Sari la conținut

schimbat fara ambreiaj


Postări Recomandate

Dupa prima iesire in "teren" am vazut ca parca e mai potrivit sa schimb fara ambreiaj, nu mai pierzi putere/timp cind schimbi, dar, anii de mers in trafic prin Bucuresti unde degetul pe ambreiaj este tot atit de "sfint" ca si cel de pe frina imi spune ca totusi, nu e prea normal.

Asa ca vin cu intrebarea asta, e bine sa schimb fara ambreiaj? nu face rau? este o treaba uzuala in enduro sa schimbi fara ambreiaj?

Treaba e ca la un moment dat cind cautam motor, am vazut un DR la care abia mergea ambreiajul, iar vinzatorul a fost foarte uimit cind i-am zis ca eu sunt invatat sa schimb cu ambreiaj, el zicea ca-l foloseste doar la plecare de pe loc... nu stiu daca a fost abureala, oricum nu am luat fierul dar acum mi-am adus aminte de ce zicea omu'.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu stiu daca e bine sau rau dar multi "batrani" folosesc tehnica asta, si motivul este acela pe care l-ai spus si tu : nu mai pierzi din avant..... de partea tehnica sa zica expertii daca spargi cutia sau nu!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Putina teorie:

Indiferent de tipul masinariei (auto, moto_enduro, moto_sport), ambreiajul preia asupra sa diferenta de cuplu dintre motor si roata.

Aceasta diferenta este preluata de ambreiaj treptat (adica de la cateva zecimi de secunde pana la secunde), astfel cutia este supusa unei evolutii de cuplu fluide.

Cand se schimba fara ambreiaj, aceasta schimbare este aproape instanta si practic rotile dintate sufera un mic soc la fiecare schimbare.

In particular cutiile secventiale (si anume de acest tip sunt pe majoritatea motocicletelor), datorita constructiei sale permit o schimbare mai usoara fara ambreiaj, dar asta nu inseamna ca socul nu exista!

 

Putina practica:

In mod normal la schimbari in sus (1->2, 2->3, etc), cand treci de la o viteza la alta, din jocul acceleratiei (si anume sa o lasi un pic) se poate reduce socul la minim, astfel incat schimbarea sa fie foarte putin daunatoare cutiei. Ideea este ca acceleratia trebuie sa fie dozata exact corespunzator pentru viteza in care urmeaza sa ajungi.

 

exemplu. esti in treapta a 2-a la 50 km/h viteza constanta si ai gazul deschis la 50%, daca de exemplu schimbi a teria si mergi constant cu 50, o sa ia o deschidere de (de exemplu) 40% a gazului. Deci, ca sa schimbi fara ambreiaj, in momentul in care schimbi trebuie sa iei mana din gaz anume de la 50->40% si schimbarea se va face impecabil.

 

La schimbari in jos insa, apare o mica problema. Teoria este aceiasi si daca pe exemplul anterior revii de la 3->2 in viteza constanta, tot 40%-50%(practic marirrea gazului) insa dozarea trebuie facuta mai exact deoarece atat motorul cat si roata vor sa transfere energie spre cutie (exact socul care se intampla cand treci 3->2 cu ambreiaj , dandu-i drumul repede)

 

 

Si mai mult practica:

Exemplul de mai sus a fost pentru viteza constanta, lucrurile se complica nitel cand vine vorba de acceleratii sau decelaratii, acolo trebuie sa dozezi luand in calcul viteza si acceleratia, care trebuie sa fie cat mai fluida posibil, la schimbare (desi rapida, ca de asta nu vrei sa a[pesi ambreiajul:)

 

Toate aceste chestii sunt explicatii teoretice, in practica creerasu dupa cateva boacane isi face calculele singurel si schimbarea se face aproape automat:)

 

P.S. Eu, totusi, nu incurajez acest tip de schimbare a vitezelor decat in cazuri extreme sau rare, pentru ca oricum ar fi, solicita mai mult transmisia (cutie + pinioane + lant/cardan), si ultimele cercetari au aratat ca e mai ieftin sa schimbi un ambreiaj decat o cutie de viteze:)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ca sa schimb fara ambreiaj am vazut ca trebuie "jucat" un pic din acceleratie, asa cum ziceai si tu la schimbarea in sus taiat din gaz si cu usoara presiune in sus pe levier iar la schimbarea in jos tras usor de gaz si cu usoara presiune in jos pe levier.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

F**i pinioanele din cutie ca la Vadu' Lat. Sau, mai rau, indoi furcile daca esti prea insistent. Bine ca la motoarele astea nu-i FOARTE scump sa umblii in cutie :) -- piese SH cacalau.

 

De principiu e bine sa folosesti ambreiaju. Acuma ca iti mai scapa si o schimbare 'din gaz', nu-i bai. Eu fac foarte des chestia asta la trecerea 2>3 pe accelerare: de multe ori imi dau seama ca trag ambreiajul abia dupa ce am schimbat viteza.

Editat de switch
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dupa prima iesire in "teren" am vazut ca parca e mai potrivit sa schimb fara ambreiaj, nu mai pierzi putere/timp cind schimbi, dar, anii de mers in trafic prin Bucuresti unde degetul pe ambreiaj este tot atit de "sfint" ca si cel de pe frina imi spune ca totusi, nu e prea normal.

Asa ca vin cu intrebarea asta, e bine sa schimb fara ambreiaj? nu face rau? este o treaba uzuala in enduro sa schimbi fara ambreiaj?

Treaba e ca la un moment dat cind cautam motor, am vazut un DR la care abia mergea ambreiajul, iar vinzatorul a fost foarte uimit cind i-am zis ca eu sunt invatat sa schimb cu ambreiaj, el zicea ca-l foloseste doar la plecare de pe loc... nu stiu daca a fost abureala, oricum nu am luat fierul dar acum mi-am adus aminte de ce zicea omu'.

poate te ajuta asta cu ceva:

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In motocross stiu ca se foloseste ambreiajul doar la start. E adevarat, aia desfac motoarele aproape dupa fiecare cursa. Eu am incercat sa schimb fara ambreiaj si nu am reusit. Si nu am vrut sa ma antrenez pe cutia mea. Plusa ca la enduro nu prea merge fara ambreiaj. Decat pe portiunile de viteza, gen motocross.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu stiu la enduro cum este dar la vitezana (cbr 900) am practicat schimbul fara ambreiaj. Dupa vre-o 5-10 mii km cârâia cand bagam din a doua in a-ntaia! Probabil am ciobit dintii unor roti dintate. Prin urmare nu recomand decat daca este necesar.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@strut intrebarea mea nu era pusa sa vad daca se poate schimba, stiu ca se poate, stiu si cum. Intrebarea era pusa sa aflu de la cei ce fac enduro, de mai multa vreme daca schimbatul fara ambreiaj e o practica comuna in genul asta de activitate. Acum m-am lamurit, trebuie schimbat CU AMBREIAJ.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@strut intrebarea mea nu era pusa sa vad daca se poate schimba, stiu ca se poate, stiu si cum. Intrebarea era pusa sa aflu de la cei ce fac enduro, de mai multa vreme daca schimbatul fara ambreiaj e o practica comuna in genul asta de activitate. Acum m-am lamurit, trebuie schimbat CU AMBREIAJ.

Pe o urcare daca stai sa tragi de ambreiaj ca sa-i f.uti una in jos (sau sus) s-a dus dracu smecheria. Daca mai esti si ridicat in scarite.....Acu depinde de genul de enduro practicat si de tipul de moto sau de locatia/zona respectiva. Fiecare iti va da sfaturi din punctul lui de vedere. Eu nu folosesc ambreiaj decat la plecare, pe zone tehnice unde am viteza sub 1-a si mai rar pe coborari.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu nu folosesc deloc ambreiajul. Doar la plecat de pe loc, la oprit si la fazele dificile unde e nevoie (obstacole).....

Schimb si in sus si in jos fara.

Nu am avut niciodata aprobleme cu cutiile (4 moto). Ultima....KTM EXC 450 2006 are 10.000 km si merge brici.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@strut intrebarea mea nu era pusa sa vad daca se poate schimba, stiu ca se poate, stiu si cum. Intrebarea era pusa sa aflu de la cei ce fac enduro, de mai multa vreme daca schimbatul fara ambreiaj e o practica comuna in genul asta de activitate. Acum m-am lamurit, trebuie schimbat CU AMBREIAJ.

 

Da prietene ai retinut bine trebuie cu ambreiaj. Uitat-i pe meseriasii astia care schimba fara ambreiaj. Smecheria e sa poti schimba cu ambreiaj din orice pozitie in panta in rampa sub apa etc etc aici e meseria ,sa bagi cu japca asta te face japcar de meserie. Succes.

Editat de DCSAN20
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@strut intrebarea mea nu era pusa sa vad daca se poate schimba, stiu ca se poate, stiu si cum. Intrebarea era pusa sa aflu de la cei ce fac enduro, de mai multa vreme daca schimbatul fara ambreiaj e o practica comuna in genul asta de activitate. Acum m-am lamurit, trebuie schimbat CU AMBREIAJ.

+1 cu ambreiaj. eu schimb des si fara, mai ales la curse cind imi menajez degetele, totul e sa inveti cum sa-i dai gazul cind schimbi. Dar in mod normal folosesc ambreiajul. E mult mai important sa-ti reglezi maneta de ambreiaj cum trebuie si mai ales, nu uita ca ambreiajul nu trebuie neaparat tras de tot. Daca iei putina presiune de pe placi, dupa mine e ok. Eu nu-l trag de tot decit la oprire. Exerseaza sa vezi cit trebuie sa-l ciupesti ca sa schimbe frumos. pina intr-un 1cm e de ajuns...asta dupa 1cm de joc care trebuie sa-l aiba.

 

Chestia ca nu folosea ambreiajul decit la pornire e minciuna. Ambreiajul trebuie ori de cite ori ai obstacole mai serioase, curbe strinse, viteza foarte mica (gen trials), stinca, noroi sau apa sau pante etc...Daca nu folosesti ambreiajul in situatiile astea, roata pierde usor aderenta.

 

Daca nu-ti mai place ambriajul, exista rekluse. Am incercat unul o data si e ok. Stiu citiva care au si le place: http://www.rekluse.com/

 

multe motorete moderne, de obicei modelele mai scumpe, au slipper-clutch, ca sa eviti brake/down la down-shifting si alte probleme asemanatoare...http://forums.superbikeschool.com/index.php?showtopic=258

 

noroc

Editat de Razie
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu se duce cutia daca schimbi fara ambreiaj???pai daca il folosesti doar la plecare si la unele urcari grele de ce mai exista ambreiaj?....acolo se misca niste roti daca schimbi fara ambreiaj nu lovesti/rupi dintii??intreb si eu

Editat de rider_thetiger
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare am urmarit topicu, nu incerc sa arat ceva dar spun am cam 28 000 km facut cu un DR din 89 numa off road am schimbat nu-ma odata ambreaju de cand il am (5 ani) , sa pun intrebarea asa cine a desfacut o cutie de dacie de tractor de motor ,se observa cum lucra o cutie.....! daca incerci cu ambrea chestia ii ca pierzi timp si putere in acelasi timp si uzura mai multa la ambreaj !

Chestia, daca il schimb fara este perfect sa spunem asa daca schimbi la viteza care trebe! Il duci 1-2-3 il lasi din gaz scurt da-i a 4-a nu bagi mana direct in el te smuceste il lasi 2 sec si atuncia il duci mai departe ,in jos cand schimbi risti sa rupi varfu furcilor daca nu schimbi bine si se duce si harta de furci din cutie!

Cand il aduci in treapte inf un pic de tot il smucesti numa 1 sec si ii dai in jos se schimba usor!!

Eu schimb ca-m de 2 ani fara ambreaj si nu am nici o problema !!!

:smoke:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dupa prima iesire in "teren" am vazut ca parca e mai potrivit sa schimb fara ambreiaj, nu mai pierzi putere/timp cind schimbi, dar, anii de mers in trafic prin Bucuresti unde degetul pe ambreiaj este tot atit de "sfint" ca si cel de pe frina imi spune ca totusi, nu e prea normal.

Asa ca vin cu intrebarea asta, e bine sa schimb fara ambreiaj? nu face rau? este o treaba uzuala in enduro sa schimbi fara ambreiaj?

Treaba e ca la un moment dat cind cautam motor, am vazut un DR la care abia mergea ambreiajul, iar vinzatorul a fost foarte uimit cind i-am zis ca eu sunt invatat sa schimb cu ambreiaj, el zicea ca-l foloseste doar la plecare de pe loc... nu stiu daca a fost abureala, oricum nu am luat fierul dar acum mi-am adus aminte de ce zicea omu'.

 

atata timp cat nu faci curse nu e recomandat sa schimbi fara ambreiaj daca nu stii sa o faci din acceleratie pentru ca in timp cutia se va uza mai tare de la socurile primite la momentul schimbarii

eu la enduro folosesc ambreiajul, doar la portiunile de viteza nu unde mai scap fara :smoke:

mettal86 ti-a explicat foarte bine procesul de schimbare a vitezelor cu sau fara ambreiaj de acolo poti trage sau nu o concluzie cum e mai bine pentru tine

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...
ambreajul preaia din socul crabotilor,le permite acestora sa 'copieze',nu sa-si faca cuplarea brusc si fortat. ambreajul este un amortizor pentru cutie la fel cum si volanta/contragreutatea in cazul de fata este un amortizor pentru miscarea rectilinie a ansamblului denumit biela-manivela. motorul poate functiona si cu o volanta usurata [da' nu mult,evident] insa nu in parametri optimi ci total anapoda,de asemenea riscurile de tesire a carbotilor,furci indoite nu vor intarzia sa apara in urma acestui mod de utilizare,simptomele fiind caraitul in viteze si saritul din diferite trepte,smucituri in mers etc.inclusiv trenurile de pinioane vor avea de suferit,de aici explicatia ovalizarii in carter a cotelor rulmentilor sau bucselor dupa caz.

nu contest pierdrea de putere-cuplu,dar astea cu ce pret? ambreajul se schimba mai usor,mai ieftin si nu trtebuie desfacut motorul bucati. de schimbat fara ambreaj poti sa schimbi si la raba-tractor,autoturism,daca ai ureche 'muzicala',dar iti asumi niste riscuri.

 

cum o pastrezi,asa o ai. ;)

 

 

Cine sa obisnuit cu un stil de condus bestia offroad, mai greu isi schimba mersul. Mai bine de incepatori(ca mine) ca vedem aici mai multe sfaturi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dupa prima iesire in "teren" am vazut ca parca e mai potrivit sa schimb fara ambreiaj, nu mai pierzi putere/timp cind schimbi, dar, anii de mers in trafic prin Bucuresti unde degetul pe ambreiaj este tot atit de "sfint" ca si cel de pe frina imi spune ca totusi, nu e prea normal.

Asa ca vin cu intrebarea asta, e bine sa schimb fara ambreiaj? nu face rau? este o treaba uzuala in enduro sa schimbi fara ambreiaj?

Treaba e ca la un moment dat cind cautam motor, am vazut un DR la care abia mergea ambreiajul, iar vinzatorul a fost foarte uimit cind i-am zis ca eu sunt invatat sa schimb cu ambreiaj, el zicea ca-l foloseste doar la plecare de pe loc... nu stiu daca a fost abureala, oricum nu am luat fierul dar acum mi-am adus aminte de ce zicea omu'.

 

 

ambreajul pt. ce mai e facut? schimba tit asa daca ai bani de inlocuit piese la ambreaj si cutie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ambreajul pt. ce mai e facut? schimba tit asa daca ai bani de inlocuit piese la ambreaj si cutie.

domnilor merg de ani de zile fara sa schimb cu maneta de ambreiaj si nu are nici cutia nici ambreiajul ceva..si pot sa spun ca mi-au trecut prin mana pana acum 4 exc-uri pe termen ceva mai lung (asta inseamna vreo 30.000-35.000 de km aproximativ)..525-ul pe care il am de 4 ani (luat de nou) are vreo 16.000 in prezent si in afara de lichid si inlocuit cilindrul receptor odata nu am facut nimic la ambreiaj..

 

sa se mentioneze ca folosesc ambreiajul doar la plecarea de pe loc si cand trebuie decelerat violent sa nu ma arunce in cap

Editat de atillas
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...