Lucian_M Postat Martie 7, 2019 Share Postat Martie 7, 2019 O chestie aș întreba și eu, deși, din ce știu, nu ar afecta sistemul electric al motocicletei: e ok să cuplez direct la borne chargerul de la Lidl sau mai bine dau jos negativul? A stat pe mobră de vreo două săptămâni, inclusiv cu alarma pornită, nu i-ar prinde rău o încărcare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Silver Arrow Postat Martie 7, 2019 Share Postat Martie 7, 2019 Frumos ar fi sa o incarci cu cablurile de pe moto date jos. Nu stiu cat de destept este aparatul de la Lidl, dar incarcatoarele astea electronice in functie de capacitatea bateriei au curenti de incarcare diferiti si trebui sa vada doar bateria pentru a socoti cum trebuie curentul de incarcare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lucian_M Postat Martie 7, 2019 Share Postat Martie 7, 2019 Nu e pagubă, setez iar ceasul. Cât lucrez la ea, se încarcă și bateria. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
walking^human Postat Martie 7, 2019 Share Postat Martie 7, 2019 Conf fisei tehnice, pe modul "moto" chargerul de la lidl incarca cu ~1A MAXIM (in cazul in care variza curentul). Eu l-am mai lasat cate 1-2h cu bateria legata la moto- nu vad ce ar putea sa se intample rau. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Silver Arrow Postat Martie 7, 2019 Share Postat Martie 7, 2019 Un incarcator destept se uita ce are la borne. Verifica niste rezistente, caderi de tensiune, si decide cu ce curent sa incarce. Daca mai are agatati si alti consumatori evident ca va face o socoteala gresita. Daca tot are o fisa aparatul de incarcare, ce spune acolo? Sa incarci cu acumulatorul conectat la moto? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
walking^human Postat Martie 7, 2019 Share Postat Martie 7, 2019 Nu cred ca e asa "destept" incarcatorul de la lidl. Cel mai probabil baga maximul de curent pana in momentul cand ajunge intr-un punct (probabil o anumita tensiune), si apoi probabil ca porneste un timer care reverifica si eventual reporneste bagatul de curent in baterie. Sunt 90% sigur ca nu variaza curentul de incarcare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Silver Arrow Postat Martie 7, 2019 Share Postat Martie 7, 2019 Asta nu ar fi bine pentru acumulatori. Mai ales pentru cei mici. Ca ordin de marime se considera un curent potrivit de incarcare cel care este 10% din capacitatea acumulatorului. Ai acumulator de 8 Ah, curentul potrivit ar fi de 0,8 A. Daca aparatul incarca cu 1A atunci este bun pentru acumulatorii de peste 10Ah. Cu cat va fi mai mare acumulatorul cu atata se va incarca mai incet, lucru care nu ii face rau. Dar faci si tu o verificare. Pui ampermetrul in serie intre una din borne si incarcator si vezi cu ce curent incarca. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lucian_M Postat Martie 7, 2019 Share Postat Martie 7, 2019 (editat) Bagă maxim 0,8 A pe modul moto și vreo 5 (dacă nu mă înșel) pe modul auto (baterii auto). Din ce am observat punând multimetrul pe borne, tensiunea oscilează. Nu știu dacă și amperajul. Mă duc acum la mobră să văd în ce stare este acumulatorul. Cam așa arată datele... Măsurătorile pe încărcare la cca 30 secunde. Pus la încărcat la ora 25:53. 15:53 Iar asta e de la 16:08. Se încarcă. Editat Martie 7, 2019 de Lucian_M Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Silver Arrow Postat Martie 7, 2019 Share Postat Martie 7, 2019 Normal ca tensiunea sa tot creasca pe masura ce sa incarca. Cred ca are 0,8 A curent de incarcare, cam ca toate incarcatoarele de pe piata. Banuiesc ca partea electronica este facuta in acelasi loc, in China pe stanga . Doar cutia difera. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lucian_M Postat Martie 7, 2019 Share Postat Martie 7, 2019 Nici nu mă îndoiesc. Doar Optimate 5 (sau era 6, nu mai rețin) avea 1 A pentru low și 7 pentru hi. Dar ăla joacă în altă ligă, nu e la 70 lei. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Ribo Postat Martie 7, 2019 Share Postat Martie 7, 2019 Bai fratilor , Vin si eu cu urmatoarea ecuatie. Se dau 2 motorete k1200s BAMVEURI la iernat in garaj cu 8+ grade (nu scade sub 8). Fiind primele experiente cu bmw-uri n-am stiut particularitati, asa ca am lasat bateriile pe ele peste iarna "GREA". Cand o fost vremea mai frumoasa mai acus prin februarie sau nu mai stiu , am dat sa le pornim dar ce sa vezi , surprizaaaaaaaa. Bateriile erau muci nici la automat nu dadeau. Buun, pai si scoatem noi redresoarele de la lidle ca doar am cheltuit niste bani corecti pe ele, pun eu redresoru pe mobre...s-au incarcat full numai bine si frumos. Acum motorul porneste merge trage impinge, dar la pornire imi aprinde un martor de baterie in bord dupa care se si stinge. Am dus mobra la revizie si am lasat vorba sa mi verifice si baterie....si mi-a zis ca inr-adevar nu mai e in parametrii full deoarece la ralanti , farul lumineaza mai incet si atunci cand accelerezi abia atunci lumineaza normal. Mecanicul o zis ca daca pune baterie buna nu face aceasta minunatie. EU stau si va intreb acum, cum kktu lu dumnezo s-o fwtat o baterie noua ( era pusa de 1 an) peste o iarna dasta???? Mai am 3 japoneze in garaj care au suferit aceeasi atentie ( au stat cu bateriile pe ele) si au pornit la SFERT ! Hai noroc ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Silver Arrow Postat Martie 7, 2019 Share Postat Martie 7, 2019 BMW-ul sau Goldwing-ul sau orice alta mobra cu tot felul de computere prin ea, daca le lasi mult timp nepornite se duc bateriile. Ca la masina doar ca de cateva ori mai repede pentru ca sunt acumulatorii mai mici. Daca mai este si frig se duc si mai iute. La japoneze nu au atata electronica. De ex. Shadow-ul nu are treaba. A stat din septembrie pina mai ieri in grajd si cum spui tu a pornit fara probleme. La fel si Transalp-ul. Probabil ca ti se aprinde martorul in bord intrucat la pornire scade tensiunea sub o limita de alerta care iti arata ca nu o mai duce mult acumulatorul. Cu un consumator de cativa mA ingenunchezi fara probleme peste iarna o baterie de 19 Ah cat are BMW-ul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lucian_M Postat Martie 7, 2019 Share Postat Martie 7, 2019 Dupa doua ore si jumatate, redresorul indica 13,6 V si doua liniute din 4. Cred ca din cauza frigului, bateria sta afara de cateva saptamani, trebuia adusa in casa. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mircea_simson Postat Martie 7, 2019 Share Postat Martie 7, 2019 Am mers cu o baterie Varta 5 ani si nu a fost niciodata incarcata cu redresor. Un an am mers si cu regulatorul defect deci incarcare slaba. In concluzie sunt foarte bune. Numai bine Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
superbec Postat Martie 7, 2019 Share Postat Martie 7, 2019 Acum 1 oră, Ribo a spus: Bai fratilor , Vin si eu cu urmatoarea ecuatie. Se dau 2 motorete k1200s BAMVEURI la iernat in garaj cu 8+ grade (nu scade sub 8). Fiind primele experiente cu bmw-uri n-am stiut particularitati, asa ca am lasat bateriile pe ele peste iarna "GREA". Cand o fost vremea mai frumoasa mai acus prin februarie sau nu mai stiu , am dat sa le pornim dar ce sa vezi , surprizaaaaaaaa. Bateriile erau muci nici la automat nu dadeau. ai ucis acumulatorii, chiar daca s-au incarcat aparent le-a scazut mult capacitatea k12s are baterie de 10AH acum probabil ca mai are 3 AH si amperajul de pornire in loc de ~200 CCA e pe la 100 te costa ~100ron o baterie moto noname de 10ah , mai usor de dat jos bateria decat la k12s nu e la nici un alt model moto ! in rest ... aberatii cu scos bornele cand se incarca bateria ....aberatii !!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lucian_M Postat Martie 7, 2019 Share Postat Martie 7, 2019 Acum 45 minute, Lucian_M a spus: Dupa doua ore si jumatate, redresorul indica 13,6 V si doua liniute din 4. Cred ca din cauza frigului, bateria sta afara de cateva saptamani, trebuia adusa in casa. Am iesit sa verific, s-a oprit si indica 13,1 V. Deci e ok, nu era foarte descarcata. Cand s-o fi oprit, nu stiu. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Silver Arrow Postat Martie 7, 2019 Share Postat Martie 7, 2019 Acum 5 minute, superbec a spus: ai ucis acumulatorii, chiar daca s-au incarcat aparent le-a scazut mult capacitatea k12s are baterie de 10AH acum probabil ca mai are 3 AH si amperajul de pornire in loc de ~200 CCA e pe la 100 te costa ~100ron o baterie moto noname de 10ah , mai usor de dat jos bateria decat la k12s nu e la nici un alt model moto ! in rest ... aberatii cu scos bornele cand se incarca bateria ....aberatii !!! In principiu descarcarea la blana deterioreaza acumulatorii. La un service de acumulatori poate sa verifice ce capacitate mai au. Eu ti-am spus cateva argumente pentru care trebuie deconectat acumulatorul. Tu sustii ca sunt aberatii. Nu te contrazic. Te astept cu ceva argumente. Daca in schimb ar avea unii curiozitatea sa citeasca instructiunile de utilizare iata ce ''aberatii'' ar gasi: Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
superbec Postat Martie 7, 2019 Share Postat Martie 7, 2019 Acum 33 minute, Silver Arrow a spus: In principiu descarcarea la blana deterioreaza acumulatorii. in realitate , nu in principiu Acum 33 minute, Silver Arrow a spus: Eu ti-am spus cateva argumente pentru care trebuie deconectat acumulatorul. aberatii , daca-mi spuneai ca trebuie dat jos acumulatorul de pe motocicleta inainte de incarcare nu te contraziceam , este bine sa il incarci in alta parte pt a elimina o posibila scurgere de electrolit Acum 33 minute, Silver Arrow a spus: Tu sustii ca sunt aberatii. Nu te contrazic. atunci opreste-te esti penibil Acum 33 minute, Silver Arrow a spus: Te astept cu ceva argumente. argumente? nu exista argumente pentru combaterea belbozimii Acum 33 minute, Silver Arrow a spus: Daca in schimb ar avea unii curiozitatea sa citeasca instructiunile de utilizare iata ce ''aberatii'' ar gasi: crede si nu cerceta ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Silver Arrow Postat Martie 7, 2019 Share Postat Martie 7, 2019 Scurgeri de electrolit la AGM... ok. Asa sa fie. Referitor la argumente: ieri seara am dat nas in nas cu un flacau venind pe sens interzis. Evident avea asteptarea sa ii fac eu loc. Cum nu i-am facut evident s-a suparat pe mine. L-am intrebat daca stie ca circula pe sens interzis su mi-a raspuns ca da. Si l-am intrebat de ce nu imi face el mie loc si unicul argument a fost o injuratura. Cam asa si tu cu argumentele. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
john17 Postat Martie 7, 2019 Share Postat Martie 7, 2019 O baterie cu acid se si autodescarca! Adaugand niste mA condumati de electronica e absolut normal sa nu mai porneasca si dupa o luna de stat. Dupa 3 e normal sa-ti trebuiasca baterie 9 la cum au fost "intretinute" ale tale! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
superbec Postat Martie 7, 2019 Share Postat Martie 7, 2019 Acum 36 minute, Silver Arrow a spus: Scurgeri de electrolit la AGM... ok. Asa sa fie. Referitor la argumente: ieri seara am dat nas in nas cu un flacau venind pe sens interzis. Evident avea asteptarea sa ii fac eu loc. Cum nu i-am facut evident s-a suparat pe mine. L-am intrebat daca stie ca circula pe sens interzis su mi-a raspuns ca da. Si l-am intrebat de ce nu imi face el mie loc si unicul argument a fost o injuratura. Cam asa si tu cu argumentele. ce agm ? ti-ai pierdut ultima urma de discernamant.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lucian_M Postat Martie 7, 2019 Share Postat Martie 7, 2019 Mulțumesc pentru explicații! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Admin l.u.v Postat Martie 7, 2019 Admin Share Postat Martie 7, 2019 Acum 40 minute, easy ride on! a spus: P.S. Silver Arrow are perfectă dreptate. Este preferabil să deconectezi bornele bateriei (una din ele) de instalaţia motocicletei când pui acumulatorul la încărcat pe redesor. O eventuală supratensiune din reţea introdusă în instalaţia motocicletei îţi poate prăji (străpunge) semiconductorii din CDI, regulator, instrumente. Mai ales dacă bateria are rezistenţă internă mărită (sau e întreruptă electric prin coroziune) şi nu poate prelua ea supratensiunile de încărcare, ci restul instalaţiei electrice. O.K.? Nu ma pricep la chestiile electrice, dar BMW urile au prize cu dublu rol, poti alimenta ce ai nevoie pe motor, dar poti incarca si acumulatorul cu un charger cand motorul este oprit. Eu asa incarcam bateriile la ale mele si nu am patit nimic. Este evident ca daca dadeam jos o borna nu le mai puteam incarca. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Admin l.u.v Postat Martie 7, 2019 Admin Share Postat Martie 7, 2019 Comentariul tau nu reuseste sa ma lumineze. Este ceva gresit in priza care exista pe fiecare model BMW de 25 de ani?. Cum sta treaba atunci cu deconectarea bornei? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
john17 Postat Martie 7, 2019 Share Postat Martie 7, 2019 (editat) Da-o-n plm! Mobra mea are bateria sub prezervor, demontezi 30 min ca sa poti scoate o borna! Pana anul asta conectam redresorul pt intretinere (iarna) la siguranta alarmei, sub șa. Anul asta, de fapt in decembrie anul trecut, am conectat la baterie cablajul special venit impreuna cu unul dintre redresoarele intelijente pe care le detin si am lasat mufa afara ca sa fie accesibila, astfel acum pot conecta redresorul in 2 timpi si 3 miscari, sau mai bine zis intr-o singura miscare Redresoarele proaste cred ca pot avea niste varfuri de tensiune care pot sa deranjeze vreo napolitana electronica, astea inteligente n-ar trebui. Oricum am folosit de multe ori redresorul fara sa deconectez bateriile, la auto si moto, n-am avut nici o problema pana acum. Si da, priza de la moto bmw e gandita sa poata fi incarcata bateria prin ea, doar ca, la astea mai moderne cu cancan, trebuie un redresor care sa "vorbeasca" pe limba unitatii care gestioneaza treburile cu incarcarea si consumatorii! Dar de, azi am aflat ca la 30k trebe sa schimbi burdufele cardanului bavarez, operatie pe care o presupun (cel putin) la fel de oneroasa ca schimbarea unui kit de lant. Avantaj bavarezu', ca mai are si grupul care poate sa crape Editat Martie 7, 2019 de john17 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.