Sari la conținut

Accident Pe Sosea Umeda La Semafor


mike dumitrescu
 Share

Postări Recomandate

Pe scurt, m-am incadrat sa fac dreapta, am incetinit (am scos din viteza :crack: ), am inceput sa franez usor cu fata....si am picat pe partea dreapta cu cca 250 de kg pe mine.

Consecinte: - eu- am raschetat asfaltul cu palma dreapta (gata..am priceput..imi iau manusi :crack: ), s-a bulit genunchiul drept :) (....si doare ca dracu)

- moto - rasucit pedala frana spate, oglinda frana fata si oglinda, un far de pe dreapta...si cam atat se vede...

 

Mentiuni> geaca a contat enorm pentru ca altfel (judecand dupa urmele de pe geaca) luam cu bratul drept si omoplatul tot asfaltul pe aia aprox. 2m cat m-a tarat sub ea

> viteza mica a contat de asemenea, pt ca altfel as fi ajuns taras pana in intersectie :P

> UN FRATE MOTOCICLIST (era cu masina), A OPRIT, A VENIT SA MA AJUTE SA RIDIC MOTORUL SI M_A AJUTAT SA IMI PANSEZ PORCHERIA DE LA GENUNCHI... :rolleyes: Eram atat de ametit de durerea de la picior ca nu am avut ocazia sa-i pot multumi asa cum trebuia...Daca esti printre cei care citesc acest post..PM . Sunt dator.

 

Si o rugaminte: VOI CUM PROCEDATI pe o vreme ploioasa (ca cea de sambata) in ceea ce priveste franarea? Incep sa ma indoiesc de ceea ce am facut pana acum dupa ce am avut cateva discutii cu cativa motociclisti...Partea si mai proasta ca aud variante si variante. Iar cineva mi-a spus ca "oricum, la cruiser-e treaba e altfel " :crack: Un sfat...un link....

....si multa grija. Nu mi-e prea comod sa trag concluzia ca "frate...cel mai bine e sa stai acasa cand e ud..." Alte pareri? :bounce:

Editat de mike dumitrescu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Frate insanatosire grabnica si poarta echipament... Eu port genunghere d-alea peste pantaloni si pot sa-ti spun ca m-au salvat.

 

Pe ploaie cel mai important este sa mergi incet. Ca melcul. Frana de motor este de baza si atentie mare la frane ca intri aproape instantaneu in derapaj daca le pisti prea tare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Frate insanatosire grabnica si poarta echipament... Eu port genunghere d-alea peste pantaloni si pot sa-ti spun ca m-au salvat.

 

Pe ploaie cel mai important este sa mergi incet. Ca melcul. Frana de motor este de baza si atentie mare la frane ca intri aproape instantaneu in derapaj daca le pisti prea tare.

 

Multumesc mult..Dupa ce lamuresc care ii treaba cu genuncchiu ma duc sa imi iau si protectii pt picioare si manusi...Pana acum am tot ezitat... :rolleyes:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca vrei iti arat ce am io: mi-am luat pantaloni si geaca Vanucci din piele, pantaloni si geaca textile Streetfighter, manusi Vanucci, sunt super meseriase, parca se lipesc de mana, super misto facute si o protectie pe plasa de la Louis. Daca esti interesat iti dau codurile sa le vezi, maine ca le am la munca. Romi aduce in aprox 10 zile este super serios asa ca poti apela la el cu maxima incredere.

 

Asta este, marea majoritate a noastra invatam numai pe calea cea mai dureroasa...

Editat de marmota
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca esti interesat iti dau codurile sa le vezi, maine ca le am la munca. Romi aduce in aprox 10 zile este super serios asa ca poti apela la el cu maxima incredere.

 

 

te rog frumos...si daca poti si niste detalii de pret. :rolleyes:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

NICIODATA FRANA FATA PE UDATURA !!!.....e sinucidere curata.

 

 

ok..problema e ca atunci cand franez pe spate, simt la fel ca intra in derapaj. E posibil sa fie reglata aiurea pe spate? Adica sa blocheze? Pana una, alta inteleg ca doar frana de motor e ok. :crack: Pe de alta parte tre sa recunosc ca nu prea m-a prins ploaia pana acum. Am preferat sa astept sa se termine :crack:

 

Prima greseala e ca ai scos-o din viteza. Sanatate sa ai!

 

 

:rolleyes: :bounce: asta asa e.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Frana spate usor pe ploaie si cu fata dar fara sa ai ghidonul bracat si foarte usor fara sa bruschezi vreo una din ele.

Ai grija si cu frana de motor ca nu cumva sa blochezi spatele.

 

Iti recomand sa mergi intr-un poligon sau parcare de supermarket si sa exersezi franarea cu ambele roti in diferite conditii de aderenta.

 

Insanatosire grabnica :rolleyes:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Frana spate usor pe ploaie si cu fata dar fara sa ai ghidonul bracat si foarte usor fara sa bruschezi vreo una din ele.

Ai grija si cu frana de motor ca nu cumva sa blochezi spatele.

 

Iti recomand sa mergi intr-un poligon sau parcare de supermarket si sa exersezi franarea cu ambele roti in diferite conditii de aderenta.

 

 

multam de sfat...Dupa ce o sa ma ridic din pat....o sa incep sa testez lucrurile astea sub Grant...Tre sa lamuresc si povestea asta :bounce: ca pe 15 iulie vreau sa plec la un drum lung iar daca ma prinde ploaia...nu mai pot sa intreb pe nimeni cum ar fi trebuit sa fac... :rolleyes:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pana una, alta inteleg ca doar frana de motor e ok. :rolleyes:

Pe aderenta redusa la viteze mici frana spate e mai indicata. Oricum pe oricare ai folosi-o cel mai mult conteaza sa o apesi treptat. Daca iti fuge dintr-o data motorul de fata e clar ca ai bruscat frana relativ la conditiile de aderenta. Daca ai fi apasat-o treptat ai fi simtit cand e la limita, sau chiar daca treceai un pic de limita puteai sa o eliberezi.

 

Nu vad nici un motiv pentru care ai folosi frana de motor in locul celei de spate. Aamandoua incetinesc aceeasi roata. La amandoua trebuie sa fii atent cu dozarea manetei (frana sau ambreiaj). Diferenta este ca la frana de motor sunt mult mai multe variabile si este astfel mai greu de prezis. In ce viteza este, la ce turatie, astea schimba complet comportamentul franei de motor. In schimb cea de spate aplica mereu aceeasi forta de franarea asupra rotii, deci este mult mai usor de prezis.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pe aderenta redusa la viteze mici frana spate e mai indicata. Oricum pe oricare ai folosi-o cel mai mult conteaza sa o apesi treptat. Daca iti fuge dintr-o data motorul de fata e clar ca ai bruscat frana relativ la conditiile de aderenta. Daca ai fi apasat-o treptat ai fi simtit cand e la limita, sau chiar daca treceai un pic de limita puteai sa o eliberezi.

 

Nu vad nici un motiv pentru care ai folosi frana de motor in locul celei de spate. Aamandoua incetinesc aceeasi roata. La amandoua trebuie sa fii atent cu dozarea manetei (frana sau ambreiaj). Diferenta este ca la frana de motor sunt mult mai multe variabile si este astfel mai greu de prezis. In ce viteza este, la ce turatie, astea schimba complet comportamentul franei de motor. In schimb cea de spate aplica mereu aceeasi forta de franarea asupra rotii, deci este mult mai usor de prezis.

 

Am inteles ce vrei sa imi spui si iti multumesc. Dar incep din ce in ce mai mai mult sa ma gandesc sa o duc la service sa i verifice cumva cat de tare franeaza spatele. Asta pentru ca de cand am luat-o am senzatia ca oricat de usor pisc pedala, franeaza cam brusc. Ma rog, acu ca s-a indoit si pedala spre interior.... s-ar putea sa nu o pot folosi prea curand :rolleyes: As bea o bere de ciuda...dar nu pot ca imi fac astia antibiotic intravenos :bounce:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cruiserele au unghiul furcii mai deschis, de aia cind frinezi fata in viraj ai foarte multe sanse sa cazi, mai ales pe ud...

Frineaza cit vrei tu, dar in linie dreapta, iar pe viraj-frina de motor si putin frina spate.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am citit pe undeva (o carte de la ak_raptor) ca un motociclist istet asteapta juma de ora cand incepe sa ploua! Asta pentru ca ploaia sa stearga toate mizeriile de pe strada. Cel mai periculos este chiar cand incepe sa ploua, este cel mai alunecos.

Sambata trecuta am plecat la intrunirea de la Brasov. Pe drum m-a prins ploaia si grindina...A trebuit sa ma lupt cu cea mai mare frica a mea: ploaia pe motor. Am incercat sa fac tot ce spunea in cartea aia autorul:

-astepti ceva timp sa se spele mizeriile de pe jos,

-frana numai cu motorul drept,

-nu accelerez in curba. Odata am accelerat intr-o curba si era o balta mare...a inceput miss Suzi sa de-a din fund parca era Shakira.:rolleyes: Dar nu am cazut. Aveam viteza mica.

- viteza mica!

 

Am mai vazut pe undeva pe net ca afara sunt tot felul de scoli moto care au echipat motorul in spate cu inca doua roti mici fixate in lateral la capatul unor V-uri din bare. IN felul asta poti invata tot felul de manevre pe tot felul de terenuri (ud sau nisip). Dar mai dureaza pana apare si la noi asa ceva.

 

Mi-am adus aminte ca tot in cartea aia zice ca daca apesi ambreiajul sau o scoti din viteza roata spate pierde aderenta.

 

Bafta si poarta manusi!:bounce:

 

Bogdan

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

legat de sfaturi ! Nu vreau sa ma laud dar am rausit sa supravietuiesc unei ploi cu gheata care a durat cam 100 km !!

 

Secretul reusitei la mine a fost mers f incet undeva la max 60 (in multe locuri nici atat) si frane lente apasat usor si din timp (daca tragi un pic mai brusc frana te-ai dus )

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

NICIODATA FRANA FATA PE UDATURA !!!.....e sinucidere curata.

 

Si ce sa faci? Sa pui spatele care derapeaza sigur?

 

Crede-ma ca se franeaza lejer cu fata daca stii cum sa dozezi frana.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si ce sa faci? Sa pui spatele care derapeaza sigur?

 

Crede-ma ca se franeaza lejer cu fata daca stii cum sa dozezi frana.

 

Fata-i baza,da numa' pe drept.

 

Spor !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu frana cu fata in timp ce vrei sa eviti obstacole sau iei un viraj. Frana fata doar cu ghidonul drept.

Spatele se blocheaza mult mai usor din principiu. Trebuie sa fii foarte bland cu pedala aia.

Pe asfalt ud eu franez fata + spate cu dozaj mai mult pe fata. Ai grija la dozaj. Mai bine incepi cu prea putina frana si strangi progresiv pana obtii efectul optim decat sa franezi prea puterinc si sa rupi aderenta.

Daca blochezi fata esti garantat pe jos.

Daca blochezi spatele ai mult mai multe sanse sa redresezi (cu putin exercitiu) - mai ales la cruisere.

Si nu mai frana cu motoreta scoasa din viteza. De fapt nu mai scoate deloc din viteza in mers pt ca inertia motorului (fie ea acceleratie sau frana de motor) ajuta la stabilitate.

 

Cam atat. Drum intins!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

asigura-te si ca furca fata e ok, nu neaparat indoita , ma gandesc in primul rand ca rulmentii axiali de presiune din coloana de directie sa fie stransi cat trebuie, chestie de reglaj. Altfel furca face urat la franari si te poate pune pe jos. Cand pui frana fata simti vreun joc, sau pacane?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am venit vineri de la hunedoara, aprox 400km de ploaie pe timp de noapte. A fost primul meu drum lung si probabil cel mai urat, motorul nu-l cunosteam ca abia il luasem. Ce pot sa spun din putina mea experienta...frana fata, foarte usor ciupita...de spate nu m-am atins. Doar fatza si frana de motor. De evitat santurile facute de tir-uri, camioane ca se strange apa in ele si vorba cuiva iti danseaza de fund ca shakira. Incearca sa franezi cat mai departe de marginea drumului, acolo de obicei se strange tot jegul spalat de ploaie, viteza mica, reduci cu mult mult inainte de un viraj, eviti sa franezi pe marcaje, treceri de pietoni...etc

 

Echipamentu este indispensabil. Casca,geaca si manusile sunt sfinte. Sper ca din putinul meu te-am putut ajuta si pe tine, insanatosire grabnica, asfalt uscat si mult mult bulan :rolleyes:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Franezi si cu fata si cu spatele si cu motorul fara probleme, doar sa nu le bruschezi si sa fii in linie dreapta (aprox). Si pana la urma ploaia nu poti sa o eviti, trebuie sa te obisnuiesti. Mai nasol e ca te uzi si n-ai vizibilitate ca lumea prin viziera.

Spor

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am venit vineri de la hunedoara, aprox 400km de ploaie pe timp de noapte. A fost primul meu drum lung si probabil cel mai urat, motorul nu-l cunosteam ca abia il luasem. Ce pot sa spun din putina mea experienta...frana fata, foarte usor ciupita...de spate nu m-am atins. Doar fatza si frana de motor. De evitat santurile facute de tir-uri, camioane ca se strange apa in ele si vorba cuiva iti danseaza de fund ca shakira. Incearca sa franezi cat mai departe de marginea drumului, acolo de obicei se strange tot jegul spalat de ploaie, viteza mica, reduci cu mult mult inainte de un viraj, eviti sa franezi pe marcaje, treceri de pietoni...etc

 

Echipamentu este indispensabil. Casca,geaca si manusile sunt sfinte. Sper ca din putinul meu te-am putut ajuta si pe tine, insanatosire grabnica, asfalt uscat si mult mult bulan :bounce:

 

Sa eviti franele de motor cand schimbi viteza (exemplu: tragi ambreiaj, retrogradezi si dai drumul la ambreiak). Supui motorul la niste solicitari imense. De aia s-au inventat placutele de frana ca sunt consumabile si oarecum ieftine. :rolleyes:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

mergi undeva si exerseaza franari in cele mai variate conditii de aderenta. Incearca sa te obisnuiesti cu derapajele motorului si sa le controlezi calumea si o sa fii mai relaxat.

 

P.S. Dupa o iarna in care am mers zilnic, inclusiv gheata si zapada acum nici nu mai bag in seama o ploaie

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sa eviti franele de motor cand schimbi viteza (exemplu: tragi ambreiaj, retrogradezi si dai drumul la ambreiak). Supui motorul la niste solicitari imense. De aia s-au inventat placutele de frana ca sunt consumabile si oarecum ieftine. :rolleyes:

:crack:

Ai dreptate doar in cazul in care practici o frana de motor agresiva (i.e. retrogradezi inainte sa

scada turatia suficient in treapta curenta a.i. ajungi la o turatie prea mare in noua treapta).

 

In rest, frana de motor e recomandata cam de toata lumea in cazul franarilor normale (nu de urgenta)

- ca sa nu mai zic ca la unele motociclete e chiar o placere s-o folosesti... :bounce:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

sincer imi place super mult frana de motor

mie ca incepator imi e cam frica de mega frana fata mai ales acum cu placute noi

 

iar in oras folosesc cu succes frana spate, adevarat - nu merg mai mult de 60-70in oras ( pe asfalt uscat)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...