Sari la conținut

Comuniste Custom


Ivan Dnepr
 Share

Postări Recomandate

Daca tot suntem posesori de comuniste ... hai sa vedem cum le imbunatatim ... cum le actualizam ....

 

Asa cum deja ne-am obisnuit la o comunista mai merge si o piesa de masina, si de la alta comunista ...

 

 

Ma intreb ce piese mai importante [pistoane, carburi, etc...]ar merge de pe la japoneze si nu numai (moderne)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 51
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Vizitator stress_L&P

Pentru IJ stiu sigur ca merg carburile Mikuni, dar nush ce model exact! Pistoane shi segmenti merg de la orice motor de 700 in 2 cilindri (pentru planeta) shi orice de la 350 in 2 (pentru jupiter), cu mici modificari! instalatiile electrice, la fel, cu modificari! Cam atat shtiu eu! Cine mai stie, il rog sa-mi spuna shi mie! in special de carburile Mikuni (modelul)

 

Numai bine! :)

 

p.s. trebuie sa aiba acelasi alezaj!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut Stress_L&P :angry:

 

 

Intentia topicului era sa aflam cu mai mare exactitate ce si cum se potriveste ...

 

 

Dar oricum e bine ca am oricum am aflat cate ceva nou... :angry:

 

La Dnepr cel mai bine merg carburatoare Bing sau Solex ... dar necesita adaptari la prinderea pe chiulasa ... :angry:

 

 

Hai mai ziceti si voi, ca poate le mai prelungim viata un pic la comuniste in felul asta :) :angry:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pe Simson. Masuri aproape obligatorii :

Carburator de Minsk, cu reglajul acului dozator la jumatate ( a patra liniutza din 7)

Aprinderea originala era pe magnetou. Din cauza varstei, magnetul permanent din magnetou se demagnetizeaza. Solutie sigura: Trecerea pe aprindere clasica, cu baterie, bobina de inductie. Se pastreaza magnetoul original doar pentru functia de ruptor - platini (deoarece contine avansul centrifugal). Se mareste distanta la bujie - la 0.9, aprindere muuuult mai buna.

Electrica: doua variante, in principiu - trecerea pe magnetou de Minsk - mi se pare destul de migaloasa operatiunea.

Solutie optima : ALTERNATOR . Fie alternator de motocicleta (Izh), care cu muuulta munca se poate infige in locul fostului dinam, fie "Solutzia moshulik":

cu alternator mare, de masina, agatzat in dreapta motorului si antrenat prin curea de cauciuc. Modul de prindere este foarte simplu. Avantaj - putere electrica intr-adevar suficienta. Dezavantaj - estetic.... mecanic- solicitarea rulmentilor ambielajului (consider ca e neglijabil...)

Piston: Skoda 1100.

In rest, orice se potriveste, cu multa indemanare si imaginatie......

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ok...la Jawa 350 :

Simeringurile de la furca fata - merg cele de la distributia de dacie.Nu am incercat,dar altii au pus si cica-s bune.

 

Rulmentul de la foaia rotii spate= rulment de la roata de tico

 

Burdufurile de pe furca fata--> merg de la bieleta de directie de Dacie,se taie capatul ingustat cat sa intre pe partea de jos a amortizoarelor,se prinde cu colier si jos si sus.

 

Platinile mobile : de skoda (identice)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P

Pe simson mai merge alezat cilindrul shi pus un piston de dacie! asa a facut unu' din galati shi ii mergea! pana sa ii fure motorul (in sine) dintr-o magazie! Cred ca acu' e la fier vechi! acu' nush cat de mult se ia din cilindru, ca n-am simson shi nici nu am incercat, va dati seama!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pe simson mai merge alezat cilindrul shi pus un piston de dacie! asa a facut unu' din galati shi ii mergea! pana sa ii fure motorul (in sine) dintr-o magazie! Cred ca acu' e la fier vechi! acu' nush cat de mult se ia din cilindru, ca n-am simson shi nici nu am incercat, va dati seama!

Pt. treaba asta te duci la un strungar meseriash.Stie el cat tre' sa-ti ia din cilindru.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P

In afara de asta...Pistonul se prinde la fel, adica merge boltul de dacie sau nu intra in ambielajuj de pe simson shi trebuie facut altul?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

poistonul de simson are cote intre 67 si 69 mm. cota minima la pistonul de dacia este de 73 mm. fa socoteala! la alezaj se lasa un joc intre piston si cilindru pentru dilatare. gaseti dimensiuni in manualul de simson pentru fiecare cota... faci iar niste socoteli (urmarind proportiile) si "traduci" dimensiunea pt. un cil. la cota 73 mm. oricum, dupa cum zice si MauS_L&P, un strungar meseriash stie ce sa faca... probabil la ochi (ca orice meseriash roman), lucru ce nu prea conteaza dat fiind ca pistonul de dacia este facut dintr-un material atat de prost incat cred ca nime' nu poate sa-i calculeze coeficientu' de dilatare... de obicei, la ochi inseamna ca baga segmnentul in cilindru din cand in cand in timpul prelucrarii sa vada daca intra corect... aici iar sunt niste cote ce le gasesti in carti cu cat trebuie sa ramana intre capetele segmentului... io nu le tin minte pe de rost dar stiu ca le gasesti destul de usor...

 

sosea uscata!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pistonul de Dacie e facut sa mearga in Dacie, care are racire cu apa , deci nu trebuie sa aiba coeficient mic de dialatatzie. La Dacie, banuiesc ca temperatura nu trece de 100 de grade - rar fierbe apa ... La Simson, in schimb, cred ca se ating 150-200 de grade - cateodata sfaraie de il ia dracii cand scuipi pe el.

Am citit undeva o metoda de adaptat un sistem primitiv de racire cu lichid la motocicletele in 4 timpi. Octa, a incercat cineva de pe la voi asa ceva ? .Sa-ti zic principiile de baza: Se ia tzeava de cupru de-aia subtzirica, de cazane de distilare cred, diametru de 8 sau 10, nu stiu. Se "bobineaza" chiulasa bine de tot cu aceasta tzeava, avand grija la indoiri, sa vina cat mai "pe rotund". Acuma... urmeaza vreo metoda desteapta de a asigura contact termic intre chiulasa si aceasta galerie. Se inseriaza aceasta galerie cu un radiator ce se pune pe cadru, in fatza si cu o pompa cu membrana, actzionata de presiunea pulsatorie de la epuratorul de gaze de carter (galeria aia de egalizare a presiunii din carter). Ce zici de idee ? Ai vreo idee de adaptat o pompa de benzina de Dacie pe post de pompa...? Cum am putea sa o actzionam ? Unde am putea "desena" o cama care sa atinga coada pompei...? Eu as pune chiar un surub prelucrat cu un plan inclinat (ma rog, doua, patru, pentru echilibrare, pe volanta) care sa vina in contact cu coada pompei printr-un orificiu largit dat in "casa volantei" - pe acolo pe unde te uitzi la reglajul avansului. Racorduri cu imbracaminte de plasa metalica, arta la imbinari si gata.... Mai ramane problema "vasului de expansiune", dar cred ca se rezolva.... ce zicetzi ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ingenios, n-am ce zice... dar merita operatiunea? nu mai usor s-ar executa niste fante de racire mai mari pe cilinru si chiulasa care sa asigure o racire mai buna? poate la alte motoare mai serioase decat cel al simsonului ar merge instalatia ta... dar si asa simsonul este destul de slabut... ii mai dai ceva sa invarta? cred ca scade randamentul...

 

nu am vazut niciodata un simson cu racire pe apa...

 

o chestie mai buna de facut... se mareste debitul la pompa de ulei, se face un circuit de racire al uleiului care sa nu mai treaca printre fantele cilindrului si a chiulasei... se pot folosi tevi de Cu, un mic radiator pt. ulei, ceva shtutzuri si adaptori. insa trebuie muncit o leaca la locurile unde se infig toate astea in carter si chiulasa, sa nu cumva sa pishe ulei pe la toate incheieturile... cred ca asa ceva ar merita... temperatura motorului se va tine mai jos, uleiul nu se va deteriora atat de repede (boala simsonului), randament mai mare. chestie verificata!

 

sosele uscate!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din ciclul "Ce e cu bataia asta domne' ... ? "

Am un motor galagios rau de tot. De ce oare ? Am aflat de curand, cand in sfarsit am scos pistonul de pe biela si ce credeti ca am gasit ? Boltzul avea un joc de 1-2 milimetri in bucsa din biela. Crima, nu altceva. Asa ca nu mi-am regasit linistea pana nu am facut rost de bucsa respectiva, de la magazinul de piese Skoda (pe la Obor, pentru Bucuresti) iar diseara sper sa o schimb. Asadar, nu uitatzi - piston de skoda S100, cu segmentzii respectivi (300.000 setul de segmentzi, pentru 4 simsoane), boltzul la fel, si deci si bucsa care vine in biela merge tot asta de skoda (daca e nevoie de ceva ajustari o sa vad diseara). Bucsa are o taietura pe generatoare, deci nu are cum sa nu vrea sa intre acolo. La montaj, mai trebuie date niste gauri, care sa corespunda cu gaurile deja prezente in biela, ca sa ajunga ulei pe-acolo. Cel putzin asa am auzit si am vazut ca la bucsa mea nu era nici o gaurica. Inseamna ca de-asta s-a uzat in asemenea hal. Zgomotul era destul de puternic si ma gandesc ca are un efect destul de grav asupra rolelor de la palier/biela. Din fericire, acolo nu am joc. Cum ziceam, Simsonul moare, dar nu se preda...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 year later...

la SIMSON merge pus si carburator de MZ TS

discurile de ambreiaj le puteti folosi pe cele de la DACIA 1100 daca gasiti pe la ceva batrinei...trebuie doar pe exterior taiat din ele 3 mm

arcurile de la supape se pot folosii cele de la dacie sau ww golf....

pison puteti folosi tot de la ww golf cel de1200 trebuie alezat cilindrul

pt lumini in caz ca nu gasiti magnetou de minsc puteti folosii magnetoul de mobra necesita doar mici adaptari....

supape puteti folosii de la masini in general dar sa le cumparati cu tot cu ghidurile de la supape

daca mai imi aduc aminte ceva am sa postez

salut :laugh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator DARK-RIDER-82

da despre nipru' nu zice nimeni nimic? :hug: o racire pt ulei? pinioanele de treapta a 4-a cu raport 1:1 ? pistoane bombate , un alternator de Ural de 500w? ...frana pe disc pe fata? si ar mai fii da' nu imi vin acum in cap...

 

 

 

hai ciao! :laugh: :baldy: :what:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

poate este shi un cunoscator de minsk p-aici....la asta ce pot sa ii fac sa ii dau nitzika viatza? :blink:

Il poti vinde :P

Acu pe bune, ii poti baga o toba desteapta speciala de doi timpi pentru curse, care-i va mari mult puterea, are ea ceva ingenios pe acolo care intoarce nu stiu cum gazele inapoi,....intreaba un concurent la carturi , merge si carburatie mai puternica, la motoarele in doi timpi cat ii dai atata ia, incearca la un meserias sa-ti maresti cubajul, foloseste un piston usurat care oricum il vei face pe comanda daca maresti cubajul. Baga-i un singur segment dar va trebui menajat un astfel de motor. Gaureste-i biela.

Foloseste un circuit electronic de marire a scanteii ca prea e anemica chiar daca e fiabila aprindedrea electronica de minsk.

Dupa toate astea fati un calcul, vezi cat te-ar costa si intreaba-te daca merita sa te apuci sa duci un astfel de motor la 10000 de ture.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

da despre nipru' nu zice nimeni nimic?  :nono:    o racire pt ulei? pinioanele de  treapta a 4-a cu raport 1:1 ?  pistoane bombate , un alternator de Ural de 500w?  ...frana pe disc pe fata? si ar mai fii da' nu imi vin acum in cap...

 

 

 

hai ciao! :blink:  :P  B)

Singura modificare pe care o am la motor este urmatoarea: Pistoanele le am taiate de la bolt in jos iar ca rezultat eu zic ca merita, merge de rupe, se tureaza in draci si ai un demaraj tun.

Chestia cu pistoanele bombate cred eu ca e cu dus si-ntors, i-ti maresc ele camerele de ardere dar suflul exploziei in tinta adica in piston se va pierde datorita formai acestuia , p-asta o stiu de mult, una e cand tinta este plata, alta e cand tinta-i bombata.

Niprul este un motor pe care-l poti duce la 80 de cai, asta daca te tine arborele cotit.

Bagi carburatie cu difuzorul cat mai mare (de masina sport), modifici camele astfel incat supapele sa se deschida mai mult, modifici chiulasele bagand in limita lor supape cu diametru mai mare, si admisia si evacuarea. maresti galeria de evacuare. Bagi aprindere electronica de trabant sau pui bobina dubla de japoneza, in locul celei originale. distanta de la carburator la chiulase sa fie cat mai mica, tobele ar cam trebui sa fie goale. bujii adevarate nu rahaturi de pe la noi caci nu vor rezista. maresti aripioarele de racire sudand prelungiri la fiecare aripioara a chiulasei. bagi circuit de racire al uleiului marind in acelas timp canalul de ulei de la pompa. Se pot face multe dar trebe facute cu cap si costa.

de umblat in cutie nu te-as sfatui. mai bine ii bagi o transmisie cu doua pinioane cu lant de unde-i poti da viteza daca ai prea multa putere.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La motoarele in 2T toba este f. importanta. Am citit pe niste siteuri cu tuning pt 2T (in special pt motoare de barci ) despre rolul tobelor care pot mari puterea unui motor cu pana la 50%. Primul lucru care trebuie facut este demontarea completa a tobei (lasat numai cotul) si verificat cat poate sa scoata motorul (ideal pe un stand sau daca nu se poate mers cu el si vazut ce poate). Pasul urmator calcularea si construirea tobelor in functie de caracteristicile motorului si de curba putere/cuplu functie de turatie care se doreste; din tobe ei ziceau ca poti modifica destul de mult aceasta curba. Urmeaza proba cu tobele noi si daca puterea obtinuta nu e mai mare decat in cazul fara tobe inseamna ca ori nu au fost calculate cum trebuie ori au fost construite prost deci se reia calculul. Din cate am inteles eu tobele asigura o supraalimentare a motorului cu gaze ce anterior au fost evacuate dar nu sunt complet arse pt ca e totusi motor 2T

Pe siteurile respective erau formule si chiar programele de calculat tobele dar nu mai am linkurile pt ca am formatat hdd-ul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hai sa pun o poza cu noua mea achizitie :huh: De fapt una dintre noile mele achizitii ca pana in primavara va fi nou motorul!

Am luat pana acum:

pist. bombate, cilindrii, segmenti, bolturi, bucse, cutie de viteza, jenti. Mai urmeaza 2 chiulase, 2 coate si ma voi declara fericit. B)

 

Chestia cu pistoanele bombate cred eu ca e cu dus si-ntors, i-ti maresc ele camerele de ardere dar suflul exploziei in tinta adica in piston se va pierde datorita formai acestuia , p-asta o stiu de mult, una e cand tinta este plata, alta e cand tinta-i bombata.

Niprul este un motor pe care-l poti duce la 80 de cai, asta daca te tine arborele cotit.

 

Man, pistoanele bombate micsoreaza camera de ardere din cate stiam eu! Asta inseamna o rata a compresiei mai mare. Si arderea este mult mai eficienta fiindca se creaza un front ce merge concentric sau ceva de genul. In plus nu mai exista puncte fierbinti pe piston. Riscul: sa-ti loveasca supapele in piston... Odata datorita rusului care nu face nimic la cota care trebuie si apoi daca arcurile de la supape sunt moi. Exista sansa in ture mari sa-ti ramana o supapa in urma si... :nono:

 

Am masurat, si daca ai taiat pistonul de sub bolt inseamna aprox 1.8 cm taiati. Nu vei avea probleme cu racirea daca ai renuntat la ultimul segment de ungere? Am mai auzit de multi care au facut asta insa vorbind odata cu un inginer mi s-a recomandat calduros sa n-o fac. Mai e ceva si de forte, faptul ca slabesti rezistenta si iti va uza cilindrul mai repede fiindca poate capata joc. N-am ascultat eu atent atunci insa poate sunt altii mai pricipiti pe aici :P

 

Pana una alta o poza cu pistoanele bombate sa stie oamenii cum arata macar :blink:

post-8-1103446210_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator DARK-RIDER-82

da mai klaus asa o fi ... ai demaraj ca din tun da' Oreste spune sa nu tai pistonu' ca cica o sa manance mai mult ulei ... acum stiu eu :huh: cum sta treaba... pistoanele care le am acum sunt oricum taiate de sub bolt si sunt mai usoare cu 55 de grame :blink: ei si acum vine ideea mea stralucita: daca tai pistoanele bombate ? si scoti si al 4-lea segment? :P cred ca ar fi o diferenta ... cat despre carburatie sport... spune un model de carburator si poate pun si eu unu. din cate stiu eu un keihin sau mikuni ar face treaba buna. da' e vreo 100$ unu CAT despre pinioanele de-a 4 a sa stii ca e probata si nu numai de oreste , ci si de altii de pe ''afara'' , la fel de maniaci ca noi . sau mai rau... tot ce pot sa spun e ca la vara sigur ma dau cu nipru(mai mult sau mai putin modificat... B) )

 

 

bafta multa si spor la treaba ! (eu sigur am ....sesiunea vine... :nono: )

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator DARK-RIDER-82

demostene cand pot sa ''pipai'' pistoanele alea bombate? ca de cumparat nu poate fi vorba (oreste m-a amanat pana la primavara... :nono: ) eu vin in bucuresti pe 10 ianuarie , te-am mai rugat o data sa ne intalnim da' nu prea ai raspuns ... daca esti prin bucuresti pe 10ian. da si tu un byp si pppoate ne vedem (mor de curiozitate cand ma gandesc la pistoanele alea) :huh:

 

 

bafta si mai vb! :blink:

 

:P B)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salutare fratzilor! eu am facut cateva modificari dintre cele de mai sus: am aruncat al 4-lea segment de pe pistoane, am taiat din cilindrii pana a ajuns sa atinga pistonul in chiulasa -eu am un MT10 din 1976-, apoi am rectificat usor marginea pistonului sa nu bata.

cred ca cel mai important lucru ce poti sa-l faci ca sa optimizezi racirea ( excluzand un radiator pentru ulei ) este sa sablezi cilindrii si chiulasele la exterior cu nisip de quartz. asta asigura o racire foarte buna a zonei de lucru a motorului. cand sablezi o suprafata dreapta apar multe denivelari mici pe ea ceea ce o mareste si implicit creste si coeficientul de transfer termic. inainte sa modific motorul dupa vreo 5 km prin oras, sfaraia de nu te puteai apropia de el la o palma, acum in schimb, pot sa merg si doua ore si cand opresc motorul pun mainile pe chiulase si nu ma ard.

ce am mai facut: carburi mikuni de 36 mm, toba sport 2in 1- asta e beton , iti da cam 3-4 cai , plus inca vreo 3-4 de la carburi, deja ai 7-8 cai in plus cu o investitzie relativ mica ( ce ti-o amortizezi din consumul scazut cu 2 litri% cam intr-un an)

acu ce vreau sa-mi mai fac-sa va da-tzi si voi cu parerea: vreau sa mai pun cate o bujie pe fiecare cilindru (pe dedesubt) si aprindere electronica de masina, si ce doua bobine duble. ma gandesc la faptul ca daca ai doua scantei in pozitzii simetrice , sa reduce timpul de ardere aproape cu 50%, asta rezult un raspuns mult mai nervos al motorului. si bineintzeles ardere mult mai completa= consum mai mic!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...