Sari la conținut

Enduro clasic reconditionat,


Postări Recomandate

Salutare,

 

Stiu ca aici ar trebui sa se discute doar despre Transalpuri si ca ar trebui sa postez intrebarea asta pe alt topic sau poate chiar pe topic nou. Insa stiu ca transalpistii in general sunt mai deschishi la minte si mai de treaba. Asa ca prefer sa va intreb pe voi.

 

Mi-ar placea la nebunie sa am pentru oras un enduro clasic reconditionat. E subtire, usoara , simpla, clasica, rezistenta si nu chiar atat de inalta ca un enduro modern. S-ar preta bine la strazile urbane din zilele noastre.

Ma bate un gand sa mai cumpar ceva de genul acesta din Germania:

Honda XL 250

sau

Yamaha DT 250

sau

Yamaha XT 500

 

Sper ca ati priceput ideea. Ceva antic si foarte ieftin. Am gasit si deja reconditionate , insa sar de 3000/4000 de eur.

Vreau sa-l reconditionez. Apoi sa-l tin doar pentru plimbari prin oras.

Iar reconditionarea sa fie la modul: desfacut bucata cu bucata, schimbat amortizoarele de pe spate cu altele aftermarket, schimbata toba , retapitat sha, astupate si curatate eventualele parti ruginite, revopsit (daca as avea posibilitatea , chiar sa bag frana pe disc pe spate)...

Cred ca ar merge si sa sablez peretii cilindrilor si diferite piese si capace exterioare ale motorului si sa le revopsesc cum vreau eu.

Unul dintre riscuri ar fi ca e posibil sa nu mai gasesc piese de schimb , in caz ca este ceva stricat la motor. Dar ma gandesc ca daca au tinunt atatia ani , tre sa mai tina cel putin inca 10k Km.

Si mi se pare ca din punct de vedere tehnologic nu-s chiar atat de complicate. Stiu ca in general modelele enduro sunt facute sa fie simple si usor de desfacut si de intretinut.

Timp cred ca o sa am destul , mai ales ca se apropie sfarsitul de sezon.

 

Voi ce ziceti ? Merita ?

In afara de piesele de schimb, ce alte probleme as mai putea avea ? As mai putea sa-l mai inscriu ? Ar trece de RAR ?

Editat de mitza
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cam peste vreo saptamana te pot ajuta eu, o sa fiu prin plaiu foii :baldy:

Mesaj completat

Salutare,

 

Stiu ca aici ar trebui sa se discute doar despre Transalpuri si ca ar trebui sa postez intrebarea asta pe alt topic sau poate chiar pe topic nou. Insa stiu ca transalpistii in general sunt mai deschishi la minte si mai de treaba. Asa ca prefer sa va intreb pe voi.

 

Mi-ar placea la nebunie sa am pentru oras un enduro clasic reconditionat. E subtire, usoara , simpla, clasica, rezistenta si nu chiar atat de inalta ca un enduro modern. S-ar preta bine la strazile urbane din zilele noastre.

Ma bate un gand sa mai cumpar ceva de genul acesta din Germania:

Honda XL 250

sau

Yamaha DT 250

sau

Yamaha XT 500

 

Sper ca ati priceput ideea. Ceva antic si foarte ieftin. Am gasit si deja reconditionate , insa sar de 3000/4000 de eur.

Vreau sa-l reconditionez. Apoi sa-l tin doar pentru plimbari prin oras.

Iar reconditionarea sa fie la modul: desfacut bucata cu bucata, schimbat amortizoarele de pe spate cu altele aftermarket, schimbata toba , retapitat sha, astupate si curatate eventualele parti ruginite, revopsit (daca as avea posibilitatea , chiar sa bag frana pe disc pe spate)...

Cred ca ar merge si sa sablez peretii cilindrilor si diferite piese si capace exterioare ale motorului si sa le revopsesc cum vreau eu.

Unul dintre riscuri ar fi ca e posibil sa nu mai gasesc piese de schimb , in caz ca este ceva stricat la motor. Dar ma gandesc ca daca au tinunt atatia ani , tre sa mai tina cel putin inca 10k Km.

Si mi se pare ca din punct de vedere tehnologic nu-s chiar atat de complicate. Stiu ca in general modelele enduro sunt facute sa fie simple si usor de desfacut si de intretinut.

Timp cred ca o sa am destul , mai ales ca se apropie sfarsitul de sezon.

 

Voi ce ziceti ? Merita ?

In afara de piesele de schimb, ce alte probleme as mai putea avea ? As mai putea sa-l mai inscriu ? Ar trece de RAR ?

 

deschisi la minte si de treaba rau transalpistii astia, asa dar sa revenim, omule, daca ai timp, bani si iti place mestereala baga-te, yo as face-o, o sa ai o mare problema insa, piesele! nu cred ca mai gasesti nici un fel de piesa la modele alea, hai ca un semnal iei aftermarket, un bec, un fir, da la motor nush ce sa zic.

cel mai important este sa te intrebi de ce vrei s-o faci ? mai ales ca gasesti dr-uri, xl-uri si dominatoare, din late 80's, mid 90's la aprox aceeasi bani ;)

bafta !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cam peste vreo saptamana te pot ajuta eu, o sa fiu prin plaiu foii ;)

Mesaj completat

 

 

deschisi la minte si de treaba rau transalpistii astia, asa dar sa revenim, omule, daca ai timp, bani si iti place mestereala baga-te, yo as face-o, o sa ai o mare problema insa, piesele! nu cred ca mai gasesti nici un fel de piesa la modele alea, hai ca un semnal iei aftermarket, un bec, un fir, da la motor nush ce sa zic.

cel mai important este sa te intrebi de ce vrei s-o faci ? mai ales ca gasesti dr-uri, xl-uri si dominatoare, din late 80's, mid 90's la aprox aceeasi bani :D

bafta !

OK! multumesc!! astept un PM sa stbilim ce si cum :baldy:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare,

 

Stiu ca aici ar trebui sa se discute doar despre Transalpuri si ca ar trebui sa postez intrebarea asta pe alt topic sau poate chiar pe topic nou. Insa stiu ca transalpistii in general sunt mai deschishi la minte si mai de treaba. Asa ca prefer sa va intreb pe voi.

 

Mi-ar placea la nebunie sa am pentru oras un enduro clasic reconditionat. E subtire, usoara , simpla, clasica, rezistenta si nu chiar atat de inalta ca un enduro modern. S-ar preta bine la strazile urbane din zilele noastre.

Ma bate un gand sa mai cumpar ceva de genul acesta din Germania:

Honda XL 250

sau

Yamaha DT 250

sau

Yamaha XT 500

 

Sper ca ati priceput ideea. Ceva antic si foarte ieftin. Am gasit si deja reconditionate , insa sar de 3000/4000 de eur.

Vreau sa-l reconditionez. Apoi sa-l tin doar pentru plimbari prin oras.

Iar reconditionarea sa fie la modul: desfacut bucata cu bucata, schimbat amortizoarele de pe spate cu altele aftermarket, schimbata toba , retapitat sha, astupate si curatate eventualele parti ruginite, revopsit (daca as avea posibilitatea , chiar sa bag frana pe disc pe spate)...

Cred ca ar merge si sa sablez peretii cilindrilor si diferite piese si capace exterioare ale motorului si sa le revopsesc cum vreau eu.

Unul dintre riscuri ar fi ca e posibil sa nu mai gasesc piese de schimb , in caz ca este ceva stricat la motor. Dar ma gandesc ca daca au tinunt atatia ani , tre sa mai tina cel putin inca 10k Km.

Si mi se pare ca din punct de vedere tehnologic nu-s chiar atat de complicate. Stiu ca in general modelele enduro sunt facute sa fie simple si usor de desfacut si de intretinut.

Timp cred ca o sa am destul , mai ales ca se apropie sfarsitul de sezon.

 

Voi ce ziceti ? Merita ?

In afara de piesele de schimb, ce alte probleme as mai putea avea ? As mai putea sa-l mai inscriu ? Ar trece de RAR ?

 

 

cauta mai bine un xt600 , la astea gasesti usor piese. xt550 sa te feresti de el s-a fabricat in numar mic. xt500 a fost mult mai longeviv. totusi cele mai mare sanse le-ai avea cu xt600

 

bafta

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mi-ar placea la nebunie sa am pentru oras un enduro clasic reconditionat.

 

Ideea mi-a venit de aici : motosketches.blogspot.com

Italianul redeseneaza modele clasice de enduro (si nu numai). Motociclete celebre ce au stabilit puncte de rascruce ale claselor. (Ce-i drept nu redeseneaza doar asa ceva)

BMW R 120 GS Spirit

OUROBOROS ZAETA 530 Street Legal & Racing Machine

URAL Steppenwolf 750

YAMAHA XT 660 Tènèrè Spirit

BETA 4.0 WOODLAND

FANTIC MOTOR CABALLERO RC 125 CLASSIC SERIES BRISSONI TRIBUTE

Si lista continua...

 

In prima faza, n-am reusit sa-mi dau seama ce vede acest om la acele modele. Sincer nu mi-au placut pe moment. Nu intelegeam de ce , pe langa supersporturi , mai face schite si cu asa ceva. Nu vedeam legatura.

Asta pana sa vad filmul acesta : On Any Sunday

De abia atunci am inteles ce inseamna acest tip de motocicleta pentru motociclistii ce si-au trait tineretea in acele vremuri. Acum sunt considerate un fel de Enduro Vintage. Ma gandesc ca o motocicleta de genul acesta le-ar putea trezi nostalgie. Acum sunt considerate piese de colectie. (Cam cum sunt considerate motocicletele Cafe Racer pentru clasa sport).

De asta ma gandeam cum ar fi sa ma dau cu asa ceva, dar light , prin oras, de fitza :laugh: . Doar ca as fi vrut doar forma motocicletei sa fie clasica. Restul componentelor (ce se poate schimba) sa fie moderne.

 

Insa am stat, am mai cugetat , am mai socotit si nu e chiar atat de simplu. Sa zic ca as cumpara una de-asta de pe afara mai rapciuga. Dar de pus la punct nu prea cred ca e chair atat de usor.

Cred ca e foarte greu sa o faci sa arate ca in schitzele italianului. Alea sunt cu sistem de franare pe disc, cu diferite modificari la design , suspensie moderna pe spate...

Am cam inceput sa renunt la ideea asta. Ma gandesc numai la cati bani tre sa dau pe ammortizoare spate aftermarket , simeringuri noi pt furca, tinichigeria, bujii noi , lichide noi, toba noua... Si hai sa zic ca daca ajung sa fac toate astea , as mai da un ban in plus sa bag frana pe disc pe spate. Problema e ca nu stiu daca as reusi sa o adaptez la shasiul respectiv. Si pe langa toate astea, roaga-te sa nu aiba uzura la motor...

 

S-apoi , daca tot vreau ceva mai enduro, iau in pana mea ceva mai nou (de dupa 90) , sa fie ceva mai avansata tehnic (racire pe lichid, shasiu modern de enduro , amortizor central spate...) si gata , ca pana la urma le gasesc si pe alea pe la aceiasi bani.

 

Oricum , o sa inchei aici discutia asta , ca e cam off-topic. Daca ma mai rajghine , o sa fac un topic nou.

 

Bafta!

Mesaj completat

cauta mai bine un xt600 , la astea gasesti usor piese. xt550 sa te feresti de el s-a fabricat in numar mic. xt500 a fost mult mai longeviv. totusi cele mai mare sanse le-ai avea cu xt600

 

Bunicica si ideea cu Yamaha XT 600. Numai ca din cate vad in poze , pare cam vacutza si asta. Si am una deja , nu mai are rost sa mai iau inca una la fel.

Eu ma gandeam la ceva mai subtirel si mai sprinten sa pot sa ma strecor printre masini mai usor si sa pot sa ajung mai usor la pamant cu picioarele. Astea sunt singurele probleme pe care le am momentan cu Transalpul meu. Deja ma gandesc din ce in ce mai serios sa iau si un SuperMoto de pana in 500 cc.

Editat de mitza
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De ce e nasol neaparat tamburul pe spate? Ce mare nevoie ai de frana spate, eu am mers si cu disc si cu tambur si nu e nici o diferenta.. ba din contra, sabotii merg reconditionati oricand.. daca nu mai gasesti de cumparat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_

Motor de enduro cu frana spate pe saboti = uzura maxima. Namolul intra si ramane acolo.

Mic dezavantaj 2 - blocheaza sensibil mai repede spatele.

Avantaj maxim - timpul de schimbare si reglajul. Incredibil de rapide.

 

Concluzia - sabotii pe strada is cat se poate de decenti. In off, hmm...

Mesaj completat

Salutare,

Stiu ca aici ar trebui sa se discute doar despre Transalpuri si ca ar trebui sa postez intrebarea asta pe alt topic sau poate chiar pe topic nou. Insa stiu ca transalpistii in general sunt mai deschishi la minte si mai de treaba. Asa ca prefer sa va intreb pe voi.

Mi-ar placea la nebunie sa am pentru oras un enduro clasic reconditionat. E subtire, usoara , simpla, clasica, rezistenta si nu chiar atat de inalta ca un enduro modern. S-ar preta bine la strazile urbane din zilele noastre.

Ma bate un gand sa mai cumpar ceva de genul acesta din Germania:

Honda XL 250

sau

Yamaha DT 250

sau

Yamaha XT 500

Sper ca ati priceput ideea. Ceva antic si foarte ieftin. Am gasit si deja reconditionate , insa sar de 3000/4000 de eur.

Vreau sa-l reconditionez. Apoi sa-l tin doar pentru plimbari prin oras.

Iar reconditionarea sa fie la modul: desfacut bucata cu bucata, schimbat amortizoarele de pe spate cu altele aftermarket, schimbata toba , retapitat sha, astupate si curatate eventualele parti ruginite, revopsit (daca as avea posibilitatea , chiar sa bag frana pe disc pe spate)...

Cred ca ar merge si sa sablez peretii cilindrilor si diferite piese si capace exterioare ale motorului si sa le revopsesc cum vreau eu.

Unul dintre riscuri ar fi ca e posibil sa nu mai gasesc piese de schimb , in caz ca este ceva stricat la motor. Dar ma gandesc ca daca au tinunt atatia ani , tre sa mai tina cel putin inca 10k Km.

Si mi se pare ca din punct de vedere tehnologic nu-s chiar atat de complicate. Stiu ca in general modelele enduro sunt facute sa fie simple si usor de desfacut si de intretinut.

Timp cred ca o sa am destul , mai ales ca se apropie sfarsitul de sezon.

 

Voi ce ziceti ? Merita ?

In afara de piesele de schimb, ce alte probleme as mai putea avea ? As mai putea sa-l mai inscriu ? Ar trece de RAR ?

 

Nu vreau sa te dezamagesc, dar entuziasmul tau se va spulbera in mii de cioburi dupa ce vei cheltui o avere si vei admira o fosila cosmetizata.

Sunt motociclete total depasite ca tehnica, performante, ciclistica, tot ce vrei. Hai sa zicem ca designul nu il luam in calcul, desi King Kong e miss pe langa multe.

Ai sfarsi prin a admira o fosila cosmetizata dupa ce :

- ai da 500 euro pe ea

- ai mai baga minim 1000 euro in ea ca sa o faci cum vrei tu

- ai pierde macar un an din viata ta

- te-ai izola intr-un garaj rupand legaturile cu prietenii

 

Tu stii care sunt prioritatile tale. Eu nu as face asa ceva cu timpul, banii si viata mea. Cel putin acum nu as mai face. Am facut deja asta cu un Simson acum 9 ani si nu a meritat deloc.

Editat de Popescu_ MihailRaul
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mai bine iei un motor la 1000eu sau ceva mai mult, in stare buna/foarte buna (sunt Transalpuri la 1500 bec! ) sau Dominator sau XT, si bagi mai bine bani pe parcurs in furci schimbate, amortizor spate nou, etc etc.

 

Bafta!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@mitza: ca sa faci ceea ce vrei tu, adica sa reconditionezi si sa redesenezi o motocicleta iti trebuie pe langa banutii necesari acestor operatii (estimasem eu la un moment dat, ca si pe mine ma batea gandul) ,adica un minim de 4000euro,,(ca vorba aceea originalitatea vine din idei dar consta in detalii), o valoare sentimentala foarte foarte mare cu privire la acea motocicleta !

trebuie sa o adori ca sa depui efortul fizic si financiar(daca e cazul)!

daca vrei in schimb sa mesteresti...pune osu la mobra personala, daca vrei sa reconditionezi un lucru ca sa fii tu multumit cauta sa fie altceva decat o motocicleta...mai devreme sau mai tarziu vei ajunge la concluzia ca puteai cu banutii aceia sa iei una mai noua care se potriveste mai bine tie si la care puteai sa mesteresti!

concluzia si noul meu moto este: hrana sufletului nu e trecatoare, e pentru totdeauna!

ps: ai grija si de hrana trupului daca se pune cumva problema

pps: am burta plina acum asa ca imi permit sa filozofez ca daca as avea-o goala gandurile mi-ar fi umbrite de ce oi reusi sa mananc maine!(tot filosofie)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asta o faci doar asa pentru tine, sufleteste. Pentru ca, utilitatea practica nu prea o vad nicaieri. Sunt motociclete obsolete din multe puncte de vedere (din toate) pe care daca vrei sa le reconditionezi bagi odata niste bani iar apoi daca vrei sa o folosesti zilnic (si in oras mai ales) tre' oricum bibilita, tot mai bagi bani, necesita atentie, intretinere, etc. Deci doar asa, de pasiune ar fi o chestie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...