Sari la conținut

SECRETELE FRANARII


Dan Nastase
 Share

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 1,2k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Un video foarte bun :

 

 

O sa incerc sa vad filmuletul maine mai cu atentie.

 

La prima privire am vazut ca cei din public purtau veste STAR... asta inseamna ca in USA si chopperistii au frane la motocicleta si sunt dornici sa invete sa le foloseasca eficient.

 

Cred ca la noi inca sunt probleme in a intelege ce e cu motociclismul asta. Unii din cei cu vitezane se simt obligati sa mearga tot timpul raicing (ca deh, doar au ss-uri, nu? pai ori sunt smecheri ori nu mai sunt) si sa faca prostii in trafic la tot pasul, unii cu choppere se preocupa mai mult de castronul pe care il pun pe cap in loc de casca si de imaginea de bad-ass decat de cum sa invete sa conduca motocicleta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Intervin cu o observatie, nu vreau sa pun gaz pe foc: O iei prea personal! Nu ti-a placut tonul dintr-un post al lui @superbec desi avea dreptate, si nu-l mai slabesti de atunci la niciun post.

Relax, man!

 

Cu tot respectul si pt. Denis, tehnica e aceeasi doar in teorie. In practica, diferentele intre un chopper si un sport sunt mult prea mari ca sa aplici totul mot-a-mot.

Da, nu mi-a placut tonul intr-adevar, obraznic! Nu imi place genul...! Putea sa mi se adreseze frumos( niciodata eu nu am jignit fara a fi jignit ) si sa explice variata lui fara grijanii...hristosi, fara sa dea ochii peste cap teatral, aberatii...i-am dat o replica dar...el continua...mai vrea. Uite mai jos !

SE POATE este cuvantul cheie aici, daca iei un veteranus care a invatat prost ca asa se invata la scoala apoi a calatorit 2-300k km pe 2 roti vei vedea ca el se descurca fara sa inteleaga cum o face, la fel ca slow arrow stie suficient cat sa ramana in viata, nu iese din zona de comfort si ramane ignorant toata viata.

 

 

ca fapt divers, am amic cu 20 de ani de motociclit peste 10 motociclete detinute, care a auzit prima data de counter-steering de la mine.

 

cu indreptarea motocicletei pe franare ne-am lamurit ori ba?

 

E greu sa fi incet si sa trebuiasca sa-ti gasesti scuze pentru asta nu?

Parca trecusei de faza asta...erai chiar baiat...

Aici apare altul (mereu expert si el) sa-i tina isonul...

Nu era neaparat necesar acest post al meu dar vreau sa se inteleaga ca nu suport, grosolania, tupeul si nesimtirea, de aceea nu pot fi baiat cu acest gen de indivizi.

Nu am afirmat nicodata ca sunt cel mai bun motociclist, chiar nu sunt, dar merg atat cat pot in conditii de siguranta si cu viteza adaptata conditiilor de drum, nevoilor si starii de moment. Nu sunt nici prea lent pentru drumurile noastre, nici prea rapid. Desigur, am un motor modest privind caii putere ( unii m-or judeca dupa motor...gresind) dar e un motor fiabil si ieftin de intretinut, usor de manevrat, cu un consum mic, care mie momentan mi se potriveste, oferindu-mi suficienta adrenalina si siguranta...

Nu mai intervin pe acest topic, regret ca am intervenit, rog daca se face curatenie sa fie sterse posturile mele de aici.

Prin aceasta ultima intervenite a mea aici, am vrut sa atrag atentia ca nu eu caut scandal, eu provocat fiind ma simt dator sa le dau replica.

Editat de fast_arrow
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, nu mi-a placut tonul intr-adevar, obraznic! Nu imi place genul...! Putea sa mi se adreseze frumos( niciodata eu nu am jignit fara a fi jignit ) si sa explice variata lui fara grijanii...hristosi, fara sa dea ochii peste cap teatral, aberatii...i-am dat o replica dar...el continua...mai vrea. Uite mai jos !

 

Aici apare altul (mereu expert si el) sa-i tina isonul...

Nu era neaparat necesar acest post al meu dar vreau sa se inteleaga ca nu suport, grosolania, tupeul si nesimtirea, de aceea nu pot fi baiat cu acest gen de indivizi.

Nu am afirmat nicodata ca sunt cel mai bun motociclist, chiar nu sunt, dar merg atat cat pot in conditii de siguranta si cu viteza adaptata conditiilor de drum, nevoilor si starii de moment. Nu sunt nici prea lent pentru drumurile noastre, nici prea rapid. Desigur, am un motor modest privind caii putere ( unii m-or judeca dupa motor...gresind) dar e un motor fiabil si ieftin de intretinut, usor de manevrat, cu un consum mic, care mie momentan mi se potriveste, oferindu-mi suficienta adrenalina si siguranta...

Nu mai intervin pe acest topic, regret ca am intervenit, rog daca se face curatenie sa fie sterse posturile mele de aici.

Prin aceasta ultima intervenite a mea aici, am vrut sa atrag atentia ca nu eu caut scandal, eu provocat fiind ma simt dator sa le dau replica.

 

 

eu tin minte cand te-am vazut mergand clatinat pe centura, pe la Voluntari, am oprit langa tine ca stateai la rand cu masinile si te-ai speriat, au trecut multi ani de atunci

 

pt mine esti doar un scuterist cu motocicleta, sa mi te adresezi cu Domnul Bec si sa te inchini la fiecare cuvant pe care ti-l adresez !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ma ......tot asa ne doare pe toti daca ne tranteste calul......mai bine bagam la umbra cu ceva bere la rece,decat sa ne injuram. Hai gata ...facem pace! Toti avem dreptete cit nu avem probleme.

» Post actualizat in 01 May 2015 08:26

Ma ......tot asa ne doare pe toti daca ne tranteste calul......mai bine bagam la umbra cu ceva bere la rece,decat sa ne injuram. Hai gata ...facem pace! Toti avem dreptete cit nu avem probleme.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu tin minte cand te-am vazut mergand clatinat pe centura, pe la Voluntari, am oprit langa tine ca stateai la rand cu masinile si te-ai speriat, au trecut multi ani de atunci

 

pt mine esti doar un scuterist cu motocicleta, sa mi te adresezi cu Domnul Bec si sa te inchini la fiecare cuvant pe care ti-l adresez !

Poate l-ai intalnit pe tac-tu mergand clatinat pe centura prin Voluntari...daca cumva il si cunosti...!? Esti o mizerie de om, ma murdaresc pe ghete doar discutand cu tine !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Poate l-ai intalnit pe tac-tu mergand clatinat pe centura prin Voluntari...daca cumva il si cunosti...!? Esti o mizerie de om, ma murdaresc pe ghete doar discutand cu tine !

nu-i asa ca te simti mult mai bine dupa ce mi-ai spus asta? :)

 

chiar nu te contrazic probabil ca ai traversa strada repede daca as veni spre tine , I pup you

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cu indreptarea motocicletei pe franare ne-am lamurit ori ba?

 

 

Un alt mit... precum caruia franarea in curbe ridica motocicleta. Nu franarea in sine ridica motocicleta ci NOI O RIDICAM, inconstient si involuntar, pentru a restabili conditiile de echilibru.

 

Lasand la o parte variatiile geometrice ale motocicletei, unghiul optim de inclinare al unei motociclete depinde de viteza si raza curbei. Conditia de echilibru este ca vectorul sumei fortelor (centrifuga si greutate) sa fie aliniat pe pata de contact (vezi foto). Prin aplicarea franelor pe curbe se reduce viteza si respectiv forta centrifuga, pentru restabilirea conditiei de echilibru fiind necesara modificarea unghiului de inclinare.

 

 

 

 

post-11356-0-13333300-1430509589_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Un alt mit... precum caruia franarea in curbe ridica motocicleta. Nu franarea in sine ridica motocicleta ci NOI O RIDICAM, inconstient si involuntar, pentru a restabili conditiile de echilibru.

 

Mah, mit sau nemit eu simt al dracu de tare ca se ridica motocicleta daca apas frana fata. Si nu stiu cat de involuntar o ridic eu pentru ca voluntar trag de ea sa se aplece si ea nu vrea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Un alt mit... precum caruia franarea in curbe ridica motocicleta. Nu franarea in sine ridica motocicleta ci NOI O RIDICAM, inconstient si involuntar, pentru a restabili conditiile de echilibru.

eu sunt sigur ca se ridica singura :) cu sau fara pilot, noi putem sa ne opunem indreptarii sau sa viram mai mult sau sa o indreptam dar astea presupun si schimbarea trasei.

cum ai spus mai sus,pentru o trasa x, cu o viteza y exista o singura pozitie de echilibru si numai schimbarea centrului de greutate poate modifica inclinarea motocicletei si patrarea X si Y simultan

 

sper ca am fost destul de clar de data asta.

 

Mah, mit sau nemit eu simt al dracu de tare ca se ridica motocicleta daca apas frana fata. Si nu stiu cat de involuntar o ridic eu pentru ca voluntar trag de ea sa se aplece si ea nu vrea.

vrea, counter-steering+body steering si o sa vrea, problema e sa nu ramai fara "aderenta" :)

» Post actualizat in 01 May 2015 20:19

Editat de superbec
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mah, mit sau nemit eu simt al dracu de tare ca se ridica motocicleta daca apas frana fata. Si nu stiu cat de involuntar o ridic eu pentru ca voluntar trag de ea sa se aplece si ea nu vrea.

 

Ce simti tu este "spatele" care tinde sa vina peste tine...

 

post-11356-0-46911400-1430514408_thumb.png

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu sunt sigur ca se ridica singura :) cu sau fara pilot, noi putem sa ne opunem indreptarii sau sa viram mai mult sau sa o indreptam dar astea presupun si schimbarea trasei.

cum ai spus mai sus,pentru o trasa x, cu o viteza y exista o singura pozitie de echilibru si numai schimbarea centrului de greutate poate modifica inclinarea motocicletei si patrarea X si Y simultan

 

sper ca am fost destul de clar de data asta.

 

vrea, counter-steering+body steering si o sa vrea, problema e sa nu ramai fara "aderenta" :)

» Post actualizat in 01 May 2015 20:19

 

Da, ideea era ca voluntar fac tot ce pot sa o aplec nu sa o ridic. Asa ca nu stiu cum as putea face ceva involuntar care sa imi anuleze actiunile voluntare. Cu alte cuvinte, motocicleta tinde sa se ridice din cauza ciclisticii nu actiunii pilotului.

 

Am si eu o jucarica din asta. Nu e la fel de performanta - e troscaleta cu baterii (un HD Sportster de la Maisto), dar se tine singura pe 2 roti si vireaza. Interesant e ca roata fata joaca liber in jug (cam cum sunt rotile de la carucioarele de hypermarket). Am inteles ca are 2 giroscoape. Practic virajele le ia din schimbarea rotatiei giroscoapelor, iar roata fata se aseaza singura pe viraj (adica nu exista vre-un motoras care sa o actioneze ci tottul se intampla datorita geometriei.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Usor usor am derapat la abordarea virajelor....mai baieti....una e pe circuit de viteza,alta pe circuit de off road,alta pe pista de dirt track si alta pe coclaurile patriei. În fiecare dintre stiluri sunt diferente imense fata de modul de abordate a virajelor. Hai sa vad si eu cum ar fi lupta intre o vitezana si una de dirt pe circuitul de dirt, sau invers! Cum ar fi un dirt pe circuit off road? Cum ai aborda virajele cu o vitezana pe off road? Cum ai ataca virajele cu un chopper pe circuit viteza? Desi cu toate astea ,cu oricare varianta constructiva putem iesi pe strada. Nu toate raspund la fel! Nu toate sunt calculate la fel. Toate sunt motociclete in schimb.

» Post actualizat in 02 May 2015 03:14

Nu va mai certati, ca nu se dau premii si nici nu se cîstiga un GP!

» Post actualizat in 02 May 2015 03:38

Constructia motocicletei impune stilul de condus , stilul de abordare a virajelor , a tehnicii frinarii, a ergonomiei in sa .......

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De ce dracu nu spuneti ca e vorba de abordarea virajelor si franarea cu jucaricile de mai sus...? Am crezut ca e treaba de oameni seriosi cu motociclete adevarate. E vorba de un hobby inteleg... mersul pe pista cu jucarica din telecomanda! Nu ma pricep si chiar nu posed asa ceva, m-a prins ,dom profesor' !

vrea, counter-steering+body steering si o sa vrea, problema e sa nu ramai fara "aderenta" :)

Aici nu pot sa nu fiu de acord.

Lasand la o parte variatiile geometrice ale motocicletei, unghiul optim de inclinare al unei motociclete depinde de viteza si raza curbei. Conditia de echilibru este ca vectorul sumei fortelor (centrifuga si greutate) sa fie aliniat pe pata de contact (vezi foto). Prin aplicarea franelor pe curbe se reduce viteza si respectiv forta centrifuga, pentru restabilirea conditiei de echilibru fiind necesara modificarea unghiului de inclinare.

Da, asa e !

Constructia motocicletei impune stilul de condus , stilul de abordare a virajelor , a tehnicii frinarii, a ergonomiei in sa .......

As zice ca si Ursul are dreptate.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, ideea era ca voluntar fac tot ce pot sa o aplec nu sa o ridic. Asa ca nu stiu cum as putea face ceva involuntar care sa imi anuleze actiunile voluntare. Cu alte cuvinte, motocicleta tinde sa se ridice din cauza ciclisticii nu actiunii pilotului.

 

Am si eu o jucarica din asta. Nu e la fel de performanta - e troscaleta cu baterii (un HD Sportster de la Maisto), dar se tine singura pe 2 roti si vireaza. Interesant e ca roata fata joaca liber in jug (cam cum sunt rotile de la carucioarele de hypermarket). Am inteles ca are 2 giroscoape. Practic virajele le ia din schimbarea rotatiei giroscoapelor, iar roata fata se aseaza singura pe viraj (adica nu exista vre-un motoras care sa o actioneze ci tottul se intampla datorita geometriei.

Cele doua roti ale motocicletei pot fi asemanate cu doua giroscoape, motiv pentru care motocicleta tinde sa-si pastreze miscarea rectilinie. Motocicleta poate merge in linie dreapta si fara pilot.

Cititi aici si ar trebui sa intelegeti de ce se inclina si se ridica motocicleta: /index.php?/topic/726158-o-explicare-foarte-buna-a-contravirarii-countersteering/

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cele doua roti ale motocicletei pot fi asemanate cu doua giroscoape, motiv pentru care motocicleta tinde sa-si pastreze miscarea rectilinie. Motocicleta poate merge in linie dreapta si fara pilot.

Cititi aici si ar trebui sa intelegeti de ce se inclina si se ridica motocicleta: /index.php?/topic/726158-o-explicare-foarte-buna-a-contravirarii-countersteering/

 

Foarte tare!! Articolul ala eu l-am scris :) Cred ca trebuie sa-l citesc si eu ca sa inteleg cum e cu countersteeringul asta.

Intre timp am schimbat look-ul site-ului si structura, dar adresa a ramas tot moto1.ro. Am scris acolo si despre franare si despre abordarea virajelor (incluzand franarea in curbe) - la sfaturi pentru incepatori. Nu sunt sfaturi pentru pilotii de cursa, dar pentru mersul pe strada cred ca sunt foarte utile.

 

Ma refeream strict la jucarica. Are 2 giroscoape incorporate si nu sunt rotile.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cum spune si titlul topic-ului, foarte buna explicatia.

Acum am vazut si eu ca era vorba despre jucaria aia. Ce stiu eu despre efectul giroscopic incape scris fara multa sarguinta pe spatele unui timbru, si anume ca este folosit in aviatie la pilotul automat, pastrarea altitudinii si directiei de zbor (poate si a altor parametrii). Acum ca s-o folosi si pentru schimbarea directiei la jucaria respectiva...

Editat de mianmar23
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Super misto

 

Am invatat si eu la Politehnica din Bucuresti... multe table pline de formule erau si la noi, dar un profesor care sa se gandeasca sa si ilustreze teoria n-am intalnit niciodata.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

ma intreb baietii astia oare franeaza numai cu fata?

aaa... suntem la incepatori... deci nu-i bine

 

In primul si in primul rand tin sa salut toti Veteranii de pe forum ... nici macar incepator nu ma pot numi tinand cont ca nu am permis implicit motoreta (anul acesta sper sa dau si eu de permis)

Nu am experienta vasta si nici nu am pretentia ca sa ma dau vreun cunoscator dar ... nu stiu cat de viabil este acest exemplu din cateva motive .... 1: Supermoto .... astea sunt special concepute pentru a scoate funduletul la bataie .. driftere innascute ca sa le zic asa ( niste M3-uri pe 2 roti :P ) ... 2: vorbim de cu totul alta pozitie in sa si cu totul alt centru de greutate... asta le permite SM-urilor sa franeze mai tarziu (daca este sa cautati pe youtube puteti vedea bataita pe care si-o iau SS-urile de la SM-uri pe viraje (in linie dreapta sunt net inferioare) ) \

 

 

acum pe alt topic :)... din cat am citit eu pana acum acest thread era indicat franarii/stabilizarii in curbe deci nu stiu de ce atata "hate" fata de omul acesta care in fond si in fine si-a dat interesul pentru siguranta noastra...RESPECT cat cuprinde Domnule Dan!... sincer daca as vrea sa merg intr-un grup organizat la vreo ieseala mi-as dori sa ies cu oameni care sunt pasionati si ai ce invata de la ei fara vreun interes ascuns , fara faze de genul lasa-l sa greseasca ca sa ii arat ca eu sunt mai bun... este de datoria noastra , a fiecaruia sa impartasim din greselile noastre pentru a le da sansa altora sa nu le repete si sa se simta cat mai bine pe "armasar"...

 

 

@E.Z.rider ... SM-urile sunt preferatele mele :D ,cele mai versatile si parerea mea cele mai potrivite pentru oras , sunt absolut constient ca nu am cum sa stapanesc atata cuplu ca si incepator dar intr-o buna zi poate voi avea si eu destula experienta pt un Ducati Hypermotard

faza cu maneta de frana pe partea stanga inca se foloseste( chiar din ce in ce mai des) in randul stunt-erilor pentru control fin si stabilizare a motocicletei deci nu vad toata ura asta fata de ea , tine de abilitatile fiecaruia dintre noi cum o punem in practica.

Acum vin si eu cu o intrebare ... cati dintre voi folositi doar frana fata la o bicicleta?... parerea mea e ca daca frana spate exista inseamna ca trebuie folosita ... tine de fiecare sa ii gaseasca utilitatea . Omul acesta a incercat sa demonstreze unu dintre utilitatile ei , asa ca va rog eu nu mai fiti rai , nu mai aveti preconceptii , incercati sa puneti in practica si decideti daca va ajuta sau nu.

Si cu astea spuse asta a fost prima mea interventie pe acest forum ... sa ne auzim numai de bine si asfalt uscat!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ne bucuram ca primul tau post a fost pe topicul Secretele Franarii cu motocicleta, desi nu ai nici permis,nici motocicleta. Nu e de datoria nimanui sa te invete, e pielea ta, citesti, filtrezi informatia, apoi iti cumperi motocicleta si aplici. Numai din citit n-o sa inveti nimic in sportul asta, din pacate.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

M-am smecherit si nu de acum...inainte de viraj: frana de motor, reduc franand fata si spate cu finete, imediat inainte aleg trasa, apoi franez cat tine curba doar fatza, atat doar fatza cu delicatete, adaptez viteza, reduc acceleratia iar la iesirea din curba accelerez.... E... ? Nu am pretentii de pilot de curse, dar nu uitati, Fast se intoarce mereu acasa intreg, multumit si nevatamat !

Editat de fast_arrow
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ti-as recomanda ca pe viitor sa nu mai atingi frana fata pe viraj. Pe strada, ca regula generala, sa ai totul gata inainte de a te inscrie in curba: franarea efectuata pana la viteza de abordare, treapta potrivita in cutie deja selectata, pozitia corpului adecvata, dupa care contravirezi. Pe curba deschizi usor de tot gazul (cat sa mentii viteza si ca sa distribui greutatea cat mai egal pe ambele roti) privesti prin curba nu in fata motocicletei si, daca vrei sa mai ajustezi trasa, lucreaza cu spatele si cu acceleratia (ambele cu finete, asa cum ai zis). Cand vezi iesirea, incepi sa deschizi progresiv gazul.

Asta daca vorbim de abordarea virajelor, franarea aia de dinainte de viraj este o etapa separata de studiat si de practicat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...