Sari la conținut

Acumulatori Moto - Incarcare/Intretinere/Comparatii


Postări Recomandate

  • Răspunsuri 2,5k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

ai pus accesori pe ea adica xenoane?

nu

 

verifica generatorul, se pare ca ala este de vina, vezi ce tensiune intra in releu

 

3 fire am si le.am masurat. 2,3 v, 2,4 si 2,6 v asa am pe fiecare fir.

 

in manual scrie 45 v iesire din alternator.. Oare statoru e de vina?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

fire am si le.am masurat. 2,3 v, 2,4 si 2,6 v asa am pe fiecare fir.

 

in manual scrie 45 v iesire din alternator.. Oare statoru e de vina?

posibil, cred ca ai avut vre-un scurt si s-au prajit si releul si statorul....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cu mufa de la releu bagata sau scoasa?Decupleaza mufa si masoara la rece rezistenta intre bobine si fata de masa apoi cu moto pornit tensiunea in alternativ.Fata de masa tre sa ai rezistenta infinita pe toate 3 fazele iar intre ele undeva la 1-2ohmi,tensiunea undeva la 20v ninim la ralanti.Daca nu atunci alta bobina,daca da atunci alt releu.Succes.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dupa cum ti s-a mai spus, majoritatea motocicletelor , in special cele japoneze, au alternator(nu dinam ca cele vechi) cu magneti permanenti.

Desigur exista si exceptii , sunt si motociclete cu alternator cu rotor bobinat, (rf, gsx, diversion, cb750 ,mai toate bmw-urile etc), dar mai ales la motocicletele mici ca cea despre care e vorba ,alternatorul e cu magneti , nu are perii colectoare.

Eu sunt curios cum de ai gasit tu sa repari 10 motociclete cu alternator clasic si n-ai dat de nici una cu magneti.....

Editat de binox
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eroare ...esti putin in urma .. Tu sti ceva, se numeste dinam ..motocicletele moderne au alternator, sunt mai fiabile au un randament mai bun si putere specifica mai mare ! Am remediat pana in prezent 10 alternatoare la motociclete dupa 2000, toate au fost cu generator sincron, adica rotor bobinat si punte redresoare..pentru ca este alternator ! Regulatorul (RRT) are functia de mentinere a tensiunii redresate la o valoare constanta( in jurul valorii de 14V , 13,7-14,3V in functie de sarcina) iar puntea redresoare, transforma tensiunea si curentului de valoari alternative generate de alt.in marimi de valori continue. Am numai manualul de la triump, dar poti verifica si in altele -vezi in foto 31 redresor, 32 perii colectoare si 17 regulator. Esti lamurit ?

 

de ce persisti?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cu mufa de la releu bagata sau scoasa?Decupleaza mufa si masoara la rece rezistenta intre bobine si fata de masa apoi cu moto pornit tensiunea in alternativ.Fata de masa tre sa ai rezistenta infinita pe toate 3 fazele iar intre ele undeva la 1-2ohmi,tensiunea undeva la 20v ninim la ralanti.Daca nu atunci alta bobina,daca da atunci alt releu.Succes.

cu mufa bagata la releu.cum se masoara rezistenta? tesinunea in alternativ cum se masoara, cu mufa scoasa din releu? ce inseamna rezistenta infinita?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dupa cum ti s-a mai spus, majoritatea motocicletelor , in special cele japoneze, au alternator(nu dinam ca cele vechi) cu magneti permanenti.

Desigur exista si exceptii , sunt si motociclete cu alternator cu rotor bobinat, (rf, gsx, diversion, cb750 ,mai toate bmw-urile etc), dar mai ales la motocicletele mici ca cea despre care e vorba ,alternatorul e cu magneti , nu are perii colectoare.

Eu sunt curios cum de ai gasit tu sa repari 10 motociclete cu alternator clasic si n-ai dat de nici una cu magneti.....

Nu am nevoie de explicatii, cunosc f bine domeniul..eu am reparat alternatoare si cam tot ce cuprinde domeniul electric/electronic al motocicletelor ...nu dau search pe Internet. Sunt mai multe marci care fabrica alternatoare cu rotor bobinat si ti-am explicat mai sus de ce ? Cred ca ai deschis fisierul sa vezi ca si triumph tot in aceasta categorie este..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Se numesc generatoare de curent alternativ cu magneti permanenti si sau rotor bobinat cu perii colectoare-avantaje si dezavantaje.Dinamul genereaza curent continu si punct.



cu mufa bagata la releu.cum se masoara rezistenta? tesinunea in alternativ cum se masoara, cu mufa scoasa din releu? ce inseamna rezistenta infinita?

Manualul de fizica clasa a-8-a

Editat de Indian73
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu am nevoie de explicatii, cunosc f bine domeniul..eu am reparat alternatoare si cam tot ce cuprinde domeniul electric/electronic al motocicletelor ...nu dau search pe Internet. Sunt mai multe marci care fabrica alternatoare cu rotor bobinat si ti-am explicat mai sus de ce ? Cred ca ai deschis fisierul sa vezi ca si triumph tot in aceasta categorie este..

Poti sa enumeri repede 10 modele de motociclete care folosesc alternatoare cu rotor bobinat, fara sa cauti pe net? Doar tu ai spus ca ai reparat 10deastea, totusi n-ai spus cum de n-ai dat si de cele cu magneti care-s mult mai dese.....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eroare ...esti putin in urma .. Tu sti ceva, se numeste dinam ..motocicletele moderne au alternator, sunt mai fiabile au un randament mai bun si putere specifica mai mare ! Am remediat pana in prezent 10 alternatoare la motociclete dupa 2000, toate au fost cu generator sincron, adica rotor bobinat si punte redresoare..pentru ca este alternator ! Regulatorul (RRT) are functia de mentinere a tensiunii redresate la o valoare constanta( in jurul valorii de 14V , 13,7-14,3V in functie de sarcina) iar puntea redresoare, transforma tensiunea si curentului de valoari alternative generate de alt.in marimi de valori continue. Am numai manualul de la triump, dar poti verifica si in altele -vezi in foto 31 redresor, 32 perii colectoare si 17 regulator. Esti lamurit ?

 

 

Ar trebui sa stii ca puntea redresoare transforma alternantele in curent pulsatoriu ( curent electric redresat dar care are variatii cu o frecventa dubla fata de cea initiala ), abia cu bateria conectata care netezeste variatiile, comportandu-se ca un condensator avem curent continuu .

 

 

Poti sa enumeri repede 10 modele de motociclete care folosesc alternatoare cu rotor bobinat, fara sa cauti pe net? Doar tu ai spus ca ai reparat 10deastea, totusi n-ai spus cum de n-ai dat si de cele cu magneti care-s mult mai dese.....

Subscriu !

 

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu are rost sa cauti printre cuvinte..si pe urma sa te documentezi ! Daca vrei un curs de electronica pot sa ti-l predau daca o sa am ocazia, Curent continuu vizualizat ca o dreapta paralela cu OX, fara variatii in timp este greu de obtinut dintr-un redresor ..Se monteaza elemente de fitrare, se folosesc redresoare comandate, etc,dar nu este cazul pentru un simplu alternator si o punte redresoare cu diode. Problema a fost de continut privind un simplu alternator, cine crezi ca este interesat de detalli, sau vrei o demonstratie matematica insotita de grafice ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

NU caut printre cuvinte si nici nu sunt adeptul despicarii firului in 4 , folosesc detalii atunci cand este cazul. NU vreau sa ofensez pe nimeni dar daca sustii ca repari alternatoare si ca esti AS atunci cum poti debita niste aberatii ? Voi ganditi cand spuneti ca releul da surplusul la masa ? Daca ai schimbat 3 rulmenti la alternatoare nu inseamna ca a ihabar de cum functioneaza releul de incarcare . Chiar sunt curios ce electronica ma poti invata tu pe mine ! S-o vad si pe asta.

 

Mai usor...calmeaza-te, avem tot timpul din lume sa invatam ! Dar cu pasi marunti.. Fiecare deschide un subiect sa invete, practic invatam unii de la ceilalti ...ideea este sa nu tinem pentru noi si sa explicam corect ceea ce stim, dar sa nu modificam legile fizicii si ce am invatat in scoli sau stim din practica din masuratori si determinari !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare am o problema cu acumulatorul meu de la xt125r


Am bateria de mai jos, cred ca are peste 2 ani, nu ma intrebati de ce am am asta, am cumparat motoreta cu tot cu bateria asta.
http://www.bateriimoto.ro/BATERII-CU-GEL--cID5.html

In februarie cand am scos-o de la iernat la xt125r-ul meu voltajul era mic tot timpul, am voltmetru conectat permanent alimentat direct de la baterie

 

  • scadea sub 12 volti cand incercam sa o pornesc, imi indica bordul icoana cu bateria
  • nu statea la relantiu daca aprindeam faza lunga cand era rece
  • scadea in intensitate mult faza lunga cand claxonam (e pe aer)
  • nu avea putere claxonul etc etc,

 

Noroc ca are pedala si stiu sa folosesc si socul

Dilema mea a fost de jumatate de an, sa completez sau nu cu electrolit. Problema e ca bateria cica e pe gel dar pe capac scrie clar sa completez cu electrolit daca e nevoie (suna destuld e ambiguu stiu) sa se prelungeasca viata bateriei

Am zis ori o fac ori o stric si iau alta, zis si facut. Am completat cu electrolit, am pus la incarcarcat cu un bec conectat ca am un redresor care baga 5ah si alcoolic cum sunt am pus sa sarbatoresc cu niste merlot. Am adormit si in loc sa tin si eu o ora doua adica pana la 1 noaptea la incarcat m-am trezit speriat pe la vreo 5 si am deconectat-o si m-am bucurat ca nu am luat foc in casa. Am lasat-o asa 24 de ore. Dupa 24 de ore am avut surpriza ca tinea 13.2 volti si m-am bucurat ca inainte tinea 12.2

Am conectat-o si problemele s-au rezolvat, luminina puternica, claxonul era claxon, pornea perfect a trecut o saptamana si voltajul e stabil la 12.8-12.9 inainte sa o pornesc dimineata. Cam mult zic eu.

Problema mea este urmatoarea (pe langa faptul ca beau prea mult) voltrmetrul de pe bord in mers imi indica des pana la 15.5 volti si mi se pare extraordinar de mult. Nu tine neaparat de turatie, poate sa fie turata la 5000 si sa arate 13v sau sa stea la relantiu si sa bage 15v dar sta in general prea mult timp la peste 15v. Mentionez ca atunci cand era slaba bateria nu urca la 15v

Credeti ca daca iau o baterie noua, neabuzata, o sa am iar 14.5 max sau e de vina si bateria si releul sau doar releul ca poate din accident am facut bine bateriei cu procedura de mai sus.
Eu am mai schimbat un releul cu unul OEM de la yamaha anul trecut pentru ca toata lumea spunea ca 15.5v
e prea mult, si s-a rezolvat treaba . Aveam aceeasi baterie. Mentionez ca am curatat toate contactele de la cdi, releu de pornire, releu de incarcare, siguranta, etc cu spray de contacte.


Stie careva care e cea mai ieftina solutie pana nu mi se prajeste ceva la partea electrica?

Editat de varg-voshod
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

15 V nu-i un voltaj de speriat. La motoreta mea este maxim cat trebuie sa incarce. Vezi ce spune manualul.

 

P.S. E pacat de Merlot daca nu-l bei dupa o ceafa marmorata :)

 

 

la rf aveam 15.6 cel mai mult. 3 ani am mers asa, doar un bec de far, unul de semnalizare si unul de stop arse in tot acest timp... :) stai linistit, acum te poti gandi si la ceva sa incalzita sau manere :)

nici eu nu ma agit prea mult dar ma nelinisteste ce scrie in manualul de service

post-67547-0-46184100-1366057732_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • l.u.v changed the title to Acumulatori Moto - Incarcare/Intretinere/Comparatii

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...