Jump to content

Recommended Posts

Acum 2 ore, superbec a spus:

te lasa in drum , apesi un buton vine asistenta si rezolva problema ... dar sa ajungem acolo mai intai :)

da un vw id3 am voie? :)

Daca te lasa pe autostrada in Germania sa vezi atunci ce "ieftin" iesi cu taycanu' 🙄 

A ramas unu cu un sprinter +platforma cu inca o masina pe ea aici in Ro,pe autostrada A1 acum vreo saptamana parca, de era "cam furtuna" de zapada si n-aveam chef sa ooresc sa pun lanturile... Toate-s bune si frumoase pana chiar te lasa dracia de masina fix cand nu trebuie (sa zicem... 3 dimineata) pe o vreme foarte de kaca(viscol ,zapada,ger) si pe un drum intr-o tara "cam scumpa" cand e vb sa te "culeaga" cineva specializat din drum...de-aia cumpara lumea normala la cao Toyota si Honda 😁  . Sa nu-i doara capul sau portofelu' . Cat despre Porsche... E parte din grupul VAG, gasca de hoti escroci. Consider masinile produse de grupul VAG chestii de unica folosinta. Mai au secole pana ajung la nivelul de fiabilitate si seriozitate cand vine vb de construit masini similare(NU exact) ca cele facute de LEXUS. Nu zic anume un model ,dar macar aproape de Lexus ls600h 😏 ca tot vb de hibride

Link to post
Share on other sites
  • Replies 840
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

ma intreb cum o sa dormiti noaptea de grija mea .. sa nu raman cu taycanu pe autobahn ... e scump rau si nici n-are asistenta tehnica pe toata perioada garantiei ... absolut GRATIS

Link to post
Share on other sites
Acum 4 ore, superbec a spus:

asistenta tehnica pe toata perioada garantiei ... absolut GRATIS

Cine, skoda Labia sau cum îi spune? 

Link to post
Share on other sites

Revenind ontopic, sa imi spun si eu of-ul cu privire la viitorul electric.

Masina electrica nu am avut, dar cu baterii Li-Ion m-am tot intalnit. Si cam toate problemele se regasesc si la masini.

 

1. Capacitate utila de doar 60%. Daca vrei sa prelungesti viata bateriei, trebuie sa nu o lasi sa scada sub 20% si sa nu o incarci peste 80%.

 

2. Scaderea capacitatii in timp. Intre 5% si 10% pe an. Asta inseamna ca dupa 5 ani, ramai cu 77%, respectiv 59% capacitate maxima.

 

3. Scaderea capacitatii la temperaturi joase. Aici, consensul pare sa fie -20% atunci cand temperaturile ajung pe la -5 -10 grade celsius.

 

4. Scaderea capacitatii la descarcare rapida. La masini, se aplica si la viteza "mare" si la acceleratie blana.

https://cleantechnica.com/2018/07/15/tesla-range-plotted-relative-to-speed-temperature-graphs/

Model S, putere consumata la 64km/h: 10 KW. La 130km/h: 30 KW. La 160kmh, se termina graficul, dar bate spre 45 KW.

https://youtu.be/t7xKWGzLjlo?t=292

Putere maxima consumata in "Ludacris" mode: 500 KW

 

Cand se combina toate astea, ajungi la concluzia ca poti merge doar cu masina in priza. Autonomia aia data de fabricant e o poveste care nu are treaba cu realitatea.

 

Edited by mihaio07
Link to post
Share on other sites
1 oră în urmă, DARK-RIDER-82. a spus:

 Eu raman la gpl si vechituri. Care functioneaza

 

iti place sa te minti singur? ramai la gpl pentru ca nu-ti permiti o masina electrica .

 

nici eu nu-mi permit taycan dar nu ma mint sa zic ca nu-mi place ... sau ca trebuie sa mergi cu ea bagata in priza 

Acum 9 ore, mihaio07 a spus:

Revenind ontopic, sa imi spun si eu of-ul cu privire la viitorul electric.

Masina electrica nu am avut, dar cu baterii Li-Ion m-am tot intalnit. Si cam toate problemele se regasesc si la masini.

 

1. Capacitate utila de doar 60%. Daca vrei sa prelungesti viata bateriei, trebuie sa nu o lasi sa scada sub 20% si sa nu o incarci peste 80%.

 

2. Scaderea capacitatii in timp. Intre 5% si 10% pe an. Asta inseamna ca dupa 5 ani, ramai cu 77%, respectiv 59% capacitate maxima.

 

3. Scaderea capacitatii la temperaturi joase. Aici, consensul pare sa fie -20% atunci cand temperaturile ajung pe la -5 -10 grade celsius.

astea sunt prtial adevarate...

Acum 9 ore, mihaio07 a spus:

 

 

Model S, putere consumata la 64km/h: 10 KW. La 130km/h: 30 KW. La 160kmh, se termina graficul, dar bate spre 45 KW.

https://youtu.be/t7xKWGzLjlo?t=292

Putere maxima consumata in "Ludacris" mode: 500 KW

 

Cand se combina toate astea, ajungi la concluzia ca poti merge doar cu masina in priza. Autonomia aia data de fabricant e o poveste care nu are treaba cu realitatea.

 

ai computer de bord la cotet? pune pe consum instant .. o sa vezi 1.0 gplu cum se duce in 40-50% ... faci plinu la 70km?

 

iar... frica de scaderea capacitatii bateriei? va e frica pentru aia care le cumpara sh?  sau 3rdH ? ca nici 20% din cumparatorii de ev noi nu le tin mai mult de 5 ani 

 

 

de departe singura problema reala in functionarea zilnica este viteza de incarcare si problema nu vine de la EV in sine vine, de la statiile de incarcare/reteaua electrica subdimensionata

ex , vrei sa incarci  60kwh cu un charger de 22kw ... o sa dureze ~3 ore ... exista statii de 100kw dar sunt rare si puterea se imparte daca mai incarca un teslau langa tine .

 

o problema secundara este pretul pe kwh la statiile fastcharging  ajunge si la 80c/kwh , daca nu incarci acasa devine scump

 

 

Link to post
Share on other sites
26 minutes ago, superbec said:

 

ai computer de bord la cotet? pune pe consum instant .. o sa vezi 1.0 gplu cum se duce in 40-50% ... faci plinu la 70km?

 

iar... frica de scaderea capacitatii bateriei? va e frica pentru aia care le cumpara sh?  sau 3rdH ? ca nici 20% din cumparatorii de ev noi nu le tin mai mult de 5 ani 

 

de departe singura problema reala in functionarea zilnica este viteza de incarcare si problema nu vine de la EV in sine vine, de la statiile de incarcare/reteaua electrica subdimensionata

ex , vrei sa incarci  60kwh cu un charger de 22kw ... o sa dureze ~3 ore ... exista statii de 100kw dar sunt rare si puterea se imparte daca mai incarca un teslau langa tine .

 

 

 

 

Am computer de bord la un cotet de 1.6 benzina transpirat. Consum mediu 8 la suta. Niciodata nu am vazut consum instantaneu mai mare de 30, deci 4x. In exemplul cu Tesla, consumul mediu era 20 KW si consumul instantaneu de 500 KW, ceea ce inseamna 25x.

 

Consumul instantaneu la 100 km/h e cam 7, iar la 140 km/h cam 10, deci +50%. In exemplul cu Tesla, e vorba de 15 KW vs 40 KW, deci +250%.

 

Nu degeaba o masina electrica dusa pe circuit ramane fara zeama dupa 2-3 lap-uri.  La un Volkswagen ID.R, bateria tine fix cat un lap de Nordschleife.

 

Asta unu la mana. Doi la mana, ti se pare normal si eco ca o masina eletrica sa tina doar 5 ani? Si apoi sa fie buna de aruncat? Mie nu mi se pare, indiferent de cost. Sau astia cu EV sunt generatia 2.0 de posesori de BMW 1200 GS, pentru care toti sunt hateri pentru ca nu isi permit?

 

Trei la mana, fast charging-ul e daunator oricarei baterii Li-ion. O masina incarcata doar de la supercharger va face bateria pilaf mult mai repede decat una incarcata incet de la priza.

 

Link to post
Share on other sites
Acum 9 ore, mihaio07 a spus:

Revenind ontopic, sa imi spun si eu of-ul cu privire la viitorul electric.

Masina electrica nu am avut, dar cu baterii Li-Ion m-am tot intalnit. Si cam toate problemele se regasesc si la masini.

 

1. Capacitate utila de doar 60%. Daca vrei sa prelungesti viata bateriei, trebuie sa nu o lasi sa scada sub 20% si sa nu o incarci peste 80%.

 

2. Scaderea capacitatii in timp. Intre 5% si 10% pe an. Asta inseamna ca dupa 5 ani, ramai cu 77%, respectiv 59% capacitate maxima.

 

3. Scaderea capacitatii la temperaturi joase. Aici, consensul pare sa fie -20% atunci cand temperaturile ajung pe la -5 -10 grade celsius.

 

4. Scaderea capacitatii la descarcare rapida. La masini, se aplica si la viteza "mare" si la acceleratie blana.

https://cleantechnica.com/2018/07/15/tesla-range-plotted-relative-to-speed-temperature-graphs/

Model S, putere consumata la 64km/h: 10 KW. La 130km/h: 30 KW. La 160kmh, se termina graficul, dar bate spre 45 KW.

https://youtu.be/t7xKWGzLjlo?t=292

Putere maxima consumata in "Ludacris" mode: 500 KW

 

Cand se combina toate astea, ajungi la concluzia ca poti merge doar cu masina in priza. Autonomia aia data de fabricant e o poveste care nu are treaba cu realitatea.

 

 

1. In principiu conform datelor de la Tesla, degradarea bateriei este de 10% la aprox. 160.000 mile, adica 250.000km. Asta inseamna ca daca ai autonomie 500km, dupa 250.000km ramai cu 450km. Cam acelasi procent il gasesti si la alti producatori. Trebuie doar sa respecti ceea ce ai spus si tu, 20-80% in cazul in care nu planuiesti sa faci un drum lung unda sa ai nevoie de toata bateria.

Asta este si cam singurul "sfat" pe care trebuie sa-l urmezi pentru a nu avea parte de o degradare prematura. Sincer, fata de nspe mii de sfaturi la motoarele termice (nu tura cand ii rece, nu tura cand ii fierbite, nu schimba sub 2000rpm, nu merge cu 5000rpm, nu da blana de la 1000rpm...bla bla) chestia cu incarcatul imi pare floare la ureche.

 

2. stabilind ca nu scade pe an, ci in functie de numarul de km parcursi, putem lejer presupune ca doar daca faci 250.000km intr-un an iti scade 10%. Multi nu fac 250.000 in 10 ani, asa ca problema asta nu ar trebui sa o intalnesti. In comparatie, orice motor termic pierde mai mult de 10% din caracteristiile initial in 250.000km. Puterea scade, consumul creste...sa nu vorbim de eventualele piese care necesita schimbare (turbo, distributii, ambreiaje, plus multe multe altele)

 

3. Cam toate EV-uriile peste 30k Euro au bateria incalzita/racita cu lichid, capsulata. Asta ii confera acleasi caracteristici fara a fi dependente de temperatura exterioara. Incalzirea/racirea bateriei necesita insa energie, care este mult mai mica decat performanta afectata. Confrom testelor, intre -10 si -20 grade ai scadere de range de aprox. 10%. 

 

4. Ca la motoarele termice, dai blana ramai fara fotoghin, scurtezi viata motorului etc. Acelasi principiu se aplica la electrice, dar intr-o mai mica masura. 

 

Mai vin cu niste argumente Pro:

 

- tehnologic vorbind, motorul termic si-a atins maximul. Tehnologia bateriilor si propulsoarelor electrice este in plina dezvoltare. Deja exista in stadiu de testare, baterie care are garantie 1.000.000km cu 5% degradare. Deja exista baterii care sunt de 2 ori mai puternice, la aceasi dimensiune si greutate precum cele de azi. Acuma 5 ani costa fabricarea unui 1kw de baterie aprox. 500$, acuma a coborat sub 100$. Sa nu vorbim de capacitatea de incarcare rapida, care va ajunge la max. 10 min pentru 100kw in 2025.

- reteaua de fast chargere este in crestere in EU, acelasi salt se aplica si aici. Acuma 5 ani, erau catre 1000...acuma sunt peste 200,000. Se vrea sa fie 1,3 milioane in 2025 si 3 milioane in 2030. In Romania insa stam cam prost momentan la acest capitol. Probabil ca se vor imbunatatii lucruriile.

- Nimeni nu vorbeste de revizii. O masina electrica nu are nevoie de clasicele revizii...nu are ulei, nu are filtru de aer, filtru de combustibil, cutie de viteze, ambreiaje, ulei cutie etc. Plus ca frana regenerativa ajuta si la prelungirea duratei de viata a franelor. (Luna trecuta am platit 1000Euro sa-mi schimb discuri si placute la masina personala).

- Taxe si impozite, garantia ca peste 10-15 ani masina electrica va circula...dieselul este pus sub semnul intrebarii

- Devalorizare mult mai mica...asta este pusa si pe seama cererii foarte mari in momentul de fata. Se poate schimba insa in viitor

 

Contra:

 

- pretul inca destul de piperat, mai ales la modelele gen ID3, Kona, 208e etc. Un Tesla Model 3 Performance, care are caracteristici de M3...este mai ieftin ca un M3. 

- in Romania inca este "tehnologie" exotica...service-urile vor face experimente pe masina ta, tu vei experimenta mult...nu este momentan pentru anxiosi.

 


Acuma nu ma intelegeti gresit...in garaj am un diesel, nicidecum o masina electrica (inca). Nu is tesla fanboy, dar lucrez in domeniu automotive si is destul de aproape de tot ce inseamna R&D, iar momentan tot mai multe se investeste in R&D pentru autovehicule electrice. Producatorii incet retrag dieselul din oferte, cele care inca le produc nu se mai dezvolta. Pana si Dacia pe noua gama Logan/Sandero a "uitat" dieselul. Eu personal recomand masina electrica, dar is constient ca oamenii care cumpara masini second cu 5000-6000 Euro (Passat TDI), pe aia nu are rost sa-i convingi cu argumente, aia se vor convinge ca le ia statut jucaria si cand vor fi obligati intr-un fel sau altu. 

Daca eu mi-as cumpara electrica? Daca ar fi Tesla in Romania, maine m-as duce sa-mi cumpar Model 3 Performance. Asa, cu service la Viena si alte nebunii...mai bine pas.

Anul viitor insa imi schimb masina obligat (tre sa refac leasing), asa ca voi opta cel mai probabil pentru un Plug-In Hybrid. Momentan cred ca este un compromis bun. Pentru mersul la birou si distante scurte (pana la 50-60km) in oras, mergi electric...incarci de la priza etc. Cand ai nevoie sau e gata bateria mai ai motorul pe benzina. Contra: revizii duble, fiabilitate? fiind 2 sisteme creste riscul...dar mno, iau cu garatie si dorm mai linistit

Link to post
Share on other sites
Acum 45 minute, mihaio07 a spus:

Doi la mana, ti se pare normal si eco ca o masina eletrica sa tina doar 5 ani? Si apoi sa fie buna de aruncat? Mie nu mi se pare, indiferent de cost.

De ce s-o arunci? Are bateria sudata de sasiu sau care-i faza? 
Aia cu celebrele motoare fiabile de BMW (atat disel, cat si benzina) au aruncat masinile?

Agregatele pe GPL sunt aruncate de proprietarii lor cand e uzura mare si nu mai porneste motorul?

Link to post
Share on other sites
Acum 13 minute, mihaio07 a spus:

 

Am computer de bord la un cotet de 1.6 benzina transpirat. Consum mediu 8 la suta. Niciodata nu am vazut consum instantaneu mai mare de 30, deci 4x. In exemplul cu Tesla, consumul mediu era 20 KW si consumul instantaneu de 500 KW, ceea ce inseamna 25x.

 

Consumul instantaneu la 100 km/h e cam 7, iar la 140 km/h cam 10, deci +50%. In exemplul cu Tesla, e vorba de 15 KW vs 40 KW, deci +250%.

 

Nu degeaba o masina electrica dusa pe circuit ramane fara zeama dupa 2-3 lap-uri.  La un Volkswagen ID.R, bateria tine fix cat un lap de Nordschleife.

 

Asta unu la mana. Doi la mana, ti se pare normal si eco ca o masina eletrica sa tina doar 5 ani? Si apoi sa fie buna de aruncat? Mie nu mi se pare, indiferent de cost. Sau astia cu EV sunt generatia 2.0 de posesori de BMW 1200 GS, pentru care toti sunt hateri pentru ca nu isi permit?

 

Trei la mana, fast charging-ul e daunator oricarei baterii Li-ion. O masina incarcata doar de la supercharger va face bateria pilaf mult mai repede decat una incarcata incet de la priza.

 

Recunosc ca pe mine m-ai pierdut complet cu consumuri masurate in kW, adica in putere.

 

Daca ai studia caracteristica cuplu-turatie a unui motor electric ai vedea de ce un motor electric are consumuri mari la demaraj (adica curent de pornire mare). Din fericire s-au inventat tot felul de dispozitive electrice si electronice care limiteaza acest curent de pornire ca sa nu prapadesti instalatia electrica si mecanica (intrucat apara si cupluri foarte mari).

Dar tocmai din cauza acestei carcateristici cuplu-turatie, o masina electrica va demara mai repede decat o masina cu motor termic. Basca ca masina electrica nu are nevoie de cutie de viteza si drept urmare  nici nu pierde timp cu schimbatul vitezelor.

 

Nu o sa vezi consum de benzina instantaneu mai mare de 30% (sau alta valoare la alta masina) pentru ca nu are rost sa bage computerul mai multa pentru ca nu va arde combustibilul . In plus masuratoarea nu este continua ci discreta.

 

Legat de doi la mana: de unde ai scos treaba asta ca dupa 5 ani arunci masina electrica la gunoi?

 

Iar pentru trei la mana:  pune si tu un link aici unde ne explica si noua problemele care apar cu supercharger-ul la acumulatorii Li-Ion

 

@cuki  cu masinile electrice mai sunt probleme care inca nu au fost luate in discutie pentru ca nu inca nu au aparut: de ex. reciclarea acumulatorilor. Va fi nevoie de o industrie pentru asa ceva. Povesteam mai de mult ca a zacut  anul acesta prin Austria o Tesla facuta praf intr-un pom pentru ca nu era nici o firma de fiare vechi capabila sa o ia si sa faca ceva cu acumulatorii. 

 

Si mai este o chestie, de natura sociala si economica: trecerea pe masini electrice schimba profund structura furnizorilor de componente din industria auto. Daca in prezent  pentru o masina clasica exista circa 2000 de furnizori, la masina electrica vor mai ramane circa 700. Asadar daca se va trece pe electric va fi un proces de durata.

Asa, si cum corect ai spus si cu partea de mentenanta, pe langa avantajele clientului se va schimba si structura personalului din service-uri.

 

Am un prieten care si-a luat un Volvo Plug-In Hybrid (nici nu stiam ca asa se numeste 😂). Foarte multumit. Cat se invarte prin oras merge exclusiv pe electric.

Link to post
Share on other sites

Un prieten bun de-ai mei (care s-a si mutat in acelasi cartier) si-a luat Nissan Leaf (2015).

Desi nu sunt fan masini electrice, vreau sa spune ca m-a impresionat tare masinuta asta.

Clar merita banii daca ai de mers sa zicem 50 de km pe zi, plus fataiala prin oras/cumparaturi/dus copil la gradinita, dar pentru mine numai ca a doua masina.
Fac multe drumuri lungi (in afara UK) pe an si nu pot sa stau doar cu o masina electrica.

Din ce stiu pana acum, clar fast DC charging influenteaza negativ viata bateriei - Nissan Leaf contorizeaza numarul incarcarilor rapide (daca mai tin bine minte).

https://simonselectriccar.com/2018/08/29/nissan-leaf-24-battery-degradation-stats/

Plus ca poti programa exact cand vrei ca masina sa se incarce (in UK poti sa aleg plan tarifar special pe timpul noptii la curent, mult mai ieftin), poti seta temperatura pe care vrei s-o ai in habitaclu la ce ora vrei tu), mi se pare mega desteapta masina pentru banii pe care-i dai pe ea. Asta aviz celor care nu vor sa se arunce direct la o Tesla.

 

Link to post
Share on other sites
Acum 8 minute, Silver Arrow a spus:

  cu masinile electrice mai sunt probleme care inca nu au fost luate in discutie pentru ca nu inca nu au aparut: de ex. reciclarea acumulatorilor. Va fi nevoie de o industrie pentru asa ceva. Povesteam mai de mult ca a zacut  anul acesta prin Austria o Tesla facuta praf intr-un pom pentru ca nu era nici o firma de fiare vechi capabila sa o ia si sa faca ceva cu acumulatorii. 

 

Si mai este o chestie, de natura sociala si economica: trecerea pe masini electrice schimba profund structura furnizorilor de componente din industria auto. Daca in prezent  pentru o masina clasica exista circa 2000 de furnizori, la masina electrica vor mai ramane circa 700. Asadar daca se va trece pe electric va fi un proces de durata.

Asa, si cum corect ai spus si cu partea de mentenanta, pe langa avantajele clientului se va schimba si structura personalului din service-uri.

 

Am un prieten care si-a luat un Volvo Plug-In Hybrid (nici nu stiam ca asa se numeste 😂). Foarte multumit. Cat se invarte prin oras merge exclusiv pe electric.

 

Reclicarea bateriilor...good point. https://www.youtube.com/watch?v=Bpe8HalVXFU

Las aici un link pentru cine este interesat de asa ceva. Ca si rezumat, DA - bateriile electrice se pot recicla. Mai mult, dintr-o masina + baterie electrica fata de masina conventionala cu motor ICU, scoti randament mai mare cand vine vorba de reciclare.

Intradevar inca nu sunt aceste statii de reciclare pe toate garduriile, pentru ca inca nu exista nevoie pentru asa ceva. Dar acuma cum masinile electrice sunt peste tot, vor aparea si aceste statii de recliclare. Daca se poate face bani din ceva, fi sigur ca se va gasi cineva care sa scoata acei bani. Iti garantez ca si in romania in 5 ani, ai statie de recilare.

 

Da, se schimba totul. Mecanicul va avea cunostiinte de programare si va face doar diagnoza. Componentele le va schimba "mexicanul" anajat pe minimum wage, pentru ca si asa cam toate componenten sunt "plug and play". 

Dar schimbarea nu este rea, companiile se pot adapta. Nu mai produci piese de schimb pentru masini, produci piese de schimb pentru wall chargere, E-chargere, fast chargere etc. Intradevar mor niste piete, dar se nasca altele. Inca nici nu stim cate pot urma. De ex. idee de afacere peste 3-4 ani in Ro...cand vor fi multe masini electrice si daca vom fi cu reteaua de fast chargere la pamant, vei avea pe x sau y care ramane in pana. Montezi intr-o duba 300-400kw si fast charger, si ceri X Euro pentru depanare masina electrica. 

 

Eu mai uit la Mercedes C300e 🤩 ... volvo e super, dar inca sunt un pic prea tanar (la suflet)

 

Acum 3 minute, littlekriminal a spus:

Un prieten bun de-ai mei (care s-a si mutat in acelasi cartier) si-a luat Nissan Leaf (2015).

Desi nu sunt fan masini electrice, vreau sa spune ca m-a impresionat tare masinuta asta.

Clar merita banii daca ai de mers sa zicem 50 de km pe zi, plus fataiala prin oras/cumparaturi/dus copil la gradinita, dar pentru mine numai ca a doua masina.
Fac multe drumuri lungi (in afara UK) pe an si nu pot sa stau doar cu o masina electrica.

Din ce stiu pana acum, clar fast DC charging influenteaza negativ viata bateriei - Nissan Leaf contorizeaza numarul incarcarilor rapide (daca mai tin bine minte).

https://simonselectriccar.com/2018/08/29/nissan-leaf-24-battery-degradation-stats/

Plus ca poti programa exact cand vrei ca masina sa se incarce (in UK poti sa aleg plan tarifar special pe timpul noptii la curent, mult mai ieftin), poti seta temperatura pe care vrei s-o ai in habitaclu la ce ora vrei tu), mi se pare mega desteapta masina pentru banii pe care-i dai pe ea. Asta aviz celor care nu vor sa se arunce direct la o Tesla.

 

 

Leaf 2015 e cu bateria veche (din 2010) care nu are sistem de racire/incalizire. Leaf din 2019-2020 e deja alt animal. Asa se vede cat de mult s-a imbunatatit tehnolgia.

Oricum faptul ca omul este multumit de masina, in ciuda multor limitari fara de modelele actuale, ar trebui sa conteze destul de mult in ochii scepticiilor

Link to post
Share on other sites

Stii cum e, multi care isi iau motociclete le pun suspensii nu stiu de care, cele mai scumpe discuri/placute, seteaza, investesc in tot felul de cacaturi, dar abordeaza un ac de par cu ambele picioare pe jos.

Cam asa si cu asta, daca nu o folosesti in mai stiu eu ce ritm nebun, ce nevoie ai? Plus ca am uitat sa mentionez ca a dat £7500 pe ea, bateria fiind la 85% in momentul la care a luat-o.

Eu zic ca e o afacere chiar buna pentru nevoile mentionate mai sus.

Edited by littlekriminal
Link to post
Share on other sites
Acum 52 minute, cuki a spus:

 

Eu mai uit la Mercedes C300e 🤩 ... volvo e super, dar inca sunt un pic prea tanar (la suflet)

 

c350e , am facut testdrive inainte sau iau id3 , e foarte "tanara" masina , interiorul impresionant foarte ergonomic totul in schimb fata de un EV foarte puturoasa cand mergi doar EV mode, bateria mica .. iarna nu faci 30km pe electric , uita-te la bmw 330E 

Clar o hybrida plug in e ok pentru drumuri scurte si ca singura masina in familie.

Link to post
Share on other sites

pana la urma Springu lui Dacia nu e o investie rea daca prinzi cuponul Eco. e cam 18.000e noua - cuponul de 10.000e ...ar ajunge la 8000E o masina noua electrica.. so WTF... deja ma face sa ma gandesc la una pt viitorul apropriat

Link to post
Share on other sites

Dap, @Cavaleru, pentru o masina noua electrica e un pret mega smecher. Dar repet, calculeaza-ti un pic nevoile inainte, poate daca faci drumuri lungi (pe care nu o sa le faci cu moto) o sa te scoata din schema. Apoi depinde si unde stai, e usor s-o conectezi la priza? Etc.

Link to post
Share on other sites
Acum 16 minute, superbec a spus:

c350e , am facut testdrive inainte sau iau id3 , e foarte "tanara" masina , interiorul impresionant foarte ergonomic totul in schimb fata de un EV foarte puturoasa cand mergi doar EV mode, bateria mica .. iarna nu faci 30km pe electric , uita-te la bmw 330E 

Clar o hybrida plug in e ok pentru drumuri scurte si ca singura masina in familie.

 

350 e era generatia veche, 300 e generatia noua si are 122 cp din motorul electric fata de 80 cat avea generatia veche. Autonomia full electric e o idee mai mare si poti merge pana la 130km/h full electric. Autonomie intradevar e pe la 40-50km...dar ce sa spun, fac max. 20-30km zilnic (casa-birou-casa + mers la cumparaturi sau altele). 

Deci o idee mai "spintena" decat probabil ce ai testat tu. Oricum, daca vreau sprint...ambele motoare duc puterea spre 320cp...deci not bad.

 

BMW iese din discutie, motive obiective care au la baza designul si interiorul...nu-mi plac nicicum :)

Acum 7 minute, Cavaleru a spus:

pana la urma Springu lui Dacia nu e o investie rea daca prinzi cuponul Eco. e cam 18.000e noua - cuponul de 10.000e ...ar ajunge la 8000E o masina noua electrica.. so WTF... deja ma face sa ma gandesc la una pt viitorul apropriat

 

vezi ca Springu e .... "ciudat". Spun asta pentru ca are doar 40cp...nici nu stiu daca ajunge la viteza maxima admisa pe autostrada...

Este clar o masina destinata celor care mai detin o masina, livratoriilor, postei, taxi etc. 

Plus ca cuponu ala se acorda numai daca masina depaseste o anumita valoare, probabil pentru Spring vor face modificari, dar eu stiu ca trebuie sa depaseasca 20.000 sau 25.000 ca sa se aplice cuponul rabla. Informatia insa este veche si neverficata, deci s-ar putea sa vorbesc prostii

Link to post
Share on other sites
Acum 3 minute, littlekriminal a spus:

Dap, @Cavaleru, pentru o masina noua electrica e un pret mega smecher. Dar repet, calculeaza-ti un pic nevoile inainte, poate daca faci drumuri lungi (pe care nu o sa le faci cu moto) o sa te scoata din schema. Apoi depinde si unde stai, e usor s-o conectezi la priza? Etc.

Stau la bloc, dar avem si o curte, unde pot sa bag masina la incarcat fara problema.

 

ma gandesc ca multe Kauflanduri au statii de incarcare asa ca drumurile mai lungi poti extinde astfel autonomia, cu un quick change la 80% ..

 

nu stiu care o sa fie optiunile de baterii pe Spring, poate vor avea si ceva care sa iti asigure un 300-350km autonomie ..

Link to post
Share on other sites

Superbec : aici ai dreptate,nu-mi permit masina full electrica dar nici de imi permiteam vreo doua rimac-uri NOI tot nu as alege sa cumpar masina electrica. Din moment ce inteleg cum functioneaza un motor pe benzina sau diesel sau un sistem de tractiune electric si nu sunt vreun Gage Gillean cam de bani gata sa nu ma intereseze efectiv cum functioneaza ce conduc si doar dau cu cardu' dupa ce fac plinu' de cateva ori pe zi ,si nici nu ma uit cati litri sau suma a fost ,am alte prioritati in viata. Asa cum e acum ,o sa aleg varianta de transport cea mai ieftina,comoda si fara dureri de cap. Si ,daca tot e s-o dam in balarii ECO verzi tampenii minciuni de azi, si mai putin poluante. Ca, consum sau poluare doar sa produci dracia electrica. Un autoturism mai vechi dar in stare buna de functionare(ce inseamna asta sa inteleaga fiecare ce vrea) alimentat cu gpl va polua intotdeauna mai putin decat sa fabrici o masina noua, s-o exploatezi sau intretii/repari. Si cum suntem in epoca consumerismului ,auto noi se cam duc dreaqului dupa 200-300mii de km. De astea electrice nici nu mai zic... Isi cumpara fiecare ce vrea,cat inca mai avem libertate de alegere 🙄🤔

Link to post
Share on other sites
Acum 10 minute, cuki a spus:

vezi ca Springu e .... "ciudat". Spun asta pentru ca are doar 40cp...nici nu stiu daca ajunge la viteza maxima admisa pe autostrada...

Este clar o masina destinata celor care mai detin o masina, livratoriilor, postei, taxi etc. 

Plus ca cuponu ala se acorda numai daca masina depaseste o anumita valoare, probabil pentru Spring vor face modificari, dar eu stiu ca trebuie sa depaseasca 20.000 sau 25.000 ca sa se aplice cuponul rabla. Informatia insa este veche si neverficata, deci s-ar putea sa vorbesc prostii

 

eu nici nu merg pe autostrada cu viteza maxima admisa de obicei 110-120 :)

 

Program Rabla plus de la dacia de pe site

 

Pentru vehicule 100% electrice sau hibrid cu tehnologia Plug-in

Pentru cei care optează pentru o mașină 100% electrică sau hibrid Plug-in, Programul Rabla Plus oferă două tipuri de tichete:
  - un eco-tichet de 20.000 de lei pentru achiziția unui autoturism nou hibrid Plug-in cu emisii de CO2 mai mici sau egale cu 50g/km în regim WLTP.

  - un eco-tichet de 45.000 de lei pentru achiziția unei mașini 100% electrice. 


Programele Rabla Clasic și Rabla Plus pot fi accesate împreună.

 

Ex: la achiziția unei mașini 100% electrice și casarea unui autoturism vechi, suma totală de care se beneficiază este de 51.500 lei (45.000 lei eco-tichet + 6.500 lei prima de casare).

Link to post
Share on other sites
Acum 2 minute, DARK-RIDER-82. a spus:

Superbec : aici ai dreptate,nu-mi permit masina full electrica dar nici de imi permiteam vreo doua rimac-uri NOI tot nu as alege sa cumpar masina electrica. Din moment ce inteleg cum functioneaza un motor pe benzina sau diesel sau un sistem de tractiune electric si nu sunt vreun Gage Gillean cam de bani gata sa nu ma intereseze efectiv cum functioneaza ce conduc si doar dau cu cardu' dupa ce fac plinu' de cateva ori pe zi ,si nici nu ma uit cati litri sau suma a fost ,am alte prioritati in viata. Asa cum e acum ,o sa aleg varianta de transport cea mai ieftina,comoda si fara dureri de cap. Si ,daca tot e s-o dam in balarii ECO verzi tampenii minciuni de azi, si mai putin poluante. Ca, consum sau poluare doar sa produci dracia electrica. Un autoturism mai vechi dar in stare buna de functionare(ce inseamna asta sa inteleaga fiecare ce vrea) alimentat cu gpl va polua intotdeauna mai putin decat sa fabrici o masina noua, s-o exploatezi sau intretii/repari. Si cum suntem in epoca consumerismului ,auto noi se cam duc dreaqului dupa 200-300mii de km. De astea electrice nici nu mai zic... Isi cumpara fiecare ce vrea,cat inca mai avem libertate de alegere 🙄🤔

 

doar ca statul te forteaza prin taxe si impozite sa te reorientezi.

Link to post
Share on other sites
  • adidas changed the title to E viitorul moto electric?

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +20 000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +17000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Create New...