Sari la conținut

Uleiul MOTUL


Postări Recomandate

  • Răspunsuri 165
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Am pus la sfarsitul sezonului trecut Motul d-ala cel mai scump. 300V parca ii zice.

 

Primul feeling dupa ce am iesit prima oara a fost ca a inceput sa-mi patineze ambreiajul. Am zis ca ok, o fi de la faptul ca avea deja cam 45.000km si poate s-a dus ambreiajul. Dar dupa inca cateva drumuri nu a mai avut acea manifestare de urcare in ture aiurea.

 

Inainte am avut uleiuri mult mai slab cotate dar nu mi-au facut nici o problema sesizabila. Ce s-o intampla pe acolo prin motor, uzuri si alte lucruri nu putem sa stim pana nu se strica.

 

Cand a fost produsa motocicleta mea nu cred ca era ulei full-sintetic, unii spun ca nu e bine sa le dai motoarelor mai vechi ulei full-sintetic ca nu au fost proiectate pentru asa ceva.

 

Probabil acum 10 ani uleiul scris la mine in manualul de intretinere era cel mai bun si mai scump de pe piata, asa ca poate daca ar fi fost ulei sintetic Motul pe piata, l-ar fi recomandat pe ala.

 

Cred ca anul asta trec pe Castrol Power1 din ala de la Louis. :crack:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cu Silkolene am omorat in 30 km ambreiajul..... deci este supergunoi - din punctul meu de vedere.....il mai folosesc doar la uns balamale....

 

Eu mai stiu ca o America intreaga foloseste Silkolene si Amsoil si nu li se duce ambreiajul....

 

Depinde ce produs din gama Silkolene ai folosit. Eu folosesc gama Super 4, JASO-MA spec 20W50

 

Australienii astia sunt ultra zgarciti. Nu ar baga 300V in motor deloc. Top of the line: 7100 de la motul. Sau eventual 5100.

 

 

post-22-1267910027_thumb.png

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Marile companii petroliere / uleiuri sunt corporatii. Intr-o corporatie ideea de baza pe ordinea de zi este "cum sa facem (mai multi) bani".

Managerii si tot stafful si toata lumea care intra in acest lant are pe ordinea de zi direct sau indirect - sa faca bani, nu conteaza cum atat timp cat nu se incalca vreo lege sau vreun standard.

Si una dintre cele mai simple idei care vine in capul oricarui gagalica de manager sau conducator de proiect e... PROMOVAREA Produselor si al renumelui.

Cientul - da - clientul nostru e stapanul nostru - dar noi il amagim cum stim mai bine sa para el stapan. :crack:

 

Motorex este o firma relativ mica din Elvetia :laugh:

Mobra fiind veche, in manual scrie mineral 20w40 ... am folosit semi Motul, Putoline, Mol si a fost OK. Cand am pus full Castrol, Motorex si motorul suna mai bine, dar uleiul de ultima generatie era papat la greu de "batranica" ... segmenti depasiti moral

Castrol si cumparat nus ce firma ... asa cum OMV si-a cumparat Petromul... deci ala care cumpara Castrol de la firma mama poate sa zica ca e bun ... iar daca e de la firma nou achizitionata (ruseasca, balcanica sau ce o fi) sa aibe surprize :nono:

 

Ca idee ... Longlife 5 sau 0W30 pt diesel cu aceleasi specificatii costa cam 90lei Castrol si aprox 60lei Motorex ... /litru :haha:

Editat de yuk
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am citit cu interes ce s-a scris pina acuma si multumesc celor care si-au batut destele in taste pt. mine. Ce am urmarit cu topicul ? Sa vad cine a folosit marca respectiva life , pe mobra lui si cit de multumit / nemultumit a fost. Ca doar nu sint nebun sa fac experimente cu Hondita , sa vad daca merge au ba. Logic ca astept informatii de la cei care au incercat si sa speram ca nu au dat de belea cu uleiul in cauza. Si sa stau sa citesc enspe pagini de WWW , e cam aiurea , cind am aici fratii mei , care ma pot informa direct , in dulcele grai romanesc si cu care mai pot coresponda si pe PM. :crack:

 

Parerea mea , o spun pentru ca am si magazin si atelier moto , si am cam testat toate uleiurile posibile de pe piata romaneasca intr-un laborator special pt testat combustibili si uleiuri :

 

1 si cel mai important , cand cumperi un ulei , indiferent pt ce motocicleta , incearca sa cauti sa gasesti in tabele oficiale , ce ulei ti-se potriveste pentru motocicleta ta . Ca spre exemplu poate sa fie 10w40 , dar daca motoru e din anii 1980 - 1995 , atunci tot ce era 10w40 era mineral , asa ca poate mergi si bagi un 10w40 de astazi care este semi-sintetic sau sintetic , si bagi un ulei foarte bun si ajungi sa scrii pe aici pe forum sau peste tot pe unde ai chef ca e un gunoi de ulei .

Asta am vazut la mine in atelier , motor distrus de la ulei , si cand am intrebat ce ulei a bagat , am aflat ca omul habar nu avea , si de unde a luat uleiul vanzatorul era mai habarnist ca el , dar auzise ca asa ceva se baga , si ia dat un ulei mineral cu multi sulfati care ia distrus ambreajul , si uzuri extraordinare in motor .

Sau poate trebuie sa bagi un 10w40 , si iti e recomandat un anume 10w40 , si de zagrcit bagi tot un 10w40 dar mai ieftin care nu se potriveste motorului tau , si ajungi tot acolo .

 

 

2 Trebuie sa se tina cont si de uzurile de la motocicleta -- cati km are parcursi , zgomote , etc

 

3 Toate uleiurile au in general , la o categorie de ulei ( gen 15w40 ) o plaja mai larga de produse , atentie ce cumperi pt motorul tau .

Spre exemplu daca iei anumite modele de BMW , in cartea tehnica scrie ca poti sa bagi si ulei de masia , si cel mai slab ulei posibil - existent , doar sa fie 15.w40 dar sa il schimbi la maxim 4000 km , asta pt ca motoare lor sunt concepute alt cumva , lucreaza in conditii diferite de functionare - uzura , etc .

 

4 Am descoperit , la acelasi gen de motociclete si acelasi an , dar doi proprietari diferiti , ca la una dintre ele ii mergea excelent cu Respol si cu Motul , iar la cealalta doar cu Motul , repsolul il papa la km multi . In concluzie difera si cum a fost expluatat motocicleta , stilul de condus al proprietarului .

 

Uite aici 'lil debul' unde poati cauta ce ulei ti se potriveste , si daca cauti pe internet mai gasesti siteuri o gramada :

http://www.motul.de/oelberater/motorrad/index.php

 

Ca uleiuri de la noi de pe piata ti-as recomanda urmatoarele : ( astea imi vin in cap acuma )

-- uleiuri cu care poti merge cati km zice cartea : Motul , Repsol , Bardahl , Motorex , Castrol ( daca nu e ambalat al bulgari - la noi - la unguri )

-- ulei cu care sa nu mergi mai mult de 4000 km : Agip , Valvoline , Nipone , Silicone ,

 

 

RESPECT

Editat de Thomas
Nu este topic de reclama proprie, rubrica este separata
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu schimb uleiul la fiecare 5000km oricum.

 

Uleiul isi cam pierde din proprietati in functie de timp (oxidari), temperatura, actiunea mecanica asupra lui ...

 

De aia nu prea imi vine sa schimb uleiul la 10.000 cum scrie la carte.

 

Iar cand completezi cu ulei trebuie sa pui FIX acelasi BRAND / MODEL peste el. Altfel se poate taia ca maioneza :crack: (e doar o expresie, dar in realitate nu se amesteca cum trebuie)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am mers cu Denicol (un ulei facut in Belgia - ieftinel) si apoi mare parte cu Motorex Formula 10W40.

Mi-a placut Motorex, m-am inteles bine cu el.

Fata de Denicol, de cand am inceput sa merg cu Motorex (aprox 2 ani) am observat o schimbare mai finuta a vitezelor.

Anul asta vreau sa bag Repsol, am gasit o oferta la bidon de 4L, e mai ieftin si decat Motorexul, asa ca .. de ce nu.

 

Chiar asa - cat poate fi tinut la raft un ulei? Eu stiam ca parca 5 ani, e adevarat? Ma gandesc sa nu fie ieftin Repsolul pe care vreau sa-l cumpar doar pentru ca se apropie de data de gratie.. De fapt, un ulei expira? :crack:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Repsol 10w-50 mi s-a parut chiar f bun. Mi-a mai placut f tare castrol care face uleiuri bune in general. Iar de motul...desi am bagat de multe ori, e mai mult numele de el, la honda mi-am dat seama ca nu prea era grozav si nu am mai bagat de atunci desi bagam numai 300V.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De fapt, un ulei expira? :crack:

 

 

DA. Eu am vazut pe bidoane de ulei termen de garantiei, de obicei 4 ani de la data fabricatiei.

 

Cel mai f.utere e ca de exemplu la unele masini spune ca uleiul de cutie nu se schimba niciodata. Intrebarea e: daca are termen de garantie, cum dracu nu se schimba niciodata?? :laugh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De fapt, un ulei expira? :crack:

 

1. Pai zice pe eticheta ca daca il "arunci" in natura ii ia sute de ani sa dispara....

 

.... 5 ani pe raft nu inseamna nimic... doar ca nu isi mai pune producatorul obrazul pentru ulei ambalat inainte de fabricatia motocicletei.

 

2. Eu un lucru nu pricep si ma declar din oficiu PROST....

 

Daca (si ma rezum la cazul meu) in manualul utilizatorului cu care a venit motocicleta zica ca uzual este uleiul 10W40 dar se poate schimba specificatia de vascozitate in functie de temperatura de exploatare (intre 0W40 si 20W50) dar specificatiile raman aceleasi (API minim SE/SF) eu ce ulei bag in motor?????

 

....ca orice gunoi de ulei de la raft intruneste minim specificatiile cerute de Suzuki ?!?!?

 

OBS. PROST in ideea ca nu sunt lamurit de bagatul de ulei de 15 ron sau de 70 ron per litru!!!

 

3. Uleiurile din Louis (majoritate) au specificatii API identice cu cele auto...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

3. Uleiurile din Louis (majoritate) au specificatii API identice cu cele auto...

 

Specificatiile API, dupa parerea mea, sunt fix... nimic. (sa nu zic ceva urat)

American Petroleum Institute a definit aceste standarde pentru uleiuri cu mult timp in urma. Intre timp uleiurile au evoluat.

 

Au impus la vremea respectiva (cand le-a venit idea) pentru producatori sa respecte anumite standarde de fabricatie.

Au denumit standardul ala primul SA.

Anul urmator le-au venit alte idei, au vrut si mai restrictivi.. asa ca au emis SB.

Si tot asa..in timp..au emis: SC,D,E,F,G,H...pana in zilele noastre.

SE - SF - se refera la standardele emise prin 1990 parca... dar de atunci uleiurile au evoluat mult.

Orice ulei care are o litera mai mare (in ordine alfabetica) teoretic este mai bun.

 

Daca motocicleta a fost facuta in 1988 - normal ca producatorii au trecut la vremea respectiva standardul cel mai ridicat de atunci, adica SD..SE sau ce era atunci actual.

In vremurile noastre greu o sa gasesti un ulei SE SF SG.. pentru moto.. Am vazut ca cei de la Motorex il numesc "legend"..

Dar daca s-au inventat uleiuri noi, net superioare, de ce sa nu le folosim chiar daca motocicleta noastra este facuta in 1900 toamna..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Uite ca am gasit si ceva documentatie direct la API pe site.

 

http://www.api.org/certifications/engineoi...8forprint-2.pdf

 

Standardele din poza urmatoare, pe care am extras-o din pdf-ul de mai sus NU mai sunt de actualitate, sunt "obsolete", adica vechi, perimate, nu mai sunt in uz... (cine stie o traducere mai buna sa ma corecteze)

 

SA,B,C,D,E,F,G

 

post-7046-1267958526_thumb.jpg

 

Mai departe, daca vreti sa vedeti cerintele pentru standardele care sunt inca in uz.. adica SH, SJ, SL, SM le puteti gasi in documentul pdf de mai sus incepand de la pagina 60:

APPENDIX G—Requirements for API Service Categories SH, SJ, SL and SM by Viscosity Grade

Mesaj completat

Hahaaaa, am mai descoperit ceva interesant.... da...

Referitor la amestecatul uleiurilor.

Nenii astia de la API s-au gandit bine ei si au impus un parametru numit:

 

ASTM D 6922, homogeneity and miscibility si vad ca toate uleiurile SH,SJ,SL,SM trebuie sa respecte urmatorul lucru:

 

Homogeneous with SAE reference oils - pentru SH

Homogeneous with SAE Reference Oils - pentru SJ

Homogeneous with SAE Reference Oils - pentru SL

Shall remain homogenous and, when mixed with ASTM reference oils, shall remain miscible. - pentru SM.

 

Deci, pe inteles - API impun prin standard ca uleiurile sa se poata amesteca cu uleiuri de acelasi grad SAE.

La amestecarea cu alte uleiuri trebuie sa ramana omogene, sa poata fi amestecate.

 

Buaaaaaahaaaaaaaaahaaaa.. deci oamenii de la API (sa le dea dumnezo sanatate) s-au gandit la acest lucru si impun ca uleiurile sa fie miscibile.

Deci mitul conform caruia daca amesteci marcile de ulei se obtine maioneza - BUSTED!!!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Deci mitul conform caruia daca amesteci marcile de ulei se obtine maioneza - BUSTED!!!![/b][/size]

 

 

Adica pot sa amestec un 10-40 de marci diferite dar nu pot sa amestec un 10-40 cu un 20-50 de la aceeasi marca?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Adica pot sa amestec un 10-40 de marci diferite dar nu pot sa amestec un 10-40 cu un 20-50 de la aceeasi marca?

Da. Eu asa inteleg.

 

Daca amesteci uleiuri de grade SAE diferite atunci automat uleiul obtinut nu mai respecta gradele SAE. Adica o sa fie ceva intre si nu mai respecta standardul din punct de vedere al viscozitatii. Din punctul asta de vedere.

Dar daca amesteci 10W-40 cu 20W-50 in mod sigur nimic nu se va intampla ci doar uleiul obtinut nu va avea nici vascozitate 10w40 nici 20W50 ci va fi ceva intre cele doua - chestie care nu e definita in nici un standard.

Practic nu cred ca se intampla nimic. Amesteci un ulei subtire cu unul gros si rezulta unul mediu. Asta e tot. Bum nu cred ca fac si nici maioneza nu iese.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu am folosit inca lubrifianti Motul,dar o voi face in viitorul foarte apropiat.Am sa va spun de ce:

1.Este (din cunostintele mele) singurul producator care are toata productia concentrata intr-o singura locatie:Franta.Veti spune "ei si ce?big deal!".Pai cam este.Asa esti sigur ca daca achizitionezi in-sa zicem-Tombuktu ulei Motul ai siguranta ca este ulei Motul.Eu am patit-o cu Mobil(pentru cine nu stie,sunt cel putin 2 "fabricanti" de ulei Mobil:turcii si belgienii,parca) am completat la auto uleiul de acelasi tip/vascozitate si mi-a "spumat",noroc ca am observat la timp.

2.Sunt pionieri in industria lubrifiantilor,si cu rezultate apreciabile.

3.Daca priviti atent,toti marii constructori "recomanda" diversi lubrifianti:Renault-Elf,VW-Castrol,samd.Poate am incurcat asocierile,dar intelegeti ce vreau sa spun.Motul nu apare in asemenea contexte.De ce oare?

4.Urmariti in marile competitii ce uleiuri se folosesc.

http://www.motul-romania.ro/ Pentru cei interesati,gasiti multe info aici,in dulcea noastra limba,inclusiv asistenta in alegere lubrifiantului in functie de auto/moto detinut.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Aha....

 

Motul este de origine SUA - Swan Finch Company, dar momentan Motul-Singapore are sediul general in Franta. MDA

 

Apropos Motul si cu Subaru isi trag limbi similare cu Renaul-Elf sau Peugeot-Total.

 

Posibil ca Motul sa fie produs intr-un singul loc pe glob.... dar parca prea mult lume il imbuteliaza...

 

Mai nou la magazin de scule de mana (UNIOR) se vinde ulei Motul.... deci se pare ca in curte la Lubrifin "marmota impacheteaza ciocolata in staniol" + Elf + Total

 

 

Mesaj completat

Sincer mai mult incredere am sa cumpar ulei din Louis....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu am folosit inca lubrifianti Motul,dar o voi face in viitorul foarte apropiat.Am sa va spun de ce:

1.Este (din cunostintele mele) singurul producator care are toata productia concentrata intr-o singura locatie:Franta.Veti spune "ei si ce?big deal!".Pai cam este.Asa esti sigur ca daca achizitionezi in-sa zicem-Tombuktu ulei Motul ai siguranta ca este ulei Motul.Eu am patit-o cu Mobil(pentru cine nu stie,sunt cel putin 2 "fabricanti" de ulei Mobil:turcii si belgienii,parca) am completat la auto uleiul de acelasi tip/vascozitate si mi-a "spumat",noroc ca am observat la timp.

2.Sunt pionieri in industria lubrifiantilor,si cu rezultate apreciabile.

3.Daca priviti atent,toti marii constructori "recomanda" diversi lubrifianti:Renault-Elf,VW-Castrol,samd.Poate am incurcat asocierile,dar intelegeti ce vreau sa spun.Motul nu apare in asemenea contexte.De ce oare?

4.Urmariti in marile competitii ce uleiuri se folosesc.

http://www.motul-romania.ro/ Pentru cei interesati,gasiti multe info aici,in dulcea noastra limba,inclusiv asistenta in alegere lubrifiantului in functie de auto/moto detinut.

 

In general competitiile nu au treaba cu moatoare de strada, uleiuri cu uz stradal...uleiurile race, se folosesc la o singura etapa dupa care se arunca.

Atat timp cat se folosesc uleiuri originale nu cred ca unul e mai rasarit ca altul, depinde mult cu ce se impaca si mobra. Ca e Yacco, Motul, Motorex, Castrol, etc, cam tot una e, indiferent ce decarteaza marketing-ul, pana acum nu am vazut la schimbul de ulei(original), sa crape motor, express de la ulei. Schimbul la timp, in functie de exploatare, face tot, mai putin marca.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In general competitiile nu au treaba cu moatoare de strada, uleiuri cu uz stradal...uleiurile race, se folosesc la o singura etapa dupa care se arunca.

Atat timp cat se folosesc uleiuri originale nu cred ca unul e mai rasarit ca altul, depinde mult cu ce se impaca si mobra. Ca e Yacco, Motul, Motorex, Castrol, etc, cam tot una e, indiferent ce decarteaza marketing-ul, pana acum nu am vazut la schimbul de ulei(original), sa crape motor, express de la ulei. Schimbul la timp, in functie de exploatare, face tot, mai putin marca.

 

BINGO

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...si evident ca nu o sa gasesti niciodata, in comert, ulei de competitie care se foloseste o singura data si se arunca....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...si evident ca nu o sa gasesti niciodata, in comert, ulei de competitie care se foloseste o singura data si se arunca....

 

esti sigur?...ideea era ca, degeaba aducem vorba de competitii...... acolo in general se afla numai prototipuri (motogp, sbk) etc, care nu au legatura cu strada. Omul s-a referit la motoare de serie, stradale, atat, in rest deviem.

Fiecare foloseste ce vrea, de asta sunt si atatia producatorim sa ai libertatea de a alege.

Editat de G-UNIT
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...