Sari la conținut

GPS pentru Adventure


Postări Recomandate

ScuE..asta i de pe tel.

 

sunt sigur ca ala care ar beneficia de informatia respectiva ar prefera sa si inteleaga. nu e problema de viata / moarte ca scuza "e de pe telefon" sa tina… ori postezi la sto de pe tel, ori postezi ceva info care ajuta urgent, daca nu… plm… io zic ca mai bine astepti pana ajungi la un calculator si, eventual, esti treaz.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 256
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

asta e viata, ce sa zic, cine nu intelege niste cuvinte mai " aglomerate"crezi ca va intelege cum merge ui GPS :))

 

hai . LMA ca nu i forumul nasa aici

 

si cica tu ai JAPO, cred eu ca esti BMW-ist sub acoperire :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Un navigator ieftin si bun pentru motocicleta, ce recomandati ?

Sa fie nou sau second hand ?

Sa nu aibe super pretentii, super-gageturi, sau mai stiu eu ce ... doar sa stie drumul si atat !

 

... a inceput sa-mi fie cam greu cu harta pe rezervor ! :(

 

Smartphone fara pretentii cu google maps + suport telefon pentru masina + 2 soricei egal gps ieftin si bun.

Nu trebuie net mobil, poti sa salvezi harta offline de acasa, sau se salveaza ea singura daca te uiti pe unde vrei sa mergi inainte.

 

Eu am un htc si a facut fata vibratiilor, prafului, umezelii si vaporilor de benzina.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

smartphone (ieftin) vs gps dedicat moto

 

- montaj + alimentare + husa de rezolvat vs inclus; adauga costuri sau timp la solutia cu smartphone

- posibile probleme de incarcare, posibile probleme de supraincalzire vs no problem; adauga posibil nervi la solutia cu smartphone;

- ecran cu vizibilitate proasta in lumina vs ecran cu vizibilitate in orice lumina / unghi aproape; adauga posibil nervi si frustrari la solutia cu smartphone;

- touch screen care merge ca drac cu manusi vs touch screen gandit pt utilizare cu manusi; adauga posibil nervi si frustrari la solutia cu smartphone;

- fiabilitate discutabila in anumite conditii (desi vad ca multl se lauda ca au mers ani cu smartphone prins cu soricei de ghidon) vs no problem; adauga posibile costuri de inlocuire prematura la smartphone;

- in cazul in care nu mai ai un telefon, alimentarea dusa la gpsphone => n-ai nici telefon in ceva de genul 1hr max 2hr vs s-a busit alimentarea, te mai tine bateria vreo 4 ore si telefonul e si separat… foarte misto de luat gps-ul la purtator daca mai ai ceva de genul plimbare prin oras / pe munte si vrei autonomie de cateva ore cu gps pornit.

- costuri cu aplicatia / aplicatiile de navigare sau net (care mai poate sa fie sau sa lipseasca) in plus vs inclus;

 

dupa vreo 4 ani cu un 550 luat sh folosit pe 4 continente, in mana, in masina, pe motor, in caiac, pe toate tipurile posibile de trasee, pe orice vreme, mergand cu orice de la harti venite cu el, cumparate, facute custom sau navigare din puncte, avand si smartphone si alte gadgeturi in timpul asta… eu tot pt gps dedicat votez… hardware-ul o sa mearga pt navigatie pana cand moare… si daca imi moare, in orice fel posibil, la garmin se poate inlocui tot gps-ul pt vreo 120E chiar daca a murit in urma aruncarii de pe bloc…

Editat de b374
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Smartphoneu e o solutie simpla, ieftina si destul de robusta, dar nu a pretins nimeni ca e cea mai buna solutie.

Are avantajul ca nu trebuie sa cumperi / cauti harti si ca vezi in teren exact ce si cum vezi pe calculator inainte sa pleci.

Da, nu e o solutie daca vrei sa ai gps pornit tot timpul si sa mergi cu nasul in el. Cu ecranul oprit si gps-ul in standby cand nu ai nevoie, bateria tine lejereanu o zi. Iar daca nu iti plac soriceii si ai nevoie doar sa verifici ocazional ca nu te-ai pierdut complet, poti sa il tii in buzunar si sa-ti dai manusa jos ca sa il butonezi. Uneori chiar din mers.

Si nu zice nimeni ca trebuie sa folosesti telefonul curent. Il poti folosi pe cel vechi sau o cazatura sh, pentru a avea o anumita toleranta la defecte.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

in afara de faza (discutabila) dupa cum am zis ca ar fi ieftin… nu vad nici un avantaj. din punctul meu de vedere o solutie satisfacatoare e aia care functioneaza de cand ai plecat din fatza blocului / garaj pana te intorci capabila sa te ajute instant in orice moment ai nevoie si cand ajungi acasa sa stii exact pe unde ai mers. in rest, daca accepti "dar ai acoperire mai peste tot", "nu-i nevoie sa tii gps pornit tot timpul", etc… te poti descurca si cu harta de hartie si intrebat oameni...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

de ce sa intre in standby ? nu se poate anula functia ? de ce sa nu il poti incarca la 12V ?

 

Ma uitam ieri dupa un suport+husa ... husa are perforatie pt cablu de alimentare

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am smartphone, dar nu ma incanta !

Cred ca solutia (pentru mine) este un Garmin Zumo 550 second hand.

... poate, totusi fac un efort si-mi iau unul nou !?

Va multumesc pentru sfaturi !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nou nu se mai gaseste.

Hopaa ... nu se mai fabrica modelul asta ? ... e' deja vechi ? :(

 

As aloca un buget de 1000 lei pentru un GPS. Credeti ca un navigator pentru autoturism nu ar rezista si pe motocicleta ? ... eventual ii mai trag o husa din plastic peste el ...?!?!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tu de fapt nu știi ce vrei :)

Ia-ți un Nuvi pe la 3 milioane și vezi cum te împaci cu el. Cam tot ce înseamnă Garmin nu face cu mult mai mult. Rezoluția e cel puțin infectă. Dacă mergi la improvizație pe off-road e loterie mare să găsești drumuri, nu mai zic de poteci. Dacă stai pe asfalt e mai bună soluția cu GPS cu Windows pe care să pui IGo.

La off-road serios, și aici o spun din perspectiva biciclistului care a ajuns pe unde cu greu ar putea merge o motoretă enduro, programele de orientare pentru Android cu hărți detaliate (google maps si earth, hike&bike care are si traseele turistice pe diverse potecuțe, opencyclemaps și altele) bat la fundul gol toate GPS-urile dedicate. De asemenea e riscant să pleci în off-road doar cu un singur dispozitiv GPS. Eu am întotdeauna două telefoane la mine și un încărcător suplimentar.

Editat de vis-a-vis
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tu de fapt nu știi ce vrei :)

Ia-ți un Nuvi pe la 3 milioane și vezi cum te împaci cu el. Cam tot ce înseamnă Garmin nu face cu mult mai mult. Rezoluția e cel puțin infectă. Dacă mergi la improvizație pe off-road e loterie mare să găsești drumuri, nu mai zic de poteci. Dacă stai pe asfalt e mai bună soluția cu GPS cu Windows pe care să pui IGo.

La off-road serios, și aici o spun din perspectiva biciclistului care a ajuns pe unde cu greu ar putea merge o motoretă enduro, programele de orientare pentru Android cu hărți detaliate (google maps si earth, hike&bike care are si traseele turistice pe diverse potecuțe, opencyclemaps și altele) bat la fundul gol toate GPS-urile dedicate. De asemenea e riscant să pleci în off-road doar cu un singur dispozitiv GPS. Eu am întotdeauna două telefoane la mine și un încărcător suplimentar.

Ba stiu ce vreau ... vreau un navigator sa ma conduca pe drumurile publice in Europa ... toate categoriile de drumuri, de la alei si drumuri de exploatare si pana la autostrazi !

Nu mi-am pus problema sa plonjez in salbaticie si sa ma bazez pe un aparat nenorocit ... de obicei cand am de gand sa fac un traseu care include si drumuri nemarcate imi printez dinainte cateva A4 de pe Google Maps asa de orientare ... si in alta ordine de idei ,,off road-ul" mei cu mobra din dotare nu are nicio legatura cu ce fac baietii cu mobrele de ~ 100kg.

Vreau ca atunci cand plec cu sotia in concediu sa nu mai bajbai prin tot felul de orase bulgaresti, grecesti, sarbesti ... sa nu mai opresc de 100 de ori sa intreb cum gasesc iesirea spre localitatea X, sau sa fiecare data cand sunt in impas sa opresc pe marginea drumului sa belesc bine ochii in harta.

Editat de petrica
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din nou cauta un Montana SH.

GPS-urile de masina sunt foarte mult lobotomizate voit de catre Garmin. Nu stau sa intru in detalii. Ori moto ori handheld. Din ultimele Montana si Monterra sunt cele mai ok. Au display-ul mare si asta conteaza. Gandeste-te unde-l vei pune. Printeza la plezneala o harta si taie o bucata din ea egala cu marimea display-ului. Du-te la mobra si aseaz-o cat de cat pe unde ar sta GPS-ul; suie-te in sa si vezi daca vezi. Si asta fara sa luam in calcul vibratii si tot ce mai inseamna sa fii in mers.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ia-ți un Nuvi pe la 3 milioane și vezi cum te împaci cu el. Cam tot ce înseamnă Garmin nu face cu mult mai mult. Rezoluția e cel puțin infectă. Dacă mergi la improvizație pe off-road e loterie mare să găsești drumuri, nu mai zic de poteci. Dacă stai pe asfalt e mai bună soluția cu GPS cu Windows pe care să pui IGo.

 

mda. oare n-am trecut toti prin asta? sa credem ca se poate face cu ceva la 3 milioane orice? sau cu ceva ce deja avem?

 

La off-road serios, și aici o spun din perspectiva biciclistului care a ajuns pe unde cu greu ar putea merge o motoretă enduro, programele de orientare pentru Android cu hărți detaliate (google maps si earth, hike&bike care are si traseele turistice pe diverse potecuțe, opencyclemaps și altele) bat la fundul gol toate GPS-urile dedicate.

 

toate alea de le enumeri le poti avea pe gps-uri dedicate.

 

De asemenea e riscant să pleci în off-road doar cu un singur dispozitiv GPS. Eu am întotdeauna două telefoane la mine și un încărcător suplimentar.

 

incarcator pe bicla? :) intre 2 telefoane sau gps + telefon merg pe a doua…

 

Pentru backup - harta si busola.

 

sau smartphone ca poti avea both pe el…

 

petrica, un 5xx ar trebui sa fie intre 500 si 1000 ron sh. nu stiu de 6xx. handheld parca e cam exagerat pt vacuta ta, daca mergi si pe jos e ok… un 5xx sau 6xx pe de alta parte merge usor si pe moto, si in masina si daca te duci la roma si vrei sa-ti gasesti drumul prin oras.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ba stiu ce vreau ... vreau un navigator sa ma conduca pe drumurile publice in Europa ... toate categoriile de drumuri, de la alei si drumuri de exploatare si pana la autostrazi !

 

Vreau ca atunci cand plec cu sotia in concediu sa nu mai bajbai prin tot felul de orase bulgaresti, grecesti, sarbesti ... sa nu mai opresc de 100 de ori sa intreb cum gasesc iesirea spre localitatea X, sau sa fiecare data cand sunt in impas sa opresc pe marginea drumului sa belesc bine ochii in harta.

 

Eu in scopul asta folosesc IGO pus pe un Note 2 pe care il tin in map holderul de la tankbag cu incarcatorul atasat. Hartile si aplicatia fac fata fara nici o problema, e mai greu cand ploua sau cand e soare puternic ca se incalzeste tare. Deci este o solutie pentru primavara-toamna si vreme fara ploaie :P Ca si varianta pentru vreme rea se poate tine telefonul in buzunar cu destinatia setata si cu castile conectate si te bazezi pe indicatiile audio.

 

La drumuri prin tara nu prea am nevoie de gps, decat atunci cand ies prin munti pe forestiere sau pe drumuri comunale prin sate izolate fara semnal. Atunci imi dld toata zona de pe Google Maps sa o am accesibila offline si tin telefonul in buzunar - cand nu mai stiu drumul, ma opresc, pornesc gps-ul care se conecteaza f rapid si vad pe unde sunt. Nici asta nu e o solutie optima dar inca nu am simtit nevoia sa imi iau un aparat dedicat.

 

Solutia cu telefonul nu e o rezolvare pentru ca e incomoda, dar daca ai niste softuri ok stii in orice moment unde te afli. Pe viitor o sa imi iau si eu un gps dar deocamdata nu il vad o prioritate.

 

In masina functioneaza fara probleme, circul de vreo 6 ani cu aplicatia de pe telefon - un gps dedicat pt masina mi se pare o fitza.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hand held sau moto pt ca sunt robuste.

Busola si harta pt ca nu li se descarca bateria.

Daca ai traseu fix se poate naviga pe sosele din tari straine si cu gps fara harta. Iti marchezi intersectile pe google earth in prealabil.

 

 

Fan Paul Walker pt ca automobile :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hărțile pentru sârbi am înțeles că sunt destul de sumare.

 

Nu stiu la ce harti te referi (Garmin afaik are rezonabile pe zona) dar poate exista si altele :) Fara sa mai verific detalii… OSM pare destul de detaliat… tile-urile care acopera Serbia si zona respectiva au suprafata mai mica sau comparativa cu tile-urile de Romania de exemplu. Tile-urile sunt mici cand cantitatea de info din ele e mare. Se fac invers proportional. Si sunt muuuult mai mici decat zone mai dubioase unde m-am bazat pe OSM…

Editat de b374
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cred ca un GPS dedicat moto e cel mai potrivit. Pentru ca de ce? :D => Folosesc un gps de masina si am sa enumar ce dezavantaje si avantaje vad eu:

Am ales o husa Givi care vine cu o prindere proasta. Pe langa faptul ca nu imi inspira incredere nici nu am avut unde sa o montez pe ghidon din cauza bretelei pentru foam pad iar unde e portiunea oblica nu venea bine ca reglaj. Drept pentru care am modificat-o si i-am pus prindere RAM. Am mesterit ceva tabla de aluminiu - gaurita, vopsita, decupata cam cat prinderea RAM ca sa nu ecraneze.

Are o husa aditionala pentru ploaie. Daca ploua si pleci fara ea pusa cand te prinde ploaia e cam dificil (din lipsa de chef) sa o mai pui dupa. Am facut crop din niste poze si am luat si de pe louis:

 

Pentru gps am folosit cabluri in unghi de 900 pentru alimentare si audio care ies in partea de jos (casti cu fir). In bricheta adaptor usb de 2 A.

Am testat Mireo Don't Panic dar am mers pe Igo cu harti Navteq (Topmap nu mi-au placut). Eu am fost interesat de Romania sa nu ratacesc prin orase si sa ma duca la punct fix pe orice strada.

Vizibilitatea nu e buna. Am pus folie mata pe gps dar degeaba tot trebuie sa-i fac umbra si nu e prea ok in sens giratoriu.

Avantaj: pot pune oricand telefonul in husa.

Din punctul meu de vedere nu ratacirea e problema (am si tableta cu gps si harta pe suport hartie) ci modul in care te ghideaza fix cand ai nevoie.

Daca aduni prinderea RAM, husa, gps-ul, cardul pentru gps, folia, cablurile, dezavantajele nu iti ramane decat o singura alegere GPS moto.

Eu am aplicat principiul ieftin si bun mult (ca la alcool :alcy: ).

Acum am vazut ca sunt reduse pe la louis Garmin.

Chiar daca o sa mai folosesc coarja de evolio sunt si eu interesat de Garmin cat de bune sunt - rezistenta, soft, harti.

Despre Garmin si altele poate ne impartasesc cei care au folosit.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Chiar daca o sa mai folosesc coarja de evolio sunt si eu interesat de Garmin cat de bune sunt - rezistenta, soft, harti.

Despre Garmin si altele poate ne impartasesc cei care au folosit.

 

eu am experienta si "propovaduiesc" un model care nu se mai vinde. din punctul meu de vedere ala e cel mai bun.

 

de rezistente sunt *). al meu a suferit multiple caderi de la peste 1m si cel putin o cadere mai teapana de-a dura pe scari. a ajuns in apa complet scufundat. daca nu ai citit posturile anterioare, chiar in cazul in care l-ai facut bucati un garmin busit, indiferent de motiv, se schimba la un pret fix in programl "out of warranty".

 

soft. in afara de softul de la garmin pe altceva decat monterra nu exista altul. softul e ok, adica nu e eye-candy, dar merge. exista si softuri tandem de folosit pe pc / mac pt planificare trasee, transfer de waypoints etc. se poate si fara ala.

 

harti - pe langa hartile facute de garmin oficial ( CN Europe / East Europe etc), mai exista si hartile R.O.AD like ( pe langa noi, BG si GR pot sa zic ca au echivalent sau peste )… si mai exista posibilitate si tool-uri sa-ti faci singur singurel hartile… adica, din OpenStreetMap de exemplu pt retea rutiera, adrese, pois, etc. si mai misto e ca poti sa vii peste datele astea de drumuri, obiective and shit cu curbe de nivel ( date facute disponibile free / moca in urma unor misiuni spatiale americane ) unor pt cand vrei sa o iei chiar in afara de orice drum / poteca de exista pe harti. si daca chiar n-ai harti poti sa faci track in google earth si sa-l bagi in gps…

 

*) exista o hiba totusi la seria 5xx - unele ecrane o iau razna. incep sa ia touch-uri / sa nu mai ia random. se poate schimba doar partea de deasupra ecranului, e un topic pe adv rider cum se schimba pt $10 sau ceva de genul asta.

Editat de b374
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

mda. oare n-am trecut toti prin asta? sa credem ca se poate face cu ceva la 3 milioane orice? sau cu ceva ce deja avem?

Eu am inceput experienta mea GPS cu un Garmin Nuvi de 2 milioane. E intr-adevar limitat ca performante, dar e arhisuficient pentru un motociclist. Chiar daca-l bag intr-o punga cand ploua, pot sa-l "butonez" cu manusa pentru ca are ecran tactil rezistiv. In mintea mea GPS-ul a ramas doar un ajutor, sa stii unde esti pe harta. Daca el e stapanul tau, mai bine stai acasa.

toate alea de le enumeri le poti avea pe gps-uri dedicate.

n oras.

Dar cu destula bataie de cap si doar pe cateva. Plus de asta iti trebuie si mult spatiu de stocare mai ales la rezolutii mari. Pe telefon e mult mai simplu.

incarcator pe bicla? :) intre 2 telefoane sau gps + telefon merg pe a doua…

Toate au loc intr-o gentuta. Incarcatorul e un acumulator extern de dimensiunea unui telefon. Doua telefoane, pentru ca n-am renuntat la primul android, Motorola Defy, altfel n-as exclude unui Garmin Dakota. Insa la aceeasi bani am si harti, si gps, si telefon si acces la internet. Pentru orase, asfalt si forestiere, Garminul e de ajuns si probabil cel mai bun, pentru off-road in necunoscut mi-e mai bun telefonul.

 

Apropo' de "butonatul" telefonului cu manusi... e bine sa nu te joci la GPS din mers (asa si te atentioneaza la pornire). Setezi destinatia si apoi pleci. Eu la telefon am setat sa nu se autoblocheze ecranul ci doar sa se stinga dupa un minut. Cand am nevoie de informatii apas doar butonul de "power" si intra direct in program. Asta se poate face cu orice manusa. Trebuie sa te adaptezi la ce ai.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...