Sari la conținut

Fz6 S/N


Urs_meloman
 Share

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 5,6k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

"Dar sa lasam astea deoparte. In caz ca nu exista, ar trebui sa organizam anul asta o intrunire de FZ-isti undeva in tara..."

 

 

Chiar ma gandeam la chestia asta cu o intalnire de FZ-uri. Eu ma gandeam la o varianta: un Transfagarasan sau o Transalpina facem aproape toti, cel putin odata pe an. Facem in asa fel incat s-o facem toti in aceeasi week-end, si treaba e rezolvata.

-Noi ne-am intalnit deja :peace: si sunt de acord cu o intrunire, aproape oriunde in tara..Numai ca nu prea stiu ce sa zic de plimbarea in sfarsitul de saptamana, e cam aglomerat..era mai ok in timpul saptamanii..

 

-In alta ordine de idei, ma uitam azi pe un anunt de vanzare si anume: /index.php?/topic/690350-vand-yamaha-fz6-fazer/

Vad ca fazerul lui, are acelasi an ca al meu, dar nu inteleg de ce culoarea cadrului meu este negru, iar al lui, este argintiu ? sau cum se fac diferentele astea ? cred ca nici abs nu are..

Si ca tot veni vorba de ABS, modelele FZ6N, au ABS ?

 

-Si inca ceva, uleiul standard pentru fz6 este 5100 10w40, nu ?

Editat de Banditrider
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu folosesc Motul 7100 10w40. Nu stiu care e diferenta dintre 5100 si 7100, si nici nu-mi bat capul cu chestii de astea. 7100 am folosit de la incep la in fostul GSX-F, de asta folosesc si la Fazer. Daca te uiti in carte, constructorul recomanda:

Wet sump

At 5C (40F) or higher
Yamalube 4 (20W40) or SAE 20W40
type SE motor oil
At 15C (60F) or lower
Yamalube 4 (10W30) or SAE 10W30
type SE motor oil
Asta e in manualul mobrei.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator AdrianB1

Diferenta intre 5100, 7100 si 300V e urmatoarea: 5100 e semisintetic, 7100 e full sintetic iar 300V e sintetic optimizat pentru performanta maxima pe o durata foarte scurta de timp, de pilda o cursa dupa care schimbi uleiul. Lanturile esterilor se degradeaza in timp si utilizare, cu cat sunt mai lungi performanta e mai buna dar durata de viata mai scurta.

 

Concluzia: 5100 nu e facut pentru motoarele actuale (bagam pe vremuri in CB500, generatie 1990), 7100 e tocmai bun pentru utilizarea normala a motocicletei iar 300V e pentru cei care se dau pe circuit si schimba uleiul dupa fiecare 1000 km.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bagai 7100,5100 e pentru motociclete cu rotătii mai joase,nicidecum pentru motociclete mai vechi,îi poţi pune liniştit şi la fazer ,că presupun nu mergi mereu constant cu peste 9-10 k ture.la vascozitate nu umbla nimeni?10w40 zic si eu ca e cea mai buna

Editat de sonyy
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator AdrianB1

Vascozitatea se alege in functie de temperatura, nu dupa chef.

 

CB500 urca la 10.000 de ture, cu Fazerul rareori ajung la 8000 (nu am nevoie, trage suficient), turatia nu mi se pare un criteriu de alegere. 5100 e semi-sintetic, Fazerul merge pe full-sintetic asa ca nu e deloc in regula sa bagi 5100 in Fazer.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu are nimic,doar ca e mai gros semisintetic,am intrebat mai multi mecanici,depinde si de stiul de mers si de motocicleta,atata tot,10w40 ii bagi daca mai mergi cu mobra si pe temperaturi scazute,daca umblii numai vara numa in trafic,poti sa modifici

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator AdrianB1

Sonyy, ceea ce spui cred ca doar tu intelegi. Vascozitatea nu are treaba cu compozitia, exista si sintetic si semisintetic de aceeasi vascozitate si nu te joci cu ele, poti sa strici pompa de ulei daca bagi ulei vascos de vara si pornesti motorul la -10. Lasa mecanicii ca nu au inventat aia uleiul, daca nu sunt in stare sa citeasca instructiunile de folosire sunt carpaci, nu mecanici. E usor sa te faci carpaci, nu iti trebuie decat un set de chei si vreo cativa amici care sa te recomande drept mare mecanic, iar cand spargi un motor dai din umeri si zici ca asa era din fabrica (era o discutie similara pe forum ).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

un 15w40 poti sa ii bagi daca mergi doar in sezonul calduros,si mergi mult in oras,am vazut multi care si-au pus asa,ma rog parerile sunt impartite,tipul de ulei trebuie pus si in functiile de conditiile in care circuli cu ea(vremea meteo,stilul de mers,touring,agresiv etc)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator AdrianB1

Cu cat diferenta de vascozitate e mai mare cu atat uleiul e mai instabil in timp. De pilda 10W50 e mai instabil decat 10W40 si ambele mai instabile decat 20W40. Asta inseamna ca poti folosi un ulei adaptat la temperatura, dar il schimbi mai des, sau unul cu plaja mai larga care tine mai mult.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bun, deci eu daca merg din Martie/Aprilie pana in Septembrie/Octombrie, ce ulei mi-ar trebui ?

Nu cred ca are vreo legatura cu uleiul, dar era ok daca-mi facea motorul sa ajunga mai repede la 60 de grade, la prima pornire de dimineata..eu astept pana nu mai palpaie liniuta de la turometru, am citit in manual ca asa este recomandat..

 

Ma uitam mai devreme la un clip pe youtube si am ramas putin socat.. :eek:cred ca puneam capcane de soarecei, de jur imprejurul motocicletei..

Editat de Banditrider
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ala e modelul s2,la modelul normal se muta mult mai greu bateria,ai un fel de suruburi de ii bagi si se umfla,si e cam nasol cand trebuie sa ii dai jos langa oglinzi,de ce nu s-or fi gandit sa faca ca la s2 mai devreme?

Editat de sonyy
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutari posesorilor de fz6,

Am achizitionat de curand un fazer din 2005 cu 27000 km,am vazut cateva pareri despre ce ulei folositi,ce nu inteleg eu este de ce se foloseste in general 10w40 cand producatorul zice clar ca pt clima noastra se foloseste 20w40,cu ata mai mult cu cat uleiul se recomanda a se schimba la 6-7000 km.excludem 10w30 ca doar nu merge nimeni cu motorul la 5 grade sau mai putin.sunt in ceata

bafta tuturor

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator AdrianB1

Eu merg cu motocicleta si la zero grade, de pilda aseara cand veneam spre casa erau 9 grade in parcare si 1 afara. Daca esti motociclist de duminica si mergi doar cand afara sunt peste 25 de grade poti sa bagi 20W40, fiecare stie cum merge el si alege uleiul in functie de plaja de temperaturi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ca sa ne lamurim ce este cu Fazerul asta si cu ce ulei folosim, ia sa studiem manualul, sa vedem ce zice: http://www.scribd.com/doc/17169375/FZ6-Fazer-S2-Owners-Manual. Partea cu uleiul e comuna si la S2 si la S(N). Si faza cu schimbatul uleiului la 5-6-7000 de km eu nu o inteleg! Sau, o inteleg in felul urmator: fabricantul spune, in manualul mai sus mentionat, ca se schimba uleiul la 10.000 km, Pana aici e perfect. Dar, vine nenea mecanicul si spune: ba, schimba la 5000 ca asa spun io ca e bine. Iar voi, ca niste muhaiele, puneti botu' si schimbati uleiul la 5000 km, bineinteles ca il cumparati de la mecanicul respectiv. In felul asta, nenea mecanicul, sau atoatestiutorul, castiga dublu din vanzarea uleiului, pe spinarea voastra.(dealtfel, eu am mai zis chestia asta, dar vad ca trebuie s-o repet odata pe semestru).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

manualul postat de tine este de s2 care are mai putini caluti si cateva modificari la motoras(injectie noua,evacuare modificata si cateva aliaje schimbate,asta la standard),eu am fz6 s din 2005 in al carui manual se specifica clar ca se schimba la 7000,faza cu mecanicu nu merge ca il schimb singurel,deci tot in ceata raman.motorul de fz6 este un r6 modificat,mai exact axa cu came care are nevoie de o ungere mai speciala,cat despre partea cu rematu postata mai sus tare sunt curios sa vad un fazer ajuns cu 10w40 la 200000 km,asta apropo de nenumarate cbr-uri f4i mult mai vechi ajunse la km astia,dar cu mentenanta pe masura manualului.Eu nu sunt de conceptie ca mecanicu roman stie mai bine, ca nu stie va spun eu,in general toata lumea merge pe ce spune ala si ala..,drept urmare o sa bag 20w40 ca japonezu stie mai bine pentru ce ulei a produs motorul asta.

Editat de suzu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ca sa ne lamurim ce este cu Fazerul asta si cu ce ulei folosim, ia sa studiem manualul, sa vedem ce zice: http://www.scribd.com/doc/17169375/FZ6-Fazer-S2-Owners-Manual. Partea cu uleiul e comuna si la S2 si la S(N). Si faza cu schimbatul uleiului la 5-6-7000 de km eu nu o inteleg! Sau, o inteleg in felul urmator: fabricantul spune, in manualul mai sus mentionat, ca se schimba uleiul la 10.000 km, Pana aici e perfect. Dar, vine nenea mecanicul si spune: ba, schimba la 5000 ca asa spun io ca e bine. Iar voi, ca niste muhaiele, puneti botu' si schimbati uleiul la 5000 km, bineinteles ca il cumparati de la mecanicul respectiv. In felul asta, nenea mecanicul, sau atoatestiutorul, castiga dublu din vanzarea uleiului, pe spinarea voastra.(dealtfel, eu am mai zis chestia asta, dar vad ca trebuie s-o repet odata pe semestru).

 

eu cred ca japonezii iti recomanda sa schimbi la 10 000 si pentru ca la ei se merge altfel ....alte drumuri,probabil nu asa de aglomerat,in mod clar daca mergi cu mobra numai in oras o sa fie nevoie sa schimb uleiul mai des,iar daca faci mai mult touring il schimb mai rar,daca te dai pe pista,ce faci,il schimbi la 10 000 ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator AdrianB1

manualul postat de tine este de s2 care are mai putini caluti

E pe dos, S2 are mai multi caluti, vreo 98.

 

Japonezii recomanda schimbul la 10.000 pentru ca tehnologia actuala permite asemenea performante. Vechitura mea de masina din 2000 are intervalul de schimb de ulei la 15.000 km, motocicleta veche (Honda) din 2004 la 12.000, camioanele au ajuns sa schimbe la 100.000km si unii vor sa schimbe la Fazer la 5.000 - sa schimbe, treaba lor, banii lor, nu interzice nimeni sa schimbi uleiul cand e inca proaspat si mai are viata lunga in el.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu cred ca japonezii iti recomanda sa schimbi la 10 000 si pentru ca la ei se merge altfel ....alte drumuri,probabil nu asa de aglomerat,in mod clar daca mergi cu mobra numai in oras o sa fie nevoie sa schimb uleiul mai des,iar daca faci mai mult touring il schimb mai rar,daca te dai pe pista,ce faci,il schimbi la 10 000 ?

Asta este o boala a romanilor, trebuie sa interpretam tot ce citim. Eu, in viata asta amarata, am invatat ceva si anume ca, daca un constructor de motociclete, automobile si alte mergatoare fac un manual de utilizare, apoi, il respect si sunt convins ca nu gresesc. Ca sa faca manualul ala, eu sunt convins ca s-au facut niste studii, teste si altele care ma depasesc pe mine, nu au luat-o la probabilitate sau la interpretare. Eu am mai observat, in general la motociclete si masini, unele care si dupa 10 ani arata fi functioneaza impecabil, iar altele, dupa vreo 3-4 ani sunt jafuri. Ia ghici care dintre ele a avut o intretinere conform manualului si nu dupa cum spune nea gica de la coltul blocului? Daca ghicesti, ai o bere de la mine, pe care oricum o bem cand vom face o intalnire de Fazere :friends:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

M-am uitat pe wikipedia si spune cam asa: Engine Oil
Lubrication system - Wet sump

Type - YAMALUBE 4, SAE10W30 or SAE 20W40

 

link: http://en.wikipedia.org/wiki/Yamaha_FZ6

Si tot aici scrie si puterea pe care o dezvolta modelele S1 vs S2...







Maximum Power 72 kW (98 PS) (97 HP) @ 12,000 rpm 57 kW (77 PS) (76 HP) @ 11,500 rpm for Standard version,

72 kW (98 PS) (97HP) @ 12,000 rpm for S2 version.

Maximum Torque 63.1 N·m (46.5 lbf·ft) @ 10,000 rpm 51.7 N·m (38.1 lbf·ft) @ 10,000 rpm for Standard version,

63.1 N·m (46.5 lbf·ft) @ 10,000 rpm for S2 version

 

P.S, avem pe aici vr-un posesor de FZ6R ? As vrea sa ne faca un rezumat despre aceasta motocicleta :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...