1CFOR Postat August 12, 2010 Share Postat August 12, 2010 Baieti, am si eu o intrebare de supra-incepator. momentan am un cruiser EN 500, insa mi-am dat seama ca adevarata chemare este enduro-touring. Pe scurt, de ce mi-as lua AT si nu: 1TA 2Dominator 3S 4TDM850. Punctele de interes sunt binenteles, comportament offroad, consum, mers cu pasager si bagaje dar si viteza atinsa, nu ca ma intereseaza sa merg blana - intreb strict tehnic. Scuze daca sunt offtopic sau s-a mai discutat de nspe ori despre asta, daca aveti linkuri utile de pe forum unde s-a mai discutat sunt binevenite. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
tibor_mt Postat August 12, 2010 Share Postat August 12, 2010 (editat) Baieti, am si eu o intrebare de supra-incepator. momentan am un cruiser EN 500, insa mi-am dat seama ca adevarata chemare este enduro-touring. Pe scurt, de ce mi-as lua AT si nu:1TA 2Dominator 3S 4TDM850. Punctele de interes sunt binenteles, comportament offroad, consum, mers cu pasager si bagaje dar si viteza atinsa, nu ca ma intereseaza sa merg blana - intreb strict tehnic. Scuze daca sunt offtopic sau s-a mai discutat de nspe ori despre asta, daca aveti linkuri utile de pe forum unde s-a mai discutat sunt binevenite. Aici poti vedea foarte bine orientarea AT & TA & Dominator. Tu stii cel mai bine unde te incadrezi. Despre S si TDM850 sa iti explice altii, in cunostinta de cauza mai buna. Oricum, ca sa devin putin subiectiv: "Africa Twin is The Real One" Editat August 12, 2010 de tibor_mt Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dj cos Postat August 12, 2010 Share Postat August 12, 2010 yeap this is my bitch si sincer m-am dat si cu o africana, si nu prea m-a impresionat deloc si nu tin la firma sau la legende Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
1CFOR Postat August 13, 2010 Share Postat August 13, 2010 ok, atunci am o ultima intrebare agasanta pentru posesorii de AT: de ce nu v-ati lua TA? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dhamzea Postat August 13, 2010 Share Postat August 13, 2010 ok, atunci am o ultima intrebare agasanta pentru posesorii de AT: de ce nu v-ati lua TA? Sincer ? Habar n-am avut ce-mi cumpar la momentul respectiv, acum 4 ani. Aveam o bruma de bani in buzunar, restul de la banca, cu imprumut si dobanda. Eu eram chitit pe TA, dar vanzatorul nu avea, decat "asta, sora ei mai mare". Am incalecat-o prima data, sa-i fac o proba; am culcat-o dupa 500 de meri, intr-o intersectie, cand un bou nu mi-a acordat prioritate. Am adus-o inapoi la vanzator sa o vada pt ultima oara si am batut palma. Si de atunci mergem impreuna. Am mai mers cu o Yamaha XT 600 si cu Simsonul "copilariei", si zau ca nu ma arde sa schimb AT-ul cu altceva. Am siguranta ca ma duce si ma aduce, si face fata cu brio necesitatilor mele. Altceva nu imi doresc, nu viteza, nu smecherii, doar orizontul din zare. Asa ca las pe altii sa inmoaie penita in cerneala lui "degeaba"; eu prefer, cand am posibilitatea, sa "dau" pe drumuri. Restul de adevar e undeva pe la mijloc. Drumuri bune, domnilor !!! \m/ Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
tibor_mt Postat August 13, 2010 Share Postat August 13, 2010 ok, atunci am o ultima intrebare agasanta pentru posesorii de AT: de ce nu v-ati lua TA? Totul tine de Tine, si de orientarea ta. La ce vrei s-o folosesti. Ai vazut diferenta dintre cele trei Honde in schema pe care ti-am aratat-o. Tu decizi. Si totul este sa nu-ti para rau la urma. Mie nu-mi pare rau de alegerea facuta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat August 13, 2010 Share Postat August 13, 2010 Nici mie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
1CFOR Postat August 14, 2010 Share Postat August 14, 2010 (editat) bine ma baieti atunci va multumesc pentru raspunsuri, aveti dreptate - nu exista alegere gresita, cel mai important e sa fi tu impacat cu alegerea facuta. Dar, chiar ca o utlima intrebare am: dintre modele astea spre care tind, nu vreau sa va intreb care consuma cel mai putin pentru ca m am lamurit - tine foarte mult de motor cum e ingrijit si multe altele, va cred pe toti cu ce consum spuneti dar pentru acelasi motor vad totusi diferente. Spuneti-mi totusi daca aveti cunostinte de vreun anumit model/ anumita generatie etc care consuma in draci si nu merita, fara restrictie de brand generatie dupa 95 sa zicem. Sunt in perioada in care intreb si eu in stanga in dreapta, cum vad unu pe strada sar pe el, stiti cum e, si voi ati fost la fel;) Va salut! Editat August 14, 2010 de 1CFOR Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
tibor_mt Postat August 16, 2010 Share Postat August 16, 2010 bine ma baieti atunci va multumesc pentru raspunsuri, aveti dreptate - nu exista alegere gresita, cel mai important e sa fi tu impacat cu alegerea facuta. Dar, chiar ca o utlima intrebare am: dintre modele astea spre care tind, nu vreau sa va intreb care consuma cel mai putin pentru ca m am lamurit - tine foarte mult de motor cum e ingrijit si multe altele, va cred pe toti cu ce consum spuneti dar pentru acelasi motor vad totusi diferente. Spuneti-mi totusi daca aveti cunostinte de vreun anumit model/ anumita generatie etc care consuma in draci si nu merita, fara restrictie de brand generatie dupa 95 sa zicem. Sunt in perioada in care intreb si eu in stanga in dreapta, cum vad unu pe strada sar pe el, stiti cum e, si voi ati fost la fel;) Va salut! RD03 sunt foarte reusite. Eu sunt extrem de multumit. Consum in oras (Timisoara) 5,5 - 5,8%, afara 4,6-4,8% cu 110-120 km/h Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cavaleru Postat August 16, 2010 Share Postat August 16, 2010 Baieti, am si eu o intrebare de supra-incepator. momentan am un cruiser EN 500, insa mi-am dat seama ca adevarata chemare este enduro-touring. Pe scurt, de ce mi-as lua AT si nu:1TA 2Dominator 3S 4TDM850. Punctele de interes sunt binenteles, comportament offroad, consum, mers cu pasager si bagaje dar si viteza atinsa, nu ca ma intereseaza sa merg blana - intreb strict tehnic. Scuze daca sunt offtopic sau s-a mai discutat de nspe ori despre asta, daca aveti linkuri utile de pe forum unde s-a mai discutat sunt binevenite. eu pot sa iti dau toate motivele pt care as alege tdm-ul. consum mic 4.8-5.5 la drum intins. cuplu mult mai ales peste 3000 rpm cand accelereaza puternic pt a face depasiri din scurt. frane foarte bune 2x 298mm pe fata. pasager sau bagaje sunt cantitate neglijabila in mers. 205km/h dupa ceas a fost viteza maxima, adica cat e si in carte. offroad face cu ea chestii usoare fiind un motor destul de inalt si cu centru de greutate ridicat te lupti cu el daca nu e echipa cu gume de off si mai ales daca nu ai macar 1,80. merge bine pe macadam, pietris sau drumuri de pamant batatorit. In noroi nu se simte prea bine. Este un motor extrem de fiabil pt offroad la TDM conteaza enorm gumele, eu rulez cu Karoo T spate si k60 fata. merge brici si-n noroi. in 3 ani am schimba o singura piesa, releul de incarcare. uleiul nu a fost vreodata nevoie sa-l completez. Eu nu mi-as lua africa twin pt ca: imi pare raportul cp/kg prea mic, consuma mult pt ce ofera, frane slabe, pe sosea nu e chiar in apele ei. Avantajele AT ar f: rezervorul imens, care totusi compenseaza consumu, rota de 21, suspensii cu o cursa mare, cuplu foarte de jos, excelent pt off, fiabilitate mecanica foarte buna Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pedros Postat August 17, 2010 Share Postat August 17, 2010 Avantajele AT ar f: rezervorul imens, care totusi compenseaza consumu, rota de 21, suspensii cu o cursa mare, cuplu foarte de jos, excelent pt off, fiabilitate mecanica foarte buna Asa te vreau , meriti o bere. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sorin_ush Postat August 22, 2010 Share Postat August 22, 2010 Pai astea ar fi si avantajele unui ST comparativ cu TDM-ul. Parerea mea vis-a-vis de aceasta discutie este ca nu prea poti compara cele 2 modele, fiind atat de aseamanatoare lasa loc unei doze foarte mari de subiectivism din partea posesorilor. Iar sa intrebi "ce motoreta sa-mi iau" pe un forum denota o foarte mare nesiguranta de sine. Oscilezi intre 2 modele?... ia si le calareste pe amandoua si vezi care ti se potriveste, nu ca "de azi sunt fan AT sau BMW pentru ca asa am citit pe forum". Eu unul de asta am si ales Yamaha, pentru ca Honda-i Honda. Asa te vreau , meriti o bere. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
1CFOR Postat Septembrie 7, 2010 Share Postat Septembrie 7, 2010 a dat sahu si matu baiatu asta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Achile Postat Octombrie 1, 2010 Share Postat Octombrie 1, 2010 Daca as avea 4000 care sa-mi prisoseasca, i-as da pe o Africa Twin, are o aura aparte si sunt muscat iremediabil de motorul V2. Chiar daca Supertenereul meu batran nu-i in toate mintile, a mers cu 200 la ora fara sa cracneasca. Dar e e mult prea grea si are o manevrabilitate cam ciudata. Sincer, eu vad mult mai adventure o treaba cu DR350 de 1000-1500 de euro si de restul sa mergi cat te tine cu 100 la ora pe toate felurile de drumuri, decat sa dai o fuga pe autostrada pana in delta, sa te-nvarti putin p-acolo si sa te intorci acasa.Sa nu-mi zica mie ca ala care-si rupe 4000 de euro de la gura, gata o terfeleste imediat prin coclauri. Daca o sa am aia 4000 de euro vreodata, ca sa-i dau pe un motor, ala va fi XR650R, pregatit de drum lung... Chiar nu-mi trebuie confort sporit si nici viteza, ci doar sa mearga oriunde. Daca as vrea un motor mare enduro-touring, acela ar fi Varadero cu roti spitate si suspensii ameliorate. V2-ul ala de 1 litru e orgasmic, dupa mintea mea... Ce inseamna drum lung? ce inseamna bagaj la tine? cam ce ai dori sa faci cu el?? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vis-a-vis Postat Octombrie 1, 2010 Share Postat Octombrie 1, 2010 Ajuns la munte, mers pe forestiere, campat pe undeva, plecat mai departe, venit acasa Ceva de genu' Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Achile Postat Octombrie 1, 2010 Share Postat Octombrie 1, 2010 daca ai grija de porc, porcul te recompenseaza cu varf si-ndesat. Merita banu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MotoMax Postat Octombrie 16, 2010 Share Postat Octombrie 16, 2010 De ceva vreme ma framanta o nelamurire maaare pe care sper sa o rezolv cumva. De ce au TOATE Hondele Africa Twin din 1990 pana mai apoi (1999-2000) preturi atat de UMFLATE, si, din punctul meu de vedere (pe care mi-l schimb DOAR daca mi se argumenteaza SOLID) NEJUSTIFICATE?? N-am intentia sa isc flame-uri, n-am intentia sa fac polemici inutile - deci nu vreau sa vad scandal aici - insa e o intrebare la care nu am raspuns. AT-uri din 1990 - 1993 la 2200 - 2400 euro si cele peste 1999 la peste 3500 sau 4000 euro. Mie mi se par preturi la care iti poti lua o motocicleta nu neaparat noua dar ceva mai moderna care sa faca fix aceleasi lucruri. Sa lasam la o parte asta cu "legenda", blah blah blah; cu totii stim ce-a fost si ce a insemnat AT pentru istoria si evolutia genului enduro-touring DAR e totusi o motocicleta veche, perimata, cu tehnica din anii 1980 in ea. Ca e fiabila. Lasa ca si altele sunt fiabile si nici AT nu e scutita de probleme de model sau probleme aparute firesc odata cu trecerea timpului. Ca e performanta. Aici n-as spune. Parerea mea este ca, spre deosebire de concurenta sa directa de la vremea ei - Yamaha Super Tenere - (si aici o sa imi sara multi in cap insa asta e adevarul) este un tractor puturos. Trage, impinge dar "nothing impressive". Overall e o motocicleta buna, care isi mai face inca treaba dar parerea mea e ca pretul e nejustificat de mare. Nu cumva incepe sa fie ca la HD? Scuzata-mi fie comparatia... dar, nu prea am explicatii dupa cum am zis si mai sus. Deci vreau lamuriri punctuale, sa inteleg si eu ceva din "miscarea" asta. P.S.: pentru cine se intreaba: da, m-am dat cu AT, m-am dat si cu ST, in pozitii mai mult decat porno si la capitolul performante e diferenta vizibila, iar la fiabilitate nu m-a convins si nici nu ma va convinge nimeni ca un AT tine mult mai mult. (adevaru' e ca n-are nimeni nevoie sa il lase la nepoti nu? ) Am mai spus-o in alta discutie : Hai sa le luam pe rand : Am mers cu ambele modele cu vreo 90 km/h pe drumuri forestiere, drepte, pe alocuri pietruit. Mai mult....devine riscant...nu e DAKAR smile.gif. Ambele sunt stabile, cu un plus de incredere pentru AT.(+AT) La ST as schimba in primul rand ghidonul. Pe prima am avut ceva after-market...si era altceva. La AT ghidonul e ce trebuie, nu "cere" altul neaparat.(+AT) Saua Africanei e mult mai tare....am facut si 800 km intr-o singura zi si o cam simti. La ST e mai scurta dar mai comoda la drum lung(+ST) Franele nu au legatura. Franele la ST sunt praf !(+AT) Furca mi se pare mai buna la AT....la ultimele 2 ST am fost nevoit sa le intaresc furca...."plonjeaza" la franari violente si "pompeaza" pe viraje rapide...120-130 km/h. La AT furca are un mare plus : se poate regla din presiunea aerului(+AT) La fel si cu reglajul amortizorului spate(+AT) La "polizat" scarite AT-ul imi da mai multa incredere....si ST-ul "sta" bine pe viraje( sa zicem egalitate) Bordul e mai ingrijit lucrat la ST...mai bine finisat...AT-ul e in stilul "rally-raid", cu burete...(+ST) La fel si la plastice....mie mi se par mai solide la ST(+ST) Motorul....hmm...prefer V-ul....diferenta de putere e irelevanta.....Africana trage "de jos" mult mai bine....in ture ST-ul face frumos...e drept....dar si consuma ! Si Africana suna bine....si in ture...si "jos"...Ca tehnologie....ST-ul era avansat la vremea lui : 5 supape, arbori de echilibrare, carter uscat, 2 pompe de ulei....Aici nu ma pronunt....sunt subiectiv smile.gif Consumul....nu cred ca putem comenta. La acelasi ritm de mers(pasager, top-case, max 170 km/h pe linii drepte) ST-ul "papa" sensibil mai mult !(+AT) "Bicicleta"(ca sa ma exprim asa...pretentios) mi se pare mult mai buna la AT....in special la RD07(+AT) Ambele au "pedigree" in Dakar, cred ca ST are cateva trofee in plus....Peterhansel, Orioli...are si Africana cativa eroi.(+ST) Eu cred ca ambele au plusuri si minusuri recunoscute(sau nu)....Africana a devenit o legenda...si nu degeaba ! Refuz sa cred ca toti grecii, italienii, francezii, nemtii...etc ....sunt toti niste tampiti ! Au "ani-lumina" in fata noastra in motociclism ! Acum....alegerea mai e si dupa buzunar....ST-ul e o alternativa mai ieftina.....Africana e scumpa la achizitie....scumpa si la revanzare ! Daca nu ai bani de o Africana buna....mai bine iei un ST "tipla" ! Si eu am procedat asa....insa tot dupa Africane suspinam ! Singura care ma mai "inspira" e KTM-ul Adventure 950/990. Cu fiabilitatea nu sta grozav....insa motocicleta imi place ! Cam asta e.... Am incercat sa fiu cat se poate de obiectiv, v-o spun cu toata sinceritatea ! Si pana la urma...cea mai faina e cea care e a ta ! Bafta ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei belcic Postat Octombrie 16, 2010 Share Postat Octombrie 16, 2010 KTM-ul Adventure 950/990. Cu fiabilitatea nu sta grozav.... Si cam ce probleme de fiabilitate are KTM-ul Adventure 950/990? Oare nu cumva legenda asta cu lipsa de fiabilitate vine de la primele modele LC4? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MotoMax Postat Octombrie 16, 2010 Share Postat Octombrie 16, 2010 Si cam ce probleme de fiabilitate are KTM-ul Adventure 950/990? Oare nu cumva legenda asta cu lipsa de fiabilitate vine de la primele modele LC4? Pai se cam stiu : pompa de benzina, cilindrul receptor de la ambreiaj...etc. Si nu vorbesc din auzite ! Sunt probleme care s-au discutat si la "Dealermeeting-urile" KTM la care am participat, sunt piese pe care le-am comandat in regim de garantie. Este o motocicleta foarte scumpa, dar cu punctele ei slabe. Chiar ne-am amuzat...inclusiv unul din directorii pe Europa de Est a patit-o : l-a lasat pompa de benzina ! Si nu e vorba de primele exemplare....vorbesc de motoare cu an de fabricatie 2007, 2008.... In fine ....motocicleta imi place....e singura dupa care "suspin"....singura care poate urma dupa Africa Twin ! Pacat ca sunt destul de scumpe....sub 5000-5500 euro nu gasesti un "exemplar" second-hand "in mintile lui" ! Bafta ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
lupu' shui Postat Octombrie 16, 2010 Share Postat Octombrie 16, 2010 In Dakar si alte raliuri grele pe unde au alergat, africana a venit cu suspensiile de fabrica, in timp ce la Super TĂŠnĂŠrĂŠ a trebuit sa le schimbe, ca sa faca fata solicitarilor. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei belcic Postat Octombrie 16, 2010 Share Postat Octombrie 16, 2010 Pai se cam stiu : pompa de benzina, Pompa de benzina parca e o problema si pt AT ....singura care poate urma dupa Africa Twin ! Asta e si parerea mea in zona motoarelor mari, bicilindrice, cu pretentii de offroad. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MotoMax Postat Octombrie 16, 2010 Share Postat Octombrie 16, 2010 Pompa de benzina parca e o problema si pt AT Asta e si parerea mea in zona motoarelor mari, bicilindrice, cu pretentii de offroad. Este si la AT un defect recunoscut....depinde si cum ai "bafta".....si Varadero are cam acelasi defect....si nu e o pompa ieftina...vreo 200 si ceva de euro cu TVA ! Muti trec pe pompe cu vacuum....mult mai ieftine. Referitor la Adventure...cred ca a ramas singurul cu ceva "pedigree" in Dakar ! Mesaj completat daca ai grija de porc, porcul te recompenseaza cu varf si-ndesat. Merita banu In ciuda parerilor unuia sau altuia, motocicleta isi merita pe deplin pretul(aparent) mare ! Asta v-o spune unul care e la al 3-lea exemplar ! Si daca nu ma credeti pe mine....luati in considerea piata moto din Italia, Grecia, Germania, Franta sau Anglia...ca doar motocicleta nu e mai scumpa doar la noi ! N-or fi toti tampiti ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vis-a-vis Postat Octombrie 16, 2010 Share Postat Octombrie 16, 2010 (editat) Domnu', confuzi marfa cu ambalaju'... Era vorba de XR650R... asa zisul "Pig". Editat Octombrie 16, 2010 de vis-a-vis Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MotoMax Postat Octombrie 16, 2010 Share Postat Octombrie 16, 2010 (editat) eu pot sa iti dau toate motivele pt care as alege tdm-ul. consum mic 4.8-5.5 la drum intins. cuplu mult mai ales peste 3000 rpm cand accelereaza puternic pt a face depasiri din scurt. frane foarte bune 2x 298mm pe fata. pasager sau bagaje sunt cantitate neglijabila in mers. 205km/h dupa ceas a fost viteza maxima, adica cat e si in carte. offroad face cu ea chestii usoare fiind un motor destul de inalt si cu centru de greutate ridicat te lupti cu el daca nu e echipa cu gume de off si mai ales daca nu ai macar 1,80. merge bine pe macadam, pietris sau drumuri de pamant batatorit. In noroi nu se simte prea bine. Este un motor extrem de fiabil pt offroad la TDM conteaza enorm gumele, eu rulez cu Karoo T spate si k60 fata. merge brici si-n noroi. in 3 ani am schimba o singura piesa, releul de incarcare. uleiul nu a fost vreodata nevoie sa-l completez. Eu nu mi-as lua africa twin pt ca: imi pare raportul cp/kg prea mic, consuma mult pt ce ofera, frane slabe, pe sosea nu e chiar in apele ei. Avantajele AT ar f: rezervorul imens, care totusi compenseaza consumu, rota de 21, suspensii cu o cursa mare, cuplu foarte de jos, excelent pt off, fiabilitate mecanica foarte buna Nu asa da Africana nici pe 3 TDM-uri la un loc ! Glumesc....sa nu exageram totusi ! TDM-ul nu e o motocicleta rea dar nu are legatura cu Africa Twin....nu fac parte din aceeasi categorie. Si crede-ma ca stiu ce vorbesc ! Daca ai vedea un cadru si o furca de TDM cam cum erau de strambe dupa o tranta destul de lejera......iti dai singur foc la talonul de la TDM ! Pana la urma stii vorba aia..."cea mai faina motocicleta e aia care e a ta"....pana la urma bucura-te de ea si fii fericit ca o ai ! Bafta ! Editat Octombrie 16, 2010 de MotoMax Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei belcic Postat Octombrie 17, 2010 Share Postat Octombrie 17, 2010 In Dakar si alte raliuri grele pe unde au alergat, africana a venit cu suspensiile de fabrica, in timp ce la Super TĂŠnĂŠrĂŠ a trebuit sa le schimbe, ca sa faca fata solicitarilor. Suspensiile AT sunt superioare celor ST. Se stie. Nu sunt sigur, dar cred ca ST foloseste suspensii de XT. Subdimensionate pt elefantul ST. La ce raliuri grele au participat AT si ST? Poate la hobby. Alea de au castigat Dakarul au fost XRV750R si YZE850T. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.