Sari la conținut

Honda Hornet


metaxa

Postări Recomandate

la mine nu cred ca a fost schimbat niciodata si ma gandesc ca are 5 ani, la culoare arata ca vinul alb :) vazand ca nu costa prea mult schimbul de lichid de frana m-am hotarat sa il inlocuiesc.

 

Multumesc si hai cu soarele!!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 15k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Eu am rămas fără frână pe serpentine, cu fosta trotinetă cu lichid dot 4.

Pe hornet am tot dot 4, dar n-am ajuns încă pe serpentinele alea.

Editat de Chivu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am rămas fără frână pe serpentine, cu fosta trotinetă cu lichid dot 4.

Pe hornet am tot dot 4, dar n-am ajuns încă pe serpentinele alea.

pot sa fac pariu cu tine ca nu din cauza DOT4(si ca nu ai avut 5.1 racing shit) ai ramas fara frane...

exemplu:la mine langa oras,locul meu de joaca insumeaza undeva peste 400 de curbe in 20km.urcare si coborare abrupta.si ma dau de 5 ani cu dot4 si furtune racing.ce crezi?am ramas vreodata fara frane?NOPE.....

Editat de george05
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Va datorez niste scuze ca nu va credeam ca va consuma sub 8 mobra in oras.

Deja am al doilea plin si scot 7.00 ! Secretul?

Pasajul Basarab!!! inainte trebuia sa merg pe la gara si pe acolo mergeam cu 20km/h, porniri opriri, acum practic merg constant cu 60-80, 7.5km cat fac pana la munca, pe langa asta am mai renuntat la acceleratul la maximum aproape la fiecare plecare, si nu imi vine sa cred acum, ca intru pe rezerva la 170km, cand inainte intram si la 135!

 

Asa ca se pare ca nu poti sa te pui cu vorbele batranilor, consumul se face mai mult din cat tragi de caz decat din restul factorilor.

Si totusi se poate merge si mai calm, deci sunt nevoit sa ii cred si pe cei care au zis ca scot sub 7 in oras.

E unul din putinele cazuri cand ma bucur ca am gresit :)

Editat de mettal86
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

oricum nu o sa simti nici o diferenta intre ele, este vorba de temperatura de evaporare

intre un lichid de frana normal si unul "racing" e diferenta la temperatura de fierbere nu de evaporare.

nu de alta, dar sistemul de franare e cam ermetic si ar fi cam greu sa se evapore.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

intre un lichid de frana normal si unul "racing" e diferenta la temperatura de fierbere nu de evaporare.

nu de alta, dar sistemul de franare e cam ermetic si ar fi cam greu sa se evapore.

Si care este diferenta? In cazul de fata? Din moment ce in urma fierberii rezulta evaporarea, nu vad diferenta intre cele doua, in cazul de fata. Daca apa fierbe la 100 grade celsius, e gresit sa spui ca se evapora la 100 grade celsius???

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai fierberea e tot o evaporare doar ca in toata masa lichidului. Dar din cate stiam intr-un sistem etans fierberea nu se poate realiza, daia si vasele sub presiune au supapa aia pe unde pierd abur. Deci aici avem doua posibilitati:

1. instalatia nu este etansa si are vreo supapa pe unde elibereaza presiunea

2. lichidul de frana nu fierbe in instalatie.

Mai mult de atat nu stiu.

 

Nu e gresit, doar ca aia nu mai e evaporare.

Editat de danny_nt
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai tocmai asta e ideea, si aici intervin furtunele "resing", la furtunele normale exista un grad de elasticitate, si incepe o fierbere, apare gaz, si lichidul nu mai este "continuu", de aceea "pierzi" frana. Furtunele racing sunt mai dure (sunt rigidizate cu metal), si nu permit dilatarea, astfel incat vaporii nu au unde sa se formeze, si doar creste temperatura lichidului.

Furtunele racing sunt o investitite buna, nu am auzit pe nimeni sa spuna de el ca sunt inutile sau ca nu merita. Ma mir ca nu le pun din fabrica furtune mai serioase.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pot sa fac pariu cu tine ca nu din cauza DOT4(si ca nu ai avut 5.1 racing shit) ai ramas fara frane...

exemplu:la mine langa oras,locul meu de joaca insumeaza undeva peste 400 de curbe in 20km.urcare si coborare abrupta.si ma dau de 5 ani cu dot4 si furtune racing.ce crezi?am ramas vreodata fara frane?NOPE.....

Dacă nu e de la lichid nu Âştiu care ar fi putut fi cauza. Motoreta aia era 2t Âşi curbele alea erau doar pe coborâre. Mergeam mai mult cu frâna, 2t neavând frână de motor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Interesant. Nu stiam asta. Dar totusi in ce conditii se incinge frana in asa hal?

Dacă nu e de la lichid nu ştiu care ar fi putut fi cauza. Motoreta aia era 2t şi curbele alea erau doar pe coborâre. Mergeam mai mult cu frâna, 2t neavând frână de motor.

Pai oameni buni, frana se incinge la o folosire mai mult decat normala, cand franezi de mai mult de 3-4 ori pe minut tare (sau cum a zis george, 400 curbe in 20km), sau mergi pe circuit. Frana nu face altfeva decat prin roaderea placutelor de discul de frana sa transforme energia cinetica in energia termica, insa transferul asta e limitat de suprafata discului,temperatura de afara si cat de des franezi. Cum primele doua nu pot fi (usor) modificate de noi, ramane a treia varianta.

 

Cand franezi mult si nu are timp discul si etrierul sa se raceasca bine, incepe sa se incalzeasca lichidul, si furtunasele de frana stock, desi par dure la temperaturi normale, incep sa se faca mai elastice, permitand lichidului sa fiarba => sa produca vapori. In momentul in care apar cativa mm cubi de "aer" inauntru sistemul hidrodinamic, isi pierde "continuitatea", pentru ca gazul spre deosebire de lichid este COMPRESIBIL, si tu apesi maneta si in loc sa actioneze pistonasii pe placuta, se comprima gazul proaspat aparut in instalatie.

 

La nivel macroscopic se intampla ca intr-o fractiune de secunda nu mai ai frane sanatoase, dar totodata nefranand tare, discul se raceste mai bine, si vaporii trec inapoi in lichid, si ai comportament total aiurea si neprevizibil in maneta ("inmuiatul" manetei e doar primul stadiu).

 

Pe de alta parte vaporii se formeaza in jurul moleculelor de apa si a impuritatilor, din aceasta cauza lichidul de frana trebuie pus in conditii destul de "curate", adica sa nu fie praf, sa nu cada frunze, eventual sa nu ploua :) s.a. Lichidul de frana este hidroscopic (parca asta e termenul) adica absoarbe foarte usor apa de pe unde apuca, si chiar daca instalatia este foarte etansa, cu timpul (mai mult de un an, de ex), apar molecule de apa in lichid (da, virtually from nowhere), aceste molecule formeaza bule in jurul valorilor de 100 de grade, temperaturi la care se ajunge usor chiar si pe franari normale. De asta e recomandat sa schibi lichidul de frana destul de des (in mod normal o data pe sezon e ok).

 

Tot din aceasta cauza recipientele de dot-4 sunt mici, pentru ca odata deschis e bine sa il torni pe tot, pentru ca lichidul statut intr-un recipient pe jumate gol, "trage" toata apa din aerul care mai e acolo, si nu mai este atat de bun (nu inseamna ca este inutilizabil, dar la franari dese va avea performante mai slabe).

 

Daca ai furtunase racing, raspunsul la frane este promp si liniar, iar la franare progresiva, nu se inmoaie pe parcurs maneta, si totusi daca la muuuulte franari dese ti se inmoaie iar maneta inseamna ca esti prea @devar@t pentru strada si trebuie sa iti pui dot-5.1 care are temperatura de fierbere/evaporare mai mare decat dot-4.

 

Cam asta ar fi cu sistemele de franare.

Editat de mettal86
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu am stiut ca lichidul de firina fierbe :scratch: Dar stiu ca intre un DOT 4 mai ieftin si unul mai scump (dot 4) diferenta o face lichidul care este mai dens la cel scump.Adica daca pui DOT4 ieftin o sa stringi de frina pina aproape de maxim.Daca puin DOT4 mai scump o sa stringI de maneta foarte putin. Plus ca cel mai ieftin poate ataca garniturile.:bounce:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si care este diferenta? In cazul de fata? Din moment ce in urma fierberii rezulta evaporarea, nu vad diferenta intre cele doua, in cazul de fata. Daca apa fierbe la 100 grade celsius, e gresit sa spui ca se evapora la 100 grade celsius???

 

In urma fierberii rezulta vaporizarea, nu evaporarea.

Evaporarea nu are loc la temperatura de fierbere, ci la orice temperatura intre cea de fierbere si cea de inghet. Mai exact, fenomenul de "uscare" este de fapt evaporarea. Ca sa usuci ceva ud, nu il duci la temperatura de fierbere, ci se va evapora lichidul singur, daca se intrunesc anumite conditii de presiune, saturatie, temperatura, etc.

Ambele fenomene au ca rezultat vapori (stare gazoasa), care de obicei se numesc "aburi" in urma fierberii si "ceata" in urma evaporarii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@metal - nu am citit decat raspunsul tau, mai departe nu am rabdare, dar ca sa iti raspund repede:

- fierbe dar nu se evapora pentru ca nu are unde.

- am mai citit printre randuri ca zici ca apare apa "from anywhere"...nu e chiar asa. aia apare din condens, e trasa chiar prin porii furtunului sau ai garniturii de etrier, trage apa lichidul de frana cand e capacul scos (pentru verificat/completat)

- "astfel incat vaporii nu au unde sa se formeze", aici te contrazi, un lichid prost de frana, tot va fierbe, si oricum nu fierbe in furtun, ci in etrier. (pune apa in sistemul de franare si o sa vezi ce fierbe cu tot cu furtunele tale racing), e adevarat ca un furtun metalic va disipa caldura mai repede decat unul de cauciuc.

 

sa nu se inteleaga ca sunt impotriva furtunelor cu camasa metalica, ba din contra, mi-am montat si eu din cauza efectului "plaman" - cum am vazut ca se mai folosete ca si termen - al furtunelor de cauciuc...si chiar a functionat.

 

recomand lectura de pe acest site:

http://www.carbibles.com/brake_bible.html

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

la etrierii care sunt pe hornet( cel putin pana in 2002 cum sunt ai mei) nu cred k poti sa supraincalzesti sistemul de franare! la etrierii fata cu 2 pistonase furtunele imbracate in plasa de otel pot face o mica diferenta dar doar pt supercunoscatori care scot untul din motoru asta ;astfel furtunele cu care vine din fabrica(care cred ca sunt tot de nissin facute, dar se poate sa ma insel)impreuna cu lichidul de frana schimbat de fiecare data cand incepe sa nu mai fie perfect transparent ofera o forta de franare mai mult decat sufiecienta pt ce furca are hornetul stock! daca ar fi vorba de nush ce discuri de frana suparate la care sa le pui sa fie muscate de niste etrieri cu 6 pistonase (bineinteles si o pompa de frana pe masura) acolo mai poti vb de lichide speciale si obligatoriu de furtune imbracate in otel dar la sistemul chiar primitiv de franare de pe hornet nu e cazul!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din discutii se naste adevarul, ca de asta postam acilea pe forum. Nici eu nu am simtit nevoia de frane mai bune, pentru ca nu imi permit sa ma dau racing, pentru ca uzeaza motorul si consumabilele, si prefer sa bag banii in calatorii lungi si dese (si linistite), decat sa o ard pe circuit. Poate intr-o zi, voi trece si eu la hardcore, dar deocamdata ma multumesc cu ce am.

 

Ca tot vorbeam de frane-furca. Am schimbat uleiul din furca si am pus 15W (recomandat este 7.5W), deci ceva mai gros, si desi nu pot sa zic ca simt maaaare diferenta, aceasta exista. Si anume la franarile in care furca se comprima mult (mai ales cand ai pasager greu), nu am am senzatia ca acum o loveste, pentru ca se rigidizeaza mai mult pe sfarsit. La mers normal (drum denivelat, linii de tramvai) nu am simtit diferenta ca ar fi mai dura, sa scada comfortul sau ceva de genul.

 

O alta observatie, pentru ca capatul meu de ghidon era slabit, si puteai sa il desfaci cu mana, s-a gandit cineva ca r fi interesant sa o faca, astfel ca am ramas fara un capat de ghidon, original. Am comandat pe louis aftermarket, si sunt mai usoare decat cele originale. Si chestia asta se simte, cand mergi cu viteza constatna se simte o usoara vibratie care inainte nu era.

Aveti ceva recomandari (in afara de sa imi gasesc niste capete de ghidon originale. ati incercat sa va "turanti" greutati din plumb, sau sa puneti vreun suub ceva inauntru? Ca banuiesc ca ati avut si altii problema asta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

la fel ca tine si eu, as vrea sa bag ceva greutate cumva in capatul de ghidon.

am inteles ca cele originale erau mult mai grele. acum am niste rizoame, care numia greutati nu se pot numi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vad ca toata lumea vinde hornetul. incep sa ma gandesc ca e un motor prost :kick:

 

In nici un caz, timpul nu imi permite multe vara asta si nu vreau sa las motorul in garaj pana la urmatorul sezon, desi iau in calcul si posibilitatea asta.

 

Ca fapt divers, singurele motoare ce ma atrag in acest moment sunt Honda CB600f la categoria naked si Suzuki GSX650f pt sport-touring.. essentially an updated Bandit' :)

Editat de Vallach
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...