sarpee Postat Decembrie 22, 2014 Share Postat Decembrie 22, 2014 (editat) Am cumparat in luna septembrie o baterie yuasa ytx12 BS de 10ah cred, din luna octombrie am bagat-o in casa si am uitat de ea pana azi cand am masurat-o de curiozitate sa vad ce voltaj mai are si am observat ca este la 12,5v. E ok asa o mai pot lasa pana prin martie sau trebuie pusa pe redresor ? Editat Decembrie 22, 2014 de sarpee Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yuk Postat Decembrie 22, 2014 Share Postat Decembrie 22, 2014 12,8 este cifra castigatoare Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
megamotoreta Postat Decembrie 22, 2014 Share Postat Decembrie 22, 2014 Deja incepe sa piarda putere si sa se sulfateze! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Decembrie 22, 2014 Share Postat Decembrie 22, 2014 Am cumparat in luna septembrie o baterie yuasa ytx12 BS de 10ah cred, din luna octombrie am bagat-o in casa si am uitat de ea pana azi cand am masurat-o de curiozitate sa vad ce voltaj mai are si am observat ca este la 12,5v. E ok asa o mai pot lasa pana prin martie sau trebuie pusa pe redresor ? Un acumulator incarcat la capacitatea maxima are tensiunea la borne in intervalul (12,7-13,1) V in functie de fabricant si tipul de acumulator( intretinere/fara intretinere), sunt valori stabilite pe parcursul anilor prin masuratori directe. In foto vezi un Yuasa YTX 14-BS fara intretinere, fiind incarcat 100% si are 13,08V. Este normal ca din oct si pana in decembrie 2014, acumulatorul tau sa piarda din capacitate si implicit tensiunea la borne sa fie mai mica fata de limita 12,7 V. Conecteaza acumualtorul la redresor si verifica tensiunea in acelasi timp cu un voltmetru in paralel pe borne.Citeste tensiunea dupa cateva ore, iar cand se stabilizeaza la 13-13,2 V , deconecteaza redresorul ! Daca ai unul inteligent/incarcare pulsatorie, nu mai sunt probleme de verificare, ramane permanent pana la startul sezonului. Daca nu, mai faci o verificare la 1-2 sap, si conectezi redresorul in functie de ce citesti la borne. Si inca ceva_ nu depozita acumulatorul in zone calde temp de peste 25 grd C ! Se va descarca mai rapid...Pastreza-l intr-un mediu mai racoros 8-10 grd C . Bafta, Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
SuzukiRf600R Postat Ianuarie 7, 2015 Share Postat Ianuarie 7, 2015 Salutare, Am si eu o nelamurire/nedumerire: am intrat pe varta.com din dorinta de a vedea ce baterie se recomanda pentru motorul meu si am vazut ca astia mi-au intors un rezultat de genul Funstart AGM YTX9-BS/JIS: YTX9-BS. Nestiind ce inseamna JIS, cauta pe internet. Se pare ca ar veni de la Japanesse International Standard. OK. Acum hai sa caut pe net bateria. Normal, ma asteptam sa o gasesc sub sigla varta. Dar o gasesc sub sigla VoltOn(112RON) si YuasaMf (215RON). Si acum intrebarea pe care-l deranja si pe cetateanu`turmentat: eu cu cine votez?! Merci, Alexandru Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Ianuarie 7, 2015 Share Postat Ianuarie 7, 2015 Intra pe catalogul yuasa si in functie de motor iti alegi tu acumulatorul, este mai bine asa. Ai si dimensiuni in catalog, dar trebuie sa cunosti si cazul tau. Iti spun din proprie experienta, yuasa este lider..dar nu GEL, nu este cazul, alege AGM fara intretinere un YTX 9 -BS, posibil sa fie in jur de 180 lei... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
un_aiurit Postat Ianuarie 16, 2015 Share Postat Ianuarie 16, 2015 Salut,am o baterie varta agm de 12 ah,fun start,i-am drsfacaut capacelele si m-am uitat in ra,e uscata ca o pasarica de baba :-),ii pun apa?sau o pun la incarcat asa?o pun la incarcat cu dopurile puse sau scoase?multumesc Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bbaarrbbooss Postat Ianuarie 16, 2015 Share Postat Ianuarie 16, 2015 Salut,am o baterie varta agm de 12 ah,fun start,i-am drsfacaut capacelele si m-am uitat in ra,e uscata ca o pasarica de baba :-),ii pun apa?sau o pun la incarcat asa?o pun la incarcat cu dopurile puse sau scoase?multumesc Sincer, eu nu stiam cum e pasarica de baba... Cunosti detalii? Scuze de off-topic Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
george blondu Postat Ianuarie 16, 2015 Share Postat Ianuarie 16, 2015 Sincer, eu nu stiam cum e pasarica de baba... Cunosti detalii? Scuze de off-topic ))))))) asa se aude din batrani k ar fi ))) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
stulewa Postat Ianuarie 16, 2015 Share Postat Ianuarie 16, 2015 adica nu mai are electrolit deloc??? atunci cumperi electrolit, umplii pana la semnul full si apoi s-ar putea sa nu fie nevoie sa o mai incarci. daca bateria e de o seama cu doamna sus mentionata poti sa te si pishi pe ea ca nu o sa functioneze Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
george blondu Postat Ianuarie 16, 2015 Share Postat Ianuarie 16, 2015 Salut,am o baterie varta agm de 12 ah,fun start,i-am drsfacaut capacelele si m-am uitat in ra,e uscata ca o pasarica de baba :-),ii pun apa?sau o pun la incarcat asa?o pun la incarcat cu dopurile puse sau scoase?multumesc daca bateria ta este cu intretinere ii completezi cu apa distilata (NU apa "chioara") ii lasi doapele scoase si o bagi la incarcat. asta e principiu la o baterie de masina cu intretinere, daca la astea de moto e altfel nu lua in considerare ce ti.am spus. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
un_aiurit Postat Ianuarie 16, 2015 Share Postat Ianuarie 16, 2015 Faza e ca e uscata,uscata,pe ea scrie do not open,cred ca trebuia sa aiba ceva in ea nu? deci bag lichid si cu ea la incarcat? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ssk Postat Ianuarie 16, 2015 Share Postat Ianuarie 16, 2015 daca scrie do not open asa trebuie sa fie. Este cu gel, adica fara intretinere. Nu trebuie sa completezi cu nimic. lasa bateria asa. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Penetru Postat Ianuarie 16, 2015 Share Postat Ianuarie 16, 2015 Este cu gel, adica fara intretinere. Dacă e cu gel nu are "doape". Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
un_aiurit Postat Ianuarie 16, 2015 Share Postat Ianuarie 16, 2015 Pai ce gel ca nu a curs nimic din ea,si o pun asa laincarcat?cucu doapele scoase sau acoperite? Daca las acoperite nu are risc de explozie,cand am scos dopurile a fasait Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Penetru Postat Ianuarie 16, 2015 Share Postat Ianuarie 16, 2015 Dacă nu a fost răsturnată sau crăpată a pierdut doar prin evaporare deci doar apă. » Post actualizat in 16 Jan 2015 20:13AGM – Absorbent Glass Mat este o împletitură de fibră de sticlă care absoarbe tot acidul și asigură o rezistență foarte mare la vibrații și înclinații până la 45 ° și o stabilitate ciclică mult mai mare. http://baterii-varta.ro/baterie-moto/baterie-acumulatori-moto-varta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Error Postat Ianuarie 16, 2015 Share Postat Ianuarie 16, 2015 (editat) . Pai tu nu stii ce baterie ai pe moto, gel sau normala? Li-Ion? Daca e normala, adica electrolit si nu e crapata sau rasturnata trebuie neaparat sa pui DOAR cu apa distilata, daca e crapata o lipesti si daca e rasturnata o golesti de tot si in ambele ultime doua cazuri pui DOAR cu electrolit din comert. Cat despre incarcare se pune la incarcat pe un redresor care are maxim 10 la suta din puterea ei, daca este un redresor inteligent il lasi sa-si faca treaba daca este un redresor artizanal sau dumb verifici cu multimetrul cat mai des posibil pana bateria atinge ~15vcc, atunci este incarcata la maxim, daca bateria ta are de exemplu 12 amperi puterea maxima debitata de redresor pt o incarcare optima ar fi de 1.2Ah. Spor! Editat Ianuarie 16, 2015 de Error Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
un_aiurit Postat Ianuarie 16, 2015 Share Postat Ianuarie 16, 2015 Pai asa am luat motorul,cu bateria asta pe el,daca e li-io e cu lichid?am vazut ca nu scrie gel,daca am lasat bateria la incarcat fara electrolit se poateiintampla ceva? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
G B V Postat Ianuarie 16, 2015 Share Postat Ianuarie 16, 2015 Verifica incarcarea inainte sa te apuci de treaba Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mony Postat Ianuarie 16, 2015 Share Postat Ianuarie 16, 2015 Pune o poza cu ce scrie pe acumulator si in 2 minute te lamurim Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
V a L y O Postat Ianuarie 16, 2015 Share Postat Ianuarie 16, 2015 Baga si tu niste poze, sa stim exact despre ce ne dam cu parerea. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
un_aiurit Postat Ianuarie 16, 2015 Share Postat Ianuarie 16, 2015 Maine dimineata,pun poze acum am plecat de acasa Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
george blondu Postat Ianuarie 16, 2015 Share Postat Ianuarie 16, 2015 (editat) daca e pe gel nu se incarca decat pe motor (asta daca mai e in mintile ei) , dak e cu acid o poti incarca dar nu inainte sa copltezi in fiecare compartiment cu apa distilata. uite diferenta intre ele. vezi tu ce faci mai departe. Editat Ianuarie 16, 2015 de george blondu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Doctor X Postat Ianuarie 16, 2015 Share Postat Ianuarie 16, 2015 Daca zici ca-i AGM nu mai face poze. E fara intretinere, iar electrolitul nu ai cum sa-l vezi pentru ca e absorbit in panouri din impletitura din fibra de sticla, asa cum spunea Penetru. Nu se scot capacele, nu se completeaza cu apa sau electrolit, ci doar se pune la incarcat. Daca nu se incarca, se schimba. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ssk Postat Ianuarie 16, 2015 Share Postat Ianuarie 16, 2015 Dacă e cu gel nu are "doape". scrie do no open, ceea ce inseamna ca este fara intretinere. acele doape, cateodata se pot scoate, chiar daca ele sunt fara rost. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.