Sari la conținut

Honda Hornet


metaxa

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 15k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Got it!si ce banuiesti ca se poate strica?

Nu știm ce, de-aia respectăm indicațiile producătorului ! La grupul Peugeot-Citroen pt motorul 1.4HDI scrie clar că este interzis să pui altceva decât 5w-XX, nu zice de ce ( pt că se strică turbo, au aflat unii prin mijloace proprii ). Producătorul nu spune ce se strică

 

Pe viitor, daca vrei compromisul optim, foloseste 10W-50.

15W50 si 10W50 sunt uleiuri pt "forja" sau mai potrivite pentru utilizarea in mediul urban, unde motocicletele se incing foarte tare.

 

Daca mergi la plimbare si in special in afara orasului, unde racirea nu este deficitara, sunt potrivite 10W30 si 10W40.

Singurul indiciu clar il vei simti la functionarea cutiei de viteze. Daca esti dispus sa incerci pe viitor si celelalte vascozitati, vei observa singur diferentele.

Un senzor de temperatura al uleiului e foarte util ca sa stabilesti in ce regim folosesti motocicleta. Nu temperatura lichidului de racire.

Daca uleiul nu depaseste 100 de grade, e suficient 10W30.

100-110 grade: 10W40 sau 5W40

peste 110 grade: 10W50 sau 15W50

De acord în mare parte, nu știu de unde ai scos-o pe aia cu 15w-50 pt că manualul CBR600RR recomandă tot 10w-30 sau 10w-40.

Mi se pare ok să pui 10w-50 dar nu 15w (cu excepție racing unde ai motorul cald și schimbi uleiul între QP1 și QP2 sau în interiorul FP4 ) . Dacă ești un mare forjator una din două: folosești 10w-50 sau schimbi mobra cu una care necesită 15w-XX (dar și la aia va trebui să vezi manualul sau pui 20w-XX by default ? )

Prima cifră (vâscozitatea la rece) trebuie respectată cu religiozitate după manual pt că nu poți influența ungerea la rece și mai ales la PC41 unde poate să pornească la 2200rpm.

Totuși, motorul este foarte diferit de 600RR: alt vilbrochen, alte unghiuri la distribuție, alte supape, lipsă knock-sensor ar fi câteva.

Că tot veni vorba cât ar costa la tine un "valve clearance adj" (PM te rog)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salutare tuturor! sunt nou pe aici si as avea nevoie de sfatul vostru in 2 probleme:

1.de vre-o 2 sapt mi se tot auzea un zornait in zona lantului de distributie si citind pe forum am inteles ca hornetul are o problema cu intinzatorul de lant.asa ca astazi am desfacut surubul de protectie din capul intinzatorului si am observat ca in timp ce merge motorul acel surub din interior care intinde lantul se invarte si vibreaza.sunetul pe care eu il banuiam a fi de la lantul de distributie fiind facut de fapt de acel surub.puteti sa imi spuneti daca este normal ca el sa se invarta asa?sau faptul ca se invarte inseamna ca e uzat si ar trebui schimbat intinzatorul?

2.tot astazi am observat o crapatura la cutia de la filtrul de aer care pleaca spre carburator.imi puteti spune cu ce as putea sa lipesc inapoi?sau ar fi mai indicat sa schimb toata cutia aia cu totu?

P.s.:am incercat sa urc o poza cu crapatura dar imi spune ca mesajul este prea scurt.daca imi poate spune cineva cum as putea sa urc,as fi recunoscator


Editat de adrian25
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@george05 sa inteleg ca ai folosit 2 sezoane 15w50 si nu o fost problema? Tot timpu las motorul sa se incalzeasca pana pe la 50 de grade inainte sa pornesc si nu trag tare de el numai dupa 1-2 km ca sa se incalzeasca cat de cat si gumele

? Post actualizat in 19 May 2015 10:19

Cand am apasat butonul a pornit bine dar parea asa mai infundat cateva secunde dupaia si-a revenit

Da,am mers peste 15k km cu 15W50.e drept ca in perioada aia cam rupeam gazul,inclusiv pe Tihuta cu Nicu(avea 1000rr atunci) si nu numai.am abuzat de Viespe si nici pe dracu nu a avut.iar inainte mergeam cu 10W50.

Vezi ca ai confundat temperaturile de care spunea Cezar:nu e vorba de temperatura lichidului de racire,ci de cea a uleiului.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu știm ce, de-aia respectăm indicațiile producătorului ! La grupul Peugeot-Citroen pt motorul 1.4HDI scrie clar că este interzis să pui altceva decât 5w-XX, nu zice de ce ( pt că se strică turbo, au aflat unii prin mijloace proprii ). Producătorul nu spune ce se strică

 

De acord în mare parte, nu știu de unde ai scos-o pe aia cu 15w-50 pt că manualul CBR600RR recomandă tot 10w-30 sau 10w-40.

Mi se pare ok să pui 10w-50 dar nu 15w (cu excepție racing unde ai motorul cald și schimbi uleiul între QP1 și QP2 sau în interiorul FP4 ) . Dacă ești un mare forjator una din două: folosești 10w-50 sau schimbi mobra cu una care necesită 15w-XX (dar și la aia va trebui să vezi manualul sau pui 20w-XX by default ? )

Prima cifră (vâscozitatea la rece) trebuie respectată cu religiozitate după manual pt că nu poți influența ungerea la rece și mai ales la PC41 unde poate să pornească la 2200rpm.

Totuși, motorul este foarte diferit de 600RR: alt vilbrochen, alte unghiuri la distribuție, alte supape, lipsă knock-sensor ar fi câteva.

Că tot veni vorba cât ar costa la tine un "valve clearance adj" (PM te rog)

 

Nu vreau sa zic ca Honda minte dar sunt cei mai secretosi japonezi. Motorul nu e prea diferit de 600RR 2003-2006 si aproape deloc fata de versiunea ulterioara.

post-14189-0-71024900-1432038258_thumb.jpg

 

Daca te uiti in sectiunea 13 a cartilor de service ai sa constati ca limita de service in lagarele de palier si biele este identica - 0.06 mm. Practic, sunt aceleasi jocuri nominale. Pompele de ulei sunt la fel deci... motivele pentru care mai nou nu mai gasesti in cartile de service si SAE50 tin de normele de poluare. E opinia mea, desigur :)

 

20W50 este de cele mai multe ori, in cel mai bun caz un semi-sintetic si eu nu-l gasesc potrivit pentru motociclete sport - 90% e mineral. 15W50 l-a inlocuit demult in gama producatorilor de lubrifianti, pentru acest tip de motoare. 20W40, la fel, e ceva ce nu prea se mai produce. La fel si standardul SG este invechit.

15W este sub 20W deci e OK.

Daca ne-am lua dupa manual, nici 5W n-ar trebui folosit.

 

Nu vreau sa fiu inteles gresit ca as spune ca 15W50 sau 10W50 este mai bun decat 10W40. Alegerea vascozitatii ar trebui facuta in functie de regimul de exploatare.

 

La diesel, uleiul nu se incinge la fel de tare ca la motoarele pe benzina si cu mult mai putin decat la motociclete.

Editat de Cesar
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salutare tuturor! sunt nou pe aici si as avea nevoie de sfatul vostru in 2 probleme:

1.de vre-o 2 sapt mi se tot auzea un zornait in zona lantului de distributie si citind pe forum am inteles ca hornetul are o problema cu intinzatorul de lant.asa ca astazi am desfacut surubul de protectie din capul intinzatorului si am observat ca in timp ce merge motorul acel surub din interior care intinde lantul se invarte si vibreaza.sunetul pe care eu il banuiam a fi de la lantul de distributie fiind facut de fapt de acel surub.puteti sa imi spuneti daca este normal ca el sa se invarta asa?sau faptul ca se invarte inseamna ca e uzat si ar trebui schimbat intinzatorul?

2.tot astazi am observat o crapatura la cutia de la filtrul de aer care pleaca spre carburator.imi puteti spune cu ce as putea sa lipesc inapoi?sau ar fi mai indicat sa schimb toata cutia aia cu totu?

P.s.:am incercat sa urc o poza cu crapatura dar imi spune ca mesajul este prea scurt.daca imi poate spune cineva cum as putea sa urc,as fi recunoscator

 

 

Salut, problema 1 cred ca este de la intanzator si o am si eu. Din pacate nu am bani de unul nou ( in jur de 400 ron) asa ca am incercat urmatoarea varianta: ai nevoie de o surubelnita cap drept, subtirica, invarte surubelul in sens opus acelor de ceasornic, la mine s-a invartit un sfert de tura. De doua zile si 100 de km zdranganeala nu a mai aparut. To be continued....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut, problema 1 cred ca este de la intanzator si o am si eu. Din pacate nu am bani de unul nou ( in jur de 400 ron) asa ca am incercat urmatoarea varianta: ai nevoie de o surubelnita cap drept, subtirica, invarte surubelul in sens opus acelor de ceasornic, la mine s-a invartit un sfert de tura. De doua zile si 100 de km zdranganeala nu a mai aparut. To be continued....

am invartit in sens invers dar problema e ca in timpul mersului acel surub de care ar trebui sa invart se misca inauntru intinzatorului si ala face zgomot la mine...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Nu vreau sa zic ca Honda minte dar sunt cei mai secretosi japonezi. Motorul nu e prea diferit de 600RR 2003-2006 si aproape deloc fata de versiunea ulterioara.

attachicon.gifsae.jpg

 

Daca te uiti in sectiunea 13 a cartilor de service ai sa constati ca limita de service in lagarele de palier si biele este identica - 0.06 mm. Practic, sunt aceleasi jocuri nominale. Pompele de ulei sunt la fel deci... motivele pentru care mai nou nu mai gasesti in cartile de service si SAE50 tin de normele de poluare. E opinia mea, desigur :)

 

20W50 este de cele mai multe ori, in cel mai bun caz un semi-sintetic si eu nu-l gasesc potrivit pentru motociclete sport - 90% e mineral. 15W50 l-a inlocuit demult in gama producatorilor de lubrifianti, pentru acest tip de motoare. 20W40, la fel, e ceva ce nu prea se mai produce. La fel si standardul SG este invechit.

15W este sub 20W deci e OK.

Daca ne-am lua dupa manual, nici 5W n-ar trebui folosit.

 

Nu vreau sa fiu inteles gresit ca as spune ca 15W50 sau 10W50 este mai bun decat 10W40. Alegerea vascozitatii ar trebui facuta in functie de regimul de exploatare.

 

La diesel, uleiul nu se incinge la fel de tare ca la motoarele pe benzina si cu mult mai putin decat la motociclete.

Să ne înțelegem: tot ce spun eu face referire numai la Hornet PC41, motocicleta în care Cristi a pus 15w-40 ( și mi-a stricat ziua ) .

Nu știu la ce model se referă poza ta cu 10w, 20w pare un model mai vechi, nu vreau să comparăm din greșeală mere cu pere.

La CBR 2009 e la fel ca și la Hornet PC41 (10w-30 10w-40 ) vezi owner manual pag 111

post-39353-0-04352600-1432040997_thumb.jpg

09_cbr600rr_a.pdf

Nu uita să-mi lași un PM cu un preț aprox pt o revizie care include "valve clearance"

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din punct de vedere al pompei de ulei si al jocurilor in lagare, prima si a doua generatie sunt identice. Poti verifica in manual.

Daca SAE50 este bun la generatia 2003-2006, de ce nu mai e bun la 2007 ? :)

Explicatia e una singura din punctul meu de vedere: poluare (politics) :D

 

In atasamentul tau este manualul utilizatorului. Informatiile despre cotele de service sunt in manualele detaliate de reparatie pentru fiecare generatie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

N-a zis nimeni ceva despre SAE ci despre vâscozitatea la rece care e aceeași la Hornet 2007 PC41, CBR600RR 2007 și celelalte după 2007 și anume 10w indiferent unde te uiți Owner manual sau Shop manual.
Mai ziceam că PC41 Hornet 2007 diferă de frate-su CBR600RR 07 prin părțile de unde vine diferența de cuplu de ex :

camshaft PC41 in 14751-MFG-D00 ex 14761-MFG-D00
camshaft CBR600RR in 14110-MFJ-D00 ex 14210-MFJ-D00

@Cristi : Bagă ce trebuie sau nu ne mai spune. Ai manualul în engleză ? Vrei să ți-l trimit ? PM și-l trimit pe transfer.ro

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare,aveti ideea cat ar costa un bord pt hornet din 2001? Sau carcasa?

 

 

pentru mine la hornet 2004 second e undeva in jur la 700 lei DACA se gaseste :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare,aveti ideea cat ar costa un bord pt hornet din 2001? Sau carcasa?

care parte a carcasei?

aia de jos:

http://www.ebay.de/itm/Tachogehause-Cockpit-Honda-Hornet-CB-600-PC34-98-02-CB-600-F-CB750-/121654472632?pt=LH_DefaultDomain_77&hash=item1c532befb8

» Post actualizat in 19 May 2015 20:29

asta e de sus. e de 900 posibil sa fie compatibil cu 600

http://www.ebay.co.uk/itm/HONDA-HORNET-900-CLOCKS-CASE-COVER-EBP48-/390794733026?pt=LH_DefaultDomain_3&hash=item5afd2e65e2

» Post actualizat in 19 May 2015 20:30

Ba nu merge..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cineva de aici de pe forum mi-a facut o oferta de carcasa cu 270 lei. Spunea ca poate sa aduca pe comanda. Pe net gasesti la 130 dolari complet.

Editat de MirceaB
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am o copie (CHINA). In loc de temperatura am benzina. (tre sa pui o rezistenta de 33ohmi sa il aduci in plaja. Inca nu stiu daca indica viteza reala, si acul de turatie oscileaza cam 2000 de ture... :(

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am scapat motoru pe partea stanga si so crapat bordu maine ma duc cu ea la mecanic sa vedem daca trebuie tot bordu sau doar carcasa.ceasurile merg nu au nimic doar ii crapat in spate si din ce am observat nu se aprinde becul rosu cand ii pun contactul

Editat de zelotu17
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am scapat motoru pe partea stanga si so crapat bordu maine ma duc cu ea la mecanic sa vedem daca trebuie tot bordu sau doar carcasa.ceasurile merg nu au nimic doar ii crapat in spate si din ce am observat nu se aprinde becul rosu cand ii pun contactul

 

Te pot ajuta in 2 variante:

 

1. Bord digital - am montat si pe Hornet-ul personal, il recomand cu incredere. Saptamana viitoare voi monta si pe alt Hornet. Vezi link aici: BORD si video cu bordul aici:

 

2. Daca tii neaparat sa pui tot bord original mai asteapta aprox. 1 luna si o sa am eu unul de vanzare.

 

 

Stima

Editat de replici
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

M am gandit si la un bord digital, am urmarit si topicul tau cu viespea,ii frumos bordul digital dar parca tot mai mult imi place cel original:D maine o sa vad ce variante am

» Post actualizat in 19 May 2015 21:32

M am gandit si la un bord digital, am urmarit si topicul tau cu viespea,ii frumos bordul digital dar parca tot mai mult imi place cel original:D maine o sa vad ce variante am

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sincer decat sa dai 500 - 600 RON pe un bord original SH mai bine iti iei un bord si un far de streetfighter si schimbi si look-ul clasic si "cuminte" al mobrei. Uite model de far: CLICK

 

Ai si poze in anunt cu el pus "la misto" pe Hornet-ul meu ca sa-ti faci o idee de cum ar arata.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...