Jump to content

Recommended Posts

Din petrol scoţi fix atât % motorină şi benzină. Dacă tot săracul trage să consume motorină rezultă că se scumpeşte şi îl sărăceşte pe marele consumator, deţinătorul de multe TIR-uri şi vapoare care, ce să vezi, e mai ascultat şi ocrotit la buzunar decât cei mulţi şi proşti.

Link to post
Share on other sites
  • Replies 694
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Poi da!!!!!....am un preten,are ferma...cu tractoare moderne,cu gps,climă,servo,cai putere..ho..ho..😯😯Da are si două 650 la care nu renunță. A zis că știe el de ce.Acu..revin la topic..Dieselu e giga,mega,extra👍😁😁😁

Link to post
Share on other sites
Acum 12 ore, einstein1984 a spus:

mare specialist in pultici energetice avem aici.... Intre timp germania renunta la carbuni in vreo 7 ani si ala tomice in vreo 3. Sper sa-ti ieie casa de vacanta la Paroseni. 

Abereaza in continuare. 

Gresit. Germania construieste noi centrale energetice pe carbuni si multe pe gaz natural. Aberezi. Incep sa cred ca e starea ta normala...

Acum 11 ore, Christian 1 a spus:

Corect,doar ca ei nu platesc impozit pe cilindree,ca la noi si asta nu pentru ca mi-e ciuda ca n-am ceva masina v8 sau variante de genul.

Asta am spus legat de economie,ca petrolul e baza.Doar "fanii" taberei opuse nu vad obiectiv asta.

Apropo,oare cat va tine Litiul de pe Pamant sa se faca acumulatorii auto electrice?

 Astea-s politicile locale... Unde mai pui ca pana nu demult nici nu exista taxa gas guzler... V8 e frumos ,ca V4 la VFR ,ca sunet... Dar eu prefer 6 in linie, mi-as dori un Ford Falcon cu frumusetea de 4.0 litri BARRA cu 6 in linie DOHC,dar e aproape imposibil de adus si folosit asa ceva in Ro... Ma "multumesc" cu un M20B20 pe E34 cu gpl ,se aude "destul de bine" la 6000 ture chiar si pe gpl. Doar ca e problema majora cu pulitia rutiera din cauza nr.de bulgaria...  Ca motor o Honda Cbx 1000 e de vis. Bmw K1600 e prea "silentioasa",grea si fara "trecut notabil" precum honda si vechile 6 in linie de circuit din anii 1960... Litiu tine ,cat or sa reziste si fabricile de reciclare ,sa nu arda zilnic ... Ca la gramada cum sunt "reciclate" de obicei cam au tendinta sa ia foc... Si e un foc "interesant" ca nu are nevoie de aer /oxigen si nu-l poti stinge cu apa... Nu vad mizeria asta cand reciclezi masini vechi...

Acum 11 ore, VyXxer a spus:

Eu nu ma prea pricep, dar pt 7k cu prima de la stat suna bine. Acuma nu stiu daca ai platforma de incarcare pe langa tine (sa nu fie locul ocupat de vreun Smart) sau tre sa o bagi in priza (caz in care tre sa astepti niste ore). Per total cred ca e masina pt "dus la piata".

Masinile electrice sunt o abureala,pierdere de timp si bani. O fitza,chiar atat si nimic mai mult. Lumea functioneaza si exista cu petrol si din cauza petrolului. Fara petrol ne intoarcem la cai pt transport, vaci si oi pt mancare,agricultura de subzistenta pe suprafete mici cat sa nu moara fiecare de foame si sa treaca iarna "intregi"...

Acum 2 ore, john17 a spus:

N-aș prea zice! 

Credeam că astea s-au terminat în anii '70! 😳

E carbune de exploatat pt.minim 500 ani,si din ala de calitate nu lignit... Gaz natural la fel, sute de ani la evaluarea de acum,fara tehnologii noi gen fracking,sau alte ce sigur vor apare. Petrol?! Doar Venezuela daca o iei la bani marunti are mai mult petrol decat Arabia Saudita... Fara Nigeria sau TOATA Africa ,ce nu prea a fost "gaurita" mai deloc... Si Africa are cam de toate,nu doar petrol...  Sa te complici cu vehicul electric e cam prostie,indiferent ce abureli se vehiculeaza in public sau la tembelizor... Bine,asta e parerea mea...

Link to post
Share on other sites

Eu prefer 5 in linie sau 4 boxer.La auto.

Link to post
Share on other sites
La 27.11.2020 la 20:13, pinnochio a spus:

Prezentul,viitorul...e Diesel.Dieselul pune lumea în mișcare.Trei mari descoperiri există: roata,focul,dieselul.Ca principiu...dieselul e un miracol.Problema e carburantul....nu motorul.Practic,un motor Diesel,merge și cu alcool=zero emisii.în loc să o dea de gard,cu otomobilu electric,mai bine dezvoltau Dieselu.Cu un pic de adaos,de ceva...dieselul ar merge și cu apă.

Ce sa adaugi? Asa cum e azi un motor diesel produce putere pt.ca amestecul injectat in cilindri se autoaprinde de la presiunea foarte mare,si, zic eu din cauza structurii moleculei de hidrocarburi de motorina. Care oricum nu arde complet,dupa cum bine simte oricine cu nas si miros chiar si la un camion euro 6 cu adblue/uree prin el... Iar daca gasesti tu substanta inlocuitoare pt.motorina sa o folosesti in motorul diesel,chiar ai realiza ceva. Dar chimic vorbind,nu exista. Sau nu exista in cantitatile care se cer acum sau in viitor... Doar Metanul,propanul,adica gpl ar fi singura solutie viabila si realista la momentul asta. Si arde mult mai complet,fata de motorina, benzina sau kerosen,fara depuneri/resturi de carbon pe nicaieri. Asta e viitorul: hidrocarburi in stare gazoasa. Pana si in chimie tot gazele sunt cele mai intalnite in reactii. Lichide mai rar

P.s. am uitat de butan... Prea dimineata  😁

Link to post
Share on other sites
Acum 2 ore, DARK-RIDER-82. a spus:

Ce sa adaugi? Asa cum e azi un motor diesel produce putere pt.ca amestecul injectat in cilindri se autoaprinde de la presiunea foarte mare,si, zic eu din cauza structurii moleculei de hidrocarburi de motorina. Care oricum nu arde complet,dupa cum bine simte oricine cu nas si miros chiar si la un camion euro 6 cu adblue/uree prin el... Iar daca gasesti tu substanta inlocuitoare pt.motorina sa o folosesti in motorul diesel,chiar ai realiza ceva. Dar chimic vorbind,nu exista. Sau nu exista in cantitatile care se cer acum sau in viitor... Doar Metanul,propanul,adica gpl ar fi singura solutie viabila si realista la momentul asta. Si arde mult mai complet,fata de motorina, benzina sau kerosen,fara depuneri/resturi de carbon pe nicaieri. Asta e viitorul: hidrocarburi in stare gazoasa. Pana si in chimie tot gazele sunt cele mai intalnite in reactii. Lichide mai rar

P.s. am uitat de butan... Prea dimineata  😁

Gazul metan , numit si gaz natural, nu e GPL. El nu se lichefiaza ci se comprima la 200 de bar in butiliile din masina.

Masinile folosesc GNC, adica gaz natural comprimat. 

Nu ai uitat de butan. GPL, gaz petrolier lichefiat, este un amestec propan si butan. Propanul se pune in cantitati diferite iarna si vara, acesta facilitand vaporizarea la temperaturi mai scazute.

Amestecul arde mai bine la GPL sau GNC pentru ca la carburantii lichizi - benzina, diesel - acestia nu vaporizeaza 100% (chiar si la injectoate) si drept urmare nu vor arde complet, pe cand la cele pe gaz dai foc la un amestec de gaze combustibile.

Din pacate in RO, GNC-ul nu are infrastructura dezvoltata. Sunt vreo 10-15 statii.

 

Link to post
Share on other sites
Acum 16 minute, Silver Arrow a spus:

Gazul metan , numit si gaz natural, nu e GPL. El nu se lichefiaza ci se comprima la 200 de bar in butiliile din masina.

Masinile folosesc GNC, adica gaz natural comprimat. 

Nu ai uitat de butan. GPL, gaz petrolier lichefiat, este un amestec propan si butan. Propanul se pune in cantitati diferite iarna si vara, acesta facilitand vaporizarea la temperaturi mai scazute.

Amestecul arde mai bine la GPL sau GNC pentru ca la carburantii lichizi - benzina, diesel - acestia nu vaporizeaza 100% (chiar si la injectoate) si drept urmare nu vor arde complet, pe cand la cele pe gaz dai foc la un amestec de gaze combustibile.

Din pacate in RO, GNC-ul nu are infrastructura dezvoltata. Sunt vreo 10-15 statii.

 

Mercy de completare. Stiam ceva ,cu amestecul propan butan dar fiind prea dimineata si mie prea lene sa detaliez am lasat-o asa 😁 dar confirm: pe gpl vara sau iarna motorul M20B20 functioneaza superb ,se tureaza aparent mai usor/repede,uleiul in motor nu isi schimba culoarea la fel de repede ca atunci cand functiona doar pe benzina(si folosesc acelasi liqui moly sintetic 5w40 de cand o am). Mananca ulei la fel de cand o am, cam 200-300 ml la 1000km ,motor nedesfacut vreodata de 30 ani,cu vreo 260mii de km reali. Ce-i drept nu mai merg asa mult cu ea ,decat ocazional din cauza politiei rutiere,ce a reusit sa ma convinga sa o las deoparte si sa merg in masini cu nr.de romania... O masina cu motor benzina de preferat simpla cu 4 cilindri in linie turbo sau aspirata normal dar cu instalatie gpl desteapta full secventiala este viitorul transportului. Daca mai e si hibrida cu atat mai bine,ca acea mica baterie ajuta la demaraj de pe loc sau depasiri ,si tine motorul in zona ideala de turatie si implicit consum mic/optim. Am condus vw touareg hibrid cu vreo 400 cai,si iti arata in bord cand foloseste energie electrica din baterie si cand baga/regenereaza inapoi. Ajuta clar la obtinerea unui consum bun de benzina sau gpl. Asta n-avea gpl dar tot nu treceai de 10 litri la suta de km mediu indiferent cat de "cioban" erai cu acceleratia. Mers normal,in limitele legale scoteai si consum de 7 litri la suta de km benzina... Masina de vreo 2,5tone ,functie de cate optionale avea pe ea... Nu vad sensul unui diesel euro 6 cu adaos de uree/adblue decat la un cap tractor cu care doar cari mereu vreo 20 tone de marfa sau mai mult,cutia viteze e automata si selecteaza mereu treapta ideala ,iar adblue-ul nu lipseste ,ca imediat se simte "la nas" treaba asta. Mai ales la pornirea la rece ,pe vreme rece cum e acum de ex. Uitasi odata de adblue sa bag si clar putzea a diesel plus facea ca toti dracii in bord ,ca lipseste adblue-ul... Masinile electrice nu au loc decat asa, prin oras,cu indulgenta,pt.cine nu e deranjat sa plateasca aiurea multi bani pt o chestie electrica.in loc sa cumpere/foloseasca masina euro6 benzina si instalatie gpl desteapta,de ultima generatie cu alimentare full secventiala pe fiecare cilindru.cum exista de multi ani. La bmw M20B20 e  Stag300 si in aproape 100mii de km nu a facut o problema vreodata. Deja e prea buna 😏🙄 sa nu o deochi ...

De altfel cam toti taximetristi au masini euro 5/6 pe gpl...

Iar Renault a cam renuntat la motorul 1.5 diesel chiar si dupa ce i-a facut update euro6 cu uree/adblue din cauza cererii mici de la clienti. Parca din totalul masinilor vandute doar 15% erau cu motorul 1.5 diesel...  Zice multe decizia celor de la renault...multi folosesc masinile in oras ,unde din experienta pot sa confirm ca iesi mai ieftin folosind masina cu motor benzina dar cu instalatie gpl... Daca la o "antichitate" de motor SOHC ,6 cilindri in linie consuma 10 litri gpl pt. 100km in afara orasului la 140-160km/h iar in oras nu trece de 15 litri gpl la suta de km, nu pot decat sa-mi imaginez ce costuri poti avea de la un motor mic de 1.0 litru  sau 1.2 litri cu 3 sau 4 cilindri ,euro 6 ,modern pus pe o caroserie usoara si cu o instalatie gpl la fel de moderna si desteapta... Chiar te lipsesti de masina electrica, doar nu trebuie sa  bagi la incarcat masina cu gpl dupa vreo 400km ... Doar faci plinul la oricare din multele statii gpl in vreo... 5 minute si te duci in treaba ta din nou... Nu iei pauza de 12 ore cat probabil dureaza sa incarci cat de cat acumulatorii la masina electrica... Cred ca singura problema aici e soferul ca vrei si tu un pat dupa 15-20 ore de condus non-stop 😂 nu mai zic de o toaleta/wc, o cafea ,eventual ceva mancare,etc...

Link to post
Share on other sites

Am avut la un Mercedes 300SE, W126, instalatie GPL.  Producator Prins Olanda, si montata tot in Olanda. Butelie de 120 L. Am mers vreo 200.000 km si asa am vandut-o.

Nu are ce probleme sa iti faca motorul.

Ma gandesc sa iau un Mercedes E200, cu motorul de 1,8 L si 163 CP, echipat din fabrica cu instalatie CNG. Are doua butelii puse in locul rotii de rezerva.

Avand in vedere ca ma invart mult prin Bucuresti si Pitesti unde exista statii de alimentare.

Problema mea este urmatoarea: stie cineva in RO sa ii faca mentenanta sau reglaje? Gasesc piese pentru ea? Am unde sa fac  ITP?

Inca am in studiu problema. O sa verific la Mercedes Bucuresti sa vad ce parere au ei.

Masina hibrida isi are rostul mai ales daca circuli in oras, si daca circuli cum trebuie poti obtine in oras consumul de extra-urban.

Link to post
Share on other sites
1 oră în urmă, Silver Arrow a spus:

Am avut la un Mercedes 300SE, W126, instalatie GPL.  Producator Prins Olanda, si montata tot in Olanda. Butelie de 120 L. Am mers vreo 200.000 km si asa am vandut-o.

Nu are ce probleme sa iti faca motorul.

Ma gandesc sa iau un Mercedes E200, cu motorul de 1,8 L si 163 CP, echipat din fabrica cu instalatie CNG. Are doua butelii puse in locul rotii de rezerva.

Avand in vedere ca ma invart mult prin Bucuresti si Pitesti unde exista statii de alimentare.

Problema mea este urmatoarea: stie cineva in RO sa ii faca mentenanta sau reglaje? Gasesc piese pentru ea? Am unde sa fac  ITP?

Inca am in studiu problema. O sa verific la Mercedes Bucuresti sa vad ce parere au ei.

Masina hibrida isi are rostul mai ales daca circuli in oras, si daca circuli cum trebuie poti obtine in oras consumul de extra-urban.

La buzau este o firma unde lucreaza o mana de oameni foarte priceputi/ inteligenti. Vin unii si de la Suceava la ei sa-si monteze instalatii gpl si sa le intretina/faca reviziile periodice. Doar ca e vorba de CNG in loc de GPL nu cred sa fie o problema pt.ei din ce am inteles eu gpl-ul e lichid la temperatura scazuta si o presiune tot destul de mare (nu stiu cati bari exact sunt intr-un rezervor full de gpl,de sa zicem 100 litri)iar CNG e doar in stare gazoasa dar tot la presiune ridicata. Din prima vedere/rationament instalatia CNG pare a fi mai simpla pt.ca se elimina etapa transformarii gazului in stare lichida si temperatura scazuta plus presiune mare la  stare gazoasa temperatura ambientala si presiune scazuta sau apropiata de cea ambientala. Da,cred ca e joaca de copiii instalatia CNG pt.cei de la Sebigaz,daca ma gandesc bine! Sunt asa priceputi ca e coada la ei,pt.instalari,revizii,reglaje sau ce mai vrea clientul. Mai era o firma la Vernesti dar nu-i cunosc si din auzite plus ce am vb cu ei chiar au preturi mari/nesimtite ,comparativ cu Sebigaz. Exceptand etapa mentionata mai sus, orice reglaj sau modificare de alimentare ar trebui sa fie ca la GPL. Dar la instalatiile secventiale ,odata pus la punct/montat totul cum trebuie, alimentarea cu gpl e facuta exclusiv de calculator,de ex. Stag 300 isa2 cum e al meu. Doar la electrovalvele de deschidere/inchidere a gpl-ului sa apara probleme si sa nu deschida circuitul de alimentare odata ajuns lichidul de racire al motorului la temperatura optima pt.transformarea de stare a gpl-ului din lichid rece+presiune mare in gaz temperatura ambientala+presiune mica. Ca motorizare cea de 1.8 litri pare a fi cea mai avantajoasa d.p.d.v al taxelor si asigurare. Cu toate ca pt.oras stiu persoane cu logan 1.6 si 105 cai ce au facut multi km in oras(300-400mii km) si n-au avut probleme majore. Doar consumabile,pompe apa,unuia i-a crapat garnitura de chiulasa ,dar dupa aproape 400mii km pe gpl vara la +38 celsius mers "la blana" cu masina plina de burtosi...plus vreo 2 bagaje in portbagaj... Performanta daca ma gandesc bine 😁 e alegerea fiecaruia, dar pt.oras n-as trece de 1.6 litri cu gpl secvential. N-ai de ce ,teoretic . Ai si taxe plus rca mai mici ,ca se uita si la capacitatea motorului si puterea lui.  Puse toate la un loc tot nu dai 30mii de euro pe o chestie electrica ce dupa vreo 300km trebuie sa o tii cam multe ore la incarcat doar sa o poti misca din nou din loc.... Iar cand spun "cateva ore" ma refer la 3-4 ore la statii de incarcare de putere mare. Nu 230v si 16 amperi... Ca o tii 10-12 ore la asa putere in watti... Iar ironia sortii,daca-s multi cu masini electrice care chiar le folosesc intens, indiferent cate statii de mare putere se fac ,mai toate vor fi mereu pline cu masini la incarcat... Nu vb.din auzite,asta se intampla la americani cu mizeria Tesla ,cand cauti disperat un quick charging station si toate-s pline ,pt.cateva ore minim... Iar tu esti la 10% cu bateria... Si vrei sa mai si ajungi la o anumita ora in anumite locuri... Deja s-au convins destui de ce sunt in stare masinile electrice,cel putin la americani... Trebuie sa stai cu ele prin apropierea statiilor de incarcare ,si sa speri ca nu-s toate pline cand vei avea nevoie sa "faci plinul"... Cu electroni... Mai nou la statiile rapide chiar trebuie sa si platesti pt.ce kwh folosesti. Pt.mine ,o consider jignirea suprema. Dupa ce platesc 50mii sau 100mii dolari ,trebuie sa stau la cozi si sa mai platesc si reincarcarea,dupa ce pierd cam mult timp sa gasesc o statie de incarcare libera, ceva ore sa astept sa se incarce,si cine stie cand mai ajung unde aveam de gand sa ajung cand m-am suit in masina... Sa imi dai degeaba masina electrica si o pun la vanzare a doua zi. Cu un "FULL" de electroni, sa nu zica viitorul proprietar ca-s cu obrazu gros... Treaba asta cu masinile electrice de jdemii de euro dar mai platesc si incarcarea o vad exact ca telefoanele iphone ,pe care dai multi bani dar nu iti dau incarcatorul sa incarci telefonul in cutia cu care cumperi telefonul. Cand mi-a zis unu ce era mandru tare ca si-a luat ultima natie de iphone dar nu i-au dat incarcator mai ca era sa mor de ras... Ma uitam la el si nu intelegeam...ca-l stiam om destept 😂 nu asa ceva de "om"... Viitorul e "gazos" nicidecum electric 😁 aia ce cumpara electrice sa zica in fiecare zi "multumesc Doamne pt.petrol si carbuni!" Ca de acolo le vin toate. Masina inclusiv ,nu mai zic de unde si cum le incarca 😏🙄😁

Link to post
Share on other sites

@DARK-RIDER-82.  Provocarea cea mare nu este adusul gazului in motor, desi si asta pare a fi pentru unii montatori de pe la noi, ci cum il arzi. Adica acel program, care este de fapt o matrice de memorie, care spune cum trebuie dozat gazul (GPL sau GNC) in functie de toti parametrii de functionare al motorului.

Nu este o  treaba simpla, si de aceea nu o sa gasesti (la producatorii de masini) astfel de instalatii puse pe orice motor. Isi aleg un motor care ar avea cautare si fac soft-ul pentru GPL sau CNG.

Iti dau un detaliu de montaj pe care inca nu l-am vazut in RO: rampa de gaz. In Olanda, montarea instalatiei dureaza 2 zile, mai intai domenteaza galeria de admisie si pun pe ea "injectoare" de gaz , direct in fata supapelor de admisie. La noi, din ceea ce am vazut eu, solutia este astfel mai "low cost": se pun electrovalvele undeva pe langa  vaporizator (numit popular plaman) si de acolo niste furtune din cauiuc pina la galeria de admisie in care au fost montate niste stutzuri. Evident ca furtunele au lungimi diferte, ceea ce face ca motoarele sa mearga prost prin alimentarea inegala la cilindrilor.

Iar apoi treaba asta "punem instalatii pe orice masina" nu e de mare incredere, cel putin pentru mine. Cand am fost in Olanda sa montez instalatia, flacaii de acolo mi-au spus ca pentru motorul meu de 3000 cmc de la Mercedes au instalatia X de la Prins. Adica cei de la Prins au stat si au gandit instalatia pe acel model. De ex. in RO intrucat nu aveau un vaporizator pentru un motor de 3 L, se montau doua in parelel 🤦‍♂️. Pe principiul "merge"".

 

GPL-ul este la temperatura ambianta, lichefiat la 12 bari. Aceasta este presiunea la care este gandit vaporizatorul sa functioneze. Evident ca romanii care se pricep la toate (in cazul de fata mai ales taximetristii) le cer operatorilor sa le puna GPL-ul la 8 bari pentru "ca stiu ei mai bine ca la presiune mai mica merge instalatia mai bine si consuma mai putin, iar daca iti baga la presiune mare te fura la pompa" 🤣. Si evident ca instalatia merge prost.

Apoi eu nu am vazut prea multe service-uri GPL cu analizor de gaze. Ca sa poata regla cum trebuie instalatia.

 

Temperatura ridicata a motorului nu este necesara ca sa transformi GPL-ul rece si lichid in cald si gazos.

Reactia de vaporizare este o reactie endoterma, adica absoarbe caldura. Asadar ca sa poti vaporiza GPL-ul se absoarbe caldura. Si atunci exista in senzor de temperatura care porneste automat alimentarea pe gaz doar la o anumita temperatura (se porneste pe decelerarea motorului, cand schimbi viteza). De aceea ai si o modificare a circuitului de apa , care trece si prin vaporizator sa ii dea caldura necesara vaporizarii.

Asta este si principiul aerului conditionat: comprimi un gaz si il faci lichid apoi il vaporizezi si absorbi caldura din camera, apoi iar il comprimi si iar il vaporizezi si faci rece si placut in camera sau masina 😊

 

Garnitura de chiulasa nu a crapat de la GPL. Singura problema care aparea pe vremuri la masinile gen Dacia 1300 era deterioarea scaunelor de la supape. In carburantul vremurilor de atunci exista tetraetil de plumb necesar pentru crestera cifrei octanice a benzinei. Acesta proteja si scaunele supapelor. Prin elimiarea lui in benzina fara plumb, scaunele se fac praf mai repede, lucru care se intampla si la masinile cu GPL.

 

GPL-ul il pui pe orice motor, mare sau mic. La ambele reduci poluarea si costurile de carburant. Asta este si ideea.

Da, orice motor pina in 2.000 cmc are impozitul si asigurarea mai mica

 

Link to post
Share on other sites

Astea ce le-ai enumerat tu referitor la CNG nu le stiam. Posibil sa nu stie nici cei de la Sebigaz treburi mai aprofundate despre CNG. La instalatia gpl de pe E34 si M20B20 i-a dat galeria de admisie jos ca e din aluminiu si e grea . A dat gauri pt stuturi la distante relativ egale/similar,dat filet cu tarod iar electrovalvele PAR a fi la distante egale cu toate ca furtunasele parca n-au aceeasi lungime... N-am stat sa analizez prea mult ce au facut. Ma interesa sa functioneze pe gpl ca pe benzina. Si face asta,daca nu chiar merge mai bine pe gpl decat benzina... Deh,injectoare bosch de 30 ani 🙄 au cuplat un analizor sau laptop la stag 300 isa 2 si am dat o tura cu un tehnician sa vada toti parametrii in timp real ,iar la sfarsit m-a intrebat daca vreau consum bun sau putere ca si cum ar functiona pe benzina? Logic ,i-am zis ca vreau putere... Altfel cumparam logan 1.2 😁 nu 6 in linie bmw... Din ce mi-a zis tipul toata treaba cu alimentarea o face stag 300-le. Asta a fost ultimul "reglaj" facut de el prin softul din laptop conectat printr-o mufa la calculatorul stag 300 ,care comanda acele electrovalve. Si sincer n-am vazut/observat nici o pierdere de putere sau diferenta majora intre gpl si benzina. Doar ca functioneaza mai "rotund" la relanti pe gpl. Iar de trecut de la benzina pe gpl o facea si pe loc la relanti. Cald sau rece motorul. Ca a testat-o atunci de obosisem eu... In viata reala ,o pornesc sa se incalzeasca ,mai ales iarna ,si de stai langa masina sa o asculti ,trece singura de pe benzina pe gpl dupa ce se incalzeste un timp. Cred ca variaza in functie de cat de frig e afara...la momentul exact cand trece pe gpl se "strica"/balbaie 1-2 secunde relantiul dupa care revine la cum se auzea pe benzina ,ceva mai "rotund"/regulat. Habar n-aveam ca-s asa complicate CNG-urile. Macar de ar avea ceva de castigat cu complexitatea asta in comparatie cu gpl-urile romanesti clasice, bine,multe componente sunt poloneze 😁 sau italienesti. Si functioneaza de multi ani asa "carpite la un loc" foarte bine si fara analizoare de gaze... De fapt ,ce vb aici... Multi taximetristi cu masini gpl isi castiga existenta...  Oricat de complicate ar fi CNG-urile sau GPL-urile sigur intreaga masina si instalatie sunt mai ieftine decat o masina electrica ... Si gasesti statii de incarcare cam peste tot... Pt.gpl macar! Succes la alegerea masinii !

Link to post
Share on other sites

Mașina de zi cu zi e un Golf 1 diesel,din 81.   E la mine de vreo 10 ani. Era la magazin,mai demult,ulei alimentar,cu 2,6 lei litru....Tip se numea.Cumparam cu baxu,puneam în rezervor,era mai ieftin decât motorina.Mergea foarte bine masinuta cu uleiu ala😍😍😍😍,dar numai vara.Stiam taximetristi care adunau ulei uzat de la redtaurante,îl decantau, și-l puneau în rezervor.Am pus o dată spirt în pompa de injectie,merge foarte zgomotos🤣.Eram curios ce se întâmplă. Mă întreb,ce fac cei cu masinile electrice,nu ai curent...plua,stai parcat.Alternative..zero. Pene de curent,au fost,si vor mai fi.

Link to post
Share on other sites
Acum 8 ore, pinnochio a spus:

Mașina de zi cu zi e un Golf 1 diesel,din 81.   E la mine de vreo 10 ani. Era la magazin,mai demult,ulei alimentar,cu 2,6 lei litru....Tip se numea.Cumparam cu baxu,puneam în rezervor,era mai ieftin decât motorina.Mergea foarte bine masinuta cu uleiu ala😍😍😍😍,dar numai vara.Stiam taximetristi care adunau ulei uzat de la redtaurante,îl decantau, și-l puneau în rezervor.

exista instalatii de preincalzire a uleiului , poti merge si iarna cu ulei vegetal, +2L alcool si 10% diesel 

Acum 8 ore, pinnochio a spus:

Am pus o dată spirt în pompa de injectie,merge foarte zgomotos🤣.Eram curios ce se întâmplă.

mai incearca tampenii d'astea .. o sa schimbi pompa repejor.

Acum 8 ore, pinnochio a spus:

Mă întreb,ce fac cei cu masinile electrice,nu ai curent...plua,stai parcat.Alternative..zero. Pene de curent,au fost,si vor mai fi.

pene de curent ... dar pana prostului cati au facut? e cam acelasi lucru.

Link to post
Share on other sites

Mahhh...becule,acu am zis,ai pana prostului la diesel( dinainte de 95) meri la alimentara,cumperi ulei de la bunica,și o Mona,dai cu ele-n rezervor,și mergi.......Cum am mai zis,păcat că nu au dezvoltat Dieselu. L-au complicat în schimb,ca să meargă banu.Cine a avut Mercedes Cobra,sau Bot de cal,vă poate spune mai multe.

Edited by pinnochio
Link to post
Share on other sites

Am avut cobra 240d, în ziua în care mi-am luat bmw 524td m-am intrebat cât de masochiști au putut fi cei care au mai cumpărat cobre după '83 când a apărut dieselul bmw... 🤦‍♂️

L-au complicat de la euro 4 încoa, până atunci toate măsurătorile noxelor se faceau la viteze de oraș, peste 50 km/h nu se măsura nimic. 

Link to post
Share on other sites
Acum 8 minute, pinnochio a spus:

Nahhh....o fi viitoru electric,da,pentru zile negre,pune un Diesel bătrân,undeva🙄

ce sa fac cu el , io vreau Taycan 4s :)

Link to post
Share on other sites
Acum 14 ore, pinnochio a spus:

Taycan-u te lasă-n drum🤣🤣🤣Merită preț de feru,la kg!!

te lasa in drum , apesi un buton vine asistenta si rezolva problema ... dar sa ajungem acolo mai intai :)

Acum 14 ore, john17 a spus:

Vise, taycă! 😂

da un vw id3 am voie? :)

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +20 000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +17000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Create New...