Sari la conținut

Bucuresti - Bucuresti


BlackDirt
 Share

Postări Recomandate

La ce anume te referi? Poti sa dai cateva detalii, tips&tricks? Poate topicul mai e citit de cineva cu idei si... poate-i e util sa detaliezi un pic afirmatia.

 

Pai detalii ... Cel mai important lucru, experienta in granite, care va fi 0 in europa . De obicei prin tarile de mana a cinspea , in locurile astea mirifice se aduna toti borfasii, si te fac asa frumos la buzunar pana si oficialii cu zambetu pe buze de parca iti vine sa te si bucuri cand desertezi bugetu la domnu comandant. Daca nu ai putina experienta si sange in oo, sa vezi ca o buna parte din buget o lasi pe la vama, chiiar si cu toate lecturile tu pe net care te fac sa crezi ca esti pregatit.

Apoi, in europa ai austotrada ... multa ... prea multa ... Nu e nimic excitant in asta, uzezi doar mobra. Poate o mai iei pe dn-uri moka, da dupa o zi-doua de incapatanare tot la autobahn ajungi ...

Navigatia ... e simpla, marcaje bune, harti gps destule si detaliate. Prin alte tari ai doar worldmapu de la garmin, si ala destul de inexact, marcaje aiurea sau cu diverse caractere de neanteles pt. un cunoscator de alfabet latin.

Nu vei avea placerea sa dai de militieni draguti care vor spaga indiferent de motiv sau de lipsa acestuia, nu te vei intalni cu legi stupide , traficul va fi european , si asta difera destul de mult de restul lumii ;)

In fine, pe scurt ... ue e civilizata, restul sunt si ei civilizati, dar au alta definitie pt. acest cuvant :lol:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 849
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

cam dubios tot topicul asta. pare ca nimeni nu a intentionat sa plece nicaieri, doar sa verifice daca banii crec in copaci.

Dorule, esti putin nedrept cu baiatul.., eu cred ca a vrut sa plece dar pina la urma ratiunea a primat si de aici pina la a renunta nu a mai fost decat un pas! Macar a visat frumos si pe undeva si noi am visat impreuna cu el. Macar pt atata lucru ar trebui sa-i multumim, nu crede-ti?! :lol: Spor!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu-l cunosc, asta e impresia mea, de foc de paie sa aprinda spiritele pe aici sa vada daca pica ceva. si eu m-as fi bucurat sa plece, citesc cu mare placere impresiile de calatorie ale unora mai curajosi. eu fac turism de duzina, exclusiv in locuri civilizate cu un grad de confort acceptabil.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ar mai fi o varianta la ce a zis Gaxel, daca vrei aventura dar sa nu te doara prea tare in caz de Doamne fereste. Cumperi bilet de avion pana in India, in jur de 800E dus intors. Odata ajuns in Delhi te duci in Karol Bagh si cu alti 800E iti cumperi un Royal Enfield. Procedura e simpla si in plus cu acel motor inmatriculat in India te poti plimba fara probleme si in Nepal. Pentru plimbare mai pune 1000 euro, din care 3-400 benzina iar restul cazari si papica pt vreo luna jumate lejer. O luna jumate ar fi suficient ca sa te plimbi prin Kashmirul indian si sa vizitezi Nepalul. La sfarsit, vinzi in India ce a mai ramas din motocicleta, fumezi ceva si te intorci acasa. Castigi mii de km de experienta pe teren destul de dificil iar motocicleta ta nu va avea de suferit. Banii pt tura de test poti sa-i consideri in cazul asta o buna investitie...In general, o tura de acomodare cu drumul si cu tine insuti inainte de o tura lunga te va ajuta enorm sa iti dai seama cam ce presiune ai in instalatie, ca sa zic asa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ar mai fi o varianta la ce a zis Gaxel, daca vrei aventura dar sa nu te doara prea tare in caz de Doamne fereste. Cumperi bilet de avion pana in India, in jur de 800E dus intors. Odata ajuns in Delhi te duci in Karol Bagh si cu alti 800E iti cumperi un Royal Enfield. Procedura e simpla si in plus cu acel motor inmatriculat in India te poti plimba fara probleme si in Nepal. Pentru plimbare mai pune 1000 euro, din care 3-400 benzina iar restul cazari si papica pt vreo luna jumate lejer. O luna jumate ar fi suficient ca sa te plimbi prin Kashmirul indian si sa vizitezi Nepalul. La sfarsit, vinzi in India ce a mai ramas din motocicleta, fumezi ceva si te intorci acasa. Castigi mii de km de experienta pe teren destul de dificil iar motocicleta ta nu va avea de suferit. Banii pt tura de test poti sa-i consideri in cazul asta o buna investitie...In general, o tura de acomodare cu drumul si cu tine insuti inainte de o tura lunga te va ajuta enorm sa iti dai seama cam ce presiune ai in instalatie, ca sa zic asa.

Am gasit eu bilet in India printr un indian ce mi a aratat un sait de unde ti poti rezerva cu 1 luna inainte si te duce la 120e doar dus cu toate taxele platite.

Ce ma intereseaza e daca e sigura informatia cu Enfildul ca as baga eu o fuga dar nu de 1 luna ci de 3,4..De ce e asa ieftin?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am gasit eu bilet in India printr un indian ce mi a aratat un sait de unde ti poti rezerva cu 1 luna inainte si te duce la 120e doar dus cu toate taxele platite.

Ce ma intereseaza e daca e sigura informatia cu Enfildul ca as baga eu o fuga dar nu de 1 luna ci de 3,4..De ce e asa ieftin?

 

Am o oarecare retinere cu privire la saitul minune cu 120E doar dus. Ca sa n-ai probleme cu obtinerea vizei cel mai bine e sa iei bilet dus-intors. Si inca n-ar fi prea sigur ca nu vor exista probleme, pt ca viza intra in vigoare de la data acordarii iar durata maxima a vizei se incearca a fi scurtata de la rezonabilul 6 luni, la 3 luni.

 

In ce priveste Enfield-ul, sunt mai multe motive pt pretul relativ scazut, la achizitionarea second. In primul rand motocicleta se fabrica in India de prin 1947 si este un design monocilindru din wwII, luat din magazin costa nou in jur de 1500E. Puterea de cumparare a celor de acolo e relativ redusa asa ca preturile sunt destul de scazute chiar si pentru noi. In al treilea rand, n-are legatura cu pretul dar e un detaliu important, nu prea te poti intoarce acasa cu ea pentru ca motorul e inmatriculat in India. Ca sa-l poti sui in avion va trebui sa fie inmatriculat pe numele tau. Ca sa-l poti inmatricula pe numele tau ar trebui sa ai domiciliu acolo. Ca sa-l poti schimba pe numele tau ai nevoie sa fac afacerea direct cu cel inscris pe talon dar cum dai de ala daca motorul e la al 3lea sau al 4 lea proprietar ? E lucru dracu' mai ales daca il cumperi la second din vreo piata de motoare si vrei sa-l scoti, legal e aproape imposibil. India nefiind in UE, aici se vor aplica niste taxe de import foarte mari la care adaugi costul transportului in sine. Pretul motocicletei luata de acolo si inmatriculata aici incepe de la 3000E lejer. Daca vrei sa o calaresti pana in romania iti va trebui carnet de pasaj pt pakistan si iran, document care in mod normal ti-l elibereaza tara al carei cetatean esti. Deranjul e maxim pt ca ar trebui sa depui aici garantia pt carnetul de pasaj dupa ce ai cumparat motocicleta acolo...insa mi-e greu sa cred ca cei de aici ar accepta sa faca un carnet de pasaj pt un vehicul inmatriculat acolo...

 

Altfel, la cumpararea motocicletei second hand procedura e simpla, se da malaiul si se ia talonul impreuna cu o hartie de mana care afirma ca motocicleta iti apartine - cel mai probabil cela care o vinde a facut acelasi lucru la achizitionare astfel ca nu e necesar ca motocicleta sa fie pe numele lui. Se mai adauga un mic bacsis in schimbul caruia cel care iti vinde motocicleta declara ca domiciliul tau e la el in curte. Acolo daca ai actele motocicletei se prezuma ca esti proprietarul ei. La cate milioane de motociclete sunt in tara aia s-ar bloca institutiile daca ar incerca sa treaca toate transferurile de proprietate in taloane. Sistemul este acceptat cum am mai zis, si de Nepal.

 

Ca o concluzie - daca il cumperi second, iesi mai ieftin, formalitatile dureaza putin dar pe talon nu va figura numele tau, nu-l vei putea scoate mai departe de Nepal. Poti considera ca inchiriezi motorul cu 800 de euro sa te dai cat vrei pe unde vrei, poti sa-i dai si foc. Poti de asemenea sa-l revinzi la un dealer dupa ce te-ai jucat cu el si sa recuperezi macar jumate din suma daca esti tare la negocieri. Practic la banii aia nu te poti juca cu el decat in India si Nepal, folosinta e limitata iar pretul in conditiile astea e cel corect.

Daca il cumperi nou, e mai scump insa va avea pe talon numele tau si vei putea sa-l transporti in tzara si sa-l inmatriculezi dar repet, din cercetarile pe care le-am facut iese destul de mult peste 3000E....la banii astia cu siguranta iei ceva gigea si de aici...

 

scze de off topic Blackdirt

Editat de Semaca
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

re: india

era o fata pe aici, parasutista (de-adevaratelea) care a fost intr-un tur cu ghid in india pe soseaua aia la 4000 m altitudine. mi se pare cea mai simpla varianta. daca e o zona pe care as vrea sa o vad dar fara sa-mi rup oasele aceea e tibetul. venind din china am zburat peste tibet ore in sir, nu va imaginati cat e de sinistru, nici o vegetatie, nimic. numai niste munti goi, cu creste ascutite. niste albii de ape secate, buncare de rachete balistice, cate o mica asezare de regula militare cam din ora in ora. nu stiu ce fac oamenii aia acolo, cum si din ce traiesc, nu creste nimic. m-am uitat in google earth ore in sir, sunt niste manastiri acolo, s-ar putea sa accepte turisti pt ca sunt poze. am vazut pe advrider ca au ajuns unii pana acolo. oricum sa intri cu moto in china e ca si imposibil. unul a ajuns la hong kong si si-au batut joc de el plimbandu-l dupa fel de fel de autorizatii in alte orase pe continent. dup avreo luna de dute-vino a renuntat, si ala il avea pe frati-sau la hk cu ceva business. varianta cu nepalul e fezabila, acolo turismul e rodat la fel ca pe coasta de azur.

re: bilete low cost pe distante mari

nici eu nu inteleg cum se pot acoperi costurile din asa tarife dar exista. am un prieten care sta in america si zboara incoace numai cu asa ceva pe o suta si un pic. eu nici nu m-as fi urcat in asa avion, cert este ca am facut-o de doua ori si in afara ca nu primesti meniu (care oricum e nasol peste tot) avionul in sine era mai nou si mai bine intretinut decat cele klm, swiss sau lufthansa cu care zbor de regula.

Editat de Doru BMW
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Informatie destul de gresita ... CDP-ul este absolut necesar in foarte putine tari, iti ajung dejtele de la ambele maini sa le numeri ... Restul au cate o portita sa importi temporar vehiculul in tara respectiva cu niste costuri aferente, dar de obicei nu foarte exagerate. Deranjant ar fi poate doar Iranul si Egiptul care stau ca un dop, dar in rest merge lejereanu.

 

 

nu-i chiar asa. Aproape toata Africa cere, aproape toata Asia cere, ba chiar si multe tari din continentul american. partea proasta este ca exista tari in care nici macar cu CDP nu poti intra, de exemplu China (cu care deja suntem pe cale sa semnam o conventie, ceva) Vietnam (nu accepta NICI un fel de motocicleta mai mare de 300 cmc) sau alte tari asiatice care NU ACCEPTA DELOC motociclete straine indiferent de situatie. ideea noastra de turism cum ca mergi cu mobra, scoti talonul, pasaportul si cartea verde si treci cu zambetul pe buze este mai nerealist decat un vis erotic cu elena basescu. Astea functioneaza numai in UE. Chiar si cand mergi in Turcia si, doamen fereste, nu-i mobra pe numele tau, ai pus-o....s-au intors zeci de la granita, sau au cotit in grecia...mai multe relatii la ACR, singurii din Romania care pot elibera CDP.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

re: india

era o fata pe aici, parasutista (de-adevaratelea) care a fost intr-un tur cu ghid in india pe soseaua aia la 4000 m altitudine. mi se pare cea mai simpla varianta. daca e o zona pe care as vrea sa o vad dar fara sa-mi rup oasele aceea e tibetul. venind din china am zburat peste tibet ore in sir, nu va imaginati cat e de sinistru, nici o vegetatie, nimic. numai niste munti goi, cu creste ascutite. niste albii de ape secate, buncare de rachete balistice, cate o mica asezare de regula militare cam din ora in ora. nu stiu ce fac oamenii aia acolo, cum si din ce traiesc, nu creste nimic. m-am uitat in google earth ore in sir, sunt niste manastiri acolo, s-ar putea sa accepte turisti pt ca sunt poze. am vazut pe advrider ca au ajuns unii pana acolo. oricum sa intri cu moto in china e ca si imposibil. unul a ajuns la hong kong si si-au batut joc de el plimbandu-l dupa fel de fel de autorizatii in alte orase pe continent. dup avreo luna de dute-vino a renuntat, si ala il avea pe frati-sau la hk cu ceva business. varianta cu nepalul e fezabila, acolo turismul e rodat la fel ca pe coasta de azur.

re: bilete low cost pe distante mari

nici eu nu inteleg cum se pot acoperi costurile din asa tarife dar exista. am un prieten care sta in america si zboara incoace numai cu asa ceva pe o suta si un pic. eu nici nu m-as fi urcat in asa avion, cert este ca am facut-o de doua ori si in afara ca nu primesti meniu (care oricum e nasol peste tot) avionul in sine era mai nou si mai bine intretinut decat cele klm, swiss sau lufthansa cu care zbor de regula.

 

Distractia aia, pt o saptamana jumate,(daca ma insel va rog sa ma corectati) era vreo 1800E fara biletul de avion dus-intors si sincer mi se pare cam scump. Din cate stiu fata spunea ca pleaca dar n-am vazut vreun topic in care sa si spuna cum a fost. E drept ca in banii aia exista ghid, cazare si asistentza insa la aceeasi suma per total, iti iei un motor si faci tura cum vrei tu daca vrei sa afli mai multe despre tine insutzi (ma refer la rider in general), despre calatoritul cu o motocicleta clasica in acelasi timp cu dezvoltarea de aptitudini esentiale pt a face o tura gen rtw, cum ar vrea BlackDirt. Acu' depinde fiecare ce-si doreste: sa calatoreasca sau sa faca turism. Daca exista un minim de documentare la plecare drumul nu prea poate fi gresit pentru simplul motiv ca in zona respectiva nu-s prea multe drumuri. In ce priveste malaiul de avion, mi se pare imperativ ca respectiva companie aviatica sa existe si la intoarcere, nu de alta da' desi India e o tzara supermisto, n-ai vrea sa ramai p-acolo mai mult decat te tzin nervii. Asa ca eu unu as opta pentru o companie mai scumpa dar serioasa si cu programari ferme. Nu vreau sa par idiot dar repet, viza de india nu mai e chiar atat de usor de luat si daca se merge cu avionul vor dori sa vada, printre altele, si biletul de intoarcere.

La un moment dat asta era planul meu, daca l-ar vrea altcineva m-as bucura pt ca e un plan care poate oferi, in teritoriul respectiv, maxim de stisfactie cu resurse minime.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu-i chiar asa. Aproape toata Africa cere, aproape toata Asia cere, ba chiar si multe tari din continentul american. partea proasta este ca exista tari in care nici macar cu CDP nu poti intra, de exemplu China (cu care deja suntem pe cale sa semnam o conventie, ceva) Vietnam (nu accepta NICI un fel de motocicleta mai mare de 300 cmc) sau alte tari asiatice care NU ACCEPTA DELOC motociclete straine indiferent de situatie. ideea noastra de turism cum ca mergi cu mobra, scoti talonul, pasaportul si cartea verde si treci cu zambetul pe buze este mai nerealist decat un vis erotic cu elena basescu. Astea functioneaza numai in UE. Chiar si cand mergi in Turcia si, doamen fereste, nu-i mobra pe numele tau, ai pus-o....s-au intors zeci de la granita, sau au cotit in grecia...mai multe relatii la ACR, singurii din Romania care pot elibera CDP.

 

Toata africa se rezuma la kenia si egipt. In rest merge cu import temporar. Este recomandat sa ai cdp-ul, treci mai usor prin vame, scapi sa cotizezi la bugetu local de acolo (dar dai in romania), dar nu e musai. Pana si in egipt au scos o chestie de import temporar, dar depui o garantie la granita, destul de mult, si apoi trebuie sa te astepti sa ii vezi inapoi la iesire ... nu m-as risca.

Vezi ca informatiile alea de la acr ... nu se pupa cu ce e in teren din experienta proprie :lol:

Iar de tarile stupide din asia care nu te accepta deloc ... eu vorbeam de unde e necesar cdp-ul, ca acolo nu ai ce face cu el :D

Iar in turcia daca mobra nu e pe numele tau ... traducere legalizata in turca de pe imputernicire cu apostila de la ambasada ;) si merge asa :wave: Eu am reusit sa intru o data in turcia doar cu traducerea fara apostila la risc si a mers ...

Iar in alte tari cu asigurarea, de obicei nu se accepta carte verde si te pun sa o cumperi de acolo :kiss:

Editat de Marcos
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La urma urmei, chiar daca se poate tranzita o tzara platind o garantie de import temporar la granitza, imi pare destul de neplacuta situatia pentru ca oricum presupune sa ai cateva mii bune de euro pe card, bani pe care sa-i rulezi in permise de trecere si la a caror reincasare pierzi un comision care ajunge sa fie mult mai mare decat daca ai garanta cu toata suma necesara o singura data printr-un singur act. Garantia platita la intrarea in respectivele tzari sunt bani pe care risti (mai mult decat cu carnetul de pasaj si voi explica de ce) sa nu-i mai vezi inapoi din diverse cauze, sa nu uitam ca nu e vorba de state din UE. Sigur ca ai dreptate Marcos, se poate face si asa si exista insa e mai intelept sa existe un carnet de pasaj care, in caz ca e ceva in neregula cu stampilele de intrare sau iesire din tzarile respective, are pe ultima fila o rubrica speciala care poate fi completata la intoarcerea in tzara de catre directia generala a vamilor si certifica definitiv si fara drept de apel faptul ca respectivul vehicul s-a intors in Romania indiferent de ce pretind ulterior tertze tzari. Asta mi se pare foarte important cand este vorba de mii de euro.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La urma urmei, chiar daca se poate tranzita o tzara platind o garantie de import temporar la granitza, imi pare destul de neplacuta situatia pentru ca oricum presupune sa ai cateva mii bune de euro pe card, bani pe care sa-i rulezi in permise de trecere si la a caror reincasare pierzi un comision care ajunge sa fie mult mai mare decat daca ai garanta cu toata suma necesara o singura data printr-un singur act. Garantia platita la intrarea in respectivele tzari sunt bani pe care risti (mai mult decat cu carnetul de pasaj si voi explica de ce) sa nu-i mai vezi inapoi din diverse cauze, sa nu uitam ca nu e vorba de state din UE. Sigur ca ai dreptate Marcos, se poate face si asa si exista insa e mai intelept sa existe un carnet de pasaj care, in caz ca e ceva in neregula cu stampilele de intrare sau iesire din tzarile respective, are pe ultima fila o rubrica speciala care poate fi completata la intoarcerea in tzara de catre directia generala a vamilor si certifica definitiv si fara drept de apel faptul ca respectivul vehicul s-a intors in Romania indiferent de ce pretind ulterior tertze tzari. Asta mi se pare foarte important cand este vorba de mii de euro.

 

Pai de obicei la un tip (Temporary Import Permit) nu mai vezi nici un ban inapoi ... costurile sunt intre 6 euro si 100 euro in functie de tara ... Cel mai ieftin pana acum am dat in Mauritania 6 euro si cel mai scump 62 euro in siria par exemplu .E o exceptie egiptul care vrea garantie si cica o mai si vezi inapoi. Iti face un fel de cdp provizoriu .

Sincer consider ca e mult mai bine sa mergi doar pe baza de tip. Unu la mana daca ti se fura/strica mobra pe acolo, nu ai emotii ca pierzi depozitul din cdp. O sa ai batai de cap la iesirea din tara in cazul asta, da se rezolva, eventual cu o mica spaga (oamenilor de prin zonele alea le plac spagile la nebunie :lol: ). La cdp oricum dai 500 euro pt. emitere . Asa sa zicem ca treci prin 5-6 tari cu tip, tot iesi mai ieftin, si nu trebuie sa depui nici depozitul acela usturator.

Singura problema , in granite , te freaca astia la melodie mai tare. Par exemplu intr-o granita oarecare non ue, eu fara cdp, niste austrieci cu cdp. Ei au trecut in 20 min fara prea multa bataie de cap, eu am pierdut fo 2 ore si ceva pe acolo si o mica atentie (da nu mare ca sunt zgarcit la "atentii" :wave: ). In fine domnia se plateste, da decat sa pun ditama depozitu, prefer sa mai ard gazu nitel prin vame ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si mai e o chestie prin tzarile alea chiar daca in general vama respectiva poate e mai "blanda", uneori depinde si la ce om nimeresti, daca ai prins un vames intr-o zi proasta, ai pus-o. Singura chestie care te poate scapa cat de cat e sa ai documentele puse la punct, just in case. Altfel e pacat de benzina pana acolo.

 

Asta e valabil pt Africa dar in Asia pt Iran, Pakistan si India nu se poate da la intors fara CDP, astfel incat ajungem si la concluzia lui Dan Popescu.

Editat de Semaca
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si mai e o chestie prin tzarile alea chiar daca in general vama respectiva poate e mai "blanda", uneori depinde si la ce om nimeresti, daca ai prins un vames intr-o zi proasta, ai pus-o. Singura chestie care te poate scapa cat de cat e sa ai documentele puse la punct, just in case. Altfel e pacat de benzina pana acolo.

 

Asta e valabil pt Africa dar in Asia pt Iran, Pakistan si India nu se poate da la intors fara CDP, astfel incat ajungem si la concluzia lui Dan Popescu.

 

Nu prea exista vames prins in zi proasta pe acolo, ci doar spaga prea mica :lol: Spaga este cea mai scurta cale spre inima lu domnu vames, devii cel mai bun prieten cu el pe care poti conta la necaz :wave:

Si chiar daca ar fi unu f. f. ciufut, pui sacu de dormit in vama pana se schimba tura si pana la urma tot treci, doar sa scape de tine ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@Marcos,

Multumesc pentru informatii. Chiar daca cineva sugera sa citesc pe Horizonsunlimited/Advrider, e reconfortant si util sa le citesti in limba romana. Si pentru mine, si pentru altii!

 

@Semaca,

Nu as prea vrea sa fac India, nu stiu, nu simt nicio chemare acolo... Stiu ca toti zic ca e ca e frumos, ca e spectaculos, ca e gretos, ca alte cuvinte care se termina cu "os", dar... nu stiu, nu ma trage ata acolo. Nu inca... In plus, motorasul meu e pentru asfalt, iar India nu stiu cat d-asta are...

 

draga black dirt, ma dezamagesti profund. si cred ca nu numai pe mine. tovarasul gaxel iti propune ceva la 3.000 de euro si tu o dai cotita ca nu-s parale. am citat mai sus banii pe care i-ai pus tu pe masa de joc, la inceputul jocului. acum ce faci? te ascunzi dupa cires? am apreciat foarte mult documentarea pe care ai facut-o pana acum, am apreciat doza ta de nebunie, ti-am dat sanse, si tu ce faci acum? esti sigur ca nu ai vrut sa o roiesti in canada pe banii credulilor de pe aici, asa cum zicea un amic de-al tau?

 

@Monsteristu',

Ii multumesc mult lui gaxel pentru idei, dar... as prefera sa fac o tura proprie. Sper sa nu se supere, iar tu sa intelegi. Am luat act de dezamagirea ta, insa daca nu te-as dezamagi si-as ramane undeva fara bani in miezul unui continent foarte lung si lat, unor oameni le-ar fi tare greu. Iarasi, sper sa intelegi. Ultima propozitie e o rautate absolut gratuita, la care ma asteptam din partea lui Axor (ca, de, atata poate...), dar nu din partea ta. Poti sa consideri ca suntem chit cu dezamagirile.

 

@Jean_Taxi,

Multumesc, om bun.

 

Pregatirile continua, am fost azi la service, imi voi repara rulmentii de jug si al rotii fata, imi voi monta crash-pad (pe care voi putea sa-mi tin si picioarele, cand obosesc), imi voi sincroniza/curata carburatoarele, voi schimba lichidul de racire, uleiul si filtrul, placutele de frana, ghidonul, oglinzile etc. Lantul, motorul, furca fata si amortizoarele spate sunt ok. La fel si sistemul electric, cel putin la prima vedere.

 

Indiferent de ce tura fac, pregatirile tot trebuie facute!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Black, ai luat-o prea in viteza si ai scapat esentialul, ideea era ca te dai cu alt motor p-acolo, pe care poti sa-l rupi in doua daca vrea muschiu tau si sa-l tzii p-asta al tau pt urmatoarea tura :lol:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Oo ar fi.......

 

 

Nu mi-e frica sa plec intr-o asa tura.

 

De curiozitate, pana unde ai fost cel mai departe calare? Spune-mi cel mai indepartat oras sau zona in care ai ajuns cu mobra pana acum. Deasemenea as fi curios sa aflu cate zile a tinut cea mai lunga calatorie motorizata si cati km ai parcurs in ea.

Editat de Angi
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De curiozitate, pana unde ai fost cel mai departe calare? Spune-mi cel mai indepartat oras sau zona in care ai ajuns cu mobra pana acum. Deasemenea as fi curios sa aflu cate zile a tinut cea mai lunga calatorie motorizata si cati km ai parcurs in ea.

 

Pai, am facut doar doua drumuri mai lungi: Bucuresti - Cheia - Fagaras - Trasfagarasan - Curtea de Arges - Pitesti - Bucuresti, 560 km, in trei bucati (plecat vineri seara, intors duminica la pranz), si Bucuresti - Cheia - Brasov - Siriu - Valea Buzaului - Buzau - Bucuresti - 455 km, dintr-o bucata (10 ore, cu tot cu popasuri). In rest, clasicele Bucuresti - Litoral, Bucuresti - Targoviste (deci nu mai mult de 250 km).

 

Deci nu-i cine stie ce experienta, na...

Mesaj completat

Black, ai luat-o prea in viteza si ai scapat esentialul, ideea era ca te dai cu alt motor p-acolo, pe care poti sa-l rupi in doua daca vrea muschiu tau si sa-l tzii p-asta al tau pt urmatoarea tura :lol:

 

Da, mi-am dat seama dup-aia. Oricum, chestia cu trasul atei in India ramane valabila...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pai eu zic sa bagi mare cu antrenamentul

bucata aia cu Bucuresti - Cheia - Fagaras - Trasfagarasan - Curtea de Arges - Pitesti - Bucuresti, 560 km doar o etapa de o zi.

 

uite un program de zi normala de expeditie:

bucuresti-pitesti-curtea de arges-transfagarasan-sibiu-transalpina-ramnicu/valcea-pitesti-bucuresti cu pauza de masa la Obarsia Lotrului de o ciorba si o salata. Tras tare si constant, fara frectii, fara oprit de poze la toti copacii si toate tufisurile, baut apa din mers din camel-bag si cu atentie sporita sa nu te fure peisajul. Atentie mare la deshidratare, mai ales vara pe caldura mare.

 

Cand ajungi la nivelul asta, dar mai ales sa fii capabil sa o dai inca o data a doua zi, se numeste ca ti-ai format Kuru dupa saua mobrei si ai mainile destul de lungi sa ajungi pana la ghidon. Abia apoi bagi un traseu lung.

mersul constant dar hotarat plus orientare buna in teren (sa nu mergi de mebun sute de km in plus) egal multi kilometri pe zi, egal multi kilometri pe saptamana, egal optimizare deplasare, egal costuri mai mici. Mult mai mici. Cazarile (fie ele si in cort) si hrana (fie ea si ieftina) sunt componente de cost foarte importante, chiar mai importante decat benzina...think about...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai, am facut doar doua drumuri mai lungi: Bucuresti - Cheia - Fagaras - Trasfagarasan - Curtea de Arges - Pitesti - Bucuresti, 560 km, in trei bucati (plecat vineri seara, intors duminica la pranz), si Bucuresti - Cheia - Brasov - Siriu - Valea Buzaului - Buzau - Bucuresti - 455 km, dintr-o bucata (10 ore, cu tot cu popasuri). In rest, clasicele Bucuresti - Litoral, Bucuresti - Targoviste (deci nu mai mult de 250 km).

 

Deci nu-i cine stie ce experienta, na...

 

Ceea ce vroiam eu sa-ti sugerez cu asta e ca, avand experienta echivalenta cu 0, habar n-ai la ce te bagi. Asta cu "eu am oo si nu mi-e frica" sunt vorbe aruncate in vant.

Cand "ma uit" la tine parca vad un copilas care viseaza sa se faca cosmonaut... E frumos si sa visezi, dar cand o faci aici in gura mare, pe buna dreptate, risti sa fi ridiculizat...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sunteti rai cu omul.

Sincer, faptul ca are 0 experienta nu importa chiar asa de mult. Sunt persoane care se urca de cateva ori pe mobra si merg mult mai bine decat altii cu ani buni si km in spate. Sunt exceptiile de la regula, dar exista. Inconstienta ... nu o vad un lucru rau ci poate o calitate . Cati dintre noi s-ar mai aventura in lume daca ar stii toate necazurile care ii pasc pe drum ? Probabil cu mult sub 1% din cei care pleaca ... Omul e un animal care se adapteaza foarte usor la conditii noi de trai ... Ok, o sa-l usture koorul dupa 2-3 zile ... Ce-o sa faca ? da cu pudra de talc si ii da in continuare ... N-o sa faca 1000+ de km pe zi ... so what, si cu 200 km pe zi si tot ajungi la destinatie daca ai determinare . Are omu o janghina de motoreta, pe care eu unul nu as merge nici platit in turu lumii (mai trebe sa te simti si bine la o tura care poate o faci de 1-2 ori intr-o viata :lol:), dar cu hotarare, ajutat poate si de inconstienta la inceput, o mai repara, o mai peticeste, mai injura pozitia incomoda pe ea, se obisnuieste cu ea in gropane, dar poate ajunge la destinatie. La naiba, pana si cu scootere si biciclete, sa nu mai zic pedestru, se face turu lumii.

Nu are bani ? Who cares, daca ai determinare, te duci, speli latrine pe unde apuci, faci bani, cat de putini, iti ia 5 ani, dar iti vezi visul implinit.

Asa ca, parerea mea, daca are destula doza de inconstienta, un gram de noroc si multa determinare, poate face tura asta.

 

Pe de alta parte, din ce citesc ... e posibil omul nostru sa nu faca niciodata tura. Si de ce zic asta ... Cand iti pui ceva in cap, stabilesti, iti faci un plan si apoi te dai inapoi ... mental te distruge. Daca amani o excursie acum, o vei amana si la anu, si peste 2, si peste 3, pana ajungi bosorog si vine doamna cu coasa. Niciodata nu exista pt. muritorii de rand timpul optim de a pleca undeva. Ai ceva in cap, fa-o, ca altfel n-o mai faci niciodata.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Foarte corect. Ar mai fi inca o varianta dupa ce iti pui ceva in cap, stabilesti, iti faci un plan si apoi te dai inapoi...te apuca dracii dupa care te calmezi un pic si a doua oara nu-ti mai sta nimic in cale. Pt ca intr-adevar timpu optim will never come...dara-r dracii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

stati un pic ca mi-am prins urechile in povestea cu india si nu mai pot sa le eliberez. deci cum e cu india ? o luna cu 3000 euro ? sau cum ? pe acolo ? cu enfield inchiriat ? mai e cineva care ar vrea sa faca treaba asta ?gen.. mai spre toamna ?

m-ati agitat teribil.

 

blackdirt. pai nu tu america de sud , nu tu maroc , nu tu india. din cate inteleg pe tine te atrag suedia si norvegia. sau ucraina si rusia (de ce dumnezeu , nu-mi dau seama dar nu te c.aci in gusturile motocicliste ale omului.

pai bun. du-te acolo. eu nu prea vad aventura , dar du-te.

pana una alta gaseste timp si trage o tura de romanie ca-i vreme buna. un bucuresti-iasi-arad-lugoj-constanta-bucuresti. dar fa-o repede ca sa vezi cum se simte. nu stiu cum merge mobra ta si care-i viteza constructiva dar imi imaginez ca poti sa mergi 500+ pe zi. macar un 8-9 ore sa mergi. vezi cum te simti si daca te mai tine carca dimineata. :lol:

Editat de deadcow
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

varianta cu rusia + canada (sau USA) + anglia + europa continentala este cea mai rapida, mai ieftina si mai sigura varianta de "jurul lumii". M-am gandit si eu indelung la acesta varanta.

Avantaje: foarte putine vize (avantaj sa strabati tari MARI), kilometrii pe roti cei mai putini, stabilitate politica si securitate personala, rusia este foarte ieftina, si USA la fel, etc. Multa lume face chetia asta, abia apoi se aventureaza pe ruta sudica (iran, pakistan, india si altele)

Dezavantaje:

legaturi proaste, lente, scumpe intre rusia si canada sau usa. daca ai timp te duci frumos in port, si cu toate actele si vizele in regula orice capitan te ia la bord cu mobra cu tot, mai ales daca stii ceva despre marinarie si viata navala. Daca nu ai timp, avionul te mananca, apar probleme cu vize ciudate iar (japonia) sau schimburi ciudate si scumpe (coreea). Ce nu spune lumea aici (ca nu stie si pe net nu gasesti ce trebuie DE FAPT sa stii cu adevarata) este faptul ca pregatirea mobrei pentru expeditia cu avionul este o poveste scumpa, cere timp, pricepere si scule: mai pe romaneste mobra se goleste de TOATE fluidele: benzina, uleiurile toate, acidul din baterie, - unii cer sa scoti chiar si antigelul si lichidul de frana si de ambreiaj, sa neutralizezi rezervorul (se baga un lichid de spalare si apoi un gaz inert special in el), se pune mobra pe un stativ - craddle (un fel de pallet de dimensiuni atipice), se demonteaza elementele cu gabarit mare (parbrize, ghidon, coburi si se amareaza tot pe craddle dar sa ocupe mai putin), se amareaza mobra pe suport FOARTE serios, se construieste apoi o forma de cutie (numai muchiile) din cornier de aluminiu sau lemn, se imbraca in folie de plastic speciala. Apoi se masoara la sange (se plateste la centimetru pe toate cele trei dimensiuni) si mai ales se cantareste la gram (se plateste ca la balamuc). De aceea de obicei lumea: arunca bateriile, uleiurile, lichidele in japonia/hong-kong si cumpara altele in state (e mai ieftin), renunta la toata suvenirurile si alte cacaturi pe care le-a cumparat de-a lungul drumului, etc. De altfel cei care aleg varianta asta de obicei merg pe mobre mici si usoare (exclus "vacile" gen GS 1200, etc).

O alta varianta (foarte greu de facut, au reusit-o numai cativa din lume) este sa fii puternic ancorat in lumea air-freight-erilor (adica sa lucrezi in bransa de transportatori aerieni de multa vreme si pe post important) si pe baza de colegialitate sa te "lipesti" de curse speciale AIR CARGO ONLY (adica fara pasageri) unde se incarca tot felul de porcarii de colo-colo si oamenii nu sunt chiar asa de stricti cu povestea cu pregatitul de zbor. De obicei diverse firme rusesti sau ukrainene care transporta marfuri atipice cu avioane foarte mari (seria Antonov) de cargo (foste militare de desant) pot fi "sensibilizate" dar probabilitatea sa cunosti pe cineva acolo si sa te potrivesti EXACT in timpul si locul potrivite este foarte redusa. De exemplu eu pana acum nu am reusit si cunosc destul de multa lume...

Problema este ca o asa calatorie cere resurse foarte mari de bani, dar mai ales de timp, ceea este cu adevarat cel mai scump.

daca se alege varianta cu vaporul, cel mai rapid este un transconteiner. Astea au program fix, ca si trenul, pleaca si soseste la ora fixa din port in port. Este si foarte rapid, de fapt cel mai rapid tip de vapor civil. Problema este din nou potrivirea si mai ales "sensibilizarea" capitanului. Numai el decide in asemenea situatii.

In ambele variante (si aero si navo) cea mai buna varianta ar fi fost ajungerea cumva la Hong-Kong, unde sunt posibilitati foarte mari de plecare inspre state sau canada, dar marele popor frate vecin si prieten chinez se opune dramatic de bine la orice insemna calatorit individual si de capul tau cu motocicleta prin tara lui. Sunt in discutii de multa vreme si la nivel de ambasada si la nivel de M.A.E. si inca nu am, reusit nimic.

Astfel era cel mai simplu: ruta fara batai de cap este Rusia-China-USA-UE si gata !!! Dintre problemele din China va amintesc ca in China toate vehiculele straine se importa, se inmatriculeaza cu numere chinezesti si la iesire se radiaza si se exporta. Si asta nu e nimic: tot parcursul trebuie aprobat din timp, si de-a lungul intregii Chine mergi insotit de militie si armata. SI mai rau, toate astea TE COSTA, inclusiv diurna si cazarea militienilor si soldatilor....si combustibilul masinilor lor....de aceea capitalistii si mimperialistii de europeni se strang mai multi, programeaza calatoria ani de zile si suporta aceste cheltuieli in grup. Acestea duc la zeci de mii de euro....de altfel cererea de asa ceva este mare, drept pentru care s-au infiintat firme chinezesti speciale pentru organizarea de asa tururi. Si noi ne-am propus la nivel de AMR in departamentul Corpul Expeditionar sa organizam o asa calatorie, dar trebuie sa ne strangem mai multi : cam vreo 15-20 de motociclisti. Am luat legatura cu cativa bulgari, greci, turci, un olandez, un englez, poate ne strangem pana la urma.

E greu. De aia inspre est merg maxim 20 europeni pe an, si in vest merg cu miile.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...