se apropia a franat mai tare ... in final s-a ridicat de poponeata si nu a botit decat carena superioara cu far si toate alea , furca si restu ok ... cu ABS nu mi-l inchipui prea bine ...). De cele mai multe ori vezi cu destul de mult timp inainte obstacolul, mai ales ca pata aia de ulei nu e in miscare si poti actiona ca atare ... daca o vezi tarziu in curba lasi gazul, ciupesti frana, eventul daca crezi ca ai timp cum ai lasat gazul dai si o treapta in jos fara ambreiaj ca frana de motor sa fie mai mare(daca dai numai o treapa nu ai sa blochezi roata), iar daca a pierdut aderenta pe uleiul ala apoi se tot duce, cu sau fara abs. Desituatii in linie dreapta cu pata de ulei nici nu vorbesc, tre sa fii de-a dreptul dobitoc sa reusesti sa cazi(fie franezi ca disperatu, ca de ... aia e o gaura neagra si daca ai intrat in ea adio ; fie accelerezi si iti derapeaza roata spate). Te contrazic! Avand ABS simti exact momentul in care roata se blocheaza pentru ca iti elibereaza maneta de frana. Constient nu pot strange tare de frane si o tin la limita blocarii ca nu-mi las sanatatea/viata in mana ABS-ului dar e bine sa-l stiu acolo. Problema se pune cand gasesti pe asfalt tot felul de smacuri alunecoase, spre deosebire de circuit. Orice ai zice primul reflex este sa te infigi in frane cand iti taie un nebun fata in scurt. Situatie concreta: Se baga o domnita cu jepul in depasirea unui camion la 50m in fata mea fara sa se asigure, ma infig in frane si ies de pe asfalt pe terasamentul de pietris si apoi in santul plin de iarba si am putut sa o evit. Cum ai fi controlat tu maneta de frana ca sa nu blochezi rotile la 90km/h si sa nu cazi in situatia asta? Bafta Sa inteleg ca fara ABS nu puteai sa tragi dreapta? Uite ca am si eu 2 intrebari: Tu erai atent atunci sau te uitati in alte parti? si a 2-a Pe ce parte a benzii erai ? Mesaj completat Acum m-am uitat la profilul tau ... Parerea mea umila: ai mers cativa ani pe Cz, care, ca orice comunista are frane cam ... subrede sa zicem. Acum ai V-strom cu ABS si il ridici in slavi ca tine si face si drege, normal ca tine omule e diferenta de la sabloti la disc hidraulic ... tot intrebati voi pe Belbody daca a mers pe motor cu ABS, da voi ati mers pe motor fara, si aici ma refer la perioade mari de timp, ca la inceput asa cam toti blocam rotile involuntar. Acum daca te suie omu pe un motor fara ABS normal ca ai sa zici ca e "naspa" , tu invatat fiind cu ABS, sa iti faca el treaba, sa te anunte inainte sa se blocheze roata. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
florin.radu Postat Ianuarie 26, 2010 Share Postat Ianuarie 26, 2010 @belbody fac aprox 25000km pe an si merg pe orice vreme atat timp cat nu este gheata/zapada pe jos, Nu mai sunt incepator. Stiu foarte bine cum se franeaza, cum trebuie incarcata furca fata, cum sa fac frana de motor de 2 trepte in jos fara sa smuceasca motocicleta, asta in cazul in care esti nevoit sa reduci foarte repede in curba, dar un astfel de sistem iti POATE salva pielea, mergi pe o motocicleta cu asa ceva si o sa te convingi ca este foarte util @ThunderByte eram la o juma de metru de axul drumului te ajuta cu ceva?? Daca nu eram atent nu va mai enervam pe voi azi despre utilitatea ABS-ului Tu tragi pe dreapta brusc? explica aici procedura , poate invatam cate ceva si asa initiatorul topicului nu o sa mai vrea sa-si puna ABS pe mobra Motorul avea latimea de 108 cm latime din cauza coburilor la momentul intamplarii asa ca nu aveam cum sa-l ocolesc prin dreapta fara sa trec peste terasament si apoi in sant si repet toate astea se intamplau cu franele stranse la maxim eu fiind concentrat pe ocolire. Succesuri Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Ianuarie 26, 2010 Share Postat Ianuarie 26, 2010 Discutia este interminabila, nu are rost sa discutam la nesfarsit, eu unul nu mai continui discutia, intelege fiecare ce vrea. E clar ca e util insa este util pentru cei care il au, cei care nu-l au sa invete sa franeze! Pam Pam! Mesaj completat Si daca peste cativa ani sau la batranete o sa-mi cumpar o motocicleta noua, care are ambele variante, o sa aleg modelul FARA ABS. Ca asa vreau eu si pentru ca sunt invatat sa conduc fara ABS. Si legat de mers cu o motocicleta cu ABS, nu cred ca se incumeta multi posesori sa-mi imprumute motocicleta incat sa-i testez eu ABS-ul in stilul in care ma joc cu a mea... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ThunderByte Postat Ianuarie 26, 2010 Share Postat Ianuarie 26, 2010 (editat) @belbody fac aprox 25000km pe an si merg pe orice vreme atat timp cat nu este gheata/zapada pe jos, Nu mai sunt incepator. Stiu foarte bine cum se franeaza, cum trebuie incarcata furca fata, cum sa fac frana de motor de 2 trepte in jos fara sa smuceasca motocicleta, asta in cazul in care esti nevoit sa reduci foarte repede in curba, dar un astfel de sistem iti POATE salva pielea, mergi pe o motocicleta cu asa ceva si o sa te convingi ca este foarte util @ThunderByte eram la o juma de metru de axul drumului te ajuta cu ceva?? Daca nu eram atent nu va mai enervam pe voi azi despre utilitatea ABS-ului Tu tragi pe dreapta brusc? explica aici procedura , poate invatam cate ceva si asa initiatorul topicului nu o sa mai vrea sa-si puna ABS pe mobra Motorul avea latimea de 108 cm latime din cauza coburilor la momentul intamplarii asa ca nu aveam cum sa-l ocolesc prin dreapta fara sa trec peste terasament si apoi in sant si repet toate astea se intamplau cu franele stranse la maxim eu fiind concentrat pe ocolire. Succesuri Da ti-ai cumparat sosea ? tu ai auzit de mers preventiv, atat de avansat esti incat mergi cat mai aproape de axul drumului ... daca nu ti-a zis nimeni, sa stii ca e indicat sa mergi pe mijlocul benzii sau un pic spre dreapta. Eu cred ca nu erai atent, daca zici ca s-a gasit cu 50 de m de tine sa depaseasca ori a venit cu viteza mare si a considerat ca are timp, caz in care era logic ca tre sa te dai la o parte. Iar daca s-a apucat de nebuna sa intre in depasire ar cam fi trebuit sa te prinzi de intentia ei inainte ca ea sa traga de volan (in general poti intui urmatoarea miscare a unui sofer dupa expresia fetei), daca erai atent. Eu nu trag pe dreapta brusc, dar pot sa trag dreapta brusc, tu nu poti? Ai nevoie de asistare si la asta ? In fine cum zici tu ... deja prea am despicat firul in 4. Indiferent de raspuns nu mai stau sa imi bat capul, mai ales ca anumite chestii ar trebui sa fie elementare la unii ... Editat Ianuarie 26, 2010 de ThunderByte Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
KHK Postat Ianuarie 26, 2010 Share Postat Ianuarie 26, 2010 Eu consider ca treburile astea tin de lenea sau incapacitatea unora de a invata sa franeze in functie de conditii, de a schimba vitezele sau de a invata sa schimbe vitezele (lene sau incapacitate, de obicei intalnite la femei), s.a.m.d. Tu daca trimiti un e-mail in loc sa scrii o scrisoare de mana pe care sa o duci la posta, sa platesti un timbru, sa o pui in cutia de scrisori si sa astepti cateva zile sa ajunga... sau daca iti speli lucrurile in masina de spalat si le scoti gata stoarse in loc sa le lasi la limpezit, sa le freci si sa le storci bine cu mana... tine de lene sau de incapacitatea de a scrie sau spala? Of, of... Aceleasi discutii interminabile si fara rost despre ABS... in care cei in necunostinta de cauza, vulpea care nu ajunge la struguri sau Gica-contra comenteaza ca sa se afle in treaba. Mesaj completat Eu spun un lucru..cine nu a mers pe o mobra cu ABS, care sa-l scape de tranta nu are de ce sa vorbeasca..ca vorbeste aiurea. ..ESP-ul se dezactiveaza in conditii de iarna, cu zapada, tractiunea este mult mai buna cu el dezactivat..scrie in manualul oricarei masini Sunt tentat sa-l citez pe unu' Luigi (cu adaptarea de riogoare): "cine nu a mers cu o masina cu ESP, care sa-l scape de derapaje si evenimente nedorite nu are de ce sa vorbeasca..ca vorbeste aiurea." Scrie in manualul oricarei masini... ce fel de masina?? Tocmai iarna, cand aderenta este scazuta, ai cea mai mare nevoie de aceste sisteme... te stiam "baiat serios" Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Ianuarie 26, 2010 Share Postat Ianuarie 26, 2010 Corect, ESP-ul e must have pe iarna cu polei/zapada. Am si vazut la 5th gear cum trage masina daca ai ESP activat si daca nu (statea pe loc ) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
KHK Postat Ianuarie 26, 2010 Share Postat Ianuarie 26, 2010 Corect, ESP-ul e must have pe iarna cu polei/zapada. Am si vazut la 5th gear cum trage masina daca ai ESP activat si daca nu (statea pe loc ) Faci o confuzie... tu te referi acum la ASR (controlul tractiunii); ESP este controlul stabilitatii care de obicei intra in calcul la viteze ceva mai mari decat plecarea de pe loc. Apropos de emisiuni, acum 2-3 ani am vazut o emisiune la nemti "Auto Motor und Sport", pe zapada... adusesera un Audi (tractiune fata) si Mercedes (spate) si modelele echivalente cu tractiune integrala (quattro si 4-matic); cele cu traciune 4x2 aveau ESP cuplat si cele 4x4 nu... au demosntrat ca (exceptand tractiunea/plecare de pe loc) ESP face mai mult la stabilitate decat o tractiune integrala care aduce greutate, consum si costuri suplimentare. La masinile mai noi nici nu mai poti decupla ESP ci doar controlul tractiunii. Cel mai mult imi place la BMW unde poti deconecta initial doar controlul tractunii si apoi ESP; in prima faza poti sa faci niste derapaje decente, sa te joci... recunosc, fara aceste sisteme, nu as avea curaj sa merg cu o tractiune spate iarna, mai ales ca nu sunt prea rabdator sau cuminte sa merg foarte incet. Chiar si la tractiune fata, controlul tractiunii este mai mult decat binevenit; deconectarea lui are rost doar in situatii speciale cand trebuie sa faci balans de exemplu. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
livius_ereticus007 Postat Ianuarie 26, 2010 Share Postat Ianuarie 26, 2010 Nu ma intelegeti gresit, eu am invatat sa merg si sa franez cu motocicleta mea, imi place sa o studiez, sa ma joc cu ea, sa ma perfectionez..Si fac asta de fiecare data cand o conduc. Pentru mine nu e doar obiectul cu motor care ma duce din punctul A in B pe 2 roti si cu casca in cap. NU, imi place sa merg cu ea, sa o studiez, sa ma studiez. Pentru mine ABS cred ca m-ar limita, ideea mea generala este ca eu sa ma joc cu frana cum VREAU EU, nu cum vrea un modul electronic. EU apas pe maneta, vizualizez placutele cum incep sa frece de disc, simt furca fata cum se lasa... sunt increzator in ceea ce fac si ma astept ca rotile sa faca ce le zic eu, nu ce vor ele.. Sper ca intelegeti pledoaria mea... Pledoaria ta ma duce cu gandul la reclama aia cu salamu ...„numa asta visez, numa asta pictez”. Fara suparare... te inteleg ca a trecut 50 de zile... da e ca un pasaj de Sandra Brown care le dadea impresia gospodinelor anilor 90 ca si implinesc casnicia Da ti-ai cumparat sosea ? tu ai auzit de mers preventiv, atat de avansat esti incat mergi cat mai aproape de axul drumului ... daca nu ti-a zis nimeni, sa stii ca e indicat sa mergi pe mijlocul benzii sau un pic spre dreapta. Eu cred ca nu erai atent, daca zici ca s-a gasit cu 50 de m de tine sa depaseasca ori a venit cu viteza mare si a considerat ca are timp, caz in care era logic ca tre sa te dai la o parte. Iar daca s-a apucat de nebuna sa intre in depasire ar cam fi trebuit sa te prinzi de intentia ei inainte ca ea sa traga de volan (in general poti intui urmatoarea miscare a unui sofer dupa expresia fetei), daca erai atent. Ce mi-ar placea sa ma cheme si pe mine ThunderByte si sa nu-mi sara masinile n fata. Ar fi ca-n bancurile cu Chuck Noris. Dar, ca sa vezi, se mai intampla. Mi s-a intamplat si cu masina sa depaseasca unul o coloana fix in fata mea, bazandu-se pe faptul ca daca da flash uri i se curata drumu. Alta data am patit -o si intr-o curba, si nu am putut decat sa-i citesc pe față plictiseala boului, care vorbea la mobil, sprijinit intr -un cot. Din fericire, pana acum am avut timp sa le evit, dar niciodata nu se stie. Acu, lasand la o parte lectiile de viata din care uiti ca chiar daca esti cu ochi n patru poti sa ai parte de ghinion, nu inteleg toate prostiile astea macho prin care reiese ca mobrele cu ABS is pentru oameni care nu stiu sa franeze. E vorba pana la urma de un plus de siguranta - si nu o dotare care ti salveaza neaparat viata, poate un plus de comoditate. Poate pana la urma si face banii daca te opreste la cati va metri de idiotul din fata care are 4 roti cu ABS, si opreste de doua ori mai repede ca tine. Sau ca ala care ti taie calea uitand de prioritate. NU te face cu nimic raider adevarat ca n ai ABS... E ca si cum ai zice ca a te barbieri aparat cu lame de la rusi „its a classic”, iar Gillete e pentru cei cu pielea fina. Doar pan la urma rezultatul a acelasi. Eu nu trag pe dreapta brusc, dar pot sa trag dreapta brusc, tu nu poti? Ai nevoie de asistare si la asta ? In fine cum zici tu ... deja prea am despicat firul in 4. Indiferent de raspuns nu mai stau sa imi bat capul, mai ales ca anumite chestii ar trebui sa fie elementare la unii ... Elementar -din punctul meu de vedere - e sa ai putina logica. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
uzunu Postat Ianuarie 26, 2010 Share Postat Ianuarie 26, 2010 Si legat de mers cu o motocicleta cu ABS, nu cred ca se incumeta multi posesori sa-mi imprumute motocicleta incat sa-i testez eu ABS-ul in stilul in care ma joc cu a mea... Daca treci prin Bucuresti sau ajung eu prin Praga, cu cea mai mare placere. Eu l-am testat in absolut toate conditiile, incepand de la uscat si fierbinte si terminand cu ud si inghetat. Niciodata nu m-am dat pe jos (desi recunosc ca, o data, am intrat intr-un voblaj puternic din cauza unui mare glod in asfalt udat de ADP, dar nu pot da vina pe ABS pt asta, ci, mai degraba, pe amortizorul fata nu tocmai nou). Iar vis-a-vis de stil de condus, Transfagaraseanul l-am coborat cu v medie de 85 la ora (pasager si bagaj), iar jos aveam frana spate fiarta, iar fata pe duca. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
KHK Postat Ianuarie 26, 2010 Share Postat Ianuarie 26, 2010 Iar vis-a-vis de stil de condus, Transfagaraseanul l-am coborat cu v medie de 85 la ora (pasager si bagaj), iar jos aveam frana spate fiarta, iar fata pe duca. You're awesome!!! Imi dai un autograf? O sa-l pun langa cel de la Chris Pfeiffer... Saraca pasagera!!! Saraca motocicleta... p.s. Bogdan sta la Brno, nu la Praga... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DragosM Postat Ianuarie 26, 2010 Share Postat Ianuarie 26, 2010 Ce au toti cei care sunt impotriva ABS in comun. Nu au motor cu ABS si nici nu au mers vreodata cu unul si...cel mai important.... nu au avut un accident in care ABS-ul le-ar fi folosit. Stiu si eu unu' din aceasta categorie, care a fost aproape convertit dupa o patanie in care ABS-ul l-ar fi salvat. Veneam 3 motoare in grup pe DN1 pe ploaie. La Corbeanca intersectie. Motorul fara ABS era primul si franeaza usor de la 50-60 la ora ca bagase unu botul. Nici nu a apucat sa i se aprinda stopul si era pe jos, si s-a dus vreo 15 metri pe turul pantalonilor intrebandu-se ce s-a intamplat. Se mai intreaba si acum si ma intreb si eu care eram la 5 metri in spatele lui si am oprit fara nici o problema. La fel, la un alt drum frana pe asfalt uscat dupa care apare nisip. Motorul fara ABS aproape a cazut (voblaj puternic), ala fara ABS din spate nici nu a observat ca era nisip. E clar ca ABS nu este in loc de creier. Cei care folosesc acest argument impotriva ABS nu au dreptate. Nu e de vina sistemul ca unii utilizatori sunt idioti. Aia vor intra in zid si cu ABS si fara. Da, cu experienta poate ajungi sa franezi astfel incat sa nu ai nevoie de ABS. Ma indoiesc ca de fiecare data, ca nu esti robot, dar sa zicem. Si daca nu apuci? Asta e ghinion. Nu merci, prefer sa ajung viu acasa, si daca este un sistem care sa ma ajute, foarte bine. In ceea ce priveste ABS pe circuit, sin cate stiu au inceput sa bage si pe motoare SS (CBR daca nu ma insel are) si se pare ca se va baga si la curse. Chestiunile astea anti tehnologie sunt so last century. Insa sa spui ca ABS este pentru lenesi si femei..... ...este deja un semn de ignoranta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
florin.radu Postat Ianuarie 26, 2010 Share Postat Ianuarie 26, 2010 (editat) Da ti-ai cumparat sosea ? tu ai auzit de mers preventiv, atat de avansat esti incat mergi cat mai aproape de axul drumului ... daca nu ti-a zis nimeni, sa stii ca e indicat sa mergi pe mijlocul benzii sau un pic spre dreapta. Eu cred ca nu erai atent, daca zici ca s-a gasit cu 50 de m de tine sa depaseasca ori a venit cu viteza mare si a considerat ca are timp, caz in care era logic ca tre sa te dai la o parte. Iar daca s-a apucat de nebuna sa intre in depasire ar cam fi trebuit sa te prinzi de intentia ei inainte ca ea sa traga de volan (in general poti intui urmatoarea miscare a unui sofer dupa expresia fetei), daca erai atent.Eu nu trag pe dreapta brusc, dar pot sa trag dreapta brusc, tu nu poti? Ai nevoie de asistare si la asta ? In fine cum zici tu ... deja prea am despicat firul in 4. Indiferent de raspuns nu mai stau sa imi bat capul, mai ales ca anumite chestii ar trebui sa fie elementare la unii ... Maestre spre deosebire de tine eu nu pot vedea prin TIR-uri sa fie de la viziera Ma rog ... solutia gasita de mine pe moment a functionat cu ajutorul ABS-ului dar a functionat si asta este cel mai important, era un exemplu menit sa arate utilitatea unui sistem de siguranta. Mai tine si ghidonul in mana nu numai tastatura! Trebuia sa sti ca la majoritatea soselor centrul este plin de mizerii scurse da la diverse autovehicule, praf, pietricele, vreo mortaciune sau alte resturi. Pe dreapta riscul sa iasa din boscheti un caine, pisica sau alte animale este foarte sporit mai ales noaptea, unde mai pui ca te pot inghesui cocalarii in sant ca sa poata trece ei chiar daca vin masini din fata. Locul pe unde trece roata masinii este de obicei cel mai bun pentru mers. Lucrurile astea le inveti pe pielea ta mergand cu motocicleta nu din fata calculatorului. Este trist ca oameni ca tine ajung sa dea sfaturi despre evitarea accidentelor (cazul de fata deja evitat) Spor la postat in continuare! Daca ai intrebari continuam pe PM Editat Ianuarie 26, 2010 de florin.radu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
barbish Postat Ianuarie 26, 2010 Autor Share Postat Ianuarie 26, 2010 De cand am deschis topicul am urmarit sa-mi rezolv "problema sau dilema". Lucru care s-a intamplat dupa cateva postari ale colegilor de pe forum si le multumesc inca o data. Am inteles ce era de inteles si cu asta basta. Surpriza insa, chestia asta cu ABS-ul a devenit subiect de disputa si se pare ca nu este pentru prima data. Se voia a fi un topic de informare nicidecum unul de pareri pro si contra. Imi permit sa zic, asa ca initiator al topicului, ca nu are sens o dezbatere asupra unui sistem care si-a dovedit utilitatea cu varf si indesat si la auto dar si la moto. Cei care nu vor sa accepte aceasta realitate o fac ori de dragul conversatiei ori pentru ca intradevar nu inteleg cum functioneaza sistemul si nu pricep ce avantaje iti ofera. ABS-ul dupa parerea mea, poate sa-i ajute in aceiasi masura si pe cei mai putin experimentati dar si pe cei cu o experienta mai vasta. O singura data in viata daca s-a activat si ti-a salvat pielea de la o tavaleala, si-a scos banii. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Ianuarie 26, 2010 Share Postat Ianuarie 26, 2010 Chiar daca ai obtinut ceea ce ti-ai dorit, adica raspunsuri, asta nu inseamna ca discutiile in continuare nu sunt interesante. Vorba ceea "din discutii invata omul"! Daca nu discutam nu aflam niciodata nimic. Numai bine! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
barbish Postat Ianuarie 26, 2010 Autor Share Postat Ianuarie 26, 2010 Chiar daca ai obtinut ceea ce ti-ai dorit, adica raspunsuri, asta nu inseamna ca discutiile in continuare nu sunt interesante.Vorba ceea "din discutii invata omul"! Daca nu discutam nu aflam niciodata nimic. Numai bine! Doamne fereste, nu am spus asta, numai ca nu as vrea sa se puna mai multa patima decat este necesar si sa o dam dintr-una in alta. Intelegi tu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
uzunu Postat Ianuarie 26, 2010 Share Postat Ianuarie 26, 2010 (editat) You're awesome!!! Imi dai un autograf? O sa-l pun langa cel de la Chris Pfeiffer... Saraca pasagera!!! Saraca motocicleta... p.s. Bogdan sta la Brno, nu la Praga... Autografe doar pe bani Foarte serios, am si dovada filmata la un coleg forumist. Am stat putin in spatele Transalpului lui, iar cand am prins o linie ceva mai dreapta l-am depasit intr-un nor de fum Am stat cativa km in fata lui deoarece nu ma puteam indeparta (Picco e si el un rider foarte bun. Si foarte safe pana cand incepe sa dea cu centralul in asfalt) pana cand au inceput curbele cu frane. De acolo (cam cota 1500) pana jos cand se termina curbele am avut avans de 4 minute. Btw, era a 4-a oara cand faceam traseul, nu mai conta peisajul. Brno, Praga... Tot pe acolo. Editat Ianuarie 26, 2010 de uzunu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Ianuarie 26, 2010 Share Postat Ianuarie 26, 2010 Foarte serios, am si dovada filmata la un coleg forumist. Am stat putin in spatele Transalpului lui, iar cand am prins o linie ceva mai dreapta l-am depasit intr-un nor de fum Am stat cativa km in fata lui deoarece nu ma puteam indeparta (Picco e si el un rider foarte bun. Si foarte safe pana cand incepe sa dea cu centralul in asfalt) pana cand au inceput curbele cu frane. De acolo (cam cota 1500) pana jos cand se termina curbele am avut avans de 4 minute. Btw, era a 4-a oara cand faceam traseul, nu mai conta peisajul. Brno, Praga... Tot pe acolo. Ne, ne.. nu e tot pe-acolo. In fine, daca eram eu cu transalpul sigur nu ma lasai intr-un nor de fum Si eu nu am cric central care sa atarne pe jos Merci de oferta, lasa ca o sa vii la Brno sau la Transalp meeting si-atunci o sa ma dau cu nenea ABS de la tine sa nu mor prost. Mesaj completat Doamne fereste, nu am spus asta, numai ca nu as vrea sa se puna mai multa patima decat este necesar si sa o dam dintr-una in alta.Intelegi tu Am inteles. Stai linistit, ne contrazicem, ne certam, dar nu ne batem... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Admin l.u.v Postat Ianuarie 26, 2010 Admin Share Postat Ianuarie 26, 2010 (editat) Sunt tentat sa-l citez pe unu' Luigi (cu adaptarea de riogoare): "cine nu a mers cu o masina cu ESP, care sa-l scape de derapaje si evenimente nedorite nu are de ce sa vorbeasca..ca vorbeste aiurea." Scrie in manualul oricarei masini... ce fel de masina?? Tocmai iarna, cand aderenta este scazuta, ai cea mai mare nevoie de aceste sisteme... te stiam "baiat serios" ......................................................................... Off, Vlad..si eu te stiam "baiat citit" , este drept ca trebuia sa fii atent la ce am afirmat..si cum nu vorbesc nedocumentat..ia de aici: http://ro.wikipedia.org/wiki/Controlul_Ele...t%C4%83%C5%A3ii Vezi ca specifica in ce conditii decuplezi ESP-ul..altfel nici nu-l mai faceau decuplabil..si apropos..si cele mai noi modele au ESP-decuplabil, nu numai modelele vechi Sau de aici: http://www.clubaudi.ro/off-topic/13874-sun...it-quattro.html Iti mai pot da si zeci de link-uri pe Youtube sa vezi practic diferenta, dar astea le poti cauta si singur.. Ce fel de masina? Pai eu am un A6 2.5 tdi Quattro, de vreo 12 ani merg pe Quattro, pentru mine sunt masini.. pentru tine?? SCUZE PT.OFF-TOPIC,, Luigi PS:Maine iti trimit pe PM SI pagina scanata a cartii tehnice unde scrie clar acest lucru si in ce conditii se face, asta in caz ca nu-i iei in serios pe aia de la Wikipedia Editat Ianuarie 26, 2010 de l.u.v Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
KHK Postat Ianuarie 26, 2010 Share Postat Ianuarie 26, 2010 Off, Vlad..si eu te stiam "baiat citit" , este drept ca trebuia sa fii atent la ce am afirmat..si cum nu vorbesc nedocumentat..ia de aici:http://ro.wikipedia.org/wiki/Controlul_Ele...t%C4%83%C5%A3ii Vezi ca specifica in ce conditii decuplezi ESP-ul..altfel nici nu-l mai faceau decuplabil..si apropos..si cele mai noi modele au ESP-decuplabil, nu numai modelele vechi Sau de aici: http://www.clubaudi.ro/off-topic/13874-sun...it-quattro.html Ce fel de masina? Pai eu am un A6 2.5 tdi Quattro, de vreo 12 ani merg pe Quattro, pentru mine sunt masini.. pentru tine?? Contradictia noastra pleaca de la afirmatia ta (citez): "..ESP-ul se dezactiveaza in conditii de iarna, cu zapada, tractiunea este mult mai buna cu el dezactivat..scrie in manualul oricarei masini" Ceea ce este fals, asa cum ai scris-o tu! Dovada, lasand logica la o parte, linkul tau din Wiki: "Funcționarea ESC se face simțită în virajele abordate brusc, în momentele în care traiectoria vehicululul are tendința de a scăpa de sub control, în special pe suprafețele cu aderență scăzută (zăpadă, asfalt ud, etc.)." "ESC-ul funcționează pe orice suprafață, de la pavaj uscat până la lacuri înghețate." Apoi, ca si colegii de pe acel forum Audi, faceti o mare confuzie: confundati actiunea si rolul ESP-ului cu cel al ASR-ului; tot ce are legatura cu tractiunea tine de controlul tractiunii (ASR) si nu cu cel al stabilitatii (ESP); am facut diferenta asta in postul meu anterior. La modelele mai vechi, apasand butonul de la bord deconectai atat ASR cat si ESP (si becul galben ramane aprins la bord). Asa cum am mai zis, la unele modele mai noi nici nu mai poti deconecta ESP ci doar ASR. (aici e randul tau sa te documentezi, nu stau sa caut sa-ti aduc argumente, citeste revistele auto). Acum, dupa ce am (re)amintit diferenta dintre ESP si ASR, tot in postul anterior am specificat si eu ca ocazional (am dat exemplu cu balansul, deci cand esti impotmolit) trebuie deconectat ASR-ul; Wiki e de acord cu mine, cu mentiunea ca si aici se amesteca ASR cu ESP (fiind acelasi buton care le deconecteaza pe amandoua simultan): "Multe sisteme ESC au un buton de decuplare astfel încât soferul să poată dezactiva ESC-ul, care poate fi de folos în cazul în care autovehiculul se împotmoleÂşte în noroi sau zăpadă" Tu nu si specificat nimic de conditii speciale ci doar general de iarna; deci, nu m-ai prins cu nimic in off-side. Nu ai specificat nimic nici de quattro unde amicul de pe forumul Audi s-a lovit de urmatoarea problema: acolo avea nevoie de tractiune maxima iar ASR-ul ii taia cuplul motor (ca asta e rolul lui) ceea ce inseamna ca lucra inainte ca diferentialul Torsen al sistemului Quattro sa apuce sa-si faca treaba; deci, Torsen nu mai avea ce sa transimta la roata cu mai multa aderenta pt ca puterea motorului era deja redusa drastic de ASR. Aici, asa cum a si spus, s-a vazut avantajul lui X-drive de la BMW care a fost conceput sa lucreze armonios cu ASR si ESP (DTC si DSC la BMW), fara sa fie nevoie sa decuplezi ceva. Lamurit si aici? Era vina lui ca nu stia sa-si foloseasca masina prea sofisticata pt el. M-ai intrebat ce cred de Quattro? Extraordinar, no comment. Iar ca sa-ti intaresc putin increderea in parerile si experienta mea: sunt membru al Audi Driving Club Wien. Sunt mereu informat de tot ce e nou, invitat la lansarea si eventual testarea noilor modele, am participat la Audi Driving Days ceea ce a constat in: ture de circuit cu ce si cate modele din gama Audi am dorit; aveam o parcare plina de la TT si S5 pana la Q7 V8 tdi si fsi, ma urcam in ce vroiam si plecam sa dau ture. Sistemul Quattro l-am testat cel mai bine pe rampa de testare, abrupta, cu jaloane, pe care curgea siroi de apa, alternand acelasi model cu si fara Quattro (cu si fara ASR) Au urmat cursurile (cu instructori) de franare de urgenta cu evitari de obstacole, controlarea derapajului unde, la trecerea peste o platforma cu senzori imi arunca spatele masinii... toate astea pe siroaie de apa. Unii abia reuseau cu ESP activ... eu am ajuns la faza la care controlam excelent fara ESP (m-o fi ajutat faptul ca am practicat karting de la varsta de 5 ani?) Dupa astea am avut de ales intre A6 Allroad sau Q7 si ne-am alergat pe un camp si ceva forestier... apoi sa vezi o coloana de 12 Audi alergand cu peste 200km/h pe autostrada.... Nu mai pun la socoteala, cu alta ocazie, testarea lui RS4... So... suntem mai lamuriti acum? Eu zic ca au fost niste intelegeri la mijloc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Ianuarie 26, 2010 Share Postat Ianuarie 26, 2010 Era topic de ABS si Audi nu face motociclete... Va rog sa continuati "disputa" in sectiunea automobile. Multumesc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
KHK Postat Ianuarie 26, 2010 Share Postat Ianuarie 26, 2010 (editat) Era topic de ABS si Audi nu face motociclete...Va rog sa continuati "disputa" in sectiunea automobile. Da stapane, tu ai dreptate; si eu sunt impotriva off-topicului dar in cazul de fata e putin altfel: 1. omu' care a deschis topicul a recunoscut ca si-a atins telul si s-a lamurit 2. topicul devenise oricum al n-lea cu clasica contradictie pro si contra ABS. Eu oricum mi-am termiat pledoaria; apoi, poate macar va fi util si pentru altii ca sunt destui care nu prea stiu cu ce se mananca diverse sisteme. Daca tot stam cu mobrele in garaj, mai povestim de alternativa lor, masina... p.s. Luigi, daca mai sunt nelamuriri, PM Editat Ianuarie 26, 2010 de khk Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Admin l.u.v Postat Ianuarie 26, 2010 Admin Share Postat Ianuarie 26, 2010 (editat) A fost o neintelegere..este drept ca nu am specificat ca trebuie decuplat in conditii mai grele(zapada afanata/urcarea unei pante abrupte, etc), dar asta se subintelegea, avand in vedere ca este un sistem care te ajuta(nu te incurca) in conditii normale de drum. Insa in orice alte conditii(cel putin la quattro) cu el decuplat ataci mult mai bine un obstacol(viraj/panta cu zapada /noroi,etc) decit cu ESP, si asta pot demonstra oricui. Nu mai vorbesc de mersul mai sportiv si placerea pe un drum cu zapada, acolo ESP-ul chiar nu are farmec. In fine..citeste in manualul oricarei masini(la Audi sigur) si ai sa vezi ca scrie in ce conditii trebuie decuplat, deci nu este nimic FALS in ce spun eu. Maine o sa-ti scanez pagina aceea din cartea tehnica. Nu face nimeni nicio confuzie, la Audi exista doar un singur buton la bord, pe care scrie ESP. Cite sisteme inglobeaza el nu ma intereseaza si nu conteaza, noi discutam de Esp.. Cred ca ne-am lamurit.. Luigi Editat Ianuarie 26, 2010 de l.u.v Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Ianuarie 26, 2010 Share Postat Ianuarie 26, 2010 Pledoaria ta ma duce cu gandul la reclama aia cu salamu ...„numa asta visez, numa asta pictez”. Fara suparare... te inteleg ca a trecut 50 de zile... da e ca un pasaj de Sandra Brown care le dadea impresia gospodinelor anilor 90 ca si implinesc casnicia NU te face cu nimic raider adevarat ca n ai ABS... E ca si cum ai zice ca a te barbieri aparat cu lame de la rusi „its a classic”, iar Gillete e pentru cei cu pielea fina. Doar pan la urma rezultatul a acelasi. Acum am citit in urma si da-mi voie sa comentez. Am vazut ulterior ca suna a sandra brown, dar eu asa simt - asa scriu. Au trecut mai mult de 50 de zile, am uitat sa modific. Discutia cu raider adevarat fara ABS poate fi privita si invers - nu te face superior faptul ca ai ABS. Si daca nu ai ABS nu inseamna automat ca iti doresti. Si nici atitudinea: hmm - motocicleta asta nu are ABS, nasoala, nu e buna - nici asta... nu-mi place. Gata, moare lumea fara ABS. De aici si discutia de fata, omul are BMW f650 foarte bun, acum i s-a casunat pe el ca nu are ABS, nu mai e bun, cand l-a cumparat era... si nu ma gandesc ca i l-a bagat cineva pe gat, l-a cumparat ca i-a placut. Eu cand mi-am luat transalp l-am luat ca mi-a placut, puteam sa aleg ce voiam eu... am vrut asa. Inseamna ca sunt fraier? Ca nu stiu ce-i bun? Nu. Comparatia cu lamele de ras e foarte misto, numai ca si alea rusesti si ale Gilette, amandoua taie firele de par cand plimb eu aparatul pe fata si cand apas eu pe coada lui, nu taie cand vor ele... si daca sunt neindemanatic ma tai si cu Gilette si cu lamele rusesti. Ce mi se mare mie interesant si folositor e sistemul combinat de franare, nu stiu care modele de moto exact au, dar e foarte fain cand actionezi frana fata si ponderat este actionata concomitent si cea spate, asta da, desteapta inventie, si o poate constata cel care franeaza mereu cu ambele frane si vede cat de fain e... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.