Sari la conținut

Cuplul maxim in functie de treapta


Postări Recomandate

Nu de alta ,dar am pe masina montat un dispozitiv analogic care masoara consumul de benzina...(trebuie sa recunosti ca un astfel de dispozitiv ,e ceva mai instantaneu (iertata-mi fie formularea..) decat unul digital..atat de instantaneu ,ca nu masoara consumul la x metri..(sau km..),ci consumul orar...(cu sigurnta intelegi ce vreau sa spun..)

Te-ai inspirat de pe forumul Aro?

 

astazi am montat doua apometre unul pe tur unul pe retur..astfel voi sti si eu cit consuma cu precizie..

 

da...scuze..diferenta...eu am pompa electrica si este montata pe sasiu..are un debit foarte mare..nu am stiut niciodata cita benzina am in rezervor ....rezervorul are gura de umpere pe partea soferului...sonda de benzinaeste mutata de fabrica mai spre marginea rezervorului iar plutitorul atinge in contra valurile din rezervor... apometrele sunt metalice pt apa calda 45lei bucata de la obor...momentan le-am montat sub masina..momentan...nu am mai avut rabdare..am vazut astazi intr-un pliant un sistem de supraveghere fara fir ma bate gindul sa-l pun pe masina...ca televizor am pus ...am decupat in locl scrumierii si am montat ecranul unui tv ..iar restul televizorului este sub bord...problema este cu antena...butoanele le-am tras linga cele de la bord...

 

daca ai aro nu inseamna ..ca ai o caruta de carat marfa la piata.. imi place sa intoarca lumea capul dupa masina mea....am pus si un robinet pe furtunul tur sa reglez debitul de benzina..
Editat de vis-a-vis
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 96
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Te-ai inspirat de pe forumul Aro?

 

Dispozitivul electronic la care faceam referire este ..electronic...nu are o turbina ce masoara debitul...(gen Trabant...)..masoara timpul cat injectoarele ( comandate tot electronic...)..stau deschise...

 

Vorbeam totusi de un motor pe benzina..pe injectie...consumul minim de benzina este in treapta a cincea...la o turatie mult mai mica decat cea de cuplu maxim...

Oricat m-am straduit n-am vazut legatura intre Aro ,apometre.si problema la care faceam referire...cat pe ce sa nu observ nici ironia...

 

 

Mesaj completat

Ziceam acolo de cazu ideal cand nu accelerezi sau franezi, mergi doar constant in a 6-a la 100 si apoi la 200 la ora.

 

Daca mergi constant, inseamna ca ai acelasi consum tot timpul... Ina 6-a poti merge connstant la 100 la ora sau la 200 la ora, da?

 

Consumul e direct proportional cu turatia. Deci daca mergi constant si la 200 la ora ai 7500 rpm, la 4000 rpm vei avea 106,(6) km/h.

 

Altfel spus daca mergi 100km cu 200 la ora vei avea acelasi consum ca la 100 la ora...?..sau n-am inteles eu bine..?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pentru voi ar trebui sa se faca mobre care sa va spuna in ce treapta trebuie sa mergeti si cat sa accelerati. Motociclistii cwrului!

 

:laugh:

Pana atunci mai este, dar...am o veste buna, pentru cine n-a aflat inca!

Au aparut mobrele cu cutie automata. ;)

 

Sa vezi acolo calcule...

Editat de Kassu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Oare daca aflu la ce turatie tre sa schimb viteza voi sta cu ochii numai pe turometru ? Sau memorez sunetul motorului la cuplu maxim,sa stiu cand schimb, ca sa nu ma mai uit la turometru ? :laugh:

Daca stiu cand consuma cel mai putin voi merge intre 2 semafoare cu a 6-a la X-RPM ? Nu o sa mai dau forja sa trec de un TIR ca imi consuma mult ? Nu mai scap o mana in gaz pe autostrada, ca de, manualul sau schema nu stiu cui, spune altceva?

Ce dreq mai conteaza consumul ? Mergi cu mobra cum vrei tu cu ea, nu cum vrea ea cu tine ! Ideea cea mai buna ca sa intelega orice novice cat de "relaxat " merge un motor in functie de trepta, este cea cu bicicleta . Daca nici atunci nu pricepi si nu stii cand si cum sa schimbi, atunci lasa-te de motociclism, sau ia una cu cutie automata( care oricum nu mai e motociclism).

Daca intrebi de dragul fizicii, bravo tie. ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dispozitivul electronic la care faceam referire este ..electronic...nu are o turbina ce masoara debitul...(gen Trabant...)..masoara timpul cat injectoarele ( comandate tot electronic...)..stau deschise...

 

Vorbeam totusi de un motor pe benzina..pe injectie...consumul minim de benzina este in treapta a cincea...la o turatie mult mai mica decat cea de cuplu maxim...

Oricat m-am straduit n-am vazut legatura intre Aro ,apometre.si problema la care faceam referire...cat pe ce sa nu observ nici ironia...

 

 

Mesaj completat

 

 

Altfel spus daca mergi 100km cu 200 la ora vei avea acelasi consum ca la 100 la ora...?..sau n-am inteles eu bine..?

N-ai inteles tu bine :laugh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

gata, s-a aflat raspunsul si e socant! i-am sunat pe prietenii mei de la NASA si MIT si le-am zis ca e groasa, iese cearta mare pe moto.ro daca nu reusesc sa calculeze dreq odata cum tre' sa mergi ca sa ai consum minim. acum 10 minute m-au sunat inapoi si mi-au spus rezultatul: poti scoate consum de 0 la suta daca mergi constant cu 0 km/h la 0 rpm!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

mai e si honda dn1.

sigur sunt mai multe...

poti scoate consum de 0 la suta daca mergi constant cu 0 km/h la 0 rpm!
asta e valabil si pentru motoarele de racheta cu hidrazina? :laugh:
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

gata, s-a aflat raspunsul si e socant! i-am sunat pe prietenii mei de la NASA si MIT si le-am zis ca e groasa, iese cearta mare pe moto.ro daca nu reusesc sa calculeze dreq odata cum tre' sa mergi ca sa ai consum minim. acum 10 minute m-au sunat inapoi si mi-au spus rezultatul: poti scoate consum de 0 la suta daca mergi constant cu 0 km/h la 0 rpm!

 

Aaaa...:laugh:

 

Scuze, sa inteleg ca daca merg constant cu spatele, am consum negativ (practic creste nivelul benzinei in rezervor???) ;)

 

Ma fac mogul in petrol, sa moara tigla de pe casa vecinului. :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

acuma ca prietenii mei de la NASA si MIT au gasit solutia si stau si ei sa se relaxeze la o bere, ca dupa aia trebuie sa caute pe jos bosonul Higgs, l-au scapat in timpul unui experiment... le-am dat si lor topicul asta sa se amuze. ce concluzii au tras, ajutati unde a fost cazul de colegii de la departamentul de psihologie, sectia "deviatii mentale" subsectia "forumuri, bloguri si chat". exista citeva categorii de forumisti:

1. Belbody, care explica bine si chiar are rabdare, numai ca unii nu par sa aiba capacitatea sa inteleaga.

2. motociclisti care se preocupa de consum, cind e clar ca daca te chinuie chestiuni de genul mai bine iei scuter.

3. corleone - categorie aparte, il analizeaza in continuare pentru ca spun ca nu au mai intilnit asa ceva, e posibil sa fi descoperit o boala noua

 

oricum au spus ca e interesant si sa le mai dau ca e citeodata plictisitor la ei.

 

PS: au mai zis ca atunci cind va preocupa chestiuni din astea si vreti sa aflati raspunsul mai rapid mai bine cautati pe forumul lor www.google.com ca mai posteaza si ei citeodata chestii interesante pe acolo

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai normal ca ai consum mai mic la 100 la ora decat la 200 la ora, ca la 100 la ora in a 6-a ai 4000 rpm sa zicem in timp ce la 200 la ora intr-a sasea, ai 7500 rpm sa zicem.

 

deci la 200 la ora, in cazul in care mergi constant, o sa consumi cu exact cu 53.3% mai mult gaz pentru cazu de mai sus.

 

 

Am dat un exemplu doar, unde rosu incepe la 7500 RPM.

 

Se poate transpune exemplu ala la orice motor. Ideea e ca in a 6-a la 100 la ora, pistoanele fac mai putine curse / minut deci mai putin gaz consumat decat in a 6-a la 200 la ora, unde vor face mai multe curse, deci mai multa benzina. Si nu are a face cu cuplu.

 

 

E gresit calculul in exemplul asta. Consumul e identic in ambele cazuri din exemplu. Oricum, in principiu, din motive de frecare cu aerul, care sint si neliniare, consumul creste cu viteza.

Editat de mig
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cuplul specificat e la vilbrochen.

un calcul simplu arata ca 63 Nm inseamna cca. 6 kg la un brat al fortei de 1 m, deci circa 20 kg la circumferinta rotii (am presupus o janta 17 toli cu un pneu 160/70). la o motocicleta ca a ta care probabil cintareste peste 200 kg ar fi cam putin, ar insemna ca motorul nu ar fi in stare sa-ti impinga motocicleta pe o panta mai mare de citeva grade si asta inca la turatia de cuplu maxim :D

btw era explicat undeva ca pentru acceleratie maxima trebuie schimbat la turatie maxima, nu la turatia de cuplu maxim. erau si niste grafice care explicau, poate mai gasesc pagina.

 

Ai uitat de demultiplicarea din cutie si transmisia finala.........astfel cuplul la roata e in general cam de 12 ori mai mare decat cel motor in treapta 1(la sportive de peste 100Cp cuplul la roata e de numai 10 ori mai mare decat cel motor, de inteles de ce, iar la choppere si endure pana in 400cc cam de 15 ori)

Mesaj completat

Am un coleg cu Renault Megane coupe nou, cu motor de 1,4.. consumul instantaneu ii arata undeva intre 5% si 10%.. iar cand calculeaza babeste ii iese 12% (la mers in afara!!! ) :laugh: ;) (iar in carte e dat consumul mediu 8,5%)

 

Pai cam asta e cu motoarele mici care trag o caroserie grea. Si eu am un prieten ce are clio de 1.4 16V de 110cai si consumul mediu ii de 9% si nu merge aiurea deloc. Comparativ, mie 2.5-ul de 170Cp imi ia 10% mergend chiar la un regim de viteza mai sustinut(clar nu si de turatie datorita diferentei mari de capacitate si putere a motoarelor).

Consumul instant poate varia foarte mult, si anume de la 0 cat e in frana de motor la motoarele pe inj electronica, pana la 40-50% la accelerari puternice in 1-a!!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ai uitat de demultiplicarea din cutie si transmisia finala.........astfel cuplul la roata e in general cam de 12 ori mai mare decat cel motor in treapta 1(la sportive de peste 100Cp cuplul la roata e de numai 10 ori mai mare decat cel motor, de inteles de ce, iar la choppere si endure pana in 400cc cam de 15 ori)

tocmai ca am vrut sa subliniez ca e imposibil ca cuplul sa fie la roata. am presupus ca ar fi vorba de cuplu la roata si am demonstrat ca ar fi imposibil. oricum discutia a evoluat de atunci. ai adaugat si tu ceva la tot haosul de pe acest topic, ca sa nu mai inteleaga nimeni nimic.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

gata, s-a aflat raspunsul si e socant! i-am sunat pe prietenii mei de la NASA si MIT si le-am zis ca e groasa, iese cearta mare pe moto.ro daca nu reusesc sa calculeze dreq odata cum tre' sa mergi ca sa ai consum minim. acum 10 minute m-au sunat inapoi si mi-au spus rezultatul: poti scoate consum de 0 la suta daca mergi constant cu 0 km/h la 0 rpm!

daca motorul este pornit consumul tinde la infinit (0,1L/0km=infinit) ;) :laugh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pai daca motorul e pornit dar scos pe liber nu esti la 0 rpm, d'oh.

cine a zis de rpm

calculeaza cineva consumul raportat la rotatii?

 

legat de graficul de mai inainte, pentru a vedea cat consuma motorul la o anumita turatie, se inmulteste valoarea de pe curba de consum cu numarul de kW disponibili la acea turatie si se imparte la numarul de kilometri si se schimba corespunzator unitatile de masura (Adica gramele se transforma in litri)

 

adica ceva de genul

Cx*Px*100/V

unde

Cx = consumul specific la turatia X

Px = puterea nominala la turatia X

V = Viteza exprimata in km/h (indiferent de treapta)

 

dar cum zicea si altcineva mai devreme... aveti cam mult timp liber

Editat de E.Z.rider
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dupa cum zice colegul mai sus, ala de acolo e consum specific, deci daca mergi in zona de consum specific optim, nu inseamna ca iti consuma in valoare absoluta mai putin, ci raportat la viteza cu care mergi , de fapt puterea arata cat de repede se poate face un lucru mecanic.

Unicul factor care impiedica calculele exacte este forta de rezistenta cauzata de aerodinamica, care dupa cum am mai zis este proportionala cu patratul vitezei, dar si cu "sectiunea" asamblului in miscare. Altfel, totul ar iesi foarte exact si de pe foie (lucru care intampla la proiectarea motocicletelor de exemplu, unde se face un model matematic cu cat mai putine simplificari, noi aici avem "gaina sferica in vid")

 

Pentru alde corleone care stau dupa colt la panda si abia asteapta sa puna punctul pe i, precizez in majoritatea timpului schimb "dupa ureche", imi dau seama cand e subturata din sunet si modul in care trage mobra,etc, dar uneori, ma pasioneaza si cifrele si aspectul matematic al deplasarii (nu am zis ca e sanatos asta, dar uite ca unii au astfel de preocupatii) si aici intra multi, multi, multi parametri. Si nu e ca si cum ai face sex dupa manual, e ca si cum ai consulta din in cand in cand si kamm sutra [bine, aici iarasi o sa sara multi comentatori, care au fu.tu.t numai "dupa ureche", si au inventat ei, din nou pozitiile]

Editat de mettal86
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cine a zis de rpm

calculeaza cineva consumul raportat la rotatii?

low sense of humour warning. era o gluma fara fundament fizic... ideea e ca de cind am motorul ma intreb care e partea practica si economica a acestui sport dar pina acum nici de coada n-am apucat s-o prind. daca esti atit de preocupat de consum renunti la motor, simplu.

 

Dupa cum zice colegul mai sus, ala de acolo e consum specific, deci daca mergi in zona de consum specific optim, nu inseamna ca iti consuma in valoare absoluta mai putin, ci raportat la viteza cu care mergi , de fapt puterea arata cat de repede se poate face un lucru mecanic.

Unicul factor care impiedica calculele exacte este forta de rezistenta cauzata de aerodinamica, care dupa cum am mai zis este proportionala cu patratul vitezei, dar si cu "sectiunea" asamblului in miscare. Altfel, totul ar iesi foarte exact si de pe foie (lucru care intampla la proiectarea motocicletelor de exemplu, unde se face un model matematic cu cat mai putine simplificari, noi aici avem "gaina sferica in vid")

 

Pentru alde corleone care stau dupa colt la panda si abia asteapta sa puna punctul pe i, precizez in majoritatea timpului schimb "dupa ureche", imi dau seama cand e subturata din sunet si modul in care trage mobra,etc, dar uneori, ma pasioneaza si cifrele si aspectul matematic al deplasarii (nu am zis ca e sanatos asta, dar uite ca unii au astfel de preocupatii) si aici intra multi, multi, multi parametri. Si nu e ca si cum ai face sex dupa manual, e ca si cum ai consulta din in cand in cand si kamm sutra [bine, aici iarasi o sa sara multi comentatori, care au fu.tu.t numai "dupa ureche", si au inventat ei, din nou pozitiile]

alde corleone ia o pauza pina la noi ordine. adica citeste da' nu are voie sa dea click pe "reply". oleaca de camasa de forta nu-i strica coclitului ala.

 

m-am intrebat de multe ori la ce se refera exact aceasta sintagma, "mers subturat". chiar am intrebat si eu pe forum mai demult. pentru ca nimeni nu a putut sa-mi explice cu argumenete, m-am apucat sa caut pe net si, o sa fiti surprinsi, am gasit raspunsul. cu explicatii fizice, logice, formule, grafice.

 

mai mult decit e nevoie sa stiti: http://www.autospeed.com/cms/A_110216/article.html

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

low sense of humour warning. era o gluma fara fundament fizic... ideea e ca de cind am motorul ma intreb care e partea practica si economica a acestui sport dar pina acum nici de coada n-am apucat s-o prind. daca esti atit de preocupat de consum renunti la motor, simplu.

 

 

alde corleone ia o pauza pina la noi ordine. adica citeste da' nu are voie sa dea click pe "reply". oleaca de camasa de forta nu-i strica coclitului ala.

 

m-am intrebat de multe ori la ce se refera exact aceasta sintagma, "mers subturat". chiar am intrebat si eu pe forum mai demult. pentru ca nimeni nu a putut sa-mi explice cu argumenete, m-am apucat sa caut pe net si, o sa fiti surprinsi, am gasit raspunsul. cu explicatii fizice, logice, formule, grafice.

 

mai mult decit e nevoie sa stiti: http://www.autospeed.com/cms/A_110216/article.html

Foarte util linkul, am savurat tot ce e scris acolo :P

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pentru voi ar trebui sa se faca mobre care sa va spuna in ce treapta trebuie sa mergeti si cat sa accelerati. Motociclistii cwrului!

 

Scooter frateeee!!!!! Numai tragi de gaz si mergi, restul face variomaticul :P

Mesaj completat

tocmai ca am vrut sa subliniez ca e imposibil ca cuplul sa fie la roata. am presupus ca ar fi vorba de cuplu la roata si am demonstrat ca ar fi imposibil. oricum discutia a evoluat de atunci. ai adaugat si tu ceva la tot haosul de pe acest topic, ca sa nu mai inteleaga nimeni nimic.

 

Eu am spus doar ceea ce se intampla defapt......pt ca nu ai argumentat am crezut ca erai nedumerit si voiam sa te lamuresc eu macar la faza asta pe care o stiu ca este asa cum am zis :P

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 months later...
Vizitator corleone
alde corleone ia o pauza pina la noi ordine. adica citeste da' nu are voie sa dea click pe "reply". oleaca de camasa de forta nu-i strica coclitului ala.

 

Multumesc pentru aprecieri calinushe dar faptul ca tu esti cuminte pe forum nu schimba faptul ca esti bata in domeniu :).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc pentru aprecieri calinushe dar faptul ca tu esti cuminte pe forum nu schimba faptul ca esti bata in domeniu :).

si faptul ca sapi dupa posturi ingropate de ceva vreme nu demonstreaza decit ce-am spus de multe ori: esti inutil in Univers :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

intr-adevar, cum spunea cineva, daca mergi la consum scade factorul fun insa nu trebuie sa uitam ca si consumul este foarte important, iarasi,importanta si utila poate fi orice informatie legata de motocicleta ta. cel mai pertinent in a da explicatii a fost bellbody, are dreptate cand spune ca cel mai mic consum este in treapta cea mai mare de viteza atunci cand motocicleta dezvolta cuplul maxim. ex: drum la intoarcere, 2450km parcursi, 130-140km/h, treapta a6a, 4500-4800rpm(foarte aproape de cuplul maxim 4375) am scos un consum de 4,7litrii, insemnand cam 70euro mai putin ca la dus cand am mers grabit(curios, insa am scos si o medie mai proasta de timp) de aici reiese ca si teoria este importanta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...