Sari la conținut

Statistica accidente moto 2010


MAILM4N
 Share

Postări Recomandate

Presa tot timpul sa faca o stire de senzatie le infloreste!!! Daca e sa o luam cu incetul masini cred ca sunt in tara cam 90% si restul 10% motocilete....tot accidentele de masini sunt mai dese ...si cele grave si cele usoare !!! daca ai sta o zi intreaga la accidente usoare ai sa vezi ca faci peste 100 la sigur :lol: Deci nu e Panica !!

 

 

 

 

 

Baftaaaaaaaaaaaa

Editat de FreT
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tocmai voiam sa deschid un topic pe aceeasi tema, pentru ca sunt cateva aspecte de comentat, in articolul cu pricina

 

Prima observatie: statistica ucide

 

- "Peste o mie de accidente grave au fost provocate, anul trecut, de cei care conduceau vehicule pe două roți"

- "anul trecut, au avut loc 1066 de astfel de accidente"

- 617 accidente incadrate la "viteza neadaptată - 266 cazuri" "Conducerea imprudentă 165 cazuri" "neacordarea de prioritate vehiculelor - 111 cazuri"

 

Deci: au avut loc 1066 de accidente cu motociclisti implicati sau 1066 au fost provocate de motociclisti (motociclistul a fost vinovat)? Intrucat nu se da alta cifra legata de numarul de accidente cu motociclisti implicati, voi considera ca acestea au fost 1066. Din acestea, in cel putin 617 (58%) au fost vinovati motociclistii. Aceasta spulbera mitul conservarului mereu vinovat.

 

Ca in peste trei sferturi de accidente au fost implicate persoane sub 35 de ani, asta nu e nimic nou. Toata lumea stie ca odata cu varsta fiecare motociclist pune mai mult pret pe pielea lui, are mai multe de pierdut in caz de accident si nu in ultimul rand gaseste metode mai putin periculoase de agatat femei. Ar trebui totusi scoase din statistica cele 108 accidente in care au fost implicate persoane minore, intrucat aici vorbim de motociclisti (no offense)

 

Oricum, dupa faza de statistica, articolul intra in umbra spre hilar-penibil. Sunt dati drept exemplu cateva specimene care au stabilit vitezele record pe radar si cativa care au si murit inainte sa-i mai prinda radarul.

 

Dupa care vine HANIBAL (psihologu') si zice asa: (am dat copy-pste la intreaga zicere ca tare)

 

"MotocicliÂştii provin de regulă din rândul tinerilor sau adolescenților, influențați de cultura pop-rock. Sunt în general băieți Âşi au identitate de grup, cu tendința spre agresivitate a adolescenților băieți, alimentați Âşi de spirit de grup, dar Âşi de datele neuro-biologice, precum deficit serotonină la lichid cefalo rahidian, caracteristică a bărbaților. Apare apoi Âşi factorul psiho-social. Această tendință e alimentată de practici Âşi valori care presupun agresivitate-bărbăție, curaj, practici de inițiere precum mersul pe o roată, depăÂşirea unei anumite viteze, care pun la încercare curajul, neținând cont de pericol. ...aceste particularități se suprapun cu neacordarea atenției din partea părinților, lipsa unui loc de muncă, slăbiciunea Âşcolii Âşi a controlului social. Grupurile de motocicliÂşti devin grupuri de referință, pentru unii ajung să fie un success personal să fie integrați într-un astfel de grup"

 

Eu am cazut pe spate!! M-a ghicit direct! Deci sunt un baiat influentat de cultura pop-rock, cu o agresivitate adolescentina, spirit de grup, deficit de serotonina(!!! - acu am verificat nivelu si chiar asa e), am fost initiat in mersul pe o roata si depasirea anumitor (!) viteze care mi-au pus la incercare curajul si lichidul cefalo-rahidian lipsit de serotonina. Bine-inteles ca la fel ca ceilalti motociclisti, parintii nu mi-au dat atentie, am fugit de la scoala si nu am loc de munca si sunt incontrolabil social (cine m-a vazut pe facebook sa stiti ca nu sunt eu). Vanam in haita babute pe trecerea de pietoni.

 

Bun, si dupa HANIBAL, presedintele romantic bikers (?) zice asa:

 

"Mulți motocicliÂşti nu se pot asigura sau nu observă semnele de circulație chiar din cauza vitezei" - no comment

"ÂŞi o maimuță poate trece proba practică pe motocicletă... Am văzut urÂşi la circ, pe motocicletă, făcând Âşi ce nu pot face unii motocicliÂşti" - atata doar ca maimutele si ursii respectivi au mai multe ore de antrenament decat orice motociclist ore de scoala

"Chiar Âşi la viteze mici, motocicliÂştii sunt victime sigure când le apar brusc în față vaci sau cai" - eu personal n-am fost muscat de nici o vaca prin bucuresti, dar stiu mai multe persoane care au avut de suferit din cauza cainilor vagabonzi, care depasesc deseori viteza admisa pentru muscatul de roata si nimeresc printre spite.

 

In final, eu cred ca e pacat ca o statistica ingrijoratoare ajunge pe mana unor ageamii in ale ziaristicii si o fac praf, cu ajutorul lui HANIBAL, in special. Concluzia care se poate trage din articol e ca niste rockari nebuni, fara scoala si fara job, merg pe o roata cu 200 la ora, in grup, si mor pana in 35 de ani. Si gata, astia-s motociclistii, restul sunt doar exceptii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Peste o mie de accidente grave au fost provocate, anul trecut, de cei care conduceau vehicule pe două roți

Celelalte care au fost provocate de catre cei care conduceau vehicole cu patru roti intrand in cele cu doua roti, unde sunt expuse?

Din articol reiese doar atat: "satanistii vitezomani pe doua roti au provocat 150% din accidentele prezente pe soselele patriei unde, efectiv, da' efectiv (de la Stoicescu vorbire) nu mai poti sa mai tai o linie continua, sa mai iesi si tu din parcare cu ochii dupa piXde sau sa te bagi si tu, cum e normal cand te grabesti, intr-o benzinarie pe dreapta, direct de pe banda 3".

 

Presa de rahat: preseaza rahat! :lol:

Editat de Kosh
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am vrut sa comentez in alta rubrica unde am dat de articolul asta, dar m-am abtinut. Insa acum nu pot. Bai fratilor, HANIBAL ala e nebun . Degeaba e psiholog, ca ar trebui sa il ducem noi la psihiatru. Auzi ce poate sa gandeasca el, ca motociclistii nu sunt bagati in seama de parinti, nu au rezultate la scoala, nu au un job . Cine mama naibii isi ia motor asa de nervi ca l-a dat afara de la servici ? :lol: Sau daca ramane unu' corigent in liceu, isi ia motocicleta ca sa ii treaca supararea? :lol: Doctorul ala nu e sanatos bai frate.... si ma mai intreb de ce vad la stiri oameni sarind de la etaje, aruncandu-se in fata trenului, etc. Pai daca o fi dat peste vreun psiholog ca asta, cred si eu ca i-a adus in stare.

 

DOMNULE HANIBAL... :lol: si tie, si jurnalistilor care interpreteaza statisticile cum vor ei, doar vanzarea ziarului sa fie pe primul loc!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

da ce va inflamati asa? eu cred ca e vorba de bicilisti. ca aia sunt pe doua roti, apoi trotinetistii. am vazut eu prin parcuri cum cad pe capete. si nici prioritate la pietoni nu dau. acum nu-mi dau seama unde sunt incadrati aia pe role. ca aia pe skateuri sigur au bagat in speriati toate babele, care le-au povestit nepotilor lor, ziaristi de meserie. si politisti

PS. cine dreaqu citeste gandu :lol:

Editat de vintze
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din pacate o semnificativa parte a posesorilor de motociclete se incadreaza in descrierea pompoasa a domnului. Eu unul vad macar 2-3 pe zi pe care ii roade saua intre craci prea tare. Dar fiecare e liber sa isi impuna limitele. Pe scurt, prostia ucide. Si pe motor ucide repede de tot. Nu conteaza a cui e vina, daca ai murit cu dreptatea in brate. Dreptate poate ai, mai multa, mai putina, dar de mort, esti sau nu esti.

Indiferent de natura exprimarii jurnalistilor, de incompetenta psihologilor, si de cine are dreptate, numerele alea vor creste sau vor ramane constante. Oricat de buni motociclisti vom fi, fiecare dintre noi, numerele alea nu vor scadea. Asta e realitatea trista.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:lol:) oare cand o sa va treaca interesul asta de ce zice lumea? eu unul sunt pentru un articol numit ''ATENTIE LA MOTOCICLISTI IN TRAFIC'' si dedesubt '' Sunt agresivi si zboara oglinzi'' ... ce mare branza...de aia suntem tratati cu curu...pt ca toti ne cred fatalai imbracati in piele...nu generalizez...pt ca sunt si persoane care merg si reactioneaza direct proportional cu problema...m-ai scos de pe banda...te scot din masina si curat asfaltu cu tine...
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:lol:) oare cand o sa va treaca interesul asta de ce zice lumea? eu unul sunt pentru un articol numit ''ATENTIE LA MOTOCICLISTI IN TRAFIC'' si dedesubt '' Sunt agresivi si zboara oglinzi'' ... ce mare branza...de aia suntem tratati cu curu...pt ca toti ne cred fatalai imbracati in piele...nu generalizez...pt ca sunt si persoane care merg si reactioneaza direct proportional cu problema...m-ai scos de pe banda...te scot din masina si curat asfaltu cu tine...

Doar in Romania motociclistii sunt fatalai(in Italia daca te bagi pe banda la unu care merge cu scuteru,la urmatorul semafor nu mai ai oglinda)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din pacate ,numerele or sa creasca,cu durere o spun,caci educatia moto tinde spre zero ,si educatia in general .

Este in acelas timp adevarat ca unii bikeri ...si-au luat motoare pe carca parintilor ,care le fac poftelele tocmai din cauza ca nu sunt prea mult timp langa ei ,parintii de genul cred ca asa copilul o sa fie fericit ...pentru moment,dar o sa ajunga sa-i nefericeasca mai tarziu pe ei .

Se vorbea despre inasprirea examenului pe poligon ,f bine ,amenzi mai mari ,f bine ,dar sa fie proportinale cu cele ale soferilor pe 4 roti ,cu politia la semafor un x5 a trecut pe rosu grav,la urmatorul semafor era un filtru...nici urma de masina oprita...si acum vine HD si zice ca avea o urgenta la spital ...come on :| .

 

Politia nu isi face meseria(ia sa puna niste radare pe kiseleff ,80% din soferi ar lua amenda) ...deci ne permitem sa o ardem la viteze ilegale ...care in cele din urma ajung sa ne omoare ...si mai grav sa omoare si pe altii .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Doar in Romania motociclistii sunt fatalai(in Italia daca te bagi pe banda la unu care merge cu scuteru,la urmatorul semafor nu mai ai oglinda)

 

 

Da?Si unde ma rog?In ce oras?Sunt de cativa ani in Italia,si nu am auzit niciodata de astfel de cazuri cu oglinzi zburate pe la semafoare... :lol: Sau poate traiesc eu intr-un oras linistit,in care majoritatea se comporta civilizat in trafic si esti respectat de ceilalti participanti... :lol: Singurele cazuri in care am avut probleme(la semafoare oarecum/trafic ) au fost din partea cetatenilor straini(a se intelege romani/albanezi/bulgari/marocani etc) sau din partea italienilor de varsta mea/pana in 25-30 de ani,care incercau oarecum sa ma sfideze.... !!!

Insa un individ normal si intreg la minte nu va pune niciodata cu un motociclist,indiferent de ce masina conduce.Tocmai asta e faza,ca multi dintre ei sunt fie motociclisti sau scuteristi si gasesti intelegere din partea lor de cele mai multe ori cand se afla in conserva.

Offcourse au mai fost si cateva cazuri in care mi sa taiat fata/ sau nu mi-a fost acordata prioritatea...insa padure fara uscaturi nu exista :lol: Nu o sa vezi niciodata liniute la semafoare/oras,tobe zgomotoase/motoretisti ce o ard racing prin oras :)Accidental cate un mic wheelie...dar si ala foarte rar.Nu mai zic ca dupa ora 11-11.30 seara numeri motocicletele ce se mai afla in trafic pe degetele de la mana.

Editat de WickedAssHell
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator moshnegutzu

am si eu o intrebare. in sondaj au fost inclusi doar motociclistii(cei cu motociclete) sau si mopedistii, scuteristii si ce natie mai au ei? nu as crede ca mor in jur de 115 motociclisti anual. sa fim sinceri.

 

mai era zilele trecute pe la stirile PROst TV o stire precum ca un motociclist a fugit de radar si l-au prins pe nush unde, iar cand vad filmuletul era un scuterist cu un scuter de 125-250cc care avea nr de primarie si probabil sa speriat de echipaj. sa fim sinceri dar ala nu se numea motociclist

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce statistica de 2 lei...eu nu cred ca cel mai mult sunt de vina motociclistii. Chestiile astea cu "viteza neadaptata" la conditii de drum/trafic si imprudenta sunt mai mult speculatii: aude baba o toba la 3000 ture de sportiva in 1-a sau 2-a deci 30-40kmph si deja zice ca era racheta si avea minim 140!!! de aceea e bine sa fii deacord din prima cu constatarea amiabila si sa nu mai ceri sa vina politie si etc...

Taman ieri am lovit cu FZR-u un Pejou206 condus de o tanti(prea tipic) care culmea nu m-a vazut, si m-a auzit prea tarziu desi s-a tot asigurat(ceea ce am vazut si eu dar mi-a tasnit fix la 10m in fatza deci nema eficienta in franare de la 50kmph, bine ca eram pregatit).....inafara de o zgarietura infima nu am patit nimic eu ca am facut pe Jackie Chan pe capota ei si am cazut in picioare, motoru are carena crapata, o scarita si un semnalizator rupte pe care sper sa mi le despagubeasca asiguratorul ei, si ea are noroc ca are casco, mai ales ca pejou arata mai rau ca motocicleta mea! :cheers: Deci atentie la astia cu masini mai noi ca majoritatea au casco pe firma si-i doare fix la 1m pana nu o patesc mai grav(si tanti asta s-o speriat de numa ca as fi patit ceva)

Editat de RaceTuning
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

"Liderul motocicliÂştilor mai cere înăsprirea examenului de obținere a permisului categoria A. "Până Âşi o maimuță poate lua testul practic, aÂşa cum se dă acum. Am văzut urÂşi la circ, pe motocicletă"

auzi ...la ei LIDER!!!???...ce l-am ales eu, sau s-a autointitulat si nu stim noi??!!............unde-i mai fabrica si pe astia?

 

acum sa "ne radem" putin, sa ne zica dom` psiholog daca e motorist sau nu tipul?

 

:cheers: Editat de cata_30
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In mare parte e o mare prostie ce zice domnul psiholog.Iar referitor la cate accidente cu masini sunt zilnic nu se face statistica?in care sa se zica cauzele lor, bautura,neatiente, starea proasta a drumului,teribilism, samd.Sigur psihologul ala are ceva cu motociclisti in gerenral, o fi fost sicanat de ceva baikeri de cartier si acum a devenit psihopat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ca idee generala factorii sunt multiplii, dar in principal primeaza doar cativa:

-Soferul NU vede(aude sau baga in seama) motociclistul.....asta e la peste 50% din accidente sau din franarile la limita pe care le puneti in trafic, deci locul 1 dedeparte.

-Pe locul 2 eu as pune lipsa de experienta: "mama da ce trage motoru asta" .....vrea sa-i dea 200 si uita ca vine curba, o curba abordabila cu maxim 120kmph, si pt a cobora de la 200 la viteza asta ii tre un spatiu pe care de cele mai multe ori nu si-l calculeaza, sau chiar se sperie cand vine curba si vede ca are o viteza prea mare, desi ar putea sa o reduca la una cu care sa ieie curba lejer, poate bloca rotile si buf!

-Locul 3 ar fii ghinionul, si anume o combinatie de factori mai mult sau mai putin importanti(gume si frane neincalzite, motor care face figuri, trafic intens, nervi, starea drumului, necunoasterea deplina a motorului, a drumului; etc....)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ca idee generala factorii sunt multiplii, dar in principal primeaza doar cativa:

-Soferul NU vede(aude sau baga in seama) motociclistul.....asta e la peste 50% din accidente sau din franarile la limita pe care le puneti in trafic, deci locul 1 dedeparte.

-Pe locul 2 eu as pune lipsa de experienta: "mama da ce trage motoru asta" .....vrea sa-i dea 200 si uita ca vine curba, o curba abordabila cu maxim 120kmph, si pt a cobora de la 200 la viteza asta ii tre un spatiu pe care de cele mai multe ori nu si-l calculeaza, sau chiar se sperie cand vine curba si vede ca are o viteza prea mare, desi ar putea sa o reduca la una cu care sa ieie curba lejer, poate bloca rotile si buf!

-Locul 3 ar fii ghinionul, si anume o combinatie de factori mai mult sau mai putin importanti(gume si frane neincalzite, motor care face figuri, trafic intens, nervi, starea drumului, necunoasterea deplina a motorului, a drumului; etc....)

Statisticile astea de la noi sunt de obicei viciate in primul rand pentru ca nu fac o departajare clara intre motociclisti si posesori de moped fara permis de conducere. De fapt politistii cred ca habar nu au cati dintre cei cu moped care au fost implicati intr-un accident au avut permis de conducere pentru tractor sau tramvai sau ceva, cati au avut (macar luata pe spaga) dovada de absolvire a cursului de legislatie si cati erau tamaie in legislatie. Partea mai nasoala e ca din ce am citit eu intr-un post mai vechi in 2008 in Romania au fost mai multe accidente cu motocicleta decat cu moped, si aici avem o problema, pentru ca in tarile unde se consuma mai multa apa si mai mult sapun decat la noi motociclistii sunt de vina doar in 20-30% din accidentele in care sunt implicati si cei cu moped fac 3/4 din accidentele pe 2 roti.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator moshnegutzu
Statisticile astea de la noi sunt de obicei viciate in primul rand pentru ca nu fac o departajare clara intre motociclisti si posesori de moped fara permis de conducere. De fapt politistii cred ca habar nu au cati dintre cei cu moped care au fost implicati intr-un accident au avut permis de conducere pentru tractor sau tramvai sau ceva, cati au avut (macar luata pe spaga) dovada de absolvire a cursului de legislatie si cati erau tamaie in legislatie. Partea mai nasoala e ca din ce am citit eu intr-un post mai vechi in 2008 in Romania au fost mai multe accidente cu motocicleta decat cu moped, si aici avem o problema, pentru ca in tarile unde se consuma mai multa apa si mai mult sapun decat la noi motociclistii sunt de vina doar in 20-30% din accidentele in care sunt implicati si cei cu moped fac 3/4 din accidentele pe 2 roti.

aici ai foarte mare dreptate. suntem plini pe strazi de ciobeni, ciori, copii cu scutere fara permis,care nu au nici cea mai mica ideie de condus. pe lanca astia mai sunt si motociclistii(doar cu numele) care isi aduc motoare de afara, destul de puternice, au permis de putin timp, experienta e doar cea din poligon, si se urca pe motor si ii da gaz pana ajunge in curba unde furat de peisaj, viteza, si lipsa experientei se sperie si franeaza sau o scapa de sub control si isi rupe gatu. stirile a doua zi sunt: motociclist vitezoman mort. si uite de unde suntem prost vazuti, uite de unde se ajung la sondajele astea.

 

ride safe

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu totusi indraznesc sa spun ca cifrele sunt corecte, dar (ATENTIE) includ evident (sau mai ales) si mopedele, motociclurile, etc. Circul mult pe drumurile tarii si in zonele rurale scuterele cred ca deja acopera numarul masinilor. Uitati-va cand treceti prin sate si uramariti cate scutere sunt pe la porti... Mai nou, am observat ca au inceput sa prinda, pe alocuri, chiar si cross-urile (aviz cum le asigurati pe ale voastre).

 

De asemenea, accidentele mortale cu scuteristi in aceleasi zone rurale sunt cu mult peste numarul pe care multi dintre voi il banuiti. Cum inainte se suiau pilaf de beti pe bicileta lasata cazuta in fata carciumii, acum aceleasi drumuri le fac motorizati pe toate ragaliile motorizate. Poate tocmai si de aceea, aceste incidente, prin tot felul de sate si comune nu prea starnesc interesul opiniei publice si automat nu se afla de ele. Anul acesta eu personal am vazut 3 decese de scuterisi pe DN1, pana in Ploiesti.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu totusi indraznesc sa spun ca cifrele sunt corecte, dar (ATENTIE) includ evident (sau mai ales) si mopedele, motociclurile, etc. Circul mult pe drumurile tarii si in zonele rurale scuterele cred ca deja acopera numarul masinilor. Uitati-va cand treceti prin sate si uramariti cate scutere sunt pe la porti... Mai nou, am observat ca au inceput sa prinda, pe alocuri, chiar si cross-urile (aviz cum le asigurati pe ale voastre).

 

De asemenea, accidentele mortale cu scuteristi in aceleasi zone rurale sunt cu mult peste numarul pe care multi dintre voi il banuiti. Cum inainte se suiau pilaf de beti pe bicileta lasata cazuta in fata carciumii, acum aceleasi drumuri le fac motorizati pe toate ragaliile motorizate. Poate tocmai si de aceea, aceste incidente, prin tot felul de sate si comune nu prea starnesc interesul opiniei publice si automat nu se afla de ele. Anul acesta eu personal am vazut 3 decese de scuterisi pe DN1, pana in Ploiesti.

Bine,dar exista si cei care fac repede upgrade (de multe ori fara permis de conducere) la R6 sau asa ceva... Adica ce e mopedul, ce e R6, ca nu e mult mai greu... Si dupa aia astia se urca in pomi, si dupa aia se strica statisticile.

Eu as vrea sa stiu cati motociclisti posesori de categoria A au facut buba, cati asa-zisi motociclisti care nu aveau A au facut buba, cati pe scuter avand dovada de absolvire a cursului sau posesori de permis de tractor, tramvai sau orice si cati din aia fara curs si fara numar si fara asigurare, desiur vrea sa stiu si cati dintre ei erau de vina pentru accident pe categoriii, si dupa aia mai vedem...

Am o banuiala ca aia cu moped fara numar si aia pe motocicleta de orice tip (de obicei vitezana ca e la moda) dar fara permis au facut cea mai mare parte din prostiile posibile...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cati pe scuter avand dovada de absolvire a cursului sau fara numar si fara asigurare

 

'tz batz joc de noi sau cum? :what: curs de circulatie? PERMIS? bai, da-o dracu', speram ca nu se ajunge la din-astea, ca pastram o urma de politete... si-acum ce vad? iar e luata lumea de fraier cu perversiuni din astea intelectuale cu alfabetizare, examen, permis, echiapment, diferenta intre first bike si hayabusa samd. da-o dracu', baa... :lol: :lol: :D

 

Din pacate statisticile astea, desi ar fi extrem de utile, nu cred ca vor vedea lumina presei, pentru ca ele ar arata adevarata fata a lucrurilor de la noi din sat. si satenilor nu le prea palce sa le arati/spui adevarul in fata. ca nah, adevarul si lcururile clare deranjeaza. Cum sa spui ca politia nu-si face treaba cand vine vorba de carutasi ciocan de beti, scuteristi ciocan de beti, smecheri cu gipane si alte asemenea? dupa 14 ani de condus nu mai iau apararea motoristilor sau automobilistilor, dar lumina ar fi frumos sa se faca. macar din politete.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...