Sari la conținut

SECRETELE FRANARII


Dan Nastase
 Share

Postări Recomandate

.....Ce e frate 200, e cifra fatidica?....

 

Este un prag psihologic, ca la preturi "Acum puteti cumpara pui grill, cu numai 9,98 lei pe kilogram" sau ceva de genul

"N-ai facut armata...nu esti barbat!"...la motociclisti traducandu-se " Kois, cand mergem eu cu 200..." :haha:

 

Uite dilema si la uniciclu....cu ce roata franezi ? "Doar cu fata !".... :lol:

post-12182-0-16174500-1319903459_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 1,1k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Daca e incepator si mere cu 200 la ora,atunci ar trebui sa stie si sa puna frana,daca nu stie,las ca il invata motorul sau copacii de pe langa drum.Aveam un instructor batran la scoala de soferi,nea Petre,el zicea: "ba baieti,de bagat mana-n gaz e usor,tot prostul stie,de franat e mai greu..." :grinbandit:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@Niko.

Io am dubii ca tu ai mers vreodata cu 200 la ora. :scratch:

 

Ce e frate 200, e cifra fatidica? O frana e frana la orice viteza, poti sa ai si 1000 la ora si frana tot frana e, nu inteleg ce e asa periculos in a frana cu spatele la 200 la ora?

Era doar un prag pe care banuiam ca l-ai atins si tu!

Atunci hai sa ridicam stacheta, 280,300? Pe ceas, reali, mai conteaza?

Editat de Niko
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Forta de inertie care porneste din centrul de greutate al motocicletei

genereaza un moment care incarca roata fata si descarca roata spate.

Exagerat spus, roata din fata “se infinge in pamant”, iar roata din spate “se ridica in aer”.

In practica, transferul de greutate depinde de decelerare.

Pentru ca decelerarea sa aiba o valoare mare si sa nu se produca ruperea aderentei,

deci blocarea rotii si aparitia derapajului, ne trebuie echilibru si un coeficient de frictiune mare

(sosea perfecta si uscata).

Acesta este si motivul pentru care nu se franeaza numai cu fata sau numai cu spatele !

 

Decelerarea produsa de franarea uneia dintre roti depinde de greutatea care incarca roata franata.

Daca in faza de franare limita de aderenta nu este atinsa (nu se blocheaza roata),

forta de franare depinde de coeficientul de frictiune si incarcarea rotii respective.

 

Pe circuitele de viteza cu aderenta foarte buna, cu asfalt de calitate superioara,

transferul de greutate are o valoare mare, putand ajunge la un raport extrem de 100% fata si 0% spate,

lucru care se poate observa la concurentii categoriei MotoGP cand franeaza numai cu fata.

Atentie ! La apropierea de viraj, la franarea cu fata, fortele de inertie genereaza un moment

in jurul centrului de greutate, moment destabilizator pentru directie !

In acest caz, roata din spate se ridica literalmente la cativa centimetri in aer !

 

...Si astfel ramane o groaza de masa spate netransferata...

In aceste conditii, contributia franarii rotii spate la franarea vehiculului respectiv este nula sau,

in cazuri mai putin extreme, neglijabila!

Concluzia?!

Sa invatam sa incepem franarea mai intai cu "asezarea" motocicletei cu frana de spate !!!

 

In conditii de aderenta redusa, limita de aderenta este atinsa mai repede

si astfel decelerarea maxima are o valoare mai mica, iar valoarea transferului de greutate

poate fi aproape neglijabila.

De exemplu, la o motocicleta cu un raport static de 60%/40% se poate considera -

in conditii de aderenta foarte scazuta - o valoare nula.

In acest caz, nefolosirea franei spate reduce forta de franare cu 40%.

 

In concluzie, efectul decelerarii franei spate este secundara la aderenta optima,

dar devine foarte important in conditii de drum alunecos.

 

Pentru ca toate cele mentionate mai sus sunt legi ale fizicii, observam la “meseriasii GP”

actionarea franei spate in curbele de mare viteza - motiv pentru care, la un moment dat Mick Doohan

avea montat pe ghidon o a doua maneta de frana actionata cu degetul mare al mainii drepte

atunci cand concura cu "piciorul franei" in ghips.

 

Aici permiteti-mi o mica paranteza, la vremea respectiva m-a amuzat fantastic incercarea unor concurenti

si a unor imitatori de a-si procura rapid asemenea sisteme crezand ca au descifrat marea taina a campionului...

Dar, multiplul campion international Doohan era la fel de rapid franand cu piciorul sau cu degetul !

Simplul motiv pentru care s-a inventat pentru el acest sistem era incapacitatea de a doza

sau chiar actiona pedala de frana cu piciorul in ghips !:makeout:

 

Revenind la treburile noastre:

La motociclete frana spate se foloseste... ca frana...

dar preponderent cu alt scop decat decelerarea...

Unul dintre aceste cazuri se intalneste in faza de intrare in viraj - sau in virajele lungi de mare viteza -,

care necesita o inclinare constanta si de durata indelungata a motocicletei.

In aceste conditii, frana spate are un efect stabilizator.

Acest efect de forta stabilizatoare se poate folosi si ca o solutie “de urgenta”

la aprecierea gresita a vitezei cu care se intra intr-o curba.

 

Atentie ! La apropierea de viraj, la franarea cu fata, fortele de inertie genereaza un moment

in jurul centrului de greutate, moment destabilizator pentru directie !

 

Daca se exagereaza super-tare la viteza, cu mult peste limita permisa de curba,

nu mai exista cale de scapare, singura preocupare fiind de a incerca reducerea avariilor care urmeaza

(si aici nu ma gandesc numai la materialul tehnic)...

In schimb, daca viteza de intrare este numai un pic prea mare, exista o cale subtila de scapare...

Inchiderea acceleratiei face mai mult rau decat bine, dar o mica temperare si o strangere a trasei

se pot efectua prin actionarea usoara a franei spate !

Actionare foarte fina, pentru ca la majoritatea motocicletelor, la franarea in curba apare in roti

un moment ce tinde sa ridice motocicleta din pozitia inclinata.

De aceea, bruscarea franei spate pana la inducerea derapajului violent

si eliberarea ei brusca ca urmare a panicii „conduce” la „efectul de catapulta”

si la un foarte urat „highside”...

 

La curse, efectul de ridicare este folosit de „meseriasi” in beneficiul pilotului

(mai corect exprimat pentru a stoarce si ultimele zecimi de secunda pe tur de pista).

 

Exemplu de situatie in care se face uz de frana spate in conditii de aderenta buna:

schimbarea rapida a directiei in sicane, creand publicului acel spectaculos efect vizual de „evantai”

unde pe o distanta foarte mica motocicletele trebuie inclinate ultrarapid de pe o parte pe cealalta.

In acest caz, apasarea franei spate concomitent cu mutarea centrului de greutate al pilotului

si impingerea ghidonului amplifica momentul care efectiv arunca motocicleta intr-o inclinare fulgeratoare

de pe o parte in cealalta.

 

Stiu ca este foarte greu sa renunti la automatismele, dogmele si

invataturile eronate dobandite de la mentori amatori de-a lungul timpului...

care transforma majoritatea actiunilor lor suficiente in fanatisme „infailibile”...

 

Poti sa fii artist intr-un domeniu, poti sa inventezi sau sa inovezi procedee

dar, ca in orice meserie, principiile corecte trebuie sa fie baza !

 

Va asigur ca nici Pablo Picasso si nici Slvator Dali nu s-au rupt de „clasicism”

pana nu au invatat sa deseneze impecabil o mana sau un tors uman...

asa cum facea si Da Vinci !

 

La fel cum nici super-campionul Doohan nu a renuntat la frana-spate...

nici... "rupt"

 

Sunt sigur ca, respectand legile fizicii, principiile de baza moto,tragand concluziile corecte

si punand impreuna procedurile cele mai adecvate personalitatii si stilului vostru de mers

virtuozitatea va veni, in timp, cu siguranta !

De ce nu, chiar si la nivel international !

 

Mult noroc !

La multi kilometri frumosi !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Domnilor nu e bineeee...ati ajuns la 300 km la ora...grija mare,e radar in zona!La viteza asta poti sa ai muica franelor ca nu o mai opresti! :unsure:

Editat de obeapaul
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Era doar un prag pe care banuiam ca l-ai atins si tu!

Atunci hai sa ridicam stacheta, 280,300? Pe ceas, reali, mai conteaza?

La mine e vreo 230, dar nu conteaza, cu cele 2 frane combinate te opresti si la 200 si la 300 si la 100 si la 50.

 

Hai sa intrebam acum, daca frana spate nu conteaza, de ce s-a inventat sistemul CBS?

 

Domnilor nu e bineeee...ati ajuns la 300 km la ora...grija mare,e radar in zona!La viteza asta poti sa ai muica franelor ca nu o mai opresti! :unsure:

Se pare ca ne-am oprit/ :scratch:

 

Maine inchiriez o banda de autostrada sa fac teste de la 200. :rolleyes:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hai sa intrebam acum, daca frana spate nu conteaza, de ce s-a inventat sistemul CBS?

Se pare ca ne-am oprit/ :scratch:

 

Nu inainte sa-mi spuna si mie userii mai sus mentionati daca frana de motor este sau nu frana spate.

dupa aia trecem si la CBS, ABS, PDL, USB & shit.:friends:

 

Vad ca lumea vorbeste in paralel si se intelege diferit. :rusinica:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si eu am un motiv asemanator pentru care evit acum forja pe strada.

Eu n-am nici un motiv de-asta, m-am calmat singur de mers forja pe strada. :D Cum explici faptul ca merg de vreo 6 ani si nu am avut nici un accident major?

Iti zic eu, nici macar nu folosesc frana prea tare, pe strada folosesc creierul, si pe ala il invat cate ceva nou la fiecare km in plus.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@ TARKA 2 : Frana de motor se actioneaza pe roata din spate,deci ca urmare poti sa o numesti frana spate.Dar tu mi se pare ca te prefaci ca nu intelegi ca noi vorbeam despre cu totul altceva cand foloseam termenul "frana spate" si anume despre actionarea franei,aia cu pistonas si etrier pe disc pe roata spate...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu inainte sa-mi spuna si mie userii mai sus mentionati daca frana de motor este sau nu frana spate.

dupa aia trecem si la CBS, ABS, PDL, USB & shit.:friends:

 

Vad ca lumea vorbeste in paralel si se intelege diferit. :rusinica:

Frana motor e frana spate, iti zic eu, asa ramane. Cand o sa fie lantu pe roata fata atunci o sa fie frana fata.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Forta de inertie care porneste din centrul de greutate al motocicletei

genereaza un moment care incarca roata fata si descarca roata spate.

Exagerat spus, roata din fata “se infinge in pamant”, iar roata din spate “se ridica in aer”.

In practica, transferul de greutate depinde de decelerare.

Pentru ca decelerarea sa aiba o valoare mare si sa nu se produca ruperea aderentei,

deci blocarea rotii si aparitia derapajului, ne trebuie echilibru si un coeficient de frictiune mare

(sosea perfecta si uscata).

Acesta este si motivul pentru care nu se franeaza numai cu fata sau numai cu spatele !

 

Decelerarea produsa de franarea uneia dintre roti depinde de greutatea care incarca roata franata.

Daca in faza de franare limita de aderenta nu este atinsa (nu se blocheaza roata),

forta de franare depinde de coeficientul de frictiune si incarcarea rotii respective.

 

Pe circuitele de viteza cu aderenta foarte buna, cu asfalt de calitate superioara,

transferul de greutate are o valoare mare, putand ajunge la un raport extrem de 100% fata si 0% spate,

lucru care se poate observa la concurentii categoriei MotoGP cand franeaza numai cu fata.

Atentie ! La apropierea de viraj, la franarea cu fata, fortele de inertie genereaza un moment

in jurul centrului de greutate, moment destabilizator pentru directie !

In acest caz, roata din spate se ridica literalmente la cativa centimetri in aer !

 

...Si astfel ramane o groaza de masa spate netransferata...

In aceste conditii, contributia franarii rotii spate la franarea vehiculului respectiv este nula sau,

in cazuri mai putin extreme, neglijabila!

Concluzia?!

Sa invatam sa incepem franarea mai intai cu "asezarea" motocicletei cu frana de spate !!!

 

In conditii de aderenta redusa, limita de aderenta este atinsa mai repede

si astfel decelerarea maxima are o valoare mai mica, iar valoarea transferului de greutate

poate fi aproape neglijabila.

De exemplu, la o motocicleta cu un raport static de 60%/40% se poate considera -

in conditii de aderenta foarte scazuta - o valoare nula.

In acest caz, nefolosirea franei spate reduce forta de franare cu 40%.

 

In concluzie, efectul decelerarii franei spate este secundara la aderenta optima,

dar devine foarte important in conditii de drum alunecos.

 

Pentru ca toate cele mentionate mai sus sunt legi ale fizicii, observam la “meseriasii GP”

actionarea franei spate in curbele de mare viteza - motiv pentru care, la un moment dat Mick Doohan

avea montat pe ghidon o a doua maneta de frana actionata cu degetul mare al mainii drepte

atunci cand concura cu "piciorul franei" in ghips.

 

Aici permiteti-mi o mica paranteza, la vremea respectiva m-a amuzat fantastic incercarea unor concurenti

si a unor imitatori de a-si procura rapid asemenea sisteme crezand ca au descifrat marea taina a campionului...

Dar, multiplul campion international Doohan era la fel de rapid franand cu piciorul sau cu degetul !

Simplul motiv pentru care s-a inventat pentru el acest sistem era incapacitatea de a doza

sau chiar actiona pedala de frana cu piciorul in ghips !:makeout:

 

Revenind la treburile noastre:

La motociclete frana spate se foloseste... ca frana...

dar preponderent cu alt scop decat decelerarea...

Unul dintre aceste cazuri se intalneste in faza de intrare in viraj - sau in virajele lungi de mare viteza -,

care necesita o inclinare constanta si de durata indelungata a motocicletei.

In aceste conditii, frana spate are un efect stabilizator.

Acest efect de forta stabilizatoare se poate folosi si ca o solutie “de urgenta”

la aprecierea gresita a vitezei cu care se intra intr-o curba.

 

Atentie ! La apropierea de viraj, la franarea cu fata, fortele de inertie genereaza un moment

in jurul centrului de greutate, moment destabilizator pentru directie !

 

Daca se exagereaza super-tare la viteza, cu mult peste limita permisa de curba,

nu mai exista cale de scapare, singura preocupare fiind de a incerca reducerea avariilor care urmeaza

(si aici nu ma gandesc numai la materialul tehnic)...

In schimb, daca viteza de intrare este numai un pic prea mare, exista o cale subtila de scapare...

Inchiderea acceleratiei face mai mult rau decat bine, dar o mica temperare si o strangere a trasei

se pot efectua prin actionarea usoara a franei spate !

Actionare foarte fina, pentru ca la majoritatea motocicletelor, la franarea in curba apare in roti

un moment ce tinde sa ridice motocicleta din pozitia inclinata.

De aceea, bruscarea franei spate pana la inducerea derapajului violent

si eliberarea ei brusca ca urmare a panicii „conduce” la „efectul de catapulta”

si la un foarte urat „highside”...

 

La curse, efectul de ridicare este folosit de „meseriasi” in beneficiul pilotului

(mai corect exprimat pentru a stoarce si ultimele zecimi de secunda pe tur de pista).

 

Exemplu de situatie in care se face uz de frana spate in conditii de aderenta buna:

schimbarea rapida a directiei in sicane, creand publicului acel spectaculos efect vizual de „evantai”

unde pe o distanta foarte mica motocicletele trebuie inclinate ultrarapid de pe o parte pe cealalta.

In acest caz, apasarea franei spate concomitent cu mutarea centrului de greutate al pilotului

si impingerea ghidonului amplifica momentul care efectiv arunca motocicleta intr-o inclinare fulgeratoare

de pe o parte in cealalta.

 

Stiu ca este foarte greu sa renunti la automatismele, dogmele si

invataturile eronate dobandite de la mentori amatori de-a lungul timpului...

care transforma majoritatea actiunilor lor suficiente in fanatisme „infailibile”...

 

Poti sa fii artist intr-un domeniu, poti sa inventezi sau sa inovezi procedee

dar, ca in orice meserie, principiile corecte trebuie sa fie baza !

 

Va asigur ca nici Pablo Picasso si nici Slvator Dali nu s-au rupt de „clasicism”

pana nu au invatat sa deseneze impecabil o mana sau un tors uman...

asa cum facea si Da Vinci !

 

La fel cum nici super-campionul Doohan nu a renuntat la frana-spate...

nici... "rupt"

 

Sunt sigur ca, respectand legile fizicii, principiile de baza moto,tragand concluziile corecte

si punand impreuna procedurile cele mai adecvate personalitatii si stilului vostru de mers

virtuozitatea va veni, in timp, cu siguranta !

De ce nu, chiar si la nivel international !

 

Mult noroc !

La multi kilometri frumosi !

Daca ar sta tot mobristul sa si treaca prin cap aceste chestiuni... se face terci...e bine ca atunci cand incaleci o mobra sa i stii limitele si sa o simti ca o prelungire a corpului,sa fii in stare sa stapanesti fierul de sub K U R,e absolut corect ce scrie aci mai sus ca o chestiune de fizica dar o intarziere cat de mica in a frana la timp duce la dezastre din pacate...dupa cum spune cineva aci...e mai usor sa o duci motoreta la 200 si ceva la ora dar e al dracu de greu sa o opresti atunci cand trebe!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Chiar daca imi esti antipatic uneori, te rog eu nu testa dozarea franei spate la 200 si peste...nu vreau sa vad poze ogrish pe net.

**pe strada*** Desi am mers cu 200+ de cateva multe ori, ultima oara strabatand interminabila Germanie, nu cred ca am franat vreodata la 200.

De fiecare data iau mana din gaz, timp in care viteza scade considerabil si apoi incep sa franez cu ambele frane.

 

Pe circuit iti spun cu siguranta ca pe linia dreapta aproape de limita de 200m, am 190 si ceva si incep sa apas serios AMBELE frane, cu preponderenta cea fata pana ajung la 100 si un pic si ma inscriu in virajul larg la dreapta (la brno) - cica nu e bine sa te uiti la vitezometru, ete pla, eu ma uit. :rusinica:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@ TARKA 2 : Frana de motor se actioneaza pe roata din spate,deci ca urmare poti sa o numesti frana spate.Dar tu mi se pare ca te prefaci ca nu intelegi ca noi vorbeam despre cu totul altceva cand foloseam termenul "frana spate" si anume despre actionarea franei,aia cu pistonas si etrier pe disc pe roata spate...

Si care este diferenta, daca efectul este acelasi ? Adica micsorezi viteza, este treaba de tehnica si faptul ca motocicleta o permite.

Bine...si masinile se pot opri cu frana de mana... :bounce:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Desi am mers cu 200+ de cateva multe ori, ultima oara strabatand interminabila Germanie si aproape 200 pe circuit pe linia dreapta nu cred ca am franat vreodata la 200.

De fiecare data iau mana din gaz, timp in care viteza scade considerabil si apoi incep sa franez cu ambele frane.

 

Pe circuit iti spun cu siguranta ca pe linia dreapta aproape de limita de 200m, am 190 si ceva si incep sa apas serios AMBELE frane, cu preponderenta cea fata pana ajung la 100 si un pic si ma inscriu in virajul larg la dreapta (la brno) - cica nu e bine sa te uiti la vitezometru, ete pla, eu ma uit. :rusinica:

 

Iar pe langa tine trec ca trenul cei care chiar stiu sa foloseasca frana fata si franeaza la markerul de 100m si se inscriu pe viraj in mod miraculos! :laugh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@ TARKA 2 :

Ti-am spus,te prefaci ca nu intelegi despre ce vorbeam noi.Pui intrebari si iti dai raspunsul singur :

i care este diferenta, daca efectul este acelasi ? Adica micsorezi viteza, este treaba de tehnica si faptul ca motocicleta o permite.

Bine...si masinile se pot opri cu frana de mana...

Corect,o masina se poate opri si cu frana de serviciu si cu frana de mana,efectul e acelasi,MASINA SE VA OPRI.

Ai incercat insa sa opresti o masina de pe la 100-120 doar cu frana de mana?Eu da :P

In teorie efectul e acelasi,in practica vei fi "drift king" :bounce:

Editat de Method
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Iar pe langa tine trec ca trenul cei care chiar stiu sa foloseasca frana fata si franeaza la markerul de 100m si se inscriu pe viraj in mod miraculos! :laugh:

Vezi, de aici decurge toata polemica, eu zic ceva, tu zici altceva, tu o iei personal si nu eviti deloc sa ma iei la perpules.

Normal ca trec toti ca avioanele pe langa mine, eu am motocicleta sport touring cu care merg de 6 luni, si am iesit de 3-4 ori pe circuit, la putin timp dupa ce am luat-o, la ce te astepti?

Vorbeam de franat la 200, tu zici de ogrish, eu iti spun ca se poate bine merci daca stii sa dozezi..poti sa ai si 675 la ora..

 

Btw - vino odata la Brno la trackday si o sa vezi ca o sa fii ultima curca de pe circuit, sunt oameni care vin regulat si care scot 2:15-2:20 de-ti invart casca de nu te vezi.

Atunci ce-o sa mai zici? Unde o sa mai fie ultra mega super terra frana fata a ta?

 

E posibil sa te fac si eu cu vfr-ul, cu autobuzul, si nu pentru ca sunt mai bun ca tine, ci pentru ca pur si simplu stiu circuitul, tu nu-l stii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Iar pe langa tine trec ca trenul cei care chiar stiu sa foloseasca frana fata si franeaza la markerul de 100m si se inscriu pe viraj in mod miraculos! :laugh:

Si vitezele cand la mai retrogradezi ? Sau tu ai motor cu cutie automata ca Mercedesu'CLS ? :crack:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am o intrebare pt reiserii uanabi si pt fitzobikerii de weekend, franarea doar cu fata scurteaza distanta fata de franarea cu ambele frane?

Logic bai, tu nu ai inteles pana acum> pe ei frana spate ii distrage, nu se pot concentra asupra franei fata si in loc de 20m franeaza in 40m, mi se pare normal.

E greu sa faci ceva cu piciorul drept fara sa te gandesti insistent la el " :unsure: acu... apas.... picioru...., usurel...., usurel..., asa...., mut..... cizma,.... apas, nu tare.. aaaaaaaaaaa fataaaaaaaaaaaa!!! " :unsure:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Logic bai, tu nu ai inteles pana acum> pe ei frana spate ii distrage, nu se pot concentra asupra franei fata si in loc de 20m franeaza in 40m, mi se pare normal.

E greu sa faci ceva cu piciorul drept fara sa te gandesti insistent la el " :unsure: acu... apas.... picioru...., usurel...., usurel..., asa...., mut..... cizma,.... apas, nu tare.. aaaaaaaaaaa fataaaaaaaaaaaa!!! " :unsure:

Bravo frate asta da raspuns :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator corleone

Logic bai, tu nu ai inteles pana acum> pe ei frana spate ii distrage, nu se pot concentra asupra franei fata si in loc de 20m franeaza in 40m, mi se pare normal.

E greu sa faci ceva cu piciorul drept fara sa te gandesti insistent la el " :unsure: acu... apas.... picioru...., usurel...., usurel..., asa...., mut..... cizma,.... apas, nu tare.. aaaaaaaaaaa fataaaaaaaaaaaa!!! " :unsure:

 

:crack:

 

Inca ceva, topicul asta de la Incepatori este despre franarea pe circuit? Ca noi cam rulam pe alte coclauri. Sau in Romania mergi din circuit in circuit pana la Nadlac?

Editat de corleone
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ooo,da,e foarte greu sa franezi cu frana spate,mai ales pe circuit sau pe autostrada in Germany,dar toata treaba se impute cand iese (sa dau un exemplu personal)o vulpe in fata ta.Eu nu vorbeam de franarea dinaintea unei curbe cand te gandesti cum sa atingi apex-ul pe Brno,eu vorbeam de franarile astea de calcat de aici de la noi cand ti se intampla o faza de te gandesti cum dupa aia cum naiba ai reusit sa iesi basma curata si din asta,in chestii din astea parerea mea e ca frana spate e no no.Motivele pt care zic asta le-am explicat cu citate ca sa zic asa

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...