Sari la conținut

Acumulatori Moto - Incarcare/Intretinere/Comparatii


Postări Recomandate

  • Răspunsuri 2,5k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Mersi pt info dar mai am 2 intrebari daca ma poti lamuri/ajuta.

Am pus electrolitul in baterie l-am lasat 1 ora si am pus incarcatorul pe baterie,am un incarcator inteligent dar problema este ca nu are optiune de ales intre curentul de incarcare decat 1 A si 4 A,indicatiile bateriei sunt ca trebuie incarcat cu 1,6A timp de 15/25 ore.Nu am cu ce masura tensiunea la borne dar ma gandesc ca incarcatorul stie ce are de facut ca doar e "inteligent" si decupleaza cand e full.

Intrebarea e...E vreo problema daca pun la incarcat doar cu 1A sau curentul e prea slab sau pot sa pun pe 4A?

A 2-a intrebare,pe baterie scrie 12V/16Ah (10HR) iar mai jos 16,8Ah(20HR),ce semnifica acele cifre 10HR si 20HR?

 

Mersi pt ajutor!

 

Aceasta e bateria.

http://www.yuasa.co.uk/yb16al-a2-yb16al-a2.html

Salut,

1. Conectezi incarcatorul si lucrezi cu 1 A curent de incarcare, cand tensiunea pe acumulator va ajunge la 13-13,2 V, incarcatorul deconecteaza din regimul de incarcare continuu si comutata in regim controlat pulsatoriu(iti arata pe display acumulator incarcat-full si acolo va lucra).

2. Ce se indica in acel dreptunghi, si apare la diverse tipuri de acumulatoare/marci) este C20h si reprezinta capacitatea nominala, adica produsul dintre valorile standard ale curentului si timpului. Practic se obtine pentru un curent de descarcare Id=0,05x C20h care trebuie sa descarce acumulatorul in 20 ore pana la tensiunea de 1,75V pe element la temperatura de referinta a electrolitului de 25 grdC. In cazul tau capacitatea nominala este C20h=16,8 Ah, iar curentul de descarcare(Id) este 0,84 A pentru 20 ore (HR). Daca o sa asiguri o intretinere corecta(si vad ca ai cu ce_iti mai trebuie un multimetru?? 150 lei ceva bun ma contactezi cand doresti sa-ti cumperi), si nu uiti acumulatorul pe motocicleta din noiembrie pana in aprilie......sigur o sa-l ai functional cel putin 4 ani, vorbesc din experiente practice personale..

Bafta,

 

Bafta,

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Să înțeleg că nu știe nimeni de unde-mi pot cumpăra Antigravity în EU.

Ce am gasit:

http://www.antigravitybatteries-uk.co.uk/ (contact si catalog )

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,

1. Conectezi incarcatorul si lucrezi cu 1 A curent de incarcare, cand tensiunea pe acumulator va ajunge la 13-13,2 V, incarcatorul deconecteaza din regimul de incarcare continuu si comutata in regim controlat pulsatoriu(iti arata pe display acumulator incarcat-full si acolo va lucra).

2. Ce se indica in acel dreptunghi, si apare la diverse tipuri de acumulatoare/marci) este C20h si reprezinta capacitatea nominala, adica produsul dintre valorile standard ale curentului si timpului. Practic se obtine pentru un curent de descarcare Id=0,05x C20h care trebuie sa descarce acumulatorul in 20 ore pana la tensiunea de 1,75V pe element la temperatura de referinta a electrolitului de 25 grdC. In cazul tau capacitatea nominala este C20h=16,8 Ah, iar curentul de descarcare(Id) este 0,84 A pentru 20 ore (HR). Daca o sa asiguri o intretinere corecta(si vad ca ai cu ce_iti mai trebuie un multimetru?? 150 lei ceva bun ma contactezi cand doresti sa-ti cumperi), si nu uiti acumulatorul pe motocicleta din noiembrie pana in aprilie......sigur o sa-l ai functional cel putin 4 ani, vorbesc din experiente practice personale..

Bafta,

 

Bafta,

Ok mersi.

Bateria s-a incarcat in aproximativ 15 ore acum incarcatorul este pe "float mode maintainer" si din cate am observat sare pe incarcare din nou in intervale de aprox 2 ore,adica incepe sa incarce dar dupa 5 minute sare iar la "float mode".bateria veche un exide identic cu acesta cand il puneam la incarcat nu dura 1 ora si era full dar cand il puneam pe mobra se descarca intr-o zi,am verificat la un service incarcarea pe mobra si e ok asa ca am schimbat bateria cu ce am acum.

I-mi trebuie neaparat acel multimetru?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

спасибо

 

Ok mersi.

Bateria s-a incarcat in aproximativ 15 ore acum incarcatorul este pe "float mode maintainer" si din cate am observat sare pe incarcare din nou in intervale de aprox 2 ore,adica incepe sa incarce dar dupa 5 minute sare iar la "float mode".bateria veche un exide identic cu acesta cand il puneam la incarcat nu dura 1 ora si era full dar cand il puneam pe mobra se descarca intr-o zi,am verificat la un service incarcarea pe mobra si e ok asa ca am schimbat bateria cu ce am acum.

I-mi trebuie neaparat acel multimetru?

Sigur iti trebuie sau o sa-ti trebuiasca..nu numai la moto, poate ai si auto sau la diferite instalatii electrice, in special cea casnica. Multimetru=Voltmetru c.a si c.c, ampermetru c.c si c.a, ohmmetru, verificare diode, masurare temperatura cu sonda, etc. Ai dorit sa masori tensiunea debitata de alternator si reglata de RRT la bornele acumulatorului_folosesti voltmetrul de c.c si alte N+1 situatii, ce faci apelezi la service moto pentru orice .....Este o recomandare, tu decizi, dar daca ai moto sau auto sau si doresti sa fi independent pentru mici verificari, este necesar..

Numai bine,

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acest acumulator

http://magazinuldebaterii.ro/baterie-moto-volton-12v-8-ah-yt9b-4.html

se incarca cu incarcatorul de la Lidl pe program normal sau AGM?

Multumesc pt raspuns

Salut,

1. Dupa cum spune instructiunea, acumulatorul este practic format si incarcat din fabrica...trebuie sa-i credem, dar nu strica daca masori tensiunea la borne. Un acumulator incarcat are o tensiune in intervalul (12,7-13,1)V.

2. Incarcatorul de la Lidl il poti utiliza cand tensiunea acumulatorului este mai mica de 12,7V, in perioadale de nefunctionare a motorului(3-4) sap, si bineinteles in sezonul rece. Dar ca sa cunosti tensiunea la borne, ai nevoie de un voltmetru pentru masurarea periodica.

3 Program AGM?? marketing la greu ......AGM( Absorbed Glass Mat) se refera la tehnologia de fabricatie a unui acumulator, este cazul celor fara intretinere(nu se completeaza cu apa distilata, sunt capsulate)-free maintenance...practic acumulatorul tau din foto. Daca mentioneaza AGM, ok-fixezi pe AGM si incarci, dar sunt curios cum functioneaza pe program normal si pe AGM, as face cateva masuratori in sarcina ...de curiozitate!

4. Si acum parerea mea...este optiunea ta cu Volton, dar sa nu ai mari asteptari de la acest acumulator, ma refer in special la durata de viata.

Numai bine,

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc pentru raspunsul "in extenso" dar:

1. Bineinteles ca e incarcat, activat si pregatit de utilizare (asa mi-a spus si vanzatorul). Bineinteles ca voi verifica tensiunea inainte de utilizare. Bineinteles ca il incarc daca e cazul (sub 12,8V)

2. Stiu ce poate incarcatorul, si pentru ce e bun, l-am testat pe programul normal de moto

3. Aici e aici. Am citit ce inseamna abrevierea AGM, e vorba, cum bine scriai, despre tehnologia de fabricatie. Imi imaginez ca aceasta tehnologie impune o alta curba de incarcare, curba ce se regaseste in programul "AGM" al incarcatorului mentionat. Problema pe care o am este ca, la intrebarea mea de mai sus, vanzatorul mi-a recomandat, fara exitare, AGM. Tocmai ca pe acumulator nu e inscriptionat AGM. Asta nu prea inteleg eu. Informatiile pe net despre Volton sunt sumare.

4. Bineinteles ca nu am asteptari mari, vreo 2 ani maximum. Dar decizia de achizitie (versus o Yuasa adevarata) am luat-o pe criterii pur economice, nu stiu cat o sa mai tin utilajul. Nu cred ca va fi o perioada de viata de Yuasa, mai degraba de Volton.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc pentru raspunsul "in extenso" dar:

1. Bineinteles ca e incarcat, activat si pregatit de utilizare (asa mi-a spus si vanzatorul). Bineinteles ca voi verifica tensiunea inainte de utilizare. Bineinteles ca il incarc daca e cazul (sub 12,8V)

2. Stiu ce poate incarcatorul, si pentru ce e bun, l-am testat pe programul normal de moto

3. Aici e aici. Am citit ce inseamna abrevierea AGM, e vorba, cum bine scriai, despre tehnologia de fabricatie. Imi imaginez ca aceasta tehnologie impune o alta curba de incarcare, curba ce se regaseste in programul "AGM" al incarcatorului mentionat. Problema pe care o am este ca, la intrebarea mea de mai sus, vanzatorul mi-a recomandat, fara exitare, AGM. Tocmai ca pe acumulator nu e inscriptionat AGM. Asta nu prea inteleg eu. Informatiile pe net despre Volton sunt sumare.

 

Vezi..aici se face diferenta intre marci, dar si preturi pe masura....normala cu intretinere, AGM, Gell?? cine stie?? Dupa cum arata, este capsulata, nu are intretinere(cele cu intretinere au acces la elementi pentru completare cu apa distilata)..AGM in prima instanta.

4. Bineinteles ca nu am asteptari mari, vreo 2 ani maximum. Dar decizia de achizitie (versus o Yuasa adevarata) am luat-o pe criterii pur economice, nu stiu cat o sa mai tin utilajul. Nu cred ca va fi o perioada de viata de Yuasa, mai degraba de Volton.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E intetesant ca, la o cautare mai atenta, nu am gasit CHIAR NIMIC pe Google despre Volton. In afara de textul descriptiv de pe e-shop-uri romanesti, NIMIC. Parca nu exista, sau ar fi informatii "clasified". Pana si ultima chinezarie o gasesti pe alibaba.com sau echivalente. Nu si Volton-ul. . .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pentru ca sunt facute in China ca brand inventat. Daca te duci si tu si comanzi destule, poti avea propriul brand "anpetre" :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E intetesant ca, la o cautare mai atenta, nu am gasit CHIAR NIMIC pe Google despre Volton. In afara de textul descriptiv de pe e-shop-uri romanesti, NIMIC. Parca nu exista, sau ar fi informatii "clasified". Pana si ultima chinezarie o gasesti pe alibaba.com sau echivalente. Nu si Volton-ul. . .

La un singur click si am gasit ceva mai bun si posibil mai ieftin. Introduci datele necesare si iti alegi tipul de yuasa! Chiar daca ai varianta cu intretinere, durata de viata este dublu fata de acel VOLTON...no name.

http://magazinuldebaterii.ro/baterii-moto.html?producator=6&gclid=CJODp96ShcUCFZQZtAodgx8AiQ

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc de intentie, dar nu e chiar asa. La ce imi trebuie mie nu exista decat Volton 160 RON, Yuasa 439 RON sau GS 545 RON. Si asta exact la magazinul indicat de tine. Din pacate, nu exista nimic intre ele. Yuasa, pentru cat mai am eu de gand sa pastrez motoreta, nu se justifica. La vanzare, oricum o voi da sub pretul cerut de altii, ca sa evit "judecata" celor care se "ocupa" de sectiunea vanzari. Mai bine ii spun cumparatorului ca e o baterie de slaba calitate si i-o scad din pret.

 

Cam asta ar fi.

 

In alta ordine de ideim dar in acest context, am citit undeva pe net ca tehnologia "gel" are acelasi algoritm de incarcare cu "AGM". Sursa nu mi s-a parut de incredere asa ca, daca cineva mai detine informatii despre subiect, il rog sa ne lumineze.

 

Stima

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc de intentie, dar nu e chiar asa. La ce imi trebuie mie nu exista decat Volton 160 RON, Yuasa 439 RON sau GS 545 RON. Si asta exact la magazinul indicat de tine. Din pacate, nu exista nimic intre ele. Yuasa, pentru cat mai am eu de gand sa pastrez motoreta, nu se justifica. La vanzare, oricum o voi da sub pretul cerut de altii, ca sa evit "judecata" celor care se "ocupa" de sectiunea vanzari. Mai bine ii spun cumparatorului ca e o baterie de slaba calitate si i-o scad din pret.

 

Cam asta ar fi.

 

In alta ordine de ideim dar in acest context, am citit undeva pe net ca tehnologia "gel" are acelasi algoritm de incarcare cu "AGM". Sursa nu mi s-a parut de incredere asa ca, daca cineva mai detine informatii despre subiect, il rog sa ne lumineze.

 

Stima

Conditia sigura si clara este ca incarcatorul pentru AGM sau Gel Cell sa nu depaseasca 14,4 V tensiune debitata, daca la acumulatorul clasic incarcatorul poate sa functioneze la tensiuni mai mari, la cele doua tipuri de acumulatori tensiunile ridicate de incarcare scurteaza durata de viata. In foto mai sus vezi incarcatorul meu in cele 2 situatii, gol si sarcina pe un AGM_yuasa).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc de intentie, dar nu e chiar asa. La ce imi trebuie mie nu exista decat Volton 160 RON, Yuasa 439 RON sau GS 545 RON. Si asta exact la magazinul indicat de tine. Din pacate, nu exista nimic intre ele. Yuasa, pentru cat mai am eu de gand sa pastrez motoreta, nu se justifica. La vanzare, oricum o voi da sub pretul cerut de altii, ca sa evit "judecata" celor care se "ocupa" de sectiunea vanzari. Mai bine ii spun cumparatorului ca e o baterie de slaba calitate si i-o scad din pret.

 

Cam asta ar fi.

 

In alta ordine de ideim dar in acest context, am citit undeva pe net ca tehnologia "gel" are acelasi algoritm de incarcare cu "AGM". Sursa nu mi s-a parut de incredere asa ca, daca cineva mai detine informatii despre subiect, il rog sa ne lumineze.

 

Stima

Aici ai incercat: http://www.sorgeti.ro/ ?

 

Eu mi-am luat baterie de la ei si sunt multumit (de 3 ani).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu incercasem, dar uitandu-ma pe site, am observat ca nu exista ce voiam eu (8 Ah, 150 * 70 * 105, curent de pornire min 115A, + pe stanga, fara intretinere, gel sau AGM)

 

Oricum, cazul e inchis, bateria a fost cumparata deja ieri. Cum spuneam mai sus urmeaza sa vedem cat va "trai"

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

V-am mai spus , toate bateriile MOTO care se vind la noi, cu exceptia YUASA originale (care costa enorm), se fabrica in China, indiferent ca e Bosh, Varta, Caranda,Rombat, Volt On, ... . Sper sa retineti aceasta informatie. Doar abtipildele difera.Baterii ieftine si bune gasiti la Sorgeti, nu-si faca reclama, au lant de magazine proprii.

Editat de JAGI
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

baterii bune si ieftine se produc in Romania la CARANDA

Tocmai, am vrut sa-mi iau de la Caranda pe ideea ca-s ieftine si facute-n Romania. Dar doar revind marci chinezesti, Yucell, BSB si nu mai stiu ce.

V-am mai spus , toate bateriile MOTO care se vind la noi, cu exceptia YUASA originale (care costa enorm), se fabrica in China, indiferent ca e Bosh, Varta, Caranda,Rombat, Volt On, ... . Sper sa retineti aceasta informatie. Doar abtipildele difera.Baterii ieftine si bune gasiti la Sorgeti, nu-si faca reclama, au lant de magazine proprii.

Despre asta zic ca are curent de pornire 175A: http://www.sorgeti.ro/baterii-moto/129-baterie-auto-zap-64-ah-standard.html

Costa 105 RON cu TVA. Mai ieftin n-am vazut nicaieri dar nu ma astept la calitate la banii aia, o Yuasa cu aceeasi parametri e totusi de 3 ori mai scumpa.

Editat de gn77b
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

V-am mai spus , toate bateriile MOTO care se vind la noi, cu exceptia YUASA originale (care costa enorm), se fabrica in China, indiferent ca e Bosh, Varta, Caranda,Rombat, Volt On, ... . Sper sa retineti aceasta informatie. Doar abtipildele difera.Baterii ieftine si bune gasiti la Sorgeti, nu-si faca reclama, au lant de magazine proprii.

Partial corect. Grupul Yuasa produce si in Taiwan in fabrica proprie. Brandul lor "Toplite" comercializat in Europa este fabricat acolo si nu costa "enorm".

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tocmai, am vrut sa-mi iau de la Caranda pe ideea ca-s ieftine si facute-n Romania. Dar doar revind marci chinezesti, Yucell, BSB si nu mai stiu ce.Despre asta zic ca are curent de pornire 175A: http://www.sorgeti.ro/baterii-moto/129-baterie-auto-zap-64-ah-standard.html

Costa 105 RON cu TVA. Mai ieftin n-am vazut nicaieri dar nu ma astept la calitate la banii aia, o Yuasa cu aceeasi parametri e totusi de 3 ori mai scumpa.

Am eu Sorgeti de 3 ani si nu am de ce sa ma plang. Iar motorul de SV nu e chiar asa usor de invartit.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tocmai, am vrut sa-mi iau de la Caranda pe ideea ca-s ieftine si facute-n Romania. Dar doar revind marci chinezesti, Yucell, BSB si nu mai stiu ce

 

eu am folosit caranda facute in ro la masini , pret 1/4 fata de brand name si n-am avut probleme, si la mobra am pus tot baterie luata de la caranda si a tinut 2-3 ani fara sa vada redresor.

Vazusem de mult un film cu mosul patron la Caranda si zicea ca vrea sa extinda productia si pe baterii moto, acum au trecut 7-8 ani de atunci se pare ca nu renteaza pe moto cand e piata invadata de china.

 

eu zic ca daca o incarci de 2-3 ori peste iarna poate sa te tina cat o yuasa, la bani oricum iesi mai bine chiar daca o schimbi in fiecare primavara

 

pe mobra actuala am un VMF china urat, e de 5 ani pe motocicleta si am mai incarcat-o din cand in cand iarna, anu asta mi-a fost lene s-o mai incarc si am comandat o yuasa, crezand ca si-a dat duhul... wrong, cateva ore pe redresorul de la lidl si tine 12.9v

 

masurat cca > 140A mai poate sa scoata din ~200, mobra porneste fara probleme, pus yuassa pe raft.

 

am mai pus Exide pe mobre, iar o baterie foarte buna, livreaza mai mult CCA decat scrie pe ambalaj

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • l.u.v changed the title to Acumulatori Moto - Incarcare/Intretinere/Comparatii

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...