Sari la conținut

Acumulatori Moto - Incarcare/Intretinere/Comparatii


Postări Recomandate

Este bine din start sa identifici elementele care pot fi defecte si important sa verifici daca circuitele sunt alimentate. Deconecteaza RRT(releul regulator de tensiune), pune contactul pe pozitia aprinderea si masoara tensiunea intre conectorul care intra in RRT, cel figurat cu + si masa, trebuie sa ai 12 V sau tensiunea acumulatorului la acel moment. Daca ai prezenta tensiune, elimini problema alimentarii RRT, daca nu, verifica circuitul acela, este posibil sa fie o siguranta fuzibila intrerupta(fuzibil topit) sau conductor intrerupt, etc. Daca circuitul este alimentat(circuitul de excitatie al alternatorului) verifica daca la iesirea din RRT ( poate fi notat cu DF sau un grup de 2 cifre) ai tensiune, adica voltmetru indica 12V sau U baterie intre aceasta borna si masa( conductor de minus). Dar, la aceasta verificare scoti conductorul care alimenteaza excitatia alternatorului( periile colectoare). Daca ai tensiune poti spune ca RRT functioneaza un prima treapta. Urmeaza sa verifici daca circuitul de alimentare pentru excitatiei(circuitul rotoric) al alt. este continuu prin periile colectoare, rotor si cele doua polaritati. Monteaza un ohmmetru intre conectorul care se conecteaza la RRT si minus, acul trebuie sa devieze valorile sunt mici 4-10 ohm, daca valoare este mare atunci este posibil sa ai intreruperi in circuit sau periile colectoare uzate. In locul tau as face si o verificare a alternatorului pentru toate componentele, rotor, stator si ff important puntea redresoare. O dioda scutcircuitata sau intrepupa duce la nefunctionarea alt. in parametrii normali. Verifica ce este mai sus in prima etapa si mai discutam.

Bafta!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 2,5k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

du-te bah! la un magazin de scutere si cumpara-ti un releu de Linhai 350cmc, chinezariile ar trebui sa fie compatibile intre ele :) ... daca incarca 12.8 poti merge fara lumini, dar daca nu incarca 13.6-14.5 poti sa te pishi pe el

Editat de yuk
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

du-te bah! la un magazin de scutere si cumparati un releu de Linhai 350cmc, chinezariile ar trebui sa fie compatibile intre ele ... daca incarca 12.8 poti merge fara lumini, dar daca nu incarca 13.6-14.5 poti sa te pishi pe el

Esti belea! :peace: O tot dai cu chinezariile, cind aia-i coreana...........

Editat de Contabil
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Este bine din start sa identifici elementele care pot fi defecte si important sa verifici daca circuitele sunt alimentate. Deconecteaza RRT(releul regulator de tensiune), pune contactul pe pozitia aprinderea si masoara tensiunea intre conectorul care intra in RRT, cel figurat cu + si masa, trebuie sa ai 12 V sau tensiunea acumulatorului la acel moment. Daca ai prezenta tensiune, elimini problema alimentarii RRT, daca nu, verifica circuitul acela, este posibil sa fie o siguranta fuzibila intrerupta(fuzibil topit) sau conductor intrerupt, etc. Daca circuitul este alimentat(circuitul de excitatie al alternatorului) verifica daca la iesirea din RRT ( poate fi notat cu DF sau un grup de 2 cifre) ai tensiune, adica voltmetru indica 12V sau U baterie intre aceasta borna si masa( conductor de minus). Dar, la aceasta verificare scoti conductorul care alimenteaza excitatia alternatorului( periile colectoare). Daca ai tensiune poti spune ca RRT functioneaza un prima treapta. Urmeaza sa verifici daca circuitul de alimentare pentru excitatiei(circuitul rotoric) al alt. este continuu prin periile colectoare, rotor si cele doua polaritati. Monteaza un ohmmetru intre conectorul care se conecteaza la RRT si minus, acul trebuie sa devieze valorile sunt mici 4-10 ohm, daca valoare este mare atunci este posibil sa ai intreruperi in circuit sau periile colectoare uzate. In locul tau as face si o verificare a alternatorului pentru toate componentele, rotor, stator si ff important puntea redresoare. O dioda scutcircuitata sau intrepupa duce la nefunctionarea alt. in parametrii normali. Verifica ce este mai sus in prima etapa si mai discutam.

Bafta!

 

 

perii conectoare? :|

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

perii conectoare? :|

adica ce vrei sa sugerezi cu acest cuvant ??

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Adica sugereaza ca ai fost pe langa cu comentariul tau.

Majoritatea motoarelor nu au alternator cu excitatie(cum se intampla de regula la masini) ci un fel de generator cu magneti permanenti. Tensiunea este redresata si stabilizata printr-un releu care scurtcircuiteaza o parte din curent la masa. Fenomenul produce caldura si duce la defectarea releului.

 

ON topic>

1. Verifica daca acumulatorul e bun

2. Verifica infasurarile statorului

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eroare ...esti putin in urma .. Tu sti ceva, se numeste dinam ..motocicletele moderne au alternator, sunt mai fiabile au un randament mai bun si putere specifica mai mare ! Am remediat pana in prezent 10 alternatoare la motociclete dupa 2000, toate au fost cu generator sincron, adica rotor bobinat si punte redresoare..pentru ca este alternator ! Regulatorul (RRT) are functia de mentinere a tensiunii redresate la o valoare constanta( in jurul valorii de 14V , 13,7-14,3V in functie de sarcina) iar puntea redresoare, transforma tensiunea si curentului de valoari alternative generate de alt.in marimi de valori continue. Am numai manualul de la triump, dar poti verifica si in altele -vezi in foto 31 redresor, 32 perii colectoare si 17 regulator. Esti lamurit ?

Alt.doc

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Va salut dragi prieteni. Am o problema la zzrica, numi mai incarca suficient, precizez ca am schimbat releul, verificat sigurante.Cand am schimbat releul am gasit 2 fire din mufa topite si papuceii inrositi.Am schimbat mufa cu tot cu releu. Imi incarca 12,89v la 4000 de ture si in manual scrie 14,5v la 4000,5000 de ture, de unde o fi problema? Ce trebuie sa mai verific? Va Multumesc!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ai pus accesori pe ea adica xenoane?

nu

 

verifica generatorul, se pare ca ala este de vina, vezi ce tensiune intra in releu

 

3 fire am si le.am masurat. 2,3 v, 2,4 si 2,6 v asa am pe fiecare fir.

 

in manual scrie 45 v iesire din alternator.. Oare statoru e de vina?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

fire am si le.am masurat. 2,3 v, 2,4 si 2,6 v asa am pe fiecare fir.

 

in manual scrie 45 v iesire din alternator.. Oare statoru e de vina?

posibil, cred ca ai avut vre-un scurt si s-au prajit si releul si statorul....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cu mufa de la releu bagata sau scoasa?Decupleaza mufa si masoara la rece rezistenta intre bobine si fata de masa apoi cu moto pornit tensiunea in alternativ.Fata de masa tre sa ai rezistenta infinita pe toate 3 fazele iar intre ele undeva la 1-2ohmi,tensiunea undeva la 20v ninim la ralanti.Daca nu atunci alta bobina,daca da atunci alt releu.Succes.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dupa cum ti s-a mai spus, majoritatea motocicletelor , in special cele japoneze, au alternator(nu dinam ca cele vechi) cu magneti permanenti.

Desigur exista si exceptii , sunt si motociclete cu alternator cu rotor bobinat, (rf, gsx, diversion, cb750 ,mai toate bmw-urile etc), dar mai ales la motocicletele mici ca cea despre care e vorba ,alternatorul e cu magneti , nu are perii colectoare.

Eu sunt curios cum de ai gasit tu sa repari 10 motociclete cu alternator clasic si n-ai dat de nici una cu magneti.....

Editat de binox
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eroare ...esti putin in urma .. Tu sti ceva, se numeste dinam ..motocicletele moderne au alternator, sunt mai fiabile au un randament mai bun si putere specifica mai mare ! Am remediat pana in prezent 10 alternatoare la motociclete dupa 2000, toate au fost cu generator sincron, adica rotor bobinat si punte redresoare..pentru ca este alternator ! Regulatorul (RRT) are functia de mentinere a tensiunii redresate la o valoare constanta( in jurul valorii de 14V , 13,7-14,3V in functie de sarcina) iar puntea redresoare, transforma tensiunea si curentului de valoari alternative generate de alt.in marimi de valori continue. Am numai manualul de la triump, dar poti verifica si in altele -vezi in foto 31 redresor, 32 perii colectoare si 17 regulator. Esti lamurit ?

 

de ce persisti?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cu mufa de la releu bagata sau scoasa?Decupleaza mufa si masoara la rece rezistenta intre bobine si fata de masa apoi cu moto pornit tensiunea in alternativ.Fata de masa tre sa ai rezistenta infinita pe toate 3 fazele iar intre ele undeva la 1-2ohmi,tensiunea undeva la 20v ninim la ralanti.Daca nu atunci alta bobina,daca da atunci alt releu.Succes.

cu mufa bagata la releu.cum se masoara rezistenta? tesinunea in alternativ cum se masoara, cu mufa scoasa din releu? ce inseamna rezistenta infinita?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dupa cum ti s-a mai spus, majoritatea motocicletelor , in special cele japoneze, au alternator(nu dinam ca cele vechi) cu magneti permanenti.

Desigur exista si exceptii , sunt si motociclete cu alternator cu rotor bobinat, (rf, gsx, diversion, cb750 ,mai toate bmw-urile etc), dar mai ales la motocicletele mici ca cea despre care e vorba ,alternatorul e cu magneti , nu are perii colectoare.

Eu sunt curios cum de ai gasit tu sa repari 10 motociclete cu alternator clasic si n-ai dat de nici una cu magneti.....

Nu am nevoie de explicatii, cunosc f bine domeniul..eu am reparat alternatoare si cam tot ce cuprinde domeniul electric/electronic al motocicletelor ...nu dau search pe Internet. Sunt mai multe marci care fabrica alternatoare cu rotor bobinat si ti-am explicat mai sus de ce ? Cred ca ai deschis fisierul sa vezi ca si triumph tot in aceasta categorie este..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Se numesc generatoare de curent alternativ cu magneti permanenti si sau rotor bobinat cu perii colectoare-avantaje si dezavantaje.Dinamul genereaza curent continu si punct.



cu mufa bagata la releu.cum se masoara rezistenta? tesinunea in alternativ cum se masoara, cu mufa scoasa din releu? ce inseamna rezistenta infinita?

Manualul de fizica clasa a-8-a

Editat de Indian73
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu am nevoie de explicatii, cunosc f bine domeniul..eu am reparat alternatoare si cam tot ce cuprinde domeniul electric/electronic al motocicletelor ...nu dau search pe Internet. Sunt mai multe marci care fabrica alternatoare cu rotor bobinat si ti-am explicat mai sus de ce ? Cred ca ai deschis fisierul sa vezi ca si triumph tot in aceasta categorie este..

Poti sa enumeri repede 10 modele de motociclete care folosesc alternatoare cu rotor bobinat, fara sa cauti pe net? Doar tu ai spus ca ai reparat 10deastea, totusi n-ai spus cum de n-ai dat si de cele cu magneti care-s mult mai dese.....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eroare ...esti putin in urma .. Tu sti ceva, se numeste dinam ..motocicletele moderne au alternator, sunt mai fiabile au un randament mai bun si putere specifica mai mare ! Am remediat pana in prezent 10 alternatoare la motociclete dupa 2000, toate au fost cu generator sincron, adica rotor bobinat si punte redresoare..pentru ca este alternator ! Regulatorul (RRT) are functia de mentinere a tensiunii redresate la o valoare constanta( in jurul valorii de 14V , 13,7-14,3V in functie de sarcina) iar puntea redresoare, transforma tensiunea si curentului de valoari alternative generate de alt.in marimi de valori continue. Am numai manualul de la triump, dar poti verifica si in altele -vezi in foto 31 redresor, 32 perii colectoare si 17 regulator. Esti lamurit ?

 

 

Ar trebui sa stii ca puntea redresoare transforma alternantele in curent pulsatoriu ( curent electric redresat dar care are variatii cu o frecventa dubla fata de cea initiala ), abia cu bateria conectata care netezeste variatiile, comportandu-se ca un condensator avem curent continuu .

 

 

Poti sa enumeri repede 10 modele de motociclete care folosesc alternatoare cu rotor bobinat, fara sa cauti pe net? Doar tu ai spus ca ai reparat 10deastea, totusi n-ai spus cum de n-ai dat si de cele cu magneti care-s mult mai dese.....

Subscriu !

 

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu are rost sa cauti printre cuvinte..si pe urma sa te documentezi ! Daca vrei un curs de electronica pot sa ti-l predau daca o sa am ocazia, Curent continuu vizualizat ca o dreapta paralela cu OX, fara variatii in timp este greu de obtinut dintr-un redresor ..Se monteaza elemente de fitrare, se folosesc redresoare comandate, etc,dar nu este cazul pentru un simplu alternator si o punte redresoare cu diode. Problema a fost de continut privind un simplu alternator, cine crezi ca este interesat de detalli, sau vrei o demonstratie matematica insotita de grafice ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • l.u.v changed the title to Acumulatori Moto - Incarcare/Intretinere/Comparatii

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...