Sari la conținut

Honda Hornet


metaxa

Postări Recomandate

SM au toate asa ca live with it, daca o sa citesti specificatiile de la motul sau belray sau xxxxxx o sa vezi ca toate au standardul SM.

7100 4T 10W-40 (GB).doc, nu vad sa scrie nicaieri API-SM,tu vezi ???

 

faza cu fliditatea eu o stiam ca conteaza mult vechimea si nr de km, amea ii din 2009 si are 13300 km. ma gandesc ca nu ii prea bine sa pun unul foarte vascos

Poate te convingi singur descĂŁrcare.htm

Editat de ceberița 46
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 15k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

La PC41 trebuie să puneți 10W-30 ( sau 10W-40 în țările calde cu peste 40 grade Celsius ). Pagina 102 - http://www.hondaitalia.com/pdf/manuali/2009YM/Hornet.pdf

Puneți cu încredere Motul 5100 10W-30. Mie ăsta mi s-a părut mai bun ( vorbesc doar de PC41 ) față de Bardahl sau Motorex. Bel Ray nu am pus pt că

nu mai fac experimente.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La PC41 trebuie să puneți 10W-30 ( sau 10W-40 în țările calde cu peste 40 grade Celsius ). Pagina 102 - http://www.hondaitalia.com/pdf/manuali/2009YM/Hornet.pdf

Puneți cu încredere Motul 5100 10W-30. Mie ăsta mi s-a părut mai bun ( vorbesc doar de PC41 ) față de Bardahl sau Motorex. Bel Ray nu am pus pt că

nu mai fac experimente.

La CBF -care este cam acelasi motor- am pus motul 7100 10W-30: asa ceva nu mai pun niciodata, intra cu zgomote in treapta a 2a, la nicio motocicleta de am avut-o nu se auzea asa, plus ca parca si agata; acum mi-am comandat 10W-50.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La PC41 trebuie să puneți 10W-30 ( sau 10W-40 în țările calde cu peste 40 grade Celsius ). Pagina 102 - http://www.hondaitalia.com/pdf/manuali/2009YM/Hornet.pdf

Puneți cu încredere Motul 5100 10W-30. Mie ăsta mi s-a părut mai bun ( vorbesc doar de PC41 ) față de Bardahl sau Motorex. Bel Ray nu am pus pt că

nu mai fac experimente.

Nu stiu cum functioneaza 2009-le in functie se diferitele tipuri de uleiuri de pe piata,dar sa pui 5100(ulei mineral) intr-un asemenea motor/bijuterie,mi se pare crud:)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

legat de motul,ai zis perfect "simptomele" hornet-ului(aceleasi chestii le pateam si eu)..desi te vor contrazice destui:)

 

Confirm cele spuse despre Motul 7100, nu inteleg de ce au renumele asta pe piata, eu unul nu voi mai folosi Motul. Anul trecut am mers pe Repsol Moto Racing 10w40 si ma declar multumit.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tot ce spun eu este referitor la PC41 Hornet 2007 și nu altceva, bazat pe experiența mea. Am ajuns la 45000km doar cu Motul 5100 10W-30 care e semisintetic cu esteri și nu mineral, nu că m-ar deranja cu ceva dacă ar fi mineral (două mici experimente eșuate cu Bardahl și Motorex pe care le-am și schimbat înainte de 3000km pt că agățau imediat după 2000-3000 km )

Cartea PC41 recomandă 10W-30 exclus API SH cu etichetă de conservare a energiei pagina 102. Pt țări calde gen India (unde apropo Motul 5100 și 7100 sunt locul 1 preferințe utilizatori) se recomandă 10W-40 vezi pagina 103 (din păcate manualul este doar în italiană).

Aveți aici un lube advisor http://www.motul.com/ro/en/products/recommendation recomandările pt PC41 sunt 5100 10W-30 sau 7100 10W-30 cu schimb la 12000km.

Oricum recomandările lor exced nevoile motorului (la o utilizare corectă ) pt ce să le mai exced eu încă odată ?

Ca fapt divers aceleași recomandări 5100/7100 sunt și pt CBR 600 RR > 2007 care chiar dacă seamănă cu CB are altă distribuție și lucrează la ture mai mari.

Încă o chestie : am căutat pe cât posibil Jaso MA și nu Jaso MA2 dar nu cred să mai fie e stoc. Asta pt că mă interesează mai tare starea motorului decât a catalizatorului dacă ar fi să aleg.

Vezi aici de ce /index.php?/topic/62409-aproape-totul-despre-uleiuri/page-5 un topic foarte bun despre uleiuri.

Disclaimăr : finalmente folosiți ce ulei vreți pe proprie răspundere :burnout: !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De cand am hornetul am pus de la Motul initial 300v ca asa ziceau expertii pe atunci apoi 7100 apoi incercat si 5100. De 3 ani sunt fan Belray EXP 10w40 tinand cont ca ma dau mart-nov si fara circuit.

 

@ Baietii, sa schimb culoarea la cornet? Am senzatia ca d-aia nu se vinde :tomato:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

mai gasiti Bel Ray la bidon 4l la vreo 187 lei sunt mai multe site-uri cu fix aceleasi preturi

 

http://www.ludomoto.ro/magazin-online/motocicleta/honda/600/cb-600-f-hornet-s-abs/2000/?page=1

http://eshop.wolfmoto.ro/magazin/motocicleta/honda/600/cb-600-f-hornet-s-abs/2000/

 

sigur si altele, eu am dat cautare dupa modelu meu de motor dar cred ca e acelasi ulei

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In manual ai diagrama de temperaturi, mi-e tare greu sa cred ca poti merge cu w30 vara prin oras.

Dacă italienii pot cu 10W-30, o să încerc și eu. De fapt chiar am reușit.

Mobra e bine, sănătoasă și oricum n-o s-o vând niciodată așa că nimeni nu va putea să se plângă de ceva.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tu compari clima noastra cu a lor ?

Nu, nu se compară, au temperaturi medii mai mari, temperaturi maxime mai mari etc !

Cu toate astea recomandă 10W-30. Tot ei recomandă pt Indonezia 10W-40 deci par să fie în cunoștință de cauză, nu au făcut o singură recomandare pt tot sistemul planetar.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dacă italienii pot cu 10W-30, o să încerc și eu. De fapt chiar am reușit.

Mobra e bine, sănătoasă și oricum n-o s-o vând niciodată așa că nimeni nu va putea să se plângă de ceva.

Nu o zic exact pt tine ci in general..chiar daca uzura prematura nu e tocmai o defectiune in adevaratul sens al cuvantului,e mare pacat cand se produce sub mana ta:) Editat de george05
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mai omule, aia se dau acolo ca au circuite , ca au trasee, nu stau in aglomeratii sa le fiarba motorul. Nu compara clima de acolo cu asta de la noi, preponderenta moto e in nordul italiei unde e o clima mai blanda ca a noastra. Daca tu faci naveta cu ea in oras, 10w30 o sa iti distruga motorul in cateva sezoane.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

deci sa inteleg ca 10w50 ar fi cel mai indicat? si eu tot PC41 am din 2009. ii luat in iarna si acuma am emotii, ii al 2-lea moto ameu, de primu nu mi-a prea pasat. l-am luat ca sa ma invat si sa ill vand.

chear daca ar fi bun sa zicem si 10w30, nu cred ca se poate intampla ceva daca pui 10w50. am dreptate? hai ca incep sa prind ceva:))

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asta e din manualul de la 600rr 07-08, in principiu hornet 2007+ are acelasi motor dar detunat.

 

Intr-adevar Honda recomanda 10w30 dar in manual specifica daca te incadrezi intre temperaturile alea poti sa pui si alte vasozitati cum ar fi 10w40 macar. Eu zic de temperaturile din RO ca s-ar putea sa si sara din graficul ala in unele zone.

 

Mai era cineva pe aici care o tinea ca el nu pune indicele SM in motor ca nu stiu ce draci are in el. In manual scrie clar sa folosesti ulei indicele SG sau mai sus. Ei bine SM e mai sus !

 

 

Si inca o lectura pentru domnul cu uleiul SM: http://www.penriteoil.com.au/tech_pdfs/106%20Motorcycle%20Oils%20and%20API%20Ratings.pdf

 

Concluzia este urmatoarea, atat timp cat are si standardul JASO MA, e perfect compatibil pentru motoretele cu ambreiaj umed.



deci sa inteleg ca 10w50 ar fi cel mai indicat? si eu tot PC41 am din 2009. ii luat in iarna si acuma am emotii, ii al 2-lea moto ameu, de primu nu mi-a prea pasat. l-am luat ca sa ma invat si sa ill vand.

chear daca ar fi bun sa zicem si 10w30, nu cred ca se poate intampla ceva daca pui 10w50. am dreptate? hai ca incep sa prind ceva:))

Pune-i 10w40 pentru inceput, daca recomandatul este 10w30 iar daca simti ca ceva nu e in regula, schimba greu, cloncane cutia si daca motorul incepe sa sune nefericit, poti trece la 10w50.



Eu am avut 10w60 in a mea, unde uleiul recomandat e 10w40 iar la temperaturi mari mergea foarte bine, schimba ok, totul roz dar cand am incercat sa o pornesc la 5 grade motorul era incleiat, abia invartea, uleiul era foarte gros la rece. Conteaza neaparat ungerea la rece iar 10w60 sigur nu ii oferea protectia necesara la pornirea la rece. A doua zi am pus 10w40 cu care m-a prins vara si pe care l-am blestemat. Pentru mine 10w50 pare cel mai ok compromis, fiecare trebuie sa isi gaseasca uleiul cu care se impaca cel mai bine motorul lor.

post-25321-0-92645900-1393343701_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asta e din manualul de la 600rr 07-08, in principiu hornet 2007+ are acelasi motor dar detunat.

 

Intr-adevar Honda recomanda 10w30 dar in manual specifica daca te incadrezi intre temperaturile alea poti sa pui si alte vasozitati cum ar fi 10w40 macar. Eu zic de temperaturile din RO ca s-ar putea sa si sara din graficul ala in unele zone.

 

Eu am avut 10w60 in a mea, unde uleiul recomandat e 10w40 iar la temperaturi mari mergea foarte bine, schimba ok, totul roz dar cand am incercat sa o pornesc la 5 grade motorul era incleiat, abia invartea, uleiul era foarte gros la rece. Conteaza neaparat ungerea la rece iar 10w60 sigur nu ii oferea protectia necesara la pornirea la rece. A doua zi am pus 10w40 cu care m-a prins vara si pe care l-am blestemat. Pentru mine 10w50 pare cel mai ok compromis, fiecare trebuie sa isi gaseasca uleiul cu care se impaca cel mai bine motorul lor.

Diferențele între motoarele de CBR și Hornet sunt enorme ! Nu e vorba de tunare su detunare.

Ca să-ți faci idee în primul rând diferă distribuția având alte unghiuri de deschidere la supape, alte curse, alt vibrochen de acolo cuplul mare la ture mici etc etc .

Diferă esențial.

Faci o confuzie: La uleiurile multigrad prima cifră e vâscozitatea la rece (0 grade C), a doua vâscozitatea la cald (110 grade C). 10W60 nu are legătură cu pornirea la rece, acel ulei își va păstra vâscozitatea până la o temperatură mai ridicată. La rece nu ai deosebiri între 10W30 și 10W60.

Eu unul după ceva documentare prefer uleiuri cu o diferență mică multigrad - între cele 2 cifre 10W30, 20W40 pt a avea un conținut mic de aditivi de îmbunătățire a vâscozității și al cărui standard API sa nu fie mai recent de SG/SH adică un conținut ridicat de fosfor si scăzut de molibden.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Diferențele între motoarele de CBR și Hornet sunt enorme ! Nu e vorba de tunare su detunare.

Ca să-ți faci idee în primul rând diferă distribuția având alte unghiuri de deschidere la supape, alte curse, alt vibrochen de acolo cuplul mare la ture mici etc etc .

Diferă esențial.

Faci o confuzie: La uleiurile multigrad prima cifră e vâscozitatea la rece (0 grade C), a doua vâscozitatea la cald (110 grade C). 10W60 nu are legătură cu pornirea la rece, acel ulei își va păstra vâscozitatea până la o temperatură mai ridicată. La rece nu ai deosebiri între 10W30 și 10W60.

Eu unul după ceva documentare prefer uleiuri cu o diferență mică multigrad - între cele 2 cifre 10W30, 20W40 pt a avea un conținut mic de aditivi de îmbunătățire a vâscozității și al cărui standard API sa nu fie mai recent de SG/SH adică un conținut ridicat de fosfor si scăzut de molibden.

Asta s-o crezi tu ! Ia uita-te pe fisele lor si vezi flow-ul la rece. 10w60 este mult mai gros la rece decat 10w40.

 

Motorul de pe cbr600rr 2007-2008 = motorul de pe hornetul pe injectie in proportie de 90% Nu e nici o diferenta enorma. Pistoanele nu-s forjate, nu mai are DSFI, si alte chestii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Enormă, crede-mă. Ia codurile din catalog ale tuturor pieselor importante din motor și să vezi că nu se potrivește niciuna între cele două motoare CBR și CB.

Dacă te uiți la reclamă zice "am pus motorul de pe sportivă pe CB". L-au pus dar pe stil japonez, nu e motorul de pe dacia papuc plantat cu injectie pe supernova și în rest identice.



10w60 este mult mai gros la rece decat 10w40.

Diferențe semnificative vor fi la 20 grade celsius doar dacă ai comparat uleiuri cu baze diferite gen semisintetic cu mineral sau sintetic etc.

Altfel nu. Diferențele între cele două sunt spre 100 grade și peste.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu trebuie ca si codurile sa fie la fel sa insemne ca e acelasi motor pentru ca e acelasi motor, are fix aceleasi tolerante, aceeasi proiectare, ca au schimbat materialele din care e facut sau procesul in care e facut motorul, unghiul supapelor sau raportatele din cutia de viteze nu inseamna ca nu e acelasi motor, e un derivat al aceluiasi motor si e gandit sa functioneze aproape la fel.

 

https://www.motul.com/system/product_descriptions/technical_data_sheets/61288/original/7100_4T_10W-40_(GB).pdf?1362492545

 

http://www.motul.com/system/product_descriptions/technical_data_sheets/2677/original/7100_10W-60_4T_(GB).pdf?1302119030

 

Ia vezi vascozitatea la 40 grade celsius si gandeste-te ce diferente apar la 5 grade.



Crezi ca au schimbat canalele de ungere din cele doua motoare? Ungerea e aproape la fel, pompa e posibil sa difere putin.

Editat de sorinm
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...