Vizitator darcocbr Postat August 22, 2013 Share Postat August 22, 2013 YTZ10S . Si mai am o intrebare te rog. Cu bateria veche, lasata pe redresor 12 ore..am pus-o pe motor,a pornit,insa nu a invartit f puternic. Am plecat cu motorul si dupa maxim 2 km s-a stins bordul,motorul s-a oprit sau inca mai rula,insa bordul complet stins,turatia la 0 ca si cand era oprit. Motorul un 929. Aaa si inca ceva, este ok o baterie pe acest motor de doar 6 ah ? Mentionez ca am probat bateria imediat dupa asta pe scuter (49 cmc) si nu a invartit nici pe el. Nu l-a putut porni :| Multumesc frumos , Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat August 22, 2013 Share Postat August 22, 2013 (editat) E factory activated - daca e Yuasa, e printre cele mai smechere baterii posibil. Eu am una care are 8 sezoane si inca tine bine Totusi poti sa o pui pe un redresor 15-20 de minute inainte sa o montezi. Editat August 22, 2013 de Cesar Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator darcocbr Postat August 22, 2013 Share Postat August 22, 2013 Nu stiu, dar din cate citesc pe aici, dupa cum reactiona motorul cu vechea baterie, se pare ca o sa am nevoie si de un releu de incarcare ( dar sper sa nu ) . Unde gasesc unul in caz ca ? Multumesc pt raspunsuri , Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat August 22, 2013 Share Postat August 22, 2013 Cu bateria veche, lasata pe redresor 12 ore..am pus-o pe motor,a pornit,insa nu a invartit f puternic. Am plecat cu motorul si dupa maxim 2 km s-a stins bordul,motorul s-a oprit sau inca mai rula,insa bordul complet stins,turatia la 0 ca si cand era oprit. Motorul un 929. Aaa si inca ceva, este ok o baterie pe acest motor de doar 6 ah ? Mentionez ca am probat bateria imediat dupa asta pe scuter (49 cmc) si nu a invartit nici pe el. Nu l-a putut porni :| Multumesc frumos , Verifica incarcarea! Mai intai verifica incarcarea la bornele bateriei cu bateria noua: 5000rpm, faza lunga aprinsa - 13.5-14.5V curent continuu verificarea alternatorului la mers in gol - peste 55 V, curent alternativ, la 5000rpm, la toate cele trei faze, luate doua cate doua. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator darcocbr Postat August 22, 2013 Share Postat August 22, 2013 Incarcarea e praf :| am pus bateria noua si in 3-5 minute cu faza lunga aprinsa a descarcat-o complet. Cu faza scurta are incarcare de 8,5v, iar cu luminile stinse are cam 9,15-9,25v si putin turat. Deci ce este ? Releul de incarcare ? Am lasat si mobra pornita destul, dar releul era rece.. :| Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dani_d Postat August 22, 2013 Share Postat August 22, 2013 Neaparat pune bateria pe redresor si nu o mai folosi pe motocicleta pana nu rezolvi problema, e pacat de ea. Probele le poti face cu bateria veche daca mai are putere. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator darcocbr Postat August 22, 2013 Share Postat August 22, 2013 Cea veche e gata. Nu stiu care e motivul 100%, sper sa fie din releu dupa asa o incarcare slaba. Ms Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dani_d Postat August 22, 2013 Share Postat August 22, 2013 Cesar, una clasica cu intretinere ajunge la 8-10 ani de folosire daca nu e maltratata. Yuasa zice ca astea MF ar tine de 3 ori mai mult Vezi ca la 18 ani trebuie sa-i faci petrecere de majorat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Falkenberg Postat August 22, 2013 Share Postat August 22, 2013 http://store.yuasabatteries.com/p/ytz10s 166$? wtf! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat August 23, 2013 Share Postat August 23, 2013 Cesar, una clasica cu intretinere ajunge la 8-10 ani de folosire daca nu e maltratata. Mi-e greu sa cred una ca asta. Tehnologia clasica nu e la fel de rezistenta la sulfatare. Eu cel putin, n-am intalnit baterii cu intretinere care sa fi tinut foarte multe sezoane dar asta nu inseamna ca nu pot fi si exceptii. E adevarat, ca de atunci cand am pus mana pe YTZ10s-ul pe care il am, am avut grija de ea, altfel, sigur n-ar fi fost in stare buna acum. Ce e nasol insa, este ca sunt multe baterii MF pe piata care sunt foarte slabe calitativ si nu tin mai mult de 1-2 sezoane http://store.yuasabatteries.com/p/ytz10s 166$? wtf! 150 de euro o data la 8 ani vs 40 de euro la 1-2 ani. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat August 23, 2013 Share Postat August 23, 2013 Viata unei baterii depinde foarte mult de releul de incarcare, regimul de incarcare, daca este tinuta mult timp neincarcata, temperatura ambientala... etc. Altfel, nimic de zis, o baterie de calitate merita toti banii. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dani_d Postat August 23, 2013 Share Postat August 23, 2013 Nu vreau sa lungesc prea mult discutiile in directia asta ca nu are rost. O sa fiu scurt. Probabil ca se incadreaza la exceptii dar exceptii sunt destule. Am o Yuasa YB14L-B2, plumb-acid, cu intretinere, care are 5 ani. Mi-am cam batut joc de ea, am mers cateva luni cu nivelul sub minim, am incarcat-o iarna cu 15,8V timp de 30 de ore (am uitat de ea), vara tinuta in soare fara incarcare, am completat cu electrolit, nu cu apa. Problema pe care o are este ca nu poate tine mai mult de 12.40V dar are putere sa porneasca oricand un V2 de 600 cmc. O sa prinda sigur al 6-lea an, poate si al 7-lea. Candva o sa ii schimb si electrolitul cu unul de densitate corecta. Mai stiu de o alta baterie care a mers 7 ani pe o motocicleta cu pornire la pedala si incarcare de 13,5V. Tot asa, mai mult omorata decat intretinuta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Falkenberg Postat August 23, 2013 Share Postat August 23, 2013 150 de euro o data la 8 ani vs 40 de euro la 1-2 ani. Pe GPZ am un Bosch sau Varta din 2009, atunci m-a costat 120ron parca. Completez odata pe an cu apa si cam atat. Sunt curios cat mai tine, pana acuma nu da semne de oboseala. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mottofreee Postat August 23, 2013 Share Postat August 23, 2013 @darcocbr Releul de incarcare- compromis. Verifica-l cu un aparat de masura efectuind urmatoarele masuratori: 1-deconecteaza releul regulator din circuit scotind mufele electrice! 2- pe scala de masurat sute de kiloohmi masori intre: -firul rosu/alb (pui plusul de la aparat) si un fir galben ( oricare) =1...20kohmi ; -intre firul rosu/alb si verde =5...30k -firul rosu/alb (de data asta la minus) si un fir galben (oricare)=infinit k; -intre doua fire galbene =ik -galben(+ odata si - alta masuratoare) si verde =1...20k. Toate cele trei fire galbene se masoara . Ai 2 fire rosu /alb si 2 verzi :intre rosu/alb si rosu alb =0k si intre verde si verde=0 (intr-o mufa). Mai ai o mufa cu 3 fire galbene (alta mufa). ------------------------------------------------------------------- Daca valoarea masuratorii pe un fir galben nu pusca => o dioda din punte strapunsa- se inlocuieste releul; daca masuratoarea intre rosu alb si verde nu pusca => circuitul de reglare defect sau un SCR defect- se inlocuieste releul. Acestea sunt valabile la relee OEM !(standard) . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator darcocbr Postat August 23, 2013 Share Postat August 23, 2013 F corect ce ai relatat mai sus ! Am scos mufele, m-am uitat de o eventuala oxidare sau conectare nu foarte buna, insa nici vorba de asa ceva. Totul este curat acolo si la loc. Cu siguranta este releul, avand in vedere si valoarea f scazuta a incarcarii. De fapt cred ca el incarca 10, aia e puterea bateriei ce mi-o masoara aparatul. Voi inlocui releul si vedem cum o sa se comporte . Multumesc frumos pentru raspuns !! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Falkenberg Postat August 23, 2013 Share Postat August 23, 2013 Diodele mai bine masurati cu aparat setat pe diode, nu pe Ohm. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator darcocbr Postat August 23, 2013 Share Postat August 23, 2013 Incercat in toate felurile :| Nu pare nimic altceva defect inafara de releu. Ms frumos , Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mottofreee Postat August 23, 2013 Share Postat August 23, 2013 Nu ai cum sa masori direct direct diodele ,sunt integrate in releu . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator darcocbr Postat August 23, 2013 Share Postat August 23, 2013 Mai am o intrebare dupa ce voi monta noul releu, as vrea sa montez si un cooler de la un pc. Cum sa il conectez ? ca el sa mearga decat atunci cand motorul e pornit. Ms frumos. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Geo_ZGA Postat August 24, 2013 Share Postat August 24, 2013 orice + pe contact si un - oarecare, ai nevoie de 12v. + pe contact ai la iluminarea bordului, la far, la stop...orice se aprinde la punerea contactului. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mottofreee Postat August 24, 2013 Share Postat August 24, 2013 Ai un +pe contact ; firul rosu/negru ce pleaca de la contact sau de pe siguranta ' ignition' (10A) din cutia cu sigurante . Minus poti lua de pe blocul motor sau de pe un fir verde (oricare). Releele OEM au MTBF 15ani ,asa cum sunt pe motor din fabricatie ; la primele modele de Transalp (PD06) au fost probleme cu releul deoarece e montat deasupra evacuarii si nu poate sa se raceasca corespunzator -problema a fost rezolvata (la PD10) prin practicarea unei fante in carena care permite curentului de aer sa sufle peste el . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Geo_ZGA Postat August 24, 2013 Share Postat August 24, 2013 cred ca cea mai simpla metoda de racire a regulatorului e repozitionarea lui "in bataia vantului". eu asta voi face, il mut de sub sa, sub furca fata, pe cadru... firele cositorite, fara mufa, izolate cu tub termo...pus saibe de cauciuc pt reducerea vibratiilor si aia e. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mottofreee Postat August 24, 2013 Share Postat August 24, 2013 Aliajul de lipit crapa de la vibratii , daca punctele de lipire sunt in aer(nefixate rigid de cadru decat firele pe care sunt aceste puncte si la oarecare distanta) se atenueaza vibratiile . Saibele de cauciuc nu o sa reziste - releul are in functionare (in plin) si 100 de grade . Pt a mai reduce temperatura se conecteaza consumatori (farul) pt a reduce tensiunea de intrare . Sub furca e radiatorul de apa care are nevoie de aer rece ,nu preincalzit de regulator .Daca releul e pozitionat mult sub radiator ,roata din fata arunca tot pe el(apa ,noroi) ;cand se umple de noroi ,nu mai radiaza surplusul de caldura si ii creste temperatura si apare o reactie in lant care duce la defectare . Oricum ,original releul la Virago e amplasat deasupra scaritei din stanga ,la exterior si numai unde intra firele in el e sub carena . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Geo_ZGA Postat August 24, 2013 Share Postat August 24, 2013 original, e pozitionat in spatele unui capac de plastic, aproximativ aproape de cilindrul din spate. virago de 250 nu are radiator, e racita pe aer...deci nu ar fi asta o problema. am loc suficient sa-l montez undeva in spatele farului, chiar sub jug, pe cadru, fara riscul de a se umple cu noroi aruncat de roata. e destul de sus fata de roata. releul cumparat de mine e cu radiator, deci va mai disipa din caldura, in plus, daca pun niste saibe mai groase, cred ca rezista macar un sezon...asta sa fie problema, ca le schimb odata pe sezon... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mottofreee Postat August 24, 2013 Share Postat August 24, 2013 Daca tot schimbi 1/sezon e bine ca-i schimbi pozitia .Incearca cu OEM ,nu cu facaturi d'astea chinezesti - acestea sunt preconizate sa tina 6 luni asa ca e normal sa schimbi unul pe sezon. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.