Marcos Postat Iunie 4, 2010 Share Postat Iunie 4, 2010 S-a deviat un pic de la esenta, pe chestia asta cu CDP. Daca plec in jurul lumii, reiterez, pe unde o iau eu nu-mi trebuie CDP. Cateva sfaturi, la concret, in ceea ce ma priveste, as dori: 1. Ce ulei sa pun in motor? Am primit diverse sfaturi: ba sa pun cel mai bun (si cel mai scump) ulei, ba ca pot sa pun aproape orice ieftinatura, ca "CB-ul e fara moarte, merge si cu ulei de floare!". Eu m-am gandit la un Motul 5100 10W40, dar uite ca altii imi recomanda Motul 7100 10W40, ba chiar si altele mai bune/scumpe! O sa-mi schimb uleiul sigur, daca plec, sigur o sa o fac spre Rusia, din doua motive clare: vremea si... cauciucurile de la Heidenau, pe care nu are rost sa le transport cu avionul peste ocean; fiind mai enduro, is mai bune prin mama Rusia, decat prin Canada/Evropa. 2. Cutii de aluminiu sau bagaje laterale de textil? Pro-aluminiu: protectie mai buna la furt, rezista mai bine la ploi, sunt mai solide in caz de-o cazatura (dar daca se indoaie, e mai greu sa le indrepti/repari, ce-i drept), mai solide daca transporti scule in ele. Anti-aluminiu: sunt mai grele, se adauga cost la transportul cu avionul. Pro-textil: daca cad si se rup, sunt mai usor de cusut; sunt mai usoare (mai ieftin de transportat cu avionul). Anti-textil: mai usor de furat din ele, senzatia mea e ca-s mai sensibile la ploi. Daca e vorba doar de costurile lor in sine, cutiile de aluminiu sunt mai scumpe decat cele de textil, iar la buget(el)ul meu, fiecare banut conteaza. 3. Din experienta voastra, imi puteti recomanda un sistem de prins un aparat foto de ghidon? Trebuie sa fie neaparat compact aparatul sau merge si un DSLR mai greut? 4. CB-ul meu are carburatie, nu injectie. Ce rele i-ar putea face motorului benzinele proaste din Rusia (80, 90 de octani, cand lui i se recomanda un 95 curat)? 1. La ulei pt. motorul tau as merge pe un semi-sintetic. Ala pe baza de esteri este foarte smecher, da risti sa iti pape mai mult pe drum si nu e fain sa tot completezi. La marca ... cam toate sunt la fel cu mici diferente la calitate si mai mare la pret. Eu unu merg in toate mobrele pe putoline, mai ieftin si probleme n-am avut . 2. cutii de aluminiu, clar. In principiu poate mai vrei sa te plimbi si putin pedestru prin vreun oras, poate nu ai unde lasa mobra safe, si o lasi in strada, sau pur si simplu intri in vreun restaurant si nu ai vizibilitate buna asupra mobrei. Sa cari bagaju dupa tine nu e fezabil, macar cu alea de aluminiu mai ai o oarecare siguranta ca le gasesti tot pe mobra. Oricum la costuri , tinand cont ca urmeaza un rtw, 5-600 euro nu ar trebui sa fie un cap de tara. 3. nu ma pasioneaza subiectu 4. Tinand cont ca mobra ta are o compresie oarecum ridicata de 10.5:1 , recomand sa te imprietenesti cu octane boosterele ... http://en.wikipedia.org/wiki/Engine_knocking Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Semaca Postat Iunie 4, 2010 Share Postat Iunie 4, 2010 nu va luati dupa povestirile de pe internet. Fiecare s-a lovit de o situatie mai simpla sau mai grea, depinde de locul, momentul, situatia locala, gradul de lene al vamesului fiecarui punct de calatorie in parte.Ceea ce stim noi de aici despre calatorii, prin vecini, prin europa, etc. nu se potriveste ABSOLUT DELOC cu ce patesti prin india, china, pakistan, myanmar, etc. Tot pe net auzi de motociclisti care au trecut fara sa-i intrebe nimeni nimic, dar exista si cazuri mai rele de sechestrare de vehicul pentru acte in neregula. Ce sa mai vorbim de carnetul international de conducere, care POATE fi cerut in majoritatea tarilor lumii. Ca exista varianta sa nu ti-l ceara nimeni NICIODATA si asta este adevarat. cu alte cuvinte Carnetul este un fel de carnet TIR dar este pentru vehicul, nu pentru marfa. Cine stie ce-i ala, s-a dumirit instant. ba chiar si seamana intr-o anumita masura. Oricum, la cat a ajuns taxa pt carentul "international" de conducere la noi, mi se pare o inutilitate totala sa fie achizitionat. Cum ar putea fi tradusa data emiterii, valabilitatea, tara si orasul in care a fost emis ? Sunt doar cifre arabe, un nume de tzara si un nume de oras. La categoria pt care e permisul e si mai simplu, e bifata cu un punct negru in dreptul ideogramei. Si o maimutza ar intelege. In realitate asa ceva nu se cere decat daca vrei sa justifici banu aruncat si-l dai de buna voie cand se cer actele la vama sau la un filtru de politie. Ceea ce este mai putin stiut este ca legislatia rutiera a multor state recunoaste permisul de conducere obtinut in UE si cere "traducerea legala" (pt ca asta e de fapt - nu e un permis in sine e doar o traducere si nu poate fi valabil decat insotit de permisul "original" ) doar dupa trecerea unui anume interval de timp in care se dircula pe teritoriul tarii respective. La origine exista inca principiul reciprocitatii prin care statele lumii isi recunosc permisele intre ele altfel s-ar isca un haos mondial. Permisul international nu-l vad valabil decat pentru vamesii "constipati" si chiar si cu el in buzunar problema va fi departe de a fi rezolvata: "pai nu, va lipseste stampila pe timbru. urmatorul !" Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
slow_rider Postat Iunie 4, 2010 Share Postat Iunie 4, 2010 'BlackDirt' S-a deviat un pic de la esenta, pe chestia asta cu CDP. Daca plec in jurul lumii, reiterez, pe unde o iau eu nu-mi trebuie CDP. Cateva sfaturi, la concret, in ceea ce ma priveste, as dori: 1. blablabla 2. blablabla 3. Din experienta voastra, imi puteti recomanda un sistem de prins un aparat foto de ghidon? Trebuie sa fie neaparat compact aparatul sau merge si un DSLR mai greut? NICI NU MERGE ALTCEVA IN AFARA DE DSLR. NEAPARAT CEVA CU SENZOR FULL FRAME SI GRIPSA FIE CAT MAI GREU. NU EXISTA OBIECTIV DSLR CARE SA NU ADORE REASEZAREA LENTILELOR ALEATOR DE LA VIBRATIILE DE PE MOTOR. ABIA ATUNCI FOCALIZEAZA LA ADEVARATA LUI VALOARE. 4. blabla PS: nu-mi scoateti postul va rog domnilor moderatori. La astfel de intrebari logice nu pot sa nu dau o mana de ajutor. Si in plus, poate sponsorizeaza cineva si cu un full frame. Si niste obiective profi, neaparat f2.8 si plaja mare de zoom Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MotoRocker Postat Iunie 4, 2010 Share Postat Iunie 4, 2010 S-a deviat un pic de la esenta, pe chestia asta cu CDP. Daca plec in jurul lumii, reiterez, pe unde o iau eu nu-mi trebuie CDP. Cateva sfaturi, la concret, in ceea ce ma priveste, as dori: 1. Ce ulei sa pun in motor? , dar uite ca altii imi recomanda Motul 7100 10W40, baga d-asta, eu de aproape 3 ani merg cu numai cu d-asta, stiu 7 mobre care au mers cu d-asta(din care 3 ale mele, 2 ale pretinei<1 e CB 500> si una a lu' frate-miu), e cel mai bun ulei. PS: uleiul e ultimul lucru la care sa te zgarcesti, el iti tine motorul in viata. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Semaca Postat Iunie 4, 2010 Share Postat Iunie 4, 2010 'BlackDirt' S-a deviat un pic de la esenta, pe chestia asta cu CDP. Daca plec in jurul lumii, reiterez, pe unde o iau eu nu-mi trebuie CDP. Cateva sfaturi, la concret, in ceea ce ma priveste, as dori: 1. blablabla 2. blablabla 3. Din experienta voastra, imi puteti recomanda un sistem de prins un aparat foto de ghidon? Trebuie sa fie neaparat compact aparatul sau merge si un DSLR mai greut? NICI NU MERGE ALTCEVA IN AFARA DE DSLR. NEAPARAT CEVA CU SENZOR FULL FRAME SI GRIPSA FIE CAT MAI GREU. NU EXISTA OBIECTIV DSLR CARE SA NU ADORE REASEZAREA LENTILELOR ALEATOR DE LA VIBRATIILE DE PE MOTOR. ABIA ATUNCI FOCALIZEAZA LA ADEVARATA LUI VALOARE. 4. blabla PS: nu-mi scoateti postul va rog domnilor moderatori. La astfel de intrebari logice nu pot sa nu dau o mana de ajutor. Si in plus, poate sponsorizeaza cineva si cu un full frame. Si niste obiective profi, neaparat f2.8 si plaja mare de zoom Doar pt ca tu n-ai face asta, nu inseamna ca altul nu are rost sa incerce. Ar insemna sa le ceri tuturor prea putin. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
slow_rider Postat Iunie 4, 2010 Share Postat Iunie 4, 2010 Doar pt ca tu n-ai face asta, nu inseamna ca altul nu are rost sa incerce. Ar insemna sa le ceri tuturor prea putin. ai punctat bine. scuze. Deja chiar nu mai conteaza pe ce drumuri mergea cel care a pus dslr-ul, daca mai functioneaza dupa sau nu. Ai adus dovada, imi prezint scuzele ptr post. DSLR sa fie. Pe drumurile din rusia. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
BlackDirt Postat Iunie 5, 2010 Autor Share Postat Iunie 5, 2010 1. Ok, atunci, m-am decis: o sa iau un Motul 5100 semisintetic 10W40. Am gasit la un pret rezonabil: 105 lei 4 litri. Urmatoarea intrebare este: avand in vedere ca am mers doar 5000 de km de la ultimul schimb de filtru de ulei, se recomanda sau este obligatorie schimbarea filtrului de ulei? Inclin sa cred ca e obligatorie, dar as vrea o a doua parere. 2. Ok, cutii de aluminiu it is. No further questions, your honor! 3. Hmmm, am vazut ca se poate, o sa intreb mai departe la F64, cred ca e cel mai bine. Eu am un DSLR Samsung GX-20, care-i mai... tanculet, asa si un compact destul de obosit, un Canon A620. Vibratiile sunt, intr-adevar, o problema destul de mare pentru ambele, ce sa mai zic de ploaie. La prima picatura Canonu' e mort. GX-20-ul e waterproof, dar doar body-ul, iar obiectivele waterproof Pentax costa. slow_rider, fii pe pace, nu urmaresc sa obtin un full-frame ca sponsorizare, ar fi prea mult pentru mine. Nu sunt un fotograf asa de bun, ba chiar dimpotriva. Probabil o sa renunt la ideea cu fixarea pe cadru si o sa-mi dau fundul regal jos din sa pentru poze. Multam fain pentru pareri! 4. La octane boostere ma gandeam si eu. Le-a folosit cineva? Stiu ca se pune un flacon de 355 ml la 40 de litri. Aveti idee si cu cat creste cifra octanica dupa turnare? E vreo formula, ca la chimie (pui atat intr-atat, ca sa creasca cu atat)? 5. Permisul International de Conducere. Stiu ca in Ucraina/Rusia si in Canada nu trebuie, ce sa mai zic de tarile europene. Dar ma cam tem pentru Coreea de Sud. Sa-mi impachetez motorul si sa-l transport dintr-un port intr-un aeroport ma costa 600$. Mult. Mie mi s-a zis ca ar cam trebui. Dar chiar e necesar sa dau 600 lei pe el? Mi se pare destul de exagerata suma, mai ales ca e si pe un an! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MotoRocker Postat Iunie 5, 2010 Share Postat Iunie 5, 2010 1. de ce nu iei 7100? full sintetic e mai bun, mai... rezistent ca sa zic asa. Da, schimba si filtrul, e doar cateva zeci de lei... daca imi aduc minte bine la CB500 in manual scrie ca uleiul se schimba la 12.000 sau ceva de genu'. Oricum, mult fata de alte mobre, eu te sfatuiesc sa-l schimbi pe la 8.000-10.000, Sa iei un filtru si cu tine, cred ca un filtru pus acum si unu in Canada pe coasta de est undeva e de-a ajuns.... ca mergi intins nu mesteci in cutie prin oras. Motul gasesti la importatorul oficial, e undeva in berceni, langa Ford. daca nu te descurci iti zic adresa exacta, aia au cel mai mic pret din cate stiu eu. 3. te complici cu fixarea aparatului, cand vezi ceva interesant, opresti si faci poze. la 500 km/ zi ai tot timpul din lume pt poze. 4. citesti instructiunile de folosire. oricum, n-o sa pui cu pipeta sa scoti exact 95, ca uleiul la comuniste 2t.... pui sa fie de-ajuns dar nu prea mult.PS: cumpara-ti si o canistra cum a avut mihai bizoo_n. 5. asa e atunci cand caacatul de ACR are monopol pe chestia asta, pune ce pret vrea. eu nu inteleg de ce permisele astea nu sunt eliberate de autoritati. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Louis Cyphre Postat Iunie 5, 2010 Share Postat Iunie 5, 2010 ca sa mai scutesti din bani si sa-ti ocupi timpul, arunca o privire si aici: http://mesterila.wordpress.com/2009/07/05/3-desfasurare/ nu trebuie sa fii vreun mare mesterila, mai ales daca ai vreun prieten care sa te ajute.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
BlackDirt Postat Iunie 5, 2010 Autor Share Postat Iunie 5, 2010 Interesant linkul. Am, insa, o problema... Melcul meu e un pic sui, in sensul faptului ca are doar o toba, si aia pe partea dreapta. Toba aia cam limiteaza din simetria cutiilor. In fine, e de studiat putin. Mai am o problema, in sensul ca nu am prieteni cu curte, toti stau la bloc, deci nu am niciun loc in care sa incropesc un atelier... Optim ar fi sa apelez la cineva, am si vorbit deja... Sper sa iasa bine si la un pret rezonabil. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
slow_rider Postat Iunie 5, 2010 Share Postat Iunie 5, 2010 1. Ok, atunci, m-am decis: o sa iau un Motul 5100 semisintetic 10W40. Am gasit la un pret rezonabil: 105 lei 4 litri. Urmatoarea intrebare este: avand in vedere ca am mers doar 5000 de km de la ultimul schimb de filtru de ulei, se recomanda sau este obligatorie schimbarea filtrului de ulei? Inclin sa cred ca e obligatorie, dar as vrea o a doua parere. 2. Ok, cutii de aluminiu it is. No further questions, your honor! 3. Hmmm, am vazut ca se poate, o sa intreb mai departe la F64, cred ca e cel mai bine. Eu am un DSLR Samsung GX-20, care-i mai... tanculet, asa si un compact destul de obosit, un Canon A620. Vibratiile sunt, intr-adevar, o problema destul de mare pentru ambele, ce sa mai zic de ploaie. La prima picatura Canonu' e mort. GX-20-ul e waterproof, dar doar body-ul, iar obiectivele waterproof Pentax costa. slow_rider, fii pe pace, nu urmaresc sa obtin un full-frame ca sponsorizare, ar fi prea mult pentru mine. Nu sunt un fotograf asa de bun, ba chiar dimpotriva. Probabil o sa renunt la ideea cu fixarea pe cadru si o sa-mi dau fundul regal jos din sa pentru poze. Multam fain pentru pareri! 4. La octane boostere ma gandeam si eu. Le-a folosit cineva? Stiu ca se pune un flacon de 355 ml la 40 de litri. Aveti idee si cu cat creste cifra octanica dupa turnare? E vreo formula, ca la chimie (pui atat intr-atat, ca sa creasca cu atat)? 5. Permisul International de Conducere. Stiu ca in Ucraina/Rusia si in Canada nu trebuie, ce sa mai zic de tarile europene. Dar ma cam tem pentru Coreea de Sud. Sa-mi impachetez motorul si sa-l transport dintr-un port intr-un aeroport ma costa 600$. Mult. Mie mi s-a zis ca ar cam trebui. Dar chiar e necesar sa dau 600 lei pe el? Mi se pare destul de exagerata suma, mai ales ca e si pe un an! 1,ok...blabla...blackdirt-isme 2.ok...blabla...blackdirt-isme 3.Niciodata nu tre sa consideri ca ceva ar fi prea mult ptr un erou. Banuiesc ca aparatul nu in vroiai fixat pe ghidon ptr poze, ci ideea era de filmare. Parerea mea e ca ar trebui sa te orientezi catre ceva gen Camera video Toshiba Camileo S10, care filmeaza HD si nu are cine stie ce bloc optic (zoom numai digital). In felul asta se minimizeaza posibilitatea ca de la prima groapa sa f... un bloc optic si sa ranjesti la aparat restul de 20k km (aproape am ajuns sa te cred...hahahahaha). Si nici scumpa nu e. vad ca e pe la 350ron. (Daca incepi ca si cu permisul si schimbul de filtru de ulei ca e mult ptr tine, revenim la discutia sa stai acasa. astea nu sunt sume care sa conteze in ce vrei tu sa faci) 4.ok...blabla...blackdirt-isme 5.ok...blabla...blackdirt-isme PS: Parerea mea sincera e ca indarjirea ta pe acest topic poate fi explicata doar din 1 din cele doua motive: 1. esti un motociclist experimentat care a mers 10 ani pe motociclete Adv si acum face misto pe acest topic, just 4 fun 2. esti atat de naiv incat nici nu stii cum se fac copiii si crezi ca ocolul lumii pe motor e ca si cand l-ai face pe calculator, cu posibilitatea de reset si revenire la nivelul salvat anterior. mai exista si 3, dar nu ti-l mai repet. stii tu, ala cu interesu. Mi se pare ca vezi numai falsele probleme, gen cate tricouri si chiloti sa-ti iei la tine, daca sa pui ulei 7100 sau 5100, DSLR pe ghidon si multe altele de genul asta . Incearca sa rezolvi chestiile de baza ptr o asemena calatorie (vize, aranjare motor, stabilire traseu realist si detaliat cu costuri cat mai exacte (asta presupune includerea tuturor costurilor fixe, evaluarea celor variabile si aplicarea unui coeficient de risc pentru care cel mai bine e sa asculti sfaturile celor care au mai facut astfel de ture), facut 10 flotari si 10 abdominale fara sa lesini, evaluat banii pe care te poti baza si eventualele surse de finantare ptr diferenta. Apoi mai vezi tu daca montezi dslr-ul pe ghidon sau poate iti trece prin cap sa-l pui pe casca. Ipoteza de a sterge batrani la c.ur ptr a face rost de bani, picta, jongla (a se intelege "sa muncesti ptr bani") e o chestie total diferita de a face ocolul pamantului. Aia se cheama "plecat la munca in lume" si presupune alte termene si datele problemei se schimba radical. Ori esti instabil de felul tau (azi spui ca ai oameni care depind de tine si nu stii daca pleci, maine spui ca pleci oricum si ca o sa muncesti ptr bani - deci tura ta se va intinde pe o perioada mult mai mare, timp in care cei care au nevoie de tine vor astepta sa strangi tu bani din jonglatul cu portocale), ori speri ca aceasta calatorie sa te ajute sa castigi din sponsorizari mai mult decat ai putea sa o faci cu jobul pe care-l ai in momentul de fatza. Cel mai corect ar fi sa spui concret "eu ma angajez sa fac turul lumii pe cb500 si vreau sponsori". Firmele isi calculeaza daca merita sau nu, cei care se baga vor incerca sa te promoveze ptr ca au interes sa-si promoveze propria firma prin tine. In mod cert iti vor pune oamenii niste conditii contractuale. Probabil unii iti vor garanta contractual sponsorizarea daca ajungi intr-un anumit punct, suma va fi stabilita, agreata si negociata in avans. etc. E un business cinstit si negociat cu obligatii si conditii de ambele parti. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
BlackDirt Postat Iunie 5, 2010 Autor Share Postat Iunie 5, 2010 Cel mai corect ar fi sa spui concret "eu ma angajez sa fac turul lumii pe cb500 si vreau sponsori". Firmele isi calculeaza daca merita sau nu, cei care se baga vor incerca sa te promoveze ptr ca au interes sa-si promoveze propria firma prin tine. In mod cert iti vor pune oamenii niste conditii contractuale. Probabil unii iti vor garanta contractual sponsorizarea daca ajungi intr-un anumit punct, suma va fi stabilita, agreata si negociata in avans. etc. E un business cinstit si negociat cu obligatii si conditii de ambele parti. Wiser words have never been spoken. That's precisely the case. Sa nu crezi ca daca mai postez o intrebare referitoare la filtre, camera pe moto sau alte prostioare si detalii, restul pregatirilor stagneaza. Doar ca nu intreb despre ele. Ce-ai vrea sa intreb? De unde se ia viza de Rusia si cea de Canada? Am fost deja pe Tuberozelor, sunt una langa alta. Luni ma duc sa stau de vorba cu consulul rus, ca-i un caz mai special. Intre timp, astept sa-mi vina o invitatie din Canada, sa am sanse mai mari la viza. Ce pregatiri fac la mobra? Pai, sunt in faza de proiectare crash-bar-uri si cutii de aluminiu. O sa-i pun crashbar-uri cu patine de teflon, inlocuibile si o sa-i pun si doua tefloane la roata fata, sa protejeze discul si janta in caz de-o cadere. Asta tot saptamana viitoare se rezolva, daca mere totul bine. In rest, planuiesc ceva expunere media, care sa-mi atraga ceva sponsori. Dar, toate la vremea lor. Am vorbit cu Dan Honciuc si cu Mihai Barbu (iar cu Mihai, sper sa mai vorbesc saptamana viitoare, dac-o fi de acord). Crezi c-am facut bine? Eu zic ca da. Eu zic ca-s oameni pe care ma pot baza pentru pareri. Don't just assume stuff. Stiu la ce ma bag si ma stradui cat de mult pot sa iasa bine. Cu indoieli sau fara! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Scufu Postat Iunie 5, 2010 Share Postat Iunie 5, 2010 abia acum am dat peste topicul tau si felicitari pt idee. te admir pt hotarare si sper sa te tina perseverenta si sa nu te dai batut. cu siguranta bani poti sa mai faci si pe unde ajungi daca esti pregatit sa muncesti si ai si timpul necesar. nu mai stiu pe unde dar am mai citit despre un italian nu de mult care a facut inconjurul lumii plecand de acasa cu cateva mii de euro si o motocicleta veche. o singura obsevatie: in primul post spui ca vrei sa treci atlanticul de la vancouver la tokio. nu cred ca da bine la eventualii sponsori... succes Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Axor Postat Iunie 7, 2010 Share Postat Iunie 7, 2010 Bucuresti - Bucuresti, Inconjurul lumii pe Honda CB 500 '95 "Intre timp, astept sa-mi vina o invitatie din Canada, sa am sanse mai mari la viza." Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
BlackDirt Postat Iunie 7, 2010 Autor Share Postat Iunie 7, 2010 Vesti noi! M-am intors de la cele doua ambasade, a Federatiei Ruse si a Canadei si lucrurile stau in felul urmator: 1. Rusia. Daca am de gand sa traversez Rusia pana la Vladivostok, dureaza cel putin 2 luni (in cazul fericit in care n-am probleme cu Melcul). Consulul (sau un om care vorbea stricat romaneste, cu accent rusesc si cu un dinte de aur in fata, de la care nu-mi luam ochii, cu care am avut un dialog in poarta consulatului), mi-a zis ca imi trebuie doua vize turistice de o luna, lipite. L-am intrebat ce se intampla daca depasesc doua luni. A zambit un zambet rau prevestitor si mi-a zis un singur cuvant: "Prăbliem". Deci am 2 luni si un mare morcov in poponeatza. A, si ajuta daca primesc o invitatie din Vladivostok. Super. (Cine stie, prin puterea magica a Internetului...) 2. Canada. O doamna acra, preocupata mai mult de vizele romanilor care stateau la coada mi-a raspuns cu cea mai profunda plictiseala: "A, jurul lumii... un moment". Apoi a lipsit 20 de minute si cand s-a intors mi-a zis, grabit si fara chef, sa vin cu toate actele la mine dupa ce obtin viza/vizele de Rusia, sa descriu foarte bine traseul, sa am un extras bancar, o persoana care-mi garanteaza ca are grija de mine p-acolo ar ajuta, sa am ceva rezervari la hoteluri... bla bla. Vestea cea buna este ca viza de Canada se da intr-o singura zi, asta daca nu sunt... prăblieme. Vestea cea proasta este ca trebuie sa am o hartie de la serviciu cum ca am concediu in perioada aia. Vestea si mai proasta e ca... sunt slabe sanse s-o obtin. Vestea si mai buna e ca... eu sper! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Preacuviosul_Mihail Postat Iunie 7, 2010 Share Postat Iunie 7, 2010 (editat) Vesti noi! M-am intors de la cele doua ambasade, a Federatiei Ruse si a Canadei si lucrurile stau in felul urmator: 1. Rusia. Daca am de gand sa traversez Rusia pana la Vladivostok, dureaza cel putin 2 luni (in cazul fericit in care n-am probleme cu Melcul). Consulul (sau un om care vorbea stricat romaneste, cu accent rusesc si cu un dinte de aur in fata, de la care nu-mi luam ochii, cu care am avut un dialog in poarta consulatului), mi-a zis ca imi trebuie doua vize turistice de o luna, lipite. L-am intrebat ce se intampla daca depasesc doua luni. A zambit un zambet rau prevestitor si mi-a zis un singur cuvant: "Prăbliem". Deci am 2 luni si un mare morcov in poponeatza. A, si ajuta daca primesc o invitatie din Vladivostok. Super. (Cine stie, prin puterea magica a Internetului...) 2. Canada. O doamna acra, preocupata mai mult de vizele romanilor care stateau la coada mi-a raspuns cu cea mai profunda plictiseala: "A, jurul lumii... un moment". Apoi a lipsit 20 de minute si cand s-a intors mi-a zis, grabit si fara chef, sa vin cu toate actele la mine dupa ce obtin viza/vizele de Rusia, sa descriu foarte bine traseul, sa am un extras bancar, o persoana care-mi garanteaza ca are grija de mine p-acolo ar ajuta, sa am ceva rezervari la hoteluri... bla bla. Vestea cea buna este ca viza de Canada se da intr-o singura zi, asta daca nu sunt... prăblieme. Vestea cea proasta este ca trebuie sa am o hartie de la serviciu cum ca am concediu in perioada aia. Vestea si mai proasta e ca... sunt slabe sanse s-o obtin. Vestea si mai buna e ca... eu sper! Ce rai dle si oamenii astia. Din ce povestesti tu, probabil ca ai apucat sa-i spui ideea rusului si l-a apucat "zambetul", iar doamna de la ambasada Canadei nu avea chef de SF-uri azi ptr ca era ocupata cu oameni credibili. Nu cumva ti-a sugerat sa vii si cu motociclistul sa cunoasca toata echipa? Raman cu incurajarea de bafta multa. Nu cred ca asa de putin lucru te-ar putea face sa te razgandesti. Ai trecut hopuri mai mari. Nu uita cand ai ajutat mecanicul (si gratis pe deasupra) sa-ti pregateasca motocicleta si ai cazut rapus. Ai muncit pe gratis ca acum sa renunti? Raspunsul e 1 singur: NU. Ai invins, continua, ai fost refuzat, continua, a ras portarul ambasadei de tine, continua. Numai asa iti poti realiza visul. Lesin de ras Editat Iunie 7, 2010 de Preacuviosul_Mihail Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Semaca Postat Iunie 7, 2010 Share Postat Iunie 7, 2010 (editat) Vesti noi! M-am intors de la cele doua ambasade, a Federatiei Ruse si a Canadei si lucrurile stau in felul urmator: 1. Rusia. Daca am de gand sa traversez Rusia pana la Vladivostok, dureaza cel putin 2 luni (in cazul fericit in care n-am probleme cu Melcul). Consulul (sau un om care vorbea stricat romaneste, cu accent rusesc si cu un dinte de aur in fata, de la care nu-mi luam ochii, cu care am avut un dialog in poarta consulatului), mi-a zis ca imi trebuie doua vize turistice de o luna, lipite. L-am intrebat ce se intampla daca depasesc doua luni. A zambit un zambet rau prevestitor si mi-a zis un singur cuvant: "Prăbliem". Deci am 2 luni si un mare morcov in poponeatza. A, si ajuta daca primesc o invitatie din Vladivostok. Super. (Cine stie, prin puterea magica a Internetului...) 2. Canada. O doamna acra, preocupata mai mult de vizele romanilor care stateau la coada mi-a raspuns cu cea mai profunda plictiseala: "A, jurul lumii... un moment". Apoi a lipsit 20 de minute si cand s-a intors mi-a zis, grabit si fara chef, sa vin cu toate actele la mine dupa ce obtin viza/vizele de Rusia, sa descriu foarte bine traseul, sa am un extras bancar, o persoana care-mi garanteaza ca are grija de mine p-acolo ar ajuta, sa am ceva rezervari la hoteluri... bla bla. Vestea cea buna este ca viza de Canada se da intr-o singura zi, asta daca nu sunt... prăblieme. Vestea cea proasta este ca trebuie sa am o hartie de la serviciu cum ca am concediu in perioada aia. Vestea si mai proasta e ca... sunt slabe sanse s-o obtin. Vestea si mai buna e ca... eu sper! Scopul tau in amndoua cazurile, in toate trei cazurile sau in toate paisprezece cazurile, e sa iei viza. Tu ceri durata vizei si nu consulul, tu trebuie sa stii cat iti va lua, nu el, parerea lui e neimportanta aici asa ca tu realmente va trebui sa stii cat iti va lua de fapt iar asta nu-ti pote spune nimeni, zi cat vrei tu si mai adauga cel putin jumate. Daca nu ai o scrisoare de suport de la o institutzie din tzara va trebui sa ai o invitatzie sau un trip plan sau pe amandoua sau pe toate trei, incluzand motivatia, patru. Daca nu ai una din ele nu vei lua viza, n-o vei lua pt ca nu vor sa ti-o dea ci pt ca nici o alta tzara nu vrea sa se complice cu tampitzi care vor sa-i tranziteze teritoriul dar par ca-s cam dezorientati si nu vor putea tranzita distantza respectiva. Trebuie sa fii hotarat si sa stii ce vrei. Evita termenul rtw, incearca sa te duci cu un plan coerent la ambasada tzarii la care vrei viza, vezi ce acte iti trebuie si cerceteaza cum poti indeplini conditiile preferabil fara sa faci fals in acte publice. Scopul tau e sa iei viza. Nu-ti inchipui ca aia de la ambasada o sa cada in c u r cand or sa auda ca tu vrei sa faci ocolul pamantului, dimpotriva. Fa in asa fel incat fiecare tzara sa para scopul tau in viatza, cu atat mai mult cu cat vrei sa faci rtw-ul. Fa un traseu coerent, ofera-ti motivatii tie si dupa aceea ofera-le lor. Fa asta si nu-ti va sta nimic in cale. Rtw-ul sperie oamenii de la ambasade, afla tu primul de ce vrei sa-l faci, ofera-ti motivatii. Parerea mea e ca sari etape importante dar parerea mea nu e importanta. Succces ! Mesaj completat Da-l in plm de vis, fa ce vrei sa faci. Editat Iunie 7, 2010 de Semaca Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
tuning Postat Iunie 8, 2010 Share Postat Iunie 8, 2010 Esti un tip hotarat si faptul ca asimilezi atatea informatii te face si mai deosebit... Cat despre ulei,iti recomand 7100 10w40,putin mai scump decat 5100 dar mult mai bun,eu il folosesc de mult timp si sunt multumit. Sunt multi "hotarati" sa stea in spatele monitoarelor si sa te demoralizeze,nu ii baga in seama,nu merita statutul de motociclisti si sensul cuvantului AVENTURA nu il stapanesc. Sa ne auzim cu bine si urmaresc cu interes vestile bune! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Preacuviosul_Mihail Postat Iunie 8, 2010 Share Postat Iunie 8, 2010 Esti un tip hotarat si faptul ca asimilezi atatea informatii te face si mai deosebit...Cat despre ulei,iti recomand 7100 10w40,putin mai scump decat 5100 dar mult mai bun,eu il folosesc de mult timp si sunt multumit. Sunt multi "hotarati" sa stea in spatele monitoarelor si sa te demoralizeze,nu ii baga in seama,nu merita statutul de motociclisti si sensul cuvantului AVENTURA nu il stapanesc. Sa ne auzim cu bine si urmaresc cu interes vestile bune! Ahhhh cat de bine ne-ai atins unde-i greu voinicului pe cei care vrem sa descurajam MOTOCICLISTUL AVENTUROS de la menirea sa in viata. Gasca posesorilor de motocicleta amatori de bere dupa un drum lung saluta cu "cel mai al dreaq respect - parazitu" MOTOCICLISTII AVENTURIERI de 5000km in 2 ani. PS: Daca te-ai referit la stapanirea din punct de vedere lingvistic a sensului cuvantului AVENTURA, cred ca m-am pripit putin cu reply-ul. E atat de relativ acest inteles incat ptr unii e o aventura si sa treaca strada pe la trecere (ca sa nu mai vb de infruntarea cu doamna rea care l-a chemat cu parintii la ambasada) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MotoRocker Postat Iunie 8, 2010 Share Postat Iunie 8, 2010 precuviosule, mananci rahao degeaba, nu-ti sta bine. nu va inteleg oameni buni, daca pleaca, pleaca, daca nu, nu... prea va foote grija! ce, ia-ti dat voi vreun ban? bulangiilor! vedeti-va dreacu de treaba voastra, catzelor! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Preacuviosul_Mihail Postat Iunie 8, 2010 Share Postat Iunie 8, 2010 precuviosule, mananci rahao degeaba, nu-ti sta bine. nu va inteleg oameni buni, daca pleaca, pleaca, daca nu, nu... prea va foote grija! ce, ia-ti dat voi vreun ban? bulangiilor! vedeti-va dreacu de treaba voastra, catzelor! vb omule frumos. Ca nici eu nu am dat cu paru. Il calesc pe aventurieru asta mic. Sa se invete cu greul. Sa poata argumenta. IN marea calatorie crezi ca se va lovi doar de oameni amabili care-l lauda? Auzi, decat sa ne certam aiurea nu vrei sa mergem si noi cu motoarele pana la polul sud? cred ca asta ar fi chiar premiera. ce zici de ideea mea? Daca te hotarasti, anunta-ma din timp, sa-mi vand si io motoru, sa-mi iau ceva vechi, sa fie cat mai mare performanta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Louis Cyphre Postat Iunie 8, 2010 Share Postat Iunie 8, 2010 (editat) Stiu ca nu este topic de bancuri, da' prea se potriveste.... Sf. Petru se hotaraste într-o zi sa plece în inspectie... prin iad! Zis si facut, se întîlneste cu Scaraotchi care îi ofera un tur complet. Merg ei ce merg si ajung în "sala cazanelor" unde erau mai multe cazane cu apa clocotita, pline cu oameni care încercau sa iasa afara. Din cind in cind, la cîte un cazan, un grup de draci îi loveau peste cap cu bastoanele pe cei ce încercau sa iasa. - Ce se întîmpla aici? întreaba Sf. Petru. - Aici este cazanul cu nemti si astia încearca tot timpul sa iasa în fata, asa ca îi potolim imediat. - Bun, si acesta? întreaba Sf. Petru aratînd spre cazanul pe care scria "evrei"? - Acelasi lucru, astia sunt si mai rai, se ajuta unul pe altul, isi tin scara, o nenorocire,raspunse Scaraotchi. - Bine, dar ce se întîmpla aici? întreaba contrariat Sf. Petru aratînd spre un cazan care nu era pazit si unde din cînd în cînd se ivea cîte un cap afara din apa, dar dupa aceea disparea imediat ! - Oh, acela e cazanul cu români! Cum încearca unul sa scoata capul, cum îl trag ceilalti la fund imediat! Editat Iunie 8, 2010 de Louis Cyphre Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Axor Postat Iunie 8, 2010 Share Postat Iunie 8, 2010 ...decat sa ne certam aiurea nu vrei sa mergem si noi cu motoarele pana la polul sud?! Corect ! Si cine va fi capitanul nostru, se stieee ! Motiv pentru care, lumee, lumeee !!!... Cu mic, cu mare, cei care simpatizati, iubiti, sau "gustati" batracienii, indiferent de cum sunt ei "pregatiti"... Intai si-ntai, firesc si de bun-simtz... Propun o prima intalnire "de lucru" cu "oxidacetilsalicilic" (macar astia din Bucuresti), sa-l vedem si noi la fatza, fireste ! Propun Aula Academiei, Domeniile Glina sau orice alt stabiliment similar, la alegerea eroului, of course ! Da, chiar asa, Oameni buni... Voi care dati "credite" si medalii inainte de "ocolul Pamantului in 30 de ani"... Chiar nu sunteti curiosi sa-l vedeti "in viu" ?!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Louis Cyphre Postat Iunie 8, 2010 Share Postat Iunie 8, 2010 nu. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Stau-De-6 Postat Iunie 8, 2010 Share Postat Iunie 8, 2010 @Axor & Preacuviosul: V-am inteles punctul de vedere inca din primele posturi aici. De ce va place voua sa va repetati? Lasati omul sa faca ce vrea. Nu vad de ce tot insistati, ca doar n-o sa plece pe banii vostri. Ati intrat pe topicul acesta, l-ati citit, v-ati dat cu parerea. Eu cred ca e suficient. Din punctul meu de vedere (si nu cred ca sunt singurul), cadeti in penibil. @BlackDirt: Succes! Indiferent unde alegi sa pleci. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.