Sari la conținut

Problema zgomot cbr 600rr


Postări Recomandate

Ba da, dar e mai pacatos cu ala, trebuie sa stii clar cat si cand sa intinzi. Risti sa faci praf mai repede lantul, daca nu stii ce faci!

Mesaj completat

Pt tine iti trebuie ulei 10W-40,de aceea zornaie mai putin atunci cand se incalzeste.

 

N-are treaba ca vascozitatea e aceeasi doar temperatura la care rezista e mai mare...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 72
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Pt tine iti trebuie ulei 10W-40,de aceea zornaie mai putin atunci cand se incalzeste.

10-60 este ceva mai vascos, iar pe caldurile astea... fata de 10-40, 10-60 este mai stabil la temperaturi mai mari. asa zic "meseriasii"... :crack:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Zgomotul de distributie nu are treaba cu uleiul!

Nici daca ai ulei "Bunica" si intinzator hidraulic tot nu trebuie sa faca zgomot!

Zgomotul de distributie este dat de probleme legate de ;lant patine,intinzator.

Faptul ca un ulei face ca zgomotul sa se diminueze sau sa creasca in intensitate nu face de cat sa mascheze sau sa scoata in evidenta probleme interne.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

N-are treaba ca vascozitatea e aceeasi doar temperatura la care rezista e mai mare...

 

 

Citeste fisa tehnica a mai multor tipuri (W) de ulei si o sa vezi ca vascozitatea difera foarte mult...

 

Ride Safe!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut! Topicul il deschid pentru a va cere parerea in legatura cu o problema pe care o am la un cbr 600rr 2003 cu 32 000 km.

Ideea este in felul urmator: Intre 6 000 si 4000 de ture, pe decelerare, motocicleta are un zornait. Din cauza asta am schimbat lant de distributie, patinele nu au urma de uzura, iar intinzatorul functioneaza. Nu imi pot da seama ce are. Vreau sa imi spuneti ce parere aveti (avizata evident) si ce imi recomandati.

 

Precizez ca uleiul este un semi sintetic 15w50. Motul.

 

Multumesc anticipat! Sper sa mai fi avut cineva problema asta si sa o fi rezolvat!

Scoate capacul de chiulasa si trage de axele cu came sus-jos si o sa fii surprins ce joc au in lagare. Din pacate asta le este boala,si nu numai la Honda !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Scoate capacul de chiulasa si trage de axele cu came sus-jos si o sa fii surprins ce joc au in lagare. Din pacate asta le este boala,si nu numai la Honda !

 

Cam asa este, noile generatii de motoare sunt mai puternice si mai usoare... reversul medaliei fiind uzura mai rapida decat a celor "old school". Asta'i treaba, nu le poti avea pe toate!

 

Ride Safe!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Well, a mea tine de 20 de ani deja, sunt curioasa cum vor zornai CBR-urile astea din 2003- 2007 cand vor implini 20 de ani. Asta in cazul in care ii mai apuca :crack:

am ceva dubii ca peste 15 ani vor mai fi multe in functiune.

Trabuie totusi sa recunosc si ca am vazut un 600rr din 2004 cu aproape 80.000 km. (nu era din romania, dar...)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Aceeasi problema o am si eu pe un CBR F4i din 2001.

 

Initial cand a aparut zgomotul am fost la un service unde a pus-o pe tester si a facut un test de compresie in urma caruia a iesit totul ok zicand ca motocicleta nu are nimic.

 

Intre timp zgomotul a inceput sa se auda din ce in ce mai tare, putin la relanti si mai pronuntat in jurul a 3000 de turatii.

 

Un amic mi-a spus ca e o problema comuna la CBR-uri si ca e vorba de intinzator, oricum ideea e ca o sa o duc maine la reprezentanta la honda in iasi si o sa revin cu un raspuns.

 

Multa Bafta!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 months later...

La mine a mai fost varianta spusa de 2 mecanici cum ca fraiul (starter clutch) ar fi de vina! Incerc sa dau de cineva de pe la dezmembrari care ar putea avea aceasta piesa pentru incercat! Daca stiti pe cineva cu motor de 600rr care ma poate ajuta....dau o bere:)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

zgomotul asta se auzea si la mine (pe la 5000 de rotatii) si din exces de zel am cumparat si lantul de distributie si placile de ambreiaj,ca toate sunt pe partea dreapta si nu prea poti sa-ti dai seama care dintre astea doua mecanisme sunt de vina, pana nu desfaci motorul. dupa ce a fost desfacut ,mecanicul a constatat ca oala mare a ambreiajului era uzata neuniform,asa ca am schimbat oala mare si oala mica a ambreiajului. SI ZGOMOTUL A DISPARUT. asa ca am ramas cu lantul de distributie pe care intentionez sa-l montez in viitor,cu toate ca actualul nu are nimic. preturile ptr toate astea au fost: 520 roni lantul de distributie luat de la reprezentanta honda; 300 roni discurile de ambreiaj; 100de roni oalele ambreiajului,(astea le-am schimbat cu unele rectificate,le-am lasat pe ale mele si le-am luat pe celelalte). la toate astea se adauga mana de lucru care nu a fost totusi ieftina deloc.inainte sa mergeti la mecanic cititi manualul de reparatii al motocicletei ca cei mai multi mecanici au tendinta de a exagera.din dorinta de a va lua banii sunt in stare sa va schimbe toate piesele de pe motocicleta.daca le aratati ca mai stiti ceva mecanica poate nu va vor pacali.sau daca aveti bani puteti merge la reprezentanta si scapati de orice grija.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acelasi zbarnait il are si a mea. Am desfacut intinzatorul si nu are uzura nici pe ax nici in capat. Practic trebuie sa fii foarte atent sa vezi pe ax pozitia in care lucreaza. Lantul nu e intins pentur ca intinzatorul lucreaza la mai putin de jumatate din cursa lui.

Am ales sa aplic metoda de aici: http://cbrworld.net/forums/1/261176/ShowThread.aspx

Intr-arevar, varful intinzatorului avea joc si se misca in ax pentru ca se pare ca gaura din ax e putin mai mare decat stiftul. Am largit putin stiftul la capete cu un dorn si varful s-a fixat bine.

Zgomotul s-a atenuat putin dar tot se mai aude.

Altii spun ca se rezolva demontand intinzatorul si strangad mai tare arcul, dar mie mi s-a parut ca are destula tensiune si lucreaza corect. Oricum odata destins nu se mai duce inapoi, asa ca presiunea pe care o face arcul nu ar trebui sa fie asa importanta atat timp cat poate scoate axul complet afara.

Altii au ales sa modifice intinzatorul si sa-l faca manual.

http://www.cbrxx.com/engine-airbox-exhaust...le-cct-fix.html

 

Parerea mea e ca problema cu intinzatoarele astea e jocul dintre ax si corpul intinzatorului. Al meu e cel original, cu un punct albastru pe el, primele modele. Se pare ca cele mai noi, cu doua puncte albastre cod J23 si J24 sunt mai bune si tin cam 20 000km. Astea din 2001-2002 incepeau sa faca zgomot dupa cateva mii e km.

Eu am ales sa-l las asa. M-am convins ca lucreaza corect si ca nu are vreo uzura care sa duca la probleme.

post-60901-1287986601_thumb.jpg

Editat de cristidb
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Oameni buni, va anunt cu bucurie in suflet ca am rezolvat problema ieri! Am facut in felul urmator: An desfacut intinzatorul si am strans arcul mai mult decat era el! Practic acum nu il mai poti infileta pana la capat, dar forta cu care apasa este clar mai mare! Nu se mai aude nici pas:)

As dori sa va multumesc tutor pentru idei iar celor care mi-au zis ca este de la intinzator le recunosc: am fost un copil fraier! M-am panicat mai mult decat trebuia!

Daca cineva vrea sa il ajut sa ii intind arcul respectiv, dati un telefon si cu cea mai mare placere va scap de mersul la "mecanicii" care vor spune ca este lantul de vina.....sau chiar si patinele!! 0751 186 606

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In mod normal nu ar fi trebuit sa-l strangi asa de tare incat sa nu poata fi retras pana la capat.

Daca ramane in afara mai mult decat pozitia normala in care lucra va apasa tare pe lant si poate face probleme.

Cate ture ai strans arcul?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Poze cu componentele intinzatorului si explicatii despre cum functioneaza aici: http://cbrworld.net/forums/thread/278909.aspx

Mesaj completat

Din lipsa de ocpatie, pentru ca oricum era desfacuta mobra, pentru ca tot nu puteam merge cu ea pana nu vine regulatorul de presiune si pentru ca sunt mai perfectionist din fire si nu suport sa nu mearga ceva perfect la jucariile mele, ieri am mai strans si eu 3 ture arcul intinzatorului.

Se demonteaza usor daca e dat jos rezervorul.

Dupa cum se vede in poze, nu are urme de uzura, asa le-a facut honda in primii ani, proaste.

Toata lumea zice ca strangandu-l 2 ture in plus, adica 10 in loc de 8 se elimina zgomotul. Eu l-am strans 3 ture in plus sa fiu sigur. Inca functioneaza corect si se comprima la fel de mult ca si inainte dupa ce am strnas arcul 3 ture.

Va sfatuiesc sa va confectionati cheia de blocare. Dimensiunile sunt in manualul de service.

Se destinde intinzatorul, se blocheaza surubul, se scoate si guranta, se desfileteaza varful, se strange cu cheita arcul 2-3 ture si se blocheaza la loc surubul, se infileteaza varful cat sa se poata puna siguranta la loc adica 2,5 ture si se pune siguranta. Daca infiletati mai mult varful practic ati strans arcul degeaba pentru ca in momentul in care scoateti cheita de sestinde atatea ture cat ati strans varful peste 2,5 ture necesare.

Rezultatul vi-l spun saptamana viitoare. Probabil nu va mai face zgomot.

Poze aici: http://img263.imageshack.us/g/imagine225.jpg/

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mai asteapta o saptamana sa revin cu concluziile. Daca la mine nu mai face cu 11 ture pretensionare probabil ca asta e reglajul necesar. Daca inca se mai aude incerci 12-13 ture.

Mesaj completat

 

Inca o chestie, la RR intinzatorul e asemanator cu cel de la F4i dar filetul surubului are pasul mai mare, asa ca numarul de ture s-ar putea sa nu coincida. Am gasit pe un forum pozele cu intinzatoarele de f4i si rr unul langa altul si asta era diferenta intre ele.

Cred ca ideal e sa il strangi in asa fel incat sa poata lucra ca inainte, adica sa il poti strange pana la capat. Arcul nu apasa asa de tare pe lant incat sa faca probleme, dar daca intinzatorul nu intra suficient de mult inauntru si il strangi asa pe lant poti avea o tensiune prea mare in lant si nu e bine.

Mesaj completat

 

Inca o chestie, la RR intinzatorul e asemanator cu cel de la F4i dar filetul surubului are pasul mai mare, asa ca numarul de ture s-ar putea sa nu coincida. Am gasit pe un forum pozele cu intinzatoarele de f4i si rr unul langa altul si asta era diferenta intre ele.

Cred ca ideal e sa il strangi in asa fel incat sa poata lucra ca inainte, adica sa il poti strange pana la capat. Arcul nu apasa asa de tare pe lant incat sa faca probleme, dar daca intinzatorul nu intra suficient de mult inauntru si il strangi asa pe lant poti avea o tensiune prea mare in lant si nu e bine.

Mesaj completat

Astazi am pornit-o si am facut o plimare de 200km cu ea. LINISTE TOTALA! Arcul strans 3 ture a rezolvat complet problema. NU se aude nici la rece nici la cald.

Editat de cristidb
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 5 months later...

Foarte interesant. La mine face se simte o vibratie mai pronuntata o data pe la 5500-6000 si inca o data pe la 9500-10000 insotite de un tacanit (care poate sa fie doar in mintea mea...) ... Mecanicul din ce i-am povestit a zis ca s-ar putea sa fie intinzatorul. Oare m-ar ajuta ceva de genul asta?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si la mine la un F4i 2001 se aude acest "zumzait" la 4000-6000 ture. Eu abia am cumparat motorul si i-am luat si ulei CASTROL GRAND-PRIX 10W-40 pe care urmeaza sa il schimb saptamana viitoare dar pana atunci vreau sa ma uit sa intind si eu cu 3 ture arcul intinzatorului.....am sa revin cu info dupa ce il strang.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut! Topicul il deschid pentru a va cere parerea in legatura cu o problema pe care o am la un cbr 600rr 2003 cu 32 000 km.

Ideea este in felul urmator: Intre 6 000 si 4000 de ture, pe decelerare, motocicleta are un zornait. Din cauza asta am schimbat lant de distributie, patinele nu au urma de uzura, iar intinzatorul functioneaza. Nu imi pot da seama ce are. Vreau sa imi spuneti ce parere aveti (avizata evident) si ce imi recomandati.

 

Precizez ca uleiul este un semi sintetic 15w50. Motul.

 

Multumesc anticipat! Sper sa mai fi avut cineva problema asta si sa o fi rezolvat!

 

2003 - ulei sintetic nu semisintetic :)

Mesaj completat

Si la mine la un F4i 2001 se aude acest "zumzait" la 4000-6000 ture. Eu abia am cumparat motorul si i-am luat si ulei CASTROL GRAND-PRIX 10W-40 pe care urmeaza sa il schimb saptamana viitoare dar pana atunci vreau sa ma uit sa intind si eu cu 3 ture arcul intinzatorului.....am sa revin cu info dupa ce il strang.

la uleiurile castrol - iti cam patineaza discurile de ambreiaj!

schimba uleiul si baga ceea ce e recomandat - sintetic - 10W40 sau 15w50 si alege si tu intre Repsol si Motul

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@Diaboliqute la mine nu vibra nimic. Era doar sunetul ala urat, mai accentuat la rece, intre 3000 si 5000.

Daca asta era problema fii sigur ca-l auzeai clar. Daca doar ti se pare ca se aude ceva nu-i cazul sa-ti faci probleme. Dracia asta zdrangane suficient de tare incat sa-ti dai seama de unde vine zgomotul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...