Sari la conținut

Honda Hornet


metaxa

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 15k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Stiu cum functioneaza in principiu. Cum a gandit Honda sistemul ABS combinat e alta treaba. Nu stiu daca vreo variabila schimbata aduce probleme, si tinand cont ca nu pot returna un lant + pinioane dupa montare, nu vreau sa raman cu un produs scump pe care nu-l pot folosi.

 

De asta si intreb, poate a facut cineva modificarea asta, sau s-a documentat pe modelul asta, si imi poate spune la ce sa ma astept.

 

In plus, ceea ce nu stiu este cat de OK va mai fi la o viteza de autostrada. Turatiile stau pana la ~7000, daca nu ma insel, pana pe la 130.

Editat de FadeToBlack
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Schimbarea raportului la transmisie nu aduce modificări funcționarii abs-ului Viespii. Asa știu eu. Cat despre viteza pe autostrada,sau turațiile aferente, stai liniștit. Atâta timp cât nu pui ceva raport (cuvant urat) de stunt, diferentele sunt minore. Been there done that, still doing it. 😊

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cred că diferă generațiile de HORNET la capitolul ăsta. Am înțeles că pe alea vechi mergea, dar pe astea noi nu am văzut recomandat atât de mulți dinți în plus. Mersi!

nu stiu unde ai citit/vazut/auzit,dar nu are nici o treaba ca e generatie veche sau noua.si nu sunt ATAT de multi dinti in plus.doar 4.sau pune -1 pe fata,tot cam pe-acolo esti.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pinion de 16 fata de 15 probabil s-au gandit la asta pt ca daca nu ma insel modelu mai nou are 102 caluti fata de 94 pe ala vechi si probabil d-aia nici nu prea se incumeta bajetii sa le schimbe..

si in plus,sa fiu sincer,cine are bani sa isi ia un model mai nou,probabil ca ar avea bani sa isi ia ceva mai puternic daca asta l ar interesa..asa cand dai 1500 de coco pe o mobra si dupa 4 ani simti ca ar mai merge 10 cai acolo la misto,140 de lei pe o foaie pe spate mi se pare o investitie destul de buna

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pentru mine, schimbul pinionului are sens doar cand schimb kitul de lant cu totul. Ca idee, atunci diferenta de pret intre kit complet si componente luate individual va fi probabil de aproximativ 200 de lei, daca nu mai mult. Am vazut ieri kit sub 500 de lei; pinioanele si lantul luate separat (ca sa pot pune pinion pe spate mai mare) ajung pe la vreo 700 si ceva, daca nu ma insel.

 

Fiind cat de cat rational imi dau seama ca nu am nevoie de mai multa putere de la motor. Pot foarte repede sa imi pierd carnetul in afara localitatilor si cu pinionul standard :). Pentru mine asta ar fi o modificare facuta ca sa experimentez ceva nou. Hornetul meu e stock, in afara de manete si crashpad-uri, cu lant si pinioane originale pe el (are in jur de 8000 de KM momentan). Nu ma grabesc sa fac modificarea astea, asa ca astept in continuare pareri de la cei care au pus pinion mai mare pe modelul asta.

Editat de FadeToBlack
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu vei avea nici un cal în plus la foaie mai mare, câștigi doar puțin la cuplu. Cat despre experimentat, nu e mare brânză experimentul dacă aștepți păreri de la cei care au schimbat rapoartele de transmisie pe 2007+,vei mai aștepta mult și bine. Aici pe la noi majoritatea celor care au acest model nu și-au pus mai mult de câteva accesorii de design aftermarket.

» Post actualizat in 01 Feb 2016 14:41

Cei 102 cai pe modelul nou sunt mai liniari decât cei 96 pe modelul vechi. Nu e vorba ca nu se încumetă sa schimbe un amarat raport de transmisie lumea, ci e vorba de faptul a cei cu model 2007+ dacă vor ceva mai nervos, il vând și iau altceva.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

asta am zis si eu.. :))) stiam ca nu castigi cai in plus,de fapt vazusem ceva date care aratau ca cel mai probabil pierzi cativa,nu au nici o legatura calutii de la motor..eu ziceam de senzatie=cuplu,m am exprimat gresit :P

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca schimbi raportul nu modifici decat cum livrezi puterea la roata, tot caii aia teoretici ii ai.

 

Ca idee, cand creste cuplul, creste si numarul de cai. Exista o interdependenta intre cai si cuplu, fiindca se calculeaza una in functie de cealalta.

Caii si cuplul se discuta in functie de turatia motorului, nu sunt valori absolute.

Spre exemplu, daca la 5000 de ture ai X Nm cuplu, atunci la 5000 de ture ai (X * 5000/9.5488) KW.

Si, invers, daca la 5000 de ture ai Y KW putere, atunci la acelasi numar de ture ai (9.5488 * Y/5000) Nm.

 

PS: In mod practic, la aceeasi viteza (sa zicem 100 KM/h), cu un pinion mai mare vor fi mai multi cai/mai mult cuplu la roata din cauza turatiei mai mari a motorului.

Editat de FadeToBlack
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

poftim?:))) mai multi cai? mai multi cai din maximul de 100 da,dar nu mai multi cai in total,de turat se tureaza tot pana in 12500..e ca si cum in loc sa merg cu 100 la ora cu a2a,merg cu a1a,o sa fiu pe o plaja de turatii mai mare,acolo unde motoru dezvolta mai multi cai,maxim 100

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Meh,daca tot discutam despre transmisie.. deci,vreau sa fac o nefacuta, versiunea ieftinache,am mai intrebat eu cate ceva pe aici,dar am citit mai mult de la fratii mei de alta natie si ei pareau de acord cu chestia asta..

 

Deci vreau sa bag +3 pe foaia din spate,ideea e ca asta e singura chestie pe care vreau sa o cumpar,lantu are doar vreo 5000 de km deci as vrea sa il pastrez,solutia ar fi sa ma duc -1 pe pinionu din fata,doar ca o sa imi manance lantu groaznic,asa ca m-am apucat de calculat..

 

Din poza rezulta ca lantul o sa fie cam cu 2.5 cm mai lung= 2 zale in plus, si citind altundeva ar muta axul cu 1 centimetru si un pic mai in fata..

 

Teoria e teorie,si loc sa mut axul tot sa am vreo 2 cm,dar oare sa ma incumet?

post-71618-0-87556400-1454343333_thumb.jpg

Editat de hypnotech24
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@fadetoblack:uiti un aspect foarte important. Puterea maxima nu e la aceeași turație cu cuplul maxim și nu au aceeași curba. Ca ai pus niște calcule e una, dar practic îți spun eu cum sta treaba. Regimul de turații în general la Viespe e pe la mijlocul bordului sa zicem asa. Tu acolo vei câștiga cuplu suplimentar cu foaia mai mare, pe când caii mai sus în ture. Curba de putere nu va coincide cu curba de cuplu decât pt perioade scurte. Dacă mergi normal în general și pus foaie mai mare e degeaba. Dacă tragi de Viespe de să-i sara capacele, atunci teoriile tale se aplica. Pana atunci, nu neapărat.

» Post actualizat in 01 Feb 2016 17:40

@hypnotech:de ce spui ca un - 1 îți va manca lanțul groaznic?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

George, nu am uitat de chestia aia. Exemplul meu a fost generic, se aplică la orice turație. E o diferență de 1500 de ture intre cuplu maxim și putere maximă la mine. Cu pinion mai mare ajungi mai repede la plajele respective.

Ce ai zis tu are sens. Dacă tragi la fel de tare de accelerație se duce mai repede, dacă nu accelerezi la fel nu se simte diferența.

 

Hypotech, un amic la care mă duc cu motorul mi-a zis că modificarea lungimii lanțului, ceea ce ai face tu schimbând pinioane, ar cauza probleme. Nu a explicat mai mult, dar cred că ar cauza o anumită întindere înainte să schimbi, și după s-ar modifica. Gen s-ar accelera întinderea dacă ajungi să ai nevoie de mai multe zale. Poate vorbesc prostii totuși :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:))) modificat lungimea lantului gen sa ii mai prind eu 2 zale,asta da,probabil ca nu ar avea viata prea lunga,dar faptul ca pun un lant nou de 112 in loc de 110 chiar nu cred sa aibe vreo treaba.. sau tu te referi daca as lasa tot lantul asta de 110 si doar sa dau axu mai in fata,ceea ce si intentionez sa fac.

 

George: E simplu, raza mai mica,cu cat e mai mic pinionu,cu atat se invarte mai repede ca sa miste la fel roata si un numar mai mic de dinti intalneste acelasi numar de zale,adica o sa faca munca si a dintelui ala in minus


» Post actualizat in 01 Feb 2016 18:58

Intreba cineva pe forumu din UK daca trebuie sa schimbe si lantu pt +3 pe spate si baietii au zis ca nu,dar na,parca m-ar fi convins mai tare un romanas de-al nostru,nu stiu de ce :)))

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Măi, eu gândesc problema în felul ăsta. Lanțul tău e deja lungit și zalele se pupă bine acum cu dinții de la pinion. Au îmbătrânit împreună, s-au deformat împreună.

 

Pasul la zale e mai mare față de scobitura la pinion, dacă pui unul nou. Să nu aibă joc mai mult, gen când calcă zala pe dinte să nu fie joc acolo. Sper că înțelegi ce vreau să zic. (În alte cuvinte, e posibil să nu calce bine lanțul pe pinion, că e ceva uzură până acum.)

 

Băieții din UK zic multe chestii acolo, dar ei jonglează cu alți bani.

Editat de FadeToBlack
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...