Sari la conținut

Acumulatori Moto - Incarcare/Intretinere/Comparatii


Postări Recomandate

  • Răspunsuri 2,5k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

salut! Am un acumulator uscat(ca ala de la masinile de jucarie) 6v 10Ah . S-a descarcat (am uitat un bec aprins :) Cum as putea sa o incarc ? De la magazinul de unde am luat-o spuneau ca nu o pot incarca la un redresor de 6 v 25 Ah ca se topeste(''se incarca prea repede'') un incarcator costa 60 lei !1!!!! mai mult decat bateria ! Cum as putea sa o incarc .?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Initial o pui la incarcat la un incarcator de telefon (~1h) dupa care o pui la incarcat 12h la un redresor de perete cu tensiuni multiple - reglezi tensiunea la 6V .

Trebuie ca tot timpul incarcarii sa verifici bateria (cam la 1/2ore o data) . Daca se incalzeste peste 40C o iei de la incarcat (prin decuplarea + de pe borna) .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

baterie-moto---exide---yb14l-a2---12v-14

O baterie care m-a impresionat este Exide Bike, cea standard cu plumb-acid. Dupa doua sezoane si doua ierni de stat pe motocicleta in frig, tensiunea masurata la 3 saptamani de la ultima tura este de 12.63V. Sunt curios cat mai suporta :)

============================

Daca nu aveti bani de baterie noua, poate aveti noroc cu cea veche:

Unui prieten i-a murit bateria. A cumparat alta, apoi a incercat sa o resusciteze pe cea moarta. A scurs electrolitul, a spalat bateria cu apa de 2-3 ori, a pus electrolit proaspat(densitate corecta), a incarcat-o 8 ore cu 10% din amperaj, a descarcat-o pana la 11,5V cu un bec de 21W si a repetat procesul de incarcare/descarcare de inca doua ori. Initial nu a mers dar dupa cateva zile de pauza si-a revenit. Acum are 3 luni de functionare, poate sa invarta la automat dupa o saptamana de stat.

Editat de dani_d
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bateriile de marca tin daca nu numai scrie marca pe ea. Am una care tot asa,a stat ceva iernii p'afara si are inca viata in ea - nu e chiar Exide dar e de la mama ei de acasa. Din pacate nu am gasit baterie cu lichid care sa incapa pe mobra mea ,zic la pret decent si ceva 'sanatos' - ceva Victor ,Saito si alte coapte am gasit .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare,

Azi dimineata mi-a murit bateria la semafor, dintr-o data. Si nu a mai vrut sa mai porneasca deloc, doar o aud cum se chinuie. Ea mi-a mai dat ceva semne si ma asteptam sa ma lase. Intrebarea e de unde pot da comanda sa pot lua una azi de pe stoc. Moto e un CBR F2. Si mai am inca o intrebare. E posibil sa fie si de la altceva? Adica de mers mergea super ok(gaz sa aiba), acum nu mai invarte deloc. Oricum, dupa ce reusesc sa o pornesc, intentionez sa o duc la GRG sa imi mai zica Adi ce mai e de facut/intretinere.

PS. Sunt din Bucuresti.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare,

Azi dimineata mi-a murit bateria la semafor, dintr-o data. Si nu a mai vrut sa mai porneasca deloc, doar o aud cum se chinuie. Ea mi-a mai dat ceva semne si ma asteptam sa ma lase. Intrebarea e de unde pot da comanda sa pot lua una azi de pe stoc. Moto e un CBR F2. Si mai am inca o intrebare. E posibil sa fie si de la altceva? Adica de mers mergea super ok(gaz sa aiba), acum nu mai invarte deloc. Oricum, dupa ce reusesc sa o pornesc, intentionez sa o duc la GRG sa imi mai zica Adi ce mai e de facut/intretinere.

PS. Sunt din Bucuresti.

Am bateria ta pe stoc la service.

Dar nu ti-o pot da fără sa o formatam înainte.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator darcocbr

Va salut. Am si eu o nelamurire. Azi imi ajunge si mie o baterie noua pentru a mea mobra. Ce trebuie sa fac pentru a o formata ? Trebuie pusa pe redresor un anumit timp ? Sau sa o urc pe mobra si sa o pornesc impinsa prima data dupa care sa las motorul sa mearga sau sa dau o tura dupa care il pot porni la automat ? Cum e preferabil sa fac ?

Va multumesc ,

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator darcocbr

YTZ10S . Si mai am o intrebare te rog. Cu bateria veche, lasata pe redresor 12 ore..am pus-o pe motor,a pornit,insa nu a invartit f puternic. Am plecat cu motorul si dupa maxim 2 km s-a stins bordul,motorul s-a oprit sau inca mai rula,insa bordul complet stins,turatia la 0 ca si cand era oprit. Motorul un 929. Aaa si inca ceva, este ok o baterie pe acest motor de doar 6 ah ?

Mentionez ca am probat bateria imediat dupa asta pe scuter (49 cmc) si nu a invartit nici pe el. Nu l-a putut porni :|

Multumesc frumos ,

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E factory activated - daca e Yuasa, e printre cele mai smechere baterii posibil. Eu am una care are 8 sezoane si inca tine bine

Totusi poti sa o pui pe un redresor 15-20 de minute inainte sa o montezi.

Editat de Cesar
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator darcocbr

Nu stiu, dar din cate citesc pe aici, dupa cum reactiona motorul cu vechea baterie, se pare ca o sa am nevoie si de un releu de incarcare ( dar sper sa nu ) . Unde gasesc unul in caz ca ?

Multumesc pt raspunsuri ,

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cu bateria veche, lasata pe redresor 12 ore..am pus-o pe motor,a pornit,insa nu a invartit f puternic. Am plecat cu motorul si dupa maxim 2 km s-a stins bordul,motorul s-a oprit sau inca mai rula,insa bordul complet stins,turatia la 0 ca si cand era oprit. Motorul un 929. Aaa si inca ceva, este ok o baterie pe acest motor de doar 6 ah ?

Mentionez ca am probat bateria imediat dupa asta pe scuter (49 cmc) si nu a invartit nici pe el. Nu l-a putut porni :|

Multumesc frumos ,

 

Verifica incarcarea!

Mai intai verifica incarcarea la bornele bateriei cu bateria noua: 5000rpm, faza lunga aprinsa - 13.5-14.5V curent continuu

verificarea alternatorului la mers in gol - peste 55 V, curent alternativ, la 5000rpm, la toate cele trei faze, luate doua cate doua.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator darcocbr

Incarcarea e praf :| am pus bateria noua si in 3-5 minute cu faza lunga aprinsa a descarcat-o complet. Cu faza scurta are incarcare de 8,5v, iar cu luminile stinse are cam 9,15-9,25v si putin turat. Deci ce este ? Releul de incarcare ? Am lasat si mobra pornita destul, dar releul era rece.. :|

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cesar, una clasica cu intretinere ajunge la 8-10 ani de folosire daca nu e maltratata.

 

Mi-e greu sa cred una ca asta. Tehnologia clasica nu e la fel de rezistenta la sulfatare. Eu cel putin, n-am intalnit baterii cu intretinere care sa fi tinut foarte multe sezoane dar asta nu inseamna ca nu pot fi si exceptii.

E adevarat, ca de atunci cand am pus mana pe YTZ10s-ul pe care il am, am avut grija de ea, altfel, sigur n-ar fi fost in stare buna acum.

Ce e nasol insa, este ca sunt multe baterii MF pe piata care sunt foarte slabe calitativ si nu tin mai mult de 1-2 sezoane :(

 

 

150 de euro o data la 8 ani vs 40 de euro la 1-2 ani.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Viata unei baterii depinde foarte mult de releul de incarcare, regimul de incarcare, daca este tinuta mult timp neincarcata, temperatura ambientala... etc. Altfel, nimic de zis, o baterie de calitate merita toti banii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu vreau sa lungesc prea mult discutiile in directia asta ca nu are rost. O sa fiu scurt. Probabil ca se incadreaza la exceptii dar exceptii sunt destule. Am o Yuasa YB14L-B2, plumb-acid, cu intretinere, care are 5 ani. Mi-am cam batut joc de ea, am mers cateva luni cu nivelul sub minim, am incarcat-o iarna cu 15,8V timp de 30 de ore (am uitat de ea), vara tinuta in soare fara incarcare, am completat cu electrolit, nu cu apa. Problema pe care o are este ca nu poate tine mai mult de 12.40V dar are putere sa porneasca oricand un V2 de 600 cmc. O sa prinda sigur al 6-lea an, poate si al 7-lea. Candva o sa ii schimb si electrolitul cu unul de densitate corecta.

 

Mai stiu de o alta baterie care a mers 7 ani pe o motocicleta cu pornire la pedala si incarcare de 13,5V. Tot asa, mai mult omorata decat intretinuta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • l.u.v changed the title to Acumulatori Moto - Incarcare/Intretinere/Comparatii

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...