Cesar Postat Decembrie 29, 2013 Share Postat Decembrie 29, 2013 Cam tacuta lumea pe aici. Am reflectat asupra deciziei de a schimba fata complet insa nu sunt hotarat in totalitate, factorul principal fiind cel financiar. Banii de conversie ii am, insa daca iau o fata de gsx-r completa raman pe 0 iar asta nu imi convine. Asa ca m-am gandit si am ajuns la urmatoarea concluzie: schimb arcurile stock cu unele liniare pe greutatea mea niste linii de frana cu inserii metalice si niste anvelope bune + o pompa de frana mai performanta. As ajunge cam la 2 treimi cu totul din costul unei conversii si imi mai raman bani si de o casca . Vedem ce va fi pe viitor! Ma bucur ca ai ajuns în sfârșit si tu la concluzia ca progresivele nu sunt bune. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
xsebi Postat Decembrie 29, 2013 Share Postat Decembrie 29, 2013 @ Seby: ghidon LSL A00, 130 ron si platesc eu transportul. Vreau ghidon negru Ca la mine? /index.php?app=core&module=attach§ion=attach&attach_rel_module=post&attach_id=982264 E ghidon de la Barracuda? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yoyo_man Postat Decembrie 29, 2013 Share Postat Decembrie 29, 2013 Nu. E abt, dar sunt identice. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Decembrie 29, 2013 Share Postat Decembrie 29, 2013 Defineste "pareri"! Daca nu ai castigat substantial in greutate in ultima vreme , 0.95 si chiar 0.9 sunt arcuri cam tari pentru tine. Cu arcurile liniare insa se complica putin treaba la suspensia fata de SV. Suta la suta nu mai poti folosi acelasi preload. Cel mai probabil va trebui sa te duci spre preload minim. Nu zero dar aproape zero (la arcuri de 0.9). La arcurile stoc, preloadul minim parca e 10 mm. Problema cea mai mare va fi la alegerea vascozitatii uleiului si la gasirea unei solutii la cavitatia care se va produce din cauza dimensiunii nepotrivite a orificiilor damping rod-ului, pe revenire. Cu un ulei prea vascos, initial ajungi la cavitatie (arcul mai tare va impinge mai repede jamba in sus), apoi toata amortizarea va fi afectata pt ca uleiul va face bule iar de aici inainte, toata suspensia ta se va misca prea REPEDE. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Decembrie 29, 2013 Share Postat Decembrie 29, 2013 Ba, ce sa zic, te-ai facut cat un porc Arcuri de 0.9 sunt OK. Pt adaptat cartusul de la alta furca trebuie verificate cotele si lungimile. posibil sa trebuiasca folosit i arcul de f3. Reglajul de compresie este pe paharul de aluminiu, jos, la cele mai multe modele de furca. nu stiu daca F3 are valva de reglaj compresie low speed sau are doar revenirea reglabila. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Decembrie 29, 2013 Share Postat Decembrie 29, 2013 Poti sa afli cateva informatii destul de simplu: Verifica in manualele de service lungimea arcurilor la SV si la F3. la F3 95-96, arcul are in jur de 312 mm iar modelele 97-98 au aprox 367 mm. Masoara lungimea damping rod-ului cand demontezi jambele Masori cartusul de la baza (cu tot cu paharul de aluminiu montat) pana la partea superioara unde se sprijina arcul. Masoara distantierele de preload ale celor doua suspensii. Masoara jambele cromate ale celor doua suspensii. Teoretic poti folosi si tuburile de SV si cele de F3. F3 are tuburi mai lungi pentru ca are alt rake. Trebuie sa ramai cu o distanta safe intre cele doua bucse de alunecare (cuzineti), pentru ca pe franare sa nu introduci moment de incovoiere prea mare si sa le strici sau ca jambele sa nu se incovoaie prea mult. Preloadul la tipul de suspensie de pe F3 nu e ca la SV, intre damping rod si capac. Intre cartus si saiba semiluna mai trebuie luat in considerare un arc de top out pe revenire. Daca tubul e prea scurt, nu poti monta toata suspensia cu componentele respective. Daca esti hotarat sa te apuci de proiectul asta cred ca te pot ajuta si ma pot apuca sa caut prin depozitul de motociclete dezmebrate ale lui Balamuc, dupa jambe, cartusuri, capace, arcuri, etc. Pana la urma ce reglaje are furca de CBR F3 ? Sus pe capace are de rebound si preload iar jos la pahar compresia? Sus preload si revenire si jos in partea din spate a paharului din aluminiu e compresia. Nu stiu daca toate F3-urile au reglaj de compresie. posibil ca doar cele din ultimii doi ani sa aiba valva de reglaj compresie low speed. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Decembrie 29, 2013 Share Postat Decembrie 29, 2013 Din pacate, sau mai degraba din fericire, cartusul nu poate fi scurtat. Aia e o dimensiune pe care trebuie sa o consideri cota fixa, Poti sa modifici insa distantierele de prelload. La CBR e dintr-o teava subtire de otel si cred ca la SV e tot la fel insa au lungimi diferite. Daca nu ma insel la SV e de vreo doua trei ori mai lung. Teoretic, lungimea pe care poate culisa jamba este cota dintre arcul de top-out si fundul paharului de aluminiu. practic e ceva mai mica, pentru ca nu vrei sa ajungi niciodata sa faci bottoming. Nu stiu ce lungimi au paharele de aluminiu dar am banuiala ca cele de f3 sunt mai lungi decat cela de SV. Trecerea de la damping rod la cartridge imbunatateste amortizarea pe high speed a amortizorului. Nu stiu acum cat de important e reglajul de compresie low speed pt tine. Paharele de F3 nu se potrivesc cu franele si probabil cu axul si roata de SV. Pana la urma, upgradeul nu e complet, pt ca nu poti regla compresia. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Decembrie 29, 2013 Share Postat Decembrie 29, 2013 Da, am schimbat arcurile stoc cu unele mai tari la cateva motociclete. Unele motociclete au avut nevoie insa de arcuri mai moi. Nu intotdeauna mai tare inseamna mai bine. Depinde foarte mult de conditiile de exploatare. Cel mai mare neajuns la furca stoc de SV este faptul ca e proasta pe compresie, pe franare, pe intrarea in viraje. practic nu ofera incredere la franare puternica sau in trail braking. Primul lucru care e neplacut este faptul ca arcurile nu ofera sprijinul de care ai nevoie. Pe franare sau la intrarea mai tare in viraje fata se infunda prea usor si lucrul asta e neplacut. Al doilea lucru e amortizarea. Cu arcuri mai tari o sa fie OK pe compresie insa nu e garantat ca pe revenire se va comporta corect. Asta e motivul pentru care se re-valveaza. Orificiile din damping rod se maresc si valve emulator-ul lucreaza pe post de supapa la revenire (si compresie). Emulatorul nu poate fi reglat de la exterior si pentru a gasi setup-ul corect, demontezi cel putin o data furca pentru a deschide sau inchide valva emulatoare. Se poate construi cu bani putini si alt damping rod daca nu vrei sa investesti bani multi. Orificii mai mici, care pot fi apoi marite gradual pana ajungi la o caracterisitca de amortizare multumitoare si nu ai cavitatie. Nu am testat de dyno de suspensie niciodata amortizor de fata, doar amortizoare presurizate cu azot, si n-as putea sa-ti spun clar cum se comporta cu alte arcuri fata de acrurile mai moi dar e clar ca nu vei mai avea o furca la fel de moale la intrarea in viraje si pe franare puternica. Foarte posibil sa topaie ceva cam repede pe revenire cu ulei prea subtire sau cu un damping rod nepotrivit. Daca pui arcuri mai tari si apoi vrei sa faci upgrade la suspensie inseamna ca vrei sa tragi de motoreta mai tare. O suspensie mai performanta n-o sa-ti creasca neaparat confortul. Totusi vei avea o directie mai precisa, o siguranta mai mare pe diferite manevre. Un amortizor de sportiva pe spate o sa-ti da doar un mic avantaj pentru ca sasiul de SV este unul destul de slabut, bascula spate e o teava rectangulara, fara mari pretentii. Toate modiificarile la care te gandesti costa bani. Cu bani putini nu stiu ce-o sa reusesti sa faci. Gandeste-te bine inainte sa te bagi in ceva, daca investitia e si bine orientata. Daca o faci doar ca sa ai ceva in plus pe motocicleta n-ar fi o idee rea sa te abtii de la cheltuiala si sa pui deoparte pentru o alta motocicleta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
calin_cz Postat Decembrie 30, 2013 Share Postat Decembrie 30, 2013 no hai sa povestim .....povesti ! Cum am procedat eu : -300E furca fata Ducati 888 ( telescoape, roata, aripa, etriere ) + 50 E juguri Yamaha R1 = 350 E. Axul de la juguri a trebuit refacut - cost zero - un prieten strungar ( care pe un CBR 600 F a adaptat o furca fata de Kawasaki ZX7R ) -roata fata si telescoapele de la SV s-au vandut = 250 E Am fost la 100 E costuri. .... apoi nu s-au potrivit conductele de frana ... 200 lei din Timisoara- HEL.... costuri care au fost facute acum 3 ani , cand inca nu era criza asa de 'adanca' si piata moto.... tot asa ! Deci colegul @GoodKat, cu ganduri de costuri f.ridicate..... nu sunt chiar asa ridicate. Te poti incadra in 1000 lei, doar ca blochezi ceva bani pana vinzi piesele care se schimba. Parerea mea e ca procedand asa ( un ansamblu fata cu totul ) esti mai linistit decat incercand diferite combinatii intre componente de telescoape si uleiuri. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator Adrian Postat Decembrie 31, 2013 Share Postat Decembrie 31, 2013 Goodkat, inainte sa investesti,gandeste-te daca vrei sa o vinzi. Ziceai ca vrei SM/Enduro... daca vrei asa ceva, nu mai baga bani in asta...Daca-i schimbi fata, cand o sa o vinzi, o sa iei fix atatia bani cat ai lua pe ea stock, sau sa zicem 100 eur in plus.....Deci gandeste-te bine ce vrei sa faci. La complete swap de gixxer k1-k3 ai avantajul ca poti altera usor setarile ( fara too much drilling & shit, cum zicea si Cesar) + ca o sa ai frane superioare. E clar ca nu vei exploata tot ce poate furca aia si nu e nici o solutie moca, dar ai niste avantaje care nu pot fi contestate usor, si daca in final mai vinzi ceva din partile stock de pe a ta, iesi destul de ok, fara prea multe batai de cap... Tie ti-ar placea mult un KTM 690 Duke (cred), mai ales pt oras... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cerbuu Postat Decembrie 31, 2013 Share Postat Decembrie 31, 2013 La Multi Ani! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yoyo_man Postat Decembrie 31, 2013 Share Postat Decembrie 31, 2013 La multi ani tuturor si anul care vine sa va aduca tot ce va doriti si multi km pe motoare! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
iliemihai Postat Decembrie 31, 2013 Share Postat Decembrie 31, 2013 La multi ani tuturor celor care iubesc motocicletasi au acesta pasiune.La Multi Ani si sa auzim numai de bine !!!!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ADVRadu Postat Ianuarie 7, 2014 Share Postat Ianuarie 7, 2014 oho,si ce-am mai mers asa cu 2 rucsaci. Eu caram ce era mai greu (papuci,dslr, 2-3 haine, obiectiv de 300mm de 2 kg ) ), ea ce era mai usor. Saua pasagerului la RSV e destul de in spate,si oricum este un gol intre mine si ea. Cu sau fara rucsac, sta in aceeasi pozitie (Adica ajunge cu mainile la rezervor) Adriane ... mi-esti simpatic si nu ma pot abtine ... are mainile lungi sau tzatzele mici? In alta ordine de idei...La multi ani tuturor! O sa insir mai jos si ce am schimbat eu la suspensie: - amortizor spate Kawa ZX 636 (50€) - ulei 15W - valve pentru furca de Harley (vreo 40-50$, daca imi amintesc bine) Amortizorul de Kawa l-am montat dupa ce originalul a cedat. Arcul are cifre similare cu celel ale originalului, dar hidraulic e cu totul altceva. Plus, e complet reglabil. Dupa multe experimente cu reglajele in diverse combinatii (singur, cu pasagera, bagaje, etc...) am ajuns la ceva mai mult decat multumitor, un compromis bun pentru mine intre stabilitate pe curbe si confort. In furca am avut de cand am cumparat motorul arcuri FG Gubellini (nu tin minte exact cifrele; vad pe site la ei ca un kit costa 177€, dar sunt sigur ca exista si variante mai ieftine) si tijele de amortizare (am tradus bine 'damping rods'?) schimbate. Super stabil pe curbe, dar cam dureros la denivelari. Am pus tije 'originale' in combinatie cu valvele de Harley si comportamentul s-a schimbat. A trebuit sa pun si ulei 15W, altfel era cam moale. Momentan sunt multumit de ce a iesit. Nu sunt vreun expert, dar sincer imi place cum merge. Nu se afunda prea tare la franare, e stabil pe curbe, si amortizeaza bine si denivelarile rapide. Daca ar fi sa refac modificarile, le-as reface fara resentimente, au meritat pana la ultimul banut, cel putin din punctul meu de vedere. Bineinteles, pentru mers 'calumea' nu trebuie neglijate nici alte aspecte importante: cauciucurile , franele, etc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Ianuarie 7, 2014 Share Postat Ianuarie 7, 2014 O sa insir mai jos si ce am schimbat eu la suspensie: - amortizor spate Kawa ZX 636 (50€) - ulei 15W - valve pentru furca de Harley (vreo 40-50$, daca imi amintesc bine) Amortizorul de Kawa l-am montat dupa ce originalul a cedat. Arcul are cifre similare cu celel ale originalului, dar hidraulic e cu totul altceva. Plus, e complet reglabil. Dupa multe experimente cu reglajele in diverse combinatii (singur, cu pasagera, bagaje, etc...) am ajuns la ceva mai mult decat multumitor, un compromis bun pentru mine intre stabilitate pe curbe si confort. In furca am avut de cand am cumparat motorul arcuri FG Gubellini (nu tin minte exact cifrele; vad pe site la ei ca un kit costa 177€, dar sunt sigur ca exista si variante mai ieftine) si tijele de amortizare (am tradus bine 'damping rods'?) schimbate. Super stabil pe curbe, dar cam dureros la denivelari. Am pus tije 'originale' in combinatie cu valvele de Harley si comportamentul s-a schimbat. A trebuit sa pun si ulei 15W, altfel era cam moale. Momentan sunt multumit de ce a iesit. Nu sunt vreun expert, dar sincer imi place cum merge. Nu se afunda prea tare la franare, e stabil pe curbe, si amortizeaza bine si denivelarile rapide. Daca ar fi sa refac modificarile, le-as reface fara resentimente, au meritat pana la ultimul banut, cel putin din punctul meu de vedere. Bineinteles, pentru mers 'calumea' nu trebuie neglijate nici alte aspecte importante: cauciucurile , franele, etc. Felicitari! Niste investitii foarte inspirate! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ADVRadu Postat Ianuarie 7, 2014 Share Postat Ianuarie 7, 2014 Felicitari! Niste investitii foarte inspirate! Ar mai fi de facut o mentiune, referitor la amortizor, o alegere si mai buna ar fi cel de pe ZX10 2010. Parametrii arcului sunt OK, si are rezervorul de gaz lateral, nu in sus. Cu putin noroc si rabdare cred ca se poate monta fara a reloca bateria. A, si inca ceva, valvele, de 'harli' sunt identice cu 'gold valves' pentru SV. Nu sunt primul si probabil nici ultimul care le-a incercat, era un topic de cateva zeci de pagini, daca imi aducbine aminte, pe svrider.com . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kamikaze_wtf Postat Ianuarie 9, 2014 Share Postat Ianuarie 9, 2014 Cumpar cablu de ambreaj pentru SV650 2002 varianta naked sau daca aveti un site de recomandat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ADVRadu Postat Ianuarie 9, 2014 Share Postat Ianuarie 9, 2014 (editat) Din pura intamplare...poate stie cineva cine a facut monstrul din figura: Nu copchilul...motorul...in caz ca nu se intelege Editat Ianuarie 9, 2014 de Tija Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
spiders2066 Postat Ianuarie 10, 2014 Share Postat Ianuarie 10, 2014 (editat) Salutare baieti! Intrebare: Cine doreste sa isi schimbe Sv-ul 650 N cu Sv 650 S? Asta este fiara. Editat Ianuarie 10, 2014 de spiders2066 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator Adrian Postat Ianuarie 10, 2014 Share Postat Ianuarie 10, 2014 Din pura intamplare...poate stie cineva cine a facut monstrul din figura: Nu copchilul...motorul...in caz ca nu se intelege ai mai multe informatii / poze? pare extrem de interesanta treaba.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Radulaz Postat Ianuarie 12, 2014 Share Postat Ianuarie 12, 2014 salut! Intentionez sa cumpar un sv de 650...la ce probleme ar trebui sa ma astept?...la ce sa ma uit cand il cumpar...intreb ceva specific modelului asta...generalitati ma descurc. O alta intrebare ar fii daca amortizorul de pe spate are posibilitatea de a fii coborat?(este pt o persoana mai scunda...maxim 1,6) Multumesc Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
m4v3rick Postat Ianuarie 13, 2014 Share Postat Ianuarie 13, 2014 nRock, trebuie sa fi atent la aceleasi chestii care dau de gol orice motocicleta mai veche ( scurgeri de fluide, zgomote ciudate ale motorului, etc), cel mai bine ar fi sa mergi cu cineva care se pricepe, asta daca nu te pricepi chiar tu si si mai bine cu cineva care are sau a avut un SV (motoarele din prima generatie au o problema cu circuitul de reincarcare al bateriei care daca nu a fost remediat poate sa iti dea ceva batai de cap, dar nu e ceva grav, se rezolva usor). Legat de amortizor - se poate lasa si din amortizare dar nu e ideal, cel mai bine e sa ii achizitionezi un kit de ridicare/coborare - se gasesc gata facute si se instaleaza foarte usor. Succes si bafta. p.s. ai facut o foarte buna alegere, SVul este un motor extrem de fiabil, destul de "economic" si super distractiv, varianta N fiind extrem de agila in oras, varianta S fiind ceva mai potrivita pentru drumuri ceva mai lungi oferind o protectie ceva mai buna la vant. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yoyo_man Postat Ianuarie 13, 2014 Share Postat Ianuarie 13, 2014 (editat) Apoi ...chestii metalice indoite(sa fi sigur ca nu a fost accidentat) cadrul pe care sunt prinse farurile si bordul e destul de slabut si se indoaie repede la un accident, mai poti verifica distanta intre cadru si carenele laterale, vezi sa fie uniforme,lipituri ale carenelor pe interior,eventuale capace de la motor sparte si dupaia lipite.Intreabal daca o schimbat bujiile, sincronizat carburatoarele, daca a facut asta motorul ar trebuii sa porneasca destul de usor, asculti un pic motorul sa vezi daca nu bate ceva pa acolo, mai mult ca sigur s-ar putea sa auzi lantul de distributie dar poti sta linistit ca e ceva normal.Ai putea sa mai verifici incarcarea, daca la ridicarea turatiei motorului voltajul scade inseamna ca e bai cu releul de incarcare...c-am atat imi vine acum prin cap @Radulaz, am pus si eu acceasi intrebare mai demult, unul din raspunsuri e cel de mai sus Editat Ianuarie 13, 2014 de yoyo_man Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
hardKnot Postat Ianuarie 13, 2014 Share Postat Ianuarie 13, 2014 (editat) @Radulaz - un SV650 fara kit de coborare("oasele" de la amortizorul spate) e killer pentru o persoana de 1.60, nu prea vad cum ar putea sa calareasca asa ceva - mobra asta e facuta pe cadrul celei de 1000 si e inalta. Ori alta mobra desi recomand SVul oricarui incepator/avansat, ori cumperi kitul de coborare inaintea mobrei(o tranteste si o sa'i para rau) Editat Ianuarie 13, 2014 de hardKnot Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
xsebi Postat Ianuarie 14, 2014 Share Postat Ianuarie 14, 2014 Stie careva cati watti pot pune in plus pe sv650 second gen? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.