borisake Postat Iunie 21, 2010 Share Postat Iunie 21, 2010 Pai asta nu este o solutie, ca poate sarim din lac in put. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
livius_ereticus007 Postat Iunie 22, 2010 Share Postat Iunie 22, 2010 Dela am eu, si sa stii ca nu am auzit pe nimeni sa se planga. Pe langa faptul ca o sa ai la ce sa iti legi o gramada de consumatori sara sa iti fie teama, ai garantia fiabilitatii Toata treaba e unde il legi si daca mai ai curajul sa intri in depasiri apoi Cand intru in depasire sting luminile, arunc bagajele, scap de pasager...)) Oricum la un motor de 400cc depasirile iti dau ceva palpitatii, mai ales cand ai pasageri...voluminosi Mai bine va adaptati o remorca in care sa carati o baterie de camion pe care o incarcati acasa. Cu ocazia asta zic ca ar merge adaptat si un motor electric.. Cand vedeti ca o motocicleta insista in a se strica.. cred ca cel mai simplu pana la urma e sa schimbi.. modelul, nu? La faza asta ai dat o n barci. Alternatoarele externe is mult mai fiabile si mai puternice decat bobinele japoneze inecate n ulei. Chiar daca r fi sa functioneze bine, tot n as putea sa mi pun proiectoare, veste electrice, mansoane incalzite, ca n-are putere generatorul (la BV din 8 luni de sezon 3 ploua sau e frig). Ce i asa mare branza sa upgradez motorul cu un alternator extern? Is o grama de motoare care s dotate cu asa ceva din fabrica. De ce nu mi iau alt motor? Ca nu lucrez ca IT-ist in Cehia... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Iunie 22, 2010 Share Postat Iunie 22, 2010 (editat) Daca bateria mea este mai mare cu 2 amperi (h = ora) decat specificatiile din manual poate afecta releul de incarcare? Aceea este capacitate si nu curent. Daca circuitul de incarcare este in regula, o baterie de capacitate mai mare in acelasi gabarit este mai robusta deci stai linistit din acest punct de vedere. Editat Iunie 22, 2010 de Cesar Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Iunie 22, 2010 Share Postat Iunie 22, 2010 Ce i asa mare branza sa upgradez motorul cu un alternator extern? Bine, fa tu si eu aplaud apoi.. is curios ce strutzo-camila o sa iasa. Cred ca morisca de captat energie eoliana ar fi mai uosr de adaptat. O pui pe ghidon. Man daca tot ti se strica inseamna ca ceva e putred in Danemarca, nu crezi? Eu asta voiam sa subliniez. Ori iti cumperi un generator original (unul SH, daca unul nou e fff scump), un regulator de calitate si o baterie in regula la care monitorizezi din cand in cand nivelul si ai rezolvat problema. Sau daca toate aceste investitii nu merita efortul ... iti iei alta motocicleta. Daca se strica intr-una cum zici.. ceva sigur nu e in regula in tot lantul asta, ca probabil motocicleta nu a fost proiectata sa se strice din 2 in 2. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
switch Postat Iunie 22, 2010 Share Postat Iunie 22, 2010 (editat) Eu, dupa 4 statoare schimbate, 3 relee si 2 baterii (ca sa nu mai vb de nu stiu cati km de impins mobra), ma gandesc sa mi adaptez un alternator extern de masina. Piesele erau OEM, schimbate toate odata, sau s-h-uri ori schimbate cand una, cand elta? Nu cumva ai vreun scurt pe instalatie? De ce intreb asta? Ipoteza unu: ai pus piese noi, originale, cand una, cand alta. Astfel piesa noua s-a f*tut de la celelalte, defecte. Ipoteza doi: ai pus piese s-h, proaste; adica degeaba. Ipoteza trei: ai pus piese noi, dar nu ai gasit defectul (ceva scurtcircuit sau izolatie topita). Dupa atatea prajeli la electrica, as verifica cm cu cm toata instalatie, ca sigur o sa fie cu surprize. Probabil as schimba ceva fire si as reface ceva izolatii. Apoi as pune piese noi (stator oem, releu oem sau aftermarket compatibil - ignitech de ex, baterie de calitate noua cu garantie). Eventual montat releul in alta parte Mesaj completat La faza asta ai dat o n barci. Alternatoarele externe is mult mai fiabile si mai puternice decat bobinele japoneze inecate n ulei. Chiar daca r fi sa functioneze bine, tot n as putea sa mi pun proiectoare, veste electrice, mansoane incalzite, ca n-are putere generatorul (la BV din 8 luni de sezon 3 ploua sau e frig). Ce i asa mare branza sa upgradez motorul cu un alternator extern? Is o grama de motoare care s dotate cu asa ceva din fabrica. De ce nu mi iau alt motor? Ca nu lucrez ca IT-ist in Cehia... Bafta la adaptare. Poate nu stii cat de mare e un astfel de alternator. Nu prea cred ca ai spatiul fizic pt asa ceva, iar daca ai, tine minte ca e foarte posibil sa pape o gramada de putere, mai ales la motorasu ala antic. Editat Iunie 22, 2010 de switch Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Iunie 22, 2010 Share Postat Iunie 22, 2010 Pai unii vorbesc ca sa se afle in treaba nestiind ca "lumini", "veste incalzite", "manere incalzite" inseamna putere/energie electrica pe care un generator o obtine transformand putere/energie mecanica, pe care in cazul de fata nu are de unde sa o produca un motoras de 400cmc. E ca si cum ai incerca sa invarti turbinele de la Portile de Fier cu apa din Tazlaul Sarat.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Iunie 22, 2010 Share Postat Iunie 22, 2010 Adica se corodeaza turbinele Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
livius_ereticus007 Postat Iunie 22, 2010 Share Postat Iunie 22, 2010 Pai unii vorbesc ca sa se afle in treaba nestiind ca "lumini", "veste incalzite", "manere incalzite" inseamna putere/energie electrica pe care un generator o obtine transformand putere/energie mecanica, pe care in cazul de fata nu are de unde sa o produca un motoras de 400cmc. E ca si cum ai incerca sa invarti turbinele de la Portile de Fier cu apa din Tazlaul Sarat.. Haide no, ca generatoarele de curent necesita motoare de Transalp ca sa produca energie. Alea au un rahatel de motor de 6 cp si dau peste 1kw, iar tu mi zici mie de Portile de Fier cand niste proiectoare si alte accesorii consuma MAXIM 300 de w. Ma jur, nici muierea mea nu exagereaza atata cand cauta motive de scandal. Daca era dupa tine nu se mai inventa nici ABS- ul, nici cardanul, nici ce-stiu-eu ce crezi tu ca nu se pupa -n mintea ta cu imaginea de motociclist. Adaptarea unui generator extern nu e o idee nebuna, fratilor, a fost pusa n practica de n ori, chiar Âşi pe motoare mai mici - de 250 cc de ex. Are avantaje si dezavantaje, ca orice accesoriu pe care-l adaugi pe motor. Avantaje: -putere electrica mare 35- 65A X12 V - peste 400 W -700W -fiabilitate foarte mare - cost redus - nu se arde releul de incarcare cand tie lumea mai draga si esti mai departe de casa Dezavanataje : - adaptare greoaie din cauza dimensiunilor mari - măreÂşte consumul de carburant(dar nu ceva de speriat) - ingreuneaza demarajul sau viteza maxima (depinde unde e plasat - pe transmisia primara sau pe cea finala, sau pe amandoua) Totusi, voi nu luati in calcul 2 amanunte importante 1. Fiind pe excitație electrica, alternatorul consuma energie mecanica doar cand este in sarcina. Cand nu papa curent accesorii precum proiectoare, masnoane, etc, el nu lucreaza, iar rotorul se misca usor, practic nu infraneaza motorul. Ideea e ca el sa fie folosit ca accesoriu, nu ca sistem de baza pentru instalatia electrica a mobrei. Adica voi folosi in continuare un stator trifazic si un releu/punte de redresare, care -mi vor tine tensiunea la un nivel la care alternatorul nu primeste excitatie in infasurari. In felu asta nu raman in drum cand mi-e lumea mai draga si nici nu mi sacrific puterea motorului fără rost, însă beneficiez de un confort cand e cazul (nu mi ingheata c*ru pe motor doar de dragu de a folosi solutia ortodoxa proiectata de producator). 2. NU toate alternatoarele au dimensiuni mari, precum cele de BMW, VW, etc Exista modele de 2-3 ori mai mici, folosite in general la masini japoneze sau coreene de oras (clasa A). Cel mai ieftin caz e cel de pe TICO, care e suficient de mic pt a fi pus pe motor. Si cel care spune ca n am vazut cum arata unu manca ra*at Inca odata, subiliniez: solutia ortodoxa e un stator si releu aftermarket noi, care costa o carca de bani(visez si eu la ziua aia in care romanu isi ia piese noi si originale de la reprezentanta, insa e departe. Si chiar de banii n ar fi o problema, tot n as inghiti adaosurile enorme ale patronilor de reprezentanta). Releele sh sunt loterie, iar statoarele sh te pot lasa dupa o vreme, depinde cat de vechi sunt.. Am patit-o Legat de problema la motorul meu, ea este aproape rezolvata, instalatia electrica functioneaza. NU am scurt - am cautat, nu am gasit nimic- iar din discutiile cu alti posesori de astfel de rable - s ar parea sa fie o un punct slab destul de des intalnit. O solutie indicata ar fi un upgrade cu componente de la modele superioare GS500, 5550, etc, insa nici asta nu mi garanteaza ca nu ma lasa n drum. Nmic nu mi garanteaza - nici macar Ignitech ul lui Belbody - ca nu mi crapa releul sau statorul(e plina sectiunea de Service de posturi legate de relee si probleme electrice la incarcare). Chiar daca am garantie, vine specialistu ceh sa impinga la motor pe coclauri? Nu. Asa ca prefer solutia asta. Cand va fi gata, o sa dau amanunte - daca i bine, daca nu... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Iunie 22, 2010 Share Postat Iunie 22, 2010 Pai e corect ce spui, un generator cu motor de 6cp poate produce teoretic aproape de 4kW putere electrica.. insa asta la modul ideal. Motorul tau poate produce 19kW ... insa la 8000rpm. Din astia 19kW trebuie sa se care si pe ea si pe tine si sa invinga forte de frecare si etc.. si in plus tu nu mergi tot timpul la 8000rpm, deci la o turatie normala nu va genera aceeasi putere. Ma crezi sau nu, un alternator adaugat in circuitul cinematic va infrana rau de tot motorul. In plus, adaptarea mi se pare ceva ...dubios rau de tot si greu de facut, chiar cu un alternator de tico/matiz. Si tot zici ca e usor de facut adaptarea, cum o faci? Unde il pui? Nu mai bine cumperi un stator SH si un regulator de calitate si rezolvi problema elegant? Si nu, Ignitech nu are nici o legatura cu mine, nu ma mai lua cu asta.. Ca fac produse de calitate e partea a doua, dar chiar nu ma intereseaza pe mine daca iei tu releu de la ei, putin imi pasa, discut in principiu. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
switch Postat Iunie 22, 2010 Share Postat Iunie 22, 2010 Un alternator de Matiz e cam cat tot cilindrul tau, de la cutia de viteze pana sub axele cu came. Unde il pui, nu stiu. Sa zicem ca ii gasesti loc. Va trebui sa scoti din ambielaj un ax pe care sa montezi fie pinioane, fie o curea prin care sa antrenezi alternatorul. Lasand la o parte faptul ca rulmentii aia nu-s facuti sa adaugi tu greutate cum te taie capu, precum si dificultatea in a gauri si etansa corect in sarcina mare (atentie, volanta aia se invarte cu RPMul motocicleti), alternatorul ala al tau va papa cel putin 100W la relanti din puterea motorului. Care va avea de furca si cu greutati aditionale si frecari in plus. Una peste alta, sunt convins ca-i mai mare daraua decat ocaua. Mai ales daca ai vreun scurt partial, care iti papa incet incet orice electrica de pe mobra. Ti-am zis: verifica instalatia apoi schimba componentele distruse toate odata, folosind piese noi, de calitate. Posibil sa apelezi si la solutii aftermarket de la firme de profil (gen ignitech sau ... mai erau niste englezi care faceau astfel de relee) -- dar stai departe de chinezarii. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pedros Postat Iunie 23, 2010 Share Postat Iunie 23, 2010 @livius ,ti-am urmarit si topicul de pe "comuniste", am facut o mica socoteala la citi bani ai bagat in fierul tau, si am ajuns la concluzia ca mai bine schimbai motorul , si puneai unul de gs 500, ai luat in seama aceasta optiune? eu unul nu am auzit de alt ars la gs. PS; nici mie nu-mi place ideea cu montarea unui alt de tico. Bafta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Iunie 23, 2010 Share Postat Iunie 23, 2010 stai, ca nu pricep. cum adica sa adaptezi? adica dai gauri in motor, pui curele sau angrenaje si legi totul cu banda izolatoare? is si eu pentru modificari, da' totul are o limita... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pedros Postat Iunie 23, 2010 Share Postat Iunie 23, 2010 stai, ca nu pricep. cum adica sa adaptezi? adica dai gauri in motor, pui curele sau angrenaje si legi totul cu banda izolatoare? is si eu pentru modificari, da' totul are o limita... Fa-ti putin timp si /index.php?showtopic=511156 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Iunie 24, 2010 Share Postat Iunie 24, 2010 Da, am frunzarit si eu topicul ala putin, omul are o idee fixa si nu i-o poti scoate din cap. Chiar cei care au facut "adaptarea" pe IJ-uri ii spun ca nu se preteaza asa ceva si ca nu merita si el ii da inainte: batman, batman.. @Livius, eu am Matiz si alternatorul e identic cu cel de TICO, si iti spun sigur ca nu e asa mic precum crezi tu. Daca vrei il masor si ii pun si poze aici sa te convingi. Si nici usor nu e. Pe topicul de la comuniste cred ca cel mai bun sfat ti l-a dat Ozzy, nu inteleg de ce te incapatanezi pe o idee fara rost. Chiar vrei sa dai gauri in motor si sa adaptezi un ax cu fulie pentru alternator? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ranga Postat Iunie 24, 2010 Share Postat Iunie 24, 2010 Daca bateria mea este mai mare cu 2 amperi decat specificatiile din manual poate afecta releul de incarcare? NU Poti incarca si o baterie de 400 AH numai ca dureaza mult mai mult timp pana se incarca! Releul se poate defecta daca: -Are defect de fabricatie! (de obicei cel care a produs semiconductorii, nu cel care l-a asamblat, dar exista si exceptii). -Se incalzeste tare. Poate este asezat langa evacuare sau alta zona fierbinte, si nu are ventilatie buna. La 80 grade+ tranzistorii aia au pe pastila poate si 200 de grade celsius si se cam duc). -Socuri mari de tensiune din alternator! Dar si aici depinde de tipul alternatorului (cu magneti permanenti, cu electromagneti) si de constructia acestuia, de electrica motociletei etc. Cel mai greu de depanat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
livius_ereticus007 Postat Iunie 24, 2010 Share Postat Iunie 24, 2010 (editat) @livius ,ti-am urmarit si topicul de pe "comuniste", am facut o mica socoteala la citi bani ai bagat in fierul tau, si am ajuns la concluzia ca mai bine schimbai motorul , si puneai unul de gs 500, ai luat in seama aceasta optiune? eu unul nu am auzit de alt ars la gs.PS; nici mie nu-mi place ideea cu montarea unui alt de tico. Bafta. Da Pedros, ai calculat bine. Iar prinderile in cadru de GS500 sunt identice cu cele de la GS 400. Ma batea gandul sa fac upgrade-u asta, mai ales ca voi castiga si un plus de putere. Sa vedem la iarna de unde scot 300 de euro pt asa ceva. Da, am frunzarit si eu topicul ala putin, omul are o idee fixa si nu i-o poti scoate din cap.Chiar cei care au facut "adaptarea" pe IJ-uri ii spun ca nu se preteaza asa ceva si ca nu merita si el ii da inainte: batman, batman.. @Livius, eu am Matiz si alternatorul e identic cu cel de TICO, si iti spun sigur ca nu e asa mic precum crezi tu. Daca vrei il masor si ii pun si poze aici sa te convingi. Si nici usor nu e. Pe topicul de la comuniste cred ca cel mai bun sfat ti l-a dat Ozzy, nu inteleg de ce te incapatanezi pe o idee fara rost. Chiar vrei sa dai gauri in motor si sa adaptezi un ax cu fulie pentru alternator? Adaptarea e greoaie, insa nu imposibila. Is 2 variante, din punctul meu de vedere: 1. Direct pe axul de la volanta, in partea dreapta a motorului, unde e capacul de la sonda de ulei si de la bobinele de avans. Cu ajutorul unui strung, se face o adaptare si s ar putea conecta axul alternatorului direct pe axul volantei. Apoi, capacul care acopera sonda si bobinele se poate ?prelungi? (tot printr o piesa facuta la strung) astfel incat sa cuprinda in interior alternatorul. Imaginati va cum vin tolele la un transformator: practic ele sunt niste table subitiri care puse una peste alta si prinse in suruburi formeaza un ?perete?. AStfel se poate ?prelungi? si capacul. E ca si cum ai lua garnitura aia si ai multiplica o din tabla groasa de n spe ori. Oricum, astea as detalii, care se pot modifica in timp, nu are rost sa le dezbatem. Avantaje: nu dai gauri in motor iar daca nu mi place cum mere pot sa revin la forma initiala Dezavantaje: la ralanti s ar putea sa nu incarce suficient. Din cate m am documentat, turatia de lucru ar fi de 4 X turatia la ralanti al motorului de masina, adica undeva la 2400 de ture. Iti scade din turatie, plus ca e destul de complicat de montat, recunosc. Dar nu imposibil. 2. Alternatorul angrenat direct de lantul de la transimisa finala, pus cu un pinion in loc de volanta pe lant. Solutia asta e cea mai simpla: nu dai gauri in motor, ci in suportul care tine bateria. Alternatorul ar pica direct cu pinionul (unul de atac) pe lant. Cel mai mare dezavantaj aici e ca la semafor nu incarca deloc, iar cel mai mic ca n primele viteze nu mi scade turatia. Cu siguranta scade viteza de top, insa si asta e discutabila. Oricum eu gasesc suficient 120-130 la ora ca viteza de deplasare. Inteleg ca poate ma scarpin cu mana dreapta la urechea stanga, insa sunt cateva chestiuni pe care eu cred ca voi le ignorati: 1. Voi spuneti ca buba cea mai mare e ca pierzi din putere. Pai daca ai generatorul original(eu am mentionat ca il voi pastra functional) genereaza 13,5 V la ralanti, releul alternatorului va mai excita infasurarile, consumand lucru mecanic? Eu cred ca nu, sau doar intr o mica masura. Am dreptate sau nu? 2. Tico are motor de 800 cc, insa si sarcina electrica a masinii e cel putin dubla fata de cea a unui motor (totul x2 . doua faruri, 2 stopuri, climatizare, etc ). Daca eu nu-l solicit, alternatorul teoretic va merge in gol si nu mi va infrana motorul. Corect? 3. Andrei D Âşi-a ?cocosat? IJ ul de 250cc cu un alternator de Dacie de 35A. Pai sa vedem de ce: alternatorul de Dacie e fiabil dar slabut ca putere, mai mare ca dimensiuni si mult invechit ca tehnologie(anii 70-80), daca e sa l compari cu un alternator de Tico(65A, anii 90). IJ ul lui Andrei D CRED ca ar fi cam jumatea puterii GS ului de 400. Aici s ar putea sa ma n sel totusi. Totusi, pricepeti unde bat: motor mic+alternator mare si depasit = dezamagire 4 Elimin transmisia prin curea, adica elimin o frecare in plus, salvez energie. Plus ca nu mai dau gauri in blocul motor, ca i plac lui Calin. Ce credeti? Alta chestiune. Sa zicem ca s un incapatanat si n loc sa dau 300 de euro (adica cam 40% din valoarea rablei mele pe criza asta) vreau eu sa adaptez un alternator extern (adaptare care ar costa maxim 300 de lei). Nu tin mortis sa fie de TICO. As vrea sa fie cel mai mic posibil alternator pe 12V. Sa zicem 10A - 100w, suficienti pt a sustine motorul daca pica generatorul original. Unde ar trebui sa caut? Cine are o idee? PS: nu vreau sa vand motocicleta stiind ca un alt incepator o sa aiba batai de cap. Toti imi recomanda: da i o vopsea si scapa de ea... Obiceiul asta romanesc nu mi se pare moral si nici sanatos. De ce sa profit de pe urma nestiintei unui incepator? Ca asa a facut un alt bou... Perpetuarea marlaniei nu e o solutie... Editat Iunie 24, 2010 de livius_ereticus007 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Iunie 24, 2010 Share Postat Iunie 24, 2010 Eu inteleg perfect ce spui tu si apreciez intentiile si sinceritatea ta, insa nu sunt de acord cu adaptarea in sine, nu mi se pare o solutie orice mi-ai zice. Si nu ma leg de putere, ai dreptate cu ce zici, insa efectuarea fizica a adaptarii ridica multe semne de intrebare si nu sunt detalii.. Si eu sunt adeptul rezolvarii ieftine a treburilor, dar nici chiar asa. La adaptare, la punctul 1 - zici ca prelungesti capacul, ok, sa zicem ca e posibil..dar omiti ceva: ce faci cu uleiul din motor?? Cum faci sa separi zona care functioneaza cu ulei de zona in care va fi electromotorul auto? In plus, bobina actuala a generatorului moto e prinsa in capac, nu inteleg clar cum poti extinde capacul si totodata sa lasi functional actualul generator. Tu zici ca-s detalii, dar nu sunt deloc de ..neglijat. Dupa parerea mea solutia 1 pica din start ... La solutia 2 nu inteleg cum o sa poti angrena pinionul alternatorului cu lantul, in conditiile in care lantul va trece tangential pe langa pinion si abia va angrena 1-2 dinti. In plus bascula motociletei oscileaza sus-jos modificand unghiul in care lantul va "ataca" pinionul alternatorului. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yuk Postat Iunie 25, 2010 Share Postat Iunie 25, 2010 Ce credeti? Alta chestiune. Sa zicem ca s un incapatanat si n loc sa dau 300 de euro (adica cam 40% din valoarea rablei mele pe eu as cauta cauza exacta... piesa defecta si apoi m-as risca la dezmembrari Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
livius_ereticus007 Postat Iunie 25, 2010 Share Postat Iunie 25, 2010 La adaptare, la punctul 1 - zici ca prelungesti capacul, ok, sa zicem ca e posibil..dar omiti ceva: ce faci cu uleiul din motor?? Cum faci sa separi zona care functioneaza cu ulei de zona in care va fi electromotorul auto? In plus, bobina actuala a generatorului moto e prinsa in capac, nu inteleg clar cum poti extinde capacul si totodata sa lasi functional actualul generator. Tu zici ca-s detalii, dar nu sunt deloc de ..neglijat.Dupa parerea mea solutia 1 pica din start ... La solutia 2 nu inteleg cum o sa poti angrena pinionul alternatorului cu lantul, in conditiile in care lantul va trece tangential pe langa pinion si abia va angrena 1-2 dinti. In plus bascula motociletei oscileaza sus-jos modificand unghiul in care lantul va "ataca" pinionul alternatorului. 1. Te ai repezit Belbody. Am zis ca l pun in partea dreapta a motorului, sub capacul unde se afla bobinele de avans(senzorii Hall cred ca se numesc) si sonda de ulei. In acest spatiu nu exista ulei(nu cum este in partea stanga, unde e capacul cu generatorul si angrenajul de la demaror). Deci nu exista ulei. Apoi, generatorul actual e in partea stanga, unde va si ramane. Am mentionat ca nu l desfiintez, din contra - e functional. Caut doar o solutie de back-up ca sa nu desfac motoru in camp cand ma lasa infasurarile sau releul original. Oricum, multam de implicare. 2. E drept ca n ai de unde sa stii, insa, ca sa ti explic> suportul de la baterie este asezat in spatele motorului, prins pe bascula. Lantul se misca vertical odata cu bascula si implicit cu suportul la baterie. (O sa verific totusi, ca e posibil sa ma n sel). Eu unu prefer varianta 1. @yuk Timp de doi ani am tot cautat defecte. Bateria nu are scurgeri de curent, deci nu exista scurt. O las si 2 saptamani "statuta" si tot porneste. Cand pun contactul imi papa curent doar bobinele si bordul(pe verificate). Chiar si cu bateria la 12,5 V, motorul imi porneste. La ralanti, cu luminile stinse, cosuma fff putin. Am doar un halogen Philips de 55/60, leduri in bord si semnalizari, si in curand si la stop. Nu pot sa zic ca am un consum fenomenal ca sa mi se duca n timp statorul sau releul. Am scotocit asta noapte pe internet si am gasit ceva solutii interesante> e vorba de alternatoarele de la karturile de golf sau de la masinile de tuns iarba. Stiu, pare amuzant. Insa ele au pana n 20 de A si sunt micute. Acu, ramane sa vad dimensiunile exacte, cat costa transportul, etc Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat Iunie 25, 2010 Share Postat Iunie 25, 2010 Eu nu as face asa ceva dar daca tu esti hotarat cred ca cel mai bine ar fi sa adaptezi un alternator extern de motocicleta. Pot sa-ti insir cateva modele care sigur au asa ceva: Yamaha diversion, suzuki RF600 (posibil si ala de 900) suzuki gsx750 , boxere bmw etc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
livius_ereticus007 Postat Iunie 26, 2010 Share Postat Iunie 26, 2010 Multam Binox! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
chopperman Postat Iunie 28, 2010 Autor Share Postat Iunie 28, 2010 (editat) Am desfacut si curatat majoritatea mufelor din instalatia electrica, inclusiv masa de pe motor. Am gasit cativa papuci corodati. Nu stiu daca asta a fost motivul pentru care nu incarca. Si brusc releul meu incarca. Aviz amatorilor. Verificati intai cele mai simple cauze ale unei probleme (asta am invatat-o tot aici pe forum). Aproape ca facusem o depresie cautand cauza defectului. Si cand ma gandesc ca am mai schimbat inca unul probabil tot din aceasta cauza........ Multumesc pentru sprijin. Editat Iunie 28, 2010 de choppermaniac Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
borisake Postat Iunie 28, 2010 Share Postat Iunie 28, 2010 Am revenit si eu cu beleaua mea. Am masurat prima data tensiunea din baterie 12.4 V, cu aparatul infipt in borne si i-am dat la cheie, 6,5 V (a scazut la jumatate) stiam ca trebuie sa scada, dar parca nici chiar asa. Nu a pornit la cheie, deci am impins-o si am continuat masurarea dupa pornire. Cu motorul la relanti si fara consumatori aveam 12.5 V cu consumatori aveam 11.3 V, in ture fara consumatori maxim 13 V si cu consumatori undeva pe la 12.1 V, deci o ghena de releu, sa-i fie tarana usoara. Am mai masurat tensiunea data de alternator pe CA intre cele 3 fire galbene si la relanti cu mufa scoasa din releu aveam 12 si ceva V (nu mai stiu cat) la toate cele 3 fire combinate intre el, iar in ture facea si 60 V, deci zic ca asa zisul alternator isi face treaba. Acum de unde sa gasesc si eu un releu care sa ma tina si pe mine un sezon nu jumate. Mufele si toate cele le-am curatat si gresat mai de mult, nu au si nici nu au avut probleme. Poate doar sa ii adaptez un cooler sau sa ii schimb locul unde este montat sau si una si cealalta. Astept sfaturi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Iunie 28, 2010 Share Postat Iunie 28, 2010 Daca cand apesi butonul sa o pornesti scade sub 10 V,m bateria aia e pe duca. Incearca cu bateria unui amic care stii sigur ca e buna Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
borisake Postat Iunie 29, 2010 Share Postat Iunie 29, 2010 Ok, corecta si afirmatia asta, dar dupa ce porneste de ce nu incarca? De ce nu se duce in 14 si ... V, nu din cauza releului? Eu aveam la relanti 12.2 V si in ture mari abia 13 V fara consumatori. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.